Şimdi Ara

virajı düzgün nasıl alabilirim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sağa doğru virajda soldan sağa alıyorum virajı.siz ise tam tersi yap diyorsunuz.benim dediğim gibi daha rahat dönmezmi.yanımda annem ya da babam oluyor.pek limitlerini deneyemiyorumda kendime çokta güvenemiyorum.virajlarda yavaş sürmek acemilik olarak algılanıyor bence düz yolda tın tın gidenler bile virajda hız yapıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Daha güvenli bi yolda aynı viraja defalarca kez girin. Ama her seferinde hızınızı yükseltin. En sonunda viraja girmenin zor olduğu denge-savurma problemleri yaşayacaksınız. Bi üst zaten kaymadır. Aracı bu şekilde çok rahat tanıyabilirsiniz.

    hocam aynı yola nasıl deniyebilirimki.yılda 3-4 kere gidiyorum sadece.zaten şehir içindede öyle dar virajlar yok.duble yol olduğu için kafana göre girebiliyorsun

    Mahalle arasında bile şöyle 50 ile girdiğiniz bi viraj bulun. Ordan 60 la 70 le dönmeye çalışın, arkadan dolaşın aynı yerden bidaha dönün. Bizim meşhur bir virajımız vardı Arnavutköy tarafında. Civicle 75 ile kaymıştım, temprayla 110 ile dönmüştüm. Ordan rahat 500 kere falan dönmüşümdür ehliyetten önce anca oralarda turluyoduk.

    Ama 100 gibi hızlar tehlikelidir pek hata affetmez o yüzden daha fazla açılı düşük hızla zorlanacağınız viraj arayın dediğimi yapın aracı iyice tanırsınız.

    hocam tek şerit dapdar yolu nerden bulabilirimki.zaten en darları bile benim dediğim virajlardan daha geniş oluyor.o virajlarda pek sorunum yok




  • Yavas kullanmaya devam et dostum zamanla altindaki aracin sinirlarini daha net bilir ona gore hizini ayarlarsin. Bir de sakin donerken viraji frene basma viraja girmeden once yavasla. Guvenlik her seyden onemlidir riske girme sakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten hızlı dönmüyorumda en azından arkamda konvoy olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Daha güvenli bi yolda aynı viraja defalarca kez girin. Ama her seferinde hızınızı yükseltin. En sonunda viraja girmenin zor olduğu denge-savurma problemleri yaşayacaksınız. Bi üst zaten kaymadır. Aracı bu şekilde çok rahat tanıyabilirsiniz.

    hocam aynı yola nasıl deniyebilirimki.yılda 3-4 kere gidiyorum sadece.zaten şehir içindede öyle dar virajlar yok.duble yol olduğu için kafana göre girebiliyorsun

    Mahalle arasında bile şöyle 50 ile girdiğiniz bi viraj bulun. Ordan 60 la 70 le dönmeye çalışın, arkadan dolaşın aynı yerden bidaha dönün. Bizim meşhur bir virajımız vardı Arnavutköy tarafında. Civicle 75 ile kaymıştım, temprayla 110 ile dönmüştüm. Ordan rahat 500 kere falan dönmüşümdür ehliyetten önce anca oralarda turluyoduk.

    Ama 100 gibi hızlar tehlikelidir pek hata affetmez o yüzden daha fazla açılı düşük hızla zorlanacağınız viraj arayın dediğimi yapın aracı iyice tanırsınız.

    hocam tek şerit dapdar yolu nerden bulabilirimki.zaten en darları bile benim dediğim virajlardan daha geniş oluyor.o virajlarda pek sorunum yok

    Tek şeritli olmasına gerek yok, herhangi bi viraj istanbuldaysanız bu şekilde milyonlarca viraj var. Kısacası yapmanız gereken şey viraj antremanı. He bi tavsiye daha Uzman Tv den viraj taktikleri falan izlemeyin kaza yaparsınız




  • adanada pek yok hocam

  • Viraja yavaş girilir ve hızlanarak çıkılır, dıştab girilir içe doğru viraj alınarak çıkılır.

    Bu dediklerim pistte işene yarar, diğer normal kullanımda en önemli faktör hızın ve direksiyonu tatlı çevirişin.
  • bende dıştan girip içten çıkıyorum.ama yukarda birisi tam tersini yazı ben mi yanlış yapıyorum acaba dedim
  • Aracı illaki tanıyorsunuz ama linitleri zorlamıyorsunuz iyidir bende 40 60 arası dönerim en güvenlisi o kadar güven veren araç sahibi olana kadar bu hızlar iyi.
  • 2 gün önce yolda bayağı hızlı kullandım.psikolojik olarak seri kullanmaya başlayınca o virajlar gözüme viraj olarak gelmedi.ama yavaş sürersem virajlar gözümde büyüyor onu anladım yani
  • virajda frene basilmaz, virajdan cikarken gaza basilir , hizliysaniz distan ice dogru alinir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten frene basarsan o virajı dönmen zor.virajın orrtasında gazlıyorum
  • benim babam virajlara çok yavaş giriyor çok sinirimi bozuyor kamyonlar tırlar bizi geçiyor
  • Virajlarda 2-3 şerit kullanmak tehlikelidir. Arkanızda olan biteni sıkı takip edemiyorsanız dikkatsizlikle kaza yapabilir/yaptırabilirsiniz. Çoğu şöför aynı şeritte devam ettiği sürece aynalarına hiç bakmaz ki tehlike yaratanda bu. Aynı şekilde viraj içinde frenede mümkün olduğunca basmamak lazım.

