Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (370. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
614.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 368369370371372
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreelci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mk5361

    2006 model volvo s60 200 bin km de hiç lpg takılmamış değişeni olmayan 42 bin tl diyorlar. bu fiyat iyi midir. bu model de bir araca kasko yapılır mı maliyet nedir. benim maksimum bütçem bu olduğu için ilk etap da lpg taktırmasam çok ağlatır mı beni :))) birde sizin araba ile ilgili düşünceleriniz neler genel olarak.

    Bizde 2006 sı var burda birkaç kez yazdım

    Yol bilgisayarı tamamiyle mahalle içi kullanımda E5 dahi çıkmadan düşük hız ortalaması ile 13 lt civarı e5 de normal trafikte 7-8 lt ye düşüyor

    Kasko yapılıyor bizim araca ama fiyattan emin değilim yanlış rakam vermeyeyim
    Rakamsa göreceli ama temizse fiyat bence çok normal

    yakalamışken sorayım 2004 model 198 bin de bir tane var lpg si de var. bu aracın 188 binde şanzımanınn radyatör kaynaklı değişmiş diyor bunun etkisi ne olur bu araca. sürekli malum sitede dolanıp s60 bakıyorum böyle bulunca da buraya yazıyorum, yardımcı olduğun için teşekkürler




  • mk5361 M kullanıcısına yanıt
    Benzeri bize de oldu

    Bunların şanzıman yağları motor gibi radyatörden soğutuyormuş , tam teknik olarak bilmiyorum

    Radyatörde problem olduğu için tıkanıyor yada kaçırıyor , şanzıman yağına su kaçırıyor

    Onu da radyatör soğutma suyu eklediğin haznede görüyorsun

    Hangi yağın tarafı problemli ise örneğe dönüyor

    Bizim ki kahverenginin bir tonu olmuştu

    Biz farkedip hemen müdahale ettirdik

    Şanzıman a su karıştığı için ileride problem olmasın diye revize ettirdik

    O araçta uzun süre su ekleyerek bindilerse zamansızlık yada arızayı bulamadıkları için çünkü araç hararet falan yapmayacaktır, sonra şanzıman problemi olunca komple değişmiştir

    Komple radyatör ve aksamlar ile değiştiyse herşey sıfırdır

    Uzun süre baş ağrıyıp arıza çıkarmaz

    Benim araçta da uzun zamandır başka bir problem çıkmadı çok şükür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emreelci kullanıcısına yanıt
    Bende s60 varken şanzıman revizyonu yaptırmıştım. Dedikleriniz doğru. Radyatörle şanzıman arasında bağlantı var. Radyatörde zamanla ortaya çıkan kaçak şanzıman yağına karışıyor. Ben de şanzıman tamiriyle birlikte radyatörü değişmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu volvo sevdası ömürümü yedi. Kullanıcıları bu kadar mı seviyor bu aracı satılık pek yok, internette olanlarda da 19 20 bin lira hasar var ve bu çok normalmış gibi söyleniyo.r parçaları çok pahalı diye mi bu kadar hasarı normal gibi söylüyor satanlar.
  • mk5361 M kullanıcısına yanıt
    s60r - v70r'dan bahsediyorsanız zaten az var, üstüne birde dediğiniz gibi kullanıcılar satmak istemeyince zor bulunuyor.

    Bu araçların alınabilir olanları senede 1 defa denk gelir sahibinden.com'da. Diğerleri bence alınmaz.

    Hasar konusuna gelince. Hasarın tutarından çok hangi parçalar hasarlı, hangi yılda kaza olmuş, nerede tamir edilmiş bu gibi şeyler bence daha önemli. Ancak genel olarak 20 bin tutarındaki bir tamir masrafı az değil tabiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    s60r - v70r'dan bahsediyorsanız zaten az var, üstüne birde dediğiniz gibi kullanıcılar satmak istemeyince zor bulunuyor.

