Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda ilk vites gecislerini hissetmeye basladim. Piskolojikmi degilmi bilmiyorum ama sanki birinci, ikinci ve ucuncu viteslerde bariz sekilde hissediliyor.

    3 gun once (gecen haftasonu) istanbuldan izmire geldim. Biraz hizli geldim, birkac defa 200 ve uzerini gordum. Arabayi yorduk biraz bununla alakasi varmi bilmiyorum :)
  • @HiGHWAYMOUSE
    hocam sağ arkadan gelen sesten ben de muzdaribim. baktırdım, burçlarda falan bir şey yok. sanıyorum ki benim de sorun amortisörler. ayrıca klima gazından ben de şüpheleniyorum bu hafta sonu bakmayı planlıyorum.
    amortisör konusunda bir iki bilgi vermek isterim. ancak bir de sorum var. takdırdığınız amortisör gazlı mı yağlı mı? gazlı ise sorun yok ama yağlı ise değiştirin ya da paranızın büyük bir miktarını iade alın çünkü bunlarda tavsiye edilen süspansiyon gazlı olanlar. monroe konusuna değinelim. bu firmaya layıkıyla amortisör üreten 3 tane firma var. kalite sırasına göre bilstein, sach-boge ve monroe. sachs-boge arabanın orjinali. bilstein en iyisi ama çok pahalı. monroe ise uygun fiyatlısı. ancak bu demek değildir ki monroe kötü. tam tersine bu 3 firma da sektörün en iyi firmaları. sachs-boge mercedesin de üreticisi, bilstein porschenin süspansiyon üreticisi. monroe konusunda içiniz rahat olsun. fiayt olarak da pahalı sayılmaz. zira sachs-boge'nin fiyatı monroe'nun 1.5 katı, bilstein de sach-boge'nin 2 katı fiyatına sahip ve bilstein'i fiyatından dolayı Türkiye'de bulmak çok zor. kısacası hayırlı olsun.




  • @noktanınsabiti

    Dostum, doğrusu ben bu akşam netten biraz araştırana kadar amortisörlerin gazlı veya yağlı olarak iki çeşidi olduğu hakkında bir bilgim yoktu. Niyetimde değiştirmek düşüncesi olsaydı önceden araştırıp giderdim ama o imkan da olmadı. Dolayısıyla takılan yağlı mı, gazlı mı bilemiyorum. Sadece üzerinden çıkanlara dış görünüm olarak çok benzediğini söyleyebilirim. Dışındaki plastiğimsi amortisörün içine girdiği parça az daha geniş gibiydi fark olarak. Ustanın çırağına "bir sorun olur mu?" diye sorduğumda "yok abi, bu s60 için üretilmiş zaten" dedi. Klasik tamirci lafları olduğunu bildiğimden üstelemedim. Sonra kutusunun üzerinde belki s60 veya Volvo gibi bir ibare görmek için bakındım ama göremedim.

    Arka sağdan yoğun bir şekilde özellikle parkemsi yollarda çıkan lıkırdımsı sesler kalmadı. Hatta arkanın sessizliğinden önü dinlemeye başladım ki sanki arkalar kadar olmasa da önler de değişse iyi olacak gibi. Ama çok acelesi yok tabii...

    Çıkan tıkırtıları kesmek için neler denemedim ki...bagajı komple boşalttım. kriko vs. parçaları iyice sardım sarmaladım. Hatta bagaj döşemesini tamamen çıkarıp denemeler yaptım. Emniyet kemerlerini bağladım. Ve en son arka koltukları yatıran kolun bağlı olduğu kabloları içten sallanıp da kaportaya çarpıyodur diye koli bantı ile tutturdum. Ama çözüm getirmemişti. Usta amortisör deyince biraz tereddütlü yaklaştım. Ya o kadar para verip düzelmezse diye. Çok şükür düzeldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 14 Nisan 2010; 2:44:43 >




