Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
281.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar;

    önemli bir konu başlığı olduğuna inandığım şu sayfaya bakmanızı öneririm.

    ylv77 olarak "araçlardaki sensörler ne işe yarar" başlığı adı altında bir tartışma konusu açtım. hayırlısı olur inşallah. şu ECU denen beynin askerleri ne kadar tanınıyor görüp ufkumuzu genişletiriz umuduyla.. sevgi ve saygıyla kalın. mesajlarınızı bekliyorum.

    http://resim.donanimhaber.com/m_61064284/mpage_1/f_/key_//tm.htm#61064284



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 20 Mayıs 2012; 14:35:51 >
  • ayrıca sevgili fsnn aracınızın yıllık mtv vergisi ne kadar tutuyor. size önemli bir haberim var.

    şunu okumanı isterim.

    MTV'yi daha az ödeyin

    10 Temmuz 2007 Salı 16:24 / ZAMAn

    Motorlu Taşıtlar Vergisi tutarını daha az ödeme imkanı olduğunu biliyor muydunuz?

    İkinci taksiti bu ay içerisinde yatırılması gereken Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) tutarını daha az ödeme imkanı olduğunu biliyor muydunuz? Maliye, MTV'yi hesaplama yöntemini değiştirdikten sonra piyasa değerine oranla oldukça yüksek tutarda vergi talep ettiği araçlara, kasko değeri ile orantı kurulmak suretiyle daha düşük tarifeden ödeme imkanı tanıdı.

    İşin ilginç tarafı; vergi otoritesi, fazla tahsilat yaptığını kabul ettiği halde bu tür araçların vergisini düşürme yeriNe, düşük tutardaki ödeme için kişisEl başvuru şartı arıyor. Bu imkandan sadece haberi olup başvuranlar faydalanabilirken, haberi olmayanlar veya vergi dairesine başvurmayı ihmal edenler yüksek tutarda vergi ödemek durumunda kalıyorlar. Bir de bu imkandan genelde motor hacmi yüksek araçlar faydanabiliyor.

    Motorlu Taşıtlar Vergisi normalde aracın cinsine, modeline, silindir hacmine, yaşına ve tipine göre alınıyor. Mesela binek aracı olarak kullanılanlar I sayılı tarifede yer alırken, ticari maksatla kullanılanlar II. tarifede, deniz ve hava taşıtları da III ve IV. tarifede sınıflandırılıyor.

    Bu tarifelerde yer alan araçların ödeyeceği vergiler kademeler şeklinde tespit edilmiş durumda. Kademelere göre alınacak vergiler her sene başında Maliye tarafından güncelleniyor ve her araç için ödenmesi gereken vergi tespit ediliyor. Araç sahipleri vergilerini ödemek istediklerinde vergi dairesine müracaatta bulunuyor ve aracın bulunduğu kademeye göre daha önce tespit edilen vergiyi ödüyorlar.



    Bakanlar Kurulu kararı ile getirilen uygulamaya göre; MTV Kanunu'nun (I) sayılı tarifesinde yer alan otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar için uygulanacak olan Motorlu Taşıtlar Vergisi tutarları, bu araçların kasko sigortası değerlerinin yüzde 5'ini aşıyorsa, vergi tutarları, bir alt kademedeki taşıtlara isabet eden vergi tutarı olarak uygulanıyor. Bu imkandan faydalanmak araç sahiplerinin vergi dairesine müracaat etmesi şartına bağlı ve mükelleflerin bu uygulamadan faydalanabilmesi için taşıtların kasko sigortası poliçesine sahip olması da gerekmiyor.

    Öte yandan bu hesaplamalarda araçların kasko sigortası poliçesinde belirtilen sigorta değerleri değil; Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği tarafından yayınlanan 'Motorlu Kara Taşıtları Kasko Değer Listesi'nde yer alan değerler esas alınıyor. Ayrıca herhangi bir sebeple hasarlı duruma gelmiş olan taşıtların hasar durumları, MTV tutarı için esas alınacak olan kasko sigortası değerinin belirlenmesinde dikkate alınamıyor. Aracı olan okurlarımız, tablodan ne kadar vergi ödeyeceklerini bulabilir.

