Şimdi Ara

===VW JETTA KULÜBÜ===DRIVERS WANTED=== (282. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.927
Cevap
63
Favori
649.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 280281282283284
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hicranyarası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

    1.6 102 hp mpı motor ne yazıkk günümüzde kullanıcılarının elinde kalan bir motor versiyonu. 20 yıl önceki motor teknolojisii barındıran bu atmosferik motor düşük performansın yanısıra yüksek tüketimi ile de kullanıcılarını yaka silktirmektedir.

    LPG li araçlara karşı olan biriyim. Yakıtı umursamıyorsanız ve çok düşük km yol yapıyorsanız benzinli motor alın. Yakıt tüketimi sizin için önemli ise DİZEL alın. Passat'a Jettaya LPGli bineceğinize Ford fiestayı, Poloyu Dizel olarak satın alın.

    VWnin en başarılı iki dizel motoru olan 1.6 TDI 105 hp ve 2.0 TDI 140 hp motorları yukarıda saçmalananın aksine altın değerindedir. 1.6 mpı 102 hp lik motorun üretimi uzun yıllar sonrası sonlandırılmış ve başarılı bir motor olduğunu söyleyenler YALAN söylemektedirler. Bir motorun altın gibi değerli olması ve başarılı olmasını gerektiren bazı kalemler vardır. Bunlar Performans ve Ekonomi'dir. 1.6 MPI 102 hp 148 torkluk motorda hiçbirşekilde ne ekonomik nede performanslı bir motor değildir. Günümüzdede bulunması gayet kolay ancak tercih edenlerin sayısı bir hayli düşüktür. Tercih eden kişilerde ya motorun içeriğini bilmeyen aracı öylesine alan ya parası diğer motor versiyonlarına yetişmemiş yada otomobilden anlamayan kişilerdir.

    1.2 TSI motor bile 1,6 MPI 102 lik motor yanında büyük bir ekonomi ve performans üretmektedir.

    Gelelim günümüzde Volkswagenin ürettiği altın değerindeki motorlara. Bunlardan birincisi 1.6 TDI 105 hp, ikincisi 2.0 TDI 140 hp lik versiyonlardır. Bu iki motorda oldukça sorunsuz, ekonomik ve performanslı motorlardır. 1,6 TDI 105 hp lik dizel motor Audi A3 hb ve sedan versiyonlarında, Skoda Octavia, Super B versiyonlarında Jetta ve Passat'ta da 2010 yılından bu yana sorunsuz bir şekilde kullanılmaktadır.

    Şehir içi trafik dediğimizde vitesin 4'e atılmadığı durk kalk durumunun dakikalarca bazen yarım saat boyunca yaşandığı. Eviniz ile işiniz arasında en az 15 trafik lambasının olduğu durumdur. Bunun dışında kasaba belde gibi yerlerde yaşayan yada Hatay gibi Ankara'nın bir ilçesi büyüklüğündeki yerlerde şehir içi tüketim tam anlamıyla ölçülememektedir. İbre 70 80 90 olmuş adam ben şehir içi ortalaması şu kadar tutturuyorum dediği zaman ona sadece gülüyorum. Yahu şehir içi ortalama kriterleri başkadır. 1,6 MPI motor ile yaşadığı köyde 9-10 litre tüketim yapanlar bu söylediklerimi anlayamazlar.





    Yazdıklarınızın hepsi doğru değil .İlk defa sizden duyuyorum 1.6 motorlar kullanıcının elinde kalıyo diye.Yakıt olarakta çok yakmıyor 4 yıldır lpg de 100.000 km yol yaptım en ufak bi arıza vermedi.Tamam tsı ler ataktır ,seridir yeni teknojıdır ama şu an türkiyede tutulan motor 1.6 102 bg olanıdır.Ayrıca tsi ve fsı lara lpg uygulayıp da dogru düzgün randıman alan görmedim.
    Birde bu motoru tercih eden kişiler otomobilden anlamayan kişiler demişsiniz.Bence hakaret sınırlarını aşıyorsunuz.İDDİA ediyorum motordanda jettadanda senden daha iyi anlarım.Sen sadece buraya TSi motoru övmek için yazmışsın.Biz tsi kötü demiyoruz ama 1.6 102 kullanıcılarınada otomobilden anlamıyor demek hiç etik birşey değil.