    Bu araçların alınabilir olanları senede 1 defa denk gelir sahibinden.com'da. Diğerleri bence alınmaz.

    Hasar konusuna gelince. Hasarın tutarından çok hangi parçalar hasarlı, hangi yılda kaza olmuş, nerede tamir edilmiş bu gibi şeyler bence daha önemli. Ancak genel olarak 20 bin tutarındaki bir tamir masrafı az değil tabiki.

    o zaman beklemeye ve aramaya devam teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mk5361

    bu volvo sevdası ömürümü yedi. Kullanıcıları bu kadar mı seviyor bu aracı satılık pek yok, internette olanlarda da 19 20 bin lira hasar var ve bu çok normalmış gibi söyleniyo.r parçaları çok pahalı diye mi bu kadar hasarı normal gibi söylüyor satanlar.

    Her parça Euro ile geliyor hasar kaydı ister istemez yüksek olur



    Örneğin önden basit bir kaza yapsanız yani hava yastığı açmasa, köpeğe galan çarpsanız , farlar zenon mesela, panjur, tampon , bir de çamurluk olsa ki bu örnek geçen gün A8 i olan ve konusu olan bir arkadaşın başına geldi yüksek meblağa tutar ama önemsizdir yani aracın yürürü için problem oluşturmaz

    O Audi de far, tampon, panjur ve sol çamurluk 20.000 civarı tutmuştu yanlış hatırlamıyorsam

    Bakarsan meblağa büyük ama parçalar Euro + işçilik olunca yüksek oluyor

    Arkadaşın dediği gibi önemli olan kazanın boyutu ve nerde nasıl yapıldığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreelci -- 10 Kasım 2017; 17:55:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üç ay önce Antalya'dan İst'a yola çıktım. Daha Torosları tırmanmaya henüz başlamışken orta şeritteki inşaat kamyonundan dört parmak büyüklüğünde bir taş fırladı. Hızım 100km/s cıvarı. Taş iki-üç kez yere sekti bana doğru geliyor. Dedim, bu seyahat burada biter. Taş cama gelir, cam kırılır ve biz Antalya'ya geri döneriz. Yolcu tarafından, tam ön cama ortadan bir yerden vurdu. Müthiş bir gürültü. Ben hayretler içindeyim. Camda hiçbirşey yok. İnanamadım durdum baktım, gerçekten sorun yok!

    Aynı seyahatte Bilecik taraflarında, tıpkısının aynısı bir olayla daha karşılaştım. Yine sorun yok. Kendimi savaşta bombalanan kentten kaçan şoför gibi hissediyorum. Bir yandan hiçbirşey olmaması hoşuma gidiyor, diğer yandan sırada ne var acaba, bir seyahatte bu kadar olur mu, diye düşünüyorum.

    İst'a gelir gelmez, hemen başladım Volvolarda kullanılan camları araştırmaya. Arka cam hariç tümü lamine çıktı. En fazla çatlarmış. Klima açık olduğundan kabinde iç basınç oluşuyormuş ve bu durumda çatlama bile olmadan cam taşı geri voleliyormuş. İşe bak! İnternette izlediğim Volvo'nun camlarını kırmaya çalışma videoları da durumu çok iyi açıklıyor.

    Olaydan bir hafta sonra bir dostum, ki eski bir Volvo kullanıcısıdır, sıfır km Subaru Forester aldı. Aracını inceledim, sadece ön cam lamine, gerisi temperli. Kendisine durumu açıklayamadım. Ek not: S60'dan sonra Forester ile uzun seyahat mümkün değil. Araçta koltuk mu var, sandalye mi belli değil. Şehir içinde kullanımı kolay ama, hakkını yemeyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 9 Aralık 2017; 12:11:26 >




  • hesheit kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam. Lamina cam yanılmıyorsam yeni s60’da da ya yoktu ya opsiyoneldi.



