Şimdi Ara

Volkswagen`den Motor Devrimi:TSI (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
488
Cevap
0
Favori
37.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yok. Herkes görmeden yorum yapıyor.
    Burada Autoshowda 170 lık olanı var içinin kalitesi hiç hoşuma gitmedi, yanında da bir GTI vardı, bir "İ" bu kadar fark ettirir mi ? Zaten astrayı alırken de golf beni soğutmuştu gidip astra almıştım, gene beğenmedim 4.cü nesli ile arasında bariz irtifa kaybı var. Gene fuarda dolaşıp dolaşıp astraya yapıştık.
    Bir de subarunun tribeca diye yeni bir modeli var ona dikkat, kumaşı iyi bir araç.
    dikiz aynası bi de elle kumandalı olmasa herhalde daha iyi olurdu 90.000 euroluk araçta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: teet

    arkadaşlar bu motor için bir kaç link buldum...umarım bilgilendirici olur...

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=volkswagen+golf+gt+1+4+tsi

    http://www.motordelisi.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=660151


    bu arada arkadaşlar vw nin sitesini iyice incelediniz mi bilmiyorum...

    http://www.vw.com.tr/models/binek/yeni_golf/
    1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır

    ufak bir yazılım değişikliği ile

    Golf 1.4 TSI 140 hp Midline + ESP=42.690,00 =======)) 1.4 TSI 170 Hp Midline + ESP=42.690,00


    Gerçekten bitek yazılımdan dolayımı 30 beygir aşşağı çekilmiş 140 ps olanı .. allah alla ilgınc .. Ozaman eğer arada 3-4 mılyar fark olursa mill5et 140 ps sini alsın sora 400-500 dolar verip 170 liğin yazılımı yükletsinler




  • bu ne yaaa. bu parayı veriyo mu insanlar. akıl alıcak iş değil. 407 dizel aynı paraya. benim stilonun nerdeyse 2 katı.

    hem bu motor devrim filan da değil. yeni trend böyle zaten. yeni gelce fiat brava da 1.4 170 hp motorla geliyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki
    Golf 1.4 TSI 140 hp
    Comfortline
    47.160,00
  • golf astradan kalitesiz demek istedin galiba kardeş zaten birisi golf ve astra arasında kaldığında parası yetmediğinden astra alır tabi genelde böyledir,sen şimdide bu golf astradan kalitesiz diyorsun bende fuarda gördüm,asıl sen bilip bilmeden yorum yapıyorsun
  • Kardeş golf tsıo motor seceneğinin 1.4 140 hp ve full modeli 47 ytl sende bu araca pahalı diyorsun birde bu motor devrimidir,bunu biz değil mühendis,prafösörler v.b diyorlar gazetede bile motor devrimi,reklamda bile yazıyor bölyle bir devrim olmasa reklam yapmalarına ve gazetede yayınlamalarına izin vermezler mahkemelik olur vw,herkes fiyatı cok iyi bulurken
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malikguzel

    golf astradan kalitesiz demek istedin galiba kardeş zaten birisi golf ve astra arasında kaldığında parası yetmediğinden astra alır tabi genelde böyledir,sen şimdide bu golf astradan kalitesiz diyorsun bende fuarda gördüm,asıl sen bilip bilmeden yorum yapıyorsun

    Herhalde bu yanıt banaydı hayır para yetmediği için değil kalitesiz donanımsız bir araca üstelik bir de ESPsi bile opsiyonel değilken gidip o parayı yatırmayı aptallık olarak gördüm, onun yerine tam donanımlı bir astra almak daha akılcı geldi, şu anda kadar da pek pişmanlık duymadım, astraların abuk subuk arızalarıyla uğraştığım zamanlar dışında. Ama bu tip saçma sapan arızaları eski golf de de yaşadığım için, ilk başta bunlar bana batsa da artık alışmış durumdayım. Eskisini kullanmamış bir kişi yenisindeki gerilemeyi fark edemez tabi, adamlar artan maliyetlerini resmen malzemeden çalarak karşılamışlar, ve eskiden bayağı bir fark varken artık astra ile golf kafa kafaya sayılır. Bugün yeniden bir fuar gidip tekrar araçları bir inceleyin ilk kez görmenin etkisi geçince insan detayları daha iyi fark ediyor, mosmor ışıklandırma ile 10 yıllık motorun arkasına FSI yazmakla bu iş bitmiyor. Volkswagen yeterinceden de uzun süre sineğin yağının yağını çıkardı, yeter artık.




