Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    W Bey,

    Kıymetli paylaşımlarınız için çok teşekkürler

    Sahi gerçekten arızayı gidermiş gözükmek için arıza ikaz lambasını söküyorlarsa tam Türk işi bir skandal ! Avrupa'da olsa bunbu yapan adamın canına okurlar !


    Evet bunun 2 tane sebebi var. Birincisi ustabaşı işi çözemedim dediği zaman işini kaybetme korkusu yüzünden üstüne gidemiyor. eğer uğraşıcaksanız sizin kendiniz bu saydığım sıralamayı takip etmeniz gerekiyor. 2.cisi volvo servisleri kısıtlı olduğu için çok fazla araç gelip gidiyor.neredeyse aracınıza baktırabilmek için araya torpil koyduracaksınız.. tabii skandal.. aracıma yetkili serviste takılmış olan katalitik konvektörün resmini çekip yollasam size anlarsınız nedemek istediğimi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cburakreis

    Selam arkadaşlar,

    S60'ımı ihtiyaçtan satılığa çıkardım.İlgileniyorsanız ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_40281189/tm.htm

    veya

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-s60-dunyanin-en-saglam-konforlu-guclu-ekonomik-araci/detay

    inceledikten sonra irtibata geçebilirsiniz.


    sn cburakreis;aracınızı inceleme fırsatı buldum.. bana sorarsanız fiyat pahalı. tabii aracınızın detaylarını bilmiyorum herhangi bir boya değişen vs varmı yokmu ancak modelini ve istanbul aracı olduğunu düşünürsek biraz pahalı sanki.. fotoğraftan gördüğüm kadarıyla içi falan baya temiz duruyor ancak km itibariyle aracın ağır bakımları yaklaşmış. bunların ne kadarını yaptırdınız? triger seti değişti mi? oksijen sensörleri ve katalitik konvektörü ne durumda? motor veya şanzuman açıldımı herhangi bir problem var mı? yağ eksiltme problemi varmı? bir bakım aralığında ne kadar yağ eksiltiyor? aracınızın normalde piyasa koşullarında ederi 25bin tl civarı. geartronic şanzuman bildiğiniz gibi çok hassas..almayı düşünen biri bu konuda hassas olacaktır. birde merak ettiğim birşey var. bu tartarini lpg'yi siz mi takdırdınız? yoksa önceki sahibinden mi kaldı.. ben bu lpg konusunda biraz hassasım. çok uzun araştırmalar sonucunda da volvo için 2 tane lpg'yi öneririrm lpgli almayı düşünenlere.. birincisi mümkünse prins olsun. yok bulamıyorsanız teleflex olsun üzerindeki kit. onun dışındaki kitlere pek itibar etmem. 2.0t turbolu araçlar için bile brc vb kitler gibi kitleri tavsiye etmiyorlarken 2.3t5 atmosferik turbolu bir arabada tartarini benim için biraz soru işareti yaratır. ama en rahatı aracı benzinli alıp lpg'yi sonradan taktırtmak. nasıl takıldığını bilmiyoruz neler çıkarabileceğinide bilmiyoruz..

    ancak tabii bunların hepsi şahsi düşüncem. aracınız fotoğraflardan gözüktüğü kadarıyla çok güzel ve temiz bir araç. benim gözümde volvonun ederi herzaman en pahalısıdır.. inşallah düzgün ve iyi bir kullanıcıya satarsınız. sonuçta ben exper değilim. anladığım kadarıyla sizinde acil satma gibi bir niyetiniz yok sanırım.. hayırlısı olsun.




  • Sn W.Bey

    Değerli cevabınız için teşekkürler. Mesajınızda benim kararıma yardımcı olabilecek faydalı ipuçları için de ayrıca teşekkürler. Ben 60-70 bin km civarı araçları inceliyordum ama artık max 30 bin km civarında V70 veya XC 70 'lere yoğunlaşacağım.

    İyi günler,
    quote:

    Orijinalden alıntı: W.Bey

    sn dasarum bahsettiğiniz modeller bildiğiniz gibi station kapsamında. açıkcası bu modellerle ilgili çok fazla bilgim yok ve yanlış yönlendirmede bulunmak istemem. ancak v50'nin üzerinde 1.6 dizel motor var diye biliyorum standart pakedinde.Bu motor gerek içeri gerek dışarı verdiği gürültü ile ünlü bir motor. ancak volvo içerisi için güzel bir yalıtım yapmış olabilir. açıkcası v50'ye hiç binmedim. ancak arkadaşımın ford focusu traktör gibi çalışıyor diyebilirim. bir süre sonra içeride başımın şiştiğini hissettim. stationlarla ilgili genel bir problem daha var. kasisler ve yol bozukluklarından dolayı alt takımdan gıcırtı geliyor ilerleyen yıllarda.Türkiyeye pek uygun bir araba modeli diyemeyiz o yönden. ancak stationı bende çok severim ileride sürmek istediğim arabalardan biridir volvo stationları. xc 70 özellikle. fiyat olarak birşey söyleyemeyeceğim size ancak naçizane tavsiyem gerek dizel olduğunu göz önüne alırsak gerekse yeni model alacağınızı km'si düşük bir stationı tercih edebilirsiniz.

    Volvo yetkili servisinden expertiz için randevu alarak gitmenizi tavsiye ederim. 100tl gibi bir rakama bakıyorlar diye biliyorum. servis incelemesinde aracın her sorunu muhakkak çıkacak diye birşey yok. ancak çoğunlukla iyi bir expertiz servisiyle herşeyi ortaya çıkar. zaten 2-3yıllık v50-v70 bu arabalarda pek bir sorun çıkmaz.20-25bin kmde bir volvonun sorun çıkarmasına daha baya vardır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: W.Bey


    quote:

    Orijinalden alıntı: cburakreis

    Selam arkadaşlar,

    S60'ımı ihtiyaçtan satılığa çıkardım.İlgileniyorsanız ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_40281189/tm.htm

    veya

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-s60-dunyanin-en-saglam-konforlu-guclu-ekonomik-araci/detay

    inceledikten sonra irtibata geçebilirsiniz.


