Şimdi Ara

===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED=== (281. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.927
Cevap
63
Favori
649.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 279280281282283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Şehir dışı aynı yakar. Şehir içi kağıt üzerinde 1.2 yaklaşık 1 litre kadar az yakıyor. Tabi yine de kullanana sormak lazım. Yalnız 1.4 TSI motorun passatta bile performansı çok iyi. Jettayı resmen uçurur. 2. elde de daha kıymetli. Bence aradaki komik fiyat farkını ödemeye değer. 3-4 bin tl.den bahsediyorsunuz. Sadece geçen ay 2 aracımın bakımına 3.500 TL. ödedim. Ben olsam 1.4 TSI alırdım. Tabi tercih size kalmış. Hangisini alırsanız alın hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın.

    İyi günler dilerim...


    Kesinlikle katılıyorum.

    1.2 TSI motorun ödül aldığı bir platform duymadım ama 1.4 TSI genelde her yıl ENGINE OF THE YEAR(Yılın En iyi Motor Ödülü) platformunda 1.4 TSI motor ile ödülleri kimseye kaptırmazken daha 1.2 TSI motor için ısrar etmenin mantığını anlayabilmiş değilim.Motor çekiyosa çekiyo yada küçük vergi avantajı var ise vardır ama ne diye ödül almış motor varken 1.2 TSI motorla uğraşayımki???

    Alıntıları Göster
    hatalı alıntı


    ilgilenip yanıtladığın için teşekkür ederim

    anladığım kadarı ile en büyük risk modül uymaması olabilir peki ben bunu 2010 model jetta highline araçtan getirtirsem işimi görürmü ? yada bu konuda hangi parçalara ihtiyacım olduğunu nasıl anlayacağım bu konuda kim yardımcı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 19 Mart 2015; 12:26:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Bu yazdıklarınızı yapmak ne yazık ki düşündüğünüz kadar kolay değil. MK5 kasanın farklı model yıllarında bile farklı parça kodlu modüller kullanıldı. Yukarıda yazdığınız gibi farklı yıl ve donanım seviyelerindeki modüller birbirinden farklıdır ve kesinlikle birbirine uyum sağlamaz.

    Size şöyle bir örnek vereyim: 2011-2012 model yılında üretilip satılan MK6 kasanın bazı modellerine hız sabitleyici direkt olarak takılabiliyorken bazılarına modül değişimi olmadan takılamıyor.

    Aracın üzerindeki tüm bu parçaların birbiriyle uyumunu iyice araştırmanız gerekir.

    İyi günler dilerim...


    ilgilenip yanıtladığın için teşekkür ederim

    anladığım kadarı ile en büyük risk modül uymaması olabilir peki ben bunu 2010 model jetta highline araçtan getirtirsem işimi görürmü ? yada bu konuda hangi parçalara ihtiyacım olduğunu nasıl anlayacağım bu konuda kim yardımcı olabilir




  • araba almaktan kasıt motorun ödül alması ise ford 1.0 ecoboost motorlardan alınmasını niye kimse tavsiye etmiyor?
    1.2 jetta nasıl oluyor da 1.4 motordan kötü olabiliyor merak ediyorum. 3-4 kişilik standart bir aile olarak binilebilecek bir arabadan performans beklentisi niye böyle üst düzey onu da anlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlenenler

    araba almaktan kasıt motorun ödül alması ise ford 1.0 ecoboost motorlardan alınmasını niye kimse tavsiye etmiyor?
    1.2 jetta nasıl oluyor da 1.4 motordan kötü olabiliyor merak ediyorum. 3-4 kişilik standart bir aile olarak binilebilecek bir arabadan performans beklentisi niye böyle üst düzey onu da anlamıyorum.

    focus seviyorsanız hiç sorun yok isterseniz motoru 0,8 olsun performansı iyi ise alınabilir.burada konu jetta olduğu için jettalar içinde en harcı alem olan ne ise onu seçmekte fayda var.ikinci elde daha kolay satılması; çoğu 1.6 ve 1.8 motordan bile daha iyi performans sunması ve en önemlisi 1500-4000 devir aralığında sürekli 200 nm tork üretebiliyor olması 1.4 motoru diğerlerinden ayırıyor.insanlar en ucuza en az vergi ile en üst düzey performans almak istiyorlar bu nedenle ya 1.2 yada 1.4 alacaksınız bu tamamen kişisel tercihlerla alakalı bana kalırsa acaba soruları içeren motor yerine kesin kabul görmüş motorlara yönelmekte fayda var diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozlenenler

    araba almaktan kasıt motorun ödül alması ise ford 1.0 ecoboost motorlardan alınmasını niye kimse tavsiye etmiyor?
    1.2 jetta nasıl oluyor da 1.4 motordan kötü olabiliyor merak ediyorum. 3-4 kişilik standart bir aile olarak binilebilecek bir arabadan performans beklentisi niye böyle üst düzey onu da anlamıyorum.

