Şimdi Ara

[[_____________VOLKSWAGEN KULÜBÜ_____________]] (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.496
Cevap
8
Favori
188.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • esp yi mi kastediyosun?
  • İngilizce “Electronic Stability Program” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır ESP. Türkçe’ye “Elektronik Stabilite Programı” olarak çevirebiliriz. Stabilite ise sağlamlık, denge, kararlılık manalarında kullanılabilir.

    ESP’yi aslında tek başına bir sistem gibi düşünmemek lazımdır. ABS (Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi) ve TCS (veya ASR) (Patinaj önleme sistemi) ikisi birlikte ESP sistemine destek verirler. Yani ABS ve TCS olmadan bir araçta ESP’nin varlığından söz edilemez.

    ESP aşağıdaki elektronik algılayıcılar ve parçalardan oluşur.

    http://img147.imageshack.us/img147/1679/espr20ec.gif

    ABS Hidroliği ve Fren Basıncı Algılayıcısı:
    Ani fren durumlarında araç tekerlerine uygulanan fren basıncını algılayan ve tekerlerin kilitlenmesini önleyen parçalardır. Tekerlerin kilitlenmesi aracın hakimiyetinin kaybedilmesi demektir.
    Teker Hız Algılayıcıları:Aracın tüm tekerlerinde bulunan ve hepsinin hızını ayrı ayrı ölçebilen algılayıcılardır.
    Direksiyon Açısı Algılayıcısı:
    Direksiyonda bulunan ve sürücünü gitmek istediği yönün ESP tarafından anlaşılmasını sağlayan algılayıcıdır.
    Yanal Hız Algılayıcısı:
    Aracın doğrultusundan ne kadar saptığını ve yanal hızlarının ne olduğunu ESP’ye bildiren algılayıcıdır.
    ESP Elektronik Kontrol Ünitesi:Bütün algılayıcılardan gelen bilgileri çok kısa sürede değerlendirip, kritik durumlarda ESP sistemini devreye sokar.


    Bu kadar teorik bilgiden sonra sistemin nasıl çalıştığı
    ESP’nin nasıl çalıştığını anlamak için ilk olarak şunu bilmekte fayda var galiba.

    Sürücünün araçtan istedikleri ve aracın davranışı devamlı ESP tarafından analiz edilir. Bunlar arasında bir dengesizlik varsa ESP devreye girer. Yani ESP arka planda devamlı faal durumdadır. Sadece kritik durumlarda devreye girer.

    Ani bir manevrada arabanın burnu düz doğrultuda kayarsa (Understeer):

    Hızla giderken önünüze ani bir engel çıkarsa veya keskin bir viraja girerseniz, arabanın burnu düz bir doğrultuda kaymaya başlayacaktır. Direksiyonu çevirdiğiniz yöne araba gitmeyecektir.

    Bu durumda teker hız algılayıcıları ön tekerlerin kontrolden çıktığını algılar. ESP algılayıcılar sayesinde sürücünün gitmek istediği yön ile aracın gittiği yön arasında farklılık olduğunu algılar. Sürücü sola gitmek istiyorsa sol arka tekere, sağa gitmek istiyorsa sağ arka tekere ESP fren uygular. Bu sayede aracın burnu gitmek istenen yöne doğru düzelir.

    Ani bir manevra esnasında arabanın arkası savrulursa (Oversteer):

    Arabanızın arkası sağa veya sola savrulma eğilimi gösterdiği zaman yanal hız algılayıcısı aracın rotasından saptığını anlar. Teker hız algılayıcıları arka tekerin kaymaya başladığını, fren basıncı algılayıcısı da ön ve arka tekerler arasında bir dengesizlik olduğunu algılar. Bütün bu bilgileri değerlendiren ESP kontrol ünitesi, araç sola savruluyorsa sol ön tekere, sağa savruluyorsa sağ ön tekere fren uygular. Bu fren uygulama motor gücünü kesme (TCS sayesinde) şeklinde de olabilir. Bu sayede arabanın arkasının savrulması önlenir.

    Bunların dışındaki, yolun buzlanması, kaygan olması gibi durumlarda da aracınızın dengesinde bir düzensizlik olması durumlarında ESP yine devreye girmektedir.

    - Patinaj Düzenleme (A.S.R.)
    - Motor fren tork düzenlemesi (M.S.R.)

    Bu fonksiyonlar çekiş torkunu ayarlamak ve çekiş tekerleklerinden birine veya ikisine fren kuvveti uygulamak suretiyle garanti edilir. A.S.R. sistemi ön ve arka teker hız sensörlerinden gelen devir sayıları arasındaki farktan çekiş tekerleklerindeki patinajı (kaymayı) hesaplar.
    Tekerleklerden biri veya ikisi hızlanma esnasında patinaj yapma eğilimine girerse ASR sistemi tekerleklere aktarılan tork değerini azaltması için Enjeksiyon kontrol ünitesine sinyal göndererek, gaz kelebek motorunun kapatılması suretiyle motor freni uygular. Tekerlek ani bir yavaşlama esnasında kilitlenme eğilimine girerse ABS sistemi araç dengesini korumak için ECU'den motor fren torkunu ayarlamasını ister. Bu sistem vites konsolunda bulunan ASR düğmesine basılarak devreden çıkartılabilir. Buton üzerindeki lamba yanıyor ise sistem devre dışı bırakılmış demektir. ASR/MSR müdahalesi gösterge tablosundaki ikaz lambası vasıtasıyla gösterilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omero06 -- 14 Haziran 2006; 13:01:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: world_is_mine_26

    bisi sorcam vw touran aldım yenı bunlarda elektronık cekıs ayarı varmıs bana anlatabılecek ark varmı nası yapılıyo.yada boloe bısı varmı dogrumudur


    Aracın hayırlı olsun İyi seçim yapmışsın. Elektronik çekiş ayarı dedikleri ASR olsa gerek ASR patinaj önleyici bir çekiş kontrol sistemidir. Herşeyi otomatik olarak kendisi yapar. İstenildiğinde vitesin önündeki düğmeyle kapatılabilir.
  • tesekkurler arkdaslar..ama bu arabayı alasıya kadar 3 araba degıstırdım 5 ayda en sonunda buldum aracımı
  • Orjinalden alıntı: muribbi

    Orjinalden alıntı: omero06


    Orjinalden alıntı: muribbi

    merhaba hepinize öncelikle. ben açıkcası vw e özel bir ilgi duymuyorum. yaptığı araçlar beni etkilemeyi bir türlü başaramadı. vw benim için sıradan bir marka ama öğrenmek istediğim vw in hangi motor sporları organizasyonlarında yer aldığıdır. seat cup dışında tabiki. f1, wrc gibi büyük oluşumların içinde yer almış mıdır ve de almaya devam ediyor mu?


    bak muribbi:D burdaki arkadaşlar seni tanımıyo olabilir ama ben tanıyorum:D vw den nefret ettiğinide biliyorum sürekli açtığın konularla gerekse vw aşağılamak+renoyla kıyaslayıp renoyu üstün çıkarma çalışmaların... cevabını bildiğin soruları sorup ne elde etmeye çalışıyosun:D aldığın uyarılar+banlar yeterli mi olmadı

    benim amacım bu değil. öyle olsa vw cilerin arasında bu soruyu niçin sorayım. sadece bilmiyorum ve de merak ediyorum. yeterlidir umarım. vw in de ne kadar kaliteli marka olduğununda farkındayım.

    quote]


    renaultu wv ile mukayese etmek bile çok komik otomobilden anlayanlar veya bu işle uğraşanlar markaları sınıflandırırken şöyle diyorlar:

    1. üst sınıf: Audi, BMW, Mercedes vb. markalar
    2. Orta üst sınıf: Vokswagen
    3.Orta sınıf:Opel, renault, ford vb. markalar
    4. Orta alt sınıf: Fiat, kia, proton vb.
    5.Alt sınıf:Lada, dacia vb.

    yani vw renault vb. markalarla aynı sınıfta değil bence mukayese etmek abes olur.




