Şimdi Ara

VW Golf 1.4 GT Triptronik DSG Motor Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
5.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    TSİ golf arıyorum uzun zamandır.. ilgimi çeken bir durum var, belki bilgisi olan bir arkadaş vardır.. Üçüncü Golf GT 170 hp DSG araca rastladım, garanti kapsamında komple motor değişimi yapılan.. Bu araçların motorlarında problem mi var acaba.. Acayip soğudum bu araçtan bunları duyunca..



  • quote:

    Bu araçların motorlarında problem mi var acaba

    Sanırım sordugunuz soru bu. Siz 3 kere rastlamışsınz motor değiştiren GT'ye ama ben HİÇ duymadım. Zaten nasıl rastladınız onu da anlamadım ben trafikte bile GT'yi ayda bir görüyorum
  • Benim en ufak bir problemim yok çok şükür.
    Olanıda duymadım.
  • şu an sahibinden com da satılık 43000 ytl lik gt var.. araç sahibini aradım aracı satın almak için kendisi söyledi..

    yine şu an dod da mez de var satılık 44000 ytl gri renk.. bu sabah mez ile görüştüm bana arızadan ötürü komple motor değiştiğini söylediler..

    isterseniz arayıp sorun sizde..
  • dikkatimi çeken her üç golf de dsg şanzıman dı..


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Benim en ufak bir problemim yok çok şükür.
    Olanıda duymadım.
  • motor ile şanzımanın değişime yönelik bir etkileşimi olduğunu sanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    motor ile şanzımanın değişime yönelik bir etkileşimi olduğunu sanmıyorum.

    bencede motor değişiminin şanzımanla alakası olmaması lazım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok ilginç,

    Sanırım bazı şoförler bu aracı sırf denemek için satın alıyor, motorun son nefesini ne zaman vereceğini görene kadar düşük viteste, aracın gücü 170 HP değil de 270 HP'ymiş gibi sıkıştırıyor, sonra motor, hangi marka veya model olursa olsun, elbette dayanamayıp arızalanıyor. Bence bu durum anlattığım olaydan kaynaklanıyor. Daha hiç böyle bir durum ne yerli-yabancı forumlarda okudum, ne de duydum.

    Kendi aracımın motoru garanti süresi içerisinde arızalansa, yatak sarsa mesela, ve komple değişse ben memnun olur, aracımı daha da severim, kalkıp ondan kurtulmam, satmam.

    Bu ülkede OTOMOBİL tüm tabakalardaki insan hayatına 50 yıl gecikmeyle girdiğinden bizim öğreneceğimiz daha gerçekten ÇOK şey var.

    T.G.
  • Elbette ben de memnun olurum.. ancak aracım arızayı garanti süresi bittikten sonra yaparsa ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Kendi aracımın motoru garanti süresi içerisinde arızalansa, yatak sarsa mesela, ve komple değişse ben memnun olur, aracımı daha da severim, kalkıp ondan kurtulmam, satmam.

    T.G.
  • geçtiğimiz yaz araba com da tsi 140 a rastlamıştım motoru değişmiş.
  • motor niye değişir
    motoru bozan şeyler örneğin benzin yerine motorin veya tersi konulması da motoru bozar basit bir şey ancak motoru yer (ülkemizde yakıta dikkat önemli)
    ya da devir kesici devreden çıkartılır sonuç motor yandı (top attı da derler)
    ya da serviste bakılmaz sanayide bilgisiz bir ustaya gider vs vs bu saydıklarım tüm araçlar için geçerlidir
    bu durumda herhangi bir haberi değerlendirirken ayrıntılı düşünelim
    58000 km ye ulaşan toledo tdi kullanıyorum Allah nazardan korusun hala süper (bakımları sadece serviste yapıldı)
    bacanağa sattığım toledo 1.6 benzinli araç 80000 kmyi geçti ayrıca tüplü motoru sağlam
    ibiza 12000 kmde sorun yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meta80 -- 31 Ekim 2008; 19:46:24 >


  • meta bey sizin söyledikleriniz iyi tsi için iyi ihtimaller ki diğer markalardaki motor değişimine kıyaslanmasıyla bir sonuca gidebiliriz.
    verdiğiniz sorunsuz araç örneklerinin yaptıkları yol çok az. sorun olmaması çok normal!
    bu kmlerde araçların kesinlikle sorun çıkarmaması gerekiyor ama birde 100binde motorun bittiğini düşünün bu aracların akıbeti fsi lara benzemezmi?
    bu korkulara malesef ki malesef ülkemizdeki gibi servis ve müşteri memnuniyeti anlayışıyla su bulmak çok zor.
    Forum ortamında art niyetli anlaşılabileceğinden eklemek isterim.Değişen motora bir defa ve 2007 model bi araçta bir defa gördüm.
    iyi forumlar . . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucanhoroz -- 31 Ekim 2008; 23:17:42 >
  • quote:

    bu aracların akıbeti fsi lara benzemezmi?

