Şimdi Ara

VW AMAROK TRT ZOR YOLLARA DAYANAMADI (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
654
Cevap
16
Favori
65.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Dayanıklılık konusunda bir şey diyemem, Amarok henüz çok uzun dönem test edilip dayanıklılığını kanıtlamış bir araç değil. Bu forumda arazi kabiliyetleri tartışıldığı için soruyorum.
  • Hcam mesele zaten dayanıklılık yoksa şahini yükseltip 4x4 modifiyesi ile de aynı araziye gireriz ki subarular bunun kanıtı örneklerinden

    Amarok organizasyonlara geliyor denemiyor değil ama başarılıda değil iyi izleyici hepsi o tuareg dersen bak o iyi sayılır girmeye cesaret edipte kalanı görmedim şahsen fakat amarok captiva juke gibi sadece şehir çocuğu bakın dusteri katmıyorum




  • Benim her turlu kaygan ve batak zeminde kullanip sorun yasamadigim Amarok'u Captiva ve Juke ile kiyaslayinca, artik soylenecek soz kalmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ünimog varken arazide daha iyisi yok bence Afşin Elbistan termik santralinde staj yaparken cok bindim arazide girmediği yer kalmıyordu :)
    Pick up : hilux babam şantiyeci olduğu için nissan mitsu vs bindim ama hilux en iyisi bence :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • juke ve captıva ile bencede kıyaslanmaz amarok netıcede tam saseli kucuk bir kamyon , asagı yukarı donanım olarak tum pıkaplar aynı fıkrınıze katılıyorum ,burda temel etken elektronık donanım ve suya karsı dayanıklılıgı ,
    arazi aracı adı altında sattıkları arcaların sanzıman kaploları ortalıkta sarkıyor mınnacık bir dala takılsa arac 4 e gecmeyecek ve 2 ye gecmeyecek ,
    sankı bu aracları alıp duz kaymak asfaltda kullanacagız ...

    hic birinde ozellikle aracların altında suya ve dıger darbelere karsı en ufak bir koruma yok , karter korumaları bilr plastik ...
  • Yakında programın ismini sanayi yolları diye değiştirirler. /quote] güzel espiri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supraa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Duster kullansınlar.



    Ben bu videoda off road a dair hiçbirşey göremedim 9 dk gitti hayatımdan

    Videoyu izlemedim ama yorumunuz harika

    Offroad rekabeti bambaşka bir konu 3 millet var bu işi layığıyla yıllardır yapabilen hepsinin artıları eksileri var yazmaya kalksak sayfalar yetmez belki. Japonlar Toyota-Nissan-Mitsubishi-Suzuki liderliğinde İngilizler Land Rover ile ve Amerikalılar sınıfın yaratıcısı Jeep ve başarılı modellere sahip Ford ile güzel işler çıkarıyor.

    Hepsinin de ayrı ayrı sevenleri var benim kalbimde Japonlar yatar ama V8 homurtusunda arazi keyfini veremiyorlar bana göre, Defender gibi Xj gibi Discovery gibi gerçekten özel araçlar var hepsine saygı duymak gerek.

    Buradaki esas oyuncumuz ise küçük bir arokcuk İsoff'un (http://www.isoff.org.tr/ ) ülkemizde Amarok ile başlayan VW yakınlığının burada da etkili olduğunu düşünüyorum, bu yakınlık neticesinde Amarok vitrine çıkartılmış olmalı sezonun kalanını takip etmek gerek ama bu hadiseden sonra araçlarda standart dışı güçlendirmeler yapılabilir.

    Çok dogru ve çok güzel bir yorum yapmışsınız. Bir offroad dana anladıgınız çok belli

    bende ufak çaplı offroad yapanlardanım gecen seneye kadar fotografcı kadrosundan katılan 1 sene süresince RRc Range rover Classıc V8 3.9 bir araca sahiptim

    Offroad yapacaksınız arazıye cıkacaksanız Bir kere Kamyon ve ya muadili araçlar uygun araçlar degil baya bir modifiyeye maruz kalmaları gerekiyor.Örnek kısaltmak kesmek gibi.Bu günlerde L200 alanlar patır patır satmaya başladılar.( Burda sadece Defenderi hariç tutuyorum ne yaparsanız giden bir ara.). Çünki bu araçların yaklaşma açıları uygun degil ya arkasını vurur yada baska bir yerini.bunun yanında iki dingil mesafeside çok uzun oldugundan gene uygun degil askıda kalma olasılıgı yüksek. Bakarsanız arazıde genel manada ya jeepler,rangeler , japonların ufak araçları bunların yanında birde VX80 yeni yeni VX100 kullanılır. picup bulmanız biraz zor. Arazıde kırılmaz diyede bir şey yoktur. Ufakta olsa birseyler olur.Kırılmayan araba yoktur desem yalan olarak galiba(kaan gürgeç abimizin Taygır 2 gibi). Şunada inanırım her arazıye cıkan bireyin içinde gizli bir def sevgisi vardır.herkez bir gün bir kerede olsa kullanmak ister çogunlukla


