Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Detaylı ve bilgilendirici cevap için çok teşekkürler. Bu forum sayesinde sizlerden o kadar çok ve yararlı şeyler öğreniyoruz ki !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 11 Ağustos 2010; 13:32:33 >
  • s60 mı yoksa s80 1.6 d'mi ? gerçekten karar vermesi çok zor. s80nin düz vites olması can sıkıcı. s60 daha cazip geliyor sanki??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resetit
    s60 mı yoksa s80 1.6 d'mi ? gerçekten karar vermesi çok zor. s80nin düz vites olması can sıkıcı. s60 daha cazip geliyor sanki??


    Benim buna cevabım S60 olur. S80'nin farkı daha geniş olması. Geniş bir araca ihtiyacınız varsa, içine dolduracak çok şeyiniz var demektir. O zaman da size daha güçlü motor lazım olsa gerek. İçinde beş yolcu ve bagajları ile yazın kliması açık bir 1.6D S80 ile Torosları çıkmak istemezdim doğrusu.
  • S.A. arkadaşlar, yıllardır 1.8T passat kullanıcısıyken, uzaktan uzaktan süzdüğüm volvo s60'a hep acaba derken, geçenlerde passatımı değiştirmeyi düşünürken :) a6 mı yoksa 520 mi diye düşünmekteykennn, bir baktım sizin yazıları okuyorum.

    Çok detaylı ve aydınlatıcı bilgiler vermişsiniz. S60 satın almak istiyorum, alım satım diye bir yer açmışsınız orayada not bıraktım gerçi ama burada da belki rastlayan arkadaşlar olabilir düşüncesiyle yazıyorum.

    hesheit size özel bir hayranlığım var :)) ve sizin aracınızı çalmak istiyorum. bu kadar özen gösterdiğiniz aracınızı satmazsınız diye düşünüyorum. mümkünse aracın üzerinde anahtatını unuttuğunuz bir gün adresinizi burada paylaşırmısınız :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEZ_TEX -- 19 Ağustos 2010; 17:40:43 >
  • Bugün Sefaköy'deki Emrecan Servis'e gittim. Bana yakın olması ve farklı ustaların deneyimlerin yaralanma isteğim bunda etkili oldu.

    İlk önce sinyal kolunu sordum. volkan arkadaşmızın dediği gibi sorun gittikçe artmıştı. Sola sinyal verince sinyal vermeye başlaması 3-4 sn.yeyi bulmaya başlamıştı. Dediler "Kolu değişmemiz lazım." Fiyatı 150 TL imiş; orijinali...Tamir olmuyor mı diye sordum. İçinde plastik tırnaklar var öyle bilye falan yok, onlar kırılmıştır. Dolayısıyla tamiri olmaz dediler. Fiyat makul geldiğinden tamam dedim. 200 TL'ya şartlanmıştım çünkü ben.

    İkinci sorun olarak konuda sık sık tekrarlayıp takipçi arkadaşları muhtemelen bıktıran uzun yoldaki devir dalgalanmasından bahsettim. Hemen bilgisayara bağladılar. Bunların yazılımı Volvo merkezdeki ile aynıymış. Yani gelişmiş ve güncel bir yazılım. Ve sonuçta Turbo valf'inde sorun çıktı. Gençler servisin bilgisayarında yazılımın yetersizliğinden bir sorun gözükmüyordu.

    Peki dedim bendeki sorunun sebebi bu mudur? Büyük ihtimal budur dediler. Fiyatı orijinal 115 TL imiş. Zaten ufak çentikli plastik parça gibi bir şey.

    Bir de gitmişken ön konsoldaki kalemliğin olup olmadığını sordum. Yokmuş. Onu da getirtecekler. Fiyatı ufacık bir plastik için oldukça yüksek. 30 TL. Ama gözüme takıldığından onu da getirin madem dedim.

    Çumartesi günü Allah izin verirse onlar parçaları getirtmiş olacaklar. Çünkü ellerinde yokmuş. İnşallah turbo valfi ile uzun süredir kafama takılan o malum sorunu da aşmış oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Bugün Sefaköy'deki Emrecan Servis'e gittim. Bana yakın olması ve farklı ustaların deneyimlerin yaralanma isteğim bunda etkili oldu.

