Şimdi Ara

Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: volkan.kanat Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
4
Favori
5.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İç mekan sessizliği, konfor, sürüş keyfi ve pürüzsüz ara hızlanma ilk önceliğim. Yakıt ve ikinci el o kadar önemli değil.

    Bu kriterler göz önüne alındığında, hangisini tavsiye edersiniz. Kağıt üstündeki bilgilerden ziyade kullanıcı tespitleri çok daha önemli benim nazarımda…

    2022-2023 modelleri aynı fiyata alınabiliyor…

    Yoksa Alfa Romeo Giulia compotizione mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leigh_hunt -- 19 Şubat 2024; 9:7:37 >



  • bütün 45 Tfsi'lar quattro ultra hocam. Audi çok marketing yaptı işte çok hızlı tepki veriyor, valla üzülmeyin çok güzel yaptık falan diye anca saplandığın yerden çıkarıyor seni.. arkayı falan atması kayması değil mesele, arka gelir o sorun değil .. Fwd baz torque split olanlar, part-time veya fren bazlı sistemler saliselik güç aktarıyor, kesiyor, harala gürele gücü en iyi tutunan lastiğe aktarmaya çalışıyor falan.. bu da sürücü-araba senkronunu mahvediyor. bir virajda mis gibi kayan araba, öbüründe dümdüz önden gidiyor, korkuyorsun karda kayarken. anca boş otoparkta..


    torsen quattro'da böyle bir şey yok.. saf mekanik abi, kaymak gibi yağ gibi kayıyor araçlar.. virajda gözün nereyi görüyorsa araba tam kafandaki açıyla orada. müthiş tahmin edilebilir çünkü mekanik.. gerçekten ralli otomobili gibiler ama mekanik olduğu için tüketim artıyor emisyon artıyor, bilmemne.. zaten bunların keyfini süren sürdü bize de böyle 3gr/km emisyon peşinde koşan araçlar kaldı.


    bu videoda mükemmel anlatıyor gerçek Audi quattro ile elektronik bazlı 4 çeker farkını ki tesla'nın sistemi de arka odaklı, çok akıllı, gayet eğlenceli bir sistem.. en iyilerinden biri.



    Tyre Reviewsyoutube
    The Audi RS4 Quattro is one of the ultimate cars in snow, but can the best of the EV world, the Tesla Model 3 Performance shake up the order? In theory, the electric vehicle should have the advantage as the electric motors of the tesla can react much faster than the mechanical AWD system of the Audi, but the RS4 has been developed in the worlds most extreme situations, the snow rallying of World Rally Championship. The acceleration will be testing on snow and ice to see which is faster in a drag race, and hill climb and snow handling / lap times will also be tested to see which is best overall! Please consider subscribing. https://www.instagram.com/tyre_reviews BMW X-Drive vs Audi Quattro https://www.youtube.com/watch?v=Wu72tAG2IWQ Music by epidemicsound.com
    https://www.youtube.com/watch?v=flmh3DhryfI




    İnsignia'nın da asıl Gkn diferansiyelli Gsi olanları güzeldir keyiflidir..

  • 40 tdi'lar gerçek 40:60 daimi torsen quattro, 45 Tfsi'lar bildiğim kadarıyla quattro ultra, yani part-time emisyon işi için yapılmış ölü quattro..


    ben 40 Tdi quattro alırım, bu araçların hepsi sessiz, kaliteli, konforu falan güzel, artık içleri eskisi gibi dar değil, çok kurcalamaya kendi adıma lüzum görmüyorum.. ben biraz eğlence faktörü olsun isterdim. bir kere Q5 ile kartalkaya'ya çıktık, yemin ederim ralli otomobili.. sistem tam mekanik olduğu için kaymak gibi kontrollü ve keyifli kayıyor araç. Audi'nin 40:60 torsen quattrosu muazzam bir şey.


    genel anlamda ise sizin beklentilerinize S60 uyar gibime geliyor. koltukları çok seversiniz, yalıtım güzel, tork konvertörlü şanzıman şehirde ve ara hızlanmalarda daha akıcı. 4 çekeri kalkışta, karda kalmamak için falan iş gören bir sistem, keyif sistemi değil. mild hybrid olmasının bir önemi yok olmasa daha iyiydi de neyse. tatlı bir otomobil, fiyat/performans dengesi Volvoların bizim ülkemizde güzel oluyor alman takıntımız biraz fazla olduğu için. 180kmh hızı geçmiyor limiti var. bir sorun olur mu bilmem, bence yeterli.





