Şimdi Ara

vw nin 1.4tsi 122hp motorunu tebrik ederim. (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
9.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tsi motor bir devrim.bunu tartışmaya bile gerek yok.az yakıyor bu kadar basit.ama 3.1 değil tabiki
  • Tabloyu ekledim bir bakınız.resmi kaynakdan alıntıdır.Böyle yakması imkansız.

     vw nin 1.4tsi 122hp motorunu tebrik ederim.
  • 200km ile giderken gazdan ayağımızı çekince
    anlık tüketim değeri 2.1 bile olabilir mi?
    onu bunu bilmemde cıvıc 1.6 110hp motor oldukca tutumlu ve performaslıydı
    bu 122tsi daha başarılı olduğu kesin.
  • Sormak istediğim bir konu var.
    Tabloda 122 hp aracın ağırlığı 1205 kg olarak görünüyor ama Doğuş oto bana kestiği faturada
    aracın ağırlığı için 1280 kg olarak düzeltme yapmıştı. Ruhsata da bu şekilde işlendi. Yani 1280 kg olarak...
    Bunun nedenini bileniniz var mı?
  • anlık tüketim doğruyu vermez cc yi açın bi 15 20 km yol alın onun ortalamasını söyleyin tüketim değeri için. anlık ben size 160le giderken 1.6 gtc ile 0.0 bile gösterebilirim. 180e kadar hızlan sonra ayaını gazdan çek bve gör
  • Arkadaşlar yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi 3.1 gibi bir değer söz konusu olamaz. Az yaktığı şüphesiz. Fakat bu kadar da değil. Bizim astra da aynen ayağını gazdan çekince 4 litre rakamını görüyor. Peki şimdi bizde astra 100 km. de 4 litre benzin mi yakıyor diyelim?
  • Arkadaşlar bu fotoğraf Alanyadan Kayseriye yaptığım yolculuk sırasında araç hakkındaki izlenimlerinden alınmıştır. Yukarıda ki değer elbette ki anlık değer verisi fakat Konya - Aksaray arası 6 viteste ve üstte görülen devir ve hızda 3.1 - 4.0 anlık tüketim ile yolun %60 na yakınını katettim. Elbette ki yol şartlarından dolayı bu değerde sürekli gitmek imkansız fakat gaz pedalına dokunuşta ki hassasiyetinizi arttırdıkça çok kolay olduğunu söyleyebilirim. Konya aksaray arası bu değeri yakalamak hiç zor olmadı sadece bunu diyebilirim. Keza bu resmin alındığı tarih ve sayfa aşşağıda ki verdiğim linkte diğer değerlerle beraber eklidir.

    Kimseyi yanıltmak amaçlı eklenmemiştir sadece bu devirde bu hızda ve vites değeri ile düz yolda bu ortalamayı tutturmak imkansız değil onu söyleyebilirim. Sanırım cruise control olmuş olsa bu değer ile konya aksaray arasını almam mümkün olurdu. Neyse yolculuk hakkında ki görüşlerimi linkte ki sayfada belirtmiştim... Merak eden bakar. bir dahaki dönüşümde uzun bir video çekip aynı güzergahta bu değerin nasıl tutturulduğunu göstermek istiyorum.

    Hız ve devir değerlerine dikkat edilmeli 2300 devirde 105 km. Bu devirde düz bir yolda 3.1 gibi bir değeri bu araçla yakalamak zor değil. TSI kullanıcıları uzun yolda ya da şehir içinde mutlaka anlık değerleri gösteren pozisyonda yolculuk yapsınlar buradan takip ederek araca tüketim yönünden çok daha iyi bir hakimiyet geliştirip bunun sonucunda gaz pedalına dokunuşta iyi bir hassasiyet kazanabilirler.


    http://forum.donanimhaber.com/m_19664733/mpage_36/key_/tm.htm


    Düzeltme: İmla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proteo -- 3 Nisan 2008; 20:56:23 >




  • nedendir bilmem ama vw nin fabrika verilerine hic guvenmiyorum.
    o yuzden en iyisi kullanan arkadaslardan ögrenicez bunu.
    eger hakıkaten cok az yakıyorsa dizeller out :)
  • ewet kesinilkle ben de öneririm>> anlık sarfiyatının bulundugu ekrana gaza basarken arada bi göz gezdirin cok işe yarıyo yakıt ekonomisi saglamak için. Tabi bu arada aamaan dikkat cok bakmayın Allah korusun bi anlık dalgınlık bile geri dönüşü olmayan kazalara sebebiyet werebilir...