    Yazdıklarımda hakaret içeren hiçbir cümle yok. Düzgün okuyun yazılanları. İşinize gelmeyen yazıları hakaret addedip bana sataşmayın. Yazdıklarım oldukça gerçek ve doğrudur. Türkiyede tutulan 1.6 102 motormu kaldı be ? Herkesin altında 1,2 TSI 1,4 TSI yada 1.6 TDI var. MPI motor artık tarih oldu, bunu halen kavrayamadınız mı ?

    Motordanda Jettadanda benden daha iyi anlamıyorsunuz ne yazıkki




  • Herhangi bir tartışma yada belli bir düşünceyi kanıksama niyetim yok sadece yukarıdaki yorumları okudum ve yorum yapmadan geçmek istemedim.1.2 tsi motor yukarıdaki bazı yorumlarda gerçekten oldukça kötü bir şekilde küçümsenmiş gibi geldi.
    Bakın 16 valf yada 8 valf konusunu bir kenara bırakarak sadece motor ve araç ağırlıklarını esas alırsak;
    1.2 tsi jetta manuel 1302 Kg
    1.2 tsi golf manuel 1210 kg
    aradaki fark sadece 92 kg gibi bir ağırlık normal şartlarda bir kişi fazlası var ayrıca bana şunu söyleyin 1.2 jettanın akselerasyonu 1.4 e göre yavaş ancak motorda kasaya ufak kalmıyor öldürmüyor arabayı.
    Ben 2 aydır kullanıyorum herhangi bir olumsuzluk görmedim inşallah 5 yıl kullanmayı planlıyorum gerektiğinde sollamaya da yetiyor süratlenmeye de zaten ailem var güvenlik önemli ayrıca nerdeyse aracı çok kullanmıyorum haftada bir gelecek yıl başka bir işte çalışacağım için sürekli günlük kullanacağım ve açıkçası bulunduğum yer aşırı dağlık ve rakımı yüksek olduğundan burda 1.2 motor olupta çekişden düşmeyen araç düz şehirlerde ne yapar bilemiyorum ortalama 8-9 arası takılıyorum şimdi aradaki 4000 tl motor farkını neden vereyim onu da benzine harcarım ayrıca 175 Nm tork var 1.4 de ise 200 Nm tork var arada dağlar kadar farklar yok bu araç atmosferik değil stock kullanan istemezse chipler
    Lafın kısası 1.2 alıpta memnun kalamyacak birilerini olabileceğini düşünmüyorum açıkçası zira zaten motor sesi nerdeyse yok ve açıkcası motor diyor ben performans motor değilim ama seni de yarı yolda bırakmam diyor saygılr




  • RailFlexboost R kullanıcısına yanıt
    Aynen yazdığınız gibi. 1.6 ve 1.2 motorlar kasayı rahatlıkla taşıyıp iş görüyor. 1.4 motor daha çok performansa yönelik. Aslında aynı şeyi söylüyoruz.

    Performans isteyen en az 1.4 TSI hatta imkan varsa (passat yada golf için) ACT motor almalıdır.

    Ben 1.6 motorla sürüş zevki yaşıyorum diyen kendini kandırır ve egosunu tatmin eder. Yada otomobil işinden zerre kadar anlamıyordur. Bindiği otomobili en iyi sanıyordur.


    İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de şöyle düşünelim,

    Misal, uzun yoldasınız duble olmayan dümdüz iki şeritli dar bir yoldasınız; insanlık hali, önünüzde 3 tırdan fazlası var, sol şeride bakmak için çıktığınız halde bile göremediniz ancak 3 tır olduğundan emin olmuşsunuz ve sollamak istiyorsunuz, tam hesabınızı yapıyorsunuz karşı şeritte hareket halindeki araçların uzaktaki zaman hesaplamasını 3 tıra göre yaptınız ve sollama yapmaya başladınız, bir bakıyorsunuz ki 4 tır varmış ve karşı şeritten gelen araçlar 1.2 TSI tam 3 tır sonrası için yeterli ancak 1.4 TSI tam 4 tır sollayabilir vaziyette.

