Kronik problemi olmayan araç yoktur Mercedes Bmw Audi vb hangi marka olursa olsun mutlaka memnuniyetsizlikler vardır 2004 bora araç sahibi olarak VW de genellikle ufak tefek problemler yaşayanları görüyor ve duyuyorum Benim düşüncem asıl kronik sayılabilecek sorun 2010 ve 2011 model dsg şanzumanlarda yaşanan ve insanı 0km araçtan soğutan problemler kronik ve büyük problemdir. Bunun gibi büyük problemlerin dışında araç işide elektronik gibi biraz şanş işidir Yıllarca aracı hor kullanarak hiçbir problem yaşamayanlar olduğu gibi aynı aracı titizlikle kullanıp hiçbir bakımını kaçırmayanlarda sıkıntıdan kurtulamayabiliyor Bence ufak tefek problemleri kronik sorun diye belirtilsek dünyada binilecek araba kalmaz Fiyatı ne kadar yükseltirseniz beklentinizde o kadar artacak ve en ufak probelmler bile göze batacaktır Bir araba yolda bırakmıyor ve bakımları dışında servise götürmüyorsa o araba iyi arabadır
beyler benim bir sorum olacak.. 99 Model golf oto şanzuman var bende. SUAN ARABA GAZ YEMİO. "D" DE İKEN GAZA UFAK UFAK DOKUNMAZ İSEM GİTMİYOR. BİRDEN BASARSAM BOŞTAYMIŞ GİBİ DEVİR KALKIO AMA ARABA YÜRÜMÜO.. GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM..
quote:
Orijinalden alıntı: vwag
Vw polo ların kronik sorunları genelde boğaz kelebeğidir. Arada temizletmek gerekir. Birde poloların ön düzenleri biraz hassastır. (arada fişeklere bakım yapılması gerekir.) Birde sık görülmesede tozlu bir yoldan geçildiğinde veya tozlu bir ortamda kalan araçta abs arızası verebiliyor. Bunun çözümü abs sensörlerinin temizlenmesidir.
Yeni nesil kuru kavramalı dsg şanzımanlarda ses sorunu vardır. (7 ileri olanlarda) Bazı dsg modellerinde mekatronik bölümü sorunu. Çözüm olarak direk değişim yapılıyor. Garanti dolsa bile iyi niyet garantisinden çözüm sağlanabiliniyor. Bazı manuel şanzımanlarda araç geri vitese geçmiyor ses çıkarıyor. Çözüm aracın durmasını mutlaka beklemek gerekiyor ve 2. vitesten geriye geçirmke gerekiyor.Bu arada dip not vwler hareket halindeyken 1. vitese geçmiyorsa zorlamayın. 2 den devam edin.
Golflerin iç kapı tutacakları teyb düğmelerinde soyulma görülmektedir. Genellikle 2004--2008 modellerdeydi sanırım. Golf yol bilgisayarı ekranındaki yazılar bozulabiliyor veya ışığı azalıyor.Zamanla konsoldan tıkırıtlar gelebiliyor. Bunun çözümü üst havalandırmayı söküp oraya yalıtım malzemesiyle sıkılaştırmak gerekiyor.
Caddy debriyaj problemi. (bunun kronik olduğuna katılmıyorum gerçekten bazen kullanıma bağlı olabiliyor.)
Passat EPC (Electronic power control) sorunu. Genelde neden yandığı anlaşılmaz . Deneme yanılmayla çözülmeye çalışılır.
Motor olarak 1.6 fsi larda arıza ışığı vb uyarılar verebiliyor. Servise gidip yeni yazılımla bu iş çözülebiliyor. Eğer sorun devam ediyorsa 97 oktan benzin ve katkı maddeleriyle motor rahatlatılabiliyor.
Turbolarında kronik sorun yok fakat bir kaç caddy de turbonun çok çabuk arıza çıkardığını duydum.(bunu kronik sayamayız.)
tsi motorların bir kaçında piston kırma sorunu gördüm. Direk motor değiştirildi.
şimdilik aklıma gelen bunlar . Daha gelen olursa yazarım.
acaba ne gibi durumlarda oluyor bu olay?
