Şimdi Ara

VW Polo 1.2 TDI sürüş izlenimi (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
174
Cevap
2
Favori
79.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • skymoon34 S kullanıcısına yanıt
    Hocam cevapla dememişsin bildirim gelmedi bana konuya girince gördüm mesajını :) teşekkür ederim yorumun için. Yeni kasa corsa'yı inceledim malzeme kalitesi pek hoşuma gitmedi diyebilirim. Astra j'nin de dediğiniz gibi önceki kasa corsa'dan sürüş açısından bi farkı yoksa ki 1.6 motorlar farklı olsada. Geriye bitek golf 6 ve polo kalıyor. Bütçe 50ye kadar çıkıyor ama hepsini kullanmak da gerekmiyor tabi sıfır araba parasına cıkıyoruz nerdeyse dediğiniz gibi. Anca böyle çok güzel bişey denk gelicek km düşük boyasız kazasız kafama da yatıcak ancak öyle olur. Babamda hondacı diyorum bide hb civic mi alsam ama kasası içime sinmiyor 😄 Babamla beraber büyük sıkıntılı bi süreçten geçiyoruz anladığınız gibi. Ama yine ilk tercihim polo. 1.4 tdı'lara da bakıyorum fakat otomatik olmak şartıyla. Muhtemelen astrayla yeni corsa'yı eleyeceğim. Yeni i20'de sadece donanım koftisi arabanın kapısı kağıt kadar. Nasibimizde polo ya da golf var gibi bakalım hayırlısı olsun. Size de çok teşekkür ediyorum tekrardan değerli yorumlarınız için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Blackrz kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kusura bakma cevapla dememisim. Yok astra j ler 1.3 motor ise corsa gibi dedim. Bilmiyorum 1.6 motorunu. Butceniz guzel otomatik sanziman 2.el fiyatlarini pek bilgim yo. Otomatik performansinida bilemem hic surmedim otomatik. ama 50bin iyi para cok temiz bi arac bulabileceğinizi dusunuyorum. Hadi bir an once alinda bakalim artik :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skymoon34 S kullanıcısına yanıt
    İnşallah hocam bu hafta içi almış oluruz arabayı bende heyecanlıyım epey. Burada paylaşırım nasip olursa kaça aldığımı resimlerini. İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim. Hakkınızı helal edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Blackrz kullanıcısına yanıt
    Ne demek hocam helal olsun. Bunun icin forum var. Allah tekerine tas degdirmesin kazasiz belasiz binersin.. hayirlisi olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skymoon34 S kullanıcısına yanıt
    Amin hocam hepimiz inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kusura bakmayın ama 65 bin tl yi poloya vermek hiç mantiklı değil bence.Golf olsa hadi neyse o da 80 lere çıkıyor gerçi ama dediğim gibi polo bu sonuçta.Ha poloya karşı bi garezim yok şahsen 1.2tdi 2013 kullanıyorum bende memnunum yani 1.2 motor 3 silindir pek bir şey beklemiyceksin yokuşlarda hafif zorlanıyor.2013 corsa 1.3 motor da kullandım bundan önce malzeme kalitesi iç dizaynı falan hiç tatmin etmemişti beni o yuzden geçtim memnunum da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JohnLocke. kullanıcısına yanıt
    Haklısınız hocam 65bin tl verilmez gelio insana ama plastik kokan clio bos kasasi bile 60bin tl.. ulke sartlari malesef.. vw sitesinde polo vergisiz fiyati 35bin tl gözüküyor.. degeri o aslinda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skymoon34 S kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle renault kadar kalitesiz malzeme yapan marka görmedim.Poloda bile kapiyı tuttuğunda ağırlığını hissediyorsun.Ne olursa olsun VW üzmez hocam hayırlı olsun şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skymoon34

