Şimdi Ara

Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
4
Favori
5.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt
    Hocam dizelde tork sebebiyle ara hızlanmalar daha iyi olması lazım. 45tfsi da turbo sebebiyle gerçi gayet iyi dolu dolu gidiyor ancak 40tdi den ara hızlanmalarda daha hızlı olacağını sanmıyorum. 40tdi da 400NM tork var. 45tsi da 370NM tork. Hatta passat 2.0tdi 4 motionda 500NM tork var. Birde 2.0tdi larda şanzıman DQ500, 2.0tsi da DQ380 olması lazım.

    0-100 konusunda 45tsi daha tatminkar dediğiniz gibi.

    Volvoyu test etme şansınız varsa test edip karar veriniz hocam. Seven çok severek biniyor ancak sevmeyenide çok. Kronik problemlerini incelemenizde fayda var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hocam anladığım kadarıyla sizin için en önemlisi gidiş, cls350den sonra hele en önemli faktör olmuş.


    S60 özellikle iç tasarım kalitesi olarak a4ün çok üzerinde bence. daha klasik ve erkeksi, a4 demode kaldı artık o ekranıyla falan. ancak 265hp quattro + dsg performans söz konusu olunca S60 dan ilerye çıkar.


    S60ı elemenizin tek sebebi performans ise anlarım, onun dışında geriye kalan konularda bence a4den daha başarılı.


    edit: bu arada mart ayı gibi ben de S60 düşünüyorum inşallah bakalım elimizdekini satabilirsek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 19 Şubat 2024; 10:32:31 >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam volvo, range rover evoque, lambo, bugatti vs bunlar hep bahsettiğiniz haldex sistemini kullanan araçlar.

    Çok çeşitli 4 çeker sistemli araçlar kullandım. Kartalkayada off road paketli arka kilitli kış lastikli touareg dahi kullandım. Torsen tartışmasız başarılı bir sistem ancak haldexinde aşağı kalır yanı yok. Zaten haldexi de torseni üreten borg warner üretiyor artık.

    Haldexin birkaç derdi var. Malesef bizim servisler haldexin bakımını söylemeden yapmıyor. Servis söylemediği için kullanıcılarında bakımdan haberi yok! Servisler hidroliğini ve filtresini söylemeden değiştirmiyor, halbuki 60binde bir yağının değişmesi gerek. Yağı filtresi değişmeyince zamanla sludge oluşabiliyor ve bu sefer haliyle tepki süresi düşüyor, üstüne birde pompa zorlanıyor. Kullanıcılar durumu bilmediği, serviste bilgi vermediği için problem olduğu anlaşılmıyor çoğu zaman. Bu sefer ilerleyen evrede pompasın yanabiliyor. Pompa araç çalışırken sürelki çalışıyor ve normalde doğru çalışan bir haldexin tepki süresi milisaniyeler.

    Haldexin pompası fırçalı pompa, yurt dışında modifiye edip fırçasız motor takanlar var. Haldexle drag yarışı yapıyorlar hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Ben haldex başarısız demedim zaten, basitçe part-time 4 çeker ve sürekli 4 çeker kontrol-aktarma farkından bahsettim.


    5.nesil haldexlerin efektif olarak aşağı kalır yanı zaten olamaz.. amaç iş görmekse haldex'de benzer şekilde iş görecektir (ısınma sorunu harici). asıl fark aktarma akıcılığı ve kayma tahmin edilebilirliğinde oluyor. sonuçta biri kavrama sıkışma temelli -clucth based- elektronik kontrollü Awd, diğeri tam mekanik 4wd aktarma sistemler.


    birde lambo-bugatti gibi araçlar ortadan motorlu bunlar temel olarak arkadan çekiş temelli araçlar, yani haldex kullanmaları gayet doğal. orta-arka motor haldex ile ön motor haldex tamamen farklı konseptler.

  • Gulia bunların içinde sürüş dinamikleri açısından en iyisi ama çok zam yaptılar. Önceden Mercedes c ve Volvo s60 fiyatına satılıyordu şimdi 3700-3800 bandında.. hem konfor hem donanım olarak s60 önde a4 çok eskidi diye düşünüyorum. Bende aracımı satabilirsem bu segmentte araç bakıyorum bir yanım herşeyden biraz olan Mercedes c istiyor. Ailede tonale olmasa ikinci el temiz bir gulia alacağım ancak 2 tane alfa korkutuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam keyif sistemi değil demişsiniz, ölü quattro demişsiniz. Daha ne diyeceksiniz :) Gömmüşsünüz haldexi.

