İsveç otomobil firması Volvo, 50 bine yakın otomobilini mazot filtrelerindeki arıza yüzünden servislere çağırdı.
Şirket sözcüsünün açıklamasına göre, 2005 yılından sonra üretilen 1,6 litre dizel motora sahip S40, C30 ve V50 modellerinin mazot filtrelerinin çok çabuk tıkandığı, bunun da risk yaratabileceği anlaşıldı.
Sözcü, "Filtre tıkanınca ısınıyor. En kötü ihtimal filtrenin alev alması, ama şimdiye kadar başımıza böyle bir şey gelmedi..." dedi.
Sözcüye göre, bu modeller Türkiye'nin yanı sıra en fazla Almanya, İspanya, Fransa, İtalya ve İsveç'te bulunuyor.
KAYNAK: ANADOLU AJANSI
Bu dizel motor PSA ve FORD' la birlikte ürettikleri motor değil mi????
Motor aynı ama yakıt besleme tesisatı ve yakıt filtresi farklıdır muhtemelen...
şöyle bir açıklamayı 307 zamanında pejo bi yapmadı
Yukarıda dediğim gibi, Ford, Peugeot, Citroen ve Mazda'da kullanılan yakıt tesisatı ve filtresi farklı olabilir. Dolayısıyla aynı sorun ortaya çıkacak diye bir kaide yok...
şimdiye kadar başımıza böyle bişey gelmedi ama genede çağırıyoruz diyor adam vay be HELAL OLSUN VOLVO
VOLVO TIME
Coğu Firma bu hatayı varıp geri cağırma yapmaktadır sadece volvo değil tabiki Tabi bu hatayı yapıp geri cagırma yapılıyor ise alkışlanıcak bir durum yok sonuçta O markanın zaten yapması zorunda olunan bir durumdur bu
bi laf var.olması gerekenlerin adını iyilik yapmak koymuşlar.o hesap...yapmayanın ayıbı.yapanın iyiliği değil...
geri çağırmış olması sevindirici,araçlar alev alıp yanıp imaj zedeleneceğine geri çağırıp müdahale etmesi o firmanın bence prestijini arttırır,güvenide tabiki.
bence tam tersi yaptıgı hatadan dolayı prestij azalma söz konusudur
quote:
Orjinalden alıntı: RuF_CTR3
geri çağırmış olması sevindirici,araçlar alev alıp yanıp imaj zedeleneceğine geri çağırıp müdahale etmesi o firmanın bence prestijini arttırır,güvenide tabiki.
Volvoyu alkışlamak lazım çünkü diğer firmalar aynı durumda medyaya haber vermeden söz konusu araçlar 10 bin - 20 bakımına geldiğinde müşteriye çaktırmadan sorunlu parçaları değiştirmektedir.
bu olayı renault yapmadı ... megane 2 lerde bol bol geri çağırmaları gerekirdi . ( konumlandırıcı ,sagem bobinler, kapı menteşeleri,cam krikolarına sonradan taktıkları tırnaklar,halı döşeme,marş motoru ,düşen egsoz, öten fern sstemi,direksiyon kutuları off ooff.)
millet servise gitmekten bunaldı...
quote:
Orjinalden alıntı: telenor
bu olayı renault yapmadı ... megane 2 lerde bol bol geri çağırmaları gerekirdi . ( konumlandırıcı ,sagem bobinler, kapı menteşeleri,cam krikolarına sonradan taktıkları tırnaklar,halı döşeme,marş motoru ,düşen egsoz, öten fern sstemi,direksiyon kutuları off ooff.)
millet servise gitmekten bunaldı...
neymiş bu megan2 böyle ya
şimdi volcar'ı aradım böyle bir şey var mı getireyim mi aracı diye. yok öyle bir şey yalan haber o dedi adam. Volvo'nun kendi sitesinde de görmedim böyle bir şey.
Böyle birşey var ya da yok, ama Volvo daha önce de emniyet kemeri sorunu yüzünden mi ne çağırmıştı, basit birşey yüzünden. Helal olsun adamlara.
Doğuş Otomotiv de VW Caddy'leri seve seve olmasa da seve(!) seve(!) getirtiyor servislerine; debriyaj baskı balata ve volant değişim için! 1.500-2.000 liraya ücretsiz değişim!
quote:
Orjinalden alıntı: sahin_k12345
Volvo'dan yapılan düzeltme:
Bu şekilde verilen haber yanlış bilgiler içermekte. Çünkü, haberde 2005 yılından sonra üretilen 1.6 dizel motora sahip S40, C30 ve V50 modellerinin mazot filtreleri ile ilgili problem olduğu belirtilmekte.
Araçlarımızın hiçbirinde mazot filtreleri ile ilgili hiç bir problem bulunmadığı gibi, mazot filtreleri ile alakalı hiç bir geri çağırma aksiyonumuz da yok.
Tamamen yanlış bir şekilde edinildiği anlaşılan bu "yanlış bilgi"nin doğrusu ise şu:
Evet, Volvo S40, V50 ve C30 1.6 Dizel motora sahip araçlarımızın filtreleri ile ilgili bir aksiyonumuz var, fakat bu "mazot filtreleri" ile ilgili bir aksiyon değil, "Dizel Parçacık filtresi" ile ilgili bir aksiyon.
Dizel Parçacık filtresi eksoz sistemi üzerinde bir parça.
Aksiyonumuzun ne ve niye olduğuna gelince;
-Aksiyonumuz, Dizel Parçacık filtresi rejenerasyonu zamanlaması ile ilgili.
-Dizel parçacık filtresi rejenerasyonu (kurumun temizlenmesi) filtre tam dolduktan hemen sonra başlamazsa, sürücü bilgi ekranına "Kurum Filtresi Tıkalı, El Kitabına Bakınız" şeklinde bir yazılı mesaj gelir. Tam dolduktan hemen sonra başlamazsa da bu filtre ısınabilir.
-Dizel parçacık filtresi rejenerasyonu (kurum filtresi temizlenmesi) motor kontrol modülü tarafından kontrol edilmektedir. Bunun tam zamanında olmasını sağlamak için alınan aksiyon, motor kontrol modülü yazılımı güncellemesidir.
Bu şekilde yapılan bir düzeltme ile, sürücü bilgi ekranına yanlış bir şekilde "Kurum Filtresi Tıkalı, El Kitabına Bakınız" şeklindeki yazılı mesajın gelmesi önlendiği gibi, bu filtrenin ısınma ihtimali de ortadan kaldırılmaktadır.
-Bu aksiyon, Türkiye'de bulunan 2005, 2006 ve 2007 model yıllarına ait hiçbir aracı kapsamamaktadır.
-Türkiye'de bulunan belli bazı 2008 Model S40, V50, C30 1.6 dizel motorlu araçların motor kontrol modülü yazılım güncellemesi yapılmaya başlanmıştır.
Bilgilerinize saygılarımızla sunarız,
Vedat Bayramgil Volvo Otomobil Ticaret Limited Şirketi Servis Müdürü
volvo gibi arabaya da çamur atıyorlar ya helal olsun
quote:
Orjinalden alıntı: tosbaga_tosbaga
şimdi volcar'ı aradım böyle bir şey var mı getireyim mi aracı diye. yok öyle bir şey yalan haber o dedi adam. Volvo'nun kendi sitesinde de görmedim böyle bir şey.
bu haber asparagas gerçek değil.volvo arabaları çağırmak yerine bunları yakında mahkemeye verir