    Ben de bu arada tiguan’dan polo’ya geçiş yaptım. Koltuk diye bir şey yok gerçekten. Bacaklarım yanlardaki sert plastiğe değmekten nasır tuttu tutacak. 🤗 ikinci el bizim kasalara göz gezdirdim ama cesaret edemedim tekrar. Hem s60’ların yaşı hem km’ler konuyu açtığım zamanki gibi değil zira.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.

    Aranıza katılmayı düşünen biri olarak naçizane bir kaç sorum var; gördüğüm kadarıyla burada çok çok bilgili arkadaşlar var, umarım yardımcı olabilirler.

    Öncelikle şunu belirteyim bütçeme göre alabileceğim model yılı muhtemelen 2002-2004 civarı olacak. (Maalesef daha yukarı yıllardaki temiz bir s60 a bütçem el vermiyor.)
    Hedefim mümkünse hiç lpg takılmamış az kilometrede bir s60 bulmak. Sonra LPG taktırmak.

    Sorularım kısaca şöyle;
    1- Bu araçlarda 2.0 veya 2.3 motorlarda vs. LPG takılamayan veya takılırsa da sıkıntı çıkaran bir model var mı? Yani motorlar LPG ye uyumlu mu?
    2- Bütçem aşağı yukarı 40.000 TL civarı şimdilik bu rakama temiz, az kilometrede bulabilmiş değilim ama bir-iki adayım var, yaklaştığım söylenebilir, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    3- Model yılı itibariyle alacağım aracın şanzımanı geartronic olacak, powershift değil. Bu ne kadar büyük bir farktır?
    4- Eminim çok defa konuştunuz hem bu konuda hem başka yerlerde ama şunu da soracağım; malum parçası tabii ki bir renault ya da ford grubundan pahalı ama ne kadar pahalı, yani marj ne kadar?
    Örneğin Focus un stop lambası 100 lira dersek, bu aracın stop lambası 200 TL mi, fark %100 mü veya nasıl öngörmeliyim?

    Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Axiaziz -- 20 Şubat 2018; 21:4:34 >




  • Axiaziz kullanıcısına yanıt
    arkadaşıma 2004 2.3 t5 motor var 260 bin km genelde uzun yol ağırlıklı kullanıyor hatta aracını ben almayı düşünüyorum aracın kaput ve sağ yanı boyalı
    sağ hava yastığı açılmış fiyat olarak 34 bin tl gibi düşünüyoruz

    2016 model volvo s60 t3 üm vardı geçen hafta sattım daha önce 2.0t 2006 model volvo s80 im vardı s80 nin keyfini s60 da bulamadım 10 yaş genç olmasına rağmen 2016 model volvoda gayet iyiydi ....sorularınıza gelecek olursak

    1-)5 silindir motorları efsanedir volvoların sorunsuz motorlardır 830 bin km de anahtar değmemiş motor gördüm (lpgsiz)
    2.9t6 motorlar biraz sorunlu oda s60 da yok
    2-) motor şanzıman temiz olsun kasaya pek takılmayın umarım o fiyata bulabilirsiniz
    3-) geartronicler powershiftlere göre daha sağlamdır
    4-)parçasına göre değişebilir ama yürüyen aksam ucuz motor şanzıman parçaları %50 pahalıdır taş çatlasın
  • dymmt D kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamati2

    Benden önceki sahibi xenon far taktırmış buda sürekli ampül arızası yakmaktaydı iki farada ufak parça taktırdım böylece far arızası ortadan kalktı benzer sorunu olanlar varsa yer tavsiye edebilirim.
    Merhabalar

    Ben dede aynı sorun var
    Kardeş kimi tavsiye edersiniz
    Kolay gelsin
  • Kendi S40 aracımda yapmıştım, aynı teybi kullandıkları için eski kasa S60'lara da oluyor. Çalıştırmayı başardıktan sonra buraya da yazacaktım, yeni aklıma geldi.