    Asıl olay araca alışmakta bitiyor birkaç virajı sert alınca aracın limitleri az çok anlaşılıyor ona göre her viraja limitte girmesenizde normal hızlarda gitmek için gereken güveni kazanmış oluyorsunuz. Sık kullandığınız bir yolda aynı virajı yavaş yavaş hızı arttırarak dönerseniz aracın öyle kolay kolay kaymadığını görürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    benim babam virajlara çok yavaş giriyor çok sinirimi bozuyor kamyonlar tırlar bizi geçiyor

    benim babamda öyle.ama senin baban bence benimkisi kadar yavaş kullanacağını sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Virajlarda 2-3 şerit kullanmak tehlikelidir. Arkanızda olan biteni sıkı takip edemiyorsanız dikkatsizlikle kaza yapabilir/yaptırabilirsiniz. Çoğu şöför aynı şeritte devam ettiği sürece aynalarına hiç bakmaz ki tehlike yaratanda bu. Aynı şekilde viraj içinde frenede mümkün olduğunca basmamak lazım.

    Asıl olay araca alışmakta bitiyor birkaç virajı sert alınca aracın limitleri az çok anlaşılıyor ona göre her viraja limitte girmesenizde normal hızlarda gitmek için gereken güveni kazanmış oluyorsunuz. Sık kullandığınız bir yolda aynı virajı yavaş yavaş hızı arttırarak dönerseniz aracın öyle kolay kolay kaymadığını görürsünüz.

    arka boşsa 2 şerit kullanılarak dönüyorum bazen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    ben acemi sayılırım.yaklaşık 2 yıllık deneyimim var.ondada fazla sürdüğüm söylenemez.adana-anamur adana-gülnar yollarını bilen bilir.iki yolda bol virajlı ve dardır.ben sanki virajları hızlı alamıyorum.yol çift şerit olursa rahatça dönüyorum.mesela sağa viraj varsa soldan giriyorum viraja.ama tek şerit olduğunda korkuyorum hızlı giremiyorum.hızlı derken deli gibi dönmeyi kastetmiyorum.benim gibi yavaş dönenler sadece kamyonlar ve tırlar oluyor.nadir oluyor benim hızımda virajları alan.demekki bende sıkıntı var.nasıl kendimi geliştirebilirim.kimisi virajda vites küçültmekten felan bahsetmiş.birde mesela şöylede bir durum var.bol virajlı yoldaydım arkada araba 2-3 dk kadar beni takip etti.sonra solladı beni.sollamadan önce 60 km hızla gidiyorsam o sollayıp geçince peşinden hiç ayrılmadım rahatça 80le felan gidebildim.çünkü o araç o hızla dönüyorsa bende dönerim diyorum.ama önde ben olunca virajın keskinliğini kestiremiyorum.herkeste mi durum böyle.

    bu durum araca göre farklılıklar gösterir

    ama özü tanıdığın viraj ve onu dönme açın ve hızınla orantılı değişkenler içerir

    zamanla ve tecrübe.. apeks denen bir durum varki dediklerimin tümünü tek başına içermekte.

    zamanla olacak çok tehlikeye girmeden aracı deneyebilirsin gözün aynanda olsun kimsecikleri tehlikeye atma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    benim babam virajlara çok yavaş giriyor çok sinirimi bozuyor kamyonlar tırlar bizi geçiyor

    benim babamda öyle.ama senin baban bence benimkisi kadar yavaş kullanacağını sanmıyorum

    bizim farlar havaya bakıyor ayarsız yani o halde çıktık yola gece önümüzü göremedik virajlara 50-60 ile giriyoduk sizden yavaştır sanırsam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Psikolojik olarak kendinizi sınırlamışsınız ben hiç takılmadım buna nedense kafama göre giriyorum yolu ve arabayı biliyorsam problem yok baktın çok savuruyo frene basıp topluyorsun.

    eski bir araçta viraj ensasında frene basınca sonu ne olur?
  • malt1 M kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz olayda arabanızın ve kendi limitlerinizi bilmeniz önemli. Bu da kullandıkça artacak olan tecrübe zaten.
    Virajın içinde zorunlu olmadıkça fren yapılmaz, savrulursunuz. Doğru olan viraja girmeden önce güvenle dönebileceğiniz kadar yavaşlamaktır.
    Ancak siz yine de yavaş dönün. Bu bir sorun değildir. Her zaman güvenlik önce gelir. ;)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.