Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (367. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • UNIQUE ERKAM kullanıcısına yanıt
    Hayirli ugurlu olsun hocam kazasiz belasiz binersiniz i sallah. Sanzuman yagini neden degistiriyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • awwara A kullanıcısına yanıt
    iyi dilekleriniz için sağolun.Daha iyileri sizin olsun inşeALLAH.Arabam mesela 60 la giderken kırmızı ışıklara yaklaşırken veya durmak için frene basmaya başlıyorum.Araba yavaş yavaş hızı düşerken 30 km ile 20 km arasında yavaşlarken tık diye bi ses geliyor arabadan.başka hiçbir yerde ve zmanda böyle bir ses gelmiyor.Hızlanırken falan bişey yok.sadece yavaşlarken.Bunu Konya daki ustama gösterdiğimde şanzıman yağını değiştirmeliyiz demişti.Konu buradan açıldı.Bu arada tecrübeli abiler arabamın bu durumuna ne derler? daha önce yaşayan var mı aynı drumu ?
  • UNIQUE ERKAM kullanıcısına yanıt
    Konyada ustanız kim acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo xc60 sahibi bi abimin tavsiyesiyle kentplaza nın karşısındaki sanayide Volvo-proton-honda özel servisindeki Recep ustaya gittim. Şimdilik bikaç sefer de olsa hocam. Siz kime gidiyorsunuz, nasıl yapıyorsunuz? Sizin tavsiyeniz var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bahsettiğiniz ustayı tanımıyorum ancak Konya'da işinin ehli bir Volvo ustası yok. Daha önce uzun yıllar farklı markaların ustalıgını yaptıktan sonra volvo yaygınlasınca dükkanına Volvo tabelası asmış kişiler. Birkaç sene önce tüm ustaları arastırmıstım sizin ustayı hiç duymadım. Ben periyodik bakımlara bile 370 km yol alarak Ankaraya gidiyorum. Hem de daha ucuza mal oluyor. Sanzıman sorunundan bahsetmıssınız Ankara Sasmazda Aydogmus Sanzıman öneririm. Servis ıcın de yine Sasmazda R VOLVO servisi öneririm. Volvolar fiyatına göre çok iyi arabalardır ancak iyi bir ustanız yoksa veya arabanız temiz değilse masraf kapısı olur keyif vermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Bende Konyalıyım hocam ama Konya da değilim şuan.Siirt te öğretmenim.Tatillerde Konya ya geliyorum.Konya ya geldiğimde anca bakımları yapabileceğim sanırım.Arabayı da alalı çok olmadı zaten hocam.2 ay oldu.Bana da en yakın Volvo servisi Batman da var.Gideceğim zamn Batman a gidecem inşeALLAH.Bu yukarıda bahsettiğim yavaşlarken 20 km hızdaki tekleme sizinde başınıza geldi mi hocam?Tecrübelerenizden fayalanmak isterim.
    Arabaların temiz olması konusunda sonuna kadar haklısınız.Elhamdlüllah temiz bir aracım olduğunu düşünüyorum.şimdilik çok memnunum, bi sıkıntı da çıkmadı elhamdülillah.
    Sizin aracınızı da öğrenebilir miyim? konya da Volvo sahipleri artıyor.temennim yeni dostluklara sebep olması ...
  • Ben s40 t4 kullanıyorum hocam bahsettiğiniz arızayı yaşamadım. Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • T4 lerinde özel, nadide arabalar olduğunu duydum. Binmek nasip olmadı daha. Sağolun herkese kazasız belasız sürüşler hocam. İyi dilekleriniz için de sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_mania


    quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_mania

    İyi günler. Daha önceki yıllarda volvo s70 t5 kullanmıştım şimdi sie 2002-2006 arasındaki s60 lara yöneldim. Tavsiyeleriniz var mı varsa dinlemek isterim bu arabayla ilgili tecrübeleriniz? Olumlu olumsuz fark etmez.


    iyi akşamlar hocam.klişe olacak ama 2005 ve sonrası tavsiye edilir.Bizzat tecrübe etmedim.yani daha önce 2003 bi s60 sonra 2006 bi s60 kullanmadım.İlk Volvom 2006 s60 o yüzden okuduğum,bilgili ve tecrübeli abilerin tavsiyelerini nacizane ileteyim dedim.Bu iş biraz da bütçe işi hocam.2003 s60 30 bin 37.bin arası.Ama 2006 s60 37 bin 45-50 bin arası.Biraz para konuşacak gibi duruyor.

    tesekkur ederim cevap icin. tabi para konusuyor ama aradaki farka degecek seyler varsa dusunulebilir. Yani zaten ikinci ellerin cogunda minik bi iki lokal boya oluyor sonucta kac yasinda araba ama motor vs gbi ince farklar daha cok benim aradigim ve bilmek istedigim. hani bazen olur ya seri numaranin son uc hanesi bile herseyi degistirir. onun gibi birsey simdi alacagiz insallah ama aldiktan sonra tuh soylemiymis demek istemiyorum. kullanana sormak lazim. diye dusunuyorum :)

    sizdekinden memnun musunuz?