    focus seviyorsanız hiç sorun yok isterseniz motoru 0,8 olsun performansı iyi ise alınabilir.burada konu jetta olduğu için jettalar içinde en harcı alem olan ne ise onu seçmekte fayda var.ikinci elde daha kolay satılması; çoğu 1.6 ve 1.8 motordan bile daha iyi performans sunması ve en önemlisi 1500-4000 devir aralığında sürekli 200 nm tork üretebiliyor olması 1.4 motoru diğerlerinden ayırıyor.insanlar en ucuza en az vergi ile en üst düzey performans almak istiyorlar bu nedenle ya 1.2 yada 1.4 alacaksınız bu tamamen kişisel tercihlerla alakalı bana kalırsa acaba soruları içeren motor yerine kesin kabul görmüş motorlara yönelmekte fayda var diye düşünüyorum.

    ben 1.2 motor 105 beygir dsg şanzıman jettayo alalı 15 gün oldu. 15 gündür ne motor arabayı çeker mi sıkıntısı yaşadım ne de yakıt konusunda sıkıntı yaşadım. ben alırken bile acaba demedim. 1.4 motor daha iyi ve yüksek performans olabilir, doğrudur. ama 1.2 motorlarında düşük performans gibi bir eksisi yok bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozlenenler

    araba almaktan kasıt motorun ödül alması ise ford 1.0 ecoboost motorlardan alınmasını niye kimse tavsiye etmiyor?
    1.2 jetta nasıl oluyor da 1.4 motordan kötü olabiliyor merak ediyorum. 3-4 kişilik standart bir aile olarak binilebilecek bir arabadan performans beklentisi niye böyle üst düzey onu da anlamıyorum.

    focus seviyorsanız hiç sorun yok isterseniz motoru 0,8 olsun performansı iyi ise alınabilir.burada konu jetta olduğu için jettalar içinde en harcı alem olan ne ise onu seçmekte fayda var.ikinci elde daha kolay satılması; çoğu 1.6 ve 1.8 motordan bile daha iyi performans sunması ve en önemlisi 1500-4000 devir aralığında sürekli 200 nm tork üretebiliyor olması 1.4 motoru diğerlerinden ayırıyor.insanlar en ucuza en az vergi ile en üst düzey performans almak istiyorlar bu nedenle ya 1.2 yada 1.4 alacaksınız bu tamamen kişisel tercihlerla alakalı bana kalırsa acaba soruları içeren motor yerine kesin kabul görmüş motorlara yönelmekte fayda var diye düşünüyorum.

    araç motor gurupları tamamen ihtiyaca yöneliktir bence türkiye için 1.2 tsi uzun vadede ekonomik ve kullanışlı bir motor hem doğru kullanıldığında benzin sarfiyatı hemde performansı oldukça yeterli , vergi dilimide ekonomik ayrıca sıfır alırkende daha az vergi ödeniyor , tüm bunları üst üste koyduğunda güzel bir F/P oranı çıkıyor ortaya ha imkanınız varsa sonrasında limit yok istediğiniz motor seçeneğini seçebilirsiniz




  • sengsm S kullanıcısına yanıt
    Yetkili servislerden bu konu ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Bir de ender elektronik gibi oem iş yapan ciddi firmalar var. Bunlara danışabilirsiniz. İlk aklıma gelen bunlar.

    İyi günler dilerim...



    http://enderelektronik.com.tr/oem-parcalar/volkswagen/jetta/jetta-1k.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jetta için imkanlar uygunsa 1.4 TSI motor tercih edilmelidir. Bu motorun yanında 1.6 MPI-TDI, 1.2 TSI gibi motorlar çok zayıf kalıyor. Bunlar sadece kasayı taşırken 1.4 TSI kullanım ve sürüş zevki veriyor. Ara hızlanmaları müthiş bir motor.

    İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 Tdi de sürüş zevki vermeyen nedir acaba :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliatabak_ kullanıcısına yanıt
    1.4 TSI a göre hantal kalıyor. Ben de bunu anlayamamanızı anlamadım.

    1.6 TDI 0-100 ==》11.7 sn.

    1.4 TSI 0-100 ==》9.8 sn.


    Matematik bilgisi yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 21 Mart 2015; 9:25:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 MPI - 1.6 TDI - 1.4 TSI hepsini kullandım. 1.6 lar sadece kasayı taşıyor. 1.4 TSI ise uçuyor.

    Bir de ara hızlanmalar mükemmel. Bunu da şöyle açıklayayım:

    TDI motorla 2.viteste giderken gaza yüklendiğinizde çok geç yüksek hızlara ulaşıyor ve devir yükseldikçe motor kesiliyor. Bu motoru 4.000 devirden fazla zorlamamak lazım. Zaten boğuluyor.

    1.4 TSI 2. viteste giderken gaza yüklendiğinizde 6.000 devirde bile çok rahat ve kesilmeden devir çeviriyor. Çok kısa bir sürede çok yüksek hıza ulaşıyor.

    Bu motorlara sahip 2 jetta aynı anda kalkış yapsa 1.6 TDI ancak arkadan el sallar.