    İlk önce sinyal kolunu sordum. volkan arkadaşmızın dediği gibi sorun gittikçe artmıştı. Sola sinyal verince sinyal vermeye başlaması 3-4 sn.yeyi bulmaya başlamıştı. Dediler "Kolu değişmemiz lazım." Fiyatı 150 TL imiş; orijinali...Tamir olmuyor mı diye sordum. İçinde plastik tırnaklar var öyle bilye falan yok, onlar kırılmıştır. Dolayısıyla tamiri olmaz dediler. Fiyat makul geldiğinden tamam dedim. 200 TL'ya şartlanmıştım çünkü ben.

    İkinci sorun olarak konuda sık sık tekrarlayıp takipçi arkadaşları muhtemelen bıktıran uzun yoldaki devir dalgalanmasından bahsettim. Hemen bilgisayara bağladılar. Bunların yazılımı Volvo merkezdeki ile aynıymış. Yani gelişmiş ve güncel bir yazılım. Ve sonuçta Turbo valf'inde sorun çıktı. Gençler servisin bilgisayarında yazılımın yetersizliğinden bir sorun gözükmüyordu.

    Peki dedim bendeki sorunun sebebi bu mudur? Büyük ihtimal budur dediler. Fiyatı orijinal 115 TL imiş. Zaten ufak çentikli plastik parça gibi bir şey.

    Bir de gitmişken ön konsoldaki kalemliğin olup olmadığını sordum. Yokmuş. Onu da getirtecekler. Fiyatı ufacık bir plastik için oldukça yüksek. 30 TL. Ama gözüme takıldığından onu da getirin madem dedim.

    Çumartesi günü Allah izin verirse onlar parçaları getirtmiş olacaklar. Çünkü ellerinde yokmuş. İnşallah turbo valfi ile uzun süredir kafama takılan o malum sorunu da aşmış oluruz.


    hocam devir dalgalanmasından bu ara ben de muzdaribim. arabayı teslim aldıktan sonra ayrıntılı olarak problemin akıbetini yazarsanız çok memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti


    hocam devir dalgalanmasından bu ara ben de muzdaribim. arabayı teslim aldıktan sonra ayrıntılı olarak problemin akıbetini yazarsanız çok memnun olurum.

    Tamamdır dostum. Değişiklikten sonraki izlenimlerimi yazarım inşallah...

    Fakat bu sorun şehir içinde anlaşılması oldukça zor. Uzun yola hatta son tatil yolculuğumda sanki araba iyice ısındıktan sonra ortaya çıkıyormuş gibi gelmişti bu nedenle baya bir uzun yola ihtiyacım olacak; kesin kanaat getirmek için. Bu da işimi zorlaştırıyor; yanıltabiliyor da...Hatta bir kaç defa mesela hava filtresi değişimi veya şanzıman yağı değişiminden sonra düzeldi diye mesaj atmıştım. Uzun yola çıktığımda sorunun yerinde durduğunu farketmiştim.

    Ama yapacaz birşeyler artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Tamamdır dostum. Değişiklikten sonraki izlenimlerimi yazarım inşallah...

    Fakat bu sorun şehir içinde anlaşılması oldukça zor. Uzun yola hatta son tatil yolculuğumda sanki araba iyice ısındıktan sonra ortaya çıkıyormuş gibi gelmişti bu nedenle baya bir uzun yola ihtiyacım olacak; kesin kanaat getirmek için. Bu da işimi zorlaştırıyor; yanıltabiliyor da...Hatta bir kaç defa mesela hava filtresi değişimi veya şanzıman yağı değişiminden sonra düzeldi diye mesaj atmıştım. Uzun yola çıktığımda sorunun yerinde durduğunu farketmiştim.

    Ama yapacaz birşeyler artık...

    esasen bende tam devir dalgalanması şeklinde olmuyor. daha çok gaz tepkisinin azalması ve güç kaybı şeklinde oluyor. yani hızlanmak için gaza basıyorum araba kesik kesik hızlanıyor. bir öne atılıyor bir kaykılıyor bir öne atılıyor bir kaykılıyor. geçen 140lık golf tsi tarafından sollandım yahu.

    ancak sizinki gibi benimki de her zaman yapmıyor. bazen çok atak oluyor bazen nazlı. turbo valfinden olabilir diye bana da söylemişlerdi. ama insan güvenemiyor.




