Şimdi Ara

VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION UZUN DÖNEM İNCELEMESİ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
5
Favori
27.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da EGR arıza yaptı. 128.000 km de. Arızalı şekilde 1.000 km kullandım. Çünkü aracın gidişinde hiçbir sorun yoktu. Sadece motor ışığı yanıyordu. Sonra değiştirdik. Bu araçlarda su soğutmalı bir EGR sistemi var. Egzoz gazı su ile soğutuluyor. Parçayı söktük. Ustayla inceledik. Su soğutmalı kısımdan bir çatlama olmuş ve sensörlerin bulunduğu elektronik kısıma su girerek sensörlerden birini bozduğunu tespit ettik. 128.000 km kullanılmış olmasına rağmen tıkanma yoktu. Usta bu işin WV grubunun hastalığı haline geldiğini söyledi. Ben devir yüzünden olduğunu düşünmüyorum. Araç düşük devirde kullanımı teşvik ediyor. EGR bozulmasın diye sürekli 3000 d/d mi kullanacağız. Bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var. Aynı şekilde usta da bahsetti. Bu da bu EGR lerin iyi bir Ar-Ge yapılmadan üretildiğini gösterir. Resmen su duvarı çatlamıştı. Anlaşılan yeterince test etmeden araçlara takıp geçmişler.




  • 180 bine yaklaştık herşey yolunda ;)
  • Dostlar ben de bu hafta sonuna kadar bir polo 1.2 tdi bluemotion sahibi olucam kısmetse.Bu arabanin motor sesi 3 silindir olması dolayısıyla yüksek midir? Bununla ilgili bazı şikayetler duymuştum. Kararsız kaldım clio 4 al diyen de var polo yerine clio 4 1.5 dCi olanından. Siz ne tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • funnerman kullanıcısına yanıt
    Rahatsız edici bir motor sesi yada titreşimi yok... Aksine motor devri 3000 d/d dan sonra keyifli bir hırıltı veriyor...
  • 120.000 bakımım geldiği için fiyat araştırması yaptığımda karşıma 1750 tl fiyat çıkarıldı konya gökmen otomotivden fakat bu rakam çok aşırı geldiği için kendim özel serviste yaptırmak istiyorum.fikir ve tavsiyelerinizi istiyorum teşekkürler.
    triger için bulduğum link budur
    https://www.aloparca.co...3L198119A-B.../80031824
  • Güncel;

    Araç 189 bine geldi, İLK 2 yıl dolmadan ortaya çıkan EGR arızası tekrarladı... Belki hayati önem taşıyan yolda bırakacak bir arıza değil ancak EGR arıza durumu ancak pahalı ve bu araçlarda kronik bilginize.. Artık bundan eminim... İyi niyet garantisinden değişim talep edeceğim. Sonucu buradan paylaşırım. Kullanım şekliyle de çok fazla ilgili olduğunu düşünmüyorum... Kullanılan EGR sistemi ve sensörleri kalitesiz, çabuk bozuluyor...

    Bunun dışında halen başka sıkıntısı yok; motorda yağ eksiltme hiç yok, motor çalışmasında turboda hiçbir problem, rahatsız edici ses, performans kaybı v.s yok, çekiş gayet iyi durumda, amortisörler, ön düzen v.s konusunda hiçbir müdahalaye ihtiyaç duyulmadı, sadece çok sık olmasa da bazen soğuk havalarda süspansiyonlardan bi süre araç ısınana kadar gıcırtı gelebiliyor ki, gösterdiğimde önemsiz dendi ve müdahaleye ihtiyaç duyulmadı.. Hatta halen baskı balata değişimine dahi ihtiyaç duymadı, aküsüde halen değişmedi ve voltaj değerleri gayet iyi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 3 Ocak 2017; 19:49:46 >




  • aranızda aliexpress veya benzeri biryerden polosuna xenon far alıp taktıran var mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel;

    190 bin oldu sayılır ve malum EGR arızası için servise götürüldü, EGR ile ilgili temizleme yada onarım yapılmadığı bilgisi verildi ve montaj işçiliği hariç sadece parça fiyatının 1937 TL (Kdv Dahil) olduğunu öğrendim.


    Bu arada önceki periyodik bakımda (180.000) aracın 2. vitese geçiş aralığında zaman zaman farklılık hissettiğimi söyleyip yetkili serviste kontrol ettirdim. Servis görevlisi aracı kontrol edip vites geçişindeki çok hafif garipliği farkettiğini ancak mekanik açıdan bir problem gözükmediğini böyle kullanmaya devam etmemizi söylemişti. Bu kez EGR arızası için aracı götürdüğümde aracı life kaldırdılar ve vites halatının kopmuş olduğunu onunda değişmesi gerektiğini söylediler.

