Şimdi Ara

Akışmetreyi İptal Etmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
2
Favori
86.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün tesadüfen bir şey farkettim. Aracımın ne yaparsam yapayım rölantide al ver yapması(rölanti dalgalanması) sorununu çözemiyordum. Gaz boğazını söküp yine temizleyecektim, akışmetrenin soketini çıkardığımda birden dalgalanma sona erdi. Şu an zımba gibi çalışıyor motor hiçbir rölanti dalgalanması sorunu yok, fakat akışmetre iptal oldu.
    Bu rölanti sorunu yüzünden tüm ateşleme parçalarını yeniledim, defalarca gaz kelebeğini temizlettim, avans ayarı yaptırttım, rölanti ayarı yaptırttım, LPG yazılımı defalarca güncellendi, ECU'dan arıza var mı diye bakıldı sonuç alamamıştım bu zamana dek.


    Baktım 500 TL'nin altında "çıkma" akışmetre yok piyasada aracıma uygun. Benim için yüksek bir fiyat, üstelik çıkma olacak parça yani sorunsuz olduğundan emin bile olamayacağım.

    Sorum şu: Aracı bu şekilde kullanırsam ne gibi problemlerle karşılaşırım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 10 Ekim 2013; 1:30:33 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akışmetreyi İptal Etmek: Hava Akış Sensörünü Çekerek Yapılabilir mi?

    Hava akışmetresi (MAF sensörü), bir aracın motoruna giren hava miktarını ölçen bir sensördür. Motor yönetim sistemi, bu bilgiyi yakıt enjeksiyonu ve ateşleme zamanlaması gibi motor parametrelerini ayarlamak için kullanır.

    Akışmetresi arızalıysa, araç düzgün çalışmayabilir ve yakıt verimliliği azalabilir. Bazı durumlarda, akışmetreyi geçici olarak devre dışı bırakmak aracın çalışmaya devam etmesini sağlayabilir.

    Hava Akışmetre Fişini Çekerek Akışmetreyi İptal Etmek

    Akışmetreyi devre dışı bırakmanın en yaygın yolu, fişini çekmektir. Bu, genellikle sensöre giden elektrik bağlantısını keserek yapılır. Akışmetre fişini çektiğinizde, motor yönetim sistemi artık hava akış verilerine sahip olmayacaktır.

    • Maf Sensörünün Fişini Çekmek: Aracınızda MAF sensörü varsa, fişini çekerek devre dışı bırakabilirsiniz.
    • Hava Akışmetre Fişini Çekmek: Bazı araçlarda MAF sensörü yerine hava akışmetre bulunur. Bu durumda, hava akışmetre fişini çekmeniz gerekir.

    Akışmetreyi İptal Etmenin Etkileri

    Akışmetreyi iptal etmenin birkaç etkisi vardır:

    • Check Engine Lambası: Akışmetre fişini çektiğinizde, araç genellikle "Check Engine" lambasını yakacaktır.
    • Yakıt Verimliliği: Akışmetre iptal edildiğinde, motor yönetim sistemi hava akışını tahmin etmek zorunda kalacaktır. Bu, daha az verimli yakıt enjeksiyonuna ve ateşleme zamanlamasına yol açabilir.
    • Performans: Akışmetre, optimum motor performansı için gerekli hava akış verilerini sağlar. Fişini çekerek, aracınızın performansı azalabilir.

    Diğer Akışmetre İptal Yöntemleri

    Akışmetreyi fişini çekmenin yanı sıra, onu iptal etmenin başka yöntemleri de vardır:

    • Diyagnostik Bağlantı Noktası (OBDII): Bazı araçlarda, akışmetreyi OBDII bağlantı noktası üzerinden devre dışı bırakabilirsiniz.
    • Akışmetre Direncini Değiştirme: Akışmetrenin direncini değiştirerek de onu devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak bu, deneyimli mekanikerler için önerilen bir yöntemdir.