    1.6 TDI ın tek avantajı az yakması ve bu sebeple 2. elde daha çok tercih edilmesidir. Performans isteyen 1.4 TSI, performans benim için önemli değil; ben ekonomiye bakarım, az yaksın bütçemi zorlamasın diyen 1.6 TDI almalıdır.

    Tüm forum severlere iyi günler dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 21 Mart 2015; 9:24:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 1.2 ve1.4 arasında çok fark olduğunu düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu söylediklerinizden yola çıkıldığında o zaman 2.0 tdi alıp binmek en mantıklı olan oluyor hem performans hem ekonomi araç seçimlerini ihtiyaçlar belirler o yüzden yukarıdaki bahsi geçen motor guruplarının hepsi alınabilir ihtiyaca istinaden

    herkesin fikri farklı , banada sorarsanız en gereksiz motor 1.6 mpi motor sırf lpg ye uygun olduğu için dünyanın parası veriliyor ve performans yerlerde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliatabak_

    1.6 Tdi de sürüş zevki vermeyen nedir acaba :)

    1.6 TDI kullanıcısıyım. 1.6 TDI sürüş zevki vermiyor diyen Halt eder. Bu kadar basit.

    250 Tork 105 hp güce sahip bir motor 1.6 TDI.

    Açık konuşmak gerekirsen Ankarada yaşıyorum. Trafik sıkıntısını sorununu Türkiye'de en iyi bilen iki şehirden birindeyim yani. Ben TSI motoru öyle millet gibi arkadaşının arabasını alıp 10 kilometre deneme sürüşü için kullanmadım. 1.4 TSI 122 Jettam vardı 40 bin kilometre yol yaptım. TSI motorlar güzel ancak günümüz benzin fiyatlarını dikkate alacak olursak hiç ama hiç ekonomik motorlar değiller.

    Bu yüzden TSI motorlu Comfortline Jettamı satıp, 1.6 TDI Comfortline Jetta aldım. Çokta iyi yaptığım düşüncesindeyim. Araç evvela almış olduğum fiyatın üzerinde bir piyasası var. Benzinli motora göre çok ciddi anlamda ekonomi yapıyorum. Senelik motor bakım ücretlerimde TSI motor ile birebir aynı fiyatta.

    TSI motor şehir içinde yaklaşık 8-8,5 litre bandında yakıt tüketmektedir. 1,2 yada 1,4 TSI hiç farketmez her ikiside bire bir neredeyse aynı tüketimi yapmakta.


    2000li yılların başında, senede 25 bin km yol yapmıyorsan dizele para verme benzinli al deniyordu. Yıl 2015 oldu benzinin fiyatı 5 lirayı geçti millet halen aynı mantıkla bakıyor motorlara. Eğer senede 10-15 bin km arasında yol yapıyorsanız tercihiniz dizel olmalıdır. Hele hele şehir içi kullanımınız fazlaysa benzinli araçtan uzak durmalısınız.

    1.6 TDI motor ile şehir dışında 4 litre şehir içinde ise 6-6,5 litre ortalama yapmaktayım. 1.6 TDI motoru taşımıyor gibi zırvalara lütfen itibar etmeyiniz. Bu motor bugün Skoda Super B'de ve Passat'ta bile kullanılmakta.

     ===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED===



    Uzak durulması gereken tek motor teknoloji ve donanım mahrumiyeti yaşayan 1.6 MPI 102 hp lik BENZİNLİ eski tip motorlardır. Bu motorların şehir içi tüketimleri 10 litreyi görmekte hatta yer yer 10 litreyi bile geçebilmektedir. Bunu ben değil fabrika verileri söylüyor. Tork bakımındanda bir o kadar düşük olan (148 tork) bu motor alanın elinde kalmakta ve son kullanıcılarını taşımaktadırlar. Bu motorları tüp takmak maksadıyla alan kişiler oluyor. Ancak LPgli bir şekilde'de pek ekonomi yaptığı söylenemez. LPG uygulandıktan sonrada LPG tüketimi 13 litre görmekte yer yer 14 litrelik tüketim yapmaktadır. Eğer dizele füç yetmiyor ve illaki LPG li araç alınmak durumunda ise 1.4 TSI 122 hp motorlar için özel olarak üretilen LPDi sistemli özel LPG sistemi araca yaptırılmalı ve tercih 1.4 TSI 122 olmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan And Jetta -- 22 Mart 2015; 4:11:59 >




  • Bir üstte yer alan mesaj tamamen mantıksızlıklarla doludur. Bunları okuyunca ben de bu konu hakkındaki bildiklerimi yazma gereği duydum. Zaten okuyanlar gerekli değerlendirmeyi yapacaklardır.

    Öncelikle 1.6 MPI motorun 13-14 L. civarı LPG yaktığı kesinlikle yalandır. Önceki sayfaları inceleyin. Bir arkadaş 30.000 km. boyunca aracına aldığı her LPG'nin faturasını ve yaptığı km.yi kaydedip burada paylaşmıştı. Ortalaması 10-11 L. civarıydı. Benim aracım benzinli fakat, çevremde LPG montajı yapılmış onlarca MPI motorlu araç var. Yaklaşık tüketim değeri yazdığım gibidir.

