Şimdi Ara

virajı düzgün nasıl alabilirim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda tavsiyeler verilmiş zaten.Ama anamur yolunda sakin gitmekle hızlı gitmenin arasında yaacağın fazla yakıta,alacağın tehlikeye değecek fark yok.O yüzden stilinizi bozmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kenshi

    Ben viraja girerken hafif frenle aracin burnumu duzeltip gazliyorum problemsiz.

    virajlarda gaz fren tehlikeli diye biliyorum.heleki çakıllı yollrda . . . .yanlışmıyım. . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kenshi

    Ben viraja girerken hafif frenle aracin burnumu duzeltip gazliyorum problemsiz.

    virajlarda gaz fren tehlikeli diye biliyorum.heleki çakıllı yollrda . . . .yanlışmıyım. . .

    f1 pilotlarının nasıl viraj döndüğünü izleyince görülüyor zaten . virajdan önce frene basıp , viraj bittikten sonra gaza asılıyorlar. aksi takdirde kaymalar oluyor. f1 araçlarında ölüm olmaz ama gerçek hayatta oalbilir. virajda agresif harektlerin sonu pek iyi dğeil
  • Arkadaşın dediği gibi viraj başında frenle araç düzeltilip çıkışa doğru da hızlanarak devam etmek pilotlarında kullandığı bir teknik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    Bu konuda tavsiyeler verilmiş zaten.Ama anamur yolunda sakin gitmekle hızlı gitmenin arasında yaacağın fazla yakıta,alacağın tehlikeye değecek fark yok.O yüzden stilinizi bozmayın

    ama arkanızda konvoy olması sinir bozucu olmaz mı sizce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    benim babam virajlara çok yavaş giriyor çok sinirimi bozuyor kamyonlar tırlar bizi geçiyor

    benim babamda öyle.ama senin baban bence benimkisi kadar yavaş kullanacağını sanmıyorum

    bizim farlar havaya bakıyor ayarsız yani o halde çıktık yola gece önümüzü göremedik virajlara 50-60 ile giriyoduk sizden yavaştır sanırsam

    benim bahsettiğim yollarda 50-60 gayet normal bir hız




  • önden çekişli arabada viraj kullanımının 2 ana kuralı vardır :

    1) dıştan gir içe kay : yarış pistlerindeki apex çizgilerini inceleyebilirsiniz bu konuda
    2) yavaş gir, hızlı çık : hız viraja girmeden güvenli seviyeye düşürülmeli, viraja giriş hızı viraja uygun olmalı ve virajın çıkışına doğru hızlanmaya başlanmalı.

    gerisi antrenman ve tecrübe...
  • zaten bende öyle yapıyorum dıştan giriyorum içe doğru.genelde lüx arabalar arkadan itiş.bunlar virajlarda daha mı rahat oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    zaten bende öyle yapıyorum dıştan giriyorum içe doğru.genelde lüx arabalar arkadan itiş.bunlar virajlarda daha mı rahat oluyor

    Önden çekiş, virajda, arkadan itişe göre daha güvenlidir. (Diyorum ve pimi çekiyorum).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 6 Eylül 2013; 0:40:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    zaten bende öyle yapıyorum dıştan giriyorum içe doğru.genelde lüx arabalar arkadan itiş.bunlar virajlarda daha mı rahat oluyor

    Önden çekiş, virajda, arkadan itişe göre daha güvenlidir. (Diyorum ve pimi çekiyorum).

    neden üst segment araçlar arkadaş itiş oluyor peki.bir esprisi var mı ki
  • böyle bir kural yok...

    üst segmentten kastınız ne ki?

    mercedes, BMW gibi markaları kastediyorsanız, onların üst segment olduğu kadar alt segment araçları da var. ve yıllarca alt segmentelerde de arkadan itiş kullandılar. şimdilerde yeni yeni BMW 1 serisinde, mercedes de A serisi gibi kompakt sınıflarda önden çekişe geçti.

    mercedes ve BMW için arkadan itiş, geleneksel bir tutumdu. yoksa herhangi bir ekstrası olduğundan değil. tam tersine arkadan itişin daha fazla parça gerektirdiği için üretim ve bakım maliyetine yük getirdiği ve motordan tekere kadar giden yolda aktarma kayıplarına neden olduğu bilimsel bir gerçek artık...

    AUDI de üst segment üretim yapıyor ama A8 bile önden çekişli ya da dört çeker...

    daha farklı mesela ferrari, porsche gibi markalardan bahsediyorsak, orda durum tamamen değişiyor. orda da standart sınıftaki binek araçların önden çekişli olması ile aynı durum var. onlarda motor zaten ortada. dolayısıyla tıpkı önden çekişte olduğu gibi motor nereye yakınsa çekiş de oraya verilmesi gibi bir durum var. yani orda zaten motorun orta-arkada olduğu bir durumda aktarmayı ön tekere göndermenin esprisi olmaz ki zaten onlarda farklı bir kullanım amacı olduğu için motor önde de olsa çekişin arkada olması sportiflik açısından gerekli bir durum olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 6 Eylül 2013; 15:10:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    böyle bir kural yok...

    üst segmentten kastınız ne ki?

    mercedes, BMW gibi markaları kastediyorsanız, onların üst segment olduğu kadar alt segment araçları da var. ve yıllarca alt segmentelerde de arkadan itiş kullandılar. şimdilerde yeni yeni BMW 1 serisinde, mercedes de A serisi gibi kompakt sınıflarda önden çekişe geçti.

    mercedes ve BMW için arkadan itiş, geleneksel bir tutumdu. yoksa herhangi bir ekstrası olduğundan değil. tam tersine arkadan itişin daha fazla parça gerektirdiği için üretim ve bakım maliyetine yük getirdiği ve motordan tekere kadar giden yolda aktarma kayıplarına neden olduğu bilimsel bir gerçek artık...