    Bu arada aracın yaşını tespit ederken model yılını 1 yaş kabul etmek ve içerisinde bulunduğumuz yılı da hesaplamalara dahil etmek gerekiyor. Mesela 2005 model bir araç 3 yaşında kabul ediliyor. Bu imkandan faydalanmak isteyen mükelleflerin vergi dairesinden veya Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmî internet sitesinden (www.gib.gov.tr) temin edebilecekleri formu yetkili sigorta acentesine düzenlettirmeleri gerekiyor. Daha sonra bu form ve dilekçe ile Motorlu Taşıtlar Vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine müracaat etmeleri lazım. Ayrıca MTV'nin ilk taksidi yüksek tutardan ödendiyse ve kasko değeri uygulamasından faydalanma imkanı varsa fazla ödenen miktarın ikinci taksite mahsup edilmesi de mümkün.

    Konuyu bir örnekle somut hale getirelim: Motor silindir hacmi 3200 cm3 olan 2000 model 8 yaşında bir arabanız var. Kasko sigortasına esas olan değeri 30 bin Yeni Türk Lirası. İlk MTV taksiti de normal tarife üzerinden ödenmiş. Bu durumda 2007 yılında ödenmesi gereken Motorlu Taşıtlar Vergisi tutarı ve ikinci taksitte yatırılacak tutar aşağıdaki gibi olacaktır:

    Taşıtın kasko sigortasına esas değeri: 30.000 YTL
    Taşıtın kasko sigortasına esas değerinin yüzde 5'i
    (30.000 X % 5): 1.500 Yeni Türk Lirası
    Tarifeye göre ödenmesi gereken MTV: 2.498 YTL
    Bir alt kademeye göre ödenmesi gereken MTV: 1.645 YTL

    İlk taksitte ödenen MTV (2.498/2): 1.249 YTL
    İkinci taksitte ödenmesi gereken MTV (1.645- 1.249): 396 YTL

    Arabanın Motorlu Taşıtlar Vergisi tutarı, kasko değerinin yüzde 5'ini aştığından, ödenecek Motorlu Taşıtlar Vergisi tutarı, taşıtın yer aldığı (I) sayılı tarifedeki motor silindir hacmi 3001-3500 cm3 arası ve 7-11 yaş grubunun yer aldığı kademedeki 2 bin 498 yeni lira yerine; bunu bir alt kademesi olan 2501-3000 cm3 arası ve 8 yaş grubu için ödenmesi gereken bin 645 YTL olacaktır. Ayrıca ilk taksit normal tarifenin yarısı nispetindeki bin 249 yeni lira olarak ödendiğinden, vergi dairesine müracaat edilerek, ikinci taksit için sadece 396 yeni lira yatırmak yeterli olacaktır.



    Her sene yeni çıkmış gibi sunulan bu uygulama, 2004'ten bu yana uygulanmakta ve bu konuda yeni bir düzenleme yapılana kadar da uygulanmaya devam edecek.

    Bir alt kademeden vergi ödeyebilmek için aracınızın mutlaka otomobil veya arazi taşıtı olması gerek. Kamyonet, Çift kabin kamyonet, Panel Van, Minibüs, Otobüs, Kamyon vb. araçlar bu uygulamadan yararlanamazlar. (Ruhsatınızda ne yazdığı önemli.)

    Aracınızın kaskosu olmasa bile, herhangi bir sigorta acentesinden alacağınız ve onaylatacağınız "Kasko Değer Bildirim Formu" ile aracınızın kayıtlı bulunduğu vergi dairesine başvurabilirsiniz. Kasko sigortası yapan her sigorta acentesi bu formu ücretsiz olarak düzenlemek zorundadır. Kasko sigortanızı yapmış olması gerekmez.

    Kasko Değer Bildirim Formu dışında, dilekçeyle ya da sözlü olarak yapacağınız başvurular hiç bir şekilde kabul edilmez. Bu form, Maliye Bakanlığı tarafından şekli belirlenmiş bir formdur ve sigorta acenteleri tarafından düzenlenir ve onaylanır. Bunun için bu form dışında hiç bir belgeyi vergi dairesi dikkate almaz. Vergi dairesi çalışanları sigortacı değildir, aracınızın kasko değerini bilemez.