    Sonuç

    Akışmetreyi devre dışı bırakmak, motor arızası durumunda aracınızı çalıştırmaya devam ettirmek için geçici bir çözüm olabilir. Bununla birlikte, uzun süreli bir çözüm değildir ve yakıt verimliliğinin düşmesine ve performansın azalmasına neden olabilir. Akışmetreniz arızalıysa, aracınızın en iyi şekilde çalışmasını sağlamak için bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Biraz yakıt artar o kadar ilersi için sorun yaratırmı bilemedim taksicilerde sökerler akışmetre soketini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Biraz yakıt artar o kadar ilersi için sorun yaratırmı bilemedim taksicilerde sökerler akışmetre soketini.

    Hava soğuk diye deneyemedim ama sanırım klima falan açarsam rölantiyi toplayamicak stop edicek araç, deneyim yarın hatta.
  • konu biraz eski ama. Acaba debimetre iptal olunca bir sorun oldumu.sonuç nedir merak ettim. Benim başımda da benzer bir durum var.
  • sawruk kullanıcısına yanıt
    Eğer debimetre fişi çekili iken araç normal çalışıyorsa zararı olmaz. Bazı araçlarda debimetre söküldüğü zaman sorun ortadan kalkar bazılarında sorun olur. Eğer sizin aracınızda sorun yoksa devam edebilirsiniz ancak Yakıt belli bir seviye artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sawruk

    konu biraz eski ama. Acaba debimetre iptal olunca bir sorun oldumu.sonuç nedir merak ettim. Benim başımda da benzer bir durum var.

    Yakıt arttı biraz. Bazen de rölantide durmuyor motor sıcak olsa bile neden bilmiyorum ama normalde sorunsuz. Zaman zaman LPG'de rölantide stop ediyor çözemedim neden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Eğer debimetre fişi çekili iken araç normal çalışıyorsa zararı olmaz. Bazı araçlarda debimetre söküldüğü zaman sorun ortadan kalkar bazılarında sorun olur. Eğer sizin aracınızda sorun yoksa devam edebilirsiniz ancak Yakıt belli bir seviye artar.
    Bilip bilmeden cahilce cevap yazıyoruz arkadaşlar lütfen hatalı bilgi vermeyelim bilgi sahibi olmadıkça..maff air sensor yani hava kütle ölçer namı diğer hava akışmetre denilen cihaz ne işe yarar ?
    Bildiğiniz üzere araçlarımız belli oranda hava ve yakıt karışımın ateşlenip sıkıştırılması ile yanma sağlanır ve güç elde edilir..ama bu hava yakıt oranı ne kadar optimum seviyede olursa hem daha düzenli bir yanma hem yakıttan tasarrud hem vuruntuyu önleme çekşten düşme vss gibi sorunlar ortadan kalkar..işte bu hava debimetre dediğimiz havanın kütlesini aracın beynindeki yanma haritasına göre aldığı sinyallere göre ayarlarak emme manifolduna gerekli oranda hava geçişi sağlar..bu yüzdendir ki motor için (yeni teknoloji) olmazsa olmaz bir parçadır..bu cihaz aracınız da bozuksa eğer araç çok aşırı yakar öyle bir aşırılık ki bir günde yarım depo çeyrek depo yakıt tüketebilirsiniz kısa sürede..araç gaza bassanız da gitmez ..sürekli rölanti dalgalanır motor bayılıp bayılıp silkelenme yapar..passat için konuşayım passat model araçta bu cihaz arızalı ise araç hareket ettiremezsiniz olduğu yerde stop eder..bmw de bozuk olursa da ya stop eder ya da yakıt felaket tüketir vss örnekleri çoğaltablırz...hayırlı forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboy87

