Şimdi Ara

Volvo s40 DSA lambası sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
8.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    2000 model Volvo s40 T4 - LPG'li aracım var. Bu aracın DSA lambası bir süredir kendi kendine yanıyor ve kontak kapatıp aracı tekrar çalıştırana kadar sönmüyordu. Bir sorun olmadığı için servise götürmek aklıma gelmedi.

    Geçenlerde araç birden bire DSA lambasını yaktı ve bir daha sönmedi. Aracı durdurup tekrar başladığımda yine yanmaya devam etti ve motor traktör gibi çalışmaya başladı. Araç aynı zamanda yerinden çok yavaş ve zorlanarak hareket ediyor ve çok gürültülü çalışıyor. Sanki el freni çekmişizde gidemiyor gibi.

    Bu konuyla alakalı bilgisi olan arkadaş var mıdır? Bu ne sorunu olabilir??
    Ayrıca İzmit ili içerisinde EsOto hariç bir servis var mıdır? Aracı LPG'li olduğu için bilgisayara bağlamıyorlar.

    NOT: Eski tecrübelerime dayanarak; Hani silindirlerden ikisi ateşleme yapmaz da araç inanılmaz vuruntulu çalışır ya, işte aynen öyle çalışıyor

    Yanıtlar için Teşekkür ederim.







  • lpg li olduğu için bilgisayaya bağlamamak mı? Ankarada garantisi bitmiş volvoların %75 i lpg li, lpg li volvolar o servise gitmeme kararı alırsa 2 yıl sonra kim gidecek o servise çok merak ettim?? şimdiden kendilerine bir manav dükkanı bakmaya başlasınlar.
  • Servis aynı zamanda ford yetkili satıcısı olduğu için tuzları kuru :)
  • Anlattığınız durum DSA dan çok otomatik vites in kendini korumaya almasına benziyor. DSA bildiğim kadarı ile antipatinaj sistemi. yazdıklarımı aracınızın otomatik vites olması üzerine yazıyorum. otomatik vites de sorun olunca araba sadece 3. vitesi kullanıyor. Bu durumda dediğiniz gibi kalkmakta ve hızlanmakta zorlanıyor. boş bir bölgede arabanızı geri vitese atın. vites geçişi sert ve gürültülü mü. Geri geri gidin sonra tekrar D ye alın. bunu bir kaç kez tekrarlayın. değişik vites konumlarında kalkmayı deneyin (3-2-L) hepsinde zorlanma var mı?
    Kaputu açın sağ tarafta akünün solundan aşağıya bakınca küçük bir körük göreceksiniz. otomatik vites geçişleri o yapı gerçekleştiriyor. Bazen üzerindeki segman çıkmış oluyor ve ucundaki mafsal boşta kalıyor bir de onu kontrol edin.
    Bosh servisleri alarm kodu okuyabiliyorlar. Gerçi para istiyorlar.
    İzmit bölgesinde mutlaka elinde birkaç yüz dolarlık da olsa kod okuyucu olan bir usta vardır. Bence biraz araştırırsanız bulursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutirmak -- 25 Eylül 2011; 13:23:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutirmak

    Anlattığınız durum DSA dan çok otomatik vites in kendini korumaya almasına benziyor. DSA bildiğim kadarı ile antipatinaj sistemi. yazdıklarımı aracınızın otomatik vites olması üzerine yazıyorum. otomatik vites de sorun olunca araba sadece 3. vitesi kullanıyor. Bu durumda dediğiniz gibi kalkmakta ve hızlanmakta zorlanıyor. boş bir bölgede arabanızı geri vitese atın. vites geçişi sert ve gürültülü mü. Geri geri gidin sonra tekrar D ye alın. bunu bir kaç kez tekrarlayın. değişik vites konumlarında kalkmayı deneyin (3-2-L) hepsinde zorlanma var mı?
    Kaputu açın sağ tarafta akünün solundan aşağıya bakınca küçük bir körük göreceksiniz. otomatik vites geçişleri o yapı gerçekleştiriyor. Bazen üzerindeki segman çıkmış oluyor ve ucundaki mafsal boşta kalıyor bir de onu kontrol edin.
    Bosh servisleri alarm kodu okuyabiliyorlar. Gerçi para istiyorlar.
    İzmit bölgesinde mutlaka elinde birkaç yüz dolarlık da olsa kod okuyucu olan bir usta vardır. Bence biraz araştırırsanız bulursunuz.