  • 1.4 motora komprasör ve turbo koyup 170 hp almak bence devrim falan değil 1.6 motordan 160 hp veya 2.0lt motordan 240 hp almak devrim honda gibi bu arada belirtiyim honda arabam falan yok . Hem bu motorların çevirdiği devirler bile kendi başına devrim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    quote:

    Orjinalden alıntı: teet

    arkadaşlar bu motor için bir kaç link buldum...umarım bilgilendirici olur...

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=volkswagen+golf+gt+1+4+tsi

    http://www.motordelisi.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=660151


    bu arada arkadaşlar vw nin sitesini iyice incelediniz mi bilmiyorum...

    http://www.vw.com.tr/models/binek/yeni_golf/
    1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır

    ufak bir yazılım değişikliği ile

    Golf 1.4 TSI 140 hp Midline + ESP=42.690,00 =======)) 1.4 TSI 170 Hp Midline + ESP=42.690,00


    Gerçekten bitek yazılımdan dolayımı 30 beygir aşşağı çekilmiş 140 ps olanı .. allah alla ilgınc .. Ozaman eğer arada 3-4 mılyar fark olursa mill5et 140 ps sini alsın sora 400-500 dolar verip 170 liğin yazılımı yükletsinler


    iyide fark sadec 30 hp değilki donanımda da fark var biri gt biri comfortline.




  • hem 1.4 motor hem 170 bg inanılacak gibi değil. Gevur yapıyo işte bea.
  • ya bu iyi kötü bir devrim deminde dediğim gibi eğer devrim olmasa rtük'ten falan izin vermezler reklam için,yada rakipleri vw'ye cok büyük tazminatlar acar yalan dolan haber veriyor diye, bu kadar basit ki bu bir devrim
  • Mustafa kardeş cok iyi açıklamış,bundan güzel bir acıklama olamaz,böyle bir devrim olmasa vw yalan haber verdi diye rahiklerinden trilyonluk davalar acılır
  • http://www.bb-automobiltechnik.de/bb2004/en/verkauf/fahrzeuge/verkauf_gti_silber_front.php

    bu tsi motorun upgrade olmıycagını söyleyenler buyursun linkten baksın...saatte 245 km hıza varmasına 360 nm torka ragmen henuz adjustable...sonuçta uno 2.0 motorla 500 beygire kadar yukseltiliyorsa bu da her türlü olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 6:09:53 >
  • Ya bu yeni bi teknoloji degilki daha önce (belki 20 yıl olmuştur)mazda rx-7 1300 cc 240 beygir güç üreten wankel motorlar vardı fakat sistem farklıydı bu da farklı bi sistem...Bu olsa olsa evrim(yavaş değişim) olur devrim olmaz...sonuçta biz de maymunmuşuz insan olmuşuz diyolar ama ben inanmıyom orası ayrı...o zaman bugunku maymunlar neden maymun olarak kaldı yani demi?...hadi konuyu saptırmayım ben en iyisi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 6:08:54 >
  • -Bu arada bu motor un 2.0 tfsi 200 beygir lik versiyonu zaten seat leon da mevcut... ama çok yakında rakip firmaların bu 1.4 litreye indirgenmiş düşük yakıt ve üstün performans teknolojisindenden uzak kalacagını sanmıyorum... onlarda kullanacaklardır bu teknolojiyi bir şekilde ...(eh kullanamazlarsa da kendi araçlarının fiyatından şöyle bi yuzde 50 iskonto yapmayı gözden çıkarırlar gibime geliyo)..belki vw belli bir muddet bu motoru ve satış haklarını devretmiycektir ama en geç önümüzdeki yıl içinde avrupada üretilen yada oraya ihraç edilen tüm markalarda bu motoru görecegimizden şüphem yok...