    Amarogta güzel bir araçtır ve arazıdeki Tek 2.0 dizel motora sahip bir araçtır bu aracın henuz türkiye ye mod amaçlı parcaları tam olarak gelmemiş oldugundan
    uygun mod yapıldıgını zannetmıyorum. Ayrıca arazıde pıc up zaten zor ilerleyeceginden bu arazayı heleki oyle zor bir yolda yasaması normal.Ama yapıldımıda tadından yenmez.


    Plotaja gelinecek olunursa. Mehmet abiye yorum yapmak bana düşmez çünki Offroad camiasından bir duayen olarak bilinir bir japoncudur ve sampıyonlukları vardır. Programa sponsor olarak Amarog bulunmuştur o da cıkmıs yola.bence cok güzel ve cok Basarılı bölümler cıkartıyor.




  • Zor Yolları ara sıra bende seyrederim. Adamlarda insaf merhamet kalmamış. Arabaları öyle yerlere sürüyorlar ki. 4x4 değil, 8x8 olsa yine dayanmaz. Vereceksin bunlara aşağıdakinden 2 tane. Bak o zor yollar nasıl kolay yol oluyor. Programın ismini bile değiştirirler valla. Onları bu paklar.








  • Ozntprk kullanıcısına yanıt
    Defender tabiiki arazi amaçlı üretilmiş sayılı klasiklerden biridir ancak ondan da her konuda mucize beklemek hata olur.

    Ben aşağıdaki gibi bir kaç video bulup izleyerek fikir edinmenizi öneriyorum.

    1- Kumda batmış defender: Ben Amarok MT ile aynen böyle bir zeminden üzerindeki HT lastik ile 10dk içinde hiç bir yardım almadan kurtulabildim. Araçtan inip zemine ve lastiklere bakmadım bile. İçinden inmeden çeşitli denemelerle denizden yukarı doğru meğilli plajda iri kumdan kurtulabildim.
    http://www.youtube.com/watch?v=gttVJIyAdR8

    2- Diferansiyele gelmeyen kadra kalmış Defender: Zor yollar'da Amarok ile ancak kar yüksekliği diferansiyele kadar gelip kar sıkışırsa kalıyorlardı.
    http://www.youtube.com/watch?v=_c-Amstq8Ck

    Görüldüğü gibi tüm arazi araçları 4x4 olması hasebiyle zeminde yürüme noktasında aynıdırlar. Aradaki farklar sadece, şasinin iyi esnemesi sebebiyle zemine iyi tutunma, kısa şasi sebebiyle ortadan takılmama gibi avantajlar olabilir. bunun dışında araçların birini yere batırıp diğerini yüceltmek yanlıştır.




  • Aslında bütün olay lastıkte bıtıyor söyleki , arabanız 200 beygir çamurda lastik yerı tutmuyor arac şasenın uzerıne oturdu kaldı , burda orta kılıt veya on arka dif kilitleri devreye giriyor Aracda kilit varsa lastıklerde yerı tutabılırse arac battığı yerden çıkar , arac 200 degil 1000 beygir olsa lastık yerı tutmadıktan sonra hıc bir anlamı yok ...

    Defenderın arazıde başarılı olması elektronık olmadıgından aslında hıc de başarılı bir arac degıl cok hantal bır o kadar da zayıf güç yok 60 beygir makıne var uzerınde , ortalama bir pıkap 150 beygir def le mukayese olamayacak kadar güç ve tork var ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Zor Yolları ara sıra bende seyrederim. Adamlarda insaf merhamet kalmamış. Arabaları öyle yerlere sürüyorlar ki. 4x4 değil, 8x8 olsa yine dayanmaz. Vereceksin bunlara aşağıdakinden 2 tane. Bak o zor yollar nasıl kolay yol oluyor. Programın ismini bile değiştirirler valla. Onları bu paklar.






    :) yok hocam ya programı bende izliyorum girilebilecek yerlere giriyorlar oralara girmeseler programın tadı tuzu kalmaz




  • olmamış defender batmış amarogla çıktım dediğiniz videoda defender şöförsüz serbest ilerliyor ve batmış değil. yeniden izleyin.
    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=gttVJIyAdR8 ]

    Ayrıca defenderim marifeti donanım varyasyonlarında değil üretim tekniğinde usülünce amacına uygun donatılmış defender arazide hantal değildir başarılı bir araba kaldı ki ülkemize özel şartları umursamadan yorum yapıyorsunuz.
  • o nasıl araç kullanmak öyle, parçalamak için uğraşıyorlar resmen, acıyorum valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Defender tabiiki arazi amaçlı üretilmiş sayılı klasiklerden biridir ancak ondan da her konuda mucize beklemek hata olur.

