Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • transporter bendede var :D bilirim onun neler açtığını. bendeki bu 3. t4 ve sanırım satsam yine t4 alırım. artık ezberledim sorunlarını. arabayı alıyorsun, motorun üst kapağını açtırıyorsun kurum temizliği yaptırıp turboyu değiştirip baskı balatayı değiştirip, yıllarca devam ediyorsun :)
    2.000 lira gibi bişey ödendiğinde yeni kasa 130 beygirlik transporterların tozunu alabiliyorsun :) iş için gerekli bir araç o. o yüzden çıkardığı masraflara sesimi çıkaramıyorum. 4 tane lastik kaldı sadece kış için. onuda halledersem (birde mazot pompasının başlangıç püskürtme seviyesinin düşük olmasını saymazsam) hiçbir sorunum kalmıyor. birde transporterin şu iyiliği var, müteahhitler kesinlikle hayır demiyorlar o araca :)) diğer ikisini mülk karşılığı verdim, bir süre sonra bunun içinde öyle bir planım var. hayırlısı bakalım.

    55 ekran tv alsan şimdi gözlerin ağrır, sevmediğin bir siyasetçi çıkar birşey söyler canın sıkılır, tüpü biter :) birsürü sıkıntı.
    tişört e de gelince ya zaten 5 6 tanesi bir yaz boyunca yeter ve almışsındır boşver :)) en iyisini yapmışsın kanımca.. :))




  • Doğru diyorsun dostum... VW araçların öyle de bir güzelliği var, kabul etmek lazım. Nakit akçe gibi meretler...

    Bu parça fiyatları falan da aslında birşey değil de, işler güçler pek iyi olmazsa en ufak masraf, insanın gözünde büyüyor da büyüyor. Neyse bu hamur çok su kaldırır. Allah yardımcımız olsun diyelim...
  • s.a. arkadaşlar,
    bir sorum olacak. 2003 model 140.000km de, gri renkte, sadece açılır tavan ve lpg yok. gerisi full. 25.000 tl ye nasıl?
  • :) tabi S60 tan bahsediyorum ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    s.a. arkadaşlar,
    bir sorum olacak. 2003 model 140.000km de, gri renkte, sadece açılır tavan ve lpg yok. gerisi full. 25.000 tl ye nasıl?

    İlk etapta cazip geliyor ama şeceresini bilmek lazım. Ufak tefek kazası, boyalı parçası pek önemli değil ama büyük bir kazası var mı? veya, mesela atıyorum şanzıman son demlerini mi yaşıyor? bu tip şeyler de karar için önem arz ediyor.

    Kısacası basit ifadeyle "temizse" bence güzel fiyat...
  • merhaba,

    tüm S60 kullanıcıları burada toplanmış gibi

    yakıt deposu ile ilgili bir sorum olacak...

    2004 mayıs - 2010 şubat arası yanlış hatırlamıyorsam 130.000 km. T5 kullandım.
    yol bilgisayarında "---" göstermeden hiç benzin almadım diyebilirim !
    depoyu her zaman ağzına kadar doldurur idim (halen de öyle yaparım)

    gerek araç kataloğu gerekse kullanım kılavuzu depoyu 70 lt. olarak belirtmesine rağmen 75 ila 78 litre arasında benzin aldı her seferinde !
    (pompanın doldurma tabancası otomatik olarak attıktan sonra yavaş yavaş doldurmaya devam ederseniz 8 lt. daha aldığını göreceksiniz !)

    volvo araçlarda yedek depo olmadığını evo-arkas ve şu anda adını hatırlamadığım eski bursa bayisi beyan etmişti...

    benzer tecrübesi olan var mı merak ettim...

    saygılarımla




  • Merhaba helmut,

    1-2 lt.olsa aklım alacakta 5-8 lt.değince şaşırdım doğrusu. Denemek lazım...Gerçi depo sıfır olacak kadar bekleyip sonra benzinciye gitmek hatta belki gidebilmekte her babayiğidin harcı değil. Yolda kalma korkusu sebebiyle...
  • Biraz teknik konulardan çıkıp kafamızı dağıtalım diye s60 t5 incelemesini veriyorum. Ben VolvoClubTR forumundan aldım. Onlarda heralde bir otodergisinin sitesinden alıntılamışlar...

    Bold yaptığım yerler ise benim de (her nekadar benim araba 2.0, incelenen t5 modeli olsa da) s60'ta gördüğüm eksikliklerden biri...