    motor anlamında hiçbir fark yok.2.0T düşünüyodanız.2003 te de aynı 2006-2007 de de 180 hp.Ama daha güçlü motorlar istiyorsanız 2004 e kadar üretilmiş 2.3 T5 250 Hp araçları var.2004 den sonra 2.4 T5 260 Hp ye çevirdiler.fark isterseniz bu motorlarda fark var.Bu araçlara sahip aiblerin deneyimlerine göre yakıt tüketimi 2.0T lerden çok farkı olmamakla beraber özellikle 2.3 T5 lerin verdiği keyfin kat kat iyi olduğu söyleniyor.ama temizi nasıl bulursunuz onu bilemem:) Dış görünüşe gelirsek gelirsek, 2005 den sonra ön farlardaki fiziksel silecekelr kalktı.tamponlardaki plastikler kalktı,araç rengine döndü.Hatırladıklarım bu kdar dışta.İç mekanda ise, benim gözüme çarpan en büyük fark direksiyon değişti.Bunun dışında konsol değişti bi nebze ve kol dayamanın önündeki bardaklık yandan açılıyordu sürgülü oldu.koltuklarda ergonomi olarak bilmiiyorum ama şekil oalrak bazı iyileştşrmeler gördü.bildiğim bunlar hocam nacizane.burada daha bilgili abiler varken ben atlıyorum ama işeALLAH yardımcı olmuşumdur.

    benim memnun olma durumuma gelirsek; Ben yeni göreve başlamış (3. yılım) geçen sene evlenmiş bir öğretmenim.Bunu anlatmamdaki sebep reklam değil kesinlikle.Amacım durumumu özetlemek.Babamın arabası Seat Toledo 1.6.yaklaşık 8 yıldır aynı arabayı kullanıyorduk ailecek.Başka araba da uzun vadede kullanamdım.tek binişlik git gelli bir sürü araba sürdük ama içime işleyerek kullandığım araba Toledo dur.2016 nın yazında araba almaya niyet edince çocukluğumdan beri içimdeki Volvo sevdası depreşti nasıl olduysa.diğer marka ve araçları da uzun uzun fiyat performans anlamında inceledim.Bunun içinde yedek parça,servis fiyatları da var.Baabm ve etrafımdaki bir çok kişi Volvo alma başına dert alırsın dediler,Volvo ustaları dışında özellikle kendini geliştirememiş, dar görüşlü alman arabaları tamircileri Volvo dan uzak dur dediler.Forumları okudukça,özellikle bu başlık altndakileri okudukça Volvo sevgim daha da arttı.Piyasa da dolaşan gereksiz,kulaktan dolma bilgilerin ne kadar gereksiz ve yanıltıcı olduğunu farkettim.neyse uzatmayayım uzun aramalarımdan ve bazen sancılı hale gelen uzun bekleyişimden sonra 2017 yılının sömestr tatilinin girişinde 2006 model bi s60 sahibi oldum elhamdülillah.2 aydır kullandığım bi araç.tatil botunca Konya da ,tatil dönüşü Konya-Siirt arası yaklaşık 1100 km lik yol
    lar yaptım.Aracın konfor ve özellikle ve özellikle ön koltuklar rahatlığı ve konforunu şöyle anlatayım; Konya-Siirt arası 1100 km yi eşimle beraber geldik.eşim hamile,Rabbim nasip ederse 3 hafta içinde yeni üyemiz geliyor:) öğleden sonra Siirt e girdik,eve geçtik hemen.Eşim eve girdikten sonra direk yıkıldı,bunda hamileliğinin de çok büyük payı var.ben gece 12 ye kadar uyumayacak kadar dinçtim.Ne bel ağrısı ne bacak ağrısı,ne sırt ağrısı, ne boyun ağrım yoktu.bizim emektar Toledo da ise Konya-taşkent arası 120 km lik yolda ne belim ne boynum kalıyordu.Bilmiyorum sadece bende mi oluyor ama bu arabaya işim olmasa bile binip bi yerlere gitme ,koltuğuna oturma,o motor sesini duyma,1-2 kick down yapma isteği uyandırıyor meret:) arabada en çok hoşuma igden konular ise aracı ticari amaçlarla değilde sürücü,kullanıcı odaklı üretilmiş hissiyatı vermesi en çok hoşuma giden konularından birisi hocam.baya yazmışım sıkmamışımdır umarım yardımcı olabilmişsem ne mutlu.Başka sormak isteğiniz bişeyler olursa buradayım.kısa deneyim tecrübemle elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
    hayırlı geceler...