    Yani demek istediğim, kısa zamanda sollamak kaza riskini azaltır. Eğer araba kullanıyorsanız; ayağınızın altında her zaman o gücün olduğunu hissetmeniz gereklidir. Trafikte bin bir türlü sorunlarla karşılaşılıyor sadece sollama bir örnekti. Yoksa 1.2 atmosferik motor bile bu kasayı zorlansa da taşır.

    Mühim olan arabanın, kasasını sürücünün istediği gibi taşıyabilmesidir!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silversmith

    Bir de şöyle düşünelim,

    Misal, uzun yoldasınız duble olmayan dümdüz iki şeritli dar bir yoldasınız; insanlık hali, önünüzde 3 tırdan fazlası var, sol şeride bakmak için çıktığınız halde bile göremediniz ancak 3 tır olduğundan emin olmuşsunuz ve sollamak istiyorsunuz, tam hesabınızı yapıyorsunuz karşı şeritte hareket halindeki araçların uzaktaki zaman hesaplamasını 3 tıra göre yaptınız ve sollama yapmaya başladınız, bir bakıyorsunuz ki 4 tır varmış ve karşı şeritten gelen araçlar 1.2 TSI tam 3 tır sonrası için yeterli ancak 1.4 TSI tam 4 tır sollayabilir vaziyette.

    Yani demek istediğim, kısa zamanda sollamak kaza riskini azaltır. Eğer araba kullanıyorsanız; ayağınızın altında her zaman o gücün olduğunu hissetmeniz gereklidir. Trafikte bin bir türlü sorunlarla karşılaşılıyor sadece sollama bir örnekti. Yoksa 1.2 atmosferik motor bile bu kasayı zorlansa da taşır.

    Mühim olan arabanın, kasasını sürücünün istediği gibi taşıyabilmesidir!

    Çok güzel bir örnek olmuş. Ancak yanlış hesaplanan her sollama araç ve motor ne olursa olsun risktir.

    1.4 ve 1,2 TSI motorlar arasında ciddi bir yakıt tüketim farkı yok. Fiyat anlamında arada belli bir miktar fark var. Vergi avantajıda söz konusu 1.2 TSI motorda. Yılın 330 günü şehir içinde kullanıyoruz araçlarımızı. Bir aylık bir süre tatil vs gibi şehir dışı yolculuklarımız var. 1.2 TSI motorun performansıyla ilgili eleştiriler bence araca haksızlık eder noktada. Tabiki 1,4 tsı ile arasında fark var ve olmasıda oldukça normal. Ancak 1,2nin de maddi anlamda sağladığı avantajlar yadsınamaz.




  • tecrübemi paylaşayım,

    2012 model sıfır aldığım 1.4 tsi manuel Ankara yakıt tüketimi 9lt - 6 ay binebildim sattım yaktı sarfiyatı yüzünden.
    2008 model 2 hafta önce aldığım 1.6 mpi tiptronik Ankara yakıt tüketimi (aynı güzergah) 11lt lpg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    tecrübemi paylaşayım,

    2012 model sıfır aldığım 1.4 tsi manuel Ankara yakıt tüketimi 9lt - 6 ay binebildim sattım yaktı sarfiyatı yüzünden.
    2008 model 2 hafta önce aldığım 1.6 mpi tiptronik Ankara yakıt tüketimi (aynı güzergah) 11lt lpg.