    Volvo HU-xxx kodlu teyplere, eğer arkasında CD changer çıkışı varsa az bir maliyetle AUX girişi ekleyebiliyorsunuz. Lazım olan tek şey Arduino Nano kartı ve 8 pinlik DIN kablosu. Bir de dişi 3.5mm jak, ses kabloları falan..

    Sistemi kurup teybe bağlayınca cd-changer menüsü aktif hale geliyor. Teybin modunu cd changer'a alınca yaptığınız aux girişini kullanabiliyorsunuz. Doğrudan kablo üzerinden bağlandığı için ses %100 kalitede, kayıpsız ve CD kalitesinde iletiliyor.
    Bana toplam maliyeti geçen kış 70 küsür lira oldu. İşin güzel yanı AUX çıkışı elinizde olduğu için, araçta istediğiniz yere konumlandırabiliyor; veya ucuna bluetooth destekli bir modül takarak telefonunuzu bağlayabiliyor, usb bellek ve sd kart takabiliyorsunuz.(Şu tür cihazlarla:https://img01-olxro.akamaized.net/img-olxro/131892810_1_644x461_modul-decodor-mp3-player-bluetooth-fm-usb-micro-sd-aux-afis-galati.jpg )

    Detaylı bilgiyi s40 forumundan öğrenebilirsiniz, yardıma ihtiyacı olan olursa sürekli buralardayım
    Konu:https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/130572694
    (çalışmazsa)https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-145




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Mayıs 2018; 16:7:16 >




  • Merhaba hocam 2004 S60 a sahibim 4 yıldır ve öncesinde de S40 var idi.
    Size tavsiyem benimde bu AUX mevzusu olacak. Teyibi hiç kurcalatmadan söktürmeden gidin elektronik kaset çalar alın ucunda 3.5 mm JAK var zaten onuda telefonunuza takın :) böylece sizinde bir AUX kablonuz olsun :D

    Hatta ben bunu da geliştirdim bu JAK olan kablonun ucuna Bluetooth cihazı aldım kablo sürekli bu cihazda takılı duruyor yani ben araca bindiğimde sadece telefondan bluetooth u açıyorum ve istediğimi dinliyorum :D ( iphoneun bazı modellerinde jak olmadığı icin bu tekniği kullandım )

    Bu arada sorularınız olur ise yardımcı olmak isterim :D
  • Mr. Sıkıntı Yok kullanıcısına yanıt
    Ben de ilk olarak kaset adaptörü ile başladım işe. Hatta çin malı dandik olanlardan almıştım, stereo diye sattıkları şey bas bayağı mono çıktı. Sonra gidip 50 küsür lira verip philips marka kaliteli bir şey aldım. Çok daha iyi ses veriyordu. Ama kaset adaptörü zor oluyor bence, teypten upuzun bir kablo sarkıyor, etrafa dolanıyor falan. Bir de kalite mevzusu. Ben müzik ile ciddi uğraşırım. Telefon falan kesmiyor beni. Sandisk marka Türkiye'de nadir bulunan bir mp3'üm var. AKG marka iyi bir kulaklık ve flac/320 kbps kalitede müzikler ile birleştirip müziğin mümkün olan en kaliteli halini dinledikten sonra, kalitedeki düşüşün farkına vardım. Bir de AUX ile mp3'ten yaptığım EQ ve diğer ayarlara nedense daha iyi tepki aldım.

    Her neyse, kaset adaptörü benim istediğim o derinliği vermiyordu. Bir de kaset sürekli döndüğü için vızıltısı ve arkada hafif de olsa dip gürültüsü oluyordu. Sonra cd changer'dan AUX işine giriştim. Şu an orijinal CD kalitesinde ses alıyorum (ki müzik dünyasında en kaliteli kaynaklardan biri sayılır), cızırtı, dip gürültüsü falan yok.
    En çok işime gelen yanı ise AUX girişi oldu. Müzik çalara yetecek kadar kısa bir AUX kablosu aldım. Orta konsolda saklama gözünün içine delik açıp oraya yerleştirdim. Kabloyu yerinden hiç çıkarmıyorum, saklama gözü sürgülü olduğu için gözükmüyor da.
    Bu işin güzel yanı isterseniz jak girişiyle falan hiç uğraşmazsınız. Teybin arkasında, konsolun içine bir bluetooth cihazı alıp oraya sabitler kabloyu da ona bağlarsınız. Araba orijinal gibi bluetooth'lu oluverir.