  • Zor karar... s60'larda bi dönem lamine çift camlı araçlar geliyordu. Sürüş sessizliğine etkisi büyük. Sonra 2023 fabrika modellerinde standart pakete çevirdiler. Bu pakette koltuk soğutma ve Harman kardon ses sistemine kadar herşey var ama lamine çift camlar varmı emin değilim. Eğer varsa şayet, o zaman S60 tercih ederdim.


    A4 ise spor sürüş açısından s60'tan daha iyi. Daha çevik ve küçük bir araç gibi hissettiriyor. Araba sürmeyi bir keyif haline getiriyor. Zaten makyajlı kasa, eğer temiz ve hırpalanmamışını bulursanız sorunsuz bir araç. A4'ün dezavantajları yukarıda bahsettiğim birkaç donanım eksiği (mesela izmir adana antalya gibi şehirlerde yazın soğutmalı koltuğun önemini bilen bilir) Malzeme ve koltuk derilerinin uzun ömürlülüğü konusunda da s60 daha iyi.


    Bu kıyaslamada kaybeden yok bence, hangisini alırsanız alın memnun olmama şansı yok. Elektrikli araç sevmeyen biri olarak bende 2 sene önce bu seçenekleri değerlendirmiştim. Son olarak köpek varsa A4 tek seçenek, çünkü s60'ın arka koltukları öne katlanmıyor. A4'te koltukları öne katlayıp bagajla birleştirebiliyorsunuz.


    Şimdiden hayıurlı olsun.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ayrıntılı yanıt için teşekkürler.

    40tdi a5 kullandım geçen sene ve sevmedim, 45 tfsi düşünmemin sebebi bariz beygir, tork ve 0-100 farkı…

    Hız limiti mevzuu çok önemli değil, zaten ipdal de ediliyormuş herhalde, topspeed gitmeyi pek sevmem, önemli olan ara hızlanmalardaki esneklik, gaza bastığımda altı dolu olsun yeter.
  • Vanity Fair kullanıcısına yanıt
    İkisininde 2022 lerini düşünüyorum, s60 da gördüğüm kadarıyla 22 ler, 23 lerden daha dolu…

    Köpeğim yok ama ellerinizde yalar iki tane kedim var, koltuklar yatmasa da bagaj geniş olmalı, kedilerin kumu ve kafesleri çok yer tutar…
  • 1 yıl A5 ve 1,5 yıldır 2023 S60 kullanıcısı olarak yorum yapabilirim sanırım. Öncelikle hangi seçenek olursa da sizin için hayırlı olsun :)


    A5 1.4 önden çeker bir otomobildi A4 e kıyasla daha sert olduğu söyleniyor ama ben çok gergin bir amortisörü olduğunu düşünüyorum, 4-5 kişilik bir aile ve konforu arayanlar için ideal bir araba değil ancak A4 arka baş mesaffesi daha iyi olduğunu biliyorum sanırım sürüş dinamikleri çok farklı değildir. A5 sürüş hissiyatı ve sürüşten keyif almak için gerçekten mükemmeldi diyebilirim ama bu arabanın mutlaka quatro olması lazım bence önden çeker bu tasarımın ve sürüş dinamiklerinin altında kalıyor.


    s60 2022 model ancak 2023 fabrika yılı dolayısıyla epey dolu 2023 ten sonra gelen kör nokta ve 3.iklimlendirme vs de dahil özellikler var. Lamine cam yok.


    Lamine cam olmamasına rağmen araba net a5 ten daha sessiz ve daha konforlu. Amortisörler çok daha tok hissettiriyor neredeyse amortisör sesi yok. Sürüş konforu mükemmel özellikle uzun yolda ancak sürüş dinamikleri için alınacak bir araba değil sakin ve konforlu bir sürüş isteyenlerin arabası bu. Çünkü virajlı yolda biraz deneyeyim dediğinizde yol kenarında park halinde duran arabaları bile algılayıp uyarılar veriyor.


    Kışın karda kullandım ve 4 çekeri beklemediğim kadar başarılı buldum diyebilirim.

    Koltuklara değinmiyorum bile Audide şöyle bir sorun var kullanılan deriden mi bilmiyorum çabuk yıpranıyor ve eskimiş görüntüsü veriyor çabuk deforme oluyor ayrıca bu paraları verip deri koltuk koyup yazın sıcağında sırtın terliyorsa bence düşünmek lazım yani deri koltuk mutlaka havlandırmalı olmalı.