    Haldex dediğiniz gibi hidroaktüatör kavramalı sistem. Kavrayınca mekanik kilitli gibi çalışıyor. Torsen gibi sınırlı kaydırmalı mekanik sistem değil. Torsendeki güç aktarma kaybı haldexte yok hocam, ondan tercih ediliyor spor araçlarda. İki sisteminde kendine göre özellikleri var. Yoksa lamboda bugattide 40/60 torsen kullanırlardı gayet.

    Ben haldexte baya memnunum hocam, karda kışta çok keyifle kullanıyorum. Orta mekanik kilitli araçlara alışığım o sebeple haldexte yabancılık çekmiyorum pek. En son hatta çıktığım yere ben bile şaşırdım vay be dedim. Grand cherokee quadratrac LT lastikle çıkamadı, ben cross climatelarla tırmalaya tırmalaya tırmandım resmen. Bu kadar başarılı performans ben bile beklemiyordum. Görenlerde şaşırdı baya.

    Orta kilite alışık olmayanlar için viraj performansı biraz sıkıntı verebilir, sonuçta mekanik kilit gibi davranıyor. Ancak offroad tecrübesi olanlar için pek sorun olacağını sanmam. Zaten bir yandan esp tc falanda çalışıyor gayet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 19 Şubat 2024; 11:45:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Evet çünkü 40:60 merkez ve arka spor diferansiyelli torsene göre, çok daha ön ağırlıklı, viraj girişinde önden çekiş gibi davranıp ancak kayıplar kaymalar başladığında arkaya güç aktaran, açı düzelince tekrar öne gücü veren, kayma başlayınca tekrar arkaya veren, o esnada gücü elektronik olarak dağıtmaya çalışan, yani ön aks bazlı, akıcılık olarak pek tabii sorunlu sistemler.


    sen daimi ve özellikle arka odaklı 4 çekerle başlayınca otomobil viraja daha ilk baştan tam aktarma giriyor.. yani tüm bir viraj karakteristiği daimi aktarma üzerine şekillenip devam ediyor, bu da çok daha üstün bir tahmin edilebilirlik ve akıcılık getiriyor sürüşe.


    Sen şu anda beceri anlatıyorsun hala =) yani yokuş çıktım, şaşırdılar, karda heryere gidiyorum falan gibi ben bunlara birşey demedim ki. arazi de yaparsın herşey yaparsın.. zaten torsen tipi veya viskoz kavrama Subaru manuellerdeki sistemin karda çıktım çektim avantajı yok.. haldexler daha akıllı ve gelişmiş artık.. fakat daimi aktarmanın avantajı elektronikler kapatılabilirse "kısmen diyelim" ralli otomobili gibi davranabilmeleri, o kadar, keyif işi yani.


    ayrıca haldex'ten ben bahsettiğimi de hatırlamıyorum, quattro ultra'dan bahsettim ben haldex değil o sistem, benzer denebilir de.. o da haldex gibi ön çekiş bazlı yapıldı çünkü emisyonlar kurtarmıyor. Audi'de bunu açık açık söyledi artık yılda binlerce satılan araçlarda sürekli 40:60 4 çeker kullanamıyoruz emisyonlar kurtarmıyor diyorlar.. taviz verdiklerini kendileri de söylüyor ama filo emisyonları kurtarmıyor. yani bu yüzden gerçek 4 çekerleri sadece S ve Rs gibi az satan araçlara ayırdılar..


    ingilizce varsa burada ilk tanıtıldığında sistemin yarattığı tartışma ve yorumlar mevcut



    Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi?
    Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi?Jalopnik
    Audi's High-Tech New Quattro Is About To Piss Off Its Biggest Fans
    https://jalopnik.com/audis-high-tech-new-quattro-is-about-to-piss-off-its-bi-1760502139




  • güncel kasa a4 45 tfsi allroad modellerde ultra denilen haldex mevcut o zaman. peki, 40 tdi ve 45 tfsi allroadlar arasında fark var mı? ya da allroad olmayan guatrrolar da mı aynı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 19 Şubat 2024; 13:26:15 >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam ben sanırım 99 dan beri 4 çeker sistemlerini tartışıyorum. Neredeyse 25 yıl olacak. Bahsettiğin konuları ve tartışmaların sebebinide gayet iyi biliyorum ancak tartışanlar neyi tartıştığını bilmiyor genelde.