  • @HiGHWAYMOUSE

    Hocam, benim size gazlıyı tavsiye etmemin sebebi yağlı amortisörlerin bir süre sonra içerisindeki yağlarda basınç ve hareketten dolayı kavitasyon adı verilen köpüklenmeler görülüyor. bu köpükler de amortisörün yapısını bozuyorlar. yani yağlı amortisörler aynı komforu uzun süre devam ettiremiyorlar. ayrıca yağın yoldaki bozukluklara tepkisi gaz kadar iyi değil. sonuç olarak gazlı olan hem daha uzun ömürlü hem de daha hassas(yoldaki kasislerde vs). ustayı arayıp takılan ürünün çeşidini sorarsanız iyi olur kanaatindeyim. eğer bu imkan yoksa, ürünün kutusu varsa model numarasından da kontrol edebilirsiniz monroenun sitesinden.

    benim de bilhassa sağ arkadan gelen acaip bir tıkırdı,lıkırdı var. hafif engebeli yolda resmen işkence ediyor. ben de aracın heryerin baktırdım. artık yavaş yavaş aracın görünmeyen bir yerinde bir vidanın gevşediğini ve ses yaptığını düşünmeye falan başlamıştım. sizin sorunun amortisör değişimiyle çözülmesi benim için bir umut oldu. olmazsa yakın zamanda ben de değiştireyim.




  • Monroe'nin web sayfasını falan biraz dolaştım ama benim arabaya takılanın hangisi olduğunu çıkaramadım. Sadece reflex diye geçen modeli biraz çağrışım yaptı gibi ama yanılma ihtimalim yüksek.

    Amortisör ve çeşitleri ile ilgili genel bir bilgi edinmek isteyenler ise rastladığım şu siteye bakabilirler.

    http://www.sektoryayincilik.com/yedekparca/detay.asp?y=156

    Bu arada şu fan ve klima ilişkisinden haberi olan var mı?

    Yani araba soğukken bile klima açıldığı anda radyatörün önündeki fan çalışmaya başlar mı? (yavaş bir şekilde)
  • sn highwaymouse foruma sizin sayenizde üye oldum diyebilirim :).. 2 ay önce evimizin önünde duran arabamıza birinin vurması sonucunda aracımız pert olmuştu. o tarihten beri araba almaya çalışıyordum. s60 ile ilgili o kadar doyurucu bilgiler verdinizki bende s60 almaya karar verdim. forumdaki diğer volvocu arkadaşlarada teşekkürü bir borç bilirim. en nihayetinde 1 hafta önce volvo s60 2.0t aldım 2001 model ilk sahibinden.. bundan sonra sizinde müsadeniz olursa bu topicte bende hem görüşlerimi hemde sorunlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. biliyorsunuz volvo zor bir araba bir mercedese bmw'ye göre.hem parçalar yönünden hemde yaşadığımız sorunları dile getirirsek kanaatim daha sağlıklı ve bilinçli tüketici olacağımız yönünde..

    saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W.Bey

    sn highwaymouse foruma sizin sayenizde üye oldum diyebilirim :).. 2 ay önce evimizin önünde duran arabamıza birinin vurması sonucunda aracımız pert olmuştu. o tarihten beri araba almaya çalışıyordum. s60 ile ilgili o kadar doyurucu bilgiler verdinizki bende s60 almaya karar verdim. forumdaki diğer volvocu arkadaşlarada teşekkürü bir borç bilirim. en nihayetinde 1 hafta önce volvo s60 2.0t aldım 2001 model ilk sahibinden.. bundan sonra sizinde müsadeniz olursa bu topicte bende hem görüşlerimi hemde sorunlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. biliyorsunuz volvo zor bir araba bir mercedese bmw'ye göre.hem parçalar yönünden hemde yaşadığımız sorunları dile getirirsek kanaatim daha sağlıklı ve bilinçli tüketici olacağımız yönünde..

    saygılar

    Aramıza hoşgeldin. s60'ın hayırlı olsun. Allah (c.c.) güle güle huzurlu günlerde kullanmayı nasip etsin.

    Forum hepimizin; görüşlerini yeri gelir sorularını ve sorunlarını yazmandan şahsım adına ancak memnuniyet duyarım. Verilecek cevaplardan hepimizin yararlanma ihtimali olacaktır.