    Olur mu hıc sıkmak dostum eywallah. Dediğim gibi bizde önceleri s70 T5 2,0 225BG vardı ve memnunduk. Hatta ben onunla 220 ile giderken takla falan attım orta fefüjdeki ağaçları söktüm kaldırımları kazıdım Allah a şükür bir şey olamdı bizlere. Bu kazayı ben 18 yaşımdayken yaptım kardeşimin direksiyona müdahele eetmesinden dolayı. O zamanlarda gerçekten baya bir kullndım sevdim babamın arabasıydı sonra başka amrkalara yöneldi o. Aslında yine önceleri ayağımı yerden kessin diye s70 lere baktım ama şöyle bakınca kasa hem 850 havası yaratıyor baya eski hem de artık 20 yıllık oldular. O açıdan 60 lara yöneldim. Çizgileri vs dinamik kendi stili var gücü (180) yeterli ve uzun yol yapacağım yakıtı ideal. Ama gel gelelim şu an malum olarak 200.000 civarı hemen hemen bütün 60 lar hatta üstünde de. Kilometreler kafamı akrıştırıyor ve de şanzımanı..




  • ilker_mania kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun hocam.ALLAH başka kaza bela vermesin.40 bin den fazla bütçe ayırırsanız 150 bin den daha az km li araçlar bulabilirsiniz.Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama.dediğiniz gibi 30 bin-40 bin arası fiyatlı araçların km leri hep 200 bin km üstü.Temiz, geçmişi açık bilinen bir s60 200 bin km de bile olsa alınır bir araçtır.Çizgileri konusunda size sonuna kadar katılıyorum.Kendine has, orjinal, dikkat çekici bir dış görünüşü var.Şimdiye kadar beğenmeyen görmedim.Ben hastasıyım özellikle koltukları en beğendiğim yeridir.Uzun yol yapacaksanız kesinlikle s60 ı göz önünde bulundurun derim.Hayırlısı olsun, müjdeli haberlerinizi beklerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM

    geçmiş olsun hocam.ALLAH başka kaza bela vermesin.40 bin den fazla bütçe ayırırsanız 150 bin den daha az km li araçlar bulabilirsiniz.Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama.dediğiniz gibi 30 bin-40 bin arası fiyatlı araçların km leri hep 200 bin km üstü.Temiz, geçmişi açık bilinen bir s60 200 bin km de bile olsa alınır bir araçtır.Çizgileri konusunda size sonuna kadar katılıyorum.Kendine has, orjinal, dikkat çekici bir dış görünüşü var.Şimdiye kadar beğenmeyen görmedim.Ben hastasıyım özellikle koltukları en beğendiğim yeridir.Uzun yol yapacaksanız kesinlikle s60 ı göz önünde bulundurun derim.Hayırlısı olsun, müjdeli haberlerinizi beklerim

    Teşekkürler hocam. Valla uzun yol yapacağım konya-adana arası her haftasonu olmasa da ıkı haftada bir gelirim alırsam. O yüzden bu sınıfa bakıyorum volvo yu da biliyorum ama bakalım hayırlısı ısnallah bı sorun yasamayız. Butce akfamda dedıgım gıbı belırledım ama ıste dedıgınız gıbı onemlı olan seceresını bılebılmek. Malesef gunumuzde pek de durust davrranılmıyor bu konuda..




  • ilker_mania kullanıcısına yanıt
    İnşeALLAH hayırlısıyla tamiz güzel bir araba nasip olu hocam.Haberlerinizi bekliyorum.GElişmelerden haberdar ederseniz sevinirim :D
  • Bende yeni 2005 model s60 alarak aranıza katıldım. Araç 200 binde ve hiç lpg takılmamış. Şehir içi kullanımı düşünülünce lpg taktırmak istiyorum. Prince öneriliyor fiyat ise 4.500 tl, atiker yeni kitleri çok iyi deniyor onun içinde 2.100 isteniyor sizce ne yapmalıyım? Ciddi fiyat farkı var ama atiker den memnun kalan çok az yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM

    İnşeALLAH hayırlısıyla tamiz güzel bir araba nasip olu hocam.Haberlerinizi bekliyorum.GElişmelerden haberdar ederseniz sevinirim :D

    ınsallah bakalım. geartronıclerden vazgectım powershıftlere yoneldım bu gercekten gereklı mı emınd eıglım ama bı dusunce dıyor 2002 veya 2003 al az km lı dgıerı de powershıftlı al dıyor. hocam sız ne dusunursunuz bu ıkı sanzıman arasında kalsaydınız?


    ayrıca @segaf hocam boya durumu nedır hayırlı olsun.

    bu arada bana hep endense bursa nın volvoları temız gelıyor ıstanbul vs den. oradakıler de albenılı oluyor bence.
  • segaf S kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam.Kazasız belasız sürüşler dilerim. Volvo aracınız daha önce olmuşmuydu bilmiyorum ama Marka ve özellikle S60 tecihinizin nacinaze doğru ve isabetli olduğunu düşünüyorum.Tekrardan ALLAH utandırmasın hocam.Lpg konusu motoru dengesizleştirse uzun vade de bozsa da,arabanın performasını düşürse de günümüz şartlarında ekonomik olarak malesef Türkiye şartlarında belli bir kesim için zorunluluk olarak düşünüyorum.

