Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bak hay sen bin yaşa :) bu bilgiyi bilmiyordum işte.. demekki çok ciddi bir sıkıntımız yok bizim yinede bir gösterelim bakalım iyi bir servise.. :) evet bendede coolant hatası verdi. hemde aldığımın ertesi günü. eyvah dedim hatamı ettik.. kaputu açtım meğerse motor suyu azalmış biraz ekledim canavar gibi şimdi.

    bu arada bir ufak detay anahtarını ingilterede ürettirmiş.hatta motor suyunun bidonu da alman yapımı.. bu söylediğim parçalar bentley aston martin gibi markalar haricinde çoğunlukla çin malıdır.. arabanın ne kadar kaliteli olduğuna dair bir fikir verdi bana.bir de viraj denge çubuğu olması çok enteresan. süper spor arabalarda kullanılır genelde. akünün arkada olması hoş bir ayrıntı yine de araçta 13lük veya 14lük bir anahtar bulundurmanızda fayda var aküyü başka türlü çıkartamıyorsunuz vidalarla monte edilip sabitlenmiş. aküyü bulana kadarda canım çıktı




  • Devirdeki titreme gaz kelebeği, rolanti valfi kirliliğinden de olabiliyor. Klima açıldığında devirdeki dalgalanma bana ayrıca aküyü de düşündürdü. Acaba akünüzün gücü mü zayıf da klima elektrik çekince devir düşüyor. Emisyon hatası için katalitik konvertöre baktırın derim.

    Ankara'da İvedik Sanayii'nde Yiğit Volvo servisi var. Kendileriyle bir an önce tanışmanız sizin için ekonomik olacaktır. Lpg hakkında da bilgi alırsınız.
  • @Highwaymouse,
    Sürekli yanan farlar nedeniyle ampul patlatmayla ilgili olarak, ben de farlarla hiç oybanadım ve sürekli yanıyor, hatta benim de aklıma geliyordu, sürekli yandığından dolayı sık ampul değiştirir miyim diye ancak 30 aydır başıma böyle bir şey gelmedi. "Çok sık" tan kastınızı bilmiyorum ama gerçekten çok sık ise sorunun başka bir sebebi daha olabilir; dikkat.
  • @Hesheit,
    Bende de müthiş bir algıda seçicilik olayı var. Yolda ne zaman "bir parça" Volvo görsem hemen inceliyor ve içimden "Hmm Volvo, evet!" diyorum. Hastalık gibi bir şey bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    @Highwaymouse,
    Sürekli yanan farlar nedeniyle ampul patlatmayla ilgili olarak, ben de farlarla hiç oybanadım ve sürekli yanıyor, hatta benim de aklıma geliyordu, sürekli yandığından dolayı sık ampul değiştirir miyim diye ancak 30 aydır başıma böyle bir şey gelmedi. "Çok sık" tan kastınızı bilmiyorum ama gerçekten çok sık ise sorunun başka bir sebebi daha olabilir; dikkat.

    Arabayı alalı bir buçuk sene oldu diyebilirim. Bu zaman zarfında üç kere arka stop, fren lambası grubundan ampül değişimi oldu. Ön kısa farlardan ise biri sağ biri sol olmak üzere 2 kere değiştirmek zorunda kaldım. Ve bir kaç kere de yol bilgisayarı uyarı verdi; arka stopları kontrol ettim. Patlak ampül yoktu ama yanmıyordu. Tak çıkar yapınca yanar hale gelmişti.

    Önceki Golf'ü düşününce 5 yıllık kullanım sürem boyunca bir veya iki tane ampül değiştirmişimdir.

    Bu yüzden yani bana sık oluyormuş gibi gelmesinden uzun yolda gece yarısı vs. bir şey olursa diye arabada yedek ampül bulundurmak gibi bir düşünce dahi oluştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: W.Bey

    bu arada benimde konsolda 1-2 tane ampül yanmıyor..sizden aldığım bilgiler sayesinde bende değiştirticem. birde arabaya ipod girişi yaptırmayı düşünüyorum malum uzun yolda cd changer yetmiyor. bu arada kol dayamanın önündeki kapak kırık.. nerden temin ederim ve ne kadara mal olur diye düşünüyorum. ben arabaya biraz özendiğim için biraz masraf yapıcam artık ama genel olarak temiz kullanılmış diyebilirim.



    Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız güle güle keyfini çıkara çıkara kullanın.Kol dayama kapağı maalesef tek olarak satılmıyor, alt ünitesi ile birlikte komple almak zorundasınız.Fiyatı ise 180-200 TL gibiydi doğru hatırlıyorsam.Ipod girişi için de önerim teybin aux girişi olup olmadığına baktırmanız.Gerçi 10'lu changer bana İstanbul-Ankara arasında fazlasıyla yetiyor, hiç ipod ihtiyacı hissetmedim.

    Lpg için tavsiyem Prince olacaktır.Teleflex servisinin fazla yaygın ve tanınmayan (en azından ülkemizde) olduğunu biliyorum.Ha diyeceksiniz ki Prince yaygın mı? Hayır o da değil kanımca ama diğer markalarda başta olabilecek problemler Prince de olmayacaktır.Teleflex ise bağlantı ekipmanlarının gizli olmasından dolayı bir zamanlar ilgimi çekmişti.Sonuçta Lpg taktırıken markanın önemi kadar montajını uygulayan ustanın da önemi çok büyük.

    Çok yakmasından hepimiz muzdarip durumdayız ama 180-250 arası süratlerde hangi aracı kullanırsanız kullanın sarfiyat maksimum olacaktır.Lpg ile de bu süratlere çıkabiliyorsunuz ama yükkek hızları tavsiye etmem.Ben aracı aldığımda Tartarini marka lpg vardı üzerinde, başlarda biraz uğraştırdı ama evo sınıfı lpg enjektörü takıp yazılımı değiştirdiler, şimdi çok memnunum.Yaygın ağı da var.

    Şu ampul konusunda diğer arkadaşların yaşadıklarına hayret ediyorum çünkü benim başıma pek gelmedi sadece konsolda 1 tane yanmıyordu onun da nasıl olduğunu burada anlattım.Normal farlara gelince, ben orjinal farları çok yetersiz bulduğum için 1 sene önce xenon taktırmıştım, hala da kullanıyorum , arıza ışığı filan yakmadı, kısaca memnunum.

    Bir diğer konu da aracın sizinle konuşuyor oluşu.Başlarda bu konuşmasını sempatik buluyordum ama daha sonraları bir yazı çıktığında hiç hoş şeyler söylemediğini anladım. Genelde "boot lid open-bagaj açık",".....door open-....kapısı açık","coolant level low-motor suyu eksilmiş" çıkıyordu ama sonraları başka yazılar da çıkmaya başladı "low voltage service required- düşük voltaj şarj dinamosu arızası (bu yazıyı görürseniz 10-15 km anca gidebiliyorsunuz sonra araç kalıyor)",frene her basışta "check rem- rear electric module, arka elektrik modülünü kontrol ettirin","alarm triggred check car-alarm devreye girmiş aracı kontrol edin (siren bitikse bu yazı her sabah çıkıyordu)".Bir kere de anahtardaki çipi tanımadı, gene malum mesajlardan biri çıktı bayağı paniklemiştim servisle konuştuktan sonra marşa yeniden basınca düzeldi.

    Özetle kerata başlarda epey uğraştırdı ama şeytan kulağına kurşun uzun zamandır bir aksilik yok.

    Hayırlı sürüşler dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cburakreis -- 16 Nisan 2010; 20:37:15 >




  • Arkadaşlar kolay gelsin..
    Kütahyada sevgiler. Bende gaz taktırdım. Bunu sizinle paylaşmak istedim. Teleflex'in Volvo'nun fabrika çıktısı gazı olduğunu söylediler 15 mart 2010 tarihinde s60 otomobilime Teleflex GFİ gaz takdırdım. teleflex'i daha önceki aracım olan Saab 9-5 Aero 2.3 turbo aracıma takdırmıştım. 1.5 yıl kullandım memnundum. Bundan dolayı yeni aldığım Volvo'ma da teleflex bağlattım. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Yüksek süratlerde herhangi bir sıkıntısı da yok. Gazdan benzine geçiş falanda olmuyor. Ben Ankara taktırdım. Bilgilerimi paylaşmak istedim. Saygılarımla.
  • Bugün tekrar servise gittim. Klima gaz kaçağı için. Radyatörün yanındaki klima kompresörüne giden metal kablonun vidalandığı yerde hafif bir çatlak var dedi klima ustası. Orasını söküp kaynak yapması için klima ustasına o boru bırakıldı. Ring denen ufak contalar da ezilmiş. Onlarda değişildi.