    Ben bazen çok detay noktalara kadar inebiliyorum yazarken. Haklı olarak belki bazı arkadaşlar "yaw bu kadarcık ehemmiyetsiz bir şey de yazılır mı?" diyorlardır. Ama ben, bakarsın bir gün birisi çıkar atıyorum google'da arama yaptırırken bilenler için küçük ama kendisi için önemli bir konuda buradaki bilgilere ulaşıp sorununu çözebilir diye düşünüyorum.

    Şu arkadan gelen tıkırtı meselesi örneğin...Basit bir şey gibi gözükürken yıllarca insanın kafasını şişirip arabadan soğumasına bile sebep olabiliyor. Amortisörden olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Neyseki bulduk.

    Bu arada evvelki gün kaskoyu yenilettim. 1025 TL. tuttu. Full kasko. Bu sefer geçen seneki gibi muafiyetli kasko yaptırmadım. %30 hasarsızlık indirimi kazanmışım. %25'de eşimden dolayı mensub indirimi derken emsallerine göre uygun bir fiyat oldu diye düşünüyorum.

    Ayrıca bugün klimadaki gaz eksilmesinden şüphelendiğimden, o önceden bahsettiğim malum yeri kontrol ettim. Ufaktan yeşilimsi bir sıvı dışarı çıkmış. Servisi aradım. "Gaz kaçırıyor anlaşıldı. Müsait olunca gel bakalım" dediler. Öyle mi böyle mi derken bir sene sonra kaçak yerini bulduk yani...




  • @W.Bey,

    Aramıza hoş geldiniz. Aslında haklısınız, HİGHWAYMOUSE öyle ballandırarak anlatıyor ki, bazen benim bile bir S60 daha alasım geliyor.
  • Konuyu açalı sanırım bir buçuk sene kadar oldu. Memnuniyetimden çok sorunlar ve çözüm yollarına yöneldik ki bazen diyorum kendi kendime "Ben s60 alacak olsam ve burada yazılanları okusam heralde vazgeçerdim." Ama tersi oluyor, şaşmamak elde değil...

    Hatta bazen eğer arabayı satarsam alacak kişi elbet arabanın geçmişini öğrenmek isteyecektir; "Al bu web adresini, oku!" diyeyim diye düşündüğüm de oluyor.

    Neyse lafı uzatmıyayım...dün yaz lastiklerine dönüş yaptım. Şu lastikler bir eskisin, bir daha yaz-kış lastik uygulaması yapmayı düşünmüyorum. Kış başı verdik lastikçiye 50-60 TL. Yaz başı oldu yine değiştir ver para...Bir de indir-çıkar taşıması, uğraşması. Az da km. yapıyorum. 3-4 sene hep bu değişiklikle uğraşmam lazım.

    Bu yüzden aklınızda olsun; Michelin Alphine 205*55*16, çok az kullanılmış (yaklaşık 10 bin km.diyebilirim), diş derinliği oldukça iyi durumda lastikleri satabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 15 Nisan 2010; 20:12:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Konuyu açalı sanırım bir buçuk sene kadar oldu. Memnuniyetimden çok sorunlar ve çözüm yollarına yöneldik ki bazen diyorum kendi kendime "Ben s60 alacak olsam ve burada yazılanları okusam heralde vazgeçerdim." Ama tersi oluyor, şaşmamak elde değil...



    Diyorum ya işte, anlatım güzel.
    Bir de sıkıntı ne olursa olsun çözülmüş olması da pozitif bir durum.
  • volkan hocam,

    Laf lafı açıyor...Otomobil genelde senin şanzıman ile ilgili bir sıkıntını okudum diye hatırlıyorum. Hep duyduğum muhtemeldir ki senin de duyduğun "şanzıman yağı değişimi sıkıntılara yol açabiliyor" söylemini aklıma getirdi bu.

    Hani "yağ kesinlikle değişmez, ben demiştim oh olsun" diyecekler çıkabilir diye sorumu dikkatli sormaya çalışıyorum. Çünkü eğer gerçekten yağ değişiminden sonra arıza çıkarma oranı artıyorsa, muhtemeldir ki zaten yağ değişiminin geç kalması nedeniyle şanzımanda oluşmuş olan bozulmalar belki yağ değişimiyle kısa zamanda kendini belli ediyordur. Burada asıl sorun yağ değişimi değil de, değişimde geç kalınmasıdır diye düşünüyorum.

