Arkadaşlar aranıza yeni katıldım...Aracımla alakalı bazı şüphelerim olduğu için konuyu araştırdım... Size danışmak isterim müsaadenizle... 2005 civic ls aracım 65000 km.de. Araç çok yüksek devirlerde hızlanıyor. 130 km hıza 5.viteste ancak 4000 devirde ulaşıyor. anladığım kadarıyla vtec motordan dolayı bu normal? Cevaplarsanız sevinirim
Hocam tam anlamadım sorunuzu, düşük devir de mi vites atıyorsunuz? Vitesleri biraz daha yüksek devirde atın 130km çok düşük bi hız. Vtec motorla fln alakalı bi durum olduğunu sanmıyorum, ayrıca yukarıdada yazdım sizin araçlarda 5500 devirden sonra öyle performans vericek bi vtec açma olayı yok.
aslına bakarsanız doğru anlamışsınız problemi... düşük devirde hız almıyo araç 5 vites 3000 devirde 100 km falan anca oluyo?
quote:
Orijinalden alıntı: A.Başar
aslına bakarsanız doğru anlamışsınız problemi... düşük devirde hız almıyo araç 5 vites 3000 devirde 100 km falan anca oluyo?
Hocam düşük devirde normal yani, hız istiyorsanız araç kaç devir çeviriyorsa kesiciye girmeyecek şekilde en yüksek devirde vites atın, çokta gerek yok hızlı araç kullanmaya ama dediğiniz araçla 5.viteste olsa devir arttıkça gayet güzel hızlanması lazım.
Hocam daha önce focus kullanıyordum onda 3000 devir 5.vites 115 km gibi bi hız yapıyordu bu aynı yerde 100 yapıyo... o yüzden şaşırdım. Ama dediğiniz gibi yüksek devirde gerçekten şahane gidiyor araç
quote:
Orijinalden alıntı: A.Başar
Hocam daha önce focus kullanıyordum onda 3000 devir 5.vites 115 km gibi bi hız yapıyordu bu aynı yerde 100 yapıyo... o yüzden şaşırdım. Ama dediğiniz gibi yüksek devirde gerçekten şahane gidiyor araç
4000 devirde 130 yapması doğaldır ya bi anormallik yok bu işte. yani bende fiesta kulanıyorum 1.4 motorlu 80hp 3500 devirde yakın 120 yapıyo. eh 4000 de 130-140 arası yolun eğiminede bakar bu durum tabi.. bazen yol düz görünse bile ne hikmet anlamıyorum araç yokuş yukarı hızlanıyo gibi oluyor bazende yol düz görünmesede araç altımdan kayıp gidicek gibi hızlanıyo. zaten 130 ve katları hızlara 4000 devirden sonra ulaşırsınız örnek 4500-5000 devire doğru geldiğinde bide kadrana bakın derim ama siz yinde 120 geçmeyin hatta mümkünse 90 bile geçmeyin! benzin para arba para ama canımız para ile değil kazasız belasız sürüşler dileği ile
benim 96 model brodway de yüksek devirde şahane kaçıyor yakıt ne harcıyor sen ondan haber ver
quote:
Orijinalden alıntı: nrglife
quote:
Orijinalden alıntı: Caniggia
VTEC artık bir hikayedir. 2004 yılının teknolojisi.
6000 devirde gelen performansın kimseye faydası yok, çünkü 6000 devirdeki bir motor 30 litre yakıt tüketir. Önemli olan 2000-3000 devirde performans almak. Onun için de TSI ya da dizel lazım. İnsanlar artık torkun önemini anladı. 125 beygir diye dinamometreyi kandırabilirsin, otomobilden anlamayan tipleri de kandırabilirsin, o kadar. Ondan sonra da arabaya 3-4 yetişkin kişi koyup bagaja da bir iki bavul koyunca, ya bu araba niye gitmiyor diye sorarlar.
2004 model Honda Civic zamanının tartışılmaz en iyi arabasıydı. O zamanlar bütün markaların benzinli motorları birbirlerinin aynıydı, Honda VTEC'le gerçekten fark yaratıyordu. Mesela, Vosvos 102 ve 115(FSI)'lik gibi angut motorlarla Honda'ya karşı rekabet etmeye çalışıyordu. Dizel motorlar yeni çıkmıştı, 30-40 bin km sonra patlıyordu. Honda motoru bu dönemde haklı olarak büyük ün kazandı.
Ama o günden bu yana köprülerin altından çok sular aktı. Millet aldı yürüdü. Piyasada Honda'dan daha iyi bir sürü motor var. Ford grubunun 109'luk dizeli, ya da Renault'un 105'lik dizeli Honda'nın yarısı kadar tüketip 2 katı kadar tork veriyor. Biraz subjektif olacak ama, 2000 devirde turbonun devreye girdiğinde aldığım keyfin yanında VTEC'in verdiği keyif hikaye kalıyor. Ayrıca yakıt tüketimi farkı çok büyük. Mesela bu arabalar yakıt maliyetinde Honda Civic'e her 100.000 km'de yaklaşık 15 milyar fark atıyor. Yani artık Honda'nın dayanıklılığının da anlamı kalmadı. Ford Focus al, 200.000 km kullan, çöpe at, tekrar altına 0 Ford çek, aynı hesaba geliyor. Benzinli tarafında da Vosvos'un TSI'si işi bitirdi, burada tekrar anlatmama gerek yok herhalde. Opel yeni Astra'da da 140 BG'lik benzer bir motor kullanmaya başlıyor. Eskiden Honda'cılar Opel'le Almanya'nın Tofaş'ı diye alay ederdi. Şimdi artık Almanya'nın Tofaş'ı diye aşağılanan ve batmak üzere olduğu söylenen Opel bile, Japonya'nın Mercedes'i Honda'dan daha iyi arabalar üretiyor. Japon otomotiv endüstrisi için vahim bir durum bu.