    Ultrayı hiç araştırmamıştım. Haldex sanıyordum orda bir hatam olmuş kusura bakma. Daha önce başka bir arkadaş haldex demişti sanki ordan kalmış, bende hiç açıpta bakmadım. İngilizcem var biraz yurt dışında okudum, link için teşekür ederim.

    Bahsettiğin sıkıntıların hiçbirini ben haldexte yaşamıyorum. Oldukça akıcı ve stabil. Viraj performansıda gayet yeterli. Zaten rallide yapmıyorum dağa çıkarken. Çekiş kontrolüyle gayet uyumlu çalışıyor. Karlı zeminde gayet ralli kıvamında kullanmayada imkan tanıyor. Öyle dengesiz çalıştığı falanda yok. Ha bir torsen mi? Değil tabiki.

    Haldex aç kapa falan yapmıyor bahsettiğin gibi. Kaygan zeminde çoğu zaman devrede. Yüksek hızda ve sağlam zeminde tutuşu bulduğu zaman devreden çıkıyor ancak çıktığını pek hissetmiyorsun. Bakımlı ve düzgünse çekiş kaybında saliselerle devreye giriyor.

    Ultra sürekli aç/kapa yapıyorsa bilemiyorum. Haldex kontrol modülüne parametresine göre çalışıyor. Haldexi manuelde aktif konuma getirip sürekli 4 çeker yapabilirsin modifiye edebilirsin ancak acemi sürücüler açık unutup aks kırmasın, asfalt zeminde viraj dışına zorlamasın diye kullanıcıya o şansı tanımıyor firmalar. Herkes konuya hakim ve bilinçli değil.

    Torsene gelirsek senin torsende yaşadığın tecrübe tamamen çekiş kontrol sistemiyle yani elektronikle alakalı. Bahsettiğin araçlarda sadece ortada torsen var. Ön/arka aksta ayrıca kilit yok. Çekiş kontrolü kaldırırsan ralli malli kalmaz ortada. Güç hangi teker boştaysa ona gider. Bahsettiğin gibi ralli yapmak için öne ve arkayada ayrıca birer adet daha torsen koyman lazım. Gleason un Torseni icad etme sebebide zaten çekiş aksına on demand kilit görevi görecek bir sistem ihtiyacı, yani virajlarda tam kilitteki gibi kasarak değil, difransiyeldeki gibi kasmadan aracı döndürmek, tekerler arasında farklı hıza imkan tanımak. Bu sebeple hummer h1 mekanik orta kilitle birlikte ön ve arka aksta ayrıca torsen kullanılıyor. Ancak her ne kadar imkan tanısada torsende minimalde olsa kasma yapar. Yani torsenin olayı gaza basınca kilitli, gazdan çekince difransiyel gibi davranması. Haldexte vb viscose couplinglerde bunun benzerini yapabiliyor. Nasıl programlarsan öyle davranıyor.

    Güç hangi teker boştaysa ona gider. O tekere fren yapmazsan ne torsen kalır ne quattro. Quattroyu bu kadar başarılı yapan şey sırf torsen değil, aynı zamanda eş zamanlı başarıyla çalışan elektronik çekiş kontrolü. Aksi halde torsen tek başına bir işe yaramaz.

    Ralli araçlarında çekiş akslarında da kilit vardır. Kilit olmadan ralli olmaz.

    Dediğim gibi torsen övücülerde sistemin nasıl işlediğine hakim olmuyor genelde. Sabah akşam öyle yol tutuyor böyle viraj dönüyor diye överler. Halbuki açık difransiyelli bir araç quattroya nazaran çok daha iyi viraj döner.

    Quattronun olayı gazı açınca kilitli gibi davranıp gücü yere dengeli aktarabilmesi, yük altında değilkende özellikle virajlarda açık difransiyel gibi davranabilmesi. Yol tutuşuna direk bir artı etkisi yok.

    Quattroyu quattro yapan budur bak.
    Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi?

    İlgileniyorsan torsenin mucidi Gleason ile ilgili makale
    Bkz.
    members.rennlist.com
    Gleason's Impossible Differential
    https://members.rennlist.com/951_racerx/PS84Gleason.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 19 Şubat 2024; 14:12:59 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Dostlarım başlık s60-a4 ama ben s60 ı eledim, şimdi a4-giulia ikilemindeyim, başlığı değiştiremedim o yüzden…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • falterubbix kullanıcısına yanıt
    Eldekini satmak çok büyük sıkıntı şu ortamda, bende aynı dertten muzdaripim…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt
    Giulia 280lik 4x4 hocam. Giulia arkadan itiş + haldex. 45tsi dan çok daha eğlenceli bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 19 Şubat 2024; 18:8:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Dostum farklı frekanslarda gidiyoruz sorun orada..