    Hata etmişsiniz keşke TSI aracınıza LPDi sistem taktırsaydınız.
  • Gökhan And Jetta kullanıcısına yanıt
    zaten lpdi taktırmak için almıştım aracı ancak baktım çok stabil değil, yolda kalanlar sabahları çalıştıramayanlar, hollandada mühendis bekleyenler vs... fiyat desen zaten çok pahalı. tamam tsi çok keyifli ama o aracı alıp keyif zamanı sürmek lazım, işe gidip gelirken binilecek araba değil (yakıt tüketimi açısından.) 2.0tdi almak daha mantıklı, yada 3.20i, hatta c serisi kompressör bile alınır. TSI diye zorlamaya gerek yok :)
    daha önce mazda3'üm vardı onda da sübap sorunu yüzünden rahat binemiyordum. şimdi aradığım aracı buldum. konforlu, parça heryerde var ve ucuz. lpg ile yakıt tüketim sorunu ortadan kalkıyor ve lpg var diye arabanın bir yerine bir şey olacak mı derdi de yok.
    lpdi yarı fiyatına düşerse ve sistem stabil hale gelirse ve de mercedes kompressör almak istemezsem 1.4tsi alırım hem de 160hp olandan :)

    edit: pardon ya DSG bombasını unutmuşum. 2010 model jetta'da elimde patladı, yaptırıp arkadaşıma sattım bir de onda patladı, bir arabada iki kez rezil oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elliyedi -- 31 Mart 2015; 16:49:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    tecrübemi paylaşayım,

    2012 model sıfır aldığım 1.4 tsi manuel Ankara yakıt tüketimi 9lt - 6 ay binebildim sattım yaktı sarfiyatı yüzünden.
    2008 model 2 hafta önce aldığım 1.6 mpi tiptronik Ankara yakıt tüketimi (aynı güzergah) 11lt lpg.

    Ortalama 9 litre çok yüksek bi rakam, bir çok kullanıcı daha düşün ortalama rakamları söylüyorlar ama bilemedim bende şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSI motora -ne olduğu önemli değil- herhangi bir şekilde LPG uygulaması yaptırırsanız motoru elinize alırsınız. Benden söylemesi. 2.elde de bu aracı çok zor satarsınız. Çünkü sağır sultan bile bu sistemlerin sağlıklı çalışmadığını ve arıza maaliyetlerini biliyor. Bu yüzden herkes 2.elde bu tip araçlardan uzak duruyor.

    İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliatabak_ kullanıcısına yanıt
    1.2 tsi'lar dsg ile daha düşük rakamları yakalayabiliyorlar ama öyle araç sahiplerinin abarttığı kadar değil. o tipler yüzünde gittim aldım, o güzelim aracı sırf yakıt sarfiyatı yüzünden satmak zorunda kaldım ve bir sürü zarar ettim. bizim milletimiz bazı markaları babasının fabrikasında üretiliyor gibi reklam edip asılsız veriler sunuyorlar sonra bizde mağdur oluyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    tecrübemi paylaşayım,

    2012 model sıfır aldığım 1.4 tsi manuel Ankara yakıt tüketimi 9lt - 6 ay binebildim sattım yaktı sarfiyatı yüzünden.
    2008 model 2 hafta önce aldığım 1.6 mpi tiptronik Ankara yakıt tüketimi (aynı güzergah) 11lt lpg.

    Bu da MPI motor yok 14 L. yakıyor yok 20 L. yakıyor, yok sen köyde kullanıyorsun ben kasabada kullanıyorum diyenlere kapak olarak gelsin. Adana'yı köy olarak Ankara'yı büyükşehir olarak gören zihniyete gelsin.

    1.6 MPI motorun GERÇEK yakıt tüketimi de budur arkadaşlar. Yine her zamanki gibi bir klasik yaşandı ve kimin haklı olduğu bir kez daha ortaya çıktı. Benim LPG ile kullanan arkadaşlarımın da tüketimi aynı. Bilen bilir Huzurevleri, Güzelyalı ve Turgut Özal Bulvarı civarında (Adana) her 100 km.de 11 L. LPG. Bildiğin 17.30 akşam trafiği.