Rakipleri bunları yaparken Honda hala aynı yerde, hatta geriledi. Allahaşkına 2004 model Civicle 2010 Honda Civic arasında teknik olarak fark var mı? Tam tersine eski Civic daha iyi hızlanıyordu.
2010 yılındayız. [size=3]Şehir içinde 10-11 litre yakıt tüketip karşılığında ancak 152 Nm tork veren bir motor yok artık.
Honda düşmanı değilim, maksadım provokasyon da değil. Ama Hondacıların artık anlamı kalmayan bir teknolojiyi bu kadar hevesle anlatmaları garibime gittiği için böyle bir yazı yazma gereği duydum, kusura bakmayın.
Yanlış bilgi vermeyelim lütfen..
Sedan olarak bahsediyorsanız, Civic Sedan 1.6 125hp Manuel Ş.içi tüketim 9.1 lt/100km VW'de Civic karşılığı Jetta 1.4 TSI 122hp Manuel dersek Ş.içi tüketim 8.3 lt/100km Hatchback olark bahsediyorsanız, Civic HB 1.8 140hp Manuel Ş.içi tüketim 8.8 lt/100km VW'de Civic HB karşılığı Golf 1.4 TSI 122hp Manuel dersek Ş.içi tüketim 8.2 lt/100km
Özet olarak sedanlar arasında [size=3]0.8 lt/100km Hatchbackler arasında [size=3]0.6 lt/100km fark var, yani öyle atla deve değil yani.. Özellikle 1.8 motor reklamını 1.6 kadar yakıt tüketimi 2.0 kadar performans olarak yapıyordu.. Bir diğer ayrıntı o yere göğe sığdıramadığınız "turbo torku" 1750-4000 devir arasında veriyor. Yani 1750 devire çıkana kadar (aynı durum dizellerde de var) araba sürünüyor ve 4000 deviri geçince ölüyor. Honda 7000 devire kadar gidiyor.. Tamam şehiriçinde hergün 6000-7000 devirle gezmiyoruz ama lazım olduğunda da motorun size o deviri (ve o devirdeki tork ve beygiri) vermesi lazım.. Ayrıca honda motorlarının sağlamlığı ve uzun ömürlü olması efsane olmuştur, milyon km.yi deviren bir sürü araç var.. TSI'lerin ne olacağı henüz belli değil.. zaten ilk versiyonlar 140 ve 170 hp gücündeydi, ortaya çıkan sorunlar sebebiyle 122 ve 160 olarak üretilmeye başlandı.. Tamam yeni bir teknoloji ama aşırı beslemenin uzun vadede motora ne gibi etkileri olacağı bilinmiyor.. Honda ise turbo falan kullanmıyor.. Atmosferikle daha sağlam ve sorunsuz olarak rekor kırmaya devam ediyor. Zira S2000 deki 2.0 240hp (Yani litre başına 120hp) rekorunu seri üretim olarak kıran yok.. Son olarak VW düşmanı falan değilim. DSG şanzımanını falan çok başarılı buluyorum, o yüzden direk manuelleri karşılaştırdım, yoksa eşit bir karşılaştırma olmazdı zaten.. Sadece TSI nin eni boyu henüz belli değilken, Honda'nın teknolojisine "artık anlamı kalmayan" bir teknoloji olarak nitelemenize bir anlam veremedim. Zira akıllı sübap zamanlamasında diğer markalar henüz i-vtec'in kalitesini yakalayamamıştır. Bir çoğunun kullandığı sistem Honda'nın yıllar önce yenini i-vtec'e bırakan VtecII benzeri bir sistemdir.
Saygılarımla..
NOT: Ciddi anlamda ekenomi isteyen zaten dizel kullanıyor, ona hiç kimsenin itirazı yok zaten:)
2011 civic elegance sahibiyim. 11000 km yaptım 1 yılda ve 2000-7000 km arası 5000 devirden aşağı vites değiştirmedim. 7000'den sonra yarı agresif kullanıyorum. (Aracımın vites değiştirme uyarılarına yüzde 60 oranında uymakla beraber, aslan besleyen yemini düşünmez misali geri kalan yüzde 40'te 5000 devri görüyorum) Bu kullanımla 8.1 yakıyor ve son 3000 km'dir sıfırlamadım.
Yani biraz sakin kullanımla 7.5 seviyesine inebilecek durumda.
Derdiniz yalnız ekonomiyse Civic'ten uzak durun. "Performans istiyorum bunun için tamamen olmasa da "bir miktar" ekonomiden ödün verebilirim" diyorsanız Civic doğru seçim olur.
"Honda Civic 1.6 şehir içi 11'den aşağı yakmıyor" diyenlere bakmayın.
Önceki Honda Civicler gibi değildir i-vtec ama büyük keyif veriyor.
2007 model Accord 2.4 motorlarda (200 beygir) bu vtec açma olayı var mıdır acaba?
VTEC candır
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme