|
Volvo s60 b5 & Audi a4 45tfsi… hangisi? (3. sayfa)
-
-
Çok cesaretli bir karar ama testlere göre diyorum ki "G20 den bile iyi diyorlar" tam bir sürüş otomobili imiş... kazasız belasız keyifle kullanın ... A4 ile S60 iki ağır başlı ile başlayan başlık nihayetinde sportmen Giulia ile noktalandı zafer Alfa nın :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem-
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah.
mükemmel bir tercih yapmışsınız.
Belki merak eden olur denk gelir diyerek s60 için fikirlerimi yazmak istedim.
2023 yılı içerisinde 2 adet s60 aldık.
Biri Ocak, biri ağustos ayında olmak üzere İkisini de sıfır aldık.
Ocakta aldığım araçla nisana kadar iş sebebiyle yaklaşık 35bin km yaptım.
Ağustosta aldığım araçla da yaklaşık 5bin km yaptım.
(Aile ve şirket araçları olarak kullanılıyor şu an, şahsi tercihimi daha sonra bmw’den yana kullandım ve çok daha mutluyum)
O kadar memnun değildim ki s60’dan. Aslında durum karışık.
Bu araçlardan önce 2017 model a6 2.0tfsi quattro kullanmıştım bir süre. S60 daha güvenli ve tok hissettirdi bana. Şu an kullandığım 3 kasadan zaten çok daha güvende hissettiriyor. Güvenli olması ayrı konu, güvende hissettiriyor. Hissiyat çok enteresan onu sağlamışlar.
Amaç sakin olmak, güvende olmak ve güvende hissetmekse Volvo en başarılı olanı bu konuda ama zaman geçtikçe yetmiyor bu. Araba 250 beygir mild hibrit canavar gibi ama yetmiyor.
Çünkü günümüzde üretilen premium her araç bir noktada bu kriterleri sağlıyor.
Ocakta aldığımız araçta far buğusu oldu. 3-5bin km sonra kayboldu ama konu açmıştım burada hatta.
Mesela ocakta aldığımız araç nedense donanım olarak ağustosta aldığımız araçtan daha donanımlı.
Ağustosta aldığımız makyajlı(dark plus olarak geçiyor) nedenini bilmiyorum(sormadım-kurcalamadım daha doğrusu) aynalarda uyarı işareti yok.
Arka koltuk ısıtmalar dijital ekrandan değil manuel tuşlardan aktif ediliyor.
Ayrıca ön konsolda kolçaktan bardaklığa kadar uzanan ahşap işleme kısım, alt tabakaya tam yapışmamış. Bildiğiniz üretim hatası gibi bir şey.
Vitesin önündeki Çakmaklığın üstünde ahşap işleme kısmına (aracın iç konsoluna doğru-nasıl tam anlatabilirim bilmiyorum) kredi kartım girdi.
Kartı iptal ettirdim. Geri çıkarmak mümkün değil.
İnanır mısınız bilmiyorum ama, ağustos ayında aldığımız makyajlı s60da trim sesi var!
Bildiğiniz trim sesi, 150bindeki 6-7 yaşında araçlardan bahsetmiyorum 14bin km’de şu an.
Cam tavanın olduğu yere doğru bir yerden geliyor ses.
Bagajı zaten elektrikli değil.
İç aydınlatma yetersiz. Premium hissiyat kesinlikle var fakat çok sade.
Ses sistemi mükemmel. Multimedya da keza öyle. Konfor mükemmel. Yol tutuş mükemmel. Uludağ’a çok inip çıktım karda performans çok iyi.
Ayrıca emsal araçlara göre bence yol sesi daha fazla alıyor.
Şanzımanı hızlı, fakat tepkiler hızlı değil. Yani Audi bmw emsallerine göre yavaş hissettiriyor. 185km/saat’i geçmiyor. Çok sık uzun yol yapıyorsanız bu eksi olabilirdi.
Her şeye rağmen en en en en açık ara güvende hissettiren araba. Alınabilirlik açısından en temel sebep bu.
Aracı gömdüm gibi oldu biraz. Dolmuşum sanırım:)
Araç gerçekten çok iyi. Ama beklentilere göre çok mutsuz ya da çok mutlu edebilir.