    Tüm forum severlere iyi günler dilerim...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle merhaba arkadaşlar bende şuan Bora 1.6 pasific 2005 var fakat degiştirmeyi düşünüyorum maksimim verebilecegim miktar 35.000 jettaların boradan daha geniş daha iyi oldugunu öğrendim bi kaç araştırma yapıp sonrada bu kulübü buldum rica etsem beni biraz bilgilendirirmisiniz ?

    # Öncelikle ben konfora donanıma dizayn'a önem veren birisiyimdir bu yüzden Comfortline düşünüyorum sanırım en dolusu oydu
    # 2. olarak bu araçlarda hangi motor daha çok tutuluyor yakıtı az olsun istiyorum
    # Ben hız yapmayı aşırı seven birisi degilimdir ama yanıma birisi durdugunda artist artist hareket yaptıgındada ona dersini vermeyi severim :) Yani boraya bile kalkışta güveniyorum az çok :) buna neden güvenmiyim neyse
    # Kısacası hangi model hangi kasa tavsiye edersiniz bide arkadaşlar 2-3 böle ufak tefek boyalar dışında boyalı araç istemiyorum bi kere dilim yandı bidahada istemem :) ben kendi çapımda bi kaç araştırma yaptım bide sizler gibi jetta kullanan arkadaşlarıma danışmak istedim şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta

    quote:

    Orijinalden alıntı: silversmith

    Bir de şöyle düşünelim,

    Misal, uzun yoldasınız duble olmayan dümdüz iki şeritli dar bir yoldasınız; insanlık hali, önünüzde 3 tırdan fazlası var, sol şeride bakmak için çıktığınız halde bile göremediniz ancak 3 tır olduğundan emin olmuşsunuz ve sollamak istiyorsunuz, tam hesabınızı yapıyorsunuz karşı şeritte hareket halindeki araçların uzaktaki zaman hesaplamasını 3 tıra göre yaptınız ve sollama yapmaya başladınız, bir bakıyorsunuz ki 4 tır varmış ve karşı şeritten gelen araçlar 1.2 TSI tam 3 tır sonrası için yeterli ancak 1.4 TSI tam 4 tır sollayabilir vaziyette.

    Yani demek istediğim, kısa zamanda sollamak kaza riskini azaltır. Eğer araba kullanıyorsanız; ayağınızın altında her zaman o gücün olduğunu hissetmeniz gereklidir. Trafikte bin bir türlü sorunlarla karşılaşılıyor sadece sollama bir örnekti. Yoksa 1.2 atmosferik motor bile bu kasayı zorlansa da taşır.

    Mühim olan arabanın, kasasını sürücünün istediği gibi taşıyabilmesidir!

    Çok güzel bir örnek olmuş. Ancak yanlış hesaplanan her sollama araç ve motor ne olursa olsun risktir.

    1.4 ve 1,2 TSI motorlar arasında ciddi bir yakıt tüketim farkı yok. Fiyat anlamında arada belli bir miktar fark var. Vergi avantajıda söz konusu 1.2 TSI motorda. Yılın 330 günü şehir içinde kullanıyoruz araçlarımızı. Bir aylık bir süre tatil vs gibi şehir dışı yolculuklarımız var. 1.2 TSI motorun performansıyla ilgili eleştiriler bence araca haksızlık eder noktada. Tabiki 1,4 tsı ile arasında fark var ve olmasıda oldukça normal. Ancak 1,2nin de maddi anlamda sağladığı avantajlar yadsınamaz.

    Öncelikle teşekkür ederim.

    Risk trafiğe çıktığımız an zaten başlıyor. Verdiğim örnek; bu gibi durumlarda güçlü motorda riskin daha az olmasını kasdediyor. Tabii ki 1.2 TSI maddi açıdan yadsınamaz bu bir gerçek. Ancak bağımsız süspansiyon farkını da hesaba katmak gerekir diye düşünüyorum. Yine her zaman olduğu gibi her şeyi bütçe belirleyecektir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silversmith -- 2 Nisan 2015; 19:32:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilkaN

    Öncelikle merhaba arkadaşlar bende şuan Bora 1.6 pasific 2005 var fakat degiştirmeyi düşünüyorum maksimim verebilecegim miktar 35.000 jettaların boradan daha geniş daha iyi oldugunu öğrendim bi kaç araştırma yapıp sonrada bu kulübü buldum rica etsem beni biraz bilgilendirirmisiniz ?