    sn cburakreis;aracınızı inceleme fırsatı buldum.. bana sorarsanız fiyat pahalı. tabii aracınızın detaylarını bilmiyorum herhangi bir boya değişen vs varmı yokmu ancak modelini ve istanbul aracı olduğunu düşünürsek biraz pahalı sanki.. fotoğraftan gördüğüm kadarıyla içi falan baya temiz duruyor ancak km itibariyle aracın ağır bakımları yaklaşmış. bunların ne kadarını yaptırdınız? triger seti değişti mi? oksijen sensörleri ve katalitik konvektörü ne durumda? motor veya şanzuman açıldımı herhangi bir problem var mı? yağ eksiltme problemi varmı? bir bakım aralığında ne kadar yağ eksiltiyor? aracınızın normalde piyasa koşullarında ederi 25bin tl civarı. geartronic şanzuman bildiğiniz gibi çok hassas..almayı düşünen biri bu konuda hassas olacaktır. birde merak ettiğim birşey var. bu tartarini lpg'yi siz mi takdırdınız? yoksa önceki sahibinden mi kaldı.. ben bu lpg konusunda biraz hassasım. çok uzun araştırmalar sonucunda da volvo için 2 tane lpg'yi öneririrm lpgli almayı düşünenlere.. birincisi mümkünse prins olsun. yok bulamıyorsanız teleflex olsun üzerindeki kit. onun dışındaki kitlere pek itibar etmem. 2.0t turbolu araçlar için bile brc vb kitler gibi kitleri tavsiye etmiyorlarken 2.3t5 atmosferik turbolu bir arabada tartarini benim için biraz soru işareti yaratır. ama en rahatı aracı benzinli alıp lpg'yi sonradan taktırtmak. nasıl takıldığını bilmiyoruz neler çıkarabileceğinide bilmiyoruz..

    ancak tabii bunların hepsi şahsi düşüncem. aracınız fotoğraflardan gözüktüğü kadarıyla çok güzel ve temiz bir araç. benim gözümde volvonun ederi herzaman en pahalısıdır.. inşallah düzgün ve iyi bir kullanıcıya satarsınız. sonuçta ben exper değilim. anladığım kadarıyla sizinde acil satma gibi bir niyetiniz yok sanırım.. hayırlısı olsun.


    sn w.bey,

    Aracınızı aldığınızdan beri bu forumda paylaştıklarınız için teşekkürler.Yaşadıklarınız benim için zaman kapsülü gibi birşey oldu ama siz biraz daha farklı sorunlarla uğraşıyorsunuz.Eğer biraz olsun yazılarımı okumuş olsaydınız, yaşadıklarımı sizin gibi paylaştığımı ve başınıza gelebilecek herhangi bir sorunun benim de başıma gelmiş olduğunu/olabileceğini varsayarak bu soruları bir yabancı veya sadece aracını satmak isteyen birisine sorar gibi sormazdınız.Burası önemli çünkü görüşleriniz burayı okuyan insanlar tarafından istemeden de olsa yanlış yönlerdirmelerde bulunabiliyor.Kaldı ki siz daha aracı yeni sayılabilecek bir sürede aldınız.Hatta size kazasız belasız güle güle kullanmalar dilemiştim eğer okuduysanız ve hatırlıyorsanız.


    Sizin aracınız ile benimki arasında bile bazı farklar veya kronik sorunlar olabiliyor aynı yıl üretilmiş olsalar bile.Mesela arka amortisörler T5 için daha serttir, sebebi viraja girişteki rahatlığıdır, şanzuman geartronic dir ve sportif sürüş sağlar gerektiğinde.Doğru kullanıldığında sıkışık trafik veya yokuş yukarı şanzumanı bu şekilde kullanmak sandığınızın aksine araca yük değil rahatlık verir, ömrünü uzatır (tabii sizin gibi 250 kmh hızları görmedim, defansif ve güvenli kullanırım, bu yüzden şanzumanımı üzmediğimi rahatlıkla söyleyebilirim).Şanzumanla ilgili testi bu forumda ilk ben yazmıştım, alacak/alan sürücüler için, siz de bundan faydalanmışsınız, sevindim.Şanzuman fiyatları ise sizin yazdığınız gibi değildir.Yetkili servis sıfır şanzumanla uğraşmaz yenisini takar bunun da fiyatı 4500 tl değil 4500 eurodur.Konsoldaki ampullerin ehil ellerde değişmesi gerektiği, kırık orta konsolunuzun fiyatına kadar bilgimi vb vb paylaşmıştım .

    Aracımı yetkili servis kayıtlarına bakarak almıştım, benim kullandığım sürece de olan kayıtlara bakılabilir diye de ilanda izahat vermiştim.Bu izahatlerde (siz sorduğunuz için) ağır bakımların hepsi yapılmıştır, fren balata ve diskleri, triger seti değişimi uzatmayayım vs vs.

    Yağ eksiltiyor mu diye sormuşsunuz, ben de size sorayım: turbolu bir araçla 250 kmh gittikten sonra yağınızı hiç ölçtünüz mü?Kesinlikle yağ eksiltecektir çünkü turbolu araç kullanıyorsunuz ve de siz sonuna kadar zorluyorsunuz.

    Lpg konusunda daha önce sorduğunuz sorulara da önceki yazılarımda yer vermiştim.Burada daha farklı sorular sormuşsunuz bunlara da açıklamalarda bulunayım ki lpg düşünen herkes faydalansın.Aracı aldığımda tartarini lpg üzerinde 1 aylık takılıydı garantisinden biliyorum.O dönemde lpg düşünsem bile bu motordaki bir araç ve 5 silindire uyumlu iki marka vardı biri prins diğeri tartarini.Diğer markalar yeni yeni bu motora uyabilecek kitleri getirdiler.Benden önceki sahibi tartarini takmış ve iyi ki de öyle yapmış.O dönemde prins sadece konya ve ankarada vardı istanbulda yoktu.İkisi de farklı yazılımlar ama tartarini bir yönde çok farklı çünkü yazılımın tamamını windows update eder gibi dakikalar içerisinde değiştirebiliyor firmanın mühendisleri.Bu durumda lpg ile yaşanan bilindik kronik uyum sorunları da kolayca ortadan kalkıyor.Teleflex ve Prins Ankara ve Konya bölgesinde yaygın olduğundan sizin tercihiniz bu iki markadan yana olacaktır.Bunda markadan ziyade montajı yapan ustanın önemi çok büyük.Doğru yapıldığında sevindirir sizi, benzinden farkı yoktur aracı kullanan için.Sıralı sistem olduğundan aracın motor radyatör suyunun belli bir sıcaklığa gelmesinden sonra devreye girer ve tamamen çevre dostu bir yakıttır, tasarrufunun yanında.