    Lpg kiti konusuna gelince; benim aracım 2006 2.0T 117 bin de.Lpg si 107 bin de takılmış.Benden önceki sahibi Atiker Gold takmış.Başka lpg kitleriyle karşılaştırma imkanım olmadı.Yaşım itibariyle, ilk arabam olması itibariyle diğer markalar hakkında bişey diyemiyeceğim.Ben şimdilik Atiker den memnunum, bu memnunluk biraz da cahil memnuniyeti İnşeALLAH daha tecrübeli abiler size yardımcı olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_mania


    quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM

    İnşeALLAH hayırlısıyla tamiz güzel bir araba nasip olu hocam.Haberlerinizi bekliyorum.GElişmelerden haberdar ederseniz sevinirim :D

    ınsallah bakalım. geartronıclerden vazgectım powershıftlere yoneldım bu gercekten gereklı mı emınd eıglım ama bı dusunce dıyor 2002 veya 2003 al az km lı dgıerı de powershıftlı al dıyor. hocam sız ne dusunursunuz bu ıkı sanzıman arasında kalsaydınız?


    ayrıca @segaf hocam boya durumu nedır hayırlı olsun.

    bu arada bana hep endense bursa nın volvoları temız gelıyor ıstanbul vs den. oradakıler de albenılı oluyor bence.

    Bu şanzımanların genel karakteristiğini biliyor musunuz bilmiyorum.Ama isterseniz nacizane bildiğim kadarıyla bişeyler söyliyim ben.Yanlışım olursa şimdiden kusura bakmayın, düzletip beni de bilgilendirirseniz sevinirim.

    Çift Debriyajlı Otomatik Vites Kutusu (Otomatikleştirilmiş Manuel Vites)

    Bu vites türü otomatik vites türünün sonradan geliştirilmiş halidir. Yukarıda da bahsedildiği gibi manuel vites kutusuna sahip, vites geçişlerinin elektronik kontrol ünitesi tarafından eyleyiciler vasıtasıyla değiştirildiği şanzımandır.

    2003 yılında Volkswagen/Audi ve BorgWarner firmalarının ortak çalışması sonucu geliştirilmiştir ve DSG (Direct Shift Gearbox, Doğrudan Geçişli Vites Kutusu) adını verilmiştir. Sistemde toplamda iki tane kavrama vardır. Kavramadan birisi tek viteslere (1., 3., 5. ve geri vitese) birisi de çift viteslere (2., 4. ve 6. vitese) müdahale etmektedir. Vites değişimi otomatik olarak yapıldığından vites artışı sırasıyla olacaktır: Araç önce 1. viteste daha sonra 2. viteste seyir edecektir, manuel viteslerdeki gibi 1. vitesten 3. vitese atlamak mümkün olmayacaktır. Aynı durum vites düşürürkende geçerlidir. DSG şanzımanda bundan yola çıkılarak yapılmıştır. Sistemin çalışmasını örnek vererek açıklayayım. Aracımız 1. viteste gidiyor olsun. Elektronik kontrol ünitesi sürekli olarak gerekli parametreleri kontrol etmekte ve ona göre vites değişimi sağlamaktadır. Kontrol ünitesi aracın 2. vitese geçmeye yaklaştığı durumda ikinci kavramadaki dişlileri 2. vitese göre ayarlamaktadır/2. vitese takmaktadır. Araç ikinci vites durumuna geldiğinde ise birinci kavrama ayrılırken ikinci kavrama birleştirilmektedir. Yani 1. viteste giderken 2. vites hazırlanmış olmaktadır. Benzer durum diğer vites geçişleri için de geçerlidir. Böylece vites geçişleri pürüzsüz ve hızlı olmakta, yakıt tüketimi azalmaktadır. DSG’nin vites geçişleri 300 milisaniye civarındadır.
    DSG şanzımanında aktarma oranı günümüzde 6-9 arasında değişmektedir. Yakın gelecekte 10 aktarma oranına sahip (yani 10 ileri vites) DSG şanzımanlar araçlarda kullanılacaktır. Otomatik vites kutularında bulunan çalışma modları (P, N, R, D modları) DSG’de de mevcuttur. Vites kolu üzerinden ilgili mod seçilerek araç kullanılmaktadır. Bazı DSG şanzımanlarda ‘S’ modu da bulunmaktadır. Bu mod Sport sürüş seçeneğini ifade etmektedir.