    # Öncelikle ben konfora donanıma dizayn'a önem veren birisiyimdir bu yüzden Comfortline düşünüyorum sanırım en dolusu oydu
    # 2. olarak bu araçlarda hangi motor daha çok tutuluyor yakıtı az olsun istiyorum
    # Ben hız yapmayı aşırı seven birisi degilimdir ama yanıma birisi durdugunda artist artist hareket yaptıgındada ona dersini vermeyi severim :) Yani boraya bile kalkışta güveniyorum az çok :) buna neden güvenmiyim neyse
    # Kısacası hangi model hangi kasa tavsiye edersiniz bide arkadaşlar 2-3 böle ufak tefek boyalar dışında boyalı araç istemiyorum bi kere dilim yandı bidahada istemem :) ben kendi çapımda bi kaç araştırma yaptım bide sizler gibi jetta kullanan arkadaşlarıma danışmak istedim şimdiden teşekkürler

    Ömer bey merhaba hoşgeldiniz.

    Comfortline seçeneği Jetta için alınabilecek en donanımlı ve en iyi model.
    Bu fiyat bandında size sakin kullanımlarda ekonomik, basıncada giden 1.4 TSI 122 hp lik motoru tavsiye ederim. Jettalarda artık benzinli olarak TSI modeller tutuluyor. MPI motor denilen 1.6 102 hp lik motorun ikinci eldeki satışı oldukça zor. Bu yüzden tercihinizi TSI motordan yana yapmanız lehinize olacaktır.

    Şimdiye kadar 2008 den bu yada 2 Jetta comfortline aracım oldu. Birisi TSI biriside TDI motor. Aklınıza takılan tüm soruları özel mesaj yoluylada sorabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    1.6 MPI - 1.6 TDI - 1.4 TSI hepsini kullandım. 1.6 lar sadece kasayı taşıyor. 1.4 TSI ise uçuyor.

    Bir de ara hızlanmalar mükemmel. Bunu da şöyle açıklayayım:

    TDI motorla 2.viteste giderken gaza yüklendiğinizde çok geç yüksek hızlara ulaşıyor ve devir yükseldikçe motor kesiliyor. Bu motoru 4.000 devirden fazla zorlamamak lazım. Zaten boğuluyor.

    1.4 TSI 2. viteste giderken gaza yüklendiğinizde 6.000 devirde bile çok rahat ve kesilmeden devir çeviriyor. Çok kısa bir sürede çok yüksek hıza ulaşıyor.

    Bu motorlara sahip 2 jetta aynı anda kalkış yapsa 1.6 TDI ancak arkadan el sallar.

    1.6 TDI ın tek avantajı az yakması ve bu sebeple 2. elde daha çok tercih edilmesidir. Performans isteyen 1.4 TSI, performans benim için önemli değil; ben ekonomiye bakarım, az yaksın bütçemi zorlamasın diyen 1.6 TDI almalıdır.

    Tüm forum severlere iyi günler dilerim...


    Dizel bir motor neden 4000 devire kadar zorlama ihtiyacı duyarsınız? Dizel benzine göre geç yandıgından tabiki 6000 devir çeviremez ve daha az performanslı olur geç hızlanır tabi kalkışta benzinli motor hızlı kalkar ama dizel daha az yakar.Dizel yakıt bir nevi yag gibi düşünülebilir.Motorların karekterislik özelligine göre karşılaştırın dizel motor 4000 devirde kesiliyor 6000 devir çevirmiyor diye motoru kötülemeyin.Performans istiyorsanız zaten dizel araç bakmayın hem performans hem az yakıt olmaz.