    herkese iyi forumlar...
  • 2004 te 1.6 manuel ler 1208 kg dı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Arkadaşlar bu fotoğraf Alanyadan Kayseriye yaptığım yolculuk sırasında araç hakkındaki izlenimlerinden alınmıştır. Yukarıda ki değer elbette ki anlık değer verisi fakat Konya - Aksaray arası 6 viteste ve üstte görülen devir ve hızda 3.1 - 4.0 anlık tüketim ile yolun %60 na yakınını katettim. Elbette ki yol şartlarından dolayı bu değerde sürekli gitmek imkansız fakat gaz pedalına dokunuşta ki hassasiyetinizi arttırdıkça çok kolay olduğunu söyleyebilirim. Konya aksaray arası bu değeri yakalamak hiç zor olmadı sadece bunu diyebilirim. Keza bu resmin alındığı tarih ve sayfa aşşağıda ki verdiğim linkte diğer değerlerle beraber eklidir.

    Kimseyi yanıltmak amaçlı eklenmemiştir sadece bu devirde bu hızda ve vites değeri ile düz yolda bu ortalamayı tutturmak imkansız değil onu söyleyebilirim. Sanırım cruise control olmuş olsa bu değer ile konya aksaray arasını almam mümkün olurdu. Neyse yolculuk hakkında ki görüşlerimi linkte ki sayfada belirtmiştim... Merak eden bakar. bir dahaki dönüşümde uzun bir video çekip aynı güzergahta bu değerin nasıl tutturulduğunu göstermek istiyorum.

    Hız ve devir değerlerine dikkat edilmeli 2300 devirde 105 km. Bu devirde düz bir yolda 3.1 gibi bir değeri bu araçla yakalamak zor değil. TSI kullanıcıları uzun yolda ya da şehir içinde mutlaka anlık değerleri gösteren pozisyonda yolculuk yapsınlar buradan takip ederek araca tüketim yönünden çok daha iyi bir hakimiyet geliştirip bunun sonucunda gaz pedalına dokunuşta iyi bir hassasiyet kazanabilirler.


    http://forum.donanimhaber.com/m_19664733/mpage_36/key_/tm.htm


    Düzeltme: İmla...


    3.1 lt/100km değerini yakalama konusunda malesef dikkate almadığınız bir durum var. Ben Konya Aksaray arası hiç seyahat etmedim. Ancak şunu söyleyebilirim ki Konyada rakım: 1002 m. Aksaray'da 845m.dir. Mutlaka ki yol boyunca bir iniş olmayacaktır. Yokuşlarda mevcuttur. Ancak genel bir perspektifte baktığınızda 157m. aşağı inmiş oluyorsunuz. Yani demem şu ki aynı yolu aynı performans ile geri döndüğünüzde kontrol ederseniz çok farklı sonuçlar alacaksınız. Yolun 50-60 km.lik belli bir kısmındaki ort. yakıt tüketimi bile tam sonuç vermeyeceğinden tekrar seyahat ettiğinizde sebat eder ve belli bir hızda katederseniz çok daha doğru veriler elde edeceğiz.

    Yukarda bahsettiğime küçük bir örnek verecek olursak; DV6 kodlu diesel 110HP lik motor ile Ankara'dan İstanbul'a 110km/h cruise kontrol ile seyahat ettiğimde 5,5 lt/100km fakat ters istikamette 5,0 lt/100 km verilerini elde ediyorum.




  • At sahibine göre kişner.

    Satın aldığım tüm sıfır otomobilleri düşük devire alıştırdım. Fiat Tempra, Tofaş Şahin, Seat Toledo 1.6 ve Seat Toledo 1.6 16V, kalkarken hızlı, fakat viteslerde uzun süre kalmaz, hemen 5'e geçerdim. 50 km/saat hızda 5. viteste gitmeye araçlar çok iyi uyum sağlardı. Ara sıra ayağımı gazdan çeker, 4-5 saniye yol hızının motor hızına eşitlenmesini bekler, ve gaza basmaya devam ederdim. Hep 105 km/saat hızla gittim. Bundan dolayı paralı veya devlet yollarında hiç ceza yemedim, aracım da, ben ve yolcular da daima rahat etti. Babamdan öğrendiklerimi de uyguladım, uzun yolculuktan sonra motoru 3-4 dakika rölantide çalıştırdım. Vardığım yer kendi evim veya tanıdık olduğunda da motor kaputunu açar, ısının dağılmasını (heat dissipation) sağlardım. Ayda bir oto lastikçiye uğrar, lastik basıncına baktırırdım. Yılda bir defa kesinlikle servise giderdim. Garanti bittikten sonra da bunu devam ettirirdim.