  • Aynı duruma benziyor aslında benimki de. Ben hani tarif etmesi uzun oluyor, detaylarını da önceki sayfalarda bıktıracak kadar yazdığımdan "devir dalgalanması" deyip geçiyorum.

    Gaza basıyorum, araba öne atılır gibi oluyor ardından sanki ben gazdan ayağımı keşmiş gibi kendini bırakıyor. Ve belki bu hızlanma boyunca devamlı olarak ortalama 2sn.de bir tekrar ediyor. Bu arada devir göstergesine baktığımda yaklaşık 100-150 devir kadar oynamalar görüyorum.

    Şehir içinde, düşük viteslerde hiç sorun hissetmiyorum. Zaten araba gaza dokunurken bir üst vitese atıyor veya düşürüyor. Onu anlamak zor bu şartlarda. Ama ne zaman memlekete gitsem ki senede bir veya iki kere olabiliyor veya tatile çıksam uzun yolda belirgin bir şekilde özellikle hızlanmalarda, uzun rampalarda gaza yüklenince hissediyorum. Son yolculuğumda ise uzun yol olmasına rağmen 100-150 km.sonra kendini hissettirmeye başladı. Ben de bu sebeple galiba araba tam ısınmadan bu sorun ortaya çıkmıyor diye düşünmeye başlamıştım.

    Anladığım kadarıyla seninki de böyle birşey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Aynı duruma benziyor aslında benimki de. Ben hani tarif etmesi uzun oluyor, detaylarını da önceki sayfalarda bıktıracak kadar yazdığımdan "devir dalgalanması" deyip geçiyorum.

    Gaza basıyorum, araba öne atılır gibi oluyor ardından sanki ben gazdan ayağımı keşmiş gibi kendini bırakıyor. Ve belki bu hızlanma boyunca devamlı olarak ortalama 2sn.de bir tekrar ediyor. Bu arada devir göstergesine baktığımda yaklaşık 100-150 devir kadar oynamalar görüyorum.

    Şehir içinde, düşük viteslerde hiç sorun hissetmiyorum. Zaten araba gaza dokunurken bir üst vitese atıyor veya düşürüyor. Onu anlamak zor bu şartlarda. Ama ne zaman memlekete gitsem ki senede bir veya iki kere olabiliyor veya tatile çıksam uzun yolda belirgin bir şekilde özellikle hızlanmalarda, uzun rampalarda gaza yüklenince hissediyorum. Son yolculuğumda ise uzun yol olmasına rağmen 100-150 km.sonra kendini hissettirmeye başladı. Ben de bu sebeple galiba araba tam ısınmadan bu sorun ortaya çıkmıyor diye düşünmeye başlamıştım.

    Anladığım kadarıyla seninki de böyle birşey...


    Aynı sorun bende de 6 aydır mevcut.

    Ankara'da sürekli gittğim Grup Volvo, dün de 140,000 bakım için gittiğim Bursa Arkas'taki beni hiç kırmayan ustalar hiçbir şekilde problemi tam olarak çözmeyi başaramadılar. Meret arıza kodu da vermiyor.

    Aylardır tüm yabancı sitelerden de takip ettğim kadarı ile bu S60'larda kronik bir sorun. Ve herkes de bu problemden bahsetmiş ama kimse de şu sebepten oldu ve şu şekilde tamir edildi de dememiş.

    Olası sebepler benim bulabildiğim kadarı ile şöyle:

    - Hava kaçağı: Servisin yaptığı testle yetinmeyip mutlaka görsel inceleme yaptırılmalı. Ben de iki tane iğne başı kadar delik vardı. Ayrıca karter havalandırma hortumu yırtıktı ama yaptıkları testin basıncının azlığı yüzünden test sırasında anlaşılamamıştı. Bu delikler kapanıp hortum değiştikten sonra araba oldukça toparlandı.

    - Yakıt sistemi: kirli, sulu yakıt veya filtresi. yakıt basınç sensörü, yakıt havalandırma sensörü, yakıt pompası,vs.

    - En ama en olası sebep olarak ETM (Elektronik Boğaz Kelebeği): Bizim arabalarda rölanti dahil tüm devir ayarlamaları ETM tarafından yönetiliyor ve S60'ların en sıkıntılı parçası.Etkileyici olması açısından bir de video linki ekliyorum. Tabiki bu ileri aşama bir durumun videosu.
    http://www.youtube.com/watch?v=1hNDr0WgVQM&feature=related
    İlk aşamada temizlik denenmeli, son çözüm değiştirmek. 1,500 TL civarı bir maliyeti var.