    2006-2008 arası FSI, 2008 modelden bu yana MPI kullanıcısıyım. Tüm otomobillerimiz sıfır olarak alınmıştır ve sadece yetkili servislerde bakım görür. Bunu da özellikle belirtiyorum; çünkü hor kullanılmış, bakımları aksatılmış yada gerektiği gibi yapılmamış araçlar fazla tüketim yapar. Benim yıllardır şehir içi ortalamam 9-10 L. arası benzindir. Araçlarım sürekli Adana - Hatay şehir içi trafiğinde kullanılır. 48 L. benzinle 500 km. civarı yol yapıyorum. Örneğin geçen ay benzine 43 L. X 4.38 = 188 TL. para verdim. Shell V-Power Nitro kullanıyorum. Bu benzinle yaklaşık 450 km. civarı yol yaptım. Benim ortalamalarım da önceki sayfalarda resimleriyle mevcuttur. İş gereği birçok araç kullandığım için kendi aracımla ancak bu kadar yol yapabiliyorum.

    Yukarıda önerilen LPDI sistemi ise tam bir fiyaskodur. TSI motora yapılabilecek en büyük kötülük sanırım bu tip sistemleri taktırmaktır. Aracınızdan ve motorunuzdan vazgeçtiyseniz, bu tip sistemleri taktırmanızı öneririm.

    LPG, herkesin bildiği gibi benzinden daha yüksek bir ısıda yanmaktadır. TSI motorların metalik alaşımı ve enjektör sistemleri MPI motorlardan farklıdır. Yanma anındaki bu yüksek ısı uzun vadade motoru adeta eritmektedir. Enjektörlere, üst kapağa, contalara zarar vermektedir. Böyle bir kitin montajlandığı araç tamamen garanti dışıdır. Oluşabilecek herhangi bir arızada VW sizi tanımaz. LPG montajını yapan firmayla baş başa kalırsınız.

    TSI motor LPG için yapılmamıştır ve kesinlikle uyumlu değildir. Bu tip sistemler zorlama sistemlerdir. LPG ile uzaktan yakından ilgisi olmayan bir motoru, LPG yakmaya zorlayan sistemlerdir. İkinci elde de bu durum herkes tarafından bilindiği için TSI motorlu bir otomobil almayı düşünenler, LPG takılmışsa uzak durmaktadırlar.

    İşin başka bir boyutu da montaj maaliyetidir. Bu sistem ruhsata işletme ve proje dahil 6.000 TL. ye mal olmaktadır. Sahibinden sitesinden herhangi bir model yılının TDI ve TSI motorlu jettaları arasındaki fiyat farkını inceleyin. Aradaki farkı 6.000 TL. den daha azdır. Yani bu farkı böyle zorlama bir sisteme ödemektense TSI jettayı satıp, aynı model yılının TDI motorlusunu "çok rahatlıkla" alabilirsiniz. Bu da bu sistemi taktırmanın ne kadar mantıksız olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır.

    1.6 MPI ise LPG ile %100 uyumlu ve sorunsuz motordur. 1.500 TL. gibi bir maaliyetle taktıracağınız sistemi, yüzbinlerce km. sorunsuz olarak kullanırsınız. Bu özelliği ikinci elde herkes tarafından bilindiğinden ve şu an üretimi olmadığından adeta altın değerindedir. LPG düşünen ve bu işten biraz anlayan herkes bu motoru tercih etmektedir. Aynı motor zamanında Audi A4 ve Passat gibi, boş ağırlığı jettadan çok daha fazla olan otomobillerde bile kullanılmıştır. Almanya'da bu motorun "fabrika çıkışı LPG'li olarak" satıldığını da yeri gelmişken bir kez daha belirtmek isterim.

    Takdir okuyanlara aittir. Tüm forum severlere iyi günler dilerim...




  • 1.6 102 hp mpı motor ne yazıkk günümüzde kullanıcılarının elinde kalan bir motor versiyonu. 20 yıl önceki motor teknolojisii barındıran bu atmosferik motor düşük performansın yanısıra yüksek tüketimi ile de kullanıcılarını yaka silktirmektedir.

    LPG li araçlara karşı olan biriyim. Yakıtı umursamıyorsanız ve çok düşük km yol yapıyorsanız benzinli motor alın. Yakıt tüketimi sizin için önemli ise DİZEL alın. Passat'a Jettaya LPGli bineceğinize Ford fiestayı, Poloyu Dizel olarak satın alın.

    VWnin en başarılı iki dizel motoru olan 1.6 TDI 105 hp ve 2.0 TDI 140 hp motorları yukarıda saçmalananın aksine altın değerindedir. 1.6 mpı 102 hp lik motorun üretimi uzun yıllar sonrası sonlandırılmış ve başarılı bir motor olduğunu söyleyenler YALAN söylemektedirler. Bir motorun altın gibi değerli olması ve başarılı olmasını gerektiren bazı kalemler vardır. Bunlar Performans ve Ekonomi'dir. 1.6 MPI 102 hp 148 torkluk motorda hiçbirşekilde ne ekonomik nede performanslı bir motor değildir. Günümüzdede bulunması gayet kolay ancak tercih edenlerin sayısı bir hayli düşüktür. Tercih eden kişilerde ya motorun içeriğini bilmeyen aracı öylesine alan ya parası diğer motor versiyonlarına yetişmemiş yada otomobilden anlamayan kişilerdir.