Merhaba ;
Golf IV ve Bora IV araclarda sık sık gördüğünüz, arka stop lambası arızası ve hatta kısa hüzmeli far ampullerinin sık sık yanması sorununun sebebi; far soketinin, elektrik bağlantı kablosunun ucundaki metal kontağın yerine tam oturmamasıdır. VW daha sonra bu sorunu bulup düzeltti ama, bazı araçlarda bu hali ile kaldı. Arka stoplarınızı ve ön far grubunuzdaki kabloları elinizle tekrar yuvasına doğru ittirin, "çıt" sesini duyun, ampuller artık kolayca patlamayacak.. Saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: ozay06
Kronik problemi olmayan araç yoktur Mercedes Bmw Audi vb hangi marka olursa olsun mutlaka memnuniyetsizlikler vardır 2004 bora araç sahibi olarak VW de genellikle ufak tefek problemler yaşayanları görüyor ve duyuyorum Benim düşüncem asıl kronik sayılabilecek sorun 2010 ve 2011 model dsg şanzumanlarda yaşanan ve insanı 0km araçtan soğutan problemler kronik ve büyük problemdir. Bunun gibi büyük problemlerin dışında araç işide elektronik gibi biraz şanş işidir Yıllarca aracı hor kullanarak hiçbir problem yaşamayanlar olduğu gibi aynı aracı titizlikle kullanıp hiçbir bakımını kaçırmayanlarda sıkıntıdan kurtulamayabiliyor Bence ufak tefek problemleri kronik sorun diye belirtilsek dünyada binilecek araba kalmaz Fiyatı ne kadar yükseltirseniz beklentinizde o kadar artacak ve en ufak probelmler bile göze batacaktır Bir araba yolda bırakmıyor ve bakımları dışında servise götürmüyorsa o araba iyi arabadır
İlk bakımından itibaren periyodik olarak yetkili serviste bakım görmüş araçlarda garanti süresi dolduktan sonra da iyi niyet garantisi adı altında çeşitli sorunlar çözülebiliyor, DSG şanzımanlardaki mekatronik arızaları değiştirmek sureti ile gideriliyor, gerçi bu garanti distribütörün değil VW merkezin onayı ile yapılıyor, aracımda da mekatronik arızası yaşadığımdan (6 ileri yağlı) 1 ay kadar önce gerekli değişim ücretsiz yapıldı, işçilik dahil 5000 TL yaklaşan bir maliyetin VW tarafından yapılmış olmasından memnunum;
quote:
Orijinalden alıntı: ozay06
Kronik problemi olmayan araç yoktur Mercedes Bmw Audi vb hangi marka olursa olsun mutlaka memnuniyetsizlikler vardır 2004 bora araç sahibi olarak VW de genellikle ufak tefek problemler yaşayanları görüyor ve duyuyorum Benim düşüncem asıl kronik sayılabilecek sorun 2010 ve 2011 model dsg şanzumanlarda yaşanan ve insanı 0km araçtan soğutan problemler kronik ve büyük problemdir. Bunun gibi büyük problemlerin dışında araç işide elektronik gibi biraz şanş işidir Yıllarca aracı hor kullanarak hiçbir problem yaşamayanlar olduğu gibi aynı aracı titizlikle kullanıp hiçbir bakımını kaçırmayanlarda sıkıntıdan kurtulamayabiliyor Bence ufak tefek problemleri kronik sorun diye belirtilsek dünyada binilecek araba kalmaz Fiyatı ne kadar yükseltirseniz beklentinizde o kadar artacak ve en ufak probelmler bile göze batacaktır Bir araba yolda bırakmıyor ve bakımları dışında servise götürmüyorsa o araba iyi arabadır
yaklaşık 3 yıldır corolla 1.4 dizel araç kullanıyorum. frenlerinden ilk başlarda gelen gıcırtı sesinden başka sorun yaşamadım. yaklaşık 45000km deyim. rutin bakımları dışında servise gitmedim. toyotaların zaten ana bakımı yok. kayış yerine zincir kullanılmış. yanı motor ömrü boyunca hep standart bakım yapılıyor. ilaç mümessili arkadaşlarımdan bazılarında aynı araçtan var ve problem yaşayanı duymadım. servise gelince 3 değişik servise (bursa, iştanbul, afyon) gitmeme rağmen servis kalitesi ve müşteri ilgisi, güler yüz neredeyşe aynı. işin bitince arabanı yıkayıp kapını dahi açıp uğurluyorlar. şimdi aklımda passat 1.6 dizel var. araç çok çekici geliyor ve c sınıfından d ye terfi etmek için çok uygun. ancak gerek yukarıda yaşanan ve yaşanabilecek sorunlar gerek doğuş gurubu zihniyeti beni tutuyor. gerçekten güzel d sınıfı bir araca sahip olup olabilecek sıkıntıları göğüslemek mi, yoksa sorunsuzluğu önde tutup mevcut aracımda kalmak mı. mermerler mantığı mazda gibi bir markayı en popüler olduğu zamanda bitirdi. doğuş aynı şeyi yapıyor. evet her marka az çok sorun çıkarır. malına sahip çıkmak satanın ve üretenin görevidir. bizim gibi vw sempatizanı pek çok insan bu sepeplerden dolayı galerinin önünden geçmezler.