    S60 T5

    İsveçli üretici Volvo'nun "ortak platform" stratejisinin ürünü olan orta sınıf sedanı S60, 2000 yılında Paris Otomobil Fuarı'nda gün ışığına çıktı. Firmanın S80 modelinin, platformu üzerinde geliştirilen S60, dünya pazarlarında 2.4 litre 140 HP ve 2.4 litre 170 HP'lik atmosferik, 2.0 litre 180 HP, 2.4 litre 200 HP ve 2.3 litre 250 HP'lik turbo beslemeli motorlarla satılıyor. Volvo S6O'ın ülkemize 2.0 litre 180 HP ve 2.3 litre 250 HP'lik versiyonları ithal ediliyor.

    Karoser, iç mekan
    Dinamik ve şık çizgilerden oluşan ve Volvo'nun modem yüzünü yansıtan S60, yandan bakıldığında B sütunundan itibaren alçalan tavan ve eğimli C sütunu sayesinde bir coupeyi andırıyor. Arka çamurluklardaki derin girintiler ve burun yapısıyla bir üst sınıftaki S80'nin küçük bir kopyası olan S6O'ın T5 versiyonu dış görünümde 180 HP'lik versiyondan farklı değil. Elit bir havanın hakim olduğu iç mekanda, gerek tasarım gerekse malzeme kalitesi ve işçilik, Alman rakiplerinden çok farklı değil. S60 2.0 T'nin kokpitinden farksız olan zarif tasarımlı kokpitte ilk göze çarpan çok sayıda düğme olması. Ancak bu fazlalık, düğmelerin iyi konumlandırılmış olmasıyla kullanımda karmaşa yaratmıyor. S6O T5'in geniş orta konsolunda entegre telefon, müzik sistemi ve hemen altında klima yer alıyor. Sportif tasarlanmış el freni kolu, neredeyse vites kolunun yanına sürücüye doğru eğimli olarak yerleştirilmiş. Vites kolunun arkasındaki yatay açılan kapaklı göz, istendiğinde içindeki yuvalar sayesinde bardaklık olarak da kullanılabiliyor. S6O T5'in bagaj hacmi 424 litre. BMW 3 Serisi'nin bagajından (410 litre) büyük olan hacim, Mercedes C Serisi'ne (455 litre) göre küçük.

    Motor, performans
    S6O T5'i gerçek bir performans otomobili yapan makina, İsveçli firmanın halen V70 ve C70 modellerinde de kullandığı motor. 2319 cc hacmindeki 5 silindirli, silindir başına 4 supaplı ve intercoolerli motor, yüksek basınçlı turbo besleme sayesinde S6O'a sportif kullanım özellikleri sağlıyor. 5200 d/d'de 250 HP güç üreten motor, 330 Nm gibi yüksek maksimum tork değeriniyse, 2500-5200 d/d arasında sürekli üretiyor. Torkun geniş bir bantta bu kadar yüksek olması, S60 T5'te gücü sürekli hissedebilmeyi sağlarken yolculukları büyük bir zevk haline getiriyor. Ancak özellikle performanslı kullanımların acemi işi olmadığını belirtmeliyiz. Gücün yüksekliği nedeniyle gaza yüklenildiğinde çekişin olduğu ön tekerlekler yola tutunamıyor ve aracın burun kısmı sağa sola doğru gezinmeye başlıyor. Hızlı kalkışlarda ve ıslak zeminlerde görülen bu davranış (torque steering) sürücünün keyfini kaçırdığı gibi hızlanmayı da geciktiriyor. Alt devirlerden itibaren, özellikle de turbonun açılmasıyla kükreyerek ilerleyen otomobil, yol koşulları uygun olduğunda maksimum hızına kolaylıkla ulaşabiliyor. S60 T5, yüksek gücü ve torkuyla takım elbise giymiş bir İskandinav yarışçısı. Gerek ilk hızlanma gerekse ara hızlanma değerleri çok başarılı. Yaptığımız hızlanma ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 7.4 saniyede gerçekleştiren S6O T5, 0-400 metrelik hızlanmasını da 14.5 saniyede tamamladı. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanma disiplinini dördüncü viteste 8.5 sn, beşinci vitesteyse 12.2 saniyelik değerlerle geride bıraktı. Otomobilin sol şeride çıktığındaki performansını gösteren 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerindeyse dördüncü viteste 6.2 sn, beşinci viteste 8.3 saniyelik değerler elde ettik. Bu yüksek performansa karşılık S6O T5, sürücüsüne akaryakıt istasyonlarında kötü sürprizler yaşatmıyor Test koşullarında 100 km'de 11.1 litre yakıt tüketen S6O T5, sunduğu yüksek performansa karşın 180 HP'lik S60 2.0 T'den (11.2 litre) daha ekonomik. 70 litrelik depoya sahip otomobil, bu tüketim ortalamasıyla 630 km'lik menzile ulaşabiliyor.