    Bir başka sorunuz motor açıldı mı diye, açılmadı.Şanzuman yağı değişti, aldığımda önceki sahibi sıfır beyni de değişmişti.Yani sizin 160.000 km (sanırım 10.000 kalmış) yaşayacağınız sorun bu araçta ancak 320.000 de olacak.Yani masraf kapısı sizi bekliyor.

    Laf uzadıkça uzuyor, bu araçlar benim gözümde hiçbir araca benzemez, siz ve diğer yeni kullanıcılar da yazılarınızda aynı hislerden bahsediyorsunuz, zevkle okuyorum.Satmak amacıyla değil binmek için almıştım, çok da uzun aramıştım ve o ilanda yazan fiyata yakın da aracıma masraf yaptım.Sizin de tavsiye etiğiniz gibi yetkili servis check up da 5 adet araç inceletmiştim.Sadece 5 araç check up 500 tl ye malolmuştu.Bu kadar sık eleyip ince dokumuştum yani.Yetkili servis de bu aracı tavsiye etmişti.Tüm faturalar ve belgeler de elimdedir.Servis kayıtlarına ve faturaları isteyen alıcılara gösteririm diye de ilanda belirttim.Şimdi sorarım size bu kadar masraf yaptıktan sonra aracımı niye satayım? peşpeşe sorduğunuz ve cevabını daha önce de aldığınız bir paragraf yazıya cevap için mi? Bu kadar titiz ve aracına sizden daha az önem veren biri olduğumdan mı?Acil olmadığını nereden biliyorsunuz?Böyle bir araç acil olmasa satılır mı?Aksesuarlara tamamen bakıp farkını yakaladınız mı?

    Buraya sadece Highwaymouse arkadaşın yazılarını zevkle okumak için bakıyorum.Diğer kullanıcılar da eminim öyle.Hem çok aramasınlar hem de aldıklarının değerini bilecek olan forumdaşların da bu aracın farkında olması için yazdım buraya.Piyasada 10 araç varsa 1'i de budur, bunu ben değil gittiğim tüm servisler söylüyor.Onlar sizden daha çok araç görüyor ve durumlarını biliyorlar, merak etmeyin 25'e de 230.000 devirmiş 8-10 sahibi değişmiş araçlar var ama onlara müşteri olanın aklına şaşarım.

    Son olarak sizin paragraf paragraf yazıp sorduklarınızı araca gelip bakanlar ve telefonda bile sormuyor alıcılar, sizin başınıza yeni geldiğinden bu soruları bilip sorabiliyorsunuz.Ama sorun şu siz sorduğunuzu ve piyasasını bildiğinizi zannediyorsunuz.tabii kendi aracınızla mukayese ederek.
    Mukayese ederken bile 2.0T ile aynı sınıfa sokmamak lazım.Görünüşte çok fark olmamakla birlikte en belirgin fark öncelikle beygir gücüdür yani 2.0T 180 ,2.3 T5 250 beygirdir.70 tane isveç küheylanı büyük bir fark bence.Baksanıza daha siz alalı 2 ay olmadı hemen emisyon ile kelebek temizliği ile rölanti bozukluğu ile aküden dolayı yolda kaldığınızı akünün arkada olduğunu bilmediğinizi, yaptığınız masrafları yavaş yavaş yazar haldesiniz.Bir toplayın bakalım yekün ne ediyor?Ya da siz satılığa çıktığınızda ne ediyor?

    Sonuçta araba da ev gibidir, ihtiyacı bitmez.Temiz olması; kullanımına, temizliğine ve bakımına bağlıdır. Boşuna servis bakımlı demiyor aracına güvenen sahipleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cburakreis -- 9 Haziran 2010; 0:27:31 >




  • @cburakreis

    Hayırlı satışlar dostum. İnşallah dilediğin fiyattan satarsın.

    İkinci el araç almak pek sıfır araç almaya benzemiyor. Aynı model aynı özelliklere sahip araçlar arasında bile sahibinden ve aracına önem vermesinden kaynaklanan devasa farklar olabiliyor ki...

    Hele km düşürme, kazasını saklama, bildiği bir sorununu söylememe gibi insan olana yakışmayacak davranışlar zamanımızda aidiyattan sayıldığından dürüst bir satıcıdan temiz kullanılmış bir araba bulunduğunda 1-2 değil belki 3-5 bin Tl.daha fazla vererek o aracı almak bana daha mantıklı geliyor.

    Bu sözden sonra kendimden örnek vermek biraz ayıp oluyor ama ne yaparsın anlatabileceğim başka bir örnek bilmiyorum.

    Ben arabayı alalı 2 sene olmadı henüz. Harcadığım parayı net olarak söyleyemesem de amortisördü, trigerdi, şanzıman yağı idi, fren diskler idi, pasta cilasıydı derken atıyorum 3-4 bin TL. harcamışımdır.

    Bunların hiç birini de yaptırmasam araba muhtemelen hala gidiyor olacaktı. İlla yapılması gereken şeyler değildi. Ertelenebilirdi gayet tabii...Ama ertelendiğinde ileriki sahibine 3-4 bin değil başka sorunlara sebebiyet vermesi sebebiyle 5-10 bin tl.ya mal olabilirdi.

    Yani yaptırmasam da, yaptırmış olsam da satılığa çıkardığımda çok rahatlıkla alıcılar "kardeş, 2003 model s60, fiyatı bu..." diyeceklerdi. Ama sorunları giderilmiş, bakımları yapılmış bir araçla yapılmamışı arasında aslında baya bir fark var.

    Ve ben satıcı değil alıcı olsam bakımlı olanı tercih ederim; fiyat farkı olsa da...

    Toparlarsam kötü misal, misal olmadığı gibi kötü, masraf çıkaracak bir araba ile bakımlısının fiyatı aynı olmamalı.