Eh işte ya da evet memnunum ya güzel dedirtmez.
Ya çok sever ya da soğursunuz. Sürüş profiline bağlı
siz de İtalyan tercih ederek kendiniz için mantıklı olanı yapmışsınız. Gerçekten bu kıyasta çok mutlu oldum adınıza
Eğer gerçek bir Volvo kullanıcısı(yaşınızı bilmiyorum ama 40+yaş genelde) olsaydınız ya da sakinlik arayışınız olsaydı İtalyan seçenek sizi dürtmezdi diye düşündüm.Merhabalar kerem bey hatırlıyorum sizin konunuzu benzer zamanlarda aldık ben de aynı sorunu yaşadım ama geçmişti buğulanma.
Evet bizim adlığımız dönem sonrası gelenler dış tasarım olarak aslında tam istediğim dark paketle geldiler ama hem 3.bölge klima hem kör noktadan yoksun olması dark olmasının önemini kaybetmesine neden oldu.
Maalesef ben de çözemediğimiz bir trim sorunu ile uğraştım epey bir kaç servisten sonra çözülebildi sorun ve şuanda bir problem yaşamıyorum inşallah olmaz ama maalesef premium da olsa trim sesi Audi de de bmw de de volvo da da hele ki mercedes C serisinde fazlasıyla var oluyor.
Ben hala kullanuyorum aracımı ve epey km oldu dememe rağmen sizin kadar yol yapmamışım :) 28 binde...
Ben de aksine inanılmaz memnunum s60 tan, konforu yalıtımı, tok hissiyatı ve güven veren sürüşü ile audi ve bmw den sonra epey bi memnunum. Sürüş hissiyatı arıyorsanız katılıyorum memnun kalmazsınız ne audi ne de bmw hissiyatı yok ancak konfor ve güvenlik var.
Volvo ya olan ön yargım da kırıldı diyebilirim ve S90 için acaba mı demiyor değilim ancak fazlasıyla busines tasarımı var sanki bürokratlar için yapılmış gibi... Ya da bi T8 XC60 çok merak ediyorum nasıl...
Tabi 1 yıl kullandığım A5 sportback vardı o da mükemmel bir arabaydı 2025 te kasa tamamen yenileniyor ve çok merak ediyorum.
-
bu S60daki donanım olayı gerçekten benim de kafamı karıştırıyor. ben de şu anda S60 kovalıyorum ancak çorba etmişler donanımları.
2021e kadar inscription ve plus vardı.
2021 sonrası plus ve ultimate oldu. ama plus dark, plus bright, ultimate yetmiyormuş gibi bir de bu donanım paketlerinin 2022-2023-2024 model araçlarda aynı olmasına rağmen içeriklerinin farklı olması durumu var, anlamıyorum ben.
bazı ilanlara bakıyorum mesela araç plus dark diyor 2022 model, arka havalandırma yok, hiç yok. aynı şekilde 2021 model pluslarda yarı otonom sürüş olanlar var.
yani opisyon olarak ekletiyorlar sanırım bilmiyorum ama özellikle 2. el alınacaksa faturası veya donanım listesini istemek gerek satıcıdan.
edit: örnek ilan. 2023 model plus dark araç. arka havalandırması yok abi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 21 Şubat 2024; 12:59:10 >
-
Bu sınıf bir arabada arkada düz menfez bile olmaması çok ilginç gerçekten. -
Hocam üreticiler fiyatı dengede tutmak için zamanla böyle saçma kısıtlamalara gidebiliyorlar malesef. Genelde daha yeni modellerde kısıtlamaya gidiliyor. En dolusu lansman versiyonlarıdır. Bagajdaki cebin lastiğinden konsoldaki bölmelere, torpido içi göze kaplamaya kadar farklı farklı donanımları kısıyorlar zamanla. Hemen hepsi tedarik durumuna göre kısıntıya gidebiliyor. Sizin gibi aynı araçtan 2 tane almayanlar durumu farkına hiç varamıyor zaten. Dahası araçlar arasında beygir gücünde, performansında hatta motor sesinde bile fark olabiliyor. -
Hocam yukarıda paylaştığım haldex bakımı ile ilgili bilgiler alfa 4 çeker ve S60 gibi haldex kullanan tüm araçlar için geçerli aklınızda bulunsun. Servislerimiz nedense bilgi vermiyor, genelde bakım/görev listesinde çıkmıyor haldex bakımı. 2 sene veya 60bin de bir haldex bakımını yaptırmanızı tavsiye ederim. -
Eyvallah dostum, yazdım aklımın bir köşesine… -
2023 ilk serilerinde plus bright bakın, sonraki plus dark paketlerinde ne yazık ki böyle.