    Ayrıca Jettada kullanılan dizel motorun passattaki 1.6 tdı 120 hplik motor olmasını dilerdim ayrıca 5 ileri manuel vites yerine 6 ileri olmasını beklerdim.Benzinli motorlarda 6 vites kullanıp dizelde 5 vites kullanmanın mantıgı nedir anlayamadım ayrıca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 3 Nisan 2015; 12:52:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    1.6 MPI - 1.6 TDI - 1.4 TSI hepsini kullandım. 1.6 lar sadece kasayı taşıyor. 1.4 TSI ise uçuyor.

    Bir de ara hızlanmalar mükemmel. Bunu da şöyle açıklayayım:

    TDI motorla 2.viteste giderken gaza yüklendiğinizde çok geç yüksek hızlara ulaşıyor ve devir yükseldikçe motor kesiliyor. Bu motoru 4.000 devirden fazla zorlamamak lazım. Zaten boğuluyor.

    1.4 TSI 2. viteste giderken gaza yüklendiğinizde 6.000 devirde bile çok rahat ve kesilmeden devir çeviriyor. Çok kısa bir sürede çok yüksek hıza ulaşıyor.

    Bu motorlara sahip 2 jetta aynı anda kalkış yapsa 1.6 TDI ancak arkadan el sallar.

    1.6 TDI ın tek avantajı az yakması ve bu sebeple 2. elde daha çok tercih edilmesidir. Performans isteyen 1.4 TSI, performans benim için önemli değil; ben ekonomiye bakarım, az yaksın bütçemi zorlamasın diyen 1.6 TDI almalıdır.

    Tüm forum severlere iyi günler dilerim...


    Dizel bir motor neden 4000 devire kadar zorlama ihtiyacı duyarsınız? Dizel benzine göre geç yandıgından tabiki 6000 devir çeviremez ve daha az performanslı olur geç hızlanır tabi kalkışta benzinli motor hızlı kalkar ama dizel daha az yakar.Dizel yakıt bir nevi yag gibi düşünülebilir.Motorların karekterislik özelligine göre karşılaştırın dizel motor 4000 devirde kesiliyor 6000 devir çevirmiyor diye motoru kötülemeyin.Performans istiyorsanız zaten dizel araç bakmayın hem performans hem az yakıt olmaz.

    Ayrıca Jettada kullanılan dizel motorun passattaki 1.6 tdı 120 hplik motor olmasını dilerdim ayrıca 5 ileri manuel vites yerine 6 ileri olmasını beklerdim.Benzinli motorlarda 6 vites kullanıp dizelde 5 vites kullanmanın mantıgı nedir anlayamadım ayrıca.

    5 yıldır 1.6 TDI kullanıyorum daha bir gün olsun 4000 deviri görmedi arabam. Neden görsün ? 4000 devirde arabayı zorlamaktaki amaç ne olabilir ? Cevap verdiğiniz arkadaş yıllardır 1.6 mpı 102 hp lik primline araç kullanır ve kendini kompedan ilan eder Ciddiye alıp almamak size kalmış

    Ayrıca 1.4 TSI motorun sürekli süper performansından falan bahsediliyor. Yok öyle bir şey kardeşim. TSI 122 motoru 40 bin km kullandım ben. 1.6 TDI ile 1,4 TSI motor arasında 2 saniye fark var. Buda gayet normal ve olması gereken bir durum. TSI otomobile yeterli gücü üretiyor ama kullanmayan kişilerde çok fazla abartıyorlar.




  • alembizim kullanıcısına yanıt
    İşim gereği otomotiv sektöründe yer alıyorum. VW'in 2001 yılından beri ürettiği B,C ve D segmentlerinde olan ve benim kullanmadığım bir otomobili yok diyebilirim. Yine iş gereği devamlı Hatay - Adana arası mekik dokuyorum. Kullandığım araçlar içinde bana en çok haz veren araç 1.4 TSI motorlu olanlardır. Yukarıda "performans" konusunu tartışıyorduk. O yüzden konu buralara geldi diye hatırlıyorum. Ayrıca kimse TDI motorun ekonomik olmadığını söylemedi. Sadece imkan varsa 1.2 yerine 1.4 TSI ın tercih edilmesi gerektiğini belirttim. Hala da bu fikrimde ısrarcıyım. 1.4 TSI araçların 2. elde de daha rahat satıldıklarına da sıkça şahit oluyorum.