    Tabi yaşla gelen bir ağır olma zorunluluğu da oldu. Züppelik, zirzopluk, cis-tak, yarım helezon, jikleli eksoz, 10.000 W Woofer, FIAMM 5'li havalı korna hep bana itici gelmiştir. Orjinalliği korumak, aracı korumak ve temiz tutmak neticede her zaman daha yüksek fiyata satmama sebep olmuştur.

    Özetle, bir otomobil ne kadar az yakıt tüketirse tüketsin, tüm olay şoförün ayağı ile gaz pedalı arsındadır. Cruise Control her zaman en uygun yakıt miktarını seçeceğinden mutlaka devreye alınmalı ve doğru kullanılmalıdır. Aracınızda varsa kesinlikle kullanın. Ayağınızı da hafif alıştırın.

    Selamlar.

    T.G.




  • Aynı şekilde Eskişehir Ankara arası devamlı gidip geliyorum. 95 km hızda Cruise control de 6. viteste Astra CDTi ile Ankara - Eskişehir ortalama tüketim 5, Eskişehir - Ankara ortalama tüketim 4,5. Bu sebepte Ankara'dan Eskişehir'e giderken yüksek oranda yokuş çıkmamdır. Tahminimce Konya Aksaray arası da benzer durum olacaktır. Aksaray - Konya arası da ortalama alınmalıdır ve genel ortalama hesaplanmalıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 110HDI


    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Arkadaşlar bu fotoğraf Alanyadan Kayseriye yaptığım yolculuk sırasında araç hakkındaki izlenimlerinden alınmıştır. Yukarıda ki değer elbette ki anlık değer verisi fakat Konya - Aksaray arası 6 viteste ve üstte görülen devir ve hızda 3.1 - 4.0 anlık tüketim ile yolun %60 na yakınını katettim. Elbette ki yol şartlarından dolayı bu değerde sürekli gitmek imkansız fakat gaz pedalına dokunuşta ki hassasiyetinizi arttırdıkça çok kolay olduğunu söyleyebilirim. Konya aksaray arası bu değeri yakalamak hiç zor olmadı sadece bunu diyebilirim. Keza bu resmin alındığı tarih ve sayfa aşşağıda ki verdiğim linkte diğer değerlerle beraber eklidir.

    Kimseyi yanıltmak amaçlı eklenmemiştir sadece bu devirde bu hızda ve vites değeri ile düz yolda bu ortalamayı tutturmak imkansız değil onu söyleyebilirim. Sanırım cruise control olmuş olsa bu değer ile konya aksaray arasını almam mümkün olurdu. Neyse yolculuk hakkında ki görüşlerimi linkte ki sayfada belirtmiştim... Merak eden bakar. bir dahaki dönüşümde uzun bir video çekip aynı güzergahta bu değerin nasıl tutturulduğunu göstermek istiyorum.

    Hız ve devir değerlerine dikkat edilmeli 2300 devirde 105 km. Bu devirde düz bir yolda 3.1 gibi bir değeri bu araçla yakalamak zor değil. TSI kullanıcıları uzun yolda ya da şehir içinde mutlaka anlık değerleri gösteren pozisyonda yolculuk yapsınlar buradan takip ederek araca tüketim yönünden çok daha iyi bir hakimiyet geliştirip bunun sonucunda gaz pedalına dokunuşta iyi bir hassasiyet kazanabilirler.


    http://forum.donanimhaber.com/m_19664733/mpage_36/key_/tm.htm


    Düzeltme: İmla...