    1.2 TSI motor bile 1,6 MPI 102 lik motor yanında büyük bir ekonomi ve performans üretmektedir.

    Gelelim günümüzde Volkswagenin ürettiği altın değerindeki motorlara. Bunlardan birincisi 1.6 TDI 105 hp, ikincisi 2.0 TDI 140 hp lik versiyonlardır. Bu iki motorda oldukça sorunsuz, ekonomik ve performanslı motorlardır. 1,6 TDI 105 hp lik dizel motor Audi A3 hb ve sedan versiyonlarında, Skoda Octavia, Super B versiyonlarında Jetta ve Passat'ta da 2010 yılından bu yana sorunsuz bir şekilde kullanılmaktadır.

    Şehir içi trafik dediğimizde vitesin 4'e atılmadığı durk kalk durumunun dakikalarca bazen yarım saat boyunca yaşandığı. Eviniz ile işiniz arasında en az 15 trafik lambasının olduğu durumdur. Bunun dışında kasaba belde gibi yerlerde yaşayan yada Hatay gibi Ankara'nın bir ilçesi büyüklüğündeki yerlerde şehir içi tüketim tam anlamıyla ölçülememektedir. İbre 70 80 90 olmuş adam ben şehir içi ortalaması şu kadar tutturuyorum dediği zaman ona sadece gülüyorum. Yahu şehir içi ortalama kriterleri başkadır. 1,6 MPI motor ile yaşadığı köyde 9-10 litre tüketim yapanlar bu söylediklerimi anlayamazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan And Jetta -- 26 Mart 2015; 21:06:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

    1.6 102 hp mpı motor ne yazıkk günümüzde kullanıcılarının elinde kalan bir motor versiyonu. 20 yıl önceki motor teknolojisii barındıran bu atmosferik motor düşük performansın yanısıra yüksek tüketimi ile de kullanıcılarını yaka silktirmektedir.

    LPG li araçlara karşı olan biriyim. Yakıtı umursamıyorsanız ve çok düşük km yol yapıyorsanız benzinli motor alın. Yakıt tüketimi sizin için önemli ise DİZEL alın. Passat'a Jettaya LPGli bineceğinize Ford fiestayı, Poloyu Dizel olarak satın alın.

    VWnin en başarılı iki dizel motoru olan 1.6 TDI 105 hp ve 2.0 TDI 140 hp motorları yukarıda saçmalananın aksine altın değerindedir. 1.6 mpı 102 hp lik motorun üretimi uzun yıllar sonrası sonlandırılmış ve başarılı bir motor olduğunu söyleyenler YALAN söylemektedirler. Bir motorun altın gibi değerli olması ve başarılı olmasını gerektiren bazı kalemler vardır. Bunlar Performans ve Ekonomi'dir. 1.6 MPI 102 hp 148 torkluk motorda hiçbirşekilde ne ekonomik nede performanslı bir motor değildir. Günümüzdede bulunması gayet kolay ancak tercih edenlerin sayısı bir hayli düşüktür. Tercih eden kişilerde ya motorun içeriğini bilmeyen aracı öylesine alan ya parası diğer motor versiyonlarına yetişmemiş yada otomobilden anlamayan kişilerdir.

    1.2 TSI motor bile 1,6 MPI 102 lik motor yanında büyük bir ekonomi ve performans üretmektedir.

    Gelelim günümüzde Volkswagenin ürettiği altın değerindeki motorlara. Bunlardan birincisi 1.6 TDI 105 hp, ikincisi 2.0 TDI 140 hp lik versiyonlardır. Bu iki motorda oldukça sorunsuz, ekonomik ve performanslı motorlardır. 1,6 TDI 105 hp lik dizel motor Audi A3 hb ve sedan versiyonlarında, Skoda Octavia, Super B versiyonlarında Jetta ve Passat'ta da 2010 yılından bu yana sorunsuz bir şekilde kullanılmaktadır.

    Şehir içi trafik dediğimizde vitesin 4'e atılmadığı durk kalk durumunun dakikalarca bazen yarım saat boyunca yaşandığı. Eviniz ile işiniz arasında en az 15 trafik lambasının olduğu durumdur. Bunun dışında kasaba belde gibi yerlerde yaşayan yada Hatay gibi Ankara'nın bir ilçesi büyüklüğündeki yerlerde şehir içi tüketim tam anlamıyla ölçülememektedir. İbre 70 80 90 olmuş adam ben şehir içi ortalaması şu kadar tutturuyorum dediği zaman ona sadece gülüyorum. Yahu şehir içi ortalama kriterleri başkadır. 1,6 MPI motor ile yaşadığı köyde 9-10 litre tüketim yapanlar bu söylediklerimi anlayamazlar.





    Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum fakat 1.4 tsi motora değinmeniz gerekirdi diye düşünüyorum.bence 15.000 km altı yapan kişiler için en iyi f/p aracı 1.4 tsi'dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

    1.6 102 hp mpı motor ne yazıkk günümüzde kullanıcılarının elinde kalan bir motor versiyonu. 20 yıl önceki motor teknolojisii barındıran bu atmosferik motor düşük performansın yanısıra yüksek tüketimi ile de kullanıcılarını yaka silktirmektedir.

    LPG li araçlara karşı olan biriyim. Yakıtı umursamıyorsanız ve çok düşük km yol yapıyorsanız benzinli motor alın. Yakıt tüketimi sizin için önemli ise DİZEL alın. Passat'a Jettaya LPGli bineceğinize Ford fiestayı, Poloyu Dizel olarak satın alın.

    VWnin en başarılı iki dizel motoru olan 1.6 TDI 105 hp ve 2.0 TDI 140 hp motorları yukarıda saçmalananın aksine altın değerindedir. 1.6 mpı 102 hp lik motorun üretimi uzun yıllar sonrası sonlandırılmış ve başarılı bir motor olduğunu söyleyenler YALAN söylemektedirler. Bir motorun altın gibi değerli olması ve başarılı olmasını gerektiren bazı kalemler vardır. Bunlar Performans ve Ekonomi'dir. 1.6 MPI 102 hp 148 torkluk motorda hiçbirşekilde ne ekonomik nede performanslı bir motor değildir. Günümüzdede bulunması gayet kolay ancak tercih edenlerin sayısı bir hayli düşüktür. Tercih eden kişilerde ya motorun içeriğini bilmeyen aracı öylesine alan ya parası diğer motor versiyonlarına yetişmemiş yada otomobilden anlamayan kişilerdir.

    1.2 TSI motor bile 1,6 MPI 102 lik motor yanında büyük bir ekonomi ve performans üretmektedir.

    Gelelim günümüzde Volkswagenin ürettiği altın değerindeki motorlara. Bunlardan birincisi 1.6 TDI 105 hp, ikincisi 2.0 TDI 140 hp lik versiyonlardır. Bu iki motorda oldukça sorunsuz, ekonomik ve performanslı motorlardır. 1,6 TDI 105 hp lik dizel motor Audi A3 hb ve sedan versiyonlarında, Skoda Octavia, Super B versiyonlarında Jetta ve Passat'ta da 2010 yılından bu yana sorunsuz bir şekilde kullanılmaktadır.

    Şehir içi trafik dediğimizde vitesin 4'e atılmadığı durk kalk durumunun dakikalarca bazen yarım saat boyunca yaşandığı. Eviniz ile işiniz arasında en az 15 trafik lambasının olduğu durumdur. Bunun dışında kasaba belde gibi yerlerde yaşayan yada Hatay gibi Ankara'nın bir ilçesi büyüklüğündeki yerlerde şehir içi tüketim tam anlamıyla ölçülememektedir. İbre 70 80 90 olmuş adam ben şehir içi ortalaması şu kadar tutturuyorum dediği zaman ona sadece gülüyorum. Yahu şehir içi ortalama kriterleri başkadır. 1,6 MPI motor ile yaşadığı köyde 9-10 litre tüketim yapanlar bu söylediklerimi anlayamazlar.





    Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum fakat 1.4 tsi motora değinmeniz gerekirdi diye düşünüyorum.bence 15.000 km altı yapan kişiler için en iyi f/p aracı 1.4 tsi'dir.

    Haklısınız 1.4 TSI araçla ilgili düşüncelerim çokça dile getirmiştim bir kezde sizin için getireyim.

    1.4 TSI motor oldukça performanslı ve bu performansa orantılı şekilde ekonomik bir araçtır. Keza 1.6 mpı 102 hp 148 tork motor ile kıysaslandığında 122 hp 200 tork gibi muazzam bir güç seçeneği sunmaktadır.

    Daha öncede bahsettiğim gibi 1.4 TSI 122 Jetta comfortline aracım vardı ve 2 yıl kullandım. Fotoğrafınıda ekleyeyim müsadenizle.

     ===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED===

     ===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED===

     ===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED===

     ===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED===


    Aracı aldığımda benzin fiyatı 2,50 TL seviyelerindeydi. Sattığımda ise 3,78 lira olmuştu. Ve araç ne kadar ekonomik olursa olsun benzin fahiş bir fiyata yükselmişti. Şimdi benzin 2,50 TL iken senede 15 bin km yapan kişiler için TSI benzinli motor makul bir seçenektir. Ancak benzin 4 lira ve üzeri bir seviyeye ulaştığında 15 bin km yapan kişi için artık km değeri değişir. Senede 10 bin ve üzeri km yapıyorsanız seçenek artık DİZEL olmalıdır. TSI 122 Jettayı 41 bin km kullandım. Hiçbir sıkıntı yaşatmadı. Ancak günümüz benzin fiyatları ile bu araca binmek boşa verilen benzin parasından baka birşey değil.