    Rica ederim ne demek. Polo konusunda bende o kadar tecrubeli degilim. Alali 20 gun oldu :) ben trendline aldim 1.2 tdi.. amacim yakit tasarufuydu. Alir almaz gittim opete 200tl ye depo fulledim. Suan 550km yaptim ibre yarida suan. Ben beklentime karsilik aldim. Kriter belirlemeniz gerekiyor kendinize. Bende isterim multimedya yol bilgisayari olsun vs vs.. ama ben ilk onceligim az yakmasiydi ekonomiydi. Oyuzden once modele karar kildim. Sonra model yili cok yasli olmayan diri bi arac ve km si düşük olmasi.. 2014 56bin km de 1 degisen li trendline buldum. 41.700tl aldim. Kriter belirlemezseniz secenekler arasinda kaybolursunuz. Benim aracim beyaz renk. Poloyo bence beyaz yakışıyor. Sehir icinde beni gercekden tatmin etti arac. Ama uzun yol gitcem donanim isterim diyene oneremem araci. Siz onceliginize karar verin..

    Iyi fiyata almışsın. Bende 2012 1.2tdi model 33.250km de 4 boya 1 değişen li aracı 37 tl ye aldım. Memnunum ; dedigin gibi şehirde yasayan ekonomi arayanlara göre bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyzade_1905 kullanıcısına yanıt
    Hayirlisi olsun Allah kaza bela vermesin.. sizde cok iyi fiyata almissiniz.. 2. Elde okdr boya takintisi olmicak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skymoon34

    Hayirlisi olsun Allah kaza bela vermesin.. sizde cok iyi fiyata almissiniz.. 2. Elde okdr boya takintisi olmicak

    sağolasım dostum aynı şekilde sana da kaza bela vermesin, sana bir şey sorucam torpido içinde airbag kontrolü var mı senin araçta ? bende boş on/off gibi bir tuş yok. yada olan arkadaşlar yazabilir mi ? araç 2012 model
  • beyzade_1905 kullanıcısına yanıt
    Hocam bende yok oyle bir tuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıldır 2012 1.2 TDI trendline Polo kullanıyorum. 40.000 km yaptım. Araç ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istedim.

    75 PS ve 180 nm/2000 d. şimdi bu araç yokuş çıkmaz diye düşünen arkadaşlar. Benim güzergahlarım hep yokuş rampa. Kendi evime giderken yokuş. Babama giderken yokuş. Hem de sağlam yokuş. Bu güne kadar hiçbir yokuşun ortasında kalmadım.

    Araç 2. vites 1800 devir 30 km, 3.vites 1800 devir 50 km, 4. vites 2000 devir 80 km, 5. vites 2000 devir 110km hızlara ulaşıyor. Motor şanzuman uyumu bana göre başarılı. 2000 devire kadar gaz pedalının tepkisi güzel ama 2000 den 3000 e gaz tepkisi biraz yavaşlıyor. 3000 den 4000 e daha da yavaşlıyor. 4000 de kesici devreye giriyor. Araç sol şerit aracı değil belki ama sağ şerit aracı da değil :)

    İç mekan kalitesi iyi. süspansiyonlar ve yol tutuş başarılı. Araç sürüş konforu olarak güzel. 4 camın otomatik olması ve arka camlar için çocuk kilidi olması güzel. Elektrikli ısıtmalı yan aynaları da güzel. Bagaj genişliği başarılı ama arka koltuk mesafesi biraz dar. Mesafenin çoğu bagaja verilmiş. Benim gibi uzun boyluysanız arkanıza oturan sıkıntı çekebilir.

    Aracın önü çok alçak. Düz bir zeminden bir anda çok dik bir yola çıkacaksanız önü mutlaka sürtüyor. Kullanırken çok dikkat etmek lazım. Piyasada bayağı yağ karteri kırıp değiştirmiş polo var. Araç alırken yağ karteri değişmiş mi diye bakmak lazım mutlaka.

    Motor sesi beni biraz rahatsız ediyordu. CR bir motor ama yine de ses fazla. Rolantide titreşimli çalışması da ayrı bir konu. ilk başlarda canımı sıkıyordu ama alıştım galiba :)

    Araç 4000 devirde max. güc 75 ps veriyor. 2000 devirde de max. 180 nm torku. Bu tarz küçük hacimli araçlarda beygirden ziyade tork çok daha önemlidir. O yüzden Max. tork ve bu torku kaç devirde verdiğine bakarak araç seçimi yapınız. Aracınızı sabit sürüşlerde max. torku ürettiği devirde kullanınız.

