Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence aslanlarında kralı bu araç hakkaten duygusal boyutta bağlandım volvoya

    bu arada iyi tatiller dilerim
  • bende s60-r ın bi ufak kardeşi 2006 s60 t5 var. 6 aydır kullanıyorum. önceleri benzin tüketimi beni üzer diye düşünüyordum. çok zorlanırsam lpg taktırırım falan dedim. ancak arabayı sultanbeyli- kadıköy arası kullanıyorum şu anda ortalama yakıt tüketimi 8.9 litre gösteriyor. bu yüzden hiç lpg ye gerek kalmadığını düşünüyorum. önceden 2.0t v70 im vardı onun ortalaması 12 nin altına inmezdi. daha sonra testleri falan okudum s60 2001 yılında yapılan 2.0t ve 2.3t5 modellerinin testlerini buldum 2.3.t5 2.0t den ortalamada 0.1 litre daha az yakmış. benim arabada 2.3 biraz geliştirilmiş modeli 2.4t t5 var çok memnunum eğer sizin de yolunuz çok fazla dur kalklı değilse büyük hacimli motoru tavsiye ederim. benim araba 260 hp 350 nm tork bana hayli hayli yetiyor. rahat 250 yi görüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczek

    bende s60-r ın bi ufak kardeşi 2006 s60 t5 var. 6 aydır kullanıyorum. önceleri benzin tüketimi beni üzer diye düşünüyordum. çok zorlanırsam lpg taktırırım falan dedim. ancak arabayı sultanbeyli- kadıköy arası kullanıyorum şu anda ortalama yakıt tüketimi 8.9 litre gösteriyor. bu yüzden hiç lpg ye gerek kalmadığını düşünüyorum. önceden 2.0t v70 im vardı onun ortalaması 12 nin altına inmezdi. daha sonra testleri falan okudum s60 2001 yılında yapılan 2.0t ve 2.3t5 modellerinin testlerini buldum 2.3.t5 2.0t den ortalamada 0.1 litre daha az yakmış. benim arabada 2.3 biraz geliştirilmiş modeli 2.4t t5 var çok memnunum eğer sizin de yolunuz çok fazla dur kalklı değilse büyük hacimli motoru tavsiye ederim. benim araba 260 hp 350 nm tork bana hayli hayli yetiyor. rahat 250 yi görüyorum.



    2.4 t5 leri incelemedim hiç onları da inceleyim bilginiz için teşekkürler




  • Sahibinden de bir tane var onun da kmsi yüksek geldi bana.Aslında S60 R ı bu kadar istememin nedeni four c denilen şasi sistemi.Ama 2.4 T5 pekte ufak kardeş sayılmaz gibi baya güçülü 260 hp 350 tork çok keyifli olsa gerek iyi günlerde kullanın

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-s60-meraklisina-volvo-s60-t5-full-full/detay
  • s60' da yangın söndürme tüpünü takıp tutturabileceğimiz bir yer var mı?

    Ben bulamadım da...Allah göstermesin bir kaza anında top güllesi gibi arabanın içinde hareket etmesini istemem. Üstelik hiç birşey olmasa bile bagajda bağlantısız bir şekilde dururken takır tukur bir o yana bir bu yana çok ses yapıyor.
  • @Highwaymouse Sabitlemek için kullanılan lastiklerden birkaç tane satın aldıktan sonra değişik kombinasyonlar üretebiliyorsun.Sana 2 yer önereceğim, diğer yerler ise senin becerine kalmış :)

    Bagaj panzotunun 2 yanına dikkatli baktığında halkalar göreceksin, biri solda biri sağda.Bu ikisi arasına sabitleyici gerip orada kullanabilirsin.

    Diğer seçenek ise bagajın tavanında.Kafanı bagajdan içeri sokup tavannına doğru baktığında, sabitleyiciyi gerebileceğin bir sürü ufak delik göreceksin.Burası aynı zamanda gizli göz niyetine kullanılabiliyor.Mesela belge veya ufak değerli şeyleri bu şekilde bagaj tavanına sabitleyici kullanarak saklayabiliyorsun.Dİğer yerler senin hayalgücüne kalmış.