    Yok şayet "temiz" olmasına rağmen gerçekten yüksek bir fiyat isteniyorsa satılmaz zaten. Veya satılır da uzun süre beklenir. Beklemek istemeyen de fiyat düşürür. Piyasa bir şekilde dengeler kendini...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 9 Haziran 2010; 1:46:39 >




  • sn cburakreis yazılarınızı tekrar okuma ihtiyacı hissettim bu yazınızdan sonra.evet birtakım detaylara sonradan dikkat ettim. tabiiki dediğim gibi aracınıza baktığınız zaten aracın duruşundanda belli oluyor. umarım aracınızı en kısa sürede istediğiniz fiyata sorarsınız. benim amacım burada kimseyi yanlış yönlendirmek değil. sonuçta benim gözümde s60 zaten bir s60'dır ve fiyatı aldığınız parayla ölçülemez.ben sadece kullanıcılar için basit bir uyarı kendim içinde bilgi almak adına birtakım sorular sordum. ümit ederim daha yeni bir volvo modeliyle sizleri aramızda en kısa sürede görürüz. bu lpg konusunda da söylediklerinizde haklısınız. prins'in istanbulda o dönemde olmadığını ve pekçok turbolu araç kullanan kişinin ankaradan özel olarak taktırdığını gördüm şahit oldum. tartarini benim için bir soru işaretidir ama siz kullanıcısınız benden daha iyi bilirsiniz.. bunun yanısıra aracınızla ilgili bundan fazla yorum yapmak ahkam kesmek olur. volvo servisinin bile 100 tl ye bakıpta anlayamadığı şeyleri bir görüşte anlamam mümkün değildir ve söylediğiniz gibi ben aracımı yeni satın aldım. sadece artık araştırmaktan 1 yıllık volvo kullanıcısı oldum diyebilirim. ama kesinlikle çok bilmişlik değildir yaptığım burası bir tartışma platformu takdir edersinizki kendi fikirlerimide söylemek hakkım. ben bir ekonomistim. ve piyasa fiyat dengeleri benim için önemlidir. sizin aracınızı alıcak müşteri ben aracı alır kontağı takar çalıştırırım müşterisidir. birçok kişide daha uygun kendisi uğraşabileceği araçta isteyebilir. bu da onların hakkıdır malum.benim için bu arabaların ederi s60 2.0t ler için 40bin 2.3t5 ler içinse 45-50bin tl civarıdır. e39 kasa bmwlerin kaça satıldığına bakarsak hiçte haksız sayılmam. neyse umarım kazasız belasız günlerde kullanır yeni sahibide.. bence sizin gibi bir volvo severden aldığı için şanslı olacaktır.

    yalnız bir konuyu düzeltmekte fayda var. benim aracım sıradan 2.0t değil..Türkiyeye sayılı miktarda girmiş gold editiondır. yurtdışındaki 2.0t 225 beygir opsiyonuyla özel olarak getirilmiştir. aracım 225 beygirdir ve bunuda almadan dinamometre ile test ettim ayrıca isveçte volvo yetkili servisine şaşe numarasından teyit ettirdim. sizinki kadar süratli olmasada piyasadaki 2.0t'lerden oldukça süratlidir.. ben bunu yazmadım hava atmak gibi olmasın diye..sonuçta bir volvo herzaman bir volvodur..

    saygılar sunarım..




  • bu arada benim yazımı yanlış okumuşsunuz sanırım. arkadaş bana şanzuman fiyatlarını sordu. bende kendisine roteks volvonun sahibinden aldığım birebir şanzuman fiyatını söyledim. doğrulatmak isteyen google'a roteks volvo yazar sahibi timur beye sorar..kendisi sıfır şanzumanı 2.0t için 4.500 tl ye yapacağını söylemiştir. bu arada bir hatırlatma yapmakta daha fayda var.

    Türkiye gibi vergi cenneti olan ülkelerde yıllık motorlu taşıtlar vergisi bazında ele alırsak 2001 model volvo s60 2.0t'nin yıllık motorlu taşıtlar vergisi 840 tl gibi bir rakam iken 2.3 t5'in motorlu taşıtlar vergisi 1.300 tl gibi bir rakamdır. bunun yanı sıra kasko fiyatları ve kasko bedelleri arasında da ciddi fark vardır. ortalama 1.500 tl 2.0t'nin iken 2.3t5'in 2bin ila 2.500 tl arası değişen yıllık kasko bedeli vardır. dediğim gibi tüm bu olumsuzluklar 2.el fiyatına yansır ve s60 2.3t5'in fiyatlarını bakımlı 2.0t'lerden daha ucuza bulmak mümkündür.aracın tüm mekanik aksamını bir yana bırakarak konuşuyorum. bu bilgileride 2.3T5 almayı düşünmüştüm o yüzden bilerek yazıyorum. tesadüfen aracım 225 beygirlik modeli denk geldiği için 2.0T'yi bu avantajlarından dolayı seçtim. bu arada bir ekleme daha yapıcak olursam çok az sayıda olmakla beraber 2.3T5'lerin 275 beygirlik bir modeli daha vardır. t5'lerin turbosuyla 2.0T'nin turbosu arasında büyük bir hacimsel fark vardır. bu performans olarak geri dönerken maliyet olarakta geri dönebilir. ha illa ben performans istiyorum deseydim sadece s60 R alırdım ama şuanki yaşam pozisyonumda benim için fazla sportif ve gösterişli kalacağı için düşünmedim. T5'in ise önemli bir avantajı yakıt konusunda.. benzinli olarak düşünürsek 2.3t5 in yakıtı neredeyse 2.0t ile aynıdır şehir içinde..bu önemli bir avantaj..

    kimsenin arabası kötü değildir..eğer ambleminde volvo yazıyorsa kötü demek mümkün değildir. s60 volvonun üst sınıf bir arabasıdır..etiket fiyatı ne olursa olsun maddi gücü yerinde olmayan bir insanın volvo s60 tercihini sırf etiket fiyatına bakarak yapmasını önermem. 20bin tl ile 35bin tl arasında muhtemel ilerleyen yıllarda vereceğiniz masraf olarak düşünürsek çok bir fark yoktur..bugün bile volvo s60 alacak kimsenin maddi gücünün kuvvetli olmasını tavsiye ederim. işin gerçeğide 70bin tl'ye kadar volvo s60'dan daha iyi bir araba sadece daha yeni model bir s60'dır bana göre.. tabii bu yazdıklarım benim şahsi düşüncemdir kimseyi bağlamaz..

    saygılar.