    Bilip bilmeden cahilce cevap yazıyoruz arkadaşlar lütfen hatalı bilgi vermeyelim bilgi sahibi olmadıkça..maff air sensor yani hava kütle ölçer namı diğer hava akışmetre denilen cihaz ne işe yarar ?
    Bildiğiniz üzere araçlarımız belli oranda hava ve yakıt karışımın ateşlenip sıkıştırılması ile yanma sağlanır ve güç elde edilir..ama bu hava yakıt oranı ne kadar optimum seviyede olursa hem daha düzenli bir yanma hem yakıttan tasarrud hem vuruntuyu önleme çekşten düşme vss gibi sorunlar ortadan kalkar..işte bu hava debimetre dediğimiz havanın kütlesini aracın beynindeki yanma haritasına göre aldığı sinyallere göre ayarlarak emme manifolduna gerekli oranda hava geçişi sağlar..bu yüzdendir ki motor için (yeni teknoloji) olmazsa olmaz bir parçadır..bu cihaz aracınız da bozuksa eğer araç çok aşırı yakar öyle bir aşırılık ki bir günde yarım depo çeyrek depo yakıt tüketebilirsiniz kısa sürede..araç gaza bassanız da gitmez ..sürekli rölanti dalgalanır motor bayılıp bayılıp silkelenme yapar..passat için konuşayım passat model araçta bu cihaz arızalı ise araç hareket ettiremezsiniz olduğu yerde stop eder..bmw de bozuk olursa da ya stop eder ya da yakıt felaket tüketir vss örnekleri çoğaltablırz...hayırlı forumlar

    Alıntıları Göster
    Benim aracım 98 model kia sephia otomatik vites. Aracımda rolanti dengesizliği var. Buna ek olarak benzinde 1000-2000 d/dk aralığında araç gaz yemiyor gazı köklesem dahi devir bir türlü yükselmiyor. Başlangıçta benzinde olan bu sıkıntı bugün lpgde de aynı seviyede olmasada yaptı. Buji kabloları yeni japon malı, bujiler yeni,benzin filtresi yeni.iki ustaya gösterdim. İkincisi Bujileri ölçtü, buji kablolarını ölçtü,avans ayarına baktı 30 dereceymiş, 12 dereceye ayarladı. Distiribitörü söktü öğelerine ayırdı, sağlam dedi. Enjektörlerin olduğu yere analog bir cihaz bağladı (manometre gibi birşey)kontrol etti. Siteteskop gibi birşeyle dinledi.benzin borularını kontrol etti Eziklik varmı diye .3 saat boyunca uğraştı.Herhangi birşey bulamadı. Enjektörcüye git enjektörler tıkanmış yada bozulmuş olabilir dedi . Ama hava akış debimetresinden şüphelendi fakat ellemek istemedi. bugün aynı problemin daha hafif olanını lpgde yaptı artmasından korkuyorım.kendisine tekrar gitmeyi düşünüyorum. Bir yandanda acaba ateşleme bobinindemi bir problem var diye düşünüyoum.çözüm bulamıyorum. Başına gelmiş olan varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sawruk

    Benim aracım 98 model kia sephia otomatik vites. Aracımda rolanti dengesizliği var. Buna ek olarak benzinde 1000-2000 d/dk aralığında araç gaz yemiyor gazı köklesem dahi devir bir türlü yükselmiyor. Başlangıçta benzinde olan bu sıkıntı bugün lpgde de aynı seviyede olmasada yaptı. Buji kabloları yeni japon malı, bujiler yeni,benzin filtresi yeni.iki ustaya gösterdim. İkincisi Bujileri ölçtü, buji kablolarını ölçtü,avans ayarına baktı 30 dereceymiş, 12 dereceye ayarladı. Distiribitörü söktü öğelerine ayırdı, sağlam dedi. Enjektörlerin olduğu yere analog bir cihaz bağladı (manometre gibi birşey)kontrol etti. Siteteskop gibi birşeyle dinledi.benzin borularını kontrol etti Eziklik varmı diye .3 saat boyunca uğraştı.Herhangi birşey bulamadı. Enjektörcüye git enjektörler tıkanmış yada bozulmuş olabilir dedi . Ama hava akış debimetresinden şüphelendi fakat ellemek istemedi. bugün aynı problemin daha hafif olanını lpgde yaptı artmasından korkuyorım.kendisine tekrar gitmeyi düşünüyorum. Bir yandanda acaba ateşleme bobinindemi bir problem var diye düşünüyoum.çözüm bulamıyorum. Başına gelmiş olan varmı?

