Şimdi Ara

arabaya yazılım yaptırmanın bir zararı var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
51.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • geçen sene sıfır alındı. daha 1 yıllık. garanti bozuluyormuş sanırım. acaba zararlı mı bu işi yaptırmak?

    önerir misiniz?

    ankara'da en iyi yazılım yapan nere var?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabaya Yazılım Yaptırmanın Zararları

    Araba yazılımı, aracınızın performansını ve verimliliğini artırabilse de bazı potansiyel riskleri de beraberinde getirir.

    Motor Hasarı

    Yanlış veya kalitesiz bir yazılım yüklemesi, motor kontrol ünitesine (ECU) zarar verebilir ve bu da motor hasarına yol açabilir. Dizel araçlarda, aşırı yakıt enjeksiyonu nedeniyle yazılım değişiklikleri piston ve enjektörlerde sorunlara neden olabilir.

    Şanzıman Arızaları

    Yazılım güncellemeleri, şanzımanınızın çalışma şeklini etkileyebilir ve erken aşınma veya arızalara yol açabilir. Özellikle, agresif sürüş modlarını etkinleştiren yazılımlar şanzıman bileşenlerine baskı uygulayabilir.

    Garanti Bozulması

    Çoğu araç üreticisi, yetkisiz yazılım değişikliklerini garanti kapsamı dışında bırakır. Bu, yazılım nedeniyle oluşan herhangi bir hasar için sorumluluk almayabilecekleri anlamına gelir.

    Yasal Uyumsuzluklar

    Bazı bölgelerde, emisyon düzenlemelerine uymayan yazılım değişiklikleri yasa dışı olabilir. Aracınızın emisyon değerlerini aşan bir yazılımın yüklü olması, para cezalarına veya aracın el konulmasına neden olabilir.

    Stage 1 Yazılım Zararları

    Stage 1 yazılım güncellemeleri genellikle diğer yazılım türlerinden daha az risklidir, ancak yine de bazı potansiyel dezavantajları vardır. Bu güncellemeler, motorunuzun gücünü ve torkunu artırabilse de yakıt verimliliğini azaltabilir ve emisyon değerlerini yükseltebilir.

    Kullanıcı Yorumları

    Araç yazılımı yorumları, yazılımın performansı ve potansiyel riskleri hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Yazılımı kullanan diğer kullanıcıların deneyimlerini okuyarak bilinçli bir karar verebilirsiniz.

    Sonuç

    Araba yazılımı, aracınızın performansını artırabilirken, potansiyel riskleri de göz önünde bulundurmak önemlidir. Yanlış veya kalitesiz bir yazılım seçimi, motor hasarı, şanzıman arızaları ve garanti bozulması gibi sorunlara yol açabilir. Aracınıza yazılım yaptırmadan önce iyice araştırma yapın, güvenilir bir sağlayıcı seçin ve potansiyel risklerin farkında olun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Otomatik vites ise uzak durun, şanzımanı elinize almayın. Söğüşlendiğiniz ile kalırsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Otomatik vites ise uzak durun, şanzımanı elinize almayın. Söğüşlendiğiniz ile kalırsınız.

    otomatik ama manuel olunca ne oluyor?
  • garanti var ise uzak durun bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üye bulunduğum Giulietta whatsapp grubunda hemen hemen yaptıran herkes 2CR'de yaptırmış. Ben de geçen gün Ümit ve Ankara kolu Serhat bey ile uzun uzun konuştum ve beni yeterince aydınlatıp kafamdan soru işaretlerini sildiler sağolsunlar. Tatil dönüşü kısmet olursa ilk işim 2CR'de yazılım yaptırmak olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Üye bulunduğum Giulietta whatsapp grubunda hemen hemen yaptıran herkes 2CR'de yaptırmış. Ben de geçen gün Ümit ve Ankara kolu Serhat bey ile uzun uzun konuştum ve beni yeterince aydınlatıp kafamdan soru işaretlerini sildiler sağolsunlar. Tatil dönüşü kısmet olursa ilk işim 2CR'de yazılım yaptırmak olacak

    ücretleri ne kadar hocam
  • 700 gibi bir şey sanırm Hocam konuşurken hiç fiyat sormak gelmedi aklıma. Ha yukarıda demeyi unutmuşum telefonda her araca aynı yazılımı atmadıklarını aracın kilometresine, kondüsyonuna göre farklı şekillerde programladıklarını söylemeleri benim aklıma yatan en önemli kısım olmuştu Sitelerinde numaraları var görüşün isterseniz Ümit Bey bıkmadan usanmadan her soruma tatlı dille cevap vermişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2008 tdi polo yu garanti bitince 2010 da btg (adını yanlış hatırlamıyosam) maslakta yazılım attırdım.

    Araç şuan 210.000 de



    Dikkat etmen gerekenler



    Bakım aralıklarına daha çok dikkat etmen ,yağını suyunu eksik etmemen.



    Başkada bişey yok.



    Ama özellikle yaptırdığın yeri iyi seç yoksa büyük sorun çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılım yaptıran herkes belli bir riski göze aldığını bilir.

    onbinlerce km hiç sorun yaşamayan da var, şanzımanı ve motoru eline alan da.
    İyi ve tecrübeli bir yerde yaptırın.
    Herkes yazılımcı oldu piyasada, halbuki çok hassas bir iştir.