    Bu yüzden TSI motorlar için özel olarak geliştirilmiş LPDİ sistemi oldukça başarılı ve diğer LPG sistemleri ile karşılaştırıldığında gerçekten ekonomi sağlayan güvenli bir teknolojidir. Motor üretilmeden ekonomi sistemleri üretielemez. Yukarıda TSI motora asla LPDİ sistemin olmadığını belirten saçma düşünceye elbette katılmıyorum. %100 LPG ile çalışan bir sistemdir LPDİ sistemi. LPG gibi aracı titreten, perfornasını düşüren ve aşırı tüketim yapmayan gerçek ekonomiyi yapan sistemdir. bu yüzden klasik lpg fiyatlarından pahalı ve kalitelidir. Motor ömrünü LPG gibide kısaltmaz. LPDİ sistemli bir TSI motor bence yıllarca kullanılabilecek ekonomik bir araçtır.

    Benim TSI aracıma neden LPDİ sistemi taktırmadığıma gelirsek; Ben LPGli araçlara prensip olarak güvenli bakmayan biriyim. bu yüzden aracı ya benzinli yada Dizel olarak kullanmanın daha güvenli ve kaliteli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden TSI aracımı satıp, MK5 2010 makyajlı 1.6 TDI Jetta Comfortline aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Bir üstte yer alan mesaj tamamen mantıksızlıklarla doludur. Bunları okuyunca ben de bu konu hakkındaki bildiklerimi yazma gereği duydum. Zaten okuyanlar gerekli değerlendirmeyi yapacaklardır.

    Öncelikle 1.6 MPI motorun 13-14 L. civarı LPG yaktığı kesinlikle yalandır. Önceki sayfaları inceleyin. Bir arkadaş 30.000 km. boyunca aracına aldığı her LPG'nin faturasını ve yaptığı km.yi kaydedip burada paylaşmıştı. Ortalaması 10-11 L. civarıydı. Benim aracım benzinli fakat, çevremde LPG montajı yapılmış onlarca MPI motorlu araç var. Yaklaşık tüketim değeri yazdığım gibidir.

    2006-2008 arası FSI, 2008 modelden bu yana MPI kullanıcısıyım. Tüm otomobillerimiz sıfır olarak alınmıştır ve sadece yetkili servislerde bakım görür. Bunu da özellikle belirtiyorum; çünkü hor kullanılmış, bakımları aksatılmış yada gerektiği gibi yapılmamış araçlar fazla tüketim yapar. Benim yıllardır şehir içi ortalamam 9-10 L. arası benzindir. Araçlarım sürekli Adana - Hatay şehir içi trafiğinde kullanılır. 48 L. benzinle 500 km. civarı yol yapıyorum. Örneğin geçen ay benzine 43 L. X 4.38 = 188 TL. para verdim. Shell V-Power Nitro kullanıyorum. Bu benzinle yaklaşık 450 km. civarı yol yaptım. Benim ortalamalarım da önceki sayfalarda resimleriyle mevcuttur. İş gereği birçok araç kullandığım için kendi aracımla ancak bu kadar yol yapabiliyorum.

    Yukarıda önerilen LPDI sistemi ise tam bir fiyaskodur. TSI motora yapılabilecek en büyük kötülük sanırım bu tip sistemleri taktırmaktır. Aracınızdan ve motorunuzdan vazgeçtiyseniz, bu tip sistemleri taktırmanızı öneririm.

    LPG, herkesin bildiği gibi benzinden daha yüksek bir ısıda yanmaktadır. TSI motorların metalik alaşımı ve enjektör sistemleri MPI motorlardan farklıdır. Yanma anındaki bu yüksek ısı uzun vadade motoru adeta eritmektedir. Enjektörlere, üst kapağa, contalara zarar vermektedir. Böyle bir kitin montajlandığı araç tamamen garanti dışıdır. Oluşabilecek herhangi bir arızada VW sizi tanımaz. LPG montajını yapan firmayla baş başa kalırsınız.

    TSI motor LPG için yapılmamıştır ve kesinlikle uyumlu değildir. Bu tip sistemler zorlama sistemlerdir. LPG ile uzaktan yakından ilgisi olmayan bir motoru, LPG yakmaya zorlayan sistemlerdir. İkinci elde de bu durum herkes tarafından bilindiği için TSI motorlu bir otomobil almayı düşünenler, LPG takılmışsa uzak durmaktadırlar.

    İşin başka bir boyutu da montaj maaliyetidir. Bu sistem ruhsata işletme ve proje dahil 6.000 TL. ye mal olmaktadır. Sahibinden sitesinden herhangi bir model yılının TDI ve TSI motorlu jettaları arasındaki fiyat farkını inceleyin. Aradaki farkı 6.000 TL. den daha azdır. Yani bu farkı böyle zorlama bir sisteme ödemektense TSI jettayı satıp, aynı model yılının TDI motorlusunu "çok rahatlıkla" alabilirsiniz. Bu da bu sistemi taktırmanın ne kadar mantıksız olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır.