    DSG sistemi, diğer vites çeşitlerinde de göreceğimiz gibi, aynı çalışma prensibine sahip olmasına rağmen farklı markalarda farklı isimlerde olabilmektedir. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

    Markalar Markalara Göre DSG Şanzıman İsimleri
    Volkswagen Grubu Markaları DSG
    Audi S Tronic
    Renault ve Nissan EDC (Efficient Dual Clutch)
    Ford ve Volvo Powershift
    Mercedes-Benz 7G-DCT
    Kia DCT
    Alfa Romeo TCT

    Otomatikleştirilmiş (Robotize) Vites Kutuları

    Bu şanzıman tipi DSG’den farklıdır. Otomatikleştirilmiş vites kutuları klasik manuel vites kutuları gibidir: Dişli sistemi, kavrama vb. tamamen aynıdır. Manuel vitesten tek farkı sürücünün kontrol ettiği bir debriyajın olmamasıdır. Kavrama adı verilen ve motor ile aktarma organı arasında güç ileten parça olmasına karşın bunun ayrılması işlemi sürücü tarafından yapılmamaktadır. Vites değişimi elekronik kontrol ünitesi tarafından yapılmaktadır. Kontrol ünitesi vites geçişinin gerektiği durumlarda selenoid valfleri kullanarak kavramayı ayırıp vites değişimini sağlamaktadır. Sürücü isterse vites değişimini manuel olarak da yapabilmektedir. Vites değişimi için ‘D’ modunda vites kolu ‘+’ ve ‘-‘ konumlara getirilerek vites yükseltmesi veya vites düşmesi sağlanmaktadır.

    Otomatikleştirilmiş vites kutularına ‘Yarı-Otomatik Vites Kutusu‘ adı da verilmektedir. Sistem manuel şanzıman prensibine göre çalıştığından sürüş konforu tam otomatik viteslerin konforunu sunmamaktadır. Dolayısıyla konforu manuel vites konforuna yakındır.
    Markalara göre verilen isimler şöyledir:

    Markalar Yarı Otomatik Vitese Verdikleri İsimler
    Fiat Dualogic
    PSA Grubu (Citroen ve Peugeot) ETG ve Auto6R
    Volkswagen Grubu ASG
    Opel Easytronic
    Toyota MMT ya da M/M (Multimode Manuel Transmission veya Multimode Transmission)
    Honda i-shift

    Manumatic Şanzıman

    İlk kez Porsche tarafından, motorsporları için geliştirilen şanzıman tipidir. Daha sonra klasik araçlarda ve diğer markalarda da (tabiki de farklı isimlerle) kullanılmaya başlanmıştır. Porsche geliştirmiş olduğu bu şanzımana ‘Tiptronik‘ adını vermiştir. Halk ağzında genellikle ‘Triptronik‘ olarak söylenmesine rağmen bu yanlış bir kullanımdır.

    Tiptronik şanzımanın çalışma prensibi otomatik vites kutusu temelleri üzerine kurulur. Otomatik vites kutusundan kasıt DSG tipi şanzımanlar değil hidrolik otomatik şanzımanlardır. Bu tür şanzımanlarda motordaki güç tork konvertörü ile alınıp seri halinde bağlanmış olan Planet Dişli Sistemleri (PDS) ile tekerleklere, istenilen orana göre değiştirilerek aktarılmakta idi. Tiptronik şanzıman da aynı prensiple çalışmaktadır. Tek farkı sürücüye isteğe bağlı olarak manuel kullanım imkanı sunmasıdır. Sürücü istediği zaman vitesin kontrolünü eline almakta ve vitesi değiştirmektedir. Vites değiştirme işlemi vites kolunu ‘+’ ve ‘-‘ konumlara getirerek olabileceği gibi düğmelerle de sağlanabilmektedir.

    Burada şöyle bir soru akla gelebilir: “Yarı Otomatik Şanzıman da Tiptronik şanzıman da hem manuel hem de otomatik sürüşe imkân sağlamaktadır. Peki niye farklı isimlendirilmiştir?”. İki sistem farklı çalışma prensiplerine göre çalışmaktadır. Yarı Otomatik Şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir. Dolayısıyla vites geçişleri hissedilirdir ve konforu düşüktür. Tiptronik’in çalışma prensibi ise tamamen farklıdır: Tork konvertörü ile vites kutusuna alınan tork ve hız, planet dişli sistemleri ile farklı oranlarda tekerleklere iletilmektedir. Bu sistem tam otomatiktir ve konforu oldukça yüksektir. Sonuç olarak iki sistem birbirinden tamamen farklıdır, bu yüzden farklı isimlendirilmiştir.

    Tiptronik sistem markalara göre farklı isimler almıştır. Bunlar aşağıdaki tabloda verilmiştir.

    Markalar Tiptronik’e Verdikleri İsim
    Ford ve Volvo Geartronic
    Volkswagen Grubu Tiptronic
    Hyundai H-Matic
    Peugeot 2Tronic

    CVT

    CVT, sürekli değişken aktarma anlamına gelmektedir. İcat edilmesi onlarca yıl öncesine dayanmakla birlikte yalnızca birkaç yıl önce otomobillerde sorunsuz olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yukarıda da belirtildiği üzere, sistemin farklı çeşitleri olmasına rağmen en çok kullanılanı karşılıklı kasnaklar ve kasnaklar üzerinde bulunan zincir ile aktarmanın sağlandığı CVT tipidir.