    Usulüne uygın düzenlenmiş ve sigorta acentesi tarafından onaylanmış olan formları vergi dairesi kabul etmek zorundadır. Geriye dönük beş yıl için bu indirimden yararlanabilirsiniz. Ancak aracınız indirim şartlarını taşımıyorsa boşuna ısrar etmeyiniz. Vergi dairesinin ya da çalışanlarının bu konuda insiyatif kullanma yetkisi yoktur. Gerekli bilgileri girdiğinizde bilgisayar otomatik olarak hesaplar. Boş yere sinirlerinizi bozmayınız.

    Motor hacmi 1600 cc ve daha düşük olan araç sahipleri, boş yere zahmet etmeyiniz. Ödediğiniz vergi aracınızın kasko değerine kıyasla çok düşük kalacağından herhangi bir indirim yapılmayacaktır. 1800 cc'den daha düşük motorlu araç sahipleri şanslarını deneyebilirler.

    Vergi dairesi bu indirimi sizin başvurunuz olmadan asla uygulamaz. daha önce de belirttiğim gibi, vergi dairesi çalışanları sigortacı değildir. Aracınızın kasko değerini bilmelerine imkan yoktur.

    Evet bu başvuruyu her yıl yenilemeniz gerekir. Çünkü aracınızın ksko değeri her yıl değiştiği gibi, ödeyeceğiniz vergi de değişeceğinden bu hesaplamanın her yıl için yeniden yapılması gerekir.

    Dört tekerlekten çekişli çift kabin kamyonet sahipleri indirimden yararlanabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    syn fsnn;

    bir depo (80 lt) kaç km gidebiliyorsunuz uzun yolda;

    valla lpg de kullandığım için tam bilemiyorum lpg ise 120 km sabit hızla 100 kmde 11 litre lpg 90 la gidersem 1 kere gidebildim :) 8.5-9 litre lpg

    ötv olayını bir hesaplayayım uyarın için sağol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 20 Mayıs 2012; 20:20:36 >
  • çok iyi ya; s80"e göre bence; en azından korkulacak gibi değil.

    ben 1.6 s40 la ; 1 lt lpg ile 11 km gidebiliyorum.

    yani 35 lpg ile yaklaşık 380 km karma, 410 km ise uzun yolda gidebiliyorum. rampalı falan yollarda buna dahil.

    bende bu gün öğrendim bu mtv işini.

    iyi bir sigortacı ile görüşmeni öneririm.

    benimkisi 1.6 olduğu için mtv %5 lik dilimi geçmiyor.

    bende uzun uzun araştıracağım bu konuyu. s60 2.00 CC Turbo"ları tercih edebilirim. aklımda varda, bu mtv işinden dolayı askıya alıyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 20 Mayıs 2012; 21:09:56 >
  • çok değil ötv 2001-2002 alınca sorun değil t5 öneririm t yerine 2.0 t5 226 hp başka arabalara binmezsin bidaha yokuşta anlıyorum gücünü audi a6 2.0 d dün elmadağ yokuşta kızdırdı beni slında kimseyle kapışmam 2 şerit dolu kamyonla 3. şeritte ben varım kamyonları geçmedim tabakhaneye bişey yetiştiriyor heralde arkadan sürekli sellektör. lpg de tam gaz arayı açınça yüzmilyarlık yeni model araca bunları yapmak hoşuna gitmiyor değil insanın şimdi eşim daha ufak birşey istiyor bakalım ne yapıcaz. şu an 1.6 alsam bile 180 hp den aşağı olursa zevk vermez

    allah insanı gördüğünden geri koymasın
    saygılar
  • amin

    sevgili fsnn;

    cahilliğimi lütfen maruz görünüz, t ile t5 arasındaki fark sadece hp olarakmı yoksa başka farklarda var mı? kullanan birisi olarak bu konuyu biraz açarsanız sevinirim. saygılar.
  • t5 de yüksek basınçlı turbo var t de normal düşük basınçlı turbo başka fark yok biri 225 hp diğeri 185 hp ama araç ağır olduğundan t5 almak daha mantıklı olur ara hızlanmalar vs
    saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    sayın fsnn bu linki incelermisiniz,

    http://forum.donanimhaber.com/m_60794258/mpage_1/f_/key_v50+triger//tm.htm#60794258

    :))))))) diyecek laf çokkk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    sayın fsnn bu linki incelermisiniz,

    http://forum.donanimhaber.com/m_60794258/mpage_1/f_/key_v50+triger//tm.htm#60794258