    - Turbo valfi: (tam emin değilim, çünkü arıza kodu vermesi gerekiyor.)

    - Ankara'daki ustalar, turbo hortumunun üzerinde bozulsa bile arıza kodu vermeyen bir valf daha olduğunu söylediler ama henüz bunu test etme şansım olmadı.

    - Egzost sistemindeki tıkanıklıklar

    - Yakıt ve hava problemine bağlı olarak MAF sensörü

    - vs, vs.

    Ben altı aydır sorunun sebebini ve çözümünü bulamadım, internette de benzer sorununa çözüm bulduğunu yazan birisini.

    Ama bu aralar çok sık (haftada 3-4) depo benzin tüketiyorum ve dolayısı ile yakın aralıklarla gözlemlediğim , çok saçma bir şey fark ettim. Depoyu doldurduğumda sorun max seviyede oluyor, yarım depo hizasına gelince araba rahatlıyor, hele çeyrek depo gibi sorun tamamen ortadan kalkıyor. Depo havalandırma veya yakıt basıncı ile ilgili bir problem mi acaba diye düşünmeye başladım.

    Ne yazık ki arıza kodu olmadığında deneme yanılma dışında bir çözüm yok gibi. O da maalesef pahalı bir metod.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Ama bu aralar çok sık (haftada 3-4) depo benzin tüketiyorum ve dolayısı ile yakın aralıklarla gözlemlediğim , çok saçma bir şey fark ettim. Depoyu doldurduğumda sorun max seviyede oluyor, yarım depo hizasına gelince araba rahatlıyor, hele çeyrek depo gibi sorun tamamen ortadan kalkıyor. Depo havalandırma veya yakıt basıncı ile ilgili bir problem mi acaba diye düşünmeye başladım.

    Ne yazık ki arıza kodu olmadığında deneme yanılma dışında bir çözüm yok gibi. O da maalesef pahalı bir metod.


    Volkan Hocam,

    Şimdi sen böyle yazınca düşündüm ki, ben şehir içindeyken pek, depoyu tam doldurmuyorum. 50 tl.lık 100 tl.lık falan alıyorum. Ama sorunu hissettiğim uzun yolculuklara hep depoyu full'leyerek çıkıyorum. Böyle düşününce ve senin yazdıklarını bununla birleştirince acaba mı demeye başladım...

    En son şanzıman yağını değişince arabada belirgin bir ataklık ortaya çıkmıştı ve sanki bu sorunda ortadan kalkmış gibi gelmişti. Hatta bilahare Bülent usta'ya gittiğimde "Usta, sen ateşleme bobinlerinden olabilir demiştin. Ama şanzıman yağı değiştikten sonra malum sorun kalmadı..." demiştim. Fakat tatile giderken baktım aynı sorun nüksetti. Benimde tüm hayallerim yıkıldı.

    Bugün gittiğim Emrecan Servis'teki yazılım baya gelişmiş birşeydi. Hatta demelerine göre aylık kirası 1200 dolar civarı birşeymiş. Volvo merkezdeki ile aynı programmış. Neyse bağladılar ve bilgisayar "Turbo Valfi" arızası verdi. Bu Valfin yerini de gösterdiler. Bir kablolunun ortasında çentikli ufak plastikimsi bir parça.

    Tabii ben dedim: "Tamam bu parça arızalı olabilir ama benim sorunumun kaynağı da acaba bu parçadaki arıza mı?"

    "Büyük ihtimal odur..." dediler. Bunun yanı sıra onlarda Bülent Usta gibi ateşleme bobinlerinde oluşan kılcak çatlakların da sebebiyet verebileceğini belirttiler. Bobinlerin fiyatını da sordum. Yanlış hatırlamıyorsam Volvo marka olursa 115 TL, Bosch marka olursa 85 TL civarındaymış tanesi. Bosch olan da aynısı, Volvo yazanı da Bosch üretiyor, sorun olmaz dediler.

    Fakat ilk etapta arıza kodunda da gözüken turbo valfini değiştireceğiz bakalım c.tesi...