    Vergilendirme açısından bakarsak 1300 cc altında kaldığı için çok ekonomik. 15tdci fiesta alacaktım. 1.2 tdi ile aynı tork ve güç. Ama vergiyi fazla ödeyecektim. Vergide rakipleri 1.3 cdti, 1.5 tdci ve 1.4 hdi dan bir adım önde.

    2 yıllık kullanımda EGR dışında can sıkıcı sorun yaşamadım. Su soğutmalı bir EGR sistemi var ve çok pahalı. Araç motor uyarı lambası yakıyordu. Araçta performans sorunu olmamasına rağmen sırf ışık sönsün diye 1800 TL masraf ettim. Sökünce inceledik tıkanma kurumlanma yoktu. Sensörlerin olduğu kapalı kısım su almış ve sensörleri bozmuş. Bunu parçayı incelediğimizde net bir şekilde gördük. Onun dışında titiz biriyimdir. 10.000 olur olmaz gider değişmesi gereken ne varsa değiştiririm.

    Araç cüssesine göre ağır. 1132 kg. Özellikle kapıları diğer araçlara göre ağır. Binenler birkaç kez ne kadar ağır ya bu kapılar dediği oldu.

    Araç yüksek hızlarda ağırlığı sebebiyle güven veriyor. 175 lik lastikler var. Değiştirince 185 lik alacağım. Ufakta olsa yol performansına etkisi olur.

    110.000 km de aldım. şu an 150.000 deyim. EGR dışında can sıkıcı olay yaşamadım. Çoğu hafta sonu Riva şile gibi istanbul un sakin bölgelerine kafa dinlemeye kaçarım. Bozuk engebeli yollarda çukura girer çıkarım. Hatta baya derin bikaç çukura sert girmişliğim oldu. Son bakımda ön takım muayene edildi. Sorun yoktu. Ön düzen açısından da sağlam bir araç olduğunu bana gösterdi.

    Fren Diskleri 100 TL, Fren balataları 60 TL, Baskı balatası 500 TL, EGR 1550 TL, Periyodik bakımı da (Motor yağı, filtreler, antifiriz vs) 300 TL. Araca mutlaka tam sentetik yağ konulmalı. 5W-30.

    DPF sorunu çok yaşayan olmuş. Ben çok devirli kullanmam. 1700-2000 arası kullanıyorum. Aracı genelde çok sıkıştırmam. Yüksek kilometreme rağmen yaşamadım. inşallah ta yaşamam. DPF ile ilgili herkes bir şey yazmış. En doğru bilgi olarak VW kullanım kılavuzunda Eksoz sıcaklığının 600 dereceye ulaşıp partikülleri yakması için 20 dk yol durumuna göre 4 ya da 5.vites Max. tork devrinde (bu araç için 2000 devir) sabit devir ve hızda sürüşün DPF temizliği için yeterli olacağını yazmış. DPF tıkanmasın diye aracı günlük hayatta sürekli 3000 devir civarı kullananlar, turbo sağlığı için doğru bir hareket yapmadıklarını da bilsinler. 2000 devirden sonra tork düşmeye başladığı için aracın torkundan verimli bir şekilde faydalanamazsınız . Ayrıca yakıt tüketiminiz de artar. Bu motor, devir bandı boyunca sabit tork verme konusunda çok başarılı değil. 2000 devirden sonra 180 nm düşmeye başlıyor ve 3500 devirde 140 nm kadar geriliyor. Yine de araca yüksek devirleri çok sık olmasa da ara ara göstermek lazım diye düşünüyorum. Ben öyle yapıyorum.