    Bu arada iyi yolculuklar ve iyi tatiller
  • Bu yangın söndürücüyü sabitlemeyi ben de çok istedim ama başaramadım. Kabinde kesinlikle tutmayınız, gerçekten gülle etkisi yapar kazada. Benim bagajda sürekli bir spor çantam vardır. Aslında deprem çantası işlevi görür ama zamanla içeriği epey çeşitlendi. Kitap vs.ye işte bu yangın söndürücü de eklendi. Çanta dolu olduğundan sağa sola yalpalayacak yeri de yok. Kışın zincir kutusunu da buna koyuyorum.
  • Ben döndüm arkadaşlar... Nedense tatiller çabuk geçiyor. Sonunda da hep, özlemle karışık bir sıkıntı bırakıyor. Dönüş yolunda kaç kere "U DÖNÜŞÜ" yapmak istedim anlatamam.

    Ama bir gün başaracağım...O "U DÖNÜŞÜNÜ" yapacak ve güzel bir sahil kasabamıza yerleşip karın tokluğuna da olsa orada yaşayacağım(inşallah)... Ufak bir tekne de alabilirsem yeter de artar bile...

    Neyse konumuza dönelim...

    Yol bilgisayarını yola çıkarken sıfırladım. Yaklaşık 1650 km. yol yaptım. Ortalama yakıt tüketimi= 7,8 oldu. Giderken devir dalgalanmasını yer yer hissettim. Gelirken yoktu. Sorun 2400-2500 devirden sonra ortaya çıkıyor gibi. Bir de sanki arabanın ısınması ile alakalı gibi. Çünkü kışın ve şehir içinde hiç hissetmiyorum. Bunu da önceki mesajlarımda sorun galiba düzeldi diye yazmıştım. Fakat bu teorimi gelirken olmaması çürüttü biraz. Çünkü aynı uzun yol ve aynen hava sıcaktı. Ve şunu da belirteyim: 2500 devirden sonra ama ayağım gaz pedalına sabit basarken değil de gaza yüklendiğim anlarda oluşuyor. Kesik kesik bir hızlanma var yani. Bir de yokuşlarda daha belirgin...

    Bunları belki aklına yeni bir fikir gelen olur diye yazdım. Yoksa aynı şeyleri yaz dur, bıkkınlık oluşturmak istemem.

    Ayrıca şu "giiyuuukkk..." diye pedalların alt tarafından veya ön tekerlerin oralardan bir yerden gelen seste yol boyunca ama zaman zaman eşlik etmeye devam etti. Ses sanki paslı bir civatayı sökerken çıkan ses gibi.

    Şimdilik bu iki sorunum var araba ile ilgili. Şunları da bir çözebilseydim kafam rahat olacaktı...

    Yangın söndürücüye uygun yer bulamayınca eski arabamdan kalma bir tane içinde hem sağlık seti hem de tüpün olduğu bir çantam vardı. Onu aldım yanıma. Tüp yumuşak bir çanta içinde olduğundan ses yapma ve bir kaza anında tehlike oluşturma durumu ortadan kalkmış oldu. O sorunu da o şekilde halletmiş oldum.

    Yine de Tavsiyeler için teşekkürler...




  • herkese ii günler... ben de s 60 almayı düşünüyorum fakat bütün forumu aramama rağmen ya da atladım sports, premium arasındaki donanım farkı net olarak yazılmamış... (resimlerden anladığım telefona benzeyen konsoldaki yer sportsda dolu:)) rica etsem birileri anlatabilir mi acaba... aslında işin doğrusu benim için cruise kontrol önemli mesela bu donanım hepsinde var mı yoksa sadece sportsda mı var veya opsiyonel mi... bu bakımdan birileri anlatabilirse çok sevinirim, şimdiden çok teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mta2242
    herkese ii günler... ben de s 60 almayı düşünüyorum fakat bütün forumu aramama rağmen ya da atladım sports, premium arasındaki donanım farkı net olarak yazılmamış... (resimlerden anladığım telefona benzeyen konsoldaki yer sportsda dolu:)) rica etsem birileri anlatabilir mi acaba... aslında işin doğrusu benim için cruise kontrol önemli mesela bu donanım hepsinde var mı yoksa sadece sportsda mı var veya opsiyonel mi... bu bakımdan birileri anlatabilirse çok sevinirim, şimdiden çok teşekkürler...