    Aracı bıraktım ve özellikle EGR konusundaki arızasının kronik olduğunu düşündüğüm için servis temsilcimden özellikle bu konuda iyi niyet garantisi talebinde bulunmasını ve netice belli olduktan sonra tarafımdan onay alarak bütün arızaların giderilmesini talep ettim.

    Aynı günün akşamı servis temsilcisi aradı; EGR ve Vitesi halatı konusunda arızaların onarımının parçalar ve işçilik dahil 3600 TL(Kdv Dahil) tuttuğunu ancak iyi niyet garantisi konusundaki yazışmalar sonucunda tamamının indirim ile 1830 TL (Kdv Dahil) tutarına giderileceği ve onay vermem durumunda onarıma başlanacağı bilgisini verdi. Onay verdim yapılıyor. Tabi ki bu indirimi alabilmek için ön şartın aracın bütün bakım/onarım işlemlerinin yetkili servis haricinde yapılmamış olması gerekiyor. Bizde şimdiye kadar hiçbir bakımı yetkili servis dışında yaptırmamış olduğumuzdan kronik bir arıza da olsa bir parça masrafımız düşmüş oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 1 Şubat 2017; 0:17:37 >




  • hocam 180 bin km yi geçmişsiniz trigeri değiştirmediniz mi?
  • SiyahPelerinliAdam kullanıcısına yanıt
    Şu temizlediği iddia edilen sıvılardan hiç kullanmadınız mı?
    Sürekli kullanılan bir araç neden EGR arızası verir anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _kartal_07

    hocam 180 bin km yi geçmişsiniz trigeri değiştirmediniz mi?

    Önce 180 bin km yada 4 yıl olan Triger değişim periyodu 120 bin yada 4 yıl (hangisi önce dolarsa) aralığına çekilmiş. Bakım için gidilen bir servis gününde bu haberi öğrendiğimizde sanırım 165 binde idi ve değiştirdik. Sorun yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Şu temizlediği iddia edilen sıvılardan hiç kullanmadınız mı?
    Sürekli kullanılan bir araç neden EGR arızası verir anlayamadım.


    Bu araçlarda EGR valfinin metal gövdesi maalesef kronik sorunlu bir parça. Sorun sadece egsoz gazı ile kirlenmesiyle ilgili değil. Metal gövdeli EGR valfi su soğutmalı bir tür ve gövde çatlayıp su sızdırarak sensör arızası verdirebiliyormuş. Sanırım sıcaklıktan ve valf gövdesindeki metalden kaynaklanan bir problem. Özetle bu araçların EGR valfi sorunlu...

    Bu arada yakıt sürekli aynı güvenilen bir BP istasyonundan alınır. 200 bin km civarlarında DPF ışığı yandı ve devirli kullansak da sönmedi. Servise gittiğimizde partikül filtresinin sökülerek temizlik ve rejenerasyona sokulması gerektiğini söylediler ve yaptılar. Sorun ortadan kalktı yola devam...

    Neticede 205 bine geldik sayılır.. Araçtan genel olarak oldukça memnunuz, ilk sahibinden kazasız, değişensiz, bilinçli kullanılmış ve tamamen yetkili servis bakımlı olarak satılığa çıkardık. Niyetimiz yine dizel bir Polo almak... ,)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 25 Temmuz 2017; 4:17:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Şu temizlediği iddia edilen sıvılardan hiç kullanmadınız mı?
    Sürekli kullanılan bir araç neden EGR arızası verir anlayamadım.


    Bu araçlarda EGR valfinin metal gövdesi maalesef kronik sorunlu bir parça. Sorun sadece egsoz gazı ile kirlenmesiyle ilgili değil. Metal gövdeli EGR valfi su soğutmalı bir tür ve gövde çatlayıp su sızdırarak sensör arızası verdirebiliyormuş. Sanırım sıcaklıktan ve valf gövdesindeki metalden kaynaklanan bir problem. Özetle bu araçların EGR valfi sorunlu...

    Bu arada yakıt sürekli aynı güvenilen bir BP istasyonundan alınır. 200 bin km civarlarında DPF ışığı yandı ve devirli kullansak da sönmedi. Servise gittiğimizde partikül filtresinin sökülerek temizlik ve rejenerasyona sokulması gerektiğini söylediler ve yaptılar. Sorun ortadan kalktı yola devam...