    Ben aşağıdaki gibi bir kaç video bulup izleyerek fikir edinmenizi öneriyorum.

    1- Kumda batmış defender: Ben Amarok MT ile aynen böyle bir zeminden üzerindeki HT lastik ile 10dk içinde hiç bir yardım almadan kurtulabildim. Araçtan inip zemine ve lastiklere bakmadım bile. İçinden inmeden çeşitli denemelerle denizden yukarı doğru meğilli plajda iri kumdan kurtulabildim.
    http://www.youtube.com/watch?v=gttVJIyAdR8

    2- Diferansiyele gelmeyen kadra kalmış Defender: Zor yollar'da Amarok ile ancak kar yüksekliği diferansiyele kadar gelip kar sıkışırsa kalıyorlardı.
    http://www.youtube.com/watch?v=_c-Amstq8Ck

    Görüldüğü gibi tüm arazi araçları 4x4 olması hasebiyle zeminde yürüme noktasında aynıdırlar. Aradaki farklar sadece, şasinin iyi esnemesi sebebiyle zemine iyi tutunma, kısa şasi sebebiyle ortadan takılmama gibi avantajlar olabilir. bunun dışında araçların birini yere batırıp diğerini yüceltmek yanlıştır.


    bu göstermiş oldugunuz videolara benzer benim elinde ZJ,rubiş,Amarog,wj,galloper,pajero,navara vs vs bir çok aracın batmış hatta zj ile saatlerce ugrasarak karaburun da ugraşarak çıkarmaya calıştıgımızı biliyorum. Bu bir offroad aracı batmaz, kırılmaz diye birsey yok her araba kırılı. Şu var ki def bu araçlara göre daha saglam daha kuvvetli bir araçtır...düzmantık,mekanik arıza yaptımı tamir et devam.

    pozitif man bey deflere 60 bg dediniz ama bu sizin bahsetmiş oldugunuz düz dizelleri 60 bg bunun birde 2.5 tdı 3.0 v8 3.0 Tdı ları hiç görüdünüz mü arazıde bilemiyorum.gayet arazıde ilk yardım arabası olarak gezinen bir modeldir :) defender tam bir arazı aracıdır bunda yalan yok uzun yolda eger yeni model veya tamamen yenilenmiş bir araca sahip degilseniz bunalım sizinle olur yada sabırlı biri olmanız gerekiyor.

    benim range ile mt lastikleri üzerinde takılı için gürpınar bölgesinde sahilde bir ara kumda battım kaldım birde baktım low da degilmiş :) low takınca içinden çıkana
    bende şaşirmişim.:)

    Mehmet abinin orada yaptıkları bence pek birsey degil çatalcadan girip ormanlı dan daha uzaklardan cıktıkları yolları görseniz yaptıklarını görseniz artık ne derdiniz ::D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    olmamış defender batmış amarogla çıktım dediğiniz videoda defender şöförsüz serbest ilerliyor ve batmış değil. yeniden izleyin.
    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=gttVJIyAdR8 ]

    Ayrıca defenderim marifeti donanım varyasyonlarında değil üretim tekniğinde usülünce amacına uygun donatılmış defender arazide hantal değildir başarılı bir araba kaldı ki ülkemize özel şartları umursamadan yorum yapıyorsunuz.

    sonunda bir defci daha geldi :)
  • Arkadaşlar,

    Yanlış anlaşılmaması için fikrimi tekrar özetliyorum. Ben zamanında 1993 ve 1997 RR'ler de kullandım. Şu anda 2. Amarok aracımı kullanıyorum. Bunları almaktaki niyetim offroad değil. Ama ufak tefek arazi maceralarına girmektede bir beis görmüyorum.

    Benim fikrim tüm 4x4 arazi araçlarının zeminde yürüme performanslarının birbirine yakın olduğu şeklinde. Aradaki farkları belirleyen lastik, def.kilidi, şasinin esnek yapısı v.s. gibi unsurlardır.

    Aklı fikri yerli yerinde olan tabiiki Amarok gibi elektronik ve masrafı ağır bir aracı ağır araziye sokup kırmaya çalışmaz. Zaten benim dediğimde bu değil. Ben şu şundan daha iyidir diyenlere hayır tgemelde hepsi aynı diyorum o kadar.

