Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (371. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,
    S60 aracım ile forumda aranıza katıldım. yaklaşık 10 yıl önce de S40 aracımla ilgili forumu yakından takip ediyordum. Hatta @hesheit üstadın bilgilerinden orda da çokça faydalanmıştım. Şu andaki sorunum 2004 aracımda hafif bir yağ sızıntısı olmuş, üstten sızarak sol lastiğin arka tarafından (rot kollarının da arkasından) yere damlamış. Forumun çoğunu okudum ama denk gelmedi. Bu sorunu yaşayan veya ankarada iyi bir usta tavsiye edebilecek var mıdır?
    Teşekkürler
  • Herkese Selamlar;

    Aracım 2005 Volvo S60 2.0 T, LPG konusunda kısa vadede tasarruf edelim derken uzun vadede masraf mı yapıyoruz anlayamadım. 2 yıllık LPG kullanımı sonrası orijinal paslanmaz çelik volvo sübaplar eridi. Masraf şu anki kur fiyatlarıyla yaklaşık 3850 TL . LPG ile kullanan arkadaşlar özellikle uzun yolda mümkünse benzinle gitmeli diye düşünüyorum. Bu arada yağ değişim periyodum 7000 km de bir Castrol 5w-40. LPG kiti Prins VSI-2.


    Saygılar;




  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    Hocam AFR ayarı yaptırmış mıydınız? Veya yol ayarı?
    Çünkü eski kasa S40'ların fabrika sübapları LPG'ye dayanıklı üretilmiş. S60 da benzerdir bence.
    Aklıma gelen tek ihtimal LPG'nin fakir karışımda kalması. Bu da silindir içi sıcaklıkları çok yükseltir.

    Bu arada çıkan masrafı biraz detaylandırma şansınız var mı? işçilik ve parça ücretleri ayrı ayrı ne kadar mesela?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Eylül 2018; 20:31:58 >
  • AFR ayarı 2 yıl içinde iki defa yapıldı motor arıza lambası kullanım süresince hiç yanmadı. Benim kullandığım motordaki(B5204T5) sübaplar S60 2,4 fabrika çıkışlı CNG-LPG motorla aynı, Ancak karışım ayarından çok benim en çok şüphelendiğim araç son zamanlarda sübap kayıtlarından yanma odasına yağ alıyordu yokuş aşağı gaz kestikten sonra ciddi mavi duman atıyordu.İl dışında olduğum için ustama götürememiştim bi müddet böyle kullanmak zorunda kaldım .Yapılan işlemler için ustamın yazdığını paylaşıyorum,

    Saygılar;





  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    O zaman yağ kaçağından olma ihtimali daha yüksek. Çünkü mantıklı değil yani fabrikadan LPG'li çıkan aracın sübap eritmesi.
    95-04 S40'ların bütün motorlarında sübaplar LPG'ye dayanıklı, ciddi derecede fakir karışım olmadığı sürece sübap sorunu yaşanmıyor onlarda. Dediğiniz gibi sizin araçta da yaşanmaması gerek.

    Tam da dövizler bu kadar uçmuşken masraf çıkarması kötü olmuş. En azından bir 3-4 ay önce olsaydı 2/3 fiyatına hallederdiniz.
    Liste için de teşekkürler.
    Tekrar geçmiş olsun.

    Edit: Bu arada merak ettiğim bir şey daha var. Kapak taşlandı mı yoksa sadece temizlenip geri mi takıldı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Eylül 2018; 22:54:31 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Turbolu araçlarda LPG yi daha bi dikkatli kullanmak lazım kanaatindeyim.Çünkü turbo araçlarda back-pressure çok fazla olduğundan dolayı atmosferik motora göre daha çok ısınıyor egzos manifoldu. Zaten eriyen sübaplar hep egzos sübapları.

    Kapak taşlandı , üst kapak rektefiyeciye gitti.

    Saygılar;
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    S60 forumuna nadiren baktığım için konuyu yeni gördüm. Geçmiş olsun öncelikle, parça fiyatları giderek yükseliyorken masraf çıkmış boşuna. Şaşırdım açıkçası supapların gitmesine, üstelik ayarlarınız da normalken. silindire sızan yağ baya hızlı deformasyona sebep olmuş anlaşılan. Aracınızın kilometresi nedir, ya da kaç km geçtiniz lpg ile?