    Gelecekte araçlarda en çok göreceğimiz, en çok gelecek vaat eden vites kutusudur. Günümüzde yakıt tasarrufu bakımından en iyi sistem CVT’dir. Gerek şehiriçi kullanımda gerekse şehirler arası kullanımda minimum yakıt tüketimini sağlamaktadır. CVT, günümüzde makul bir ömre sahip olacak şekilde tasarlanabilmektedir.

    Markalara göre CVT’nin aldığı isim aşağıda verilmiştir.

    Markalar CVT’ye Verdikleri İsim
    Audi Multitronic
    Nissan X-Tronic
    Ford Durashift
    Toyota Multidrive S
    Nissan ve Subaru CVT

    Umarım işinize yarayan bilgiler olur.Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.Selametle...




  • ilker_mania kullanıcısına yanıt
    araç temiz boya çok az var ama lpg kafam karışıyor forumda eskisi gibi değil kimseler yok gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_mania


    quote:

    Orijinalden alıntı: UNIQUE ERKAM

    İnşeALLAH hayırlısıyla tamiz güzel bir araba nasip olu hocam.Haberlerinizi bekliyorum.GElişmelerden haberdar ederseniz sevinirim :D

    ınsallah bakalım. geartronıclerden vazgectım powershıftlere yoneldım bu gercekten gereklı mı emınd eıglım ama bı dusunce dıyor 2002 veya 2003 al az km lı dgıerı de powershıftlı al dıyor. hocam sız ne dusunursunuz bu ıkı sanzıman arasında kalsaydınız?


    ayrıca @segaf hocam boya durumu nedır hayırlı olsun.

    bu arada bana hep endense bursa nın volvoları temız gelıyor ıstanbul vs den. oradakıler de albenılı oluyor bence.

    Bu şanzımanların genel karakteristiğini biliyor musunuz bilmiyorum.Ama isterseniz nacizane bildiğim kadarıyla bişeyler söyliyim ben.Yanlışım olursa şimdiden kusura bakmayın, düzletip beni de bilgilendirirseniz sevinirim.

    Çift Debriyajlı Otomatik Vites Kutusu (Otomatikleştirilmiş Manuel Vites)

    Bu vites türü otomatik vites türünün sonradan geliştirilmiş halidir. Yukarıda da bahsedildiği gibi manuel vites kutusuna sahip, vites geçişlerinin elektronik kontrol ünitesi tarafından eyleyiciler vasıtasıyla değiştirildiği şanzımandır.

    2003 yılında Volkswagen/Audi ve BorgWarner firmalarının ortak çalışması sonucu geliştirilmiştir ve DSG (Direct Shift Gearbox, Doğrudan Geçişli Vites Kutusu) adını verilmiştir. Sistemde toplamda iki tane kavrama vardır. Kavramadan birisi tek viteslere (1., 3., 5. ve geri vitese) birisi de çift viteslere (2., 4. ve 6. vitese) müdahale etmektedir. Vites değişimi otomatik olarak yapıldığından vites artışı sırasıyla olacaktır: Araç önce 1. viteste daha sonra 2. viteste seyir edecektir, manuel viteslerdeki gibi 1. vitesten 3. vitese atlamak mümkün olmayacaktır. Aynı durum vites düşürürkende geçerlidir. DSG şanzımanda bundan yola çıkılarak yapılmıştır. Sistemin çalışmasını örnek vererek açıklayayım. Aracımız 1. viteste gidiyor olsun. Elektronik kontrol ünitesi sürekli olarak gerekli parametreleri kontrol etmekte ve ona göre vites değişimi sağlamaktadır. Kontrol ünitesi aracın 2. vitese geçmeye yaklaştığı durumda ikinci kavramadaki dişlileri 2. vitese göre ayarlamaktadır/2. vitese takmaktadır. Araç ikinci vites durumuna geldiğinde ise birinci kavrama ayrılırken ikinci kavrama birleştirilmektedir. Yani 1. viteste giderken 2. vites hazırlanmış olmaktadır. Benzer durum diğer vites geçişleri için de geçerlidir. Böylece vites geçişleri pürüzsüz ve hızlı olmakta, yakıt tüketimi azalmaktadır. DSG’nin vites geçişleri 300 milisaniye civarındadır.
    DSG şanzımanında aktarma oranı günümüzde 6-9 arasında değişmektedir. Yakın gelecekte 10 aktarma oranına sahip (yani 10 ileri vites) DSG şanzımanlar araçlarda kullanılacaktır. Otomatik vites kutularında bulunan çalışma modları (P, N, R, D modları) DSG’de de mevcuttur. Vites kolu üzerinden ilgili mod seçilerek araç kullanılmaktadır. Bazı DSG şanzımanlarda ‘S’ modu da bulunmaktadır. Bu mod Sport sürüş seçeneğini ifade etmektedir.