    Ayrıca Bülent Usta geçen gün radyatör temizliği tavsiye etmişti. Fırsat bu deyip beklerken radyatörler de söküldü. Radyatörler diyorum, bana ilginç geldi tam 3 tane bitişik radyatör grubundan oluşuyor s60'ın radyatörü. 3'ünü de söküp basınçlı su ile yıkayıp sonra da basınçlı hava tuttular. Ustanın dediğine göre radyatörlerin tıkalı olması daha sık fanın devreye girmesine ve dolayısıyla yakıt tüketimine bile olumsuz etkisi oluyormuş. Çekişi dahi düşürüyormuş. Radyatör içindeki su mecburen boşaltıldığı için yeniden antifrizli su kondu.

    Ayrıca arka fren balatalarını değiştirttim. Onlar ben alalı değişmemişti. Disklere gerek yok dediler. Alman malı balata taktılar ama markasını unuttum. 80 TL. idi iki teker için.

    Fren hidroliğini de değiştirttim. Bu yalnız biraz zahmetli bir değişim oluyor. Disklerin olduğu yerden birer vida söküp eski yağ boşaltılıyor. Bu arada hava yapmasın diye peyderpey yeni yağ haznesine konuyor.

    Frenlere falan bakarken rot kollarının bağlı olduğu burçların içindeki plastikimsi yerlerin kırılmaya başladığını gördük. Çok acelesi olmadığını söylediklerinden bir dahaki sefere erteledik.

    Bu konuda zaman zaman bahsettiğim ön taraftan gelir gibi olan "giyuukkk" sesini sordum. Direksiyonun konumundan bağımsız bir sesti bu. Ve arabanın hızı ile doğru orantılı artan bir sesti. Yani araba hızlandıkça daha sık bir şekilde peşpeşe giyuk...giyukk yapıyordu. Ama bazen bir kaç ay hiç yapmadığı da oluyordu. Bazen de bir iki yapıp kesiyordu. Onun için ise tekeri döndüren kolun teker tarafına yakın ucunda bir parça var. Adını bilmiyorum. O çok tekere yakınmış. Teker döndükçe ona sürtme yapıyordur da ondan oluyordur diye o parçayı biraz 2 cm. kadar geri çekti. İnşallah düzelmiştir. Çünkü insanı tedirgin eden bir ses çıkıyordu, olduğu zaman. Gelirken rastlamadım bu sese ama zaten her daim olmadığından teşhisin doğruluğu için zamana ihtiyaç var.

    En son şu alarm işini çözmek istedim. Ustalar da baktı ama çalıştıramadılar. Hatta kokpitin ortasında ön camın oralarda kırmızı bir ışık yanıp sönmeliymiş. Ama ben hiç öyle bir ışığa rastlamamıştım. Sorunu çözemeyince elektrikçi çağıralım dediler. Bir müddet bekledikten sonra geldi. O da sigortalara baktı. Sorunu anlayamadı. Buradaki bilgisayarlar bu arızayı tespit edemez Volvo'ya (sanırım evo'yu kastetti) götürmemiz lazım. O da bugün yetişmez dediler. Değişik bir sorun var yani. Ama ilginçtir yol bilgisayarı hiç bir uyarı vermiyor. Sigortalarda sorun yok. Hatta kapıyı anahtarla açınca araba anahtarla çalışmamlıyımış. Ama benimki çalışıyormuş. İmmobilizer bile devreye girmiyor falan dediler.

    Bugünün de özeti böyle...Kurcaladıkça birşeyler çıkıyor yani...




  • Nerdeyse unutuyordum...

    Radyatör, hortumlar vs. yerine takıldı. En son bir parça kaldı. Radyatörün üst tarafından hava filtresinin olduğu yere doğru giden kol büyüklüğünde plastik hava giriş parçası...

