Şimdi Ara

Volkswagen`den Motor Devrimi:TSI (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
488
Cevap
0
Favori
37.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bizdede passat vardı 98 model 1.8t araçı yaklasık 5 sene kullandık 200 km den fazla yaptık ama balata değişim harici hiçbir problem yasamadık
  • baktım anahtar konusu çoook su götürmüş,
    anahtar felan kimseye yok. eh çok şükür almancadan biraz anlarız arkadaş. verdiğin linkte senin veriler yoookkk. diğer arkadaşlara da eski yeni diye karıştırmışsın. senin dediğin motoru sadece sana mı gösteriyorlar akıncil? biz niye farklı okuyoruz. türkiye sitesindeki veriler zaten senin verdiğin tüketimin iki katı. almanya sitesinde de şehir dışı verisini sen bize şehir içi diye yutturmaya çalışıyorsun. böyle basit işleri bırakın. sağlam deliliniz varsa, kullanmışsanız, kıyas edecek kadar bindiyseniz konuşun.
    birde okyay arkadaş var. senin yerin bu forum değil zaten sinirlerin çabuk yıpranır burada. sen git kendini honda forumunda rahatlat ve gevşet.. zaten tadı kaçtı demişsin. katılmıyorum hatta yeni geldi. buradan bazılarına sağlam cevap yazmanın zamanı çoktan gelmişti.... devam ederiz her koşulda..
    eywallah...
  • okyay seni bmw forumlarında görmek isteriz
  • ya konu nerden nereye sapmış ama benimde bazı arkadaslara diyeceğim var vw markasına fazla düşman olmayın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufyakup

    Arkadaşlar;
    lütfen o kin ve hınç bürümüş gözlüklerinnizi bir kenara bırakarak olaya yaklaışn. biraz sakin ve mantıklı hareket edin. yorumlarınız vicdanen ve sakin olsun. takım tutar gibi onun bunun arabasına kötü laf atmayın. eğer vw motorları turbo patlatıyorsa arkadaşım, şimdiye transporter, caddy veya passat hiç tdi satamazdı. ama peynir ekmek gibi gidiyor bu araçlar. hatta piyasa hareketlilğine göre değişmekle birlikte 2-3 ay bu araçlara sıra yazdıranlar vardı. hatta şunu yaşamış olan arkadaşım var (Malatya Hemakip mağzasının sahibi) isteyen sorsun. Passatı bayiden alıp çıkarken kepıda 1.5 milyar fazla para teklif edip bana satarmısın teklifi yapıldı (yıl: 2002). Eğer patır patır turbo patlatsa bu marka, şimdiye yollarda bu araçlardan görülmezdi. bence senin arkadaşın veya çevrendekiler biraz da turbo konusunda yanlış kullanıma gitmişler. kaldıki patlasa dahi vw bu ürünleri fabrikasyon hatasıysa değiştiriyor. ama sanırım kullanıcı hatası olduğu için değiştirmemiştir. bilinçli kullanmak lazım.
    ha bir de hep diyorum ve yine diyorum: hemen atlamayalım lütfen daha önceki eylemimden satır alıntısı yapılmış ve mini örnek verilmiş. sözümün arkasındayım. satırımı tekrar okuyun ve cevabınızın aslında cevap olmadığını sadece sizin üstüne hopladığınızı anlarsınız. ben 170 hp ve 240 tork üreten ve 9.8 ve 5.7 litre yakıt tüketen bir motor varmı demişim. sen bana 1.6 lık 12.8 litre ve 6.8 lirte yakıt tüketen mini s cooper i sunmuşsun (türkiye sitesine git broşüre bak). haa. birde arabamın anahtarını verecem demöiştim yani arabayı değil. arabasız anahtatrı nedecen? boşver bu tür ufak işlerle uğraşmayın....
    sebbehe kader densss....
    saygılar...