    Öncelikle cevabınız için teşekkürler.
    Ankaradaki ustama sorduğunda o da şanzımanın muhtemelen kendini korumaya almış olduğundan bahsetmişti. Şimdi sizde aynı şeyi söylediniz.
    Yanlız; Otomatik viteste daha evvel sensör arızası vermiş, arızayı verdiğinde otomatik vitesin alt viteslerini kullanırken yanan turuncu OK ışığı yanmaktaydı. Şu anda bu ok ışığı yanmıyor. O nedenle ben de şanzımandan kaynaklanan bir problem olabileceğini düşünmemiştim.
    Rolantide bile araç çok gürültülü çalışıyor ve bazen stop ediyor. Ayrıca aracımız LPG'li olduğundan LPG de 3 kere hızlı dıtdıt yaparak devreden çıkıyor (ki bunun şanzımanla alakalı olmadığını düşünmekteyim)..Ayrıca aracın viteslerinde problem yok, hızlanabildiği zaman vitesleri normal bir şekilde atıyor fakat dediğim gibi motor inanılmaz gürültülü çalışıyor (rolantide bile)..




  • Haklısınız otomatik vites arızasında ok yanıp soner. Fakat arıza motor ve ateşleme sistemi ile ilgili olsa motor arıza ışığının yanmasını beklerim.
  • Motor arıza ışığı zaten yanıyordu Eminim yanmasa bu olaydan sonra yanardı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ESP/ASR Arızası Citroen C4
    11 yıl önce açıldı
    Audi A3 Akü sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sizin bir code okuyucu bulmanız elzem oldu. ilk aklıma gelenler Bujiler - buji kabloları -ateşleme bobinleri sıralamasında herhangi bir yerde arıza olabilir.
  • Evet kesinlikle..Tüm sıkıntı izmitte bunu bulmayı başaramamış olmamız. Hiç bir şey bulamazsak artık bir şekilde İstanbul'a getireceğim arabayı. LPG sisteminin kendini devreden çıkartması nedeniyle benim ilk aklıma gelen, silindirlerden ikisinin devre dışı kalması oldu.

    Bakalım bir çare bulmaya çalışacağız artık..Yardımlar için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Arkadaşlar merhaba,
    2000 model Volvo s40 T4 - LPG'li aracım var. Bu aracın DSA lambası bir süredir kendi kendine yanıyor ve kontak kapatıp aracı tekrar çalıştırana kadar sönmüyordu. Bir sorun olmadığı için servise götürmek aklıma gelmedi.

    Geçenlerde araç birden bire DSA lambasını yaktı ve bir daha sönmedi. Aracı durdurup tekrar başladığımda yine yanmaya devam etti ve motor traktör gibi çalışmaya başladı. Araç aynı zamanda yerinden çok yavaş ve zorlanarak hareket ediyor ve çok gürültülü çalışıyor. Sanki el freni çekmişizde gidemiyor gibi.

    Bu konuyla alakalı bilgisi olan arkadaş var mıdır? Bu ne sorunu olabilir??
    Ayrıca İzmit ili içerisinde EsOto hariç bir servis var mıdır? Aracı LPG'li olduğu için bilgisayara bağlamıyorlar.

    NOT: Eski tecrübelerime dayanarak; Hani silindirlerden ikisi ateşleme yapmaz da araç inanılmaz vuruntulu çalışır ya, işte aynen öyle çalışıyor

    Yanıtlar için Teşekkür ederim.

    lpg var diye makinaya bağlamama kısmı nedir ya? bu arabalar fabrikadan lpglide çıktı!!!!
    önce bir orjinal volvo makinasına bağlatmaya çalış dotum hatalar net görülecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Arkadaşlar merhaba,
    2000 model Volvo s40 T4 - LPG'li aracım var. Bu aracın DSA lambası bir süredir kendi kendine yanıyor ve kontak kapatıp aracı tekrar çalıştırana kadar sönmüyordu. Bir sorun olmadığı için servise götürmek aklıma gelmedi.

    Geçenlerde araç birden bire DSA lambasını yaktı ve bir daha sönmedi. Aracı durdurup tekrar başladığımda yine yanmaya devam etti ve motor traktör gibi çalışmaya başladı. Araç aynı zamanda yerinden çok yavaş ve zorlanarak hareket ediyor ve çok gürültülü çalışıyor. Sanki el freni çekmişizde gidemiyor gibi.

    Bu konuyla alakalı bilgisi olan arkadaş var mıdır? Bu ne sorunu olabilir??
    Ayrıca İzmit ili içerisinde EsOto hariç bir servis var mıdır? Aracı LPG'li olduğu için bilgisayara bağlamıyorlar.

    NOT: Eski tecrübelerime dayanarak; Hani silindirlerden ikisi ateşleme yapmaz da araç inanılmaz vuruntulu çalışır ya, işte aynen öyle çalışıyor

    Yanıtlar için Teşekkür ederim.

    lpg var diye makinaya bağlamama kısmı nedir ya? bu arabalar fabrikadan lpglide çıktı!!!!
    önce bir orjinal volvo makinasına bağlatmaya çalış dotum hatalar net görülecektir.