    3.1 lt/100km değerini yakalama konusunda malesef dikkate almadığınız bir durum var. Ben Konya Aksaray arası hiç seyahat etmedim. Ancak şunu söyleyebilirim ki Konyada rakım: 1002 m. Aksaray'da 845m.dir. Mutlaka ki yol boyunca bir iniş olmayacaktır. Yokuşlarda mevcuttur. Ancak genel bir perspektifte baktığınızda 157m. aşağı inmiş oluyorsunuz. Yani demem şu ki aynı yolu aynı performans ile geri döndüğünüzde kontrol ederseniz çok farklı sonuçlar alacaksınız. Yolun 50-60 km.lik belli bir kısmındaki ort. yakıt tüketimi bile tam sonuç vermeyeceğinden tekrar seyahat ettiğinizde sebat eder ve belli bir hızda katederseniz çok daha doğru veriler elde edeceğiz.

    Yukarda bahsettiğime küçük bir örnek verecek olursak; DV6 kodlu diesel 110HP lik motor ile Ankara'dan İstanbul'a 110km/h cruise kontrol ile seyahat ettiğimde 5,5 lt/100km fakat ters istikamette 5,0 lt/100 km verilerini elde ediyorum.





  • bende de skoda roomster 1.4 tdi var ve çok memnunum şehir içinde 800km ye yaklaşıyor (55 litre depo) 0-100 biraz zayıf olsada son sürat olarak 210 na yaklaşıyor tsi ler gerçekten süper ama bayaa tuzlu fiyatları.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3250maniaaa

    bende de skoda roomster 1.4 tdi var ve çok memnunum şehir içinde 800km ye yaklaşıyor (55 litre depo) 0-100 biraz zayıf olsada son sürat olarak 210 na yaklaşıyor tsi ler gerçekten süper ama bayaa tuzlu fiyatları.

    Başka bir roomstar kullanan arkadaş bu dizelin fazla yaktığından yakınmısdı.Onunki rodaj dönemindeydi siznki nekadar yakıyor şuanda.1.4 dize motor yetmiyr bu araca demişdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3250maniaaa

    bende de skoda roomster 1.4 tdi var ve çok memnunum şehir içinde 800km ye yaklaşıyor (55 litre depo) 0-100 biraz zayıf olsada son sürat olarak 210 na yaklaşıyor tsi ler gerçekten süper ama bayaa tuzlu fiyatları.


    210kmh
  • cc'de anlık tüketimi 0 da gösterir. Önemli olan düz yolda anlık tüketimin ne kdr olduğu. Tsı uzun yolda FSI' a göre daha ekonomik, ama 3,1 diyen arkadaş ta bizle eğleniyor mudur nedir :S
  • Mesajından 9 üye üstte zahmet edip bir bakıver ne yazıyor....



    quote:

    Orjinalden alıntı: balimsnet

    cc'de anlık tüketimi 0 da gösterir. Önemli olan düz yolda anlık tüketimin ne kdr olduğu. Tsı uzun yolda FSI' a göre daha ekonomik, ama 3,1 diyen arkadaş ta bizle eğleniyor mudur nedir :S
  • golf dsg şanzıman ve 1.4 tsi 122 hp kombinasyonunun şehir içi tüketim rakamı hakikaten takdiri hak ediyor.

    ama midline donanımlı bir golf 42 bin ytl eder mi orası su götürür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdor


    quote:

    Orjinalden alıntı: 3250maniaaa

    bende de skoda roomster 1.4 tdi var ve çok memnunum şehir içinde 800km ye yaklaşıyor (55 litre depo) 0-100 biraz zayıf olsada son sürat olarak 210 na yaklaşıyor tsi ler gerçekten süper ama bayaa tuzlu fiyatları.

    Başka bir roomstar kullanan arkadaş bu dizelin fazla yaktığından yakınmısdı.Onunki rodaj dönemindeydi siznki nekadar yakıyor şuanda.1.4 dize motor yetmiyr bu araca demişdi



    abicim 1.4 tdi bu araca cup diye oturuyor sadece kalkışta biraz yavaş yani ağır kalkıyo oda normaldir heralde en az 1 şöför full depo dolaşılıo genelde falan derken araba 1500kgye yakın yani :)

    mesela dün çorlu yolunda arabada 6kişi vardı ve 180 düz yolda rahat gitti tam 210 vuramıor ama yaklaşıyor :) genelde 100km menzil kalınca depoyu fullüyorum ve 650-700km arası gidilmiş menzil oluyor araba 15.000'de fiyat ve donanım açısından size tavsiye edebileceğim araçlardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3250maniaaa -- 7 Nisan 2008; 19:01:17 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.