    FSI'nın nesi var acaba? TSI zaten FSInın turbo takılmış hali. FSI su anda bir cok markanın atmosferik motoru ile kafa kafaya olmasa da baş edebilecek bir motor. Herhangi bir sorunu da yok bildigim. Ama torku biraz daha alt devirlerde verse iyi olacak ve biraz daha az benzin yaksa tabi :)
    (söylediklerim 1.6fsi tiptronik golf içindir)
  • ben biliyorum ama söylemem......


    sadece şu kadarını söyleyeyim ... şimdiye kadar olan oldu .bundan sonrada nadiren ölen TSİ olacaktır . fakat 2008 tarihi itibarı ile üretilen, ilk yazılımdan başka yazılım yükletmemiş arkadaşlarda problem olması neredeyse 0 ihtimal .... 90 000 devirmiş tsi bursada mevcut . tık yok ...
  • Dün akşam iş çıkışı Havalimanı-Trafik kavşağından Şakirpaşa kavşağına kadar resmi plakalı bir TOYOTA AVENSIS inatla ve ısrarla yol vermedi, memur bey 50 km/h hızla yol alıyor, ama 70 km/h hıza izin var. Selektör de işe yaramadı, sonra anıdan orta şeride geçti ve gaza yüklendi, 3. vitesteydim ve TSI motorun devir saatindeki ibre burada ifade etmeyeceğim yüksek devirlere ulaştı, ilk defa, çünkü vites yükeltmedim, içimden "bu sınavdan da başarıyla çıkarsan başka hiçbirşey demeyeceğim" dedim. Gerçekten de üst devirlerde motor kuzu olmaktan çıkıp aslan haline geliyor.

    Tabi amaç burada motoru sıkıştırmak değil, fakat tembel bir motor da istemiyorum. 10 yıl önceki Şahin aracımın motorunu 1 yılda her defasında devir ve hızı arttırarak yavaşça açmıştım, motorun kompresyon altındaki iç basıncını çalışırken gaz pedalına ayağınızı 1 teneke suya sokar veya 1 teneke çimentoya sokar gibi basmanın farkı kadar iyi hissedebilirsiniz. Kompresyonu iyi olan motorda silindir ve piston arasında basınç kaçağı ve üst kapakta da basınç kaybı olmaz, ayrıca yağ da eksiltmez. Silindir iç duvarları ayna gibidir, yağdan ötürü tortu olmaz, motor sağlıklı çalışır ve gaz pedalı tepkimesi sıkı olur, anında cevap verir.

    T.G.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    motor niye değişir. motoru bozan şeyler örneğin benzin yerine motorin veya tersi konulması da motoru bozar basit bir şey ancak motoru yer (ülkemizde yakıta dikkat önemli). ya da devir kesici devreden çıkartılır sonuç motor yandı (top attı da derler) ya da serviste bakılmaz sanayide bilgisiz bir ustaya gider vs vs bu saydıklarım tüm araçlar için geçerlidir. bu durumda herhangi bir haberi değerlendirirken ayrıntılı düşünelim. 58000 km ye ulaşan toledo tdi kullanıyorum Allah nazardan korusun hala süper (bakımları sadece serviste yapıldı). bacanağa sattığım toledo 1.6 benzinli araç 80000 kmyi geçti ayrıca tüplü motoru sağlam. ibiza 12000 kmde sorun yok


    Sayın meta80,

    1993 model TOFAŞ üretimi FIAT marka TEMPRA SX aracımız vardı, 2003'te susuz kalmaktan motor kitledi, sebebi de iğne deliği kadar küçük bir noktadan radyatör suyu boşalmış, motor kurumuş, yağ da soğutma etkisini bir seviyeye kadar gösterebildiğinden motor ölmüştü. Arıza Akçatekir Yaylasında meydana gelmiş, araç Adana'ya kadar çekilmişti. Motor komple söküldü, yeniden yapıldı. Tamirci kuzenim eski haline getirdi aracı, o zamanki parayla yaklaşık 700 YTL ödemiştik. Aracı da 2 sene sonra sattık.