    Usta uğraşıyor uğraşıyor bir türlü yerine sığdıramadı. Bir başka getir falan dedi çırağa. O da olmadı. Ben şaşırdım. "Yaw Usta, benim arabadan çıkan parça nerede?" dedim. "Senin arabadan bu parça çıkmadı. Biz elimizdekilerden deniyoruz." demesin mi? Düşün düşün, hakkaten de ben öyle bir parça hatırlamıyorum. Az bir şey gözümde canlanıyor ama...Neyse sonra bir tane buldular uyanından ve taktılar. Bir ihtimal diyorum, ilk servise gittiğimde falan bu parça söküldü ama takılması unutuldu. Ben de en az bir sene bu şekilde arabayı kullandım.

    İkincisi, takılan monroe amortisörü sordum; yağlı mı havalı mı diye...Hem yağlı hem havalı tip amortisörmüş bu. Araba havaya kaldırıldığında üzerindeki yazıdan reflex modeli olduğunu gördüm.




  • @HiGHWAYMOUSE
    hocam monroe nun reflex serisi ise iyidir. biraz daha yumuşaktır orjinale göre. ayrıca esasen gazlı amortisördür. içiniz rahat olsun. güzel bir ürün almışsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    volkan hocam,

    Laf lafı açıyor...Otomobil genelde senin şanzıman ile ilgili bir sıkıntını okudum diye hatırlıyorum. Hep duyduğum muhtemeldir ki senin de duyduğun "şanzıman yağı değişimi sıkıntılara yol açabiliyor" söylemini aklıma getirdi bu.

    Hani "yağ kesinlikle değişmez, ben demiştim oh olsun" diyecekler çıkabilir diye sorumu dikkatli sormaya çalışıyorum. Çünkü eğer gerçekten yağ değişiminden sonra arıza çıkarma oranı artıyorsa, muhtemeldir ki zaten yağ değişiminin geç kalması nedeniyle şanzımanda oluşmuş olan bozulmalar belki yağ değişimiyle kısa zamanda kendini belli ediyordur. Burada asıl sorun yağ değişimi değil de, değişimde geç kalınmasıdır diye düşünüyorum.

    Velhasılı senin arabada olan durum nedir? başımıza gelmeden önce çıkarabileceğimiz dersler var mıdır?


    @HİGHWAYMOUSE,

    Şehir dışındaydım, bu mesajını görmemişim.

    Başkası ne der bilemem ama her şanzımanın arızalanma ihtimali vardır. İhtimal sıralaması bence şöyle:

    yağı zamanında değişen şanzıman < yağı geç değişen şanzıman < yağı hiç değişmeyen şanzıman.

    Yağ değişim gereksinimi de arıza ihtimali gibi kullanımla çok ilgili bir konu ayrıca. Nasıl yağı hiç değişmemiş birisi hiç arıza ile karşılaşmayabilirse, aynı şekilde yağı zamanında değişmiş birisi de arıza ile karşılaşabilir. Özetle tek başına yağ değişimi tek belirleyici değil. Kendi fikrim, yağ değişimi arıza ihtimalini azaltıcı veya geciktirici bir etmen olduğu ve bu sebeple belirli periyotta değiştirilmesi yönünde.

    Benim arızaya gelince, durum biraz karışık. Sanıyorum bir ay oldu selenoidler değişeli. Bu sürede genelde yurt dışındaydım pek araba kullanmadım. Ama geçen gün bir olay oldu ve bana sanki selenoidleri boşuna değiştirtmişim gibi geldi. Konu üzerinde çalışıyorum, bir iki deneme yanılma yapmam lazım ki bundan tam emin olabileyim. Sonra buraya yazarım.

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @HiGHWAYMOUSE
    hocam monroe nun reflex serisi ise iyidir. biraz daha yumuşaktır orjinale göre. ayrıca esasen gazlı amortisördür. içiniz rahat olsun. güzel bir ürün almışsınız.

    Teşekkürler hocam. Dediğin gibi orijinaline göre az biraz yumuşak olabilir. Şimdilik memnunum. İnşallah uzun ömürlü olur...
    @volkan.d
    Anladım hocam. Umarım sorunun büyük bir şey değildir.