    Bende bugün bilgisayara bağlayacak yer bulmaya çalışıyorum. Sanırım bir yer buldum..Akşama kadar ayrıntıları sizinle paylaşacak olacağım.
    Ama LPG ve bilgisayara bağlamama kısmına gelince; tam bir şer....lik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Arkadaşlar merhaba,
    2000 model Volvo s40 T4 - LPG'li aracım var. Bu aracın DSA lambası bir süredir kendi kendine yanıyor ve kontak kapatıp aracı tekrar çalıştırana kadar sönmüyordu. Bir sorun olmadığı için servise götürmek aklıma gelmedi.

    Geçenlerde araç birden bire DSA lambasını yaktı ve bir daha sönmedi. Aracı durdurup tekrar başladığımda yine yanmaya devam etti ve motor traktör gibi çalışmaya başladı. Araç aynı zamanda yerinden çok yavaş ve zorlanarak hareket ediyor ve çok gürültülü çalışıyor. Sanki el freni çekmişizde gidemiyor gibi.

    Bu konuyla alakalı bilgisi olan arkadaş var mıdır? Bu ne sorunu olabilir??
    Ayrıca İzmit ili içerisinde EsOto hariç bir servis var mıdır? Aracı LPG'li olduğu için bilgisayara bağlamıyorlar.

    NOT: Eski tecrübelerime dayanarak; Hani silindirlerden ikisi ateşleme yapmaz da araç inanılmaz vuruntulu çalışır ya, işte aynen öyle çalışıyor

    Yanıtlar için Teşekkür ederim.

    lpg var diye makinaya bağlamama kısmı nedir ya? bu arabalar fabrikadan lpglide çıktı!!!!
    önce bir orjinal volvo makinasına bağlatmaya çalış dotum hatalar net görülecektir.

    Bende bugün bilgisayara bağlayacak yer bulmaya çalışıyorum. Sanırım bir yer buldum..Akşama kadar ayrıntıları sizinle paylaşacak olacağım.
    Ama LPG ve bilgisayara bağlamama kısmına gelince; tam bir şer....lik.

    Ankaraya yolu düşen burdan geçen vs olursa buyursun ya LPGsini yerim dicem kaba olcakta 4.40tl benzin kimsenin haberi yok heralde:)




  • Bu hata kodu okuma işi benim de canımı sıkmıştı. Sadece kod okumak için para isteyen yerler vardı. O yüzden bir fırsat oldu 150 usd gibi bir fiyata OBD 2 code reader aldım. Bir çok araba modelinde ayrıca audi VW grubunda da çalışıyor. iş yerindeki arkadaşların dost akrabanın hata code larını okuyup gelenleri silebiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutirmak -- 26 Eylül 2011; 19:26:11 >
  • Bugün sorunu çözdük..Araç bende olmadığı için babamı akrabalardan biri vasıtasıyla bulduğumuz bir tamirciye gönderdim. Orada sağolsunlar ilgilenmişler ve tam olarak yerini anlamadım fakat motorun olduğu bölümdeki plastik kabloların birinde gevşeme olduğunu farketmişler. Hemen takmışlar ve araba düzelmiş. Çözümün tam olarak ne olduğunu öğrenip burada paylaşacağım. Belki ilerde birinin işine yarar.
  • Geçmiş olsun. Sanırım ignition coil denen ateşleme bobininin bir tanesi gevşemiş. DSA alarmı da geçti mi?
  • Evet ignition coil denen zımbırtı olsa gerek..Yabancı forumlarda da yazıyordu bu. DSA geçmedi çünkü sildirmemişler hataları. Sildirince lamba da söner sanırım.
    Yardımlar için teşekkür ediyorum.
  • ignition coil, bildiğiniz bobindir.. servis bilgisayarı numarası dahil soyler hangi bobin olduğunu,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 26 Eylül 2011; 23:55:11 >
  • Arkadaşlar biraz geç yanıt veriyorum ama en son durum şuydu.
    Aracın ateşleme bobin kabloları vs. daha önceden tamirat gibi bir şey gördüğünden haliyle araş 2 silindirle çalışmış o dönemde. Aarcın bakımını yaptırdık fakat bu seferde hava akışmetre ve rolanti ayar valfinde sorun çıktı. Bunlarda elektronik parçalar olduğundan bir hayli pahalı. Haliyle araç çok yakıyor Ama yaptırıcaz artık.

    İlgi gösteren herkese teşekkür ederim.
  • Merhaba arkadaslar, uzun süre sonra konuyu hortlatayım, cevap verip bilgilendirirseniz sevinirim
    Bende volvo s40 t4 1998 model otomatik şanzıman araç var bende de yaklaşk 1 haftadır dsa uyarı hatasını alıyorum. (araç seyir halinde iken kendiliğinden göstergede dsa lambası yanıyor ve garip bir şekil oluyor araca hafif bir titreme hissediyorum) bunun sebebi ne olabilir ??
  • çözebildinizmi dsa arıza lamba yanma hatasını, aynı sorun bendede var, anlatırsanız sevinirim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.