    DSG sistemi, diğer vites çeşitlerinde de göreceğimiz gibi, aynı çalışma prensibine sahip olmasına rağmen farklı markalarda farklı isimlerde olabilmektedir. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

    Markalar Markalara Göre DSG Şanzıman İsimleri
    Volkswagen Grubu Markaları DSG
    Audi S Tronic
    Renault ve Nissan EDC (Efficient Dual Clutch)
    Ford ve Volvo Powershift
    Mercedes-Benz 7G-DCT
    Kia DCT
    Alfa Romeo TCT

    Otomatikleştirilmiş (Robotize) Vites Kutuları

    Bu şanzıman tipi DSG’den farklıdır. Otomatikleştirilmiş vites kutuları klasik manuel vites kutuları gibidir: Dişli sistemi, kavrama vb. tamamen aynıdır. Manuel vitesten tek farkı sürücünün kontrol ettiği bir debriyajın olmamasıdır. Kavrama adı verilen ve motor ile aktarma organı arasında güç ileten parça olmasına karşın bunun ayrılması işlemi sürücü tarafından yapılmamaktadır. Vites değişimi elekronik kontrol ünitesi tarafından yapılmaktadır. Kontrol ünitesi vites geçişinin gerektiği durumlarda selenoid valfleri kullanarak kavramayı ayırıp vites değişimini sağlamaktadır. Sürücü isterse vites değişimini manuel olarak da yapabilmektedir. Vites değişimi için ‘D’ modunda vites kolu ‘+’ ve ‘-‘ konumlara getirilerek vites yükseltmesi veya vites düşmesi sağlanmaktadır.

    Otomatikleştirilmiş vites kutularına ‘Yarı-Otomatik Vites Kutusu‘ adı da verilmektedir. Sistem manuel şanzıman prensibine göre çalıştığından sürüş konforu tam otomatik viteslerin konforunu sunmamaktadır. Dolayısıyla konforu manuel vites konforuna yakındır.
    Markalara göre verilen isimler şöyledir:

    Markalar Yarı Otomatik Vitese Verdikleri İsimler
    Fiat Dualogic
    PSA Grubu (Citroen ve Peugeot) ETG ve Auto6R
    Volkswagen Grubu ASG
    Opel Easytronic
    Toyota MMT ya da M/M (Multimode Manuel Transmission veya Multimode Transmission)
    Honda i-shift

    Manumatic Şanzıman

    İlk kez Porsche tarafından, motorsporları için geliştirilen şanzıman tipidir. Daha sonra klasik araçlarda ve diğer markalarda da (tabiki de farklı isimlerle) kullanılmaya başlanmıştır. Porsche geliştirmiş olduğu bu şanzımana ‘Tiptronik‘ adını vermiştir. Halk ağzında genellikle ‘Triptronik‘ olarak söylenmesine rağmen bu yanlış bir kullanımdır.

    Tiptronik şanzımanın çalışma prensibi otomatik vites kutusu temelleri üzerine kurulur. Otomatik vites kutusundan kasıt DSG tipi şanzımanlar değil hidrolik otomatik şanzımanlardır. Bu tür şanzımanlarda motordaki güç tork konvertörü ile alınıp seri halinde bağlanmış olan Planet Dişli Sistemleri (PDS) ile tekerleklere, istenilen orana göre değiştirilerek aktarılmakta idi. Tiptronik şanzıman da aynı prensiple çalışmaktadır. Tek farkı sürücüye isteğe bağlı olarak manuel kullanım imkanı sunmasıdır. Sürücü istediği zaman vitesin kontrolünü eline almakta ve vitesi değiştirmektedir. Vites değiştirme işlemi vites kolunu ‘+’ ve ‘-‘ konumlara getirerek olabileceği gibi düğmelerle de sağlanabilmektedir.

    Burada şöyle bir soru akla gelebilir: “Yarı Otomatik Şanzıman da Tiptronik şanzıman da hem manuel hem de otomatik sürüşe imkân sağlamaktadır. Peki niye farklı isimlendirilmiştir?”. İki sistem farklı çalışma prensiplerine göre çalışmaktadır. Yarı Otomatik Şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir. Dolayısıyla vites geçişleri hissedilirdir ve konforu düşüktür. Tiptronik’in çalışma prensibi ise tamamen farklıdır: Tork konvertörü ile vites kutusuna alınan tork ve hız, planet dişli sistemleri ile farklı oranlarda tekerleklere iletilmektedir. Bu sistem tam otomatiktir ve konforu oldukça yüksektir. Sonuç olarak iki sistem birbirinden tamamen farklıdır, bu yüzden farklı isimlendirilmiştir.

    Tiptronik sistem markalara göre farklı isimler almıştır. Bunlar aşağıdaki tabloda verilmiştir.