  • o kadarda degil...70 degil ama 50 milyara kadar dediginize katiliyorum. zaten sifiri bile 70 bin liraya satildi. O paraya sifir a4'ler, 2010 C'ler, 2009 320'ler daha neler alinabiliyor...
  • Bir arabanın iyiliğini objektif biçimde heralde şöyle sınamak lazım:

    Birisi geldi ve dedi ki: "Kardeş al sana (sallıyorum, rakama takılmayın.) 70 bin TL. Bu paraya istediğin sıfır arabayı al. Ama tek şartım var. Ömür boyu veya araba gerçekten çürüyüp dökülene kadar başka bir araba almayacaksın. Vergisini de ben ödeyeceğim..."

    Bu durumda hangi arabayı alırsınız?

    Ama gerçek hayatta hele de bizim ülkemizde karar vermemizi etkileyen pek çok faktör var. İkinci el değeri, vergisi, yakıtı, imajı vs.

    Yukarıdaki faraziyeden maksat bu tip yan etkileri en aza indirerek potansiyel müşterinin aslında hangi arabayı daha iyi gördüğünü ölçebilmek.

    Yoksa biri diyor:

    -Volvo ikinci elde çok değer kaybediyor o yüzden almıyorum.

    Başkası:

    -İmaj önemli. Ben yıldıza bakarım.

    veya

    -Falanca marka daha bilindik ve Volvo'nun bilmem kaç katı satışı varmış.

    Haklılık payı var mı var. Hepimiz etkileniyoruz ve kararlarımızı ona göre veriyoruz. Ama bunların hiç biri arabanın kalitesini veya diğerinden gerçekten iyi olduğunu bire bir göstermiyor.

    Buna rağmen örneğin: s60 kullandın. Bir de yine sallıyorum c180 kullandın. İkisi de sıfır. Sana Mercedes, s60'a göre daha iyi sürüş zevki verdi. Daha iyi yol tutuş verdi. Daha kaliteli bir iç mekan sundu vs.. Ve bunu s60'a göre daha uzuca sağladı. O zaman gönül rahatlığı ile c180 s60'dan daha iyi diyebilirsin; hakkındır.

    Ama bunları sağlamadığı halde adı için, amblemi için, ikinci el değeri için, çok satıldığı için c180 s60'dan daha iyidir diyorsak bu doğru olmuyor.

    Kimse de örneklere bakıp alınmasın lütfen. Örnekteki Volvo olmazda Honda olur, Diğeri Mercedes olmaz da VW olur falan filan. Ben olaya genel bir bakış attım.




  • highwaymouse; dedigin dogru ama "Kardeş al sana 70 bin TL. Bu paraya istediğin sıfır arabayı al. Ama tek şartım var. Ömür boyu veya araba gerçekten çürüyüp dökülene kadar başka bir araba almayacaksın." mantigiyla hareket etmek istisnalar haricinde mumkun degil. keske oyle olsa ama ne yazikki gercekte oyle degil.

    Diger butun faktorleri cikarip araci kalitesine gore secmek, Turkiye gibi kendin hakkinda senin ne dusundugunun degil, baskalarinin ne dusundugunun daha onemli bir ulke de mumkun degil. Bu ulkede kendi ayaklarinin ustunde durabilenin ayaklarini kiriyorlar. Digerlerinden azicik farkli ol, 3 kurus para kazan hemen goz koyuyuorlar. Baskalarina bagimli olmadan, toplumda "birey" olmaya calisanlar alasagi edilmeye ugrasiliyor. Neyse iste anlatabildim umarim soylemek istedigimi (dusundugumden zormus :)

    Arac konusuna geri donersek; alt ve ust segmentleri bilmyiorum. Ne yeni s40 ne de bmw 1'in icine oturdum. Ayni sekilde mercedes e ya da yeni s80'inde icine oturmadim. (eskilerini kullandim ama, 2007 model merc. E ile 2000 model s80 uzunca surme imkanim oldu. mercedes ic mekan ozeliikle direksiyon estetikten uzak ama buna ragmen acik ara ustun) Orta segmenti cok iyi biliyorum ama. bmw 320, audi a4, mercedes c hepsini karsilastiracak kadar iyi biliyorum hepsinide kullandim. Ben kendi aracim s60'in 2.0T 180 beygirlik motorunu iyi sanirdim ama c180K'nin 1.6 154 hp'lik motorunu aklim hayalim almadi... Benimkine gore cok seri bir arac. Yaris yapmadik ama tahmin ediyorum 90-100'e kadar kafa kafaya gideriz hatta belki beni gecer. Sonrasinda benim s60 acik ara fark atiyor tabiki. Ic mekan olarak C180K cok kotu. Hem gorunus hem genel kalite bakimindan. Ancaaak baz c180'den, full c200'e bindim ve agzim acik kaldi. Sanki ust segment arabaya gecmisim gibi... Motorunda ama o farki hissedemedim. Yanliz soyle bisey var, C180 120yle giderken o kadara hissettirmiyor ama benim arac hissettiriyor. Camlar falan acikti, bende sunroof var acikti birde kapatip oyle deneyecem. Benim aracimin daha konforlu olmasini beklerdim. BMW'ye gelirsek, ic mekan benim s60 gibi sade. Cok hosuma gitti, gerci eskisinide uzun sure kullandim eski 3 serisinde cok dugmeler vardi ama yinede bi sadelik vardi. "En az" benim s60 kadar kaliteli 3 serisinin ici. Yanliz arabayi surmek resmen eglenceli :) motor kagit uzerinde 3 beygir daha az olmasina ragmen 3 kat daha iyi gibi hissettiriyor :) Bu arada Bmw 3 serisinin full'u ile baz arasinda tek dikkatimi ceken sey diresksyon ve klima dugmeleri oldu. Onun disinda pek fark goremedim, Mercedes C serisi gibi. Audi de cok guzel... 1.8T motoru mercedes c 180k gibi hizli ivmeleniyor. Konfor olarak bmw'den iyi mercedes'ten kotu. Ic mekanda ise cok dugme var, kaliteli olmasina kaliteli ama estetik degil. ben sade seviyorum.

