Bildirim
VW Polo 1.2 TDI sürüş izlenimi (9. sayfa)
KAHVE DUNYASI Dünyası Lavi Karışık Dolgulu Çikolata Kutulu, 1Kg : Amazon.com.tr: Gıda Ürünleri
https://www.amazon.com.tr/dp/B0CN733719/?psc=1
3 sa. önce paylaşıldı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Merhabalar anneme bu arabayı bakıyoruzda uzun zaman görüşlerinizi alabilir miyim araba hakkında? Neler geldi başınıza neresi sürekli sorun çıkardı? Bakımları nerede yaptırmayı tercih ettiniz kaça geldi bakımlar?
Kısacası arabayla ilgili düşüncelerinizi almak istiyorum.. Teşekkürler
@skymoon34 @atade28
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cowinenge -- 20 Haziran 2018; 22:26:54 > -
110.000 km de aldım.
115.000 km de ağır bakım (triger, devirdaim, bilye vs) ağır bakım yaptırdım.
120.000 km de baskı balata değiştirdim.
125.000 km de EGR bozuldu. Üzerinde kendi soğutucusu ve elektronik sensörleri olan bir parça. Benim sorunum sensörlerdeydi ve değiştridik. İşçilik ile özel serviste 1750 TL ödedim. Bu VW grubu dizellerde kronik bir sorun. Audi VW Seat Skoda farketmiyor.
İki kez yakıt pompası elektrik panosundaki roleleri yaktı. Bu sorunu çözmek biraz zor oldu ama usta münferit bir sorun olduğunu ve bu araçlarda böyle bir sorun pek görülmediğini söyledi.
Şu an 163.000 km deyim. Aracın yakıt tüketimi ve performansından memnunuz. Yüksek kilometre sebebiyle bazı sorunlar çıkabiliyor. Bu sebeple 10.000 km de bir bakımlarını aksatmıyoruz.
Şehir içi kullanım ve park edilebilme konusunda çok iyi. Arka koltuk mesafesi dar. Bagaj hacmi sınıfına göre iyi.
Yakıt tüketimi şehir içi 5,5 lt. Yani 40 lt ile 700 km ile 720 km arası kullanabiliyorum.
Kışın 6 lt ye çıkıyor.
Periyodik bakımını özel bir serviste yaptırıyorum. 400 TL tutuyor. Fren balatası, askı rotu vs gibi değişmesi gereken extralar olunca 550-600 TL lere çıkabiliyor.
Araç 1.2 litre bir motora sahip ama 180 NM torku sayesinde yokuşlarda bayağı kuvvetli. Yalnız 75 beygir oluşu sebebiyle uzun yolda orta şerit aracı. Yine de 5.viteste aracın optimum devri olan 2000 devire gelindiğinde 110 km hıza ulaşması yakıt tüketimine çok ciddi bir katkı sağlıyor. Motor şanzıman uyumu başarılı.
Elektrik destekli direksiyon çok yumuşak ve kadınlar için çok büyük kolaylık. Olduğun yerede çevirsen bile çok rahat dönüyor. Park etmede rahatlık sağlıyor.
Aracın önü çok alçak. Ben araç ararken karter kırmış arabalara denk geldim. Karter kırılması motorun yağsız kaldığı anlamına gelir ve ciddi bir sorundur. Buna dikkat ediniz.
3 yıl 50.000 km dir aracı kullanıyorum. Aklıma gelenleri yazdım. Kafanıza takılan, sormak istediğiniz bir konu olursa yardımcı olurum.
İyi günler.
-
Merhaba hocam öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim uğraşıp yazmışsınız bir kaç sorum olacaktı izninizle;quote:
Orijinalden alıntı: atade28
110.000 km de aldım.
115.000 km de ağır bakım (triger, devirdaim, bilye vs) ağır bakım yaptırdım.
120.000 km de baskı balata değiştirdim.
125.000 km de EGR bozuldu. Üzerinde kendi soğutucusu ve elektronik sensörleri olan bir parça. Benim sorunum sensörlerdeydi ve değiştridik. İşçilik ile özel serviste 1750 TL ödedim. Bu VW grubu dizellerde kronik bir sorun. Audi VW Seat Skoda farketmiyor.
İki kez yakıt pompası elektrik panosundaki roleleri yaktı. Bu sorunu çözmek biraz zor oldu ama usta münferit bir sorun olduğunu ve bu araçlarda böyle bir sorun pek görülmediğini söyledi.
Şu an 163.000 km deyim. Aracın yakıt tüketimi ve performansından memnunuz. Yüksek kilometre sebebiyle bazı sorunlar çıkabiliyor. Bu sebeple 10.000 km de bir bakımlarını aksatmıyoruz.
Şehir içi kullanım ve park edilebilme konusunda çok iyi. Arka koltuk mesafesi dar. Bagaj hacmi sınıfına göre iyi.