    3 alman markanın Türkiye pazarlamasında markayı iyi kullandıklarını düşünüyorum. Avrupa ve diğer pazarlarda 2.0 aynı segment bu arabalarda volvo diğerleri ile aynı fiyata sahip ancak Türkiye de volvo daha cazip almanlar marka değerini karlılıkta iyi kullanıyorlar bence. Bu açıdan da volvo kalitesi ve donanımları ile bence çok iyi bir seçenek tabi eğer arabanız göze gelsin istiyorsanız 3 almandan birini tercih edebilirsiniz. :)





  • S60 tan sonra a4 40 tdi advanced quattro kullanıyorum. Sessizlikte benzerler ancak audi süspansiyon konforunda bir üst segment kadar daha iyi. Audi ayrıca çok daha düşük tüketimli.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Audi A4 (B8)
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Konuyu saptırmak istemem ama A5 45 TFSI'da da mı quattro ultra var hocam, bilginiz var mı ?

    Konu sahibi arkadaşla aynı seçenekler benim de gündemimde. Şu an 2.0T Insginia GS kullanıyorum, torque vectoring 4X4 ile gayet mutluyum ama bir sonraki seçenek olarak ben de kararsız kaldım. Insginia'nin sürüşü gayet eğlenceli, hatta virajlarda az zorlama ile arkayı çok güzel kontrollü şekilde bırakıyor :) S60 bu eğlenceyi verir mi bilemedim. A5 ve A4 den umutluydum ta ki sizin verdiğiniz bilgiyi görene kadar...


    Güncelleme: 45 TFSI lar Ultra Quattro imiş...


    İlgilinenler için aşağıya linki bırakıyorum;






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 12 Ocak 2024; 19:21:34 >




  • admbyrm A kullanıcısına yanıt
    A5 40tdi quatro kullandım ve hiç memnun kalmadım, kağıt üstündeki beygirin karşılığını vermiyordu, hani derler ya audi için; her şeyden var ama hiç bir şey tam değil diye… Arabaya kusur bulamıyordum, lakin cezbetmiyordu beni, korkum o ki a4 45tfsi de böyleyse.
    Arda 65 beygirlik güç farkı ve neredeyse 2 sn 0-100 farkı var, belki bu beni cezbeder…

    Volvoya hiç binmedim, dış görünüş güzel, o kadar…
  • Bu bahsi konu araçlar daha üst segment ve daha yeni ama b8 Audi A4’ü şirkette ortak olarak, şahsen de 2. araba Volvo v40 kullanıyorum. İkisinin de süspansiyon olarak bir tık gergin olduğunu söyleyebilirim ama koltuk konusunda Volvo tartışmasız çok çok daha iyi ki bir alt sınıf V40.
  • leonheart07 kullanıcısına yanıt

    bütün 45 Tfsi'lar quattro ultra hocam. Audi çok marketing yaptı işte çok hızlı tepki veriyor, valla üzülmeyin çok güzel yaptık falan diye anca saplandığın yerden çıkarıyor seni.. arkayı falan atması kayması değil mesele, arka gelir o sorun değil .. Fwd baz torque split olanlar, part-time veya fren bazlı sistemler saliselik güç aktarıyor, kesiyor, harala gürele gücü en iyi tutunan lastiğe aktarmaya çalışıyor falan.. bu da sürücü-araba senkronunu mahvediyor. bir virajda mis gibi kayan araba, öbüründe dümdüz önden gidiyor, korkuyorsun karda kayarken. anca boş otoparkta..


    torsen quattro'da böyle bir şey yok.. saf mekanik abi, kaymak gibi yağ gibi kayıyor araçlar.. virajda gözün nereyi görüyorsa araba tam kafandaki açıyla orada. müthiş tahmin edilebilir çünkü mekanik.. gerçekten ralli otomobili gibiler ama mekanik olduğu için tüketim artıyor emisyon artıyor, bilmemne.. zaten bunların keyfini süren sürdü bize de böyle 3gr/km emisyon peşinde koşan araçlar kaldı.


    bu videoda mükemmel anlatıyor gerçek Audi quattro ile elektronik bazlı 4 çeker farkını ki tesla'nın sistemi de arka odaklı, çok akıllı, gayet eğlenceli bir sistem.. en iyilerinden biri.



    Tyre Reviewsyoutube
    The Audi RS4 Quattro is one of the ultimate cars in snow, but can the best of the EV world, the Tesla Model 3 Performance shake up the order? In theory, the electric vehicle should have the advantage as the electric motors of the tesla can react much faster than the mechanical AWD system of the Audi, but the RS4 has been developed in the worlds most extreme situations, the snow rallying of World Rally Championship. The acceleration will be testing on snow and ice to see which is faster in a drag race, and hill climb and snow handling / lap times will also be tested to see which is best overall! Please consider subscribing. https://www.instagram.com/tyre_reviews BMW X-Drive vs Audi Quattro https://www.youtube.com/watch?v=Wu72tAG2IWQ Music by epidemicsound.com
    https://www.youtube.com/watch?v=flmh3DhryfI




    İnsignia'nın da asıl Gkn diferansiyelli Gsi olanları güzeldir keyiflidir..