    Ben de şimdi şu alarm meselesine takıldım. Hani çok aradığım bir şey değil ama sebebi bile belli olmadan çalışmaması insanı tedirgin ediyor. Elektrikçinin dediği kokpitin üstünde yanıp sönen kırmızı ışık var mı gerçekten? Bana hiç yanarken görmek nasip olmadı da...Sigorta, değilse siren değilse ve yol bilgisayarı hiç uyarı vermiyorsa bu sorun neden kaynaklanabilir ki?




  • Kendi soruma kendim cevap veriyorum: Benim arabada alarm yokmuş arkadaşlar.

    Bugün gençler servise gittim. PC'ye bağladılar. Sorun çıkmadı. Bunun üzerine VOLVO EVO'dan bir ustayı aradılar. O da "ön tarafta ufak led yoksa alarm yoktur..." mealinde konuşmuş. Ne yapalım yoksa yok, diyordum ki o arada 2004 bir s60 geldi. Ona baktım onda da led yok ama alarm çalışıyor. Bi ümit doğdu içime...

    Bu sefer EVO'ya gitmeye karar verdik ve ben de gittim. Oranın ustası hemen tavanın orta bölgesinde bulunması gereken bir algılayıcı aradı, yoktu. Bir de bagajı açıp oradaki sigrotalara baktı. Bunda alarm yok. Tesisat hazır ama siren vs. takılmamış, yol bilgisayarının "full guard" falan yazmasına da bakmayın dedi.

    Gitmişken de ön takımdaki burçları değiştik ve geri geldim.

    Şimdilik eğer hesapta olmayan bir sorun çıkmazsa yaz sonuna kadar servise gitmem inşallah. O zamanda yağını ve filtreleri değişirsek tamamdır.




  • msjların çok büyük çoğunluğunu okudum ve gerçekten çok güsel ve faydalı bi konu olmuş die düşünüyorum...öncelikle herkese merhaba, yaklaşık 2 yıldır 2003 model 2.4 honda ACCORD kullanıyorum ve aracımı bu hafta sattım, satmamın tek sebebi ekonomik, yıllık verginin 1250 olması ve aracımın lpgde bile şehir içinde 33 krş yakması onun dışında aracımdan çok ama çok memnundum herkesede tavsiye ederim, öncelik olarak ekonomik araçlara baktık astra,c4 tarzı fakat geçen gün bir arkadaşım gel sana güsel bi araba alalım bırak bunları dedi ve bi tanıdığının s60ını gösterdi araca bindiğimde ön kokpite hayran kaldım bide temiz bakmış arkadaş heralde koltuklarda gram eskime yoktu daha sora accorduma bindiğimde accord bana şahin gibi geldi resmen beynimden vurulmuşa döndüm araca hayran kaldım, araç 2.0T premium 2004 model üstünde lpg mevcut, sunroof-telefon bi sürü ıvır zıvır var sadece park sensörü yoktu sanırım araçta birde aracın camları kumandadan kapanmıyordu ona çok şaşırmıştım, işin özü şu ekonomi yapalım dedik ama arabayada hayran kaldık gerçi vergi yönünde yaklaşık 410 TL'lik bir karım var senede ,lpgde ne kadar yakar kestiremedim burada kullanan arkadaşlar varsa lpgli söylerlerse çok mutlu olurum şöle 24-25 krş yakarsa çok mutlu olucam :) haa tabikide en önemlisi fiyatı 29000 son olur dedi ama biraz daha düşebileceğini düşüniyorum yani 28-29 bin TL arasına bitecek gibi tabi aracı baktırdıktan sonra... Şimdi gelelim esas soruya bu fiyata o araba alınır mı ? veyahutta siz olsanız o fiyatlara yani 24-29bin arasına hangi arabayı alırdınız benm için araçta olmazsa olmaz otomatik vites ve motor max. 2000 olmalı onun dışında bi özellik şartım yok cvplarınızı 4gözle bekliyorum şimdiden teşekkür ederim..