    Yaz aylarında Ortalama kullanımda 40 lt mazot ile 750-800 arası gittiğim oluyor. Kışın ise 700 ü zar zor görüyorum. Uzun yolda inanılmaz bir tüketimi var. (tabiki sakin kullanımda. 5.vites 1800-2000 devir 100-110km hız)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 27 Şubat 2017; 17:28:22 >




  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam,bende de 2013 model var ama yokuşlarda kavramada aracı tutmuyor yine bir miktar kayiyor.Ve zorlanıyor bence yokuşta sizde öyle değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JohnLocke. kullanıcısına yanıt
    Bu araçların debriyajları diğer araçlara göre biraz yukarıda kavrıyor. Baskı balatam değiştiğinde de aynı yükseklik devam etmişti. Aralarda Linea, Rio ve Accent kullandığım oldu. Onlarınki çok dipteydi. kavrama rahat ayarlanıyordu ama kendi aracımda ayak çekme mesafesi fazla olunca yokuşta kavramayı kaydırmadan tutturmak biraz zor oluyor tabiki. Alışmak gerekiyor. 2 yıldır kullandığım için alıştım ben. Aracı yokuşlarda yarım debriyaj tutabiliyorum. Ama arabamı kullanan eşim dostum, bu arabanın debriyajı ne böle diyorlar. Ben de kendi aracımdan inip başka bir araca binince çoğu kez ilk başta stop ettirdiğim oluyor.
    Baskı balatanızın durumu nedir bilmiyorum. Yokuş çıkarken gaz aniden yüklendiğinizde devir artarken bir anda düşüp tekrar artmaya başlıyor mu? bunu bir test edin bence.
    Benim başıma gelmişti. Düz yolda bir sorun olduğu pek anlaşılmıyor.
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Bendede egr arızalandı toplam 3000 tl masraf çıkardılar .. ama devamlı yetkili servise geldiğim için önceki aracımdada geliyordum.. toplam 60 tl ALTMIŞ ödeme yeter dediler.. ve parça ALMANYADAN gelecekmiş bana gelinceye kadar 2015 model 1.6 tdı golf verdiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Bir deniyeyim dediğinizi teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    2 yıldır 2012 1.2 TDI trendline Polo kullanıyorum. 40.000 km yaptım. Araç ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istedim.

    75 PS ve 180 nm/2000 d. şimdi bu araç yokuş çıkmaz diye düşünen arkadaşlar. Benim güzergahlarım hep yokuş rampa. Kendi evime giderken yokuş. Babama giderken yokuş. Hem de sağlam yokuş. Bu güne kadar hiçbir yokuşun ortasında kalmadım.

    Araç 2. vites 1800 devir 30 km, 3.vites 1800 devir 50 km, 4. vites 2000 devir 80 km, 5. vites 2000 devir 110km hızlara ulaşıyor. Motor şanzuman uyumu bana göre başarılı. 2000 devire kadar gaz pedalının tepkisi güzel ama 2000 den 3000 e gaz tepkisi biraz yavaşlıyor. 3000 den 4000 e daha da yavaşlıyor. 4000 de kesici devreye giriyor. Araç sol şerit aracı değil belki ama sağ şerit aracı da değil :)

    İç mekan kalitesi iyi. süspansiyonlar ve yol tutuş başarılı. Araç sürüş konforu olarak güzel. 4 camın otomatik olması ve arka camlar için çocuk kilidi olması güzel. Elektrikli ısıtmalı yan aynaları da güzel. Bagaj genişliği başarılı ama arka koltuk mesafesi biraz dar. Mesafenin çoğu bagaja verilmiş. Benim gibi uzun boyluysanız arkanıza oturan sıkıntı çekebilir.

    Aracın önü çok alçak. Düz bir zeminden bir anda çok dik bir yola çıkacaksanız önü mutlaka sürtüyor. Kullanırken çok dikkat etmek lazım. Piyasada bayağı yağ karteri kırıp değiştirmiş polo var. Araç alırken yağ karteri değişmiş mi diye bakmak lazım mutlaka.

    Motor sesi beni biraz rahatsız ediyordu. CR bir motor ama yine de ses fazla. Rolantide titreşimli çalışması da ayrı bir konu. ilk başlarda canımı sıkıyordu ama alıştım galiba :)

    Araç 4000 devirde max. güc 75 ps veriyor. 2000 devirde de max. 180 nm torku. Bu tarz küçük hacimli araçlarda beygirden ziyade tork çok daha önemlidir. O yüzden Max. tork ve bu torku kaç devirde verdiğine bakarak araç seçimi yapınız. Aracınızı sabit sürüşlerde max. torku ürettiği devirde kullanınız.