Yakıt tüketimi şehir içi 5,5 lt. Yani 40 lt ile 700 km ile 720 km arası kullanabiliyorum.
Kışın 6 lt ye çıkıyor.
Periyodik bakımını özel bir serviste yaptırıyorum. 400 TL tutuyor. Fren balatası, askı rotu vs gibi değişmesi gereken extralar olunca 550-600 TL lere çıkabiliyor.
Araç 1.2 litre bir motora sahip ama 180 NM torku sayesinde yokuşlarda bayağı kuvvetli. Yalnız 75 beygir oluşu sebebiyle uzun yolda orta şerit aracı. Yine de 5.viteste aracın optimum devri olan 2000 devire gelindiğinde 110 km hıza ulaşması yakıt tüketimine çok ciddi bir katkı sağlıyor. Motor şanzıman uyumu başarılı.
Elektrik destekli direksiyon çok yumuşak ve kadınlar için çok büyük kolaylık. Olduğun yerede çevirsen bile çok rahat dönüyor. Park etmede rahatlık sağlıyor.
Aracın önü çok alçak. Ben araç ararken karter kırmış arabalara denk geldim. Karter kırılması motorun yağsız kaldığı anlamına gelir ve ciddi bir sorundur. Buna dikkat ediniz.
3 yıl 50.000 km dir aracı kullanıyorum. Aklıma gelenleri yazdım. Kafanıza takılan, sormak istediğiniz bir konu olursa yardımcı olurum.
İyi günler.
Aracın önünün alçak olduğundan bahsetmişsiniz karter kırılmış araba almamak için nelere dikkat etmeliyiz? Atıyorum sahibi karter kırdığını söylemedi biz nereden anlayabiliriz arabanın böyle bir geçmişi olduğunu?
Şehir içi 5.5lt yaktığınızı söylemişsiniz hangi şehirdesiniz ve bu tüketimi kaç km/h ortalama ile elde ettiğinizi de paylaşabilir misiniz?
Arabanızı alırken nelere dikkat ettiniz nereye gösterdiniz eğer İstanbulda ikamet ediyorsanız tavsiye edebileceğiniz bizimde arabayı alırken gösterebileceğimiz usta ya da servis var mıdır?
Kafama bunlar takıldı hocam çok teşekkür ederim cevaplar için.
-
İstanbul anadolu yakası çekmeköy ilçesinde oturuyorum.
20 km işe gidiş gelişim var. Hafta içi güzergahım trafiksiz. Hafta sonları da araç aktif kullanılıyor ve trafiğe bazen takılıyorum. Bazen takılmıyorum. Ayda 1.000 km yapıyorum. Araçta yol bilgisayarı olmadığı için ortalama tüketim ve kilometre bilgisi veremiyorum.
Aracı alırken tanıdığım bildiğim bir usta olmadığı için ve aldığım galeriye çok yakın bir yetkili servis olduğundan orada baktırıp aldım.
Benim aldığım araç full yetkili servis bakımlıydı ve bakım geçmişinde karter değişimi yoktu. Ben bu şekilde emin oldum. Karter değişmesini, eğer yetkili serviste yapıldıysa bakım geçmişinden anlayabilirsiniz. Ya da expertiz merkezleri değişip değişmediğini inceleyerek anlayabilirler belki. Expertiz yapan ustayı, karter değişmiş mi, hasar almış mı diye uyarın. Dikkatli bir şekilde incelesin. Benim baktığım araçlardan ikisinde de araç satıcısı karter değişti diye söylemişti. Ben de sordum soruşturdum böle bir araç var diye. Uzak dur motor yağsız kalmış olabilir dedikleri için almadım.
Bakımlarını da bostancı oto sanayide kumral oto adında bir özel servis var. Orada yaptırıyorum.
-
Aracım Polo 1.2 Tdi trendline 2013 model. Yaklaşık 3 - 3,5 yıldır kullanıyorum.
Olumlu yönleri:
- Yakıtı çok uygun gerçekten çok az yakıyor.
- Yol tutuşu mükemmel.
- Güvenli.
- Konforlu.
- Ergonomik.(Yakıt hariç VW'nin bilinen özellikleri bunlar zaten)
Olumsuz yönleri:
- Aracın altı yere çok yakın. (Asfalt olmayan yollarda ve bozuk asfalt yollarda sıkıntı oluyor.)
- Bagajı çok küçük.
- 1.2 75 PS olduğundan, sollamalarda, yokuşlarda performans orta düzeyde.
Kalabalık değilseniz ve sıradan bir ulaşım için kullanacaksanız yani hız ve performans beklentiniz yoksa öneririm.
Biz 3 kişiyiz ve sadece ulaşım amacıyla kullanıyoruz. Gayet memnunum.
Alacak arkadaşlara hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırlar inşaallah. -
Hocam iyi akşamlar bendede 2012 model 1.2 TDI polo var araç 109000 binde bakımları düzenli yetkili serviste yaptırdım . Triger kayışı 120000 olunca gelin dediler içimde şüphe normalmi araç 7 yaşında hala değişmedi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence değiştirin. Ben 110.000 km değiştirmiştim.