  • s60 gerçekten koltuğuna oturduğun anda çoğu arabadan bambaşka olduğunu hissettiriyor. Fazla detayına girmeyeyim sen de zaten bunu yaşamışsın. Kullanması da özellikle uzun yolda ayrı bir zevktir.

    lpg konusunda pek bir bilgim yok. Kuruş hesabından da anlamıyorum. Benzinli 2.0t ler üç aşağı beş yukarı uzun yolda 8-9 lt. şehir içinde 11-13 lt. yakar diyebilirim. Lpg'de sanırım litre hesabına göre biraz daha fazla yakar derler genel olarak otomobiller. Buna göre bir hesap yapabilirsin.

    O fiyata alınır mı, sorusuna ise açtığın konuda kısaca cevap vermeye çalıştım. Fiyattan önce arabanın genel durumu, km.si vs bunları öğren derim. Temiz ise yani bakımları zamanında yapılmış, hor kulanılmamış, büyük kazası olmamış vs. ise ve 28 bin tl.ya alabiliyorsan al derim nacizane.

    Ama yine de diğer konuda dediğim gibi ikinci elleri çok takip etmiyorum. Fiyat uygunluğu konusunda başka arkadaşlar da yorum yaparsa uygun olur. İstişare her zaman iyidir...




  • aracın kmsi 150binde kısmetse bu haftasonu aracı göstericez ustamıza oda uygun raporu verirse almayı çok ciddi şekilde düşünüyorum ama sizin ilk sayfalarda yazdığınız 2001-2004 arası volvolardaki o kronik problem kafamı karıştırdı doğrusu ama aracı hakket çok beğendim... ayrıca varsa o fiyatlara tavsiye edebileceğiniz başka araçlar onlarıda değerlendirebilirim ama öncelik volvoda şuanda :) bide lpg kullanan bi arkadaşta inşallah bi cvp yazar...
  • O modeller arasındaki s60'larda anlayabildiğim kadarıyla bir tek şanzıman problemi kronik olarak gözüküyor. Her ne kadar 100 bin km.den sonra dense de kullanım şekli, şartları ve şanzıman yağ değişiminin zamanında yapılıp yapılmaması gibi farklılıklar zamanını beri veya çok ileriye öteleyebiliyor.

    Zaten bu sorun az çok kendini belli eden bir sorun gibi. Arabaya baktırırken şanzıman yağını kontrol ettirirsin. Ayrıca işi bilen bir usta daha uygun olur vites geçişlerinde vuruntu yapıyor mu bakıp veya baktırabilirsin. Tabi yağ değişimi yapılıp yapılmadığını yapıldıysa ne zaman yapıldığını da satıcıdan öğrenmek az çok bir fikir verebilir.
  • Vitesin ön tarafına gelen yerdeki kalemlik geçenlerde bıraktığım yıkamacıda kayboldu. Bir kaç kez servise söylediysem de her defasında "getirecektik, unuttuk" dediler. Bunu temin edebileceğim bir yer bilen var mı? Netten falan satış yapan bir yer olursa daha makbul olur. Çünkü ufacık parça için İstanbul trafiğinde uğraşmak istemiyorum.
  • Şanszıman sorunları olmasa 2005 model altı uygun fiyata bir sürü s80 ve s60 var piyasada. Baş ağrıtması olmasa Volvo iyi bir araç.
  • Benim rampalarda falan devirde dalgalanma oluyor diye anlatmaya çalıştığım sorunu geçen gün yeniden hisseder gibi oldum. Hatırlarsanız şanzıman yağ değişiminden sonra kalmadığını yazmıştım en son.

    Bunun üzerine volkan.d arkadaşımızın geçenlerde tavsiye ettiği bir siteye bakınırken

    Engine Stumbling on Acceleration

    Here are some reasons it may be stumbling:

    Spark plugs fouled (dirty with gas or oil)
    Carburetor or fuel injection system malfunctioning
    Fuel filter clogged
    Incorrect Ignition Timing
    Intake Manifold air leak

    diye bir yazı gördüm. İngilizcem yeterli değil ama google çeviri ile baktığımda sanki benim anlatmaya çalıştığım soruna değiniliyormuş gibi geldi.

    Okuyup, benim sorun temelinde yorumlayabilecek arkadaşlar varsa memnun olurum.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.