Şimdi Ara

WANKEL Mİ? PİSTONLU MOTOR MU? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
1
Favori
4.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    Rx-7 turboluydu zaten hem de çift turbolu, ömrünü uzatmak maksadıyla sanırım turbosuz çıkardılar Rx-8'i.
    Öte yandan 200.000'de bitiyor diyenler bitirsinler bir tane sonra konuşsunlar 500bin mile yapan Wankel motorlar da var.
    O kadar dayanıksızsa nasıl LeMans 24hr kazandılar pistonlulara karşı diye de sormak lazım.

    Doğru kullanılıp da 200bin de ölen Wankel olmaz. Hem yağ değişimi geciktirildiği hem de yanlış yağ konulduğu için olan arızaları motora mal etmemek lazım, sonuçta farklı bir motor ve farklı bir muamele istiyor.

    Bence bu farklı teknolojiyi baltalamak yerine desteklemek ve iyi araştırmak lazım. Düz pistonlu 4 zamanlı motor değil, alternatif bir fikir, değişik bir mühendislik.

    Asıl fikrim; bu motorların nasıl geliştirildiği, nasıl üretildiği, hangi süreçlerden geçtiğinden bihaber kahve ağzıyla bu karşılaştırmayı yapan insanları okumaktan burada utanıyorum. Üzerinde emek olan, mühendislik olan ve gelenekselin çok çok dışında olan bir şeye çamur atmak bana göre goygoyculuktur, taoculuktur, en basit tabiriyle çocukluktur.

    Aleyhinde atıp tutanlar eminim yarın birgün yakıt olarak hidrojen yaygınlaşsa ve süper ucuza süper performans verecek wankel motorlar geliştirilse bugünkü dizele yapılan muameleyi wankele de yaparlar fanboyluğu hemen üstlenirler.

    Ben ne yazıyorum Allah aşkına, DH burası...

    bu teknolojiyi baltalayan falan yok pistonluyla bu motoru karşılaştıracaksan güç bakımından eş değer bir motoru baz alıp karşılaştırma yapacaksın. Ve karşılaştırmadada ilk önceliğin yakıt olacak ve wankel motorlar orada tıkanıyor zaten.

    Mesajları okursan desteksiz sallayanlar olmuş sözüm onlaradır. Ben Wankel daha iyi motor demiyorum, daha değişik sıradışı bir mühendislik ürünü sadece bundan bahsediyorum. Bir çok artısı da var sarsıntısız çalışmak gibi, az hacim, ağırlık ve alandan yüksek güç almak gibi. Bu artıları varken eksileri geliştirilip günümüz teknolojisinin ilerisinde otomobiller üretilebilir. Hemen çamur atmak yerine saygı duymak gerekir diye düşünüyorum.

    Aynı şeyleri sadece wankel için değil tüm sofistike motorlu araçlar için düşünüyorum. Jet motorlusundan, hidrojen hücrelisine dek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 20 Haziran 2013; 15:47:19 >




  • Şimdilik tabii ki pistonlu ama wankelin de önü açık bence.Hemen öcü diye kestirip atmak doğru değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Verim olarak wankel motorlar ile sıradan motorlar pek karşılaştırılmaz. Wankel motorlar çok daha verimli çalışır.

    verimden kastınız ne acaba ??

    Pistonlu motorlar emme - yakma - eksoz olarak çalışır. Yani piston bi kere inip çıktıgında emmer sonra yakma ve daha sonra eksoz yapar.

    Ama wankel motorda bu işlemler aynı anda yapılır. İlk oda emme yaparken 2. Oda yakma , 3. Oda ise eksoz işlemi yapar. Yani emme - yakma - eksoz daima hazırdır.

    Wankel motorun sorunu tüketim değil. Tüketim olarak herkes aşırı diyor ama 1.300 cc olarak düşünüp ona göre tüketim fazla deniliyor. Halbuki bazı ülkelerde 2500 cc olarak kabul ediliyor ve güce göre tüketimi çokda aşırı değil.

    Herneyse asıl soruna geleyim , wankel motorda en önemli husus , sızdırmazlık ve buna bağlı olarak uzun ömürlü olmaması.

    Eğer motor ömrü hususu ve sızdırmazlık aşılırsa sıradan pistonlu motorlar wankele göre çağ dışı kalabilir. :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Wankeller emisyona takıldılar.

    O yüzden üretim yok.

    Mazda RENESIS üzerinde çalışıyor.

    RX-8 halefi yeni Wankelle 2015 gibi gelebilir.

    Wankelleri basitlik yönünden tek geçerim.

    20-25 parçayla bir motor yapılıyor daha ne olsun

    Fakat tasarım gereği yağ eksiltiyor.Bir de tork sorunu var.

    Yanma verimi hacimin değişken olmasından dolayı düşüyor.

    Ama pistonlulara yenildi demek yanlış.

    Pistonlular kompleks olmalarından dolayı firmaların işine yarıyor.

    Hem satacak bol parça oluyor hem de tamiri ve sıfırlaması daha zor ve uzun sürüyor.

    Yag eksiltme degil de yag yakma diyelim.

    Motorun yag yakmasi gerekiyor, yoksa bu bir hata falan degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkb23

    quote:

    Orijinalden alıntı: KIZLARIN KORKULU RÜYASI

    Bu konu tsi'in yag yakmasina kadar gider takip

    TSI zaten Wankel değil mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica


    quote:

    Orijinalden alıntı: gkb23

    quote:

    Orijinalden alıntı: KIZLARIN KORKULU RÜYASI

    Bu konu tsi'in yag yakmasina kadar gider takip

    TSI zaten Wankel değil mi ?