    Anlattıklarımı bildiğini biliyorum, benim bahsettiğim şey 4 çekerin başarısı, efektifliği veya stabilitesi değil. "tutumdan bashediyorum". haldexler'ler de eskisi gibi değil gayet akıcı özellikle zemin buzlu ve kaygan ise ama direksiyon açısı çok önemli.. ani ve keskin hareketlerde Ecu güç komutu veriyor arkaya, fakat yumuşadığın an önden çekiş gibi oluyor araç. torsen böyle değil, hep bir flow var, mekanik pürüzsüz güç akışı var ve bu hissiyat her tür zeminde yolda devam ediyor.


    haldexler ayrıca kuru zeminlerde veya tutunabilen ıslakta hala Gkn tarzı bir kilitlenebilen veya çoklu kavrama ile sağ sola tutunan aksa güç aktarabilen bir arka düzenek istiyorlar yoksa imkanı yok torsen'in akcılığını ve 4 çeker hissini alamıyorsun.. arka aksa akan gücü hissedemiyorsun. Golf 7R böyleydi, A3 2.0 tdi böyle idi.


    birde arkadaki sınırlı kaydırmalı spor diferansiyel merkez olan açık bile olsa virajlarda dinamizme müthiş etkili orada yanlışın var. torsen elektroniklerle iş yapıyor demişsin, oda doğru değil.. orjinal 80'ler Ur quattro'lar, 90 model S2'ler, Audi 100 quattrolar hepsi açık diferansiyel ve elektronik destekten yoksunlar ama efsanedir hem yol tutuşları hemde aktarma başarıları. elektroniğin desteği iş bitiriciliktedir.. yokuşta açık diferansiyelin dağınık güç aktarımını toparlar boş tekerleğe fren yaparak.. çıkamayacağın yeri çıkarsın.


    ek: A4'un quattro ultrası haldex değil ama haldexe oldukça benzer, part-time bir sistem. çok fazla 40:60 torsen'den geçen var, işi bilenler asla onun yerini tutmadığını söylüyorlar.. ama muhtemelen karda buzda yokuşları daha iyi çıkar.





  • Hepinize teşekkürler dostlarım, Alfa aldım…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt

    Muazzam bir otomobil.. son geleneksel italyan spor sedanı. güle güle kullanın.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Daha iyisi sizlerin olsun inşallah

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah.
    mükemmel bir tercih yapmışsınız.

    Belki merak eden olur denk gelir diyerek s60 için fikirlerimi yazmak istedim.

    2023 yılı içerisinde 2 adet s60 aldık.
    Biri Ocak, biri ağustos ayında olmak üzere İkisini de sıfır aldık.

    Ocakta aldığım araçla nisana kadar iş sebebiyle yaklaşık 35bin km yaptım.
    Ağustosta aldığım araçla da yaklaşık 5bin km yaptım.
    (Aile ve şirket araçları olarak kullanılıyor şu an, şahsi tercihimi daha sonra bmw’den yana kullandım ve çok daha mutluyum)

    O kadar memnun değildim ki s60’dan. Aslında durum karışık.
    Bu araçlardan önce 2017 model a6 2.0tfsi quattro kullanmıştım bir süre. S60 daha güvenli ve tok hissettirdi bana. Şu an kullandığım 3 kasadan zaten çok daha güvende hissettiriyor. Güvenli olması ayrı konu, güvende hissettiriyor. Hissiyat çok enteresan onu sağlamışlar.

    Amaç sakin olmak, güvende olmak ve güvende hissetmekse Volvo en başarılı olanı bu konuda ama zaman geçtikçe yetmiyor bu. Araba 250 beygir mild hibrit canavar gibi ama yetmiyor.

    Çünkü günümüzde üretilen premium her araç bir noktada bu kriterleri sağlıyor.

    Ocakta aldığımız araçta far buğusu oldu. 3-5bin km sonra kayboldu ama konu açmıştım burada hatta.
    Mesela ocakta aldığımız araç nedense donanım olarak ağustosta aldığımız araçtan daha donanımlı.

    Ağustosta aldığımız makyajlı(dark plus olarak geçiyor) nedenini bilmiyorum(sormadım-kurcalamadım daha doğrusu) aynalarda uyarı işareti yok.
    Arka koltuk ısıtmalar dijital ekrandan değil manuel tuşlardan aktif ediliyor.