    Velhasılı senin arabada olan durum nedir? başımıza gelmeden önce çıkarabileceğimiz dersler var mıdır?
  • Arkadan gelen tıkırtı ben de de var. İşin ilginci ben bunu önden geliyor sanıyordum. Oysa ön amortisör tablalarını filan da yeni değiştirmiştim. En son servise gittiğimde de önden ses geliyor diye tutturdum, test ettiler, yok birşey dediler. Yarınsı gün dank etti, bu ses önden değil arkadan geliyor diye. Amortisörlerden olduğu kesin çünkü, her zaman olmasa da, çukur-tümsek atlarken ses yapıyor. Gelecek servise triger zamanı gelmiş oluyor, bunları da bir yere sıkıştıracağız artık.

    W.Bey, hayırlı olsun ve aramıza hoşgeldiniz. S60 bir hastalık. Siz ve HİGHWAYMOUSE'un avantajı doğrudan S60 almanız. Ben doğrudan S40 aldım. Araçtan o kadar memnunum ki satmaya kıyamıyorum. Bu gidişle ne olacak da S60'a sıçrayacağım diye ben de kendime sorup duruyorum.
  • O çıkan tıkırtıyı (nedense hep lıkırtı diyesim geliyor. Lıkırtı sanki daha iyi ifade ediyor o sesi) biraz tarif edeyim.

    Araba bir tümsekten geçerkenden ziyade parkemsi yollar gibi sürekli titreşimin olduğu yollarda daha çok belli ediyordu. Ve ilginçtir teker çukura düştüğü anda değil de ondan sonra (tabii bu saliselerle ifade edilebilecek bir gecikme) bir şey rezonansa girmiş gibi fazladan aza doğru azalan bir ses şeklindeydi.

    Sanki arabanın arkasında boşta duran bir parça teker aşağı düşerken ani harekette gecikmeli tepki verir ya. Teker düşmüştür ama o havada askıda kalmıştır sonra o da düşüyor gibi. Bu yüzden uzun süre bagajdaki eşyalar ve bagaj alt döşemesi üzerine yoğunlaşmıştım. Hatta bir gün bagaj döşemesini kaldırdım koltuğa koydum; o şekilde kullandım. Tabii nafile...

    Bu sebeple ben amartisöre ihtimal vermemiştim. Onda olsa teker çukura düştüğü anda tak-tuk diye ses çıkar diye aklımda canlandırmışım.

    s60'a tekrar dönersek, ben seviyorum keretayı. Hani bazen bilirsin eşinden, sevdiğinden daha güzeli mutlaka vardır ama sen o güzelleri değil kendi eşini seversin. Bu da öyle bir şey. Muhakkak daha güzel, kaliteli arabalar vardır. Belki aynı paraya bile vardır ama s60 bana hitap ediyor. Koltuğuna oturduğumda beni sarmalaması, çok güzel kokpit tasarımı, yeşil aydınlatması ile geceleri verdiği o duygu vs. ikimiz arasında bir bağ kurmamıza sebep oluyor.

    Dış tasarımı ise göz alışkanlığım iyice arttığından kelli artık ilk günlere nazaran daha çok beğeniyorum. Arkadan ve yandan zamana meydan okuyan bir duruşu var. Önden ise, tam karşıdan bakarken gözümü tırmalaması ise halen devam ediyor. Bunu da belirtmeden geçemiyeceğim.




  • Dikiz aynasında farları yanık bir S60 çok karizma gözüküyor.

    Algıda seçicilik olsa gerek çok uzak mesafedeki bir Volvo'nun 5cmlik bir parçasını görsem tanıyorum
  • Bu sürekli yanan farlar sebebiyle sanırım, çok sık ampül patlıyor. Kullandığım hiç bir arabada bu kadar sık ampül değiştirdiğimi hatırlamıyorum. Ama iyiki ön farlar dahil takması çıkarması kolay yerlerdeler. Hatta en son ön kısa farın ampülünü kendim değiştirmiştim.