    Radyatör suyunun iğne deliği kadar küçük bir yerden sızması ve motoru susuz bırakmasının sebebi de aracın az kullanılması. Yayladayken babam aracı haftada 1 defa çalıştırırdı, çok ama çok az kilometre yapardı. Sacdan yapılma boruda bekleyen su da zamanla korozif etkisini ilerletip paslanmaya ve delinmeye kadar gitti. Aynı şekilde aracın eksozu da her yıl yenileniyordu. Az kilometre yapmaktan motorun su içeren eksoz gazları susturucuda kalıyor ve kurumadan paslanmasına sebep oluyordu, bu nedenle de eksoz borusu çürüyor ve yere düşüyordu, bu durumlar da her zaman biz yayladayken veya şehir dışındayken meydana geliyordu.

    Lastiklerle de durum aynıydı. Araca az binmekten ötürü lastiklerin dengesi bozulmuş, fren ve balans tutmaz hale gelmişti. Dört yeni lastik almış, üzerindeki lastikleri de atmıştık, daha 2,5 mm profil vardı üzerinde.

    İşleyen demir paslanmazmış, çok doğru söylemişler. Tespitiniz da çok doğru, asla yüksek km yapmış, ama bakımları ihmal edilmemiş araçlardan çekinmeyiniz.

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    bu aracların akıbeti fsi lara benzemezmi?

    FSI'nın nesi var acaba? TSI zaten FSInın turbo takılmış hali. FSI su anda bir cok markanın atmosferik motoru ile kafa kafaya olmasa da baş edebilecek bir motor. Herhangi bir sorunu da yok bildigim. Ama torku biraz daha alt devirlerde verse iyi olacak ve biraz daha az benzin yaksa tabi :)
    (söylediklerim 1.6fsi tiptronik golf içindir)

    fsi lara neden yeni yazılım yüklendiğini araştırmanı tavsiye ederim.Önyargıma bence hak vericeksin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor


    ben biliyorum ama söylemem......


    sadece şu kadarını söyleyeyim ... şimdiye kadar olan oldu .bundan sonrada nadiren ölen TSİ olacaktır . fakat 2008 tarihi itibarı ile üretilen, ilk yazılımdan başka yazılım yükletmemiş arkadaşlarda problem olması neredeyse 0 ihtimal .... 90 000 devirmiş tsi bursada mevcut . tık yok ...


    sayın telenor,
    Ben aracımı 2008 Mart ayında aldım, ve muhtemelen yeni yazılım gelmesine rağmen aracımın yazılımını yeniletmedim. Yeni yazılım yükletmemekle neyi kastediyorsunuz? Yeni yazılım yükletenler sorun mu yaşıyor, ben bu konuyu anlayamadım doğrusu, açıklarsanız sevinirim.




  • AŞIRI BESLEMELİ MOTORLARIN HAZİN SONU....

    TABİ Kİ DAHA ÖNCE DE 1,6 - 1,4 MOTORLARDAN BU GÜCÜ ELDE EDİYORLARDI.

    AMA STABİL OLMAMASINDAKİ SORUN MOTOR BLOĞUNUN BUNA DAYANMAMASIYDI... 100000 KM BİLE GÖREMİYORLARDI.

    VW SORUNU ÇÖZDÜĞÜNÜ İDDİA ETTİ; AMA "FİZİK KURALLARI" BUNUN BÖYLE OLMAYACAĞINI SÖYLÜYOR...

    SÜRTÜNMEYİ ORTADAN KALDIRIRLARSA 1,0 MOTORDAN BİLE 200 HP GÜÇ ELDE EDEBİLİRSİNİZ....

    DAHA ÇOK DUYACAĞIZ BUNDAN SONRA 170 LİK 1,4 MOTOR DEĞİŞİMLERİNİ...
  • Sadece sürtünmeyi ortadan kaldırmak yetmezki?

    sürtünmeyi ortadan kaldırırısak motorla uğraşmaya gerek kalmaz, arabanın bagajına dokunduğun anda uzaydaki gibi sonsuza kadar gidersin, rüzgar direnç göstermez, lastikler yerde yuvarlanırken adeta buzun üzerine kayar gibi gider vs.


    Otto motorları yaklaşık %30-35 verimle çalışır. Yani 100 birim enerjiyi 35 birim kuvvete çevirir. Eğer otto motorlarının verimini %50-60 a çıkartabilsek, o zaman 650 cc motorla 200 HP güç alabiliriz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.