    Ama benimki biraz da takıntı. Yani kaliteli bir kaset adaptörü ile aux girişi arasındaki kaliteyi ayırt etmek ilk başta kaliteli bir ses kaynağı gerektirir. Daha sonra da bir kaç farklı kaliteyi tecrübe etmiş kulak. Yani kaset çaların kalitesine %93 dersem, AUX %100 olur. Yani aradaki fark telefon kullanarak büyük ihtimalle anlaşılmayacaktır.

    Son olarak bu işlemlerde teybe hiç dokunulmuyor. Tek yaptığımız hali hazırda var olan cd changer çıkışını kullanmak. Opsiyon olarak mevcut araçlarda bagajda cd changer ünitesi oluyor. Bu ünite teybe bağlanıyor. Benim yaptığım bu sistem de aynı yere bağlanıyor.
    Bu arada sizin kaset adaptörünün markası nedir?

    Aşağıdaki fotoda görebilirsiniz jak girişinin konumunu.


    Bu arada S60'ınızın motoru hangi model? S40 da eski kasaydı sanırım, memnun musunuz S60'tan? Özellikle yürütme masraflarını S40 ile kıyaslayabilirseniz sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Temmuz 2018; 20:50:19 >




  • Bizim ayrılık vaktimiz geldi ne yazık ki..

    İmkanım olsa kesinlikle satmam. Farları , sinyalizasyonu Bi-Led özel imalat. Emek var kesinlikle... Nadir 2.4 T5 lerden.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-bir-daha-gelmez-582292400/detay

    Bu linkten bakılbilir.
  • Arkadaşlar Merhaba, 2016 s60 T3 yıllık bakımı geldi, en uygun fiyatı hangi servisten alabiliriz İstanbul'da ve İstanbula yakın şehirlerde? Söylenen fiyat 1500 TL civarı.
  • 40EX500 4 kullanıcısına yanıt
    Yanlış konu hocam. Burası 2010 öncesi eski kasaya ait. Yeni kasa için sorularınızı buraya sorabilirsiniz:
    https://forum.donanimhaber.com/volvo-s60-2011-ve-sonrasi-sorular-cevaplar-ve-dostluklar--23008600-841
  • Arkadaşlar herkese merhaba, 30 yaşıma geldim ilk arabamı alacağım kısmet olursa. Arkadaşımın arabasını almayı düşünüyorum. 2005 model s60 2.0t (180bin kmlerde) full model dediğine göre ilk sahibi ankarada rektör mü dekan mı tam olarak hatırlayalamadım. Kendisi bir bucuk yıl önce satın almış LPG takılmış garantısı devam ediyor diye söyledi. Aracın hiç kazası yok. Hafta başı müsait olursam eğer kayseride baktırmayı düşünüyorum yine. Aracın konforu vs yol tutuşu gibi şeyleri tartışmayacağım. Eski sevgilimin ailesinde vardı çok kullandım o aracı. Bu aracı da bi kaç kez kullanmak nasip oldu. Gayet iyi göründü gözüme. Yaklaşık 370 sayfa yazı var :) hepsini okuyamadım ilk on sayfa ve son bi kaç sayfayı okudum. Burada çok bilgili ve aracı tanıyan arkadaşlar var. Benim sorum verdiğim bilgilere göre bu yaşta ve kilometrede olan bir araç için nelere dikkat etmem gerekir. Aracın her faturası duruyormuş ilk sahibi herşeyini vermiş ben tam incelemedim. Değerli fikir ve görüşlerinizi beklerim. İyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 368369370371372
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.