    Bu donanım seçeneklerinde her yıl değişiklik yapıldığı için sadece paketler üzerinden merakınızı gidermeniz mümkün değil. Ayrıca piyasada ek herhangi bir pakete eklenmiş donanımlarla satılan S60 I de var. Bence bir araca talip olun ve sonra istediğiniz özelliklere sahip olup olmadığını sorgulayın. Pakete talip olmanız işi daha da karmaşıklaştırabilir.




  • istediğim cevap buydu teşekkürler... yakın zamanda s60 bulunca yine sizinle paylaşmak isterim... yazılanları okuyunca daha bi istek geldi almak için:)... benim de fazla km yapmadığım için benzin kaygım yok (arabam peugeut 307 otomatik, o da çok yakıyor, 2004 model olmasına rağmen 75000 km de) ...
  • Sol sinyalde bir süredir takılma gibi bir şey oluştu. Yani sinyal kolunu aşağı indirdiğimde kısa bir süre yarım sn.kadar bir duraksama sonrasında normalinden daha hızlı hızlı sinyal verme oluyor. 2-3 sn.sonrada düzene giriyor.

    İşyerindeki transporter'da benzeri arızada hemen kolu değiştirmemiz lazım derlerdi tamirciler. Volvo'da da aynı durum geçerli midir, yoksa kol değişmeden düzeltme imkanı oluyor mu? İlla kol değişecekse tahmini fiyatını bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Sol sinyalde bir süredir takılma gibi bir şey oluştu. Yani sinyal kolunu aşağı indirdiğimde kısa bir süre yarım sn.kadar bir duraksama sonrasında normalinden daha hızlı hızlı sinyal verme oluyor. 2-3 sn.sonrada düzene giriyor.

    İşyerindeki transporter'da benzeri arızada hemen kolu değiştirmemiz lazım derlerdi tamirciler. Volvo'da da aynı durum geçerli midir, yoksa kol değişmeden düzeltme imkanı oluyor mu? İlla kol değişecekse tahmini fiyatını bilen var mı?


    Sinyal kolu bozuluyor ise; bir-iki hafta sonra sağa dönüşlerde de aynısını yapacak, sonra hiç sinyal veremez olacaksın, sonra kolu sinyal vermek için her hareket ettirdiğinde kol üzerindeki bilezik yüzünden yol bilgisayarı farklı moda geçecek.

    Kolu değiştirmenin cezası, azı çoğu 200 TL'cik. Tecrübe edildi .
    Tamir de edilebildiği rivayet ediliyor, tecrübe edilmedi .


    Ya da ön veya arka sol sinyalinde, ampulünde, kablolarda hafif bir temassızlık, oksitlenme, vs. var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d


    Sinyal kolu bozuluyor ise; bir-iki hafta sonra sağa dönüşlerde de aynısını yapacak, sonra hiç sinyal veremez olacaksın, sonra kolu sinyal vermek için her hareket ettirdiğinde kol üzerindeki bilezik yüzünden yol bilgisayarı farklı moda geçecek.

    Kolu değiştirmenin cezası, azı çoğu 200 TL'cik. Tecrübe edildi .
    Tamir de edilebildiği rivayet ediliyor, tecrübe edilmedi .


    Ya da ön veya arka sol sinyalinde, ampulünde, kablolarda hafif bir temassızlık, oksitlenme, vs. var.

    Maşallah hızır acil servis gibisin hocam.

    İlk bu sorunu servisteki usta farketmişti. 3 ay falan oldu heralde. O zamanlar belli belirsizdi. Şimdi biraz daha arttı.

    Ampullerde, kablolarda vs. olabilir demişsin. Arada bir yol bilgisayarı ampül hatası veriyordu. Genelde bir dahaki çalıştırmamda kayboluyordu. Bu yüzden, bu dediğinde olabilir belki.

    Yine de ben 200 kaymeyi gözden çıkarmaya kendimi hazırlayayım en iyisi....