    Üç gün önce servisteyken işler bitti, hadi eyvallah deyip arabaya bindim yol bilgisayarı "...bump" falan diye uyarı verdi. Usta da arka stoplara yöneldi. Değiştirdiler ama uyarı gitmedi. "Yavv" dedim "ustam, ön farlardan olmasın?" Hakkaten de ön farın biri çıktı. Arkadakileri de boşa değiştiniz diyemedim. Geç olmuştu. Bir de laf anlatacam diye uğraşmak istemedim. Durduk yere 20 kağıt daha verdim.

    Kısacası demek istediğim: "Karizma görünmenin de bir bedeli var."




  • arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim volvo kullanıcısının ne kadar elit olduğunu birkez daha anlamama yardımcı oldu.. bende daha 10gündür arabayı kullanmama rağmen birkaç görüş bildireyim kendimce.. highwaymouse'un aracının resimlerini görmüştüm benim araçta aynı renk sunroof'lu falan.. çok temiz kullanılmış. zaten aracın ilk sahibide oldukça dikkatli ve iyi bir kullanıcı.. otomatik şanzumanın detaylı bakımı yapılmış volvo genel yetkili servisi 2 yıl şanzumana garanti vermiş elimde faturaları mevcut. arka tamponda ufak bir sürtmeden kaynaklanan boya deformasyonu var köşede o da çok önemli değil bir ara yaptırıcam bakalım. bu şanzuman yağı işi benim oldukça aklıma yattı aslında. şimdi aracın gözüme çarpan tek problemi klima açık olduğunda veya ufak tefek duraklamalar sırasında devir biraz düşüp tekrar yükseliyor. bu da rahatsız edici bir titreme yapıyor bazen. meteg hocamın yukarıda söylediği boş bir yolda aracı d'ye alıp ayağını hızlıca frenden çekme olayını yaptım herhangi bir tekleme yok. sahibi bu devir düşme olayını göstermişti satarken. sebebi şanzuman yağıyla alakalı olabilir mi acaba? yoksa klima hortumunun falan temizlenmeside gerekiyor olabilir. ankarada şöyle iyi bir volvo ustası lazım bana artık. şu ses olayının amortisörlerden olduğunu tahmin etmiştim üye olup yazmaya fırsatım kalmadan highwaymouse arkadaşım yaptırmış. bendede aynı ses oluyor aynen belirttiğiniz gibi taşlı yollarda. şimdiye kadar ben pek takılmadım aslında.

    yalnız şöyle bir sıkıntım var..bu araba çok yakıyor azizim. bende birde opel astra cdti var. şehir içi ankara 6.2-6.3 civarında devirli kullanarak yaktırıyordum. şimdi s60la ortalama tüketimim 11.7. arabaya tüp taktırmaya kıyamıyorum ama günlükte 50-60 km arası yol yapıyorum.benzin olarakta kıyamadığım için 97 oktan kullanıyorum. hal böyle olunca lpg firmalarını araştırmaya başladım. prince veya teleflex diyorlar volvo için.. ama çok çok iyi bir usta lazım bana. keşke elimden gelse de benzinli idare ettirebilsem. araştırma sonuçlarımı da yakın zamanda sizlerle paylaşıcam. buna ek olarak performanscı arkadaşlar için söylüyorum. eğer otomatik vites kullanmayı biliyorsanız aracın hiçbir devirde hantal olmadığını ve her gaza bastığımda tepkiyi alabildiğimi söylemek istiyorum. ankara-istanbul otobandan bozma yolunda rahatlıkla 250'yi vurduğumu söylemek istiyorum.150binde bir araç için korkunç bir performans bu. açıkcası bu kadarını beklemiyordum. yine bilenler bilir bu otobandan bozma yolda pekçok viraj ve yokuş var. bilirsiniz otoban düz yoldur mümkün olduğu kadar viraj olmaz.. s60'la virajlara çok rahat 180 ile girebiliyorum. çok basmayı sevmem esasen ancak arabayı biraz zorlamak istedim. yolda birtane yepyeni a4 almış bir adam vardı koltuklarındaki korumalıklar bile duruyor.. adam ankaraya döndüğünde benim yüzümden arabayı satacak sanırsam :) en son direksiyonu hırstan sıkı sıkı tutuyordu.. velhasıl kelam arabaya alışmam biraz sürecek gibi ama şu yakıt işi cidden problem olmaya başladı..