    ---Haa bu arada arkadaşlar yüksek devirde bu motorun çok yakıt yakacagını söylüyorlar..yüksek devirde yakmayan araç varmı?üstelik bu motorun çalışma prensibi ve getirisi;sürtünmenin azaltılması=verimin yukseltilmesidir ...bu sayede elde edilen minimum güç kaybı bize yakıt tasarrufu olarak geri dönmektedir.
    ---Hadi yine ikna olmadınız diyelim..turbo şarjör 4000 devirde devreye girsin...kim aracını devamlı 4000-5000 devirde kullanabilir ki?bu trafikte ve bu pahalılıkta ...Sonuç olarak ortalama denen şeyler hepimizin sürüş şeklidir ve bunu böyle kabul etmek gerekir.Ayrıca aracın 6 ileri şanzımanlı oldugunu unutmamak gerekir...
    ---Ayrıca bindigin araba 1.6 100 beygir , 0-100'ü 11-12 saniye olan ,kullanımı zevksiz bi araç degil ki...sen bu arabayı kullan ondan sonra surat ifadene aynada bir bak derim.bende de 2004 te aldıgım 99 model 2.0 148 beygirlik tempra motorlu tipo var.geçen yıl 3 aşamalı modifikasyon sonucu 277 beygirlik 0-100 6.5 saniyelik bi araç elde ettim ..şu an gayet memnunum ancak benimkinin yakıtı bunun 2 katına yakındır orası ayrı...

    ---Golf 1.4 170 in yurtdışı fiyatı ortalama 15000 euro(27 milyar civarı) burda ise ortalama 45-50 milyar civarı.aracın 1.3 ile 1.6 arası oluşu vergi olayını degiştirmiyo ve 98 oktan oluşu bir negatif..kurşunsuz la arasında bugunun fiyatından 40-50 ykr fark var ilerde ne olur bilinmez yaklaşık yuzde 10 daha pahalı bir yakıt yani...

    ---Bu vergilerden ne zaman kurtulucaz acaba ya.devlet tofaşı koçu koruyacam diye 58 milyara tr ye gelen mercedes 200 kompressoru burda bize 100 milyara satıyor...artık biz de mercedes konforunu ve spesiyaliniyaşamak istiyık.:)..bu vergiler ayrı bir dert...bu konuyla ilgili konusmak için ayrı konu açıcam oraya konuyla ilgili görüş ve sıkıntılarınızı bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 14:53:59 >




  • tfsi zaten vw de de vardı golf gti motoru
    tfsi ile tsi nin alakası yok birbiriyle ikisi tamamen farklı motor sistemleri
  • Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mace

    Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...




    Arkadaşımız cok guzel 1sekilde ifade etmiş...




  • acaba motor uzun dönemde sorun çıkartırmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    tfsi zaten vw de de vardı golf gti motoru
    tfsi ile tsi nin alakası yok birbiriyle ikisi tamamen farklı motor sistemleri


    nası farklı sistemmiş ya git bak seat ın sitesinde de yazıyo fsi(yuksek basınçlı yakıt enjeksiyonu),tfsi(turbo beslemeli yuksek basınçlı yakıt enjeksiyonu) tsi ise bunlara ek olarak çift şarjlı oluşu.Çalışma prensipleri tamamen aynı;sistem tamamen aynı.Tfsi la tsi arasında ufak tefek değişiklikler dışında fark yok
  • e tamam işte kendin söylemişsin farkları daha fark yok diyosun.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.