    ben vw motorları turbo patlıyor mu dedim? iyi oku bakalım tdci kimin motoru bak bakalım tdci sadece bir örnekti , servisin kendi ifadesi ve kuzenimin başına gelen şey ki konu zaten bu değil , tdci ford un dizeline verdiği isim ağzımızdan vw dizeline bir kelam laf çıkmadı :)

    bu arada evet lafımın arkasındayım 1.8 ler ciddi turbo problemleri yaşadı ama sonradan düzelttiler hatalarını
    aynı şekilde tdci larında hatası vardı şimdi çıkanlarda yok , araştırın artık o kadarını kendiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 6 Kasım 2006; 15:28:57 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    okyay seni bmw forumlarında görmek isteriz


    bırak bmw forumundakiler karşılaştırma bölümünde bmw ile diğer markaları kıyaslayıp kıyaslayıp , bmw yi birinci seçip sevinsinler :)

    marka şakşakçılığı olmayan forumlar diliyorum ...
  • vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..



    katılıyorum. Benzer uygulamaları yurt dışında motor modifikasyon firmaları düşük devirde tork + yuksek devirde güç için gerceklestiriyorlar. VW nin yaptıgı tek sey erken davranıp, petrol fiyatları gittikce de artarken 1.4 bir araca bu sistemi yerleştirmiş olması. Ortada inanılmaz bir teknoloji yok yani.
  • Alysentr, vw'ni sanki lego oyuncak yapar gibi anlatmışsın. Adamlara bu oyuncakla yılın motoru ödülü verdiler...
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..

  • quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    http://youtube.com/watch?v=ALZIS-5V_mY
    HONDA nın ne olduğunu izleyin bakalım,
    tsi buna dayanırmı acaba?



    dozi krdeşim belliki yanlız kalmışın herkes bişeyler demiş sana burda daha onceden goremedım :) haklısın ama bazı konularda deıl tsi motorunun dedııgın gıbı fazla dayanıklı oldugunu sanmıorum ama 50000 dede bıtecek bı motor degıldır vw marka prestijini etkileyecek boyle sey yapmaz sanıyorum zaten yılın motoru ödülünü almış.. ama bu arabaya 50-55 milyar kesinlikle vermem bende senin gibi düşünüyorum gider bi civic hb alırım 1.8 motorlu tek dezavantajı vergisi bunun dışında yakıtı 1.8 bile olsa hemen hemen aynı yakacaktır belkide daha az.. daha uzun ömürlü bir motor oldugu kesin ve ileride modifiyeye açık bir motor olduuda bundan ibaret.. 50 milyara full donanımli civic varken gidip vw nin jant kapagını bıle opsıyonel yaptıgı 50 mılyarlık arabalarına 1.4 motoruna okadar para vermem..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..


    olay bu kadar basitmi yani? hiçde basit değil. tüm markalar isterlerse turbo kompresör koyarlar motorlara bu sorun değilki. önemli olan bunu sağlam yapmak. işte vwninde yaptıgı bu sağlam bi şekilde seri üretime geçebilecek şekilde uyum yakalamış durumda. olay bu kadar ciddi bence ve alkışı kat kat hakediyor bu motor. lütfen olayı basit görmeye çalışmayalım.

    arkadaşlar 1.4 TSI nin eleştirilcek yönleri olabilir ve bunu ömürle ilgili ilerleyen günlerde aylarda yapacağızda yalnız şunu lütfen kabul edin tsı motor gercekten alkışı hakediyor. tüketim/performans/fiyat/vergi çok çok iyi neden bunu görmezden geliyosunuz ki. başka markalarla kıyaslayın hiç faretmez bu bir gercektir ve açıkça ortada.




  • Bence tsi ın motor teknolojisi açısından çok da abartılacak bir durumu yok,
    zaten hali hazırda hemen hemen her markanın litre/100 hp yi aşan motorları var,
    fakat eğer yakıt tüketimi ve kullanım maliyetleri açıısından da avantaj sunabiliyorsa (fabrika verilerinden bahsetmiyorum çünkü- her turbo motoru turboyu devreye sokmadan çalıştırmayı başarırsanız çok düşük tüketimler elde edebilirsiniz paast 1.8 turboyu 17-18 litreylede 8-9 litreylede aynı güzergahta kullanmak mümkün mesela sadece sürüş tarjıyla alakalı bir şey.) o zaman vw büyük iş başarmış demektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..