    :))))))) diyecek laf çokkk

    : )))))) yukarıdaki triger linklerine cevap vermeye başlayabilirsiniz üstün 3 5 gülücük darbesi yerine fakat siz nede olsa seviyenizin üst olma inancı doğrultusunda cevap vermez muahattap olmazsınız. ;) yol açık yola devam








  • Biraz laftan anla benle muhatap olma. seviyeni sen belirledin dikkat edersen 3 kişi sana burda tepki verdi hala aynen devam ediyorsun bana biri benle muhatap olma dese yerin dibine girer milyarlar verseler muhatap olmazdım o yüzden senin seviyen bu sen belirledin. son olarak verdiğin linklerden tr volvo tavsiyesi aynı zaten aynı kayış amerikada avrupada farklı değişim aralığı sunuyor bunu anlatıyoruz bir klavuzda 192 bin bir klavuzda 168 bin de bir diyoruz niye fark var diyoruz anlatabildim mi? Bide bunun üstüne biz ikinci değişimde 80 de çağırıyoruz (tecrübe hani sen dedinya farazi konuşmayalım diye)demen yanlış diyoruz zaten tr de değişim aralığı avrupaya ve amerikaya göre az diyoruz birde sen bunu 40 bin niye kısaltıyosun diyoruz anla artık ya.daha ben nasıl meramımı anlatayım senle ne paylaşayım ylv 77 de bende bizle muhatap olmanı istemiyoruz biraz anla ya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 23 Mayıs 2012; 13:45:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Biraz laftan anla benle muhatap olma. seviyeni sen belirledin dikkat edersen 3 kişi sana burda tepki verdi hala aynen devam ediyorsun bana biri benle muhatap olma dese yerin dibine girer milyarlar verseler muhatap olmazdım o yüzden senin seviyen bu sen belirledin. son olarak verdiğin linklerden tr volvo tavsiyesi aynı zaten aynı kayış amerikada avrupada farklı değişim aralığı sunuyor bunu anlatıyoruz bir klavuzda 192 bin bir klavuzda 168 bin de bir diyoruz niye fark var diyoruz anlatabildim mi? Bide bunun üstüne biz ikinci değişimde 80 de çağırıyoruz (tecrübe hani sen dedinya farazi konuşmayalım diye)demen yanlış diyoruz zaten tr de değişim aralığı avrupaya ve amerikaya göre az diyoruz birde sen bunu 40 bin niye kısaltıyosun diyoruz anla artık ya.daha ben nasıl meramımı anlatayım senle ne paylaşayım ylv 77 de bende bizle muhatap olmanı istemiyoruz biraz anla ya.

    Olabilir bende sadece klavye bilgilisi olsam bende yerin dibine girerdim yerin dibine girecek durumum yok verdiğim bilgiler net açık ortada.Yazılan herşeyi kişisel almayın bu forum günelr onlarca ziyaret alır ve yanlış bilgi uçar gider bir kişiye zarar vermek = bence yanlış.Fikirlerinize saygı duyar conti ve bir ustanın ağzından çıkan bilgileride tarafınıza sunarım.Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    sayın fsnn bu linki incelermisiniz,

    http://forum.donanimhaber.com/m_60794258/mpage_1/f_/key_v50+triger//tm.htm#60794258

    :))))))) diyecek laf çokkk

    Ki diyecek laf yok vs gibi ibareler alıntı ile belgeli sizin tarafınızdan sunulmakta bilgi ve forum dalga geçme seviye belirleme yeri değildir.Çobandan dahi bir öğreti alabilirsiniz.tekrar saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    sayın fsnn bu linki incelermisiniz,

    http://forum.donanimhaber.com/m_60794258/mpage_1/f_/key_v50+triger//tm.htm#60794258

    :))))))) diyecek laf çokkk

    Ki diyecek laf yok vs gibi ibareler alıntı ile belgeli sizin tarafınızdan sunulmakta bilgi ve forum dalga geçme seviye belirleme yeri değildir.Çobandan dahi bir öğreti alabilirsiniz.tekrar saygılar.

