Araçlar dolar bazında zam yemiyorlar..... Türkiye'de yaşıyorsun.... Zam yiyen vergiler! |
VW fiyatları aşırı pahalı mı yoksa Çinliler dandik mi? (2016 vs 2024 0 km Egea vs Golf) (2. sayfa)
-
-
Tüm dünyada otomotiv sektöründe çinliler ele geçirirken yakında Türkiye’de fabrika kurup piyasayı domine ederler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çin malı ve çinde üretilme farklı şeyler. Mühendislik olarak iyi bir ürünü çinde ucuza ürettirebilirsin ve yıllardır batı bunu yaptı. Çin artık mühendislik alanında batıyla aynı seviyede bazı alanlarda geçti bile artık kendi markalarıyla batıya savaş açtılar. Otomobilin her parçası çok ciddi mühendislik gerektirir. Almanlar konforlu japonlar dayanıklı araba yaparlar. Çinliler yeni markalarıyla bu ikisini birleştirmiş gibiler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu tarz konular açıldığında ilk okul müsameresine çeviriyorsunuz olayı. Bugün Türkiye nin en büyük ihracatı Almanya ve ana sektör otomotiv. Çin'liler tek bir vida bile almaz bizden çünkü ihtiyaçları yok. Çin'in tek başına piyasayı ele geçirmesi çok zor velev ki geçirdi olan yine bizim ekonomiye olacak dolaylı yoldan buradan Çin içlerinden geçecek falan yazanlar da daha da fakirleşecek. O zaman Çin'de size Hindistan, Pakistan arabalarını kakalayınca ah Avrupa otomobilleri böyle miydi diye dert yanarsınız. Rekabet her zaman güzeldir 2 si de olsun son kullanıcı yararına bu. Neden tek bir markayı ya da ülkeyi tekelleştirmeye çalışıyorsunuz!
-
Çinli araçları bilmemde Fiat kadar dandik araç yok. Clio nun silecek panjurunu 35 sefer söktüm hiçbirşey olmadı. Dün bendeki Fiorinoya silecek panjuru aldım. Takarken 2 klips kırıldı. Birde orjinal opar:)))
Bana kimse Egea Fiat falan demesin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiorino'yu kömür madeninde kullanan arkadaşım vardı. Sert kullanılan arabalar.
Bir de atasözlerimiz pek önemlidir.
"Oparlandım, toparlandım" veya "Opar, dokunma kopar!" atasözlerimiz Fiat kullananlar için rehber niteliğindedir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanın motor ve mekaniğinin sağlamlığı kadar plastik aksam sağlam değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çin arabalarının rafine olmasına 3-4 jenerasyon var. Çin arabası almak için çok erken ama kaçarı yok piyasada Hakimiyeti sağlayacaklar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çinlilere henüz BYD falan haricinde güvenemiyorum. Özellikle işçilik, malzeme kalitesi, "görünmeyen yerler"de yaptıkları (veya yapmadıkları) gibi...
Birkaç ay önce MG'lere falan bakıyordum, HS'nin iç mekanındaki deri koltukların yamuk yumuk dikişlerini görünce daha fazla bakma gereği duymamıştım.
Yukarıda arkadaşın yazdığı gibi, rafine olmalarına biraz daha var. Ancak özellikle elektrikli piyasasını fena halde domine edecekler.
Tesla güya açıklama yapıyor, dünya çapında elektrikli otoda birinciyiz diye, ama Çin markalarını katmıyorlar :)
BYD ise diyor ki "biz Tesla kadar arabayı zaten sırf Çin pazarında sattık"
Yukarıda diğer bir arkadaş da yazmış, haklı,
Araçların fiyatları artmadı, kazığı oradan yemiyoruz, vergilerden yiyoruz, hesaplar yanlış yapılıyor
Satış fiyatı üzerinden değil, o zaman ülkeye girişteki vergisiz fatura tutarı üzerinden bakmak lazım, o hesap anca öyle yapılır.
Ha VW'yi de Doğuş bizde ekstra şişiriyor o da ayrı konu.
-
Birde bunu honda civic için yaparmısınız son yıllarda en fazla pahalanan model o. Accordtan bile pahalı satılıyor .
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X