    Kullanım, konfor
    Volvo S60 T5'le ilgili en önemli eleştirimiz direksiyon hakkında. İdeal boyuttaki direksiyon simidi, üzerindeki düğmelerle de fonksiyonel. Ancak manevralarda ağır olan direksiyon sistemi, yüksek hızlarda da böylesi güçlü bir otomobil için şaşırtıcı derecede yumuşak. Oldukça hissiz olan ve yol durumu hakkında sürücüye fikir vermeyen direksiyon, S6O T5'e yakışmıyor. Ülkemize ithal edilen diğer versiyon S6O 2.0 T'ye göre sportif şasiye sahip S6O T5'in süspansiyon sistemi de daha sert. Ancak Volvo mühendisleri, yol tutuş özelliklerini üst düzeye taşıyan süspansiyonun orta sınıfın konfor standartlarını da yakalamasını sağlamış. Düz gidişle stabilitesini rüzgarın dahi kolay kolay etkileyemediği S6O T5, virajlarda da oldukça dengeli bir karakter çiziyor. Sadece virajlarda yapılan ani direksiyon hareketlerinde arkasını bırakan otomobili, elektronik denge ve çekiş kontrol sistemi çizgisine döndürüyor. Otomobilin ferah ve elit iç mekanında kullanımı sorunlu bir kumanda yok. Koltukların oturma alanları geniş, yanal destekleri hızlı dönüşlerde vücudun savrulmasını önleyecek kadar geniş. Önde ve arkada diz mesafeleri yeterince uzun. Sadece eğimli C sütunu, arkada uzun boylu yolcuların baş mesafesini biraz kısıtlıyor. Zengin güvenlik donanımına sahip S60 T5, fren testlerimizde 100 km/s hızda yaptığımız panik frenajda 37 metrede durmayı başardı. Bu duruş mesafesi fren performansı konusunda örnek gösterilen Porsche 911'den sadece 1 metre daha uzun. Otomobilin gürültü düzeyi, daha büyük hacimli ve daha güçlü motora karşın S6O 2.0 T'den düşük. Dördüncü viteste 100 km/s hızda yaptığımız ölçümde elde ettiğimiz gürültü düzeyi 61 dB(A) oldu. Beşinci viteste 130 km/s sabit hızdaysa 65 dB(A)'lık bir değer kaydettik.

    Alıntıdır.




  • Bir kaç tane de resim arakladım...
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Merhaba helmut,

    1-2 lt.olsa aklım alacakta 5-8 lt.değince şaşırdım doğrusu. Denemek lazım...Gerçi depo sıfır olacak kadar bekleyip sonra benzinciye gitmek hatta belki gidebilmekte her babayiğidin harcı değil. Yolda kalma korkusu sebebiyle...


    Merhaba Highwaymouse,

    Haklısın bu merakım yüzünden 2 kere yolda kaldım
    Genel olarak bilinen "enjektörlü arabalarda benzin bitmesi çok sorunludur..." lafının tam aksine hiç bir sorun olmadı, benzini koyduktan sonra marşa basıp (tek marş !) yola devam ettim

    Bu arada fazladan alınan 5-8 litreyi denemek için deponun boşalmasını beklemek gerekmiyor, ilk tam doldurduğunda deneyebilirsin...
    Şimdiden uyarayım, çok çok yavaş doldurman ve arada beklemen lazım ~ 8-10 dakika sürer !

    Bence bu Volvoların kanseri gibi bir şey ! 3ncü Volvoyu kullanıyorum hepsinde aynı...

    Saygılarımla




  • o bahsettiğim s60 satılmış :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    o bahsettiğim s60 satılmış :(

    Vardır bunda da bir hayır diyelim dostum...

    Bu arada merak eden varsa henüz şu turbo valfi değişiminden sonra arabayı deneyemedim. Sokak aralarından işe gidip geliyorum sadece. Dolayısıyla birşey anlamak mümkün olmadı...
  • Evet dostum hayır gibi gördüklerimizde şer, şer gibi gördüklerimizde hayır olabiliyor..
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    o bahsettiğim s60 satılmış :(

    Vardır bunda da bir hayır diyelim dostum...