    Şahsıma yazmadığın sürece son kez yazıyorum
    Diyecek laf yok demedim çok dedim
    Volvo tr de 120 bin demiş avrupada ve amerikada 192 bin ve vaşka bir frmda 168 bin demiş 8 sene otomotiv okudumm 2sene başka bir markanın setvis müdürlüğünü yaptım
    sen buna klavye bilgisi diyorsun ya bravo alkışlıyorum

    Yine 120 binde bir çağırılan aravı ikinci drğişimde 80 deçağırıyoruz diyorsun seninki usta bilgisi öylemi
    Benim diyecek konuşacak birşeyim kalmadı bu saatten sonra
    Bu formu herkes okusun herkes herkese kanmasın diiye yazıyorum zaten
    diğer formda ylv77 nin verdiği linkte adam triger eğişimine isveçte kaç km de çağırdıklarını yazmış sizin 80 binin 2.5 katı daha ne diyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sevgili fsnn;

    on numarasın, cevaplara şapka çıkartır sizi kutlarım. bütün yorumlarına nokta virgülüne kadar katılıyorum. üzerine yazacak daha bir çok şey olurda, ben yazmayayımn seviyemi koruyayım. tıpkı senin gibi. biz tükürdüğümüzü yalamayız. yalan yanlış bilgi vermeyiz. neyse o.

    ey volvo severler, triger değiştirirken AMANNNNNNNNNNNNNNNNNNN DİKKKKKKKKKKKKKKKKKATTTTTTTTTTTTTTT

    aracınızın trigerini değiştirirken araştırma yapmadan değiştirmeyin. bir çok yerli yabancı siteleri, forumları iyice okuyup ona göre araştırın.

    http://forum.donanimhaber.com/m_60794258/mpage_1/f_/key_v50+triger//tm.htm#60794258

    bu linki inceleyin en azından bilginiz olsun.

    okuduğunu anlayabilen kültürlü volvo kullanıcılarına duyrulur.

    ben 90 binde değiştirmiştim set halinde, ama kayışlar ve rulmanlar son derece düzgündü. ama bir kere bazı nedenlerden dolayı değiştirdik. şimdi bu konulara girmeyeyim. ama siz siz olun aracınızın trigerini 120 bin km az değiştirmeyin, paranız boşa gitmesin diyorum.

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylv77 -- 23 Mayıs 2012; 20:21:22 >




  • Ylv77 teşekkür derim bu tr de satılan tm otomobillerin sorunu aslında adamlar ara kazanmak için böyle bir politika içindeler ben servis müdürlüğü yaptığım markanın yağını 7500 de değiştirirken almanya 15000 de değiştiriyordu hadi biraz yakıtla alakalı vs diyelim o kadar farketmezde trigeri yine aynı şekilde avrupanın nerdeyse yarısında değiştiriyorduk

    Ben sebeblerini biliyorum tamamen ticari zaten bunu sorguluyorum insanları uyarıyorum birkaç marka çıtayı yükseltti düşünsene aynı motoru kullanan
    Bir firma 20 binde çağırıyor diğeri 10 binde böyle saçmalık olur mu?
    sebep tabiki para kazanmak
    başka marka 250 ye bakım yapıyor diğeri aynı motor 350 neden öndeki armayamı 100 tl fazla veriyoruz

    Bunları sorgulayalım polomik yaratmadan kibarca seviyeyi koruyarak ticari kaygı yaşamadan insanları yanıltmadan kandırmadan
    saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis 2.0 yazılım güncellemesinden bu başlıkta mı bahsedilmişti hatırlayamadım ama yazılım güncellemenin iptal edildiğini duydum.

    Bilgisi olan var mı ve acaba doğruysa Sabri Bey bize bunun gerekçesini açıklayabilir misiniz lütfen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Servis 2.0 yazılım güncellemesinden bu başlıkta mı bahsedilmişti hatırlayamadım ama yazılım güncellemenin iptal edildiğini duydum.

    Bilgisi olan var mı ve acaba doğruysa Sabri Bey bize bunun gerekçesini açıklayabilir misiniz lütfen?