    Bu araclara gecen sene kendi s60'imi almadan bakmistim. Tecrubelerim yeni degil yani. Ona ragmen s60 aldim :) 50-55 lira butcem vardi. Olabilecek en iyi arac s60'ti. Objektif yorumlar yaptigima inaniyorum. Ve eger dediginiz gibi diger butun faktorleri cikartirsak soyle bir siralama yaparim: Full c200 > Bmw 320 > Audi A4 = Volvo s60 > baz C180K



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vanity Fair -- 11 Haziran 2010; 12:29:16 >




  • Anlıyorum dostum. Belki ben de uzun dönem farklı farklı araçlara binsem farklı şeyler hissedebilirim. Zaten bahsi geçen araçların hiç biri öyle bir çırpıda kenara atılacak araçlar değiller. Bir birlerine bariz üstün olduğu noktalar olabileceği gibi eşit kabul edilebilecek yönleri de vardır.

    Bu farklılıkların içine bir de insanların alım gücü, gelecek beklentisi, beğenileri ve istekleri arasındaki farkı ekleyince tercihler de o ölçüde farklılık arz ediyor.

    Neyse fazla uzatmıyayım. Uzattıkça toplaması zor oluyor. Sonuçta hepsi dünya metaı. Fazla bağlanmaya gerek yok. İşimizi görsün yeter...
  • Merhaba S60 kullanıcıları,

    Hemen konuya girmek istiyorum. 2003 ekimde 2004 model olara 0 km aldığım 166.000 kmye kadar zevkle bindiğim full vectra Cmi geçen ay işlerimin bozulması nedeniyle acil olarak sattım. Allah kimsenin işini bozmasın çok zor. Neyse şuan arabam yok. Yaz sonuna doğru elime para geçecek ve 35bin tl'ye kadar bir araba almaya karar verdim. Aklımda ve gönlümde iki model var. 1. 2003-2004 model vectra gts 2.2 , 2.si volvo 2004-2006 model S60 2.0t . Vectranın piyasası 24-28bin arası, volvo ise 30-40 bin arası fiyatlarda oynuyor. Gönlüm hep ağırbaşlılığı ve sportifliği bir arada tutan orta sınıf arabalarda. Volvo s60 bu bakımdan çekici geliyor. Hem marka imajı hem de sağladığı konfor. Ama kafamda soru işaretleri var. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Hangi aracı alırsam alayım LPG taktıracağım veya LPGli alacağım. Volvo 2.0t nin lpgye uyumu nasıldır? Kronik arızaları çok çıkıyor mu? 100.000kmnin üzeindeki bir s60 beni serviste çok üzer mi? 2004 modellerden sonra otomatik şanzımanda kronik sorun var mı? Şanzıman ömrü ne kadardır? Aldığım aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorum. Turbo ömrü ne kadardır? Gönlüm volvodan yana ama sorunlarından korkuyorum açıkçası. Ne tavsiye edersiniz..

    12 senedir opel kullandığım için opelin dilinden anlarım. 2.2 atmosferik motoru vergi açısından dezavantajlı ama aracı iyi kaldırıyor. Active select şanzımanda idare eder. GTSnin tipine bitiyorum ama volvo s60 olursa iş değişir. Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.




  • hakkinenk,

    Araba konusunda sorularına cevap veremiyeceğim. LPG'den anlamam. Forumda Prins markanın tavsiye dildiğini biliyorum; o kadar. s60 ile ilgili duygularımı bu konuda defalarca yazdım zaten. Vectra'yı ise hiç bilmediğimden karşılaştırma yapmam doğru olmaz. Ama yardımcı olacak arkadaşlar çıkacaktır.

    Ben sadece işinin bozulmasına üzüldüğümü belirtmek istedim. Çok geçmiş olsun. Çoğunlukla işlerimiz kötü en azından umduğumuzu bulamıyoruz. Daha da kötüye gitme ihtimali Demokles'in kılıcı gibi başımızın üstünde helezonlar çizip duruyor. Allah yardımcın olsun. Her inişin bir çıkışı vardır. Umarım tez zamanda işlerin de düzelir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    hakkinenk,

    Araba konusunda sorularına cevap veremiyeceğim. LPG'den anlamam. Forumda Prins markanın tavsiye dildiğini biliyorum; o kadar. s60 ile ilgili duygularımı bu konuda defalarca yazdım zaten. Vectra'yı ise hiç bilmediğimden karşılaştırma yapmam doğru olmaz. Ama yardımcı olacak arkadaşlar çıkacaktır.

    Ben sadece işinin bozulmasına üzüldüğümü belirtmek istedim. Çok geçmiş olsun. Çoğunlukla işlerimiz kötü en azından umduğumuzu bulamıyoruz. Daha da kötüye gitme ihtimali Demokles'in kılıcı gibi başımızın üstünde helezonlar çizip duruyor. Allah yardımcın olsun. Her inişin bir çıkışı vardır. Umarım tez zamanda işlerin de düzelir...


    Sağol kardeşim, gerçekten zor dönem. Keşke sadece arabamla kalsaydı:( Aklımın ucundan geçmezdi zora düşüp araba satacağım. Araba yerine gelir de itibarın yerine gelmesi zordur. Onun için satarken içim yansa da itibarımı kurtardıgıma seviniyorum. Bu devirde dürüst ticaret yapmak gerçekten çok zor. İnsanlara hiç güvenilmiyor.

    Volvo konusuna gelince; S40'a pek volvo imajında bakmıyorum ama S60 beni çekiyor. Yukarıda arkadaş sorunlardan bahsetmiş. İçime kurt düştü. 100-150bin arası kmde bir S60 alırsam başıma bela alırmıyım diye korkmaya başladım. Ama konforunun ve kullanımının çok iyi olacağına içine hiç binmesem bile eminim. Otomatik şanzıman aracım hiç olmadı. Acaba S60ların şanzımanları bildiğim kadarıyla vwler ve hondalar gibi sorunsuzmudur? Motorda yağ yakma gibi kronik sorun olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk


    Volvo konusuna gelince; S40'a pek volvo imajında bakmıyorum ama S60 beni çekiyor. Yukarıda arkadaş sorunlardan bahsetmiş. İçime kurt düştü. 100-150bin arası kmde bir S60 alırsam başıma bela alırmıyım diye korkmaya başladım. Ama konforunun ve kullanımının çok iyi olacağına içine hiç binmesem bile eminim. Otomatik şanzıman aracım hiç olmadı. Acaba S60ların şanzımanları bildiğim kadarıyla vwler ve hondalar gibi sorunsuzmudur? Motorda yağ yakma gibi kronik sorun olur mu?