    Markalar Tiptronik’e Verdikleri İsim
    Ford ve Volvo Geartronic
    Volkswagen Grubu Tiptronic
    Hyundai H-Matic
    Peugeot 2Tronic

    CVT

    CVT, sürekli değişken aktarma anlamına gelmektedir. İcat edilmesi onlarca yıl öncesine dayanmakla birlikte yalnızca birkaç yıl önce otomobillerde sorunsuz olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yukarıda da belirtildiği üzere, sistemin farklı çeşitleri olmasına rağmen en çok kullanılanı karşılıklı kasnaklar ve kasnaklar üzerinde bulunan zincir ile aktarmanın sağlandığı CVT tipidir.

    Gelecekte araçlarda en çok göreceğimiz, en çok gelecek vaat eden vites kutusudur. Günümüzde yakıt tasarrufu bakımından en iyi sistem CVT’dir. Gerek şehiriçi kullanımda gerekse şehirler arası kullanımda minimum yakıt tüketimini sağlamaktadır. CVT, günümüzde makul bir ömre sahip olacak şekilde tasarlanabilmektedir.

    Markalara göre CVT’nin aldığı isim aşağıda verilmiştir.

    Markalar CVT’ye Verdikleri İsim
    Audi Multitronic
    Nissan X-Tronic
    Ford Durashift
    Toyota Multidrive S
    Nissan ve Subaru CVT

    Umarım işinize yarayan bilgiler olur.Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.Selametle...

    Hocam sımınızı naptıysam haberdar et kısmında bulduramadım alıntı yaptım kusura bakmayın lutfen.

    Faydalı oldu tbaıkı teşekkürler. Yalnız akfamı soyle bırsey karıstırdı ben bugun bır ıkıncı el volvo s60 2.0t 2005 model arabanın sahıbını aradım konustum. Onda ozellıkle powershıftın teyıdını ıstedım ama ya haberı yoktu ya da sanzıman mı degıstı bılmıyorum geartronıcten cok farklı degıl yenı nesıl powershıftler gıbı deıgl bunlar falan dedı nasıl dedım 2011 gıbı deıgl dedı mesela. Ben sırf geartronık (tıptronıc) den kacınmak ıcın 2005 lere bakıyorum fark olmalı dıye de dusunuyorum.. Ynaı daha hızlı gecıs ve daha uzun omurludur dıye powershıfte bakıyorum eger fark yoksa geartronıclere de bakayım?




  • ilker_mania kullanıcısına yanıt
    Eski kasa S60'larda hiç bir zaman Powershift şanzuman olmamıştır. Powershift robotize edilmiş çift kavrama (sanırım ıslak) yarı otomatik tabie edilen bir şanzumandır. Yeni kasa S60'larda 1.6 motorlu dizel ve benzinli arabalarda kullanılıyor.



    Eski kasa 2.0T'lerde vites değiştirmeye manuel olarak müdahale edilemeyen tam otomatik (hidrolik) vites; 2.5T, T5 ve D5 motorlarda ise vites değiştirmeye manuel olarak müdahale etme özellikli (Geartronik) yine tam otomatik (hidrolik) vites kullanılmış.



    Zaten aşağıda verdiğim wikipedia sayfasına bakarsanız, powershift şanzumanın ilk olarak 2008 yılında kullanıldığını göreceksiniz. Dolayısı ile 2005 model arabada kullanılmış olamaz

    en.m.wikipedia.org
    Ford PowerShift transmission - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Eski kasa S60'larda hiç bir zaman Powershift şanzuman olmamıştır. Powershift robotize edilmiş çift kavrama (sanırım ıslak) yarı otomatik tabie edilen bir şanzumandır. Yeni kasa S60'larda 1.6 motorlu dizel ve benzinli arabalarda kullanılıyor.



    Eski kasa 2.0T'lerde vites değiştirmeye manuel olarak müdahale edilemeyen tam otomatik (hidrolik) vites; 2.5T, T5 ve D5 motorlarda ise vites değiştirmeye manuel olarak müdahale etme özellikli (Geartronik) yine tam otomatik (hidrolik) vites kullanılmış.



    Zaten aşağıda verdiğim wikipedia sayfasına bakarsanız, powershift şanzumanın ilk olarak 2008 yılında kullanıldığını göreceksiniz. Dolayısı ile 2005 model arabada kullanılmış olamaz

    en.m.wikipedia.org
    Ford PowerShift transmission - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission








    hocam orda volvo nun ortalama bir. yil daha erken kullandigi veya daha dogrusu adlandirdigi yaziyor (2008) bu da sizin dediginizi dogruluyor. Simdi orada islak debriaj ve hidrolik hareketlenmeye sahip sistemi 2009 da kullandi diyor ve sonrasinda ancak yeni powersgiffti fiesta da kullandi diyor ya bu demek oluyo mu ki acaba 2008 oncesi powershift yazan s 60 gercekte sadece kagit ustunde powershift?

    Bu nokta benim icin onemli cunku gercekte kavramada bir fark yoksa ve gerçekte (aracda 2005/2006 s 60lar)dsg system kullanilmamissa benim icin arac yilinin onemi yok daha dusuk. km de daha dusuk yila ait fakat daha uygun bir diri s60lara bakabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.