    Yazılımdan sonra da dikkat edilmesi gereken konular var.
    Yağını daha sık değiştirmek ve aracı uzun süreli zorlamamak gibi, özellikle sıcak yaz aylarında ve sıkışık dur-kalk trafikte.
    Bakımlarını aksatmamak lazım
    Soğukken çok basmamak lazım, sert kullanımdan sonra aniden motoru kapatmamak gibi. Biraz rölantide çalışsın.

    Bunlara dikkat edilirse ve araç yazılımlı diye her kullanımda her km'de zorlanmazsa yıllarca sorunsuz kullanılabilir.

    Ne olur? yakıt tüketimi artabilir, turbo ömrü kısalabilir, motor ömrü kısalabilir, şanzıman aşırı ve sürekli zorlanmdan ötürü sapıtabilir, çevreyi daha çok kirletirsiniz, katalitik konvertör daha erken iflas edebilir vs.vs.




  • Tüm yazılımların temel amacı arabanın performansını artırmaktır. Buda üreticinin öngördüğü performans/motor ömrü optimizasyonunu performans lehine değiştirmektir. Bu durumda sonuçta arabanın motor ve ilgili aksamına ekstradan yük gelidiği için motor ömrünün ve performans artışının etkilediği parçaların ömrünün azalması doğaldır.

    Ömür ne kadar azalır? Bu yapılan işleme göre %20 ila %50 arasında olabiliyor deniyor. Formula yarışlarında kullanılan yüksek performansa ayarlı araç motorları her yarıştan sonra bu sebepten değiştiriliyor.

    Ayrıca aracınızı motor ayarlarını kontrol amaçlı yetkili servise götüremezsiniz, ancak yazılımı değiştirmiş usta motor ayarları kontrolünü yapabileceği için.

    Ayrıca böyle araçların ikinci elleri de ömrü kısaldığı için bilenler nezdinde daha düşük oluyor.

    Yani güvendiğiniz ustalar ile çalışabilecekseniz ve ara sıra çıkacak masraflara razı olacaksanız bu işlere girin.

    Internette Mitsubishi Evo veya Subaru WRX gibi araçların modifiye olmuş kullanılmış modellerine bakın, oldukça ucuza satılırlar, motor aksamı ömürleri dolduğu ve sürekli masraf çıkarmaya başladıkları için.




  • mekanik olarak aracı yoracağı tartışılmaz bir noktadır. Ancak kısa vadede bu bir problem yaratır mı ? Bende yaratmadı, yaklaşık 20.000km yazılımlı olarak aracıma bindim, herhangi bir problemle karşılaşmadım.

    Ancak bilin ki ;
    zor şartlar altında (sıcaklık, basınç vs)
    uzun vadede
    aracınızın kesinlikle yazılımdan dolayı problem çıkartma ihtimali olacaktır.
  • Böyle hep aynı hep aynı sorular üzerine açılan konuları görünce Şevket Hoca'ya dönüyorum bir anda.
  • 2012 A3 1.6 tdi stronic aracim var sifir almistim. 48 bin km de yaptirdim suan 109 bin kusur km de.Ben yaptirdigimda garantisi devam ediyordu.sirasiyla 60 75 90 bin km bakima girdim dogus oto ve senyildizda.Hicbiri de yazilim vs var demedi.



    Dese n'our demese n'olur ? Dsg ler zaten yazilimsiz haldeyken bile patliyor.Gittim maslak Powershop da Baycu abiye teslim ettim araci.48 bin km de motor , 91-93 bin km civarida stronic yazilimi yaptirdim.Mis gibi kullaniyorum yazilimi yaklasik 3 senedir.



    Powershop Baycu abiyi siddetle tavsiye ederim.



    Yazilim bir riskdir.Birsey olmaz diyen yalan soyler.Sonucta yazilimdan alinan o guc , motorun daha optimum duzeyde calismasi icin(emisyon , uzun omur vs ) fabrikada kisiliyor.Bu gucu aciga cikararak elbette parcalarin yipranma payini artiriyorsunuz.Ama oyle korkulacak duzeyde degil dusunmeyin bunlari.Bakimini ihmal etmeyin hatta bakim km ortasinda yag ve yag filtresini degismeniz cok daha yarariniza olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç nedir ? Üst düzey bir performans gerekmiyorsa eğer ben tavsiye etmiyorum. Aynı motor olduğu halde araçların bg ler kısıtlanıyor bazı modellerde ara model için. Eğer böyleysede çok titiz çalışan bir yer ile yüksek ücretlere maruz kalsanızda çalışmanızı öneririm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek birsey soyliyeyim, golf5 gti danki 200hp 280nm lik motor , edition isimli bir baska versiyondaki motora gelistirilirkenki motordaki degisiklikler piston, piston kolu, silindir kafasi ve segmanlar isiya daha mukavim parcalarla degistirilmis ku, yeni moto 230hp ve 300nm guce sahip yani % 15 guc, %7 tork artisi var sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tr deki hiç bir yazılımcıyı tavsiye etmiyorum. Hiç birinin ar ge si yok deneme yanılma yazılım yapıyorlar . Alırlar bir arabayı kendilerine belli bir km test sürüşü yaparlar . Motoru saatlerce tam yükte çalıştırırlar yazılımlarını öyle piyasaya sunarlar ozaman eyvallah. Forum da ki tüm arkadaşlara superchips tavsiye ediyorum yıllardır kaliteli yazılım yaparlar dünyada kendini kanıtlamış bir firmadır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • defalarca tartışıldı onlarca sayfa var zararları hakkında..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.