    Hocam konu güncel kalsin diye yaziyim.
    Siz de bura haricinde çözebilirseniz problemi lütfen geribildirim yapin bilelim neymiş olay.
    Bol şans




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sawruk

    Benim aracım 98 model kia sephia otomatik vites. Aracımda rolanti dengesizliği var. Buna ek olarak benzinde 1000-2000 d/dk aralığında araç gaz yemiyor gazı köklesem dahi devir bir türlü yükselmiyor. Başlangıçta benzinde olan bu sıkıntı bugün lpgde de aynı seviyede olmasada yaptı. Buji kabloları yeni japon malı, bujiler yeni,benzin filtresi yeni.iki ustaya gösterdim. İkincisi Bujileri ölçtü, buji kablolarını ölçtü,avans ayarına baktı 30 dereceymiş, 12 dereceye ayarladı. Distiribitörü söktü öğelerine ayırdı, sağlam dedi. Enjektörlerin olduğu yere analog bir cihaz bağladı (manometre gibi birşey)kontrol etti. Siteteskop gibi birşeyle dinledi.benzin borularını kontrol etti Eziklik varmı diye .3 saat boyunca uğraştı.Herhangi birşey bulamadı. Enjektörcüye git enjektörler tıkanmış yada bozulmuş olabilir dedi . Ama hava akış debimetresinden şüphelendi fakat ellemek istemedi. bugün aynı problemin daha hafif olanını lpgde yaptı artmasından korkuyorım.kendisine tekrar gitmeyi düşünüyorum. Bir yandanda acaba ateşleme bobinindemi bir problem var diye düşünüyoum.çözüm bulamıyorum. Başına gelmiş olan varmı?

    Akışmetre'nin gaz boğazına giden kısmında bir soket vardır, o soketi söküp deneyin bir de eğer motor sıcakken bu sorunu yapıyorsa ve soketi söktüğünüzde düzeliyorsa sorun akışmetredendir. Böyle anlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: sawruk

    Benim aracım 98 model kia sephia otomatik vites. Aracımda rolanti dengesizliği var. Buna ek olarak benzinde 1000-2000 d/dk aralığında araç gaz yemiyor gazı köklesem dahi devir bir türlü yükselmiyor. Başlangıçta benzinde olan bu sıkıntı bugün lpgde de aynı seviyede olmasada yaptı. Buji kabloları yeni japon malı, bujiler yeni,benzin filtresi yeni.iki ustaya gösterdim. İkincisi Bujileri ölçtü, buji kablolarını ölçtü,avans ayarına baktı 30 dereceymiş, 12 dereceye ayarladı. Distiribitörü söktü öğelerine ayırdı, sağlam dedi. Enjektörlerin olduğu yere analog bir cihaz bağladı (manometre gibi birşey)kontrol etti. Siteteskop gibi birşeyle dinledi.benzin borularını kontrol etti Eziklik varmı diye .3 saat boyunca uğraştı.Herhangi birşey bulamadı. Enjektörcüye git enjektörler tıkanmış yada bozulmuş olabilir dedi . Ama hava akış debimetresinden şüphelendi fakat ellemek istemedi. bugün aynı problemin daha hafif olanını lpgde yaptı artmasından korkuyorım.kendisine tekrar gitmeyi düşünüyorum. Bir yandanda acaba ateşleme bobinindemi bir problem var diye düşünüyoum.çözüm bulamıyorum. Başına gelmiş olan varmı?

    Akışmetre'nin gaz boğazına giden kısmında bir soket vardır, o soketi söküp deneyin bir de eğer motor sıcakken bu sorunu yapıyorsa ve soketi söktüğünüzde düzeliyorsa sorun akışmetredendir. Böyle anlayabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    konuyla ilgili bilgim yok ama mantıken yakıt artışı olabilir veya çekiş düşüşü, sonuçta o parçayı da süs olsun diye koymamışlar :)
    bunu siz de gözlemleyebilirsiniz gerçi aracı kullandıkça




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tniaskrad

    konuyla ilgili bilgim yok ama mantıken yakıt artışı olabilir veya çekiş düşüşü, sonuçta o parçayı da süs olsun diye koymamışlar :)
    bunu siz de gözlemleyebilirsiniz gerçi aracı kullandıkça

    Hocam akışmetre başkalarını bilmem de benim arabamda sadece motor soğukken gaz ayarını yapıyor böylece zengin karışımda tutup rölantide stop etmesini önlüyor(otomatik cikle) Motor sıcakken de muhtemelen optimum hava yakıt karışımını ayarlıyordur ama benim akışmetre bozuk bu nedenle motor sıcakken dahi al ver yapıyor rölantide ve vuruntulu çalışıyor. Bozuk parçayı takacağıma hiç takmıyorum en azından motor ısınınca rölanti düzeliyor. Parça bulunduğum şehirde mevcur değil, 0'ı pahalıdır zaten veya yoktur çıkması 350 TL, dar gelirli biriyim ben de kısa vadeli bir çözüm olarak iptal ettim.