    olay bu kadar basitmi yani? hiçde basit değil. tüm markalar isterlerse turbo kompresör koyarlar motorlara bu sorun değilki. önemli olan bunu sağlam yapmak. işte vwninde yaptıgı bu sağlam bi şekilde seri üretime geçebilecek şekilde uyum yakalamış durumda. olay bu kadar ciddi bence ve alkışı kat kat hakediyor bu motor. lütfen olayı basit görmeye çalışmayalım.

    arkadaşlar 1.4 TSI nin eleştirilcek yönleri olabilir ve bunu ömürle ilgili ilerleyen günlerde aylarda yapacağızda yalnız şunu lütfen kabul edin tsı motor gercekten alkışı hakediyor. tüketim/performans/fiyat/vergi çok çok iyi neden bunu görmezden geliyosunuz ki. başka markalarla kıyaslayın hiç faretmez bu bir gercektir ve açıkça ortada.



    tamam ama uzun ömürlü sağlam olacağı nerden biliniyor..
    bu kadar küçük hacimli bir motordan bu kadar fazla güç alınarak uzun ömürlü bir motor elde edileceğini sanmıyorum..
    elbetteki bunu zman gösterecek.. ama bilinen bir gerçek vardır.. yüksek hacim düşük beygir motorlar her zman daha uzun ömürlüdür.
    benim eleştirim bu tsi motorların çok abartıldığı yönündedir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    Bence tsi ın motor teknolojisi açısından çok da abartılacak bir durumu yok,
    zaten hali hazırda hemen hemen her markanın litre/100 hp yi aşan motorları var,
    fakat eğer yakıt tüketimi ve kullanım maliyetleri açıısından da avantaj sunabiliyorsa (fabrika verilerinden bahsetmiyorum çünkü- her turbo motoru turboyu devreye sokmadan çalıştırmayı başarırsanız çok düşük tüketimler elde edebilirsiniz paast 1.8 turboyu 17-18 litreylede 8-9 litreylede aynı güzergahta kullanmak mümkün mesela sadece sürüş tarjıyla alakalı bir şey.) o zaman vw büyük iş başarmış demektir.


    ne kadar yakıt -> o kadar güç. 2*2=4. Eger siz 1200 küsür Kg lik bir kütleyi 7 kusur saniyede 100 e çıkarıyorsanız o oranda patlamaya ihtiyacınız var. Kısaca o kadar benzine... Bu tüketim degerleri elbette düşük devirde, muhtemelen sc nin dewrede olup tork sagladıgı minimum devirlerde alınmış degerlerdir.




  • yanlış anlama ama 52 milyara full+full golf GT 170 ps 240 tork ( 1500-4500 devirde sürekli) var...

    yıllık vergisini biliyorsun.

    Arabada yok yok, sitesi belli...

    güvenlik çok güzel...170 beygir cabası, 0-100 km : 7.7 sn...hemde otomatik versiyonuyla.

    Arkadaşalrın elinde sadece civic hb 1.8 motor kaldığı için hep onu veriyorlar örnek olarak ama 1.8 twinpoer 140 beygir opelde bayağı bir süredir. var, görmemezlikten geliniyor.



    Şimdi de honda 1.8 i shifte bakalım...

    140 beygir, 170 tork ve bunu ancak 4300 devirde veriyor.

    Güvenlik 4 yıldız.

    0-100 km hızlanma 10.2 sn( 1.4 tsi nin rakibi gibi olamaz performansta)

    Yıllık vergsis daha fazla...
    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    http://youtube.com/watch?v=ALZIS-5V_mY
    HONDA nın ne olduğunu izleyin bakalım,
    tsi buna dayanırmı acaba?



    dozi krdeşim belliki yanlız kalmışın herkes bişeyler demiş sana burda daha onceden goremedım :) haklısın ama bazı konularda deıl tsi motorunun dedııgın gıbı fazla dayanıklı oldugunu sanmıorum ama 50000 dede bıtecek bı motor degıldır vw marka prestijini etkileyecek boyle sey yapmaz sanıyorum zaten yılın motoru ödülünü almış.. ama bu arabaya 50-55 milyar kesinlikle vermem bende senin gibi düşünüyorum gider bi civic hb alırım 1.8 motorlu tek dezavantajı vergisi bunun dışında yakıtı 1.8 bile olsa hemen hemen aynı yakacaktır belkide daha az.. daha uzun ömürlü bir motor oldugu kesin ve ileride modifiyeye açık bir motor olduuda bundan ibaret.. 50 milyara full donanımli civic varken gidip vw nin jant kapagını bıle opsıyonel yaptıgı 50 mılyarlık arabalarına 1.4 motoruna okadar para vermem..