    Ayrıca ön konsolda kolçaktan bardaklığa kadar uzanan ahşap işleme kısım, alt tabakaya tam yapışmamış. Bildiğiniz üretim hatası gibi bir şey.

    Vitesin önündeki Çakmaklığın üstünde ahşap işleme kısmına (aracın iç konsoluna doğru-nasıl tam anlatabilirim bilmiyorum) kredi kartım girdi.
    Kartı iptal ettirdim. Geri çıkarmak mümkün değil.

    İnanır mısınız bilmiyorum ama, ağustos ayında aldığımız makyajlı s60da trim sesi var!

    Bildiğiniz trim sesi, 150bindeki 6-7 yaşında araçlardan bahsetmiyorum 14bin km’de şu an.
    Cam tavanın olduğu yere doğru bir yerden geliyor ses.

    Bagajı zaten elektrikli değil.
    İç aydınlatma yetersiz. Premium hissiyat kesinlikle var fakat çok sade.

    Ses sistemi mükemmel. Multimedya da keza öyle. Konfor mükemmel. Yol tutuş mükemmel. Uludağ’a çok inip çıktım karda performans çok iyi.

    Ayrıca emsal araçlara göre bence yol sesi daha fazla alıyor.

    Şanzımanı hızlı, fakat tepkiler hızlı değil. Yani Audi bmw emsallerine göre yavaş hissettiriyor. 185km/saat’i geçmiyor. Çok sık uzun yol yapıyorsanız bu eksi olabilirdi.

    Her şeye rağmen en en en en açık ara güvende hissettiren araba. Alınabilirlik açısından en temel sebep bu.

    Aracı gömdüm gibi oldu biraz. Dolmuşum sanırım:)

    Araç gerçekten çok iyi. Ama beklentilere göre çok mutsuz ya da çok mutlu edebilir.
    Eh işte ya da evet memnunum ya güzel dedirtmez.
    Ya çok sever ya da soğursunuz. Sürüş profiline bağlı

    siz de İtalyan tercih ederek kendiniz için mantıklı olanı yapmışsınız. Gerçekten bu kıyasta çok mutlu oldum adınıza

    Eğer gerçek bir Volvo kullanıcısı(yaşınızı bilmiyorum ama 40+yaş genelde) olsaydınız ya da sakinlik arayışınız olsaydı İtalyan seçenek sizi dürtmezdi diye düşündüm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayırlı uğurlu olsun , güle güle kullanınız.

    Şöyle küçük bir inceleme içerisinde mini bir 0/200 hızlanma videolu olsa tadından yenmez...

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam haldex hidrolik bakımı bkz.
    volkswizardyoutube
    FIX UP THE QUATTRO! Mk2 Audi TT Haldex Gen 4 REPAIR DIY - ALSO APPLIES TO VW GOLF MK5 MK6 4MOTION
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=Td7oVdg-d68


    Haldex awd controller bkz.
    Danny Hamptonyoutube
    Haldex Controller install & Testing! -For all AWD VW/Audis
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=6dkWCcWYpX8


    Controller 2 bkz.
    EVERYTHING cpo (@Vaarticus; @go.fast.r)youtube
    Van der Veer Haldex Controller Installation and Overview - 2019 Golf R
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=PXsJzaa81oM


    Haldexrepairs:
    https://www.haldexrepairs.co.uk/

    Golf mk7 içinde tamir videosu var. Düzgün çalışan bakımlı bir haldexten 4 çeker hissiyatı almamak imkansıza yakın. Manuel kontrolörde takıp kullanılabiliniyor ancak gündelik kullanımda pek gerek yok.

    Malesef servistede haldex bakımını bilmiyorlar. Kullanıcılarında haberi yok. Pompası zayıflayınca, hidrolikte çamurlaşma olunca sistem düzgün çalışmıyor. Sistem uyarıda vermiyor. Dolayısyka kullanıcılar farkına varamıyor. Şikayetlerin çoğu bu sebepten.

    Haldex mucidi Sigge bkz.
    Deutsche Auto Partsyoutube
    History of the Haldex AWD System
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=rvD0_Ks9Qcs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 21 Şubat 2024; 9:7:35 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Kerem- kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz ve detaylı anlatımınız için. Yaşım 50 lakin içimdeki canavar ruhu dinledim Alfa aldım, bu yaştan sonra “alfisti” olduk

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.