  • L.J kullanıcısına yanıt
    hocam haklısın elbette ama uzun vadede optimum hava yakıt karışımı olmaması bile zarar yaptırır size çıkma olanlara güvenmemekte haklısınız ama böyle durumlarda satarken kendi garantisini veren yerler var, belki o şekilde alınabilir atıyorum şu kadar sürede bozulursa yenisi verirsiniz şeklinde anlaşılarak.
  • tniaskrad kullanıcısına yanıt
    Bulunduğum ilde yok, Ankara'da falan olsam gider alırım, sorun yaşarsam gider iade ederim yüz yüze konuşurum. İnternetten sipariş edip 350 400 TL lik parçayı sonra kazık yiyip parayı çöpe atmak istemiyorum. Böyle sıkıntı yok şimdilik zaten nadir kullanıyorum.
  • L.J kullanıcısına yanıt
    ben fikrimi söyledim internetten adı sanı duyulmuş bir çıkmacıyla da işinizi görebilirsiniz ama haklısınız da artık millette güven bırakmadılar ne yazık ki !
    aracınızla keyifli sürüşler diliyorum.
  • Benim aracimda (fort focus 2001 sw) da vardi boyle sorun araci bosa aldigimda stop ediyordu servise gittim rolanti sensorunu degistirdi duzelme olmadi sonra hava akis metrenin fisini cektik daha stop etmiyor ara sira ediyor da pek nadir yakitta. cekisinde falan hic fark olmadi bu sekilde devam ediyoruz bence hic gerek yok degistirmeye benim fikrim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi yilmaz

    Benim aracimda (fort focus 2001 sw) da vardi boyle sorun araci bosa aldigimda stop ediyordu servise gittim rolanti sensorunu degistirdi duzelme olmadi sonra hava akis metrenin fisini cektik daha stop etmiyor ara sira ediyor da pek nadir yakitta. cekisinde falan hic fark olmadi bu sekilde devam ediyoruz bence hic gerek yok degistirmeye benim fikrim
    Merhabalar. Ben de 1998 model Polo Classic var. 2006'da aldım. Arabayı aldıktan sonra 6 yıl felan akışmetre arızası vermedi. Sonra araca LPG taktırdım. O aşamadan sonra 1 yıl felan kullanınca arıza verdi. Akışmetre arızası olduğu anlaşılana kadar baya uğraştım. Kime götürdüysem bulamadı. En son akışmetre arızası olduğu anlaşıldı.

    Sonuç olarak akışmetrenin orjinal fiyatı çok yüksek (1600 TL civarı). Ben de yan sanayi araştırdım. Sipariş ettim aldım. Kullandım. Ancak en fazla 1 yıl sonra yine bozuluyor. Son 3 yıldır arabaya her yıl bir hava akışmetresi alıyorum. Fiyatı da 150-300 TL civarı.

    Bunun kesin bir çözümü yok mu? Akışmetre bozulunca (muhtemelen içindeki sensör elemanı (dirence benzer) bozuluyor) onarımı mümkün değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan_sr -- 24 Nisan 2016; 23:22:41 >




  • Yan sanayi yakarsan bozulur durur bazı parçalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Yan sanayi yakarsan bozulur durur bazı parçalar

    Orjinali çok pahalı. Acaba LPG'nin bu parçanın bozulmasında etkisi olabilir mi?
  • Bu parca maf sensörü diye de geciyor. Lpg sensörlerde sıkıntı yaratabiliyor özellikle de opel gibi lpg sevmeyen arabalarda
    Orjinal takınca 4 5 sene bozulmayacağı garantisi varsa orjinal takarsan hem kafan rahat olur hem de yakıt ve çekiş kendine gelir. Isi bilen bi yere sormak lazım iyi bi vw servisine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 24 Nisan 2016; 23:36:20 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.