  • Civic 1.8 8.9 saniye 0-100 ama dogru i-shift seçeneği 10.2 saniye.. ama arkadaşm şimdi 50 mılyara gerçekten full donanımlı 1.8 civic almak varken bence yanlış bir karar 1.4 vw almak.. honda motorunun uzun omurlu oldugu bir garanti modifiyeye açık olduguda bir garanti motorun ömrünü azaltmadan daha yüksek güçler elde etmek ve normal kullanımdada devirli kullanımdada daha az yaktığını kabul etmek gerekir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    vw nin tek yaptığı 1.4 litre lik motora turbo ve supercharger eklemek.
    abartmayalım lütfen.. ortada devrim felan yok..


    olay bu kadar basitmi yani? hiçde basit değil. tüm markalar isterlerse turbo kompresör koyarlar motorlara bu sorun değilki. önemli olan bunu sağlam yapmak. işte vwninde yaptıgı bu sağlam bi şekilde seri üretime geçebilecek şekilde uyum yakalamış durumda. olay bu kadar ciddi bence ve alkışı kat kat hakediyor bu motor. lütfen olayı basit görmeye çalışmayalım.

    arkadaşlar 1.4 TSI nin eleştirilcek yönleri olabilir ve bunu ömürle ilgili ilerleyen günlerde aylarda yapacağızda yalnız şunu lütfen kabul edin tsı motor gercekten alkışı hakediyor. tüketim/performans/fiyat/vergi çok çok iyi neden bunu görmezden geliyosunuz ki. başka markalarla kıyaslayın hiç faretmez bu bir gercektir ve açıkça ortada.



    tamam ama uzun ömürlü sağlam olacağı nerden biliniyor..
    bu kadar küçük hacimli bir motordan bu kadar fazla güç alınarak uzun ömürlü bir motor elde edileceğini sanmıyorum..
    elbetteki bunu zman gösterecek.. ama bilinen bir gerçek vardır.. yüksek hacim düşük beygir motorlar her zman daha uzun ömürlüdür.
    benim eleştirim bu tsi motorların çok abartıldığı yönündedir..


    iyide uzun ömrü hakkında sadece tahminde bulunuyoruz. zaten tartışmaya açık bir konu ama bu şuan tsı nin başarısını etkilemiyorki yani ortaya konmuş bir motor var ve yeni bir motor bu bence güzel olan. haa ilerde uzun ömürlü olmaz ozaman bu onun sonu olur hem kullanıcı açısından hem üretici açısından. benim şahsi fikrim. her insanı tatmin edecek derecede uzun ömürlü olacaktır. sende olmaz diyosun ozaman zamana bırakalım.




  • bir kişi şu dsg şanzımanı bana anlatabilirmi acaba? vw satış elemanı bişey bilmiyor
    bu da otomatikleştirilmiş düz şanzıman mı easytronik gibi geri kayıyor mu rampada, vites geçişleri nasıl ??? kullanamadık bi türlü merak etmekteyim ...

    0-100 7.7 hakketten iyi değermiş bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 6 Kasım 2006; 16:12:41 >
  • DSG, diğer otomatik viteslerde olmayan bir olay...

    Vw nin ayrı bir devrimi daha...

    VW, dsg ile yarış pilotu performansını normal sürücüler için vaat ediyor.

    Çift kavrama...

    Manuel vitesden daha hızlı vites değişimi.

    Ve bunların hepsi varken bir de üzerine manuelle aynı yakıt tüketimi...


    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    bir kişi şu dsg şanzımanı bana anlatabilirmi acaba? vw satış elemanı bişey bilmiyor
    bu da otomatikleştirilmiş düz şanzıman mı easytronik gibi geri kayıyor mu rampada, vites geçişleri nasıl ??? kullanamadık bi türlü merak etmekteyim ...

    0-100 7.7 hakketten iyi değermiş bu arada.
  • Makul fiyata az kullanılmış astra dizel 1.3 alınır, yakında bir tane boşalacak gibi duruyor.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.