-
Katılıyorum. Eylülde 0 km olarak bayiden aldığım plus bright aracımda;
20" jant, harman kardon ses sistemi, polestar performans yazılımı (ki çok sevdim), 4 bölgeli dijital klima, dahili hava temizleyici dış ve iç hava temizliğini partiküllerini ölçerek gösteren şekilde, 4 koltuk ısıtma, ön iki koltuk ayrıca havalandırmalı koltuk soğutma, kör nokta ve çapraz uyarı sistemi, 360 derece kamera, tabela okuma, otonom sürüş, distronic hız kontrolü, hafızalı koltuklar, çok sevdiğim full akıllı led farlar, sürekli uzun açık ve sadece öndeki araç kısmını karartan özellikle akşam sürüşü çok keyifli, en sevdiğim google asistan hizmetleri ile araç kontrolü ve arabayı uzaktan çalıştırabilme, açabilme ve konum takibi vs yapabildiğimimiz Volvo Cars uygulaması ve ücretsiz araç içi dahili e-sim ve internet mevcut..
yol destek hizmetleri çok iyi bence, örneğin yeşil yandı görmediniz ve trafik akıyor, hemen ekranda görsel ve sesli uyarı, yeşil yandı devam edecek misiniz diye, çok beğendim, yandan çok hızlı diğer şeritten yanaşan aracı görünce yol açıksa arabayı diğer şeride çekiyor mesela, arkadan hızlı yaklaşan olursa hemen flaşörleri yakıp diğer aracı uyarıyor gibi hatırlamadığım başka birçok güzel güvenlik önlemleri var.
Mercedes C kullanıyordum buna geçince yol tutuşu ve performansına da hayran kaldım. Benim beklentilerimi gerçekten karşıladı.
Ama bahsettiğiniz gibi kör nokta, 4 bölgeli klima gibi bazı özellikler dark plus da yokmuş, ilginç. Yalnız dark plusta menfez var bu arada, ortada değil b direklerinde, 4 bölgeli klima olanlarda ise hem orta kısımda hem de b direklerinde havalandırma menfezleri var.
Hızlı yazdım devrik oldu biraz kusura bakmayın lütfen.
-
Hocam bilmediğim için soruyorum, w206 4 matic haldex midir? C200deki 4 çeker nasıldır? Sürekli 4 çeker olmadığını ve arkadan çekiş ağırlıklı 60-40 olduğunu biliyorum ama. -
Hocam bilmiyorum, açık kaynakta pek yok sanırım. Teknik çizimleri görmek lazım. Servisler söktülerse biliyordurlar muhtemelen, servislere sormak lazım. Merc genelde kendi geliştiriyor sistemlerini ancak son senelerde ne yaptılar ne ettiler pek fikrim yok açıkcası. Haldex benzeri bir kavrama sistemi olabilir. Malum bu emisyon ve tüketim muhabbetinden dolayı artık sürekli 4 çeker veya torsen olmasına pek ihtimal vermiyorum. 60-40 muhabbeti de bavyera kaynaklı bir muhabbet diye aklımda kalmış. -
Şu saydıklarını düşününce volvo nun en çok satan premium markalardan biri haline gelmeye başlaması çok doğal.
Son kasalarda hem a4 hem de c serisi malzeme kalitesini düşürdü bunu görmek için volvo s60 kapı ceplerine bakın ve bir de diğerlerine volvo yumuşak malzeme ancak diğerleri sert malzeme c segmenti kalitesinde yapmışlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X