4.5 yıl oldu. 70.000 km yaptım ama 4 yılı aştığı için değiştirdim.
Sonuçta kayış ve kopma riski var.
Max. 2000 TL lik bir bakım masrafı için aracı riske atmayın.
7 yıl çok uzun bir süre. -
İstanbul-Bodrum (Turgutreis) arası 800 km. Eski yoldan, körfezi dolaşarak ve eski İzmir yolundan gittim.
İstanbul içi 150 km yol yapmıştım. Yaklaşık 8-9 litre istanbul için yakmış olsam, Turgutreis'e gelip aracı park ettiğimde yakıt ışığım yandı.
40 litreye fulleniyor. 40-8=32 litre ile yola çıktım. Mazot ışığı yandığında içinde 7 litre kalıyor. 32-7=25 litre yapar.
25 X 6,36 = 160 TL yapar. (istanbul-turgutresi arası yakıt masrafı)
160 lt yakıt yaktım. Sadece istanbul TEM ve İzmir-Aydın otoyolunda 130-135 gidildi. Diğer yerlerde radar kontrolü ve polis çevirmesi olduğu için 80-90 gidildi.
Yolculuk 11 saat sürdü. Toplamda 800+150=950 km yol yapıldı ve yakıt ışığı yandı.
Dönüş ise Aydın-İzmir otoyolu ve yeni İzmir-İstanbul otoyolu kullanıldı. Depo fullendi. Bodrum şehir içi 100 km yol yapıldı. Takribi 6 lt yaktık kabul edelim. 34 litre yakıt ile yola çıkıldı.
İstanbul'a eve 3-5 km kala yakıt ışığı yandı ve 750 km yol yapıldı. 650 km yol, 100 km Bodrum şehir içi. Toplam 750 km. 6 litre Bodrum'da yaktık. 34 litre ise dönüş yolunda. 34 X 6,46 =220 TL yapar.
Dönüşü İzmir-Aydın otoyolu ve İzmir-İstanbul otoyolunda 130-135 gelindiği için yakıt tüketimi fazla oldu.
Aracımda yakıt ışığı yanar yanmaz fullenirse 38 litrede pompa yakıt vermeyi bırakıyor.
-
genel otobanda yokuşlarda bayılma çokmu fazla nasıl memnun musunuz genel olarak ne dersiniz. -
Araç yüklü olduğu zaman zorlanıyor. Ben iki kişi ve yarı yüklü şekilde 2000 km yol yaptım.
Düzde devrini verip, yokuşa vurdun mu 5. viteste bile tırmanıyor ve torku düşük devride verdiği için, atmosferik motorlar gibi yarı yolda bayılıp vites düşüşü istemiyor. Ama ne kadar basarsan bas 4 viteste 80 km, 5.viteste 100-110 km yi geçmiyor. Yani 1900-2000 devrin üzerine çıkmıyor. Tek kullanıcı ve yüksüz iseniz çıkabilir ama o da ağır bir hızlanma olur.
5 vites 2000 devir 110 km, 5 vites 3000 devir 160 km hıza çıkıyor ve yol düz ise 160 km hıza rahatça erişiyor.
Git gel yaklaşık 2000 km yaptım. Beni uzun yolda yormadı. Sakin araç kullanırım.
Aracın şehir içi yokuş çıkma konusunda da bir sorunu yok. Öyle bir şey olsa 4.5 yıl binmezdim. Çünkü evim yokuşta ve her akşam yokuş tırmanıyorum.
Araçtan genel olarak memnunum.
4,5 yıldır biniyoruz. 70.000 km yaptık. Şehir içi kullanım, senede 1-2 kez uzun yola giderim diyene ideal araba.
Şu an 180.000 km deyim. Yağ, su eksiltme ve performans açısından çok sükür bir sorunum yok.
Periyodik bakım dışında EGR soğutucusu değişti ki bu araçlarda kronik, turbo hortumu yarıldı ve değişti. Alternatör arızalandı ve tamir edildi.
Araçla ilgili tek memnuniyetsizliğim, araç içerisine çok fazla motor sesi alıyor.
-
Normaldir hocam km oralara gelmişse değişmesi lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar güncel fiyatlarla akü tavsiyesi alabilir miyim aklinizda var mı fiyat performans ürünleri teşekkürler 2012 1.2 tdi var bende de 63.000km de
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bugün aracım su eksik arızası verdi yetkili servise çektirdim (sürekli yetkilide bakım olur)
Soğutma suyu devirdaim pompası arızalanmış . Aracımda 118500 km deydi trigeride değiştirin dedim yani
Standart bakım ve mazot pompası
Devirdaim pompası
Triger
Bunların hepsine 3178 TL istediler bende onay verdim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X