    ETM'ye gelince, ben onu temizletmiştim. Sorun açısından değişen birşey olmadı.

    Eğer bu sorunu halledebilirsem arabada can sıkan tek bir sorun kalıyor. O da paslı vida söker gibi, ön tekerlerin veya pedallerin alt tarafından geldiğini sandığım "giyuukkk" sesi. Bu sorunda öyle ilginçki bazen bir kaç hafta sürekli peyderpey yapıyor. Ama servise gitmeme yakın ve gittiğimde kesinlikle yapmıyor. Bu sebeple ustalara anlatmakta da zorlanıyorum. Hatta bugünkü serviste ben anlattıktan sonra usta "Tamam onu biliyorum. Gel sana göstereyim." dedi. Arabaya bindik. Klimayı kapattı. Fanı açtı. Fan dönmeye başlarken falan ufak bir vızılıtı çıkarıyor. "Bu mu?" diyor bana. Yok usta dedim. Bu benim dediğimin yanında sinek vızıltısı gibi kalır.




  • Yanılmıyorsam turbo valf denen parça şu resimdekine benziyor.
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar



    http://www.ipdusa.com/Volvo-S60/Performance/Heavy-Duty-Turbo-Control-Valve/p-74-403-4235/

    Bu linkte parçayı satan yer. Bazı yorumlarda sanki bizim sorunumuza benzer yazılar gördüm gibi ama ingilizcem maalesef yeterli değil. Mesela şu:

    My 2001 S60 2.4t was jumping on throttle up and a little "unreliable" when getting on the interstate (turbo would kick in and NOT hold the pressure). Most blogs identified the TCV as the cuplrit. I installed it in 20 minutes and the problem is gone.

    The recommendation to purchase the performance tubing sounds reasonable...but I can't get to the turbo side of the tubes...so using stock tubes (in OK condition)

    My car is NOT back to normal...it's better!! Highly recommend!!




  • merhaba arkadaşlar,
    yazılarınızı okuyarak iyice aşık olduğum s60 tan yine yazılarınızı okuyarak acaba soğusammı diye düşünüyorum. bilmiyorum sizler ne işle meşgulsünüz vaktiniz arabayla ilgilenmeye müsaitmi ama benim çok kısıtlı. iki tane dükkan var başımda ve tekstil sektöründeyim, yani hizmet sektörü. mesaim gayet uzun oluyor. şuanki aracım 18t passat 99 model, ilk aldığımda triger seti ve motorun yüzeyinde hareket eden ne kadar bilya kayış vida vs varsa hepsini değiştirdim yaklaşık 40.000 km önce. bu güne kadar çok şükür hiçbir arıza vermedi. yağ değişiminden yağ değişimine sanayiye gidiyorum. şuan ufak tefek koltuklarda deformasyon falan var, onlarıda bayram ertesi yaptırmayı düşünüyorum daha rahat satmak adına.
    acaba diyorum s60 alırsam ikide bir vakit istermi? haliyle nakit istermi. her aşkın birbedeli olacağını biliyorum ama insanın öncelikleri oluyor haliye.
    birde şeyi merak ediyorum 20T s60 lpg de kaç litre yakıyor 100 km de bilgisi olan arkadaş varsa aydınlatırsa çok memnun olurum.

    HiGHWAYMOUSE ve volkand konunuzun arasına balıklama daldım kusura bakmayın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    merhaba arkadaşlar,

    HiGHWAYMOUSE ve volkand konunuzun arasına balıklama daldım kusura bakmayın..

    Estağfurullah dostum. Her zaman mesajlarınla aramıza katılabilirsin.

    LPG ile bilmiyorum ama yakıt konusunda bir kaç defa benzer sorulara cevap vermiştim. Bu vereceğim değerler yaklaşıktır. Biraz yukarı biraz aşağı kullanıma bağlı olarak değişebilir. Şehir içi 12-13 lt. Şehirlerarası 7,5-9 lt arası diyebilirim.

    LPG'de biraz daha litre bazında fazla yakar derler. Ona göre bir çıkarımda bulunabilirsin. Vakite gelince inan benim de hiç yok. Arabayı servise götürmek benim için ufak bir kaçamak. Kafamı dinlendiyorum desem yalan söylemiş olmam. Birde para vermesi olmasa...