quote:
Orijinalden alıntı: 1drader
quote:
Orijinalden alıntı: ozay06
Kronik problemi olmayan araç yoktur Mercedes Bmw Audi vb hangi marka olursa olsun mutlaka memnuniyetsizlikler vardır 2004 bora araç sahibi olarak VW de genellikle ufak tefek problemler yaşayanları görüyor ve duyuyorum Benim düşüncem asıl kronik sayılabilecek sorun 2010 ve 2011 model dsg şanzumanlarda yaşanan ve insanı 0km araçtan soğutan problemler kronik ve büyük problemdir. Bunun gibi büyük problemlerin dışında araç işide elektronik gibi biraz şanş işidir Yıllarca aracı hor kullanarak hiçbir problem yaşamayanlar olduğu gibi aynı aracı titizlikle kullanıp hiçbir bakımını kaçırmayanlarda sıkıntıdan kurtulamayabiliyor Bence ufak tefek problemleri kronik sorun diye belirtilsek dünyada binilecek araba kalmaz Fiyatı ne kadar yükseltirseniz beklentinizde o kadar artacak ve en ufak probelmler bile göze batacaktır Bir araba yolda bırakmıyor ve bakımları dışında servise götürmüyorsa o araba iyi arabadır
yaklaşık 3 yıldır corolla 1.4 dizel araç kullanıyorum. frenlerinden ilk başlarda gelen gıcırtı sesinden başka sorun yaşamadım. yaklaşık 45000km deyim. rutin bakımları dışında servise gitmedim. toyotaların zaten ana bakımı yok. kayış yerine zincir kullanılmış. yanı motor ömrü boyunca hep standart bakım yapılıyor. ilaç mümessili arkadaşlarımdan bazılarında aynı araçtan var ve problem yaşayanı duymadım. servise gelince 3 değişik servise (bursa, iştanbul, afyon) gitmeme rağmen servis kalitesi ve müşteri ilgisi, güler yüz neredeyşe aynı. işin bitince arabanı yıkayıp kapını dahi açıp uğurluyorlar. şimdi aklımda passat 1.6 dizel var. araç çok çekici geliyor ve c sınıfından d ye terfi etmek için çok uygun. ancak gerek yukarıda yaşanan ve yaşanabilecek sorunlar gerek doğuş gurubu zihniyeti beni tutuyor. gerçekten güzel d sınıfı bir araca sahip olup olabilecek sıkıntıları göğüslemek mi, yoksa sorunsuzluğu önde tutup mevcut aracımda kalmak mı. mermerler mantığı mazda gibi bir markayı en popüler olduğu zamanda bitirdi. doğuş aynı şeyi yapıyor. evet her marka az çok sorun çıkarır. malına sahip çıkmak satanın ve üretenin görevidir. bizim gibi vw sempatizanı pek çok insan bu sepeplerden dolayı galerinin önünden geçmezler.
Abi boşver sana Avensis D4-D alalım :D
passat gibi 1.6 dizeli yok. 80000tl ye alınacak çok araba var..
Ben de VW kullanıcısıyım. Benim araba eski model ama 2000 üstü modellerden de bizzat bizim kullandığımız arabalar oldu. Buna ek olarak sağdan soldan tanıdığımız çok VWci var. VWlerin sorunsuz arabalar olduğunu söylemek zor. Zira uzun süre kullanmadan sattığımız arabalarımızın hepsinde ciddi maddi külfete sebep olan sorunlar yaşadık Şu aralar ciddi ciddi toyota almayı düşünüyorum. Hatta bir yerle auris d4d e pazarlık ettik, arabayı satsam alıcam. Ancak anlamadığım işler var. Aşağı yukarı o fiyatlara VW golf te var. Yine dizel İkinci elde Auris Golfe göre çok değer kaybediyor. Toyotanın sorunsuzluğu, garantisinin uzunluğu hatta fiyatının da biraz düşük olmasına rağmen. Bunda sanırım VW parçacılarının ve ustalarının bolluğu filan etkili. alıp 2 sene binip sonra satarım diyen insan için VW ülkemizde iyi bir tercih. Açık söylemek gerekirse. Eğer ikinci el alıcam diyorsanız da uygun fiyatlara yüksek model Auris ler bulabilirsiniz Hepinize saygılar
2007 model 160 bin km passatımız var , hiç bir kronik sorunu yok , bir tek boğaz kelebeği tıkanmıştı onu değiştirdik.
Dun bir arkadasla konusuyorduk, 2.0 TDI Jettasi var, araci 68 bin km'de, Turbo arizasi vermis. Servis 3 bon tl istemis, disarida 750 tl'ye yaptirmis.
Ustanin soyledigine gore bu araclarda Turbo altta oldugu icin sogumuyormus ve maalesef ariza verebiliyormus kiminde 20 bin'de kiminde 100 bin'de ne zaman olacagi da belli degil demis..
Arkadaşın Caddy'sinde iki defa turbo değişti.
quote:
Orijinalden alıntı: K.Kahriman
2007 model 160 bin km passatımız var , hiç bir kronik sorunu yok , bir tek boğaz kelebeği tıkanmıştı onu değiştirdik.
bizde de 2007 tsi golf var 136 binde acaba satmaya kalksak ne kadar eder ki? hiç sıkıntı çıkarmadı bize bi devirdayım pompası değişti aldığımızdan beri ama tıkır tıkır çalışıyor şimdi.
Yav işte bu yüzden VW almaktan korkuyorum. Demiştim ya. biz de aldığımız tüm VW lerde sıkıntı yaşadık. Küçük büyük illa problem çıkarıyo namussuzlar. Biraz da o yüzden toyota bana çok mantıklı geliyo. Kullanmadım şu zamana kadar hiç Toyota ama çok övülüyor, ne bileyim işte. Japonlar arasında heralde 2. eli en iyi olan, servisi ve garanti süresi en iyi olan Toyota. Abi araban var derdin var. Mecbur değilsen almıycan yav... Çocuk gibi.... bir yerinden ses gelir uğraşırsın, bir yerinden yağ-su damlatır uğraşırsın. ne masrafı biter ne derdi.
Bu markadan çok biraz da şans işi. Sıfır BMW alıp onlarca sorun yaşayan da var. Toyotayı örnek vermişsiniz. Toyota binlerce aracını defalarca geri çağırdı. Biz 2006 dan bu yana VW ile ilgili ciddi bir sorun yaşamadık.
2008 senesinde golf V 1.6 aldim, suana kadar hicbir ariza yapmadi ic aksamda hic soyulma olmadi arac su anda 86.000kmde sadece sol arka stop lambasi arada yanmiyor,bunun disinda aracda hicbir ariza olmadi.86.000km de olmasina ragmen salincaklardan hic ses gelmiyor.
Bana Toyota nın ürünlerini geri çağırması ile VW nin sorunları farklı şeyler gibi geliyor. Toyota'nın ürünlerini geri çağırması ürünlerinin kalitesizliğini veya problemliliğini değil malının arkasında durduğunu ve müşteri memnuniyetini üst planda tuttuğunu gösterir. Ona bakarsak ben TATA'nın hiç araç çağırdığını duymadım ama 10000de motor yiyor bu araçlar. Bizim TATA tamircisi dükkan komşumuz şöyle demişti "Hintliler sağolsun, çok ekmek yedik onların arabalardan" :)
Buna ek olarak şans işi olduğuna kesinlikle katılıyorum.
Bizim de son olarak aldığımız 89 jetta haricinde hiç yüzümüz gülmedi VWden yana. bu kadarı da şanssızlık değildir ama :)
Ne olursa olsun VW-Das AUTO :)
quote:
Orijinalden alıntı: mehmetba
Bu markadan çok biraz da şans işi. Sıfır BMW alıp onlarca sorun yaşayan da var. Toyotayı örnek vermişsiniz. Toyota binlerce aracını defalarca geri çağırdı. Biz 2006 dan bu yana VW ile ilgili ciddi bir sorun yaşamadık.
Bora 2000 Model. Yol bilgisayarı, araba çalıştıktan, bazen 10, bazen 20 dakika sonra ışığı (LED) yanarak devreye giriyor; ancak hatalı gösteriyor. Bazen anlık yakıt tüketimi 000 litre, bazen normal, bazen 40litre. Ortalama yakıt bazen 40litre/100km bazen 15 litre.. Dışarı ısısı her zaman normal gösteriyor. Volkswagen'de çalışan bir usta, bu bilgisayar çipinden kaynaklanıyor, hemen göstergenin arkasında bir çip. Değiştiren bir yer var oraya göster. dedi. Bir fikri olan veya başına böyle iş gelen var mı?
golf 6 mı yeni sattım üstelik 2012 modeldi sıfır almıştım. soğuk havalarda önden gelen gıcırtılar satmam da etken oldu. ama golfü çok seviyorum. yine golf alacağım 1 yıl sonra. ama o önden gelen gıcırtı yok mu çok fena. serviste sordum hepsinden geliyor dedi. acaba gol7'de de böyle birşey olur mu? serviste fişekler neyse ondan geliyor dediler. bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
Benmim golf v tede arabayı soğuk hareket ettirdiğinizde gıcırtı gibi sesler geliyordu.VW grubu araçalrında oluyor.Onun dışında iç mekan soyulmaları fazlaca oluyor.Teyp,kapı kolları, gibi.