< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (977. sayfa)
-
-
Arkadaşlar merhaba herkese iyi bayramlar dilerim.
Bugün trafikte giderken 2016 model t3 aracım motor suyu eksik güvenli şekilde durun sıvı ekleyin uyarısı verdi. Mağlum bayram olduğu için zar zor açık bir yer bulup elf marka organik yeşil motor soğutma sıvısı buldum ve araca ekledim. Araçtaki mevcut soğutma suyu koyu yeşil renkti. Yeni aldığım ise daha parlak ve yeşil renkli. Ayrıca yoğunluğu daha fazlaydı ki bunu da yeni koyduğum sıvının, tankın dibine çökmesinden anladım.
Sorum şu ki mevcut motor soğutma sıvısı organik mi inorganik mi özellikleri nedir bilen var mı acaba ? Eğer inorganikse bu tankı komple boşaltıp tek tip sıvı eklemem gerekiyor değil mi ? Bir de aracımız için uygun soğutma sıvısı nedir acaba ? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam burada iş makineleri için denilmiş ama zannımca birçok 2006 sonrası Volvo araçlarda organik soğutma suyu kullanıldığı yazıyor ama servisi bayramdan sonra arayıp teyit ettirin.
https://www.volvoce.com/turkiye/tr-tr/ascendum/parts/maintenance-parts/coolants/
Bu arada su neden eksilmiş, asıl onu tespit etmeniz lazım malum. İyi bayramlar dilerim.
Not: S60 dijital mobil uygulamasındaki el kitapçığında da organik konusu hakkında bilgi yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 21 Nisan 2023; 19:36:48 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Onur hocam öncelikle cevap için teşekkür ederim.
Paylaştığınız linki ben de görmüştüm ayrıca kullanıcı el kitabına da baştan sona kadar baktım ama beni tatmin eden bir cevap bulamadım. Dediğiniz gibi en iyisi bayramdan sonra servisi aramak.
Dikkat çektiğiniz diğer noktaya ben de kafa yordum neden su eksilmiş olabilir diye ama görünürde herhangi bir kaçak filan yoktu. Ama dediğiniz gibi asil önemli olan nokta bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
organik olan kırmızı renkli olan değilmiydi.. yetkili servis kırmızı koymuştu
-
Merhaba,
2018 VOLVO S60 T3 Modeline sahibim aracı alalı 1 sene civarı oldu aldığım günden beri bilgisayara bağlattığımızda YAKIT BASINCI DÜŞÜK, MOTOR KRANKLIYOR hatası almaktayız.
İstanbul Avrupa ve Anadolu yakasında 3 veya 4 özel servis gezdim fakat şuana kadar sorunu çözebilen olmadı. Ustalar hep deneme yanılma yoluyla ilerliyorlar buda maddi ve manevi olarak çok yoruyor.
Araçta performans düşüklüğü var özellikle yokuş çıkarken vites yükselttiğinde araç titriyor ve sürekli bir alt vitese düşmek zorunda kalıyor. Düz yolda da aynı sorun mevcut.
Soğuk çalıştırmada motor ısınıp devir düşerken silkeleme ve bazen çalıştırmada uzun marş çeviriyor.
Şuana kadar değişen parçalar;
-Yüksek Basınç Benzin Pompası
-Yüksek Basınç Müşürü
-Yüksek Basınç Pompasından Geçen T boru
Araçtan gerçek anlamda soğuttu.
Değerli desteklerinizi bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler.
-
Hocam biraz geç oldu ama, fren yapıyorken de titriyorsa fren disklerinde sıkıntı vardır.
Ucuz ve geçici çözümü disklerin traşlanması ama bir süre sonra sıkıntı tekrar ortaya çıkıyor. diskler 2-3 kez traşlanabiliyor, bundan sonra disklerin yenilenmesi gerekiyor. Disklerin yenilenmesi biraz maliyetli olacaktır, güncel fiyatları bilmiyorum.