  • bora ve golf kullanan arkadaşlara sormak istiyorum benzinli ve dizel aracı olan arkadaşlar araçlarınız km de kaç lira yakıyor?
  • arkadaşlar bende aranızdayım 174 caravelle 4MOTİON termal comfortlıne
  • golf goal gelmiş

    hayırlı olsun
  • Arkadaşlar Selamlar ...........! POLO Variant 2000 model araçla aranızda olmaktan çok memnunum.Arabam her yönüyle mükemmel ve kullanışlı ,station olmasının avantajlarını saymakla bitiremem ,hele orjinal bagajı sayesinde taşıyamıyacağınız eşya yoktur.Şimdilik bu kadar tanıtım yeterlidir herhalde tekrar görüşünceye kadar iyi günler......................!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalettin1 -- 20 Haziran 2006; 17:48:18 >
  • s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugrvw -- 15 Haziran 2006; 21:02:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hazar20012001

    arkadaşlar bende aranızdayım 174 caravelle 4MOTİON termal comfortlıne



    dostum foto makinen varsa aracının iç fotolarını çekebilirmisin.
  • ÖSS yaklaştığından olsa gerek, bu topic bu aralar sürünüyor.

    Bu arada ÖSS'ye girecek tüm arkadaşlara başarılar dilerim. Allah hepimizin gönlüne göre versin.
  • slm mıllet nbr? nasıl hayat selamlar
  • Golf V fsi var, kullanıma göre değişiyor ama ortalama yakıt tüketimi litre olarak; 7,7 / 5,8. Yada 243 / 185 Ykr.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mekalde

    bora ve golf kullanan arkadaşlara sormak istiyorum benzinli ve dizel aracı olan arkadaşlar araçlarınız km de kaç lira yakıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun
    ÖSS yaklaştığından olsa gerek, bu topic bu aralar sürünüyor.
    Bu arada ÖSS'ye girecek tüm arkadaşlara başarılar dilerim. Allah hepimizin gönlüne göre versin.


    amin, herkese başarılar sana da kolay gelsin güzel kardeşim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    amin, herkese başarılar sana da kolay gelsin güzel kardeşim



    Eyvallah Ahmet abim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    ÖSS yaklaştığından olsa gerek, bu topic bu aralar sürünüyor.

    Bu arada ÖSS'ye girecek tüm arkadaşlara başarılar dilerim. Allah hepimizin gönlüne göre versin.


    boşver Cuşkun sürünsün varsın. Sınavları hayırlısıyla atlatın da gerisi kolay

    ÖSS de herkese başarılar...
  • bu arada bir soru sorayım.
    VW nin orjinal balatasının markasını bilen varmı?
    dün değiştirdim balataları. LUCAS marka taktı usta. bunlar iyi dedi.
    bilgisi olan varmı acaba??
  • joushkun
    başarılar kardeşim.umarım istediğin gibi geçer sınavın.
    sınavdan çıkta bu topiği yükseltiriz.pzt veya salı günü foto makinesi geliyor.carevella fotolarını merak eden arkadaşlar biraz sabır.
  • Sınava girenlere başarılar. Yahu bahsettiğim Golfü teslim aldık amma üzerinde Bridgestone B390 lar geldi. Araba acaip uğultu ve ses yapıyor . Bu normal midir? Lastikten mi gelir? Bir lastikçi bana bunların Connect vblerde takılı olduğunu Golflerde kullanılmadığını söyledi. Sert lastikmiş. Değiştireyim mi?
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.