    Vergilendirme açısından bakarsak 1300 cc altında kaldığı için çok ekonomik. 15tdci fiesta alacaktım. 1.2 tdi ile aynı tork ve güç. Ama vergiyi fazla ödeyecektim. Vergide rakipleri 1.3 cdti, 1.5 tdci ve 1.4 hdi dan bir adım önde.

    2 yıllık kullanımda EGR dışında can sıkıcı sorun yaşamadım. Su soğutmalı bir EGR sistemi var ve çok pahalı. Araç motor uyarı lambası yakıyordu. Araçta performans sorunu olmamasına rağmen sırf ışık sönsün diye 1800 TL masraf ettim. Sökünce inceledik tıkanma kurumlanma yoktu. Sensörlerin olduğu kapalı kısım su almış ve sensörleri bozmuş. Bunu parçayı incelediğimizde net bir şekilde gördük. Onun dışında titiz biriyimdir. 10.000 olur olmaz gider değişmesi gereken ne varsa değiştiririm.

    Araç cüssesine göre ağır. 1132 kg. Özellikle kapıları diğer araçlara göre ağır. Binenler birkaç kez ne kadar ağır ya bu kapılar dediği oldu.

    Araç yüksek hızlarda ağırlığı sebebiyle güven veriyor. 175 lik lastikler var. Değiştirince 185 lik alacağım. Ufakta olsa yol performansına etkisi olur.

    110.000 km de aldım. şu an 150.000 deyim. EGR dışında can sıkıcı olay yaşamadım. Çoğu hafta sonu Riva şile gibi istanbul un sakin bölgelerine kafa dinlemeye kaçarım. Bozuk engebeli yollarda çukura girer çıkarım. Hatta baya derin bikaç çukura sert girmişliğim oldu. Son bakımda ön takım muayene edildi. Sorun yoktu. Ön düzen açısından da sağlam bir araç olduğunu bana gösterdi.

    Fren Diskleri 100 TL, Fren balataları 60 TL, Baskı balatası 500 TL, EGR 1550 TL, Periyodik bakımı da (Motor yağı, filtreler, antifiriz vs) 300 TL. Araca mutlaka tam sentetik yağ konulmalı. 5W-30.

    DPF sorunu çok yaşayan olmuş. Ben çok devirli kullanmam. 1700-2000 arası kullanıyorum. Aracı genelde çok sıkıştırmam. Yüksek kilometreme rağmen yaşamadım. inşallah ta yaşamam. DPF ile ilgili herkes bir şey yazmış. En doğru bilgi olarak VW kullanım kılavuzunda Eksoz sıcaklığının 600 dereceye ulaşıp partikülleri yakması için 20 dk yol durumuna göre 4 ya da 5.vites Max. tork devrinde (bu araç için 2000 devir) sabit devir ve hızda sürüşün DPF temizliği için yeterli olacağını yazmış. DPF tıkanmasın diye aracı günlük hayatta sürekli 3000 devir civarı kullananlar, turbo sağlığı için doğru bir hareket yapmadıklarını da bilsinler. 2000 devirden sonra tork düşmeye başladığı için aracın torkundan verimli bir şekilde faydalanamazsınız . Ayrıca yakıt tüketiminiz de artar. Bu motor, devir bandı boyunca sabit tork verme konusunda çok başarılı değil. 2000 devirden sonra 180 nm düşmeye başlıyor ve 3500 devirde 140 nm kadar geriliyor. Yine de araca yüksek devirleri çok sık olmasa da ara ara göstermek lazım diye düşünüyorum. Ben öyle yapıyorum.

    Yaz aylarında Ortalama kullanımda 40 lt mazot ile 750-800 arası gittiğim oluyor. Kışın ise 700 ü zar zor görüyorum. Uzun yolda inanılmaz bir tüketimi var. (tabiki sakin kullanımda. 5.vites 1800-2000 devir 100-110km hız)
























    güzel yazı teşekkürler




  • Herkese merhaba 2012 model polo 1.2tdi bulemotion aldım. Aracima sonradan orjinal dokunmatik ekran farklı bir teyp tanılmış bluetooth özelliği var ancak sanırım aktif değil bu konuda bilgisi olan var mi yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.