    Şanzıman sorunu defalarca yazıldı. 2003'den önceki modellerde oluyor diyenler olduğu gibi 2004 hatta 2005'den öncekilerde çıkıyor diyen de. Fakat 2006'da sorun var diyeni henüz duymadım. Yani biraz muammalık var gibi bu işte.

    Büyük ihtimal kullanım şekline ve aracın bakımlı olmasına göre sorun çıkma çıkmama veya kaç km.de çıkacağı farklılık gösterebiliyor. Çünkü 100 bin civarı çıkabileceği söylenirken 150 bini devirenler de var sorunsuz şekilde.

    Madem bu şanzıman sorunu net değil. Sana tavsiyem 2006 biraz da az kullanılmış s60'a yönelmek olur. En azından gönlün rahat olur. Çünkü 40 bin max. bütçeden bahsetmişsin ki sanırım bu fiyata 2006 model alınabilir. Aldıktan sonra da şanzıman yağ değişim zamanlarına dikkat edip arabanı hor kullanmazsan inşallah uzun süre sorunsuz kullanırsın.

    Eğer çıkarsa da okuduklarımdan benim anlayabildiğim 2-3 bin tl arasına sorunu gidermek mümkün. Eğer düşük model alıp çıkıp çıkmayacağını bilmiyoruz, ama diyelim çıktı. Bu parayı da harcarsan belki 10 yıl daha rahat rahat biner gidersin işte...




  • @HiGHWAYMOUSE ve diğer volvocu arkadaşlar

    2008 de açılmış konunuzu bir nefesde okudum.Çok faydalı bilgiler edindin S60 hakkında.Şu an Diyarbakır da askerdeyim.Kırıkkale de eczacılık yapmaktayım.15 gün sonra askerliğim bitiyor.Araç olarak 2009 model Honda Civic Premium Düz kullanıyorum.Yaklaşık 5-6 aylık süredir Volvo S60 2.5 R modelini araştırıyorum.

    Konuyu tamamen okuduktan sonra S60 lara olan ilgim daha da kuvvetlendi.Şu an sahibinden de olan iki araç ilgimi çekiyor.Bu iki araç hakkında sizlere danışmak istediğim ,öğrendiklerimi de paylaşmak istediğim konular var.

    1.ARAÇ

    2006 MODEL 6-İLERİ GEARTONİC(konu içinde GT diyeceğim izninizle)
    Araştırdığım kadarıyla 2004-2005 GT araçlarda 5 ileri şanzıman varmış.300 hp torku ise diğer R lar gibi 400 değil 350 civarına düşürülmüş.2006 larda ise torku 400 e yükseltilmiş.6 ileriye alınmış.



    2.ARAÇ

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-s60-volvo-s60-r-manuel-4x4-340-hp/detay

    2004 MODEL MANUEL 75000 KM

    Bu aracın ufak tefek lokal boyaları var.Kazası yok.Bu aracında sorunu olduğunu zannetmiyorum.


    Bu araçların yakıtlar şehiriçi 14 Lt civarı sehirdışı 8 Lt civarı

    Genelde arabayı kullandığım güzergah çok dur kalkı olmayan güzel yollar ve Ankara-Kırıkkale arası yollar.
    Daha önce Honda CBR 600 motorsiklet kullandığımdan dolayı(190 KG 124 HP) orta sınıf araçlar performans ihtiyacımı karşılamıyor.Ben de bu arca yöneldim.

    S60 konusunda sizler gibi tecrübeli abilerimin bana verecekleri öğütleri bekliyorum.Kendinize iyi bakın.Takipteyim

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdemyy -- 17 Haziran 2010; 13:24:51 >




  • Özellikle Four C Tecnology denilen aktif şasi değişiklik sistemi çok ilgimi cekti.Çok araştırdım.Çok etkileyici aynı zamanda sorun çıkartırsa çok yorucu olacağı kesin

    www.volvoclub.org.uk
    Volvo S60R with Four-C Technology
    http://www.volvoclub.org.uk/press/60r70r/1010_1.shtml


    Aynı motoru taşıyan V70 R Testi

    http://www.hurriyetoto.com.tr/oto/otoyasam/testdetay.php?cid=1039


    Bilgi amaçlı bu yazıyı da ekleyeyim

    Karoser, iç mekan

    Genel karoser hatları S60'tan farksız olan otomobilin dış görünümü abartısız bir şekilde yarışçı kimliğine adapte edilmiş. S60 R'ın burun yapısı radyator ızgarasını saran gümüş görünümlü çerçeve ve büyütülüp alçaltılmış dev hava girişli tamponla standart kardeşlerine göre geliştirilmiş. Arka kısımdaki tek değişiklikse bagaj kapağının üzerine yerleştirilen ince spoyler. Izgara ve bagaj kapağındaki R harfleri küçük performans göstergeleri olarak dikkat çekiyor. Bu harflerin diğer markalarda alışıldığı üzere kırmızı renkli bile olmaması gösterişten hoşlanmayan sürücüleri cezbetmek için yeterli. Otomobilin diğer S60 versiyonlarıyla aynı hatlara sahip iç mekanındaysa mücevher gibi ışıldayan R-blue adlı mavi renk zeminli göstergeler, deriyle kaplı üç kollu direksiyon simidi ve kapı eşiklerinde R logoları ve yanal destekleri artırılarak sportif kimlik kazandırılan koltuklar farklı bir ambians yaratıyor. Tabii kokpite eklenmiş aktif şasi kontrolü seçim düğmelerini de eklemeliyiz. Kabin içinde alışılagelmiş Volvo ergonomi anlayışının ömeklerini gözlemlemek mümkün. Sportif koltuklar vücudu tam olarak sararken oturma alanları ve diz mesafeleriyle yolcularını rahat ettiriyor. Ama doğal deri döşemelerin renkleri her zevke uymayabilir. S60 R'ın 425 litrelik bagajı sınıfına göre küçük kalıyor ama bu özel otomobile kimsenin çok fazla eşya yüklemeyi düşüneceğini sanmıyoruz.