  • Arkadaşlar,

    Frenlerde bugünlerde şişme meydana geliyor. Hani araba çalışmazken frene pompalarsın da şişer ya, aynen öyle ama araba çalışırken oluyor bu. Tabi beraberinde riskler de getiriyor bu durum. Mesela garajda manevra yaparken nerdeyse direğe toslayacaktım.

    "Otomobil genel" bölümünde benzer bir soruya verilen cevapları okurken fren hidroliğinde hava olabileceği belirtilmiş. Şöyle bir düşününce son bakımda fren hidroliğini değiştirtmiştim. Ustalar hava yapmasın diyerek hidroliği bir taraftan boşaltırken diğer taraftan yenisini koyuyorlardı ama demek ki bir yerde aksama oldu. Ve ben bu sorunu o bakımdan sonra yaşamaya başladım.

    Bu tahminim doğru mudur? Doğruysa çözebilmek için hidroliğin boşaltılıp yeniden doldurulması mı gerekir?
  • İlk çalıştırmada mı oluyor? Hidrolik değişimine gitmeden biraz rölantide çalıştırdıktan sonra hareket etmeden freni pompalayıp sonra hareket etmeyi deneseniz. Benim araçta da kışları olabiliyor. Sebebini bana bir Volvo ustası söylemişti, ben de foruma yazmıştım ama şu tam olarak neden oluşuyordu hatırlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    İlk çalıştırmada mı oluyor? Hidrolik değişimine gitmeden biraz rölantide çalıştırdıktan sonra hareket etmeden freni pompalayıp sonra hareket etmeyi deneseniz. Benim araçta da kışları olabiliyor. Sebebini bana bir Volvo ustası söylemişti, ben de foruma yazmıştım ama şu tam olarak neden oluşuyordu hatırlamıyorum.

    Hafızamı yokladım da sanırım ilk çalıştırmada oluyor. Yolda giderken olduğunu hatırlamıyorum. Garajdan çıkarken, işyerinden ayrılırken vs...hep ilk çalıştırma sonrası...Ama her ilk çalıştırma sonrası değil. Yani bakımdan sonra 3 ay geçtiyse, bu zaman zarfında 4 veya 5 kez olmuştur.

    O dediğinizi de yaparım elbet hocam ama sorunun asıl kaynağını bulamazsak geçici bir çözüm olur heralde...




  • Aracım Ankara ' da. 100.000 KM' ye kadar bakımlarını Grup volvo ' da yaptırdım. Sonra yaşanan tatsız bir olay nedeniyle öze servise görütmeye karar verdim. VolvoGarage ve RotexVolvo ' ya götürdüm. RotexVolvo çok kazık , VolvoGarage' da ise esas işi bilen usta iş dokunmuyo çıraklar yapıyor..

    Ankara ' da ilgili , alakalı ve fiyatları uçmayan Volvo özel servis tavsiyeniz var mı ?

    2005 S60 2.T Premium
  • Merhaba,

    Eğer yanlış hatırlamıyorsam S60 veya S80 ile ilgili testlerde veya belki de bu forumda (tam emin değilim) direksiyonun fazla turlu olduğuna benzer bir ifade okumuştum. Konu hakkında bilgisi olanlar açıklama yapabilir mi,

    Bu hangi modeller için gecerli (S60 m S80 mi)

    1) Bu durum uzun yolda sürüşü ne derece etkiliyor?
    2) Şehir içi kullanımda, ani manevra ve park ederken ne derece sıkıntı veriyor?

    Bu sorun düzeltildiyse, hangi yıldan sonraki kasayı tavsiye edersiniz.

    Tesekkurler,
  • uzun turlu direksiyon tüm S60'lar için geçerli ama AWD modellerde bu sorun daha ağır yaşanıyor. sorunun nedeni tüm modellerde standart olan enlemesine yapılı geniş 5 silindirli motorlar.

    1) uzun düzgün yollarda sürüşe bir etkisi yok ancak dar virajlı yollarda direksiyonu, gerektiğinden fazla çevirmek durumunda kalıyorsunuz. buda aracı hantal hissetmenize neden oluyor haliyle.

    2) şehirde dar dönüşlerde etkisi açıkça hissediliyor malesef. biraz yorucu oluyor.


    bu durumun herhangi bir seride düzeltilme ihtimali yok.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.