    Neticede 205 bine geldik sayılır.. Araçtan genel olarak oldukça memnunuz, ilk sahibinden kazasız, değişensiz, bilinçli kullanılmış ve tamamen yetkili servis bakımlı olarak satılığa çıkardık. Niyetimiz yine dizel bir Polo almak... ,)





  • 03/08/2017 itibariyle

    6 yıl
    1 ay
    9 gün

    205 bin km

    gayet güzel işimizi gördü.

    bizim için binilecek süreyi tamamladı ve antalyadaki yeni sahibine hayırlı olsun...

    Bundan sonra yapacağımız km bir miktar azalacak. Bir miktar daha güvenli ve konforlu bir sürüş arzuladığımız için 1-2 güne kadar tescil işlemleri tamamlanıp Polo 'nun yerine aldığım araç;

    2017 VW Golf 1.0 TSI Midline Plus Manuel Tungsten Gri

    Paylaşımda bulunan bütün arkadaşlara teşekkürler.

    Başka faydalı bir başlıkta buluşmak üzere..

    ,)
  • Kazan doğurdu :)

    VW POLO 1.2 TDI BLUEMOTION UZUN DÖNEM İNCELEMESİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SiyahPelerinliAdam kullanıcısına yanıt
    Hayırlı uğurlu olsun. bendede var 2012 model 1.2 tdi bluemotion alalı 5 bin km oldu 128binde almıstım simdi 133bin kmde. motor sogutma suyu sinyali verdi gecen gün su ekledim 3 hafta sonra gene aynı sinyali verdi. motorcu bir ustaya gösterdim devir daim pompası değişmeli geçer ondan sonra dedi siz ne dersiniz şefim. motor ömrü 500 bin diyorlar doğrumu sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirkesurat

    Hayırlı uğurlu olsun. bendede var 2012 model 1.2 tdi bluemotion alalı 5 bin km oldu 128binde almıstım simdi 133bin kmde. motor sogutma suyu sinyali verdi gecen gün su ekledim 3 hafta sonra gene aynı sinyali verdi. motorcu bir ustaya gösterdim devir daim pompası değişmeli geçer ondan sonra dedi siz ne dersiniz şefim. motor ömrü 500 bin diyorlar doğrumu sizce?
    Merhabalar anneme bu arabayı bakıyoruzda uzun zaman görüşlerinizi alabilir miyim araba hakkında? Neler geldi başınıza neresi sürekli sorun çıkardı? Bakımları nerede yaptırmayı tercih ettiniz kaça geldi bakımlar?

    Kısacası arabayla ilgili düşüncelerinizi almak istiyorum.. Teşekkürler
  • Merhaba bende 1 sene kaldi bakim yaptiracak kadar cok sürmedim sonra sattim. Sürekli su eksiltiyordu tamirini ettirdim bakim masrafıni bilmiyorum. Bu arabayı sıfır almıs olsa satmazdım bendeki hor kullanılmıştı. Arac öncelikle epey iyi performansa sahip ısıklardan kalktiktan sonra diger araclar tozunu görür anca ve dizel farkı okadar az yakiyorki siz bile inanamazsınız. Alabilirseniz dizel düşük km temiz bulursanız alın. Yoksa yüksek km bir müddet sonra dizel olduğundan insanlar dert etmeye başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 4.5 yıldır kullanıyorum.

    Araç şu an 180.000 km de.

    Yakıt şehir içi 5,4 lt - 5,8 lt arası değişiyor. (40 lt ile 700-750 km yol yapıyor.)

    Uzun yolda 4 litre ve altına iniyor.

    EGR arızası yaşadım. EGR soğutucusu çatladığı için az da olsa su eksiltiyordu. Araçta başka hissedilir bir problem olmamasına rağmen, arıza ışığı sönsün diye değiştirdik.

    Extra olarak yakıt şamandırası arızalandı ve elektriksel bir soruna neden oldu. Sigorta panosunda roleler yandı. Onu yaptırdık.

    Motor, turbo, enjektörler halen daha orjinal.

    Yağ eksiltme yok.

    Ayda yaklaşık 1.000 km yol katediyorum.

    Periyodik bakıma da 10.000-12.000 km yapınca götürüyorum.

    Memnunun. İki kez araç değiştirmeye yeltendim. Sonra vazgeçtim.

    Motor çok verimli, tüketim gerçekten çok iyi.

    Tek rahatsız olduğum yönü ise motor gürültüsünü çok içeri alıyor. Yol sesi konusunda yalıtım iyi ama motor sesi konusunda iyi değil.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.