Kolay gelsin hocam.
-
Arkadaşlar selam, uzun süredir bir sorunum var, belki daha önce tecrübe eden olmuştur. Arabam 2012 edrive yani 1.6 dizel.
Arabamı ilk çalıştırdığımda rölantide araba sanki stop edecek gibi ritimsiz çalışıyor, mesela vitese takıp yürümek istersem devrin düştüğü bir anda stop edebiliyor. Yine durduğum yerde direksiyonu çevirirsem devir düşüyor. En ktirik bilgi ise bu olay kış aylarında veya düşük hava sıcaklıklarında yaşanmıyor. Hava sıcaklığı 8-9 derece üzerindeyse o zaman yaşıyorum. Var mı fikri olan ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
çikledememi acaba.. yada rolanti motorumu
-
Akülerin şarjında sorun yoksa enjektör sorunu olabilir. Aküleri ölçtürün sorun yoksa aracın bilgisayara bağlanması lazım, bende 4 yıl önce buna benzer sorun yaşadım, enjektör arızası çıktı, 4 enjektörü değiştirdim düzeldi.
-
Bu tarz çözülemeyen sorunlarda yetkili servise başvurmanızda fayda olacaktır İstanbul da iseniz evo Volvo yada otokoç İstinye tavsiyemdir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Jantların yamuk olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sıfır akü takıldığında adaptasyon yapıldığını biliyormuydunuz...bende VIDA cihazı olduğu için ben yaptım
-
Merhabalar, Enjektör railinde basınç ne görüyorsunuz? 50.000km'de iken aynı sorundan dolayı servis doğrudan rail'i değiştirmişti. Rail'in üstündeki soketi kontrol edin, hatta söküp takın. Olmuyorsa Liqui moly'nin LSPI katkısından kullanın, o da olmuyorsa raili üzerindeki sensörle birlikte değiştirin.
Öncelikle rail üzerinde ki basınçı boşta ve yükte okuyunuz.
-
Hocam seneler önce şu mesajda da benzer bir sorun yaşamıştık (T3 2018 Advance). Siz bilgi verme anlamında epey yardımcı olmuştunuz diye hatırlıyorum. Hata masajı aynı veya benzer sanırım:
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/144702130
Serviste hata kodu silindi, yakıt filtresi değişti. Sorun kendi kendine düzeldi. Kötü yakıt kaynaklı olma ihtimali çok yüksek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Haziran 2023; 13:2:33 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba,
S60-T3-2016 aracımın 100 bin bakımını yaptıracağım. İstanbul Anadolu yakasında önerebileceğiniz deneyimlediğiniz özel servis var mıdır?
-
Arkadaşlar herkese merhaba. 2016 model T3 aracımın bakımını özel serviste yaptırdım. Usta aracı kontrol ederken triger setini değiştirip değiştirmediğimi sordu ben değişmediğini söyledim. Değiştirsem iyi olacağını söyledi. Biraz araştırma yaptım ama bulamadım, T3 ler için triger değişim aralıkları nedir ? Daha önce değiştiren var mıdır ? Yetkili ve özel serviste fiyatlar nedir ? Trigerle birlikte V kayış, devridaim değişmesi gerekiyor mu ? Bilgisi olan varsa cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
-
Merhaba, aynı model yılı aracıma serviste yapılan son bakımda ( 115 bin km de idi) sorduğumda triger 150 binde değişiyor demişlerdi. Bir önceki T4 aracımda triger değiştiğinde dediğiniz ek parçalar değişti mi hatırlayamadım şimdi. Motorlar farklı olduğundan değişimler de farklı olabiliyor ama gerkli olursa evde eski dosyalara bakabilirim.
-
Yetkili servis 120.000 km'de değişim zamanı olduğu söylemişti. V kayış değiştirdiler, devirdaim değişmiyor.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X