    Fırıncılıkla uğraşıyorum. Bayram ve pazar günleri dahil bir gün bile tatilim yok. Şu mübarek Ramazan ayında iki kere sinir krizi geçirdim kendimi kaybettim diyeyim, sen anla...

    s60'a gelince diğer arabalardan pek farklı olduğunu düşünmüyorum arıza açısından. Amcaoğlunda Scenic var mesela bugün sayıyordu 4-5 tane kronik problemi var. Forumlarda okuyorum ve mutlaka başıma geliyor diye. Mesela yol bilgisayarının kaybolması, arabanın bir türlü ne kadar marşa basarsan bas çalışmaz hale gelmesi gibi...

    Ayrıca bu bakım işleri arabayı sevmekle de yakından ilgili. Seversen ufak kusurları bile büyük görürsün. Hemen yaptırmak istersin. Sevmediğim bir arabada da "aman boşver..." deyip sallarsın. Baktığında sevdiğin arabayı daha çok servise götürmüşsündür ama bu onun çok sorunlu olduğu anlamına gelmeyebilir.

    Bunun yanı sıra ikinci el alacağını düşünürsek, bakımlı bir araba almanın da önemi büyük. Hor kullanılmış bir arabaya denk gelirsin insanı bezdirebilirde...Yani kesin olarak şimdiden birşey söylemek zor...




  • @Tez_Tex

    Lpg ile yakacağın litre 100 km şehir içinde 16-17, şehir dışında kullanıma bağlı olarak 10-11 litre civarında olacaktır.Ayrıca eğer S60 alır ve lpg taktırmak istersen muhakkak 60 litrelik tanklardan kullanmanı öneririm.Bu tankların %20 si hava olacağından alacağın litre 47-48 olacaktır.Aracın bagajı silindir tanklar için müsait büyüklükte.Stepne yerine takılan simit tanklar 2 türlü problem oluşturuyor.İlki şamandıra doğru göstermiyor.İkincisi stepneyi bagajında gezdiriyorsun.Umarım yardımcı olmuşumdur.
  • cburakreis ve HiGHWAYMOUSE teşekkür ediyorum çok aydınlatıcı bilgiler veriyorsunuz.

    passatlarında var kronik sorunları. misal benim arabada fren problemi var. 140 km hızla giderken frene basıyorsunuz ve ayağınız arabanın altından çıkacak :)ama araba yaşavlamıyor, bilakis sanki hızlanıyor gibi hissediyorsunuz :) paniği abartmazsanız pompalamak geliyor aklınıza ve tutuyor fren yavaştan. ama zor bir durum. kaç kişiye gösterdiysem sorun yok diyorlar. dişçide o vızzz sesini duyunca diş ağrısı geçiyorya sanırım arabada ustayı hissediyor ve sorunu ustanın yanında tekrarlamıyor. çıkıyorsunuz birkaç km sonra yine aynı :) sinir bir durum. arabayla insan bütünleşiyorya sorunda onun gibi oluyor. kendi sorununuz gibi. ama yeni aldığınız arabada herşey kapalı kutu olduğu için tereddüt ediyor insan ister istemez. çokta panik değilim işin açığı.

    ben yol bilgisayarına pek güvenemediğim için uzun yola çıktığım zaman yakıtı ölçme fırsatı buluyorum. 40 litreyle 350 km gibi yol yapıyor sakin kullanımda. demekki değişen pek birşey yok sevindirici bir durum :)

    tekrar teşekkür ediyorum..




  • http://forum.donanimhaber.com/m_42411788/tm.htm

    Mesela bu konudaki arabada Mercedes'in üst düzey modellerinden cls350. Gerçi kullanan kişi Ferrari gibi arabaları olan ve çok sert kullanan biri ama okuyunca "yok yani bu kadar mı?" demekten insan kendini alamıyor.

    Ayrıca benim buraya sorun diye yazdığım çoğu şey ortalama otomobil kullanıcılarının önemsemeyeceği veya önemsese de boşvereceği şeyler. Forumda yazıp çizmeyi bir hobi gibi gördüğümden, günün stresini bir nebzede olsa burada atmaya çalıştığımdan aklıma takılan ne varsa yazıyorum.Şu ana kadar çalışmasını engelliyecek veya yolda bırakacak bir arızası olmadı. Yaptırdıklarımın bazısı keyfe keder bazısı ertelenebilir şeylerdi...