    Motor, perfomans

    Volvo, S60 R'ı iddialı kılabilmek için ürün gamının en güçlü motoruyla silahlandırmış. R-blue olarak adlandırılan mavi rengin kullanıldığı motor bölümünde emme manifoldunun alüminyum kapağında R logosu göze çarpıyor. Firmanın T5 versiyonlarındaki 2.3 litrelik motorun geliştirilmiş versiyonu olan 2521 cc hacimli ve 5 silindirli motor, 5500 d/d'de 300 HP güç, 1950-5250 d/d arasında sürekli 400 Nm maksimum tork üretiyor. KKK turbosunun ürettiği l barlık basınçla beslenen üstten çift eksantrikli motor, sürekli değişken supap zamanlama kontrol sistemi CVVT'ye de sahip. Kontak anahtarı çevrilip marş verildiğinde güçlü bir homurtuyla sürücüsünü ürperten S60 R, daha ilk anda oyuncağın tehlikeli olduğunu anlatıyor. Sert debriyaj pedalı bırakılıp gaz pedalına yüklenildiğindeyse ok yaydan fırlamış oluyor. Kalkış anındaki tork öylesine güçlü ki, otomobilde çok kaliteli bir müzik sistemi olmasına karşın CD çalardaki CD'de atlamalara yol açıyor! Bu sırada DSTC kapalıysa dört lastiğin birden sesini duymak mümkün olabiliyor. Şiddetli ivmelenme isteğini hiçbir hız ve devirde yitirmeyen otomobilin motoru dördüncü viteste 7000 d/d'ye ulaştığında gösterge tablosu 200 km/s'yi gösteriyor. Bundan sonra elektronik olarak sınırlanmış olan 250 km/s'lik maksimum hızına ulaşmak için sakince ilerlemek bilc yeterli. Bütün bunlar olurken yayılan görkemli gürültüyse çevredekileri yarış pistinde hissettirebilecek kadar güzel bir senfoni. S60 R'la yapılması istenenler için sadece düşünmek yeterli. Çünkü otomobil sürücünün karar verme hızına uyum sağlamayı çok iyi biliyor. Test süresince 100 km'de 14.7 litre yakıt tüketen otomobil 476 km’lik menzile ulaşabiliyor. Ama belirtmek gerek, bu tüketim değerini yakalayabilmek için gerçekten kontrollü, yani otomobilin keyfine tam olarak varamadan kullanmak gerekiyor.

    Kullanım, konfor

    XC90 ve S60 AWD'deki süreli dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olan S60 R'da bulunan en önemli teknolojilerden biri de Four-C Technotogy. Dünyanın en gelişin aktif şasi sistemi olarak nitelenen Four-C Technology (Continuously Controlled Chassis Concept/sürekli kontrol edilen şasi konsepti) kokpit üzerinde sürücünün kullanım stiline göre seçim yapması için sunulmuş üç şasi ayar düğmesiyle yönetiliyor. S60 R'ı, safkan bir yarışçı ya da safkan bir aile otomobili kimliğine büründürmek için sadece Comfort (konfor), Sport (sportif) ve Advanced Sport (gelişmiş sportif) düğmelerine basarak tercih yapmak yeterli. Bu seçim doğrultusunda Advanced Mode'da Volvo"nun R versiyonları pistte performans sergileyebilecek kadar sertleşiyor. Sistemin işleyişi araçtaki birçok sensörün verilerinin bir elektronik işlemci tarafından hızla değerlendirilip amortisör sertliklerini anlık olarak değiştirilmesine dayanıyor. Sistemin maksimum tutunma ya da konfor için değerlendirmeye aldığı veriler arasında, aracın hızı, uzunlamasına ve yanal ivmelenme, her bir lastiğin tur sayısı, lastiklerin dikey hareketlenmeleri, direksiyon sistemi tepkileri, yalpalama oranı, anlık motor torku, DTSC (Dynamic Traction and Stabiliry Control/dinamik çekiş ve denge kontrol sistemi) verileri ve ABS'yle duruş tepkileri bulunuyor. Bu verilerle kontrol ünitcsinden saniyede 500 adet veri alan sistem, sürüş sırasında otomobili içinde bulunduğu anın şartlarına adapte ederek yola bağlıyor. Direksiyon tepkileri süspansiyon sertliğine göre giderek daha direkt hale gelen otomobilin belki de en önemli sorunu manevralarda ortaya çıkıyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin etkisiyle S60 R'ın dar alanlardaki manevra kabiliyeti çok sınırlı. Standart S60 versiyonlarının dönüş çapı 10.8 metreyken, S60 R'ın 13 m. S60'ın fren sistemi R versiyonunda yüksek gücü etkili olarak dizginleyebilmek için dört pistonlu Brembo alüminyum fren kaliperleri ve 330 mm çapında hava kanallı diskler kullanılarak geliştirilmiş. Yaptığımız fren ölçümlerinde otomobil 100 km/s hızdan 36 metrede durmayı başardı. Bu rakam otomobilin performansına yakışan bir değer.




  • Aktif şasi değimi sistemini şu video çok güzel göstermiş

    http://videoizle.video75.com/0mwy6l331Up/sr-video/

    Saygılar
  • erdemy,

    Açıkçası ben s60R'den pek anlamam. Hepimizin gönlünde yatan bir arslan o. Ama kullanmadan hatta en azından 3-5 ay kullanmadan bir araç hakkında net konuşabilmek zor.

    Forumda alpergalip arkadaşımız var. O geçenlerde (sanırım 7-8 ay oldu) s60'dan s60R'ye terfi etmişti. Forumda bir süredir göremiyorum. Onunla irtibata geçmen faydalı olabilir. Mesela 2004 modellerde birazda pahalıya mal olan bir sorundan bahsetmişti. Neydi ne değildi şimdi hiç aklımda yok. Bu tip ince noktaları öğrenme imkanın olur böylece.

    Aktif şasiye gelince, o videoyu pek çok defalar incelemiştim. Gerçekten ilginç ve yararlı bir teknoloji...




  • Bu arada arkadaşlar...

    Bu pazar günü Allah izin verirse tatil için güneye iniyorum. Tatilin kendisinden çok s60'la yolculuk heyecan yaratıyor bende.

    Bir aksilik olmazsa 8-9 gün sonra görüşürüz inşaallah...
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.