    AUDI de üst segment üretim yapıyor ama A8 bile önden çekişli ya da dört çeker...

    daha farklı mesela ferrari, porsche gibi markalardan bahsediyorsak, orda durum tamamen değişiyor. orda da standart sınıftaki binek araçların önden çekişli olması ile aynı durum var. onlarda motor zaten ortada. dolayısıyla tıpkı önden çekişte olduğu gibi motor nereye yakınsa çekiş de oraya verilmesi gibi bir durum var. yani orda zaten motorun orta-arkada olduğu bir durumda aktarmayı ön tekere göndermenin esprisi olmaz ki zaten onlarda farklı bir kullanım amacı olduğu için motor önde de olsa çekişin arkada olması sportiflik açısından gerekli bir durum olurdu.



    arkadan itiş araçları virajlarda daha sakin kullanmak mı gerekli




  • Arabanın ve yolun limitlerini bilmen onemli. Hiç tanımadıgın bir yolda limitlerde gidilmez. F1, ralli pilotları bile yarıscakları yolda calısıyorda oyle limitte gidebiliyorlar. Onun dısında arac ve senin direksiyonuna kalıyor. Direksiyonunda zamanla gelişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arabanın ve yolun limitlerini bilmen onemli. Hiç tanımadıgın bir yolda limitlerde gidilmez. F1, ralli pilotları bile yarıscakları yolda calısıyorda oyle limitte gidebiliyorlar. Onun dısında arac ve senin direksiyonuna kalıyor. Direksiyonunda zamanla gelişir.

    evet ama demek istediğim arkadan itişin daha zor olduğumu sürmek
  • her sistemin kullanım karakteristikleri ve davranış şekilleri farklı farklıdır.

    önde çekiş araçlarda viraj çıkışına doğru gaz vermek ön tekerleklere ileriye atılma hareketi vereceği için, arkada kalan kısmı da peşinden çekip virajdan çıkma eğilimi olur.

    ama aynı durum arkadan itişli bir araç için arka tekerlerin hızlanma isteğine arka aksın önünde kalan büyük orandaki ağırlığın buna cevap verememesi ve bu durumda aracın arkasının viraj dışına doğru meyledip spin eğilimine girmesi riski var.

    ama bununla birlikte önden çekişli bir araçta ön tekerlerin tutunmayı kaybettiğinde viraj dışına doğru önden kayma eğilimi olurken, arkadan itişli bir araçta arka tekerleklerin tutunmayı kaybettiğinde arkanın viraj dışına yönelme ve spine doğru gitse de yolda kalma ihtimalinin daha yüksek olması gibi durumlar var.

    esasen önden çekişli bir aracın limitleri aşması durumunda kontrolü daha kolay olabilmekte ve daha ufak kontralarla kontrole girebilmekte ancak arkadan itişli bir arabada bu iş biraz daha profesyonellik ve tecrübe gerektirebilmekte.

    velhasılı, aracın çekiş sistemi ne olursa olsun esas olan şey ister düzde, ister rampada, ister virajda, aracın limitlerini bilip, ona göre kullanmak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Psikolojik olarak kendinizi sınırlamışsınız ben hiç takılmadım buna nedense kafama göre giriyorum yolu ve arabayı biliyorsam problem yok baktın çok savuruyo frene basıp topluyorsun.

    Viraj içinde frene basmak tehlikeli diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Arac nedir?

    teknik icin markasi cok mu onemli?
    adam acemiyim diyor. viraja hizli girince arka kayiyor gbi hissediyorum demiyor ki markasni soralim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B sınıfı araçlar ile C ve D sınıfı araçlar gibi viraja giremezsin, öndeki girdi bende aynı hızda gireyim yanlış bir düşünce... araçta ESP de yoksa arkadan kaymaları toparlaman acemi isen zor olur savrulursun
    viraja girerken yavaşla viraj içinde hızını artırırsın, birde araç viteste olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arabanın ve yolun limitlerini bilmen onemli. Hiç tanımadıgın bir yolda limitlerde gidilmez. F1, ralli pilotları bile yarıscakları yolda calısıyorda oyle limitte gidebiliyorlar. Onun dısında arac ve senin direksiyonuna kalıyor. Direksiyonunda zamanla gelişir.

    evet ama demek istediğim arkadan itişin daha zor olduğumu sürmek

    Viraj işi ne kadar süre aktif araç kullandığınla alakalı olduğu gibi aynı zamanda yetenek işidir de.Sağa dönüşlü viraja soldan girerim diyerek viraj olayı çözülmüş olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arabanın ve yolun limitlerini bilmen onemli. Hiç tanımadıgın bir yolda limitlerde gidilmez. F1, ralli pilotları bile yarıscakları yolda calısıyorda oyle limitte gidebiliyorlar. Onun dısında arac ve senin direksiyonuna kalıyor. Direksiyonunda zamanla gelişir.

    evet ama demek istediğim arkadan itişin daha zor olduğumu sürmek

    Viraj işi ne kadar süre aktif araç kullandığınla alakalı olduğu gibi aynı zamanda yetenek işidir de.Sağa dönüşlü viraja soldan girerim diyerek viraj olayı çözülmüş olmaz.

    nasıl çözülür peki.sonuçta yollarda ölümüne sürmeyeceğiz




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.