  • bu arada benimde konsolda 1-2 tane ampül yanmıyor..sizden aldığım bilgiler sayesinde bende değiştirticem. birde arabaya ipod girişi yaptırmayı düşünüyorum malum uzun yolda cd changer yetmiyor. bu arada kol dayamanın önündeki kapak kırık.. nerden temin ederim ve ne kadara mal olur diye düşünüyorum. ben arabaya biraz özendiğim için biraz masraf yapıcam artık ama genel olarak temiz kullanılmış diyebilirim.
  • Devirdeki titremelerin (bekleme konumunda rölantideyken) sebebi boğaz kelebeği denen parçanın kirlenmesinden kaynaklanabilir. Ben tabii usta değilim. Önceki arabalarımda benzer durumla karşılaşınca boğaz temizliği yapılır ve düzelirdi. Klima üzerinde durmakta da fayda var. Ben de şu fan işini çözecem diye bir kaç gündür kaputu açıp arabanın orasına burasına bakıyorum. Klima ile bağlantılı olarak sık sık birşeyler açılıp kapanır gibi tak tuk sesler geliyor. Heralde klima devreye girip çıktığında oluşan bir ses bu.

    Şanzıman da ise araba hareket halindeyken vites geçişlerinin ve p-r-d arasındaki geçişlerin sarsıntılı ve sesli olması sorunların ön habercisi diyebiliriz. Bu belirtilere bazen görülebilecek 1-2 sn.lik vites geçişindeki kararsızlığının olmasını da ekleyebiliriz sanırım.

    Yakıt ise maalesef şehir içinde yüksek ortalamalara çıkıyor. Ben lpg taktırmam. Çünkü yıllık ortlamam 10 bin km. civarında. Günde 50-60 km. yapan için ise ana sütü gibi helal olur...




  • evet benimde bu boğaz kelebeği üzerinde duruyorum.. sevgili dostum sen bu araba işinden iyi anlıyorsun. :) birde yol bilgisayarında şuan bir uyarı veriyor. emisyon sisteminde problem var gibi birşey. yalnız aracın sahibi bu uyarıyı 1 defa önceden verdiğini servise götürdüğünde herhangi bir problem çıkmadığını yol bilgisayarını sıfırlayınca sorunun bir daha ortaya çıkmadığını belirtmişti. acaba aranızda böyle bir sorun yaşayan oldumu. sarı musluk şeklinde ikaz lambası yanıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W.Bey

    evet benimde bu boğaz kelebeği üzerinde duruyorum.. sevgili dostum sen bu araba işinden iyi anlıyorsun. :) birde yol bilgisayarında şuan bir uyarı veriyor. emisyon sisteminde problem var gibi birşey. yalnız aracın sahibi bu uyarıyı 1 defa önceden verdiğini servise götürdüğünde herhangi bir problem çıkmadığını yol bilgisayarını sıfırlayınca sorunun bir daha ortaya çıkmadığını belirtmişti. acaba aranızda böyle bir sorun yaşayan oldumu. sarı musluk şeklinde ikaz lambası yanıyor..

    Çalışmadığım yerden sordun hocam...Şaka bir yana başıma gelmediği için bilemiyorum. Sen tez zamanda doğru dürüst bir servisin yolunu tut derim. Güzelcene kafana takılan yerlerine baktır. Belki önemsiz bir şeydir ama gönül rahatlığı içinde binebilmek için emin olmak lazım.

    Yalnız belki de bildiğin ufak bir bilgi vereyim. Üçgen şeklindeki uyarı işareti sarı ise sorun var ama yolda gitmeni engelleyecek kadar değil anlamı çıkıyor. Kırmızı ise o şekilde arabayı kullanamazsın, önemli sorun anlamı çıkıyor. Buna göre sorunun aciliyet ve ciddiyetini değerlendirme imkanın olur.

    Bende en çok çıkan hata mesajı "Boot lid open" çözene kadar canım çıkmıştı. Arka bagaj kapağı açık demekmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 16 Nisan 2010; 1:31:12 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.