    Bu bilgi Kesin mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen hafta Otokoça uğradım servis 2.0 hakkında bilgi almak için.Bakıma gelirseniz 1 tl,normalde 120 tl dedi.10 dakkada atıver usta ya dedim 50 ye halledelim dedim yani rüşvet teklif ettim kabul etmedi.Kamera var abi olmaz dedi :D

    Farklılıkları sordum.Klima ayarları değişiyor dedi.Hava yakıt oranları değişiyoor daha verimli yanma oluyor ama çekişte farklılık olmuyor dedi.Göstergede ufak tefek şeyler değişiyor dedi.Park sensörü ile illgili birşeyler daha değişiyor dedi.Aracımda elektrikli ayna katlama var 2010larda falan aracı kitleyince kapanıyor bende kapanmıyor araç menüsünde o özellik gözükmüyor dedim.Güncelleme ile olmuyor abi dedi.Peki kumandadaki bagaj açma tuşuna bastığımda bagaj açılıyor mu onu ayarlayabiliyor musunuz dedim.Abi senin dediklerini diyen bir sürü kişi var ama onların hiçbiri olmuyor dedi.

    Demekki sadece ben istemiyormuşum bu güncelleme ile bunların düzeltilmesini isteyen :D

    120 tl ye değer mi? asla.Tabi ordaki elemanın aktardıkları bunlar.
    Ama tüketimde düşme olursa,yüksek devirdeki vibrasyon azaltılabiliyorsa niye istemiyim hemen giderim.

    Ama bence gelecekte yukarda istemiş olduğum özellikleride yükleyecekler araca.Yani güncellemede güncellenecek.Bu 1 tl ye bakımla beraber güncelleme işi başladıktan sonra 2 kez daha farklı yazılımlar geşlmiş.Demekki daha tam düzelmiş değil...

    Bu arada bu yazılımlara 120 tl isteyen zihniyeti kınıyorum.yaptıkları iş obd soketinden bağlamak ve yazılımı atmak.hadi eleman çalışıyor bilgisayarın elektrik yakıyor diye 50 tl iste ama 120 çok abartılı. Zaten güncelleme nedir? eksikliği düzeltmektir.Eksiklik varsa bunu ücretsiz yapmalısın. Adamlar yazılım yapıyorlar çalışıyorlar bırakta alsınlar diyen sivri dillilerde olacaktır.Bunlarada cevabım evlerinde kullandıkları çakma windows işletim sistemi bile güncelleme yapıyor sürekli.Para mı istiyor :) o 150 dolarlık yazılım. Bunları bize 40-50-60 milyara sattıkları araçlar.Eksiklik varsa tabiki düzelteceksin.Ama bunun içinde bedel talep etmek çok saçma.Müşteride gidip zırt pırt güncelleme yaptırmaz milletin zamanını çalmaz orda.Gelen olursada 6 aydan önce güncelleme yapmıyoruz ücretsiz dersin geçersin yoğunsan.

    Triger meselesine gelince.İki arkadaşım aynı gün peugeot aldılar aynı model aynı motoru.şu anda birisi 210.000 kmde ve sadece 15 binden 15 bine sanayide yağını değiştirdi filtrelerini dğiştirdi.ne turbo ne triger ne pompa ne enjektör hiçbirşey yaptırmadı.Ama aracı şehirler arası kullanıyor.Diğeri ise serviste her 10.000 kmde kazık kazık bakımları yaptırmasına rağmen 80.000 kmde trigeri dağıttı.Silindir kapağını yedi.Garantiden hallettiler öyle böyle.Servis araca 6000 tl masraf etmiş.Sözde aynı araç.Birisi dışarda bakımlarını yaptırıyor ve 210.000de sorunsuz motoru var.Diğeri 80.000de trigeri yedi motor kapağı ve onlarca kasnağı,kayışıbilyası değişti.Servisin sahibi akrabası olduğu için kurtardı yoksa her türlü 3.000 tl girmişti çıkma parçalarlada olsa...

    O yüzden kullanıma bağlı bu işler.Forumda okudum bir Focus 1.6 tdci 109 ps kullanıcısı 300 küsür binde ve turbosunu değişmemiş.Millet 100.000 dayansa iyi diyor.Kullanıma bakıma bağlı bu işler.Siz işinizi garantiye alın.Gerek yok riske atmaya.Her kafadan farklı sesler ççıkıyor yani volvo bile net bir rakam söylemiyor işte siz yazmışsınız.Değişilen parça sıfıra göre daha erken arıza verir mantığınıda kabul ediyorum.yani ilk triger değişimini 120 binde yaptınız ve durumu ağırdı ucuz kurtardınız.İkincisini 240 binde değil 200 binde 210 binde değiştirmeniz gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.