    Canı aracını kırıp dökmek isteyen bunu belirli araçlarla yapması gerekir. Defender, lada, wil, jim, vit. gibi. Bunların haricindekileri harcamaya gerek yoktur. Yada sokağa atacak parası varsa kendi bilir.

    Tam olarak söylemek istediğim budur. Daha fazla polemiğe gerek yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 13 Eylül 2013; 11:17:00 >




  • lafınızı balla börekle bölerek araya giriyorum..

    kendi tecrübem ve fikirlerime dayanarak hiçbir 4x4 standart haliyle ağır off road şartlarına giremez...girilecek arazi türüne göre modifiye yapılmalıdır...
    kumda kullanılmak için yapılan bir araç çamurda sıkıntı yapar...trde ise genel olarak her koşula ayak uydurabilen modifiye tercih ediliyor..karda da gideyim,çamurda da gideyim,kumda da gideyim..yapılan araçlar gidiyor ama belli bir noktaya kadar..sonrası yok...

    arazide en önemli faktör ise lastiktir..arazi lastikli bir duster ,asfalt lastikli bir defenderden daha iyi yol alır....


    arazi taşıtının temelini defender,toyota 70 serisi,jeep cj serisi atar..diğerleri bu temelin üzerine inşa edilir..(suvları dahil etmiyorum)

    bir firmanın arazi taşıtı tecrübesi ne kadar fazla ise o kadar dayanıklı araç üretebiliyor..bunların başında da land rover,toyota,jeep,mitsubishi,nissan geliyor...

    almanlar daha önce arazi taşıtı üretmediler (mercedes hariç)bu nedenle kendini ispalamaları zaman alacak.

    amarok aslen kötü araç değil...ama L200 ile karşılaştırmak da doğru değil...ikiside pickup olabilir ama mitsubishi 40 yıllık tecrübeyle üretim yapıyor..

    amarok da bundan 15 yıl sonra hala sorunsuzca yol alabiliyorsa o zaman bu araç kendini ispatlamıştır diyebiliriz.

    o nedenle amarokun önce kendini ispatlaması gerekli..amarok da fazla elektronik olduğu için güven vermiyor bana...

    arazi taşıtında ne kadar elektronik o kadar problem demek...ne kadar mekanik o kadar sorunsuz demek..(istisnai durumlar hariç)

    benim bildiğim:arazide bir araç ne kadar hafifse o kadar çok yol alır...1250kg vitara batmadan geçer. 2500kg vx100 durduğu yerde gömülür...

    ayrıca:

    aracın arazide esnemesi demişsiniz...eğer artikülasyon olayından bahsediyorsanız tamam haklısınız..lastik yere basmazsa ilerlenmez...
    ama şase karoser esnemesi diyorsanız bu hiç hayıra alamet değil...aracın biryerlerini kırma şansınız çok yüksek....ayrıca esneyen metaller deforme olur..buda aracın ömrünü kısaltır...bu nedenle arazi araçları şase ayrı,kupa ayrı olarak imal edilirler...bu sayede arcın rijit yapısı bozulmaz...

    off-road çok kapsamlı bir konu..sabaha kadar yazsak bitmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Zor yollar tv de izlediğm bir kaç programdan biri.
    Programda;
    1. Nissan Picuk kullandılar
    2. sezon Suzuki Vitara (bir önceki kasa)
    3. sezonda L200 kullandılar
    Şimdi ise Amarok

    esas zor yollar bu üç sezonda geçildi ve hiç bir sorun yaşamamıştı program. Amarok güzel araç fakat fazla zorluğa gelemiyor.



    Tüm sezonlarını izledim güzel ayrıntıya inmişsiniz araçlar için Nissandan sonra suzuki bana çok komik gelmişti o yollarda




  • piyasaya yeni çıkmış kendini kanıtlamamış bir araba.. Doguda mütehhaitlerin kullandıgı zırhlı l200 lere eşek gibi davranılmasına ragmen... yaptıkları ortada zırhın getirdigi agırlık.. o kadar inşaat malzemesi ... Daha dozerlerin bile girmedigi yol bozuntusu şeyler... dogunun çamuru kışı vahşi dogası... Sadece düzenli bakımları yapılan 500bin km yi devirmiş l200 ler. öbürtarafta sibiryada afrika çöllerinde köpek niyetine kullanılan düzenli bakımları yapılan 300-400bin km leri devirmiş hiluxler.. Şizin için önemsiz gözükebilir ama sibiryada teknik servis yok ..Tek ekipman tamir atölyenizde ne varsa... En yakın servis 4000-5000 km uzakta... Amorak ne kanıtlamışki...
  • profdr P kullanıcısına yanıt
    Eğer yazdıklarımı okuma zahmetinde bulunursanız benimde kendini ispatlama konusunda aynı şeyi söylediğimi göreceksiniz.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.