    1.6 MPI ise LPG ile %100 uyumlu ve sorunsuz motordur. 1.500 TL. gibi bir maaliyetle taktıracağınız sistemi, yüzbinlerce km. sorunsuz olarak kullanırsınız. Bu özelliği ikinci elde herkes tarafından bilindiğinden ve şu an üretimi olmadığından adeta altın değerindedir. LPG düşünen ve bu işten biraz anlayan herkes bu motoru tercih etmektedir. Aynı motor zamanında Audi A4 ve Passat gibi, boş ağırlığı jettadan çok daha fazla olan otomobillerde bile kullanılmıştır. Almanya'da bu motorun "fabrika çıkışı LPG'li olarak" satıldığını da yeri gelmişken bir kez daha belirtmek isterim.

    Takdir okuyanlara aittir. Tüm forum severlere iyi günler dilerim...


    Yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

    1.6 102 hp mpı motor ne yazıkk günümüzde kullanıcılarının elinde kalan bir motor versiyonu. 20 yıl önceki motor teknolojisii barındıran bu atmosferik motor düşük performansın yanısıra yüksek tüketimi ile de kullanıcılarını yaka silktirmektedir.

    LPG li araçlara karşı olan biriyim. Yakıtı umursamıyorsanız ve çok düşük km yol yapıyorsanız benzinli motor alın. Yakıt tüketimi sizin için önemli ise DİZEL alın. Passat'a Jettaya LPGli bineceğinize Ford fiestayı, Poloyu Dizel olarak satın alın.

    VWnin en başarılı iki dizel motoru olan 1.6 TDI 105 hp ve 2.0 TDI 140 hp motorları yukarıda saçmalananın aksine altın değerindedir. 1.6 mpı 102 hp lik motorun üretimi uzun yıllar sonrası sonlandırılmış ve başarılı bir motor olduğunu söyleyenler YALAN söylemektedirler. Bir motorun altın gibi değerli olması ve başarılı olmasını gerektiren bazı kalemler vardır. Bunlar Performans ve Ekonomi'dir. 1.6 MPI 102 hp 148 torkluk motorda hiçbirşekilde ne ekonomik nede performanslı bir motor değildir. Günümüzdede bulunması gayet kolay ancak tercih edenlerin sayısı bir hayli düşüktür. Tercih eden kişilerde ya motorun içeriğini bilmeyen aracı öylesine alan ya parası diğer motor versiyonlarına yetişmemiş yada otomobilden anlamayan kişilerdir.

    1.2 TSI motor bile 1,6 MPI 102 lik motor yanında büyük bir ekonomi ve performans üretmektedir.

    Gelelim günümüzde Volkswagenin ürettiği altın değerindeki motorlara. Bunlardan birincisi 1.6 TDI 105 hp, ikincisi 2.0 TDI 140 hp lik versiyonlardır. Bu iki motorda oldukça sorunsuz, ekonomik ve performanslı motorlardır. 1,6 TDI 105 hp lik dizel motor Audi A3 hb ve sedan versiyonlarında, Skoda Octavia, Super B versiyonlarında Jetta ve Passat'ta da 2010 yılından bu yana sorunsuz bir şekilde kullanılmaktadır.

    Şehir içi trafik dediğimizde vitesin 4'e atılmadığı durk kalk durumunun dakikalarca bazen yarım saat boyunca yaşandığı. Eviniz ile işiniz arasında en az 15 trafik lambasının olduğu durumdur. Bunun dışında kasaba belde gibi yerlerde yaşayan yada Hatay gibi Ankara'nın bir ilçesi büyüklüğündeki yerlerde şehir içi tüketim tam anlamıyla ölçülememektedir. İbre 70 80 90 olmuş adam ben şehir içi ortalaması şu kadar tutturuyorum dediği zaman ona sadece gülüyorum. Yahu şehir içi ortalama kriterleri başkadır. 1,6 MPI motor ile yaşadığı köyde 9-10 litre tüketim yapanlar bu söylediklerimi anlayamazlar.





    Yazdıklarınızın hepsi doğru değil .İlk defa sizden duyuyorum 1.6 motorlar kullanıcının elinde kalıyo diye.Yakıt olarakta çok yakmıyor 4 yıldır lpg de 100.000 km yol yaptım en ufak bi arıza vermedi.Tamam tsı ler ataktır ,seridir yeni teknojıdır ama şu an türkiyede tutulan motor 1.6 102 bg olanıdır.Ayrıca tsi ve fsı lara lpg uygulayıp da dogru düzgün randıman alan görmedim.
    Birde bu motoru tercih eden kişiler otomobilden anlamayan kişiler demişsiniz.Bence hakaret sınırlarını aşıyorsunuz.İDDİA ediyorum motordanda jettadanda senden daha iyi anlarım.Sen sadece buraya TSi motoru övmek için yazmışsın.Biz tsi kötü demiyoruz ama 1.6 102 kullanıcılarınada otomobilden anlamıyor demek hiç etik birşey değil.




  • 
Sayfa: önceki 279280281282283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.