Şimdi Ara

Volkswagen`den Motor Devrimi:TSI (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
488
Cevap
0
Favori
37.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: allforone

    Toplam 750 km şehir içi+şehir dışı mesafede ortalama 8.2/100 km yaktı araç. Rodajın elverdiği ölçüde devirli ve hızlı kullanıyorum. Rodajdan sonra tüketimin bir miktar dahada azalacağını düşünürsek vw sözünü tutmuş olacak sanırım.


    Aracınız tekrardan hayırlı olsun.

    Bazıları 14-15 lt yakar diyordu, buyursunlar burdan yaksınlar


    Hayırlı olsun
    Şehir istanbul mu?

    Bazılarının içinde bende varım da o yüzden soruyorumm




  • Hayirli olsun hocam ,
    allah gule gule kazasiz belasiz kullanmak nasip etsin uzun yillar boyunca
    bizi yakit ve performans konusunda bilgilendirmeye devam etmeniz dilegimiz...

    quote:

    Orjinalden alıntı: allforone


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    Aracınız tekrardan hayırlı olsun.


    Sağolun.

    Malikguzel, sizede teşekkürler. Herkese Allah kaza göstermesin.

  • allforone hayırlı olsun artık deneyimlerini yazarsın..

    benim golf 4(1.6 16v) ortalamada daha fazla yakıyor 8.5-9.0 civarı
    hele kış geldi iyice arttı. ortalama 8.2 cok iyi bir deger 1.4tsı da

    hız iyi bişey degil ama arabanın neler yapabildigini bilmek güzel olsa gerek
    bu video seni gaza getirirmi bilmem



    http://www.youtube.com/watch?v=iSnH9qqNwEE
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emread

    allforone hayırlı olsun artık deneyimlerini yazarsın..

    benim golf 4(1.6 16v) ortalamada daha fazla yakıyor 8.5-9.0 civarı
    hele kış geldi iyice arttı. ortalama 8.2 cok iyi bir deger 1.4tsı da

    hız iyi bişey degil ama arabanın neler yapabildigini bilmek güzel olsa gerek
    bu video seni gaza getirirmi bilmem



    http://www.youtube.com/watch?v=iSnH9qqNwEE

    Her türlü paylaşım sitesindeki videoları indirdim, her türlü değerlendirme yazılarını okudum.
    Hele bi rodajı bitirelim..




  • Hayirli olsun, bu motorla birlikte harika bir secim olmus gule gule kullan...
  • Beyler videodaki muziğin adını bilen varmı yeri burası değil ama biliyosanız bi soylerseniz sevinirim
  • mcyavuz,RedLabel, sağolun.
  • allforone seninki 170'likmi ?
    bide bu 8.2'yi yaparken ortalama hızın ve yolculuk süren yol bilgisayarında ne idi yazabilirmisin ?
    Aslında yol bilgisayarının resimlerini koysan da hepimiz şu tüketim konusunda bi rahatlasak
  • gt 1.4 170 hp 240 yapmış walla harbiden helal olsun
  • hayırlı olsun yeni golf TSI aracın. inşallah kazasız belasız kullanırsın. buarada izlenimlerini bekliyoruz. ayrıca tüketim gayet iyi bence.
  • şimdi tek bir beklenti kalmış oldu o da motorun uzun ömürlü olup olmayacagı onu da ilerleyen zamanlarda görebilecegiz.ama şimdiden bence vw kalitesini düşündüğümüzde onun da kafadan 200000 km yapacagını tahmin ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolution100 -- 28 Kasım 2006; 0:45:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mace

    Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...


    TEBRİK EDİYORM COK GUZEL Bİ YAZI... HERKESİN OKUMASINI ONERİRİM




  • arkadaşlar nette gezinirken bi link buldum ne kadar doğru güvenilir mi bilmiyorum ama 1.6 ve 2.0 tsi lardan bahsetmişler ağzım açık kaldı
    http://www.topspeed.com/cars/volkswagen/volkswagen-golf-vi-ar1775.html
    1.6 tsi 200hp
    2.0 tsi 260hp
  • arkadaşlar daha da baktım biraz cidden bu motorlardan bahsedilen bikaç forum site fln var bizim bu taraflara ne zaman gelir acaba??
    çok fenaymış yaw
  • forumu baştan aşağı okudum.

    kimse colt czt den veya smart brabustan bahsetmemiş ilginç doğrusu

    mitsubishi 2 yıldır 1468cc motordan 150 hp çıkarmakta. sadece turbo besleme ile üstelik.

    http://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=589

    sırf tv de reklam yapmıyor diye kimse bilmiyor tabi.

    keza colt czt ile aynı motoru kullanan ve daha da güçlendirilmiş olan smart brabus 2 yıldır 1468 cc den 177 beygir çıkarmakta. buyrun testi.

    http://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=610

    wv 2 yıl sonra 20 beygir fazla çıkardı diye (smarta göre 7 beygir eksik hatta) bence devrim yapmış olmuyor.

    charger de ekleyip biraz daha geliştirmiş oluyor hepsi o.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 1 Aralık 2006; 14:53:53 >




  • Coltttt
  • bazı tipler bunu yukarıdakini sabah öğlen akşam okusa kafalarına girmez sanırım. almayın kardeşiiiim. bence de çok abartılmış bir olay bu. beni ilgilendiren fiyatı. ucuz olsun alalım icabında. siz devam edin "çok kötü" düdüğünü üflemeye. zaten doğuş talep fazla olunca fiyatı yükseltecekti. kimse almasın ki fiyatı yükselmeye de biz alalım ilk fırsatta...

    quote:

    Orjinalden alıntı: mace

    Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...





  • joushkun arkadaşım. bence sen colt forumuna git daha rahat edersin. yoksa da kendin aç. çok tanıık var katılım yüksek olur. bu arada colt hoşş arabadır. sana katılıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: keskinoğlu

    joushkun arkadaşım. bence sen colt forumuna git daha rahat edersin. yoksa da kendin aç. çok tanıık var katılım yüksek olur. bu arada colt hoşş arabadır. sana katılıyorum.



    Dalga geçiyorsun sanırım.
  • yok birader gecenin bu saatinde dalga malga değil. colt için düşüncelerimde samimiyim. hoşş. arabadır. fiyat-performans-kalite .gayet ideal. yalnız ters olan o arabaya bu forumda kimse dikkat etmez. selamlar
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.