Bu forumu okuyarak Honda Civic almaya karar verdim ve 2007 Aralik ayinda aldim. Aracim 2005 model LS otomatik ve 40.000 km de. Aldigim icinde oldukca memnunum ve iyi bir karar verdigimi dusunuyorum.
Sizlere danismak istedigim icin bir durum olustu. Gecen hafta Antalya dan Iskenderun' a otobandan giderken arac 3000 devir 120 km ye gelince motordan bir vin lama sesi gelmeye basladi. Basmaya devam edince ses azalarak yok oldu Bu yol boyunca tekrarladi ( 120 km hiz ve 3000 devire gelince). Iskenderun da servise goturdum, kontrol ettiler bir sorun olmadigini soylediler. Daha sonra donus yolunda ayni olay tekrarlaninca Honda' yi aradim ve telefonda usta ile konustum. Bana, bahsettigim devirde ( 120 km ve 3000 devir ) Vtec in devreye girdigini soyledi ve motor isigimin yanip yanmadigini kontrol ettirdi. Yanmadigini soyleyince konu kapandi. Yola cikmadan once 40.000 bakimini yaptirdim.
Sizlerin konu ile ilgili yorumlarinizi bekliyorum.
Tesekkurler
Emrah Delal Kacmaz
honda cıvıc alarak iyi yapmıssınız 120km hızlarda motorsesi oldukça gürültülü duyulur daha yüksek hızlarda rüzgar sesi yol sesi çoğaldığından motor sesi 2 planda kalarak azalır 180km hızda 120km hızdan motor sesi daha düşük duyulur vtec olayına gelince vti lerde bu vtec açma olayı olduğunu biliyorum ama bazı ustaların söylediği ise 3200dk devirde vtec açar kapanması için 2300dk devire inmek gerekir manuel araçlarda 3000dk devirde 98km hıza çıkılabilir ama otomatikte 120km ye çıkmak mümkün olabilir. manuel 218km hızda motor devir keserekn otomatikte bu limit daha yuk- arda olabilir.
Vtec 5500'de başlamıyor muydu?
5500 RPM'den sonra hayat biter Vtec başlar diyorlardı hani?
vtec açılınca yakıtta açılır değilmi
Öyle olduğu söylenmekte.
5500 RPM'de hayat hakkaten bitiyo. Benzin göstergesinin düştüğünü görebiliyosun.
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz Öyle olduğu söylenmekte. 5500 RPM'de hayat hakkaten bitiyo. Benzin göstergesinin düştüğünü görebiliyosun.
Kendime değil de arabama V-Tech Keyfini yaşatamadan satacam galiba? Basmaya kıyamıyorum abi ya!!!
abi basmaya kıyamıon vtec kullanıon o vtec valla stem ediodur şimdi,ama işte benzin olmuş bugün bilmem kaç bundan zarar gören hem bizler hemde vtec:D:D
ben vall arada bir biraz asılıyorum motora... arada istiyor araç.. benzini çok etkiliyor o ayrı konu .. ama baya sağlam gidiyo kısa vites oranlarıyla
6100'de de beyaz çizgiler bitip kırmızılar başlıyor devir saatinde. Yani sadece 600 dakika devir gibi bir opsiyon var 5500'den sonra. Bu durumda: "6200'de herşey biter öteki taraf başlar" da diyebilir miyiz?
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Öyle olduğu söylenmekte.
5500 RPM'de hayat hakkaten bitiyo. Benzin göstergesinin düştüğünü görebiliyosun.
quote:
Orjinalden alıntı: ABABA2307
6100'de de beyaz çizgiler bitip kırmızılar başlıyor devir saatinde. Yani sadece 600 dakika devir gibi bir opsiyon var 5500'den sonra. Bu durumda: "6200'de herşey biter öteki taraf başlar" da diyebilir miyiz?
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Öyle olduğu söylenmekte.
5500 RPM'de hayat hakkaten bitiyo. Benzin göstergesinin düştüğünü görebiliyosun.
aman daha fazla ileri gitmesinde
quote:
Orjinalden alıntı: ABABA2307
6100'de de beyaz çizgiler bitip kırmızılar başlıyor devir saatinde. Yani sadece 600 dakika devir gibi bir opsiyon var 5500'den sonra. Bu durumda: "6200'de herşey biter öteki taraf başlar" da diyebilir miyiz?
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Öyle olduğu söylenmekte.
5500 RPM'de hayat hakkaten bitiyo. Benzin göstergesinin düştüğünü görebiliyosun.
Normalde 7200 mü çevirebiliyo? 6200'de herşey biter ama ne balar orasını bilmiyorum.
hocam senin arabada kam ayarı yok ki, eksantirik millerinin derecesi değişmiyor ki Vtec devreye girsin. sende zaten Vtec hep devrede yahu, Vtec dediğin de değişken sübap zamanlama sistemi zaten, 2. bir spor egzantirik yok. usta sağlam sallamış.
dediğiniz Vtec girme olayı F20c Honda S2000, K20 İntegra type R Civic Type R ve B16A honda Civic vti'da olur. oda öyle 3000 2000 devirlerde olmaz zaten, 5500 devir B16a için, 6200 devir K20a için, 6800 de F20c için.
Hayır, 7200 çevirmiyor. 6100'de kırmızı çizgiler başlıyor, 5500 ile 6100 arasındaki fark 600. 25bin falan çeviriyor aslında
O zaman şöyle desek: " Marşa basınca hayat biter V-tec başlar"
quote:
Orjinalden alıntı: giriş?
hocam senin arabada kam ayarı yok ki, eksantirik millerinin derecesi değişmiyor ki Vtec devreye girsin. sende zaten Vtec hep devrede yahu, Vtec dediğin de değişken sübap zamanlama sistemi zaten, 2. bir spor egzantirik yok. usta sağlam sallamış.
dediğiniz Vtec girme olayı F20c Honda S2000, K20 İntegra type R Civic Type R ve B16A honda Civic vti'da olur. oda öyle 3000 2000 devirlerde olmaz zaten, 5500 devir B16a için, 6200 devir K20a için, 6800 de F20c için.
3000 devirde vtec devreye girmez :)
3000 den sonra ki devirlerde motor canlanır ve vtec tozu dumana kattırır :)
gaza hafif bi dokunayım diorsun 3000 4000 güzel 5000 gelince sapıtıo direk 5500 - 6000 atması insana kafayı yedirtio ve yolları ağlatıorsun :)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme