Şimdi Ara

VW PASSAT B8 2.0 TDI Uzun Dönem Kullanım Gözlemlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
14.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birkaç ay önce Passat ile alakalı fikir belirttiğim bi konu vardı ancak gerek benim bir hatam üzerine klasik polemik çıkmıştı. Bu Konuda daha detaylı ve düzgün anlatmaya çalışacağım.



    Araç 150HP HIGHLINE olan versiyon.


    Yakıt Tüketimi :
    850 KM'lik Şehirlerarası yolda 84 KM Hız ortalamasıyla Ortalama Tüketim 5 litre. Hız ortalaması yol bilgisayarının gösterdiği veri ben 120 cruise control ile gitttim şehir içlerine denk gelen kısımlarda da tabela sınırı + yüzde 10 fazlası hızla cc ile gittim. 850 Kilometrenin yaklaşık 80 kilometresi istanbul şehir içiydi. Bununda nerdeyse 20-25 kilometresi dur kalk, bir o kadarı da 20-30 KM hızla akan bir trafikti. Kalanı 80 KM hızla cc.

    Şehirler Arası 150-170 Bandında cc olmadan ve ani hızlanmalarla 7.5 lt yakıyor temmuzda klima açık. buda net emin olmamakla beraber 300-400 KM ye yakın bir mesafe.

    İstanbul Şehir içi trafiğinde 6.7 ile 8 arasında geziyor yol durumuna göre.

    Karma kullanımda, (500 KM,300ü şehirlerarası 200ü şehiriçi) 7.5 lt de yakmışlığı var 6 litrede.

    Detay olarakta şunları söyleyebilirim;

    6.Viteste 120 ile giderken 1900 Devirde.
    6 Viteste 70 ile giderken 3 litre civarlarında tüketiyor.

    Sonuç itibariyle ; 120 km hızla 4.8 -5 dolaylarında,
    70 km hızla 3-4 arası
    10 KM'lik bir dur kalk trafiğinde 10.2 litre yakıyor. Herkesin kullanım koşulları değiştiği için ortalama bir değer vermek istemedim ancak fikir oluşturması açısından 7.5 diyebilirim şehiriçine.

    Yol Tutuş ;Günlük kullanımda zaten her araba yol tutabildiği için detay vererek anlatmaya çalışacağım.

    Arabanın üstüne Conti Sport Contact 5 var ve yıpranmamış lastikler. ESP Kapanmıyor ASR'yi kapatıyorum. Bunlar belirterek şunları söyleyebilirim;

    Düşük süratli çok keskin dar virajlarda gaza oturmak dışında nerdeyse pek önden açılmıyor. Ancak sabit gaz ve kontra ile arabanın arkası -beni- çok tedirgin etmeden oynuyor( beni diye belirtmemin sebebi bu segmentte başka önden çekişli araçta bu kadar denemedim , neye göre kime göre polemiği çıkmasın diye beni diyorum) Pervasız bir şekilde ve çok büyük açılarla oynamamkla beraber arabanın burnunu viraj içine sokmanıza olanak tanıyor.

    Bunun dışında viraj çıkışlarında sert fren ve direksiyon hareketiylede arkası oynuyor doğal olarak ancak bu şekilde yapınca yukarıda bahsettiğim kadar dengeli oynamıyor. Bunu da netleştireyim öbür şekilde x kadar başarılıysa bunda 0,8x kadar başarılı. Bunların dışında 70-80 li hızlarla kafadan açılması gereken virajlarda sol ayak freni araba çizgide beni çok zorlamadan kalabiliyor. Ancak 200 ile kafadan açılması gereken virajlarda ne olur onun hakkında bir fikrim yok. 2 viteste iken dipgazlar da patinaja kalıyor ama direksiyon kısmında ben pek rahatsız olmadım.

    Sonuç olarak ; Mümkün olduğunca arkasını açmasını ve bazı arabalar gibi her fırsatta önden kaymamasını ben beğendim.


    DSG ve Kulakçıklar ; Günlük kullanımda ben DSG nin saçmaladığını görmedim.( Vites geçişlerinde kararsızlık yada titreme gibi 7ileri olanlarda bazen oluyordu bu). Ancak biraz sert kullanmaya başlayınca (manuelde) kulakçıklar aynı devir aralağında bazen vites küçültüyor bazen küçültmüyor. Bundan emin olmak için bir kaç kere farklı günlerde denedim ve sonuç değişmedi.
    Araba 5000 devire kadar çeviriyor ancak 3500-4000 den sonra çok bir numarası yok gibime geldi.


    Konfor Ve Diğer Detaylar;
    Konfor konusunda ortalama diyebilirim, bazı çukurlarda absürt derecede rahatsız ederken bazılarında etmiyor. Süspansiyonları sert değil. Ergonomi anlamındaki konfordan ise memnunum. 182cm boyundayım ve en altta oturup rahat bir sırt açısıyla sağ ve sol kol dayama yerlerine ulaşabiliyorum. Sadece koltuk en dike yakın poziysondayken başlık kısmı bana pek uymadı.

    Bunun dışında ; USB ile telefon şarj oluyor ancak bana hep içerik algılanamadı diyor(iphone 5s) bende bluetooth ile bağlanıyorum. Müzik çalarken veya görüşmede bağlantı herhangi bir şekilde kopmuyor yada kesilmiyor. Ayrıca bluetooth ile konuşurken ön koltuklardan karşı tarafa yeterince ses gidiyor bağırıp çağırmadan. Arka tarafı bilmiyorum.

    Masajlı koltuk var ancak sadece bel desteğini ileri geri alıyor masajdan kastı bu. Açtığım zamanda bir süre sonra kapanıyor ve geri açmak zorunda kalıyorum.(Bu segmentteki diğer arabalarda nasıldır bilmiyorum)

    Müzikle özel bir uğraşınız yoksa ortalama bir ses sistemi var diyebilirim.

    Orta ekran menüsü bana ilk başta çok kompleks geldi şu anda alıştım. Göstergelerin arasındaki ekran ise orta ekranın yaptığı bir çok şeyi yapabiliyor ve kullanımı daha kolay. Ufak bir detay olarak blueefficiency ekranında ben olayı yanlış anlamadıysam herşey çok pozitif görünüyor o bana salakça geldi.

    Park sensörü yada arabanın tabiriyle ParkPilot park esnasında iken güzel çalışıyor. Ama nadiren olan 2 noktada beğenmedim ;

    1.si sensörün konumundan olsa gerek durup dururken 30-40 km gibi hızlarda giderken yoldaki en ufak şeyi görüp ötüyor. Kağıt bile değil gördüğü şey, artık ne görüyor bilmiyorum.

    2.si Trafik ışıklarında biri çok yaklaşınca yada ben çok yaklaşınca ötüyor doğal olarak ama araçların konumu değişip mesafe arttığında müziğin sesini çok geç geri açıyor hatta bazen tekrar uyarı vermeye başlıyor.

    Bunların dışında start stop normalde sadece durunca çalışırken bir süre dur kalk trafiği girince durmadan da 10-15 km gibi hızlarda yine çalışıyor. Bu hata mı yoksa iyi birşeymi onu bilemedim. Arka tarafta sıcak soğuk ayarlı ve elektronik göstergeli hava kanalı var. Hafızalı koltuğun 2 tane kayıt yeri var. Direksiyon simidinin altının düz olması çok hoşuma gitti spor araba hissi veriyor.

    Düzeltme; Performans kısmını atlamışım :

    Performans ; Çok performanslı bir araba değil zaten kağıttaki verilerde ortada ama 80-120 yada 120-140 gibi ara hızlanmalarını ben beğendim. 0-100 de değil belki ama günlük kullanımda gerçekten işe yarar bir perfromans eğrisi var. Ha tabi VW 0-100 olayınıda her zaman yaptığı gibi manüpile etmiş kadran 100'e kadar 10ar 10ar artıyor. Böylece ibre çabuk devriliyor. :)

    Ancak 150 Hp 2.0 dizelde vermesi kısmı bence bu yılda olmamış, kianın opelin 1.6 dizelleri nerdeyse buna denk güçler veriyor zaten. Aynı motorun 190 yada 240'lığı olsa çok iyi derdim muhtemelen..

     VW PASSAT B8 2.0 TDI Uzun Dönem Kullanım Gözlemlerimhttps://img.donanimhaber.com/upfiles/1333733/f8ec71aa-d9e7-47a4-9f2f-164734980477.JPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 10 Mayıs 2016; 17:35:31 >







  • Güzel inceleme olmuş.Güle güle kullanın aracı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Her 2 litre dizel gibi Passat'ın da az yakması çok normal.

    E90 makyajlı 320d bile en sıkışık trafikte 8 litre yakıyordu Ankara'da. F30 daha da aşağılara düşüyor, araba 65-70km gibi bir hızda 8. vitese geçiyor zaten.

    En sıkışık trafik kaç dk veya saat kısa süreli sıkışıklıkta dediğiniz gibi 8 lt yakar.Fakat yarım saatten sonra devamlı dur kalklarda tabiri caizse tampon tampona hiçbir dizel 10 lt nin aşağısına düşmez. Aracım makyajlı 177 lik dizel A4
  • Araç benim değil ancak ben kullanıyorum şimdilik çok teşekkür ederim yorumunuz için.


    @zotacing ; Doğru diğer 2lt dizellerden ekstra bir az yakması yok, bende onun için yorum yapmaktan ziyade net rakamlar verdim ilgilenenler için. Fiyat seviyesini düşünüp bmw ile kıyasladıysanız haklısınız ama.

    @wildboyankara ; Evet bende onun için km belirtmeye çalıştım yazarken yoksa dur kalk yarım saatleri geçmeye başlayınca çok 10 litreler çok kolay. Bu arada size birşey sormak istiyorum. b7 passat da 2.0 Dizel 177 Hp diye bir motor seçeneği vardı, bu o motor galiba, 140 HP olan normal 2.0 TDI 'ı 177'ye çıkarmak için sormuştuk sadece yazılım ile olmayacağını söylemişlerdi ek oalrak hangi parçaların değişmesi lazım dedim onu da söylemediler. Bir bilginiz varmı bu konuda?
  • Sizin araba bozuk olmasın 1.4 tsi motorlu Passat ile şehir dışında 4.0-4.5 şehir içinde sakin kullanımda 6.0 litre agresif kullanımda 7.0 litre tüketiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin araba bozuk olmasın 1.4 tsi motorlu Passat ile şehir dışında 4.0-4.5 şehir içinde sakin kullanımda 6.0 litre agresif kullanımda 7.0 litre tüketiyormuş.

    :) , bende duyuyorum öyle tükettiren arkadaşları da onların koşulları ile benimkiler farklı sanırım. 1.4 golf ile bile ben o değerleri yakalayamıyorum. Onlar Passat ile yakalıyorsa helal olsun. Ben detaylı bir şekilde yazdım kaç km hızla kaç dakika, ne kadar trafik vs.. akşam e5 boş iken 70 sabit Cruise control ile 3-4 lt yakabiliyorum bende. Şehiriçi sayılıyorsa tabi.
  • MURRAT kullanıcısına yanıt
    Hocam en iyi şartlarda tüketebileceği en düşük rakamı sanki genel tüketim gibi veriyorlar. Bizde tepki gösterince anti vw'ci diye suçluyorlar. Sizin gibi normal şartlarda tüketebileceği gerçekçi veriler verenlere saygı duyuyorum. Her türlü şartta ne kadar yakıt tüketeceğini çok güzel bir şekilde yazmışsınız. Tebrik ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 8 Mayıs 2016; 15:16:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin araba bozuk olmasın 1.4 tsi motorlu Passat ile şehir dışında 4.0-4.5 şehir içinde sakin kullanımda 6.0 litre agresif kullanımda 7.0 litre tüketiyormuş.

    :) , bende duyuyorum öyle tükettiren arkadaşları da onların koşulları ile benimkiler farklı sanırım. 1.4 golf ile bile ben o değerleri yakalayamıyorum. Onlar Passat ile yakalıyorsa helal olsun. Ben detaylı bir şekilde yazdım kaç km hızla kaç dakika, ne kadar trafik vs.. akşam e5 boş iken 70 sabit Cruise control ile 3-4 lt yakabiliyorum bende. Şehiriçi sayılıyorsa tabi.
    2 litre dizelde yakıt hesabı yapmadan önce düşünülecek ilk husus yıllık 2800 TL mtv. 1.6 dizelle 1800 TL fark var. Daha kullanmadan 1.6 dizele göre 10.000 km yol tüketimini mtv'ye yatırmış oluyorsunuz. Yoğun şehir içi ve hız sınırına uyarak kullanımda gereksiz bir harcama. Bu motor zevk motoru diyeceğim ama bu seferde işin içine TSI motorlar giriyor. 1.4 TSI 150 highline 130.000 TL, 2.0 highline 174.000 TL. Çok daha rafine sessiz bir motor 44.000 TL daha ucuz. Yıllık 1800 vergi farkıda dizelle arasındaki tüketim farkını sıfırlar.

    2.0 alınacaksa kesinlikle 190'lık veya 240'lık 4x4 alınmalı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin araba bozuk olmasın 1.4 tsi motorlu Passat ile şehir dışında 4.0-4.5 şehir içinde sakin kullanımda 6.0 litre agresif kullanımda 7.0 litre tüketiyormuş.

    Sevsinler öyle agresifliği salıversinler küçük enişteyi 10 litreden aşağı yakıyormuymuiş bakalım.
  • Çok teşekkür ederim , sizin ve @bianconera 'nın da dediği gibi insanların verileri pek gerçekçi değil yada agresiflik , trafik gibi kavramları çok değişiyor. Bu yüzden ortalama hız ile yada trafik bilgisiyle ve mesafeyle yakıt ölçümü yapmak lazım. Zaten biraz hızlı kullanmaya başlayınca 10lt nin direk üstüne çıkıyor 12-13-14 vs...


    @madmax50 ; evet bende en altta düzeltme kısmında bunu ekledim. kesinlikle 190 olsa performansı iyi derdim ama 1.6 lar artık bu gücü veriyor hele renonun yeri arabası 1.6 160 beygirmiş... 240 hp zaten çok çok ayrı birşey.. Bence çok ideal bir araba ,tabi sürmedim ama kağıt üzerinde çok güzel 2 litreden 240 beygir 500 tork falan.. ki 4x4... Ama o araba fiyatı yüzünden ve 2.el meselesi yüzünden ne yazık ki çok ortalıklarda olamayacak...




  • MURRAT kullanıcısına yanıt
    6. Vites 70 km hızda nasıl gidiyor onu anlamadım.
    5 vitesli aracımda 70 km hızda 1500 devir filan çeviriyor.
    6 vitesli araçta 70 km hızda ile rolanti devrinde mi kullanıyorsunuz?
  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    69 km hızda 6.vitese geçmiyor ancak 70'de geçiyor. eğer otomatikte kullanırsanız ve arabaya gereken sakinliği sağlarsanız o da 70-80 arası 6 ya alıyor. Sizin arabanızın ne olduğunu bilmemekle beraber her arabının hem genel oranı hemde viteslerdeki dişli oranları farklıdır. Hızlanmadan taviz vermeyi kabul ederseniz sizde 1500 devirde daha yüksek hızları görebilirsiniz mesela.

    son sorunuzada cevap vereyim, e5 boş yolda 70-yada 80 cc de gidiyorum az yaksın diye evet. ancak bu 6 ileri dsg 7 ler gibi arabayı titretmiyor. dolayısıyla rahatsız olmadan kullanabiliyorsunuz.

    Ben size şaşırmanız birşey daha anlatayım o zaman 7ileri dsg ibiza da yanılmıyorsam 60 km de 7.vitese alabiliyorsunuz arabayı...


    Dizel arabalar düşük devirlerde kolaylıkla gidebildikleri için az yakabiliyorlar zaten , yada şanzıman motor gibi şeylerde bu yüzden mühendislik var. Her araba her devirde aynı hızda gitmiyor. Ve yine tork eğrisi gereği gidebildiğiniz minumum devirden itibaren araba gaza basınca herhangi bir yürümeme ibraesi göstermiyor. Bu konuyla ilgili güç tork eğrisi ve vites oranlarını araştırmanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 8 Mayıs 2016; 13:26:55 >




  • Vag grubunun sanzimanlari bu şekilde. Arkadaşımda 1.4 tfsi otomatik a3 vardı o da 70 km ile 7. Viteste gidiyordu. Benim kendi arabam 60 ı geçince 6. Vitesi öneriyor. Tabi bunlar ekonomik sürüş için eko öneriler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    6. Vites 70 km hızda nasıl gidiyor onu anlamadım.
    5 vitesli aracımda 70 km hızda 1500 devir filan çeviriyor.
    6 vitesli araçta 70 km hızda ile rolanti devrinde mi kullanıyorsunuz?

    DSG7 lerde de 60-65 arasi 7.vitese atmis olabiliyor sanzuman. Yakit tasarrufu yapicaz diye 70 yasinda emekliye donuyoruz. Ben cogunlukla sporda kullaniyorum bu yuzden
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    ben yakut tasarrufu yapayım diye cruise control ile gidiyorum.. . Seri kullanmak isteyince sadece maneul e alıyorum
  • Hocam o iphone sorunu telefondaki izinler le alakalı olabilir. Bizde toyota touch&go 2 var iphone bağlayınca ekrandan tüm müzikleri yönetebiliyorum,ipod olarak görüyor cihazı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Hocam o iphone sorunu telefondaki izinler le alakalı olabilir. Bizde toyota touch&go 2 var iphone bağlayınca ekrandan tüm müzikleri yönetebiliyorum,ipod olarak görüyor cihazı.

    telefondan da baktım bulamadım gibi ama sanki daha önceden başka bir telefonda bağlanmıştı gibi hatırlıyorum hayal meyal .. Neyse ki bluetooth var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    6. Vites 70 km hızda nasıl gidiyor onu anlamadım.
    5 vitesli aracımda 70 km hızda 1500 devir filan çeviriyor.
    6 vitesli araçta 70 km hızda ile rolanti devrinde mi kullanıyorsunuz?

    fındık 1.2 tsi de 7 ye alıyor 1200 devirde tuttuğu oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    hayırlı olsun, son vites 2000 devirde 120 ile giden aracın çok yakmasını beklemem benim aracım da aynı gidiyor
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    benim arabam değil ancak teşekkür ederim yinede
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.