    Bu arada merak eden varsa henüz şu turbo valfi değişiminden sonra arabayı deneyemedim. Sokak aralarından işe gidip geliyorum sadece. Dolayısıyla birşey anlamak mümkün olmadı...
  • İkici elde s80 de alabilirsin temiz bulduğunda. Zaten ikinci elde fiyat s80-s60 fiyat farkı pek az hatta bazı modellerde yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    İkici elde s80 de alabilirsin temiz bulduğunda. Zaten ikinci elde fiyat s80-s60 fiyat farkı pek az hatta bazı modellerde yok.

    Yılmaz07 sanırım benim için yazdınız bunu, esasen s80 kasa olarak büyük olması nedeniyle daha çok hoşuma gider. Yalnız şöyle bir durum var, ben 20T almak istiyorum. Gerek vergi gerek ekonomi açısından ve gerekse satmam gerekirse insanların korkmaması için. Aynı motor aynı güç daha fazla yük taşıyacağı için performansın düşeceğini düşünüyorum. Bu yüzden s60 daha uygun benim için. Ve s60 daha spor duruyor :)
  • s80'i olanlar alınmasında ben bir önceki kasa s80'leri görünüş olarak beğenmiyorum. S60 daki daha belirgin ve sportif gözükmesini sağlayan hatlar onda yok. Ne dışında ne iç mekanında...Göze hoş gelmesini sağlayacak tasarımsal çizgiler hep yarım kalmış gibi. Kasa da büyük olunca hantal bir görünüm sergiliyor. (hantaldır demiyorum)

    s60'lar hala özellikle arka ve yan açıdan göze hoş gelirken, s80 eskilerde kalmış bir hava sergiliyor.

    Yeni s80'e ise bir sözüm yok. Gayet hoş...
  • Şu S60 I mi, S80 I mi tartışmasına iki laf da ben yazayım. Türkiye şartları için tabii ki S60'ı tercih ederim. Istanbul trafiğinde boğuşabileceğim en büyük araç bu olur. Ancak S80 I'in asaleti kanımca ne yeni S80'de var ne de başka bir Volvo modelinde.
  • Silindir hacmi yüksek olsa da aracın kasko değeri düşünce vergi düşebiliyor. Şurada temiz bir örnek var mesela http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volvo-s80-sahibinden-bulunmaz-temizlikte-volvo-s-80-t6-30636072/detay

    Evvelce vatandaşın biri s60t5 için bundan daha yüksek fiyat istemişti.( Ben 27 TL değer biçince de kızmıştı. :)) O açıdan s80 daha iyi bence fiyat/performans olarak ama satarken zor olabilir belki t6 modeli. Bakım masrafları konusunda da bir şey diyemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yilmaz07 -- 2 Eylül 2010; 23:16:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Şu S60 I mi, S80 I mi tartışmasına iki laf da ben yazayım. Türkiye şartları için tabii ki S60'ı tercih ederim. Istanbul trafiğinde boğuşabileceğim en büyük araç bu olur. Ancak S80 I'in asaleti kanımca ne yeni S80'de var ne de başka bir Volvo modelinde.

    Hocam,

    Sen çoğumuzdan daha fazla Volvo modelleri ile içli dışlı olmuş bir arkadaşımızsın. Araçlardaki tasarımsal beğeninin zamanla değişiklik gösterdiğini fazla uzağa gitmeye gerek yok kendimden biliyorum. Bir model ilk çıktığında genelde göz tırmalar. Zamanla göz alışır "güzelmiş aslında..." denmeye başlanır. Aynı durum eski ama önceden ilgi alanında olmayan modeller içinde geçerli.

    İşte bu durum sebebiyle belki bende zamanla seninle aynı görüşü paylaşabilirim. Ama şimdilik görüşlerim yukarıdakiler gibidir. En basitinden radyatör ızgarası bile tarih-i evvelden kalmayım diyor sanki...

    Neyse asıl yazmam gereken konuya döneyim. Bugün kendime zoraki bir iş bulup onun bahanesiyle Bakırköy-Yeşilköy-Yenibosna güzergahında arabayı biraz zorladım. Bolca dip gaz yaptım. Eski sorundan en ufak bir emare görmedim, hissedemedim. Ama hala kesin olarak malum sorunun sebebi turbo valfi'dir demek için, erken. Biraz daha tecrübeye ihtiyaç var...




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.