    Yukarıdaki yorum yapan kişi gibi insanlar bindikleri otomobili en iyi zannederler ve her fırsatta övmek için yer ararlar. Ben bildiklerim ve deneyimlerim doğrultusunda araç almayı düşünenlere tüm seçeneklerin artılarını ve eksilerini anlatmaya çalışıyorum. Seçim tabi ki almayı düşünene aittir. Zaten bu konunun son 2-3 sayfasını incelerseniz kimin polemik kimin bilgi paylaşımı için burada olduğunu anlarsınız.

    İyi günler dilerim...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    İşim gereği otomotiv sektöründe yer alıyorum. VW'in 2001 yılından beri ürettiği B,C ve D segmentlerinde olan ve benim kullanmadığım bir otomobili yok diyebilirim. Yine iş gereği devamlı Hatay - Adana arası mekik dokuyorum. Kullandığım araçlar içinde bana en çok haz veren araç 1.4 TSI motorlu olanlardır. Yukarıda "performans" konusunu tartışıyorduk. O yüzden konu buralara geldi diye hatırlıyorum. Ayrıca kimse TDI motorun ekonomik olmadığını söylemedi. Sadece imkan varsa 1.2 yerine 1.4 TSI ın tercih edilmesi gerektiğini belirttim. Hala da bu fikrimde ısrarcıyım. 1.4 TSI araçların 2. elde de daha rahat satıldıklarına da sıkça şahit oluyorum.

    Yukarıdaki yorum yapan kişi gibi insanlar bindikleri otomobili en iyi zannederler ve her fırsatta övmek için yer ararlar. Ben bildiklerim ve deneyimlerim doğrultusunda araç almayı düşünenlere tüm seçeneklerin artılarını ve eksilerini anlatmaya çalışıyorum. Seçim tabi ki almayı düşünene aittir. Zaten bu konunun son 2-3 sayfasını incelerseniz kimin polemik kimin bilgi paylaşımı için burada olduğunu anlarsınız.

    İyi günler dilerim...



    Motorları karşılaştırmışsınız ama yazdıklarınızdan 1.6 TDI motorun jettayı zor taşıdıgı gibi bir anlam çıkıyor ortaya.Yok 4000 devirden fazla zorlamamak lazım arabayı tsı alırsanız 6000 devir çevirir felan arada fark var fakat daglar kadar bir fark yok.Dizel ve benzinli motorların çalışma karekteristigi farklı zaten sizin düşüncenize göre TDI araba kimse almasın Tsı alanların arkasından el sallarlar gibi bir mantık çıkıyor ortaya.Fabrika verilerine göre 1.4 tsı (9.8sn 0/100km) ile 1.6 tdı (11.7) arasında aşagı yukarı 2 saniyelik bir fark var.Sanki 1.4 TSI 6 saniyede 100 km ulaşıyor.Ayrıca 1.6 TDI 120 hp Passat alanlar ne yapacak? .Akaryakıt fiyatları ortada zaten benzin ucuz olsa kimse dizel araba almaz kimse meraklısı degil dizelin.Ama kalkıpta dizel 4000 devir çevirir benzinli motor 6000 devir çevirir 1.6 tdı arkadan el sallar derseniz dizel araç alacakların kafasını karıştırırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 3 Nisan 2015; 21:02:30 >




  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Siz tek bir mesajıma bakarak bu sonucu çıkarıyorsunuz. Önceki sayfaları incelerseniz yılda 15.000 km. ve üstü yapanlara her zaman 1.6 MPI+LPG yada 1.6 TDI tavsiye ederim. Dediğim gibi bu konu şu şekilde açıldı: Bir arkadaş 1.2 tavsiye eder misiniz demişti. Ben de aradaki fiyat farkı çok az olduğundan imkan varsa 1.4 olanı tercih edin demiştim.

    İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 280281282283284
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.