    ...Ve insanlar forumlara genelde sorunları olunca yazı yazıyorlar. Bu da yazıları okuyunca hep arabada sorun varmış izlenimi doğmasına sebep oluyor.

    Bunun yanında anti parantez sürekli hissettiğin sorunun tamirciye gittiğinde düzelmesi gerçekten çok sık başıma geliyor. Yarın mesela şu sinyal kolu ve turbo valfini değişmek için servise gidecem ya, inadına sinyal kolu tıkır tıkır çalışmaya başladı bugün...




  • Servise gittim geldim. 15-20 dakikalık bir işlem sonunda değişmesi gereken parçalar değişti. Değişen parçalar ve kutularına ait fotoğraflar aşağıda...
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


    En öndeki parça Turbo Valf, kutusunun üzerindeki adıyla Solenoid Valve. Fiyatı 115 TL. Uzun mesafe yolculuklarda ortaya çıkan dalgalı hızlanma sorununu ortadan kaldıracağını umuyorum. Bu valf değiştikten sonra bilgisayarın hata koduda ortadan kalktı. Bakalım artık. İlerleyen zamanla daha iyi belli olur.

    Valfin sağ arkasındaki bildiğiniz kalemliğin olduğu plastik. Ben sadece ortadaki boşlukta ufak yumuşak plastik gelecek sanıyordum. Halbuki böyle komple değişiyormuş. 30 TL.

    En arkadaki ise sinyal kolu. Dip kısmı ufak tefek chiplerden oluşan yarı mekanik yarı elektronik bir parça. Hareket ettirildiğinde içinde beyaz plastik parçalar var, onlar oynuyor. Sanırım zamanla plastiğin aşınmasından takılma gibi sorunlar ortaya çıkartabiliyor. 150 TL.
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


    Ha bu arada büyük kutu sinyal kolunun üstündeki küçük kutu solenoid valve'nin kutusu. Parça numarası falan lazım olacaklar yararlanabilir.
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


    Şimdilik bu kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 28 Ağustos 2010; 12:28:28 >




  • ben o kalemliği resimlerden hep bardak tutucu zannederdim. ama vites koluna o kadar yakınken nasıl açılacağını bir türlü kendi kendime izah edemezdim :) bunu bu forumda öğrendim çok mutluyum :))
    HiGHWAYMOUSE aldığınız parçaların öyle astronomik fiyatları yok. sanırım pek korkulacak bir durum yok bu araçta. şöyle temizinden bulmak lazım bitane. tabi önce kendi aracımı satmam lazım :S beklemek çok can sıkıcı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    ben o kalemliği resimlerden hep bardak tutucu zannederdim. ama vites koluna o kadar yakınken nasıl açılacağını bir türlü kendi kendime izah edemezdim :) bunu bu forumda öğrendim çok mutluyum :))
    HiGHWAYMOUSE aldığınız parçaların öyle astronomik fiyatları yok. sanırım pek korkulacak bir durum yok bu araçta. şöyle temizinden bulmak lazım bitane. tabi önce kendi aracımı satmam lazım :S beklemek çok can sıkıcı..

    Geç olsun güç olmasın dostum.

    Fiyatlar araba piyasası için fazla değil. Hele orijinal olduklarını düşününce. En azından hem Golf kullandığım ve iş yerinde sık sık arıza çıkaran bir Transporter olmasından biliyorum; VW'den fazla değil.

    Ama biraz tersten bakarsan "yaw 150 TL'ya nerdeyse 55 ekran tüplü tv alıyorum. Dünyayı bile ayağıma getiriyor. Veya 30 TL'ya yani kalemlik fiyatına yerine göre 5-6 t-shirt alıyorum." diyebilirsin...Ama tekrarlarsam araba piyasası için aşırılık görmüyorum.

    Şimdi şu valf'i araştırdım. Bir yabancı sitede satılıyor fiyatı: 65 dolar...TL'ye çevirsek 100 TL yapıyor zaten. Ayrıca bu parçanın tam ismi "Boost Pressure Solenoid Valve" olarak geçiyor. Gerçi usta turbo valfi diyor, kutusunda ise Solenoid Valve yazıyor sadece...

    http://www.swedishautoparts.com/S60/Volvo-S60-turbo-chargers-and-components.html




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.