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Yalnız videodaki karşılaştırma çok iyimiş. Audi'nin virajlardaki dengesi bir bütün olarak harika, bayıldım resmen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 12 Ocak 2024; 22:5:21 >
  • İkisi de harika otomobiller Audi çift kavrama sayesinde çok seri.
    Volvo da özellikle koltuk konforu konusunda bir efsane diyebilirim.
    Bence Volvo daha konforlu, dediğim gibi o koltuk var ya mest ediyor insanı
    Hangisi alınır dersen daha dolu olanı al donanım üst segmentlerde çok şeyi değiştiriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 12 Ocak 2024; 22:11:0 >
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt

    Eğer sürüş dinamiği ve keyfi derseniz 1 yılda g20 kasa kullanmak nasip oldu ve tartışmasız sürüş arabası o viraja girişi çıkışı hızlanması sessizliği her anlamda çok güzeldi ama biraz kar gören bir yerde yaşıyorsanız arkadan itiş kışın sıkıntı..


    g20 yi xdrive olarak kullanmak isterdim açıkcası ama işte orada marka algısı devreye giriyor ve fiyatı uçuyor işte o zaman volvo çok mantıklı hale geliyor bence.


    c serisi hariç bu üç model de sunduğu donanımlar yalıtım konfor ve performans açısından çok mantıklı

  • Dostlarım kendi arabamı hala satamadığım için yeni alım yapmadım lakin geçen süre zarfında volvo s60 ı eledim… Geçen gece youtube da oyalanırken Alfa romeo giulia 2.0 280 competizione ye denk geldim ve yeni bir şimşek çaktı kafamda…

    Şimdi Alfa mı Audi mi ikilemindeyim…

    Yeni konu mu açsam, buradan mı devam etsek yardım istemeye?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leigh_hunt -- 19 Şubat 2024; 9:6:11 >
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt

    oncelikleriniz ve ikinci elin onemli olmamasini goz onune alinca alfa tabii ki.

  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt

    S60'ı niye elediniz?


    Giulia muazzam birşey ama hangi ülkede olduğunuzu da unutmayın tabi.. kafa rahat olacak, ikinci el nolur, piyasa nolur, satsam bekler miyim, kaza olsa parça bekler miyim bu kaygılar olmayacak. ha belki bunların hiçbirini yaşamazsınız ama kafanızda bu sorular olmamalı.


    birde 4 koltuklu 4 kapılı spor otomobil gibi düşünmek lazım Giulia'yı. aşırı hızlı, fazla keskin direksiyon, çok alçak sürüş pozisyonu, B direği bile çok ileride sürücü olarak inip binmek biraz zor. motor iyice geriye alındığı için arkası biraz dar. kaskatı rijit şasi.. safkan sürücü arabası, herkese gelmez, herkesi memnun etmez.. A4, S60 gibi otomobiller çok daha yolun ortasından giden araçlar.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    S60 a bir türlü ısınamadım, aslına bakarsanız Audiyi de sevmem ama hali hazırda kullandığım araba cls350 olunca bir sonraki arabam için seçenekler bayağı azalıyor. 4 kapılı spor otomotillere alışığım, inip-binmek yada iç mekan darlığı önemli değil, ikinci el de önemli değil, bunu da satamıyorum, cls ninde ikinci eli yok, daha evvelde jaguarla cebelleşmiştim, şerbetliyim yani 😊

    Önemli olan içinde mutlu olacağım arabayı arıyorum. Her an dip gaz sürmem, lakin basınca da yürüsün, virajdan viraja atmam arabayı, ama girince de çıkarsın…

    Mantıklı arabaları çok kullandım ama sürerken yüzümde tebessüm olmuyordu, kendimle başbaşa kalabildiğim tek mekanda mutlu olmak istiyorum…
  • konu çok güzel,kalite akıyor, emeklerinize sağlık

    A4 TFSI ve Volvo S60'ın arasına bir C200 4MATIC eklemek isterim ben...

    son dönemde konforu ve hissiyatı olsun iyi hissettiren bir araç ve paranın değerini koruması ve Mercedes olması + bir etken olabilir mi ?

    100.000€+ 'luk bir yatırımdan bahsediyoruz...



    Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi?
  • infinite kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim konu hakkındaki düşünceleriniz için.
    Mercedes o teknik broşürdeki 204 beygir gibi gitmiyor, test sürüşü yapmıştım, beni tatmin etmemişti…
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.