    Okuduğum bir yazıda, sabit devir-düşük yük gibi durumlarda (uzun yol bir nevi) egt çok artıyor diye yazılmıştı. Sürekli sabit devirde gitmemek lazım. Bir de yüksek devirden kaçınmak şart, hem lpg yanma hızı açısından, hem de ayar ne kadar iyi olsa da open loopta fazlaca zengin kalabiliyor motor.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler,



    Aracım 270.000 kmde ve yaklaşık 50.000 km dir LPG de kullandım. Bu aralar başka bi sıkıntı başgösterdi umarım çözeriz. Aracım 4000 rpm den sonra fakire düşüyor. Belki daha öncede vardı? (LPG ustasını değiştirince çıktı.!!!!) enteresan bir arıza. 4000 rpm altında herşey normal.



    Saygılar,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    İşin iyi tarafından bakarsak, 50bın km de üst kapak masrafını çoktan cıkartmıssınız, bundan sonra LPGde hesap + yazmaya devam edecek, hem de kapak yenilendi, artık dusunmezsınız.

    Lpg işi için eğer denemedıysenız şu facebooktakı grubu öneririm, en azından bir kez detaylı kontrol etmiş olursunuz. Prınste kablo alıp ayar yapma şansı yoktu en son, olsaydı siz de kontrol edebılırdınız. Prınste de arıza lambası söndürme özelliği vardır, eğer ustanızdan emin değilseniz belki bu şekilde ayarlamıstır, uzun süre yanlış ayarda kalmış olabilir araç.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    Hocam emme ve egzoz tarafında hava kaçağı falan olabilir mi? Maf sensöründen olabilir diyeceğim ama 4000 altında da fakir olması gerekir. Bir de LPG sistemi ayarsız olabilir iyi bir ayar yapılmış mıydı? Hala ankaradaysanız R servis karşısındaki ümit usta da belki bakabilir aracınıza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba şifremi unuttuğum için bi süre sıkıntı giremedim kusura bakmayın ..

    Kaset adaptörü " HAMA " diye bir marka daha önce bikaç yerden aldım dediğiniz gibi mono aldığım gibi çöpe salladım.
    Bu fena ses vermiyor CD ile %100 dersek bunda %95 civarında kalite diyebiliriz.

    İlk aracım 2004 1.6 classic S40 idi.
    2004 S60 2.0T suan.
  • Aracımızı ihtiyaçtan satıyoruzdostlar, hiçbir problemi yoktur




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADAŞLAR Sorunlarımızı çözdükten sonra da lütfen foruma belirtelim ki fikir sahibi olalım :)

    / ANKARA / VOLVO / MEHMET /
  • Selamun aleyküm Arkadaşlar ben Volvo sevdalısıyım desem yeridir. Çok seviyorum 2003 model s80 alacaktım 400 bin km de almadım yakınımdan. Kısa süre sonra şanzıman arızası yaptı 8 bin TL masraf etti korkmaya başladım şimdi bi dizel bakıyorum gene elimde golf 5 2004 model 1.6 fsi var ben çok memnunum fakat volvo kullanmak istiyorum. Otomatik şanzımandan korkuyorum açıkcası bi tane ilan gördüm 2005 model s60 2.4d 245 bin km de 50 bin TL acaba sıkıntı yaşar mıyım otomatikten bi yardımcı olun



    İlan bu: 2005 VOLVO S60 2.4 D D5 GEARTRONİC İlan No: 590581897

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bigOver55 kullanıcısına yanıt
    Bu tür arabaları sahibinden bakım kayıtlı almak her zaman daha iyidir hocam. İlla galerici olacaksa da bakım kayıtları olmalı, şasi-kaporta ekspertizi ve kesinlikle bir volvo özel servisinde motor-şanzıman kontrolü yaptırılmalı. Normal sanayi ustası hiç anlamaz bu arabalardan. Yaparız abi diyen varsa da hem arabayı hem de sizi rezil eder.
  • Zaten ekspertize sokmadan yapmam hayatta orda ki yazılanları çok kale almıyorum da şanzıman sorun olur mu kafam karışık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bigOver55 kullanıcısına yanıt
    Bir volvo ustasına detaylı kontrol ettirip olası masrafları sormak ve olur almak en mantıklısı. Ama sadece volvolara bakan bir özel servis olması lazım, yukarıda yazdığım gibi.
  • elinde VIDA cihazı olan varsa
    wın 10 da çalıştıran varmı ???

    wın 7 diden başkasında çalışmıyo
  • husel0000 kullanıcısına yanıt
    Hayır netteki eski versiyonlar yalnızca 32 bit windows 7'de ve xp'de çalışıyor.
  • yok 64 bit wın7 çalıştırdım
  • 
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.