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Verim olarak wankel motorlar ile sıradan motorlar pek karşılaştırılmaz. Wankel motorlar çok daha verimli çalışır.

    verimden kastınız ne acaba ??

    Pistonlu motorlar emme - yakma - eksoz olarak çalışır. Yani piston bi kere inip çıktıgında emmer sonra yakma ve daha sonra eksoz yapar.

    Ama wankel motorda bu işlemler aynı anda yapılır. İlk oda emme yaparken 2. Oda yakma , 3. Oda ise eksoz işlemi yapar. Yani emme - yakma - eksoz daima hazırdır.

    Wankel motorun sorunu tüketim değil. Tüketim olarak herkes aşırı diyor ama 1.300 cc olarak düşünüp ona göre tüketim fazla deniliyor. Halbuki bazı ülkelerde 2500 cc olarak kabul ediliyor ve güce göre tüketimi çokda aşırı değil.

    Herneyse asıl soruna geleyim , wankel motorda en önemli husus , sızdırmazlık ve buna bağlı olarak uzun ömürlü olmaması.

    Eğer motor ömrü hususu ve sızdırmazlık aşılırsa sıradan pistonlu motorlar wankele göre çağ dışı kalabilir. :))



    yok dostum anlattıklarını gayet iyi biliyorum ben pislik olsun diye sordum cevap beklemiyordum aslında ama cevap geldi demek istediğim wankel motorlar çok daha verimsiz çalışır. Verimi aynı anda daha fazla işi yapmasına bağlayamazsın. Demene göre iki zamanlı motorlarda çok daha verimli oluyor fakat verimli değil 4 zamanlı 125`lik bir motor 15hp ürettirilebiliyorken 2 zamanlı 125`lik bir motor 32hp üretebiliyor. Ama 2 zamanlının ürettiği gücü üretecek 4 zamanlı kullanmak çok daha mantıklı wankel motoru içinde aynı şey geçerli. mazda rx–8 ile honda s2k`yı baz alarak bir karşılaştırma yapmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkb23

    quote:

    Orijinalden alıntı: KIZLARIN KORKULU RÜYASI

    Bu konu tsi'in yag yakmasina kadar gider takip

    TSI zaten Wankel değil mi ?

    Aha da şimdi ne denerki bu adama olayı bitirmiş kafasında zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motiongeneer -- 21 Haziran 2013; 18:45:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    Rx-7 turboluydu zaten hem de çift turbolu, ömrünü uzatmak maksadıyla sanırım turbosuz çıkardılar Rx-8'i.
    Öte yandan 200.000'de bitiyor diyenler bitirsinler bir tane sonra konuşsunlar 500bin mile yapan Wankel motorlar da var.
    O kadar dayanıksızsa nasıl LeMans 24hr kazandılar pistonlulara karşı diye de sormak lazım.

    Doğru kullanılıp da 200bin de ölen Wankel olmaz. Hem yağ değişimi geciktirildiği hem de yanlış yağ konulduğu için olan arızaları motora mal etmemek lazım, sonuçta farklı bir motor ve farklı bir muamele istiyor.

    Bence bu farklı teknolojiyi baltalamak yerine desteklemek ve iyi araştırmak lazım. Düz pistonlu 4 zamanlı motor değil, alternatif bir fikir, değişik bir mühendislik.

    Asıl fikrim; bu motorların nasıl geliştirildiği, nasıl üretildiği, hangi süreçlerden geçtiğinden bihaber kahve ağzıyla bu karşılaştırmayı yapan insanları okumaktan burada utanıyorum. Üzerinde emek olan, mühendislik olan ve gelenekselin çok çok dışında olan bir şeye çamur atmak bana göre goygoyculuktur, taoculuktur, en basit tabiriyle çocukluktur.

    Aleyhinde atıp tutanlar eminim yarın birgün yakıt olarak hidrojen yaygınlaşsa ve süper ucuza süper performans verecek wankel motorlar geliştirilse bugünkü dizele yapılan muameleyi wankele de yaparlar fanboyluğu hemen üstlenirler.

    Ben ne yazıyorum Allah aşkına, DH burası...





  • Harika ötesi bir teknoloji.

    Biraz imkanım olsa bu motorlarla uğraşırım.

    Ufak hacim,yüksek beygir,basit dizayn
  • 400 cc 82 beygir motor. Küçük araçlar için biçilmiş kaftan 5-6 litre de tüketim, oh mis.

    Zaten pistonlu içten yanmalı motorlar en verimsiz çalışan makinelerden biri. Verimi %30 civarıydı, verimin çoğu da 1200 kg lık kütleyi yerinden kaldırmak için yok oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  WANKEL Mİ? PİSTONLU MOTOR MU?


    Mesela çek şu arabayı bi yere.

    Otur karşısına bi de bira aç.

    Oh mis

    Böyle bi motor işte Wankel
  • Wankel in az yakması sağlanamaz bence.Normal pistonlu bir motorda mil 2 tur döndüğün 1 kez patlama gerçekleşiyor.Ama wankelde 1tur mil döndüğünde 3 kez patlama gerçekleşiyor. Birde wankelin sürtünmeden oluşan kaybı çok fazla
  • Wankel motorun neden tercih edilmediği aslında çok basit.

    Kim günlük hayatta 9200 devir çeviren ve maksimum torkunu 5500 devirde veren bir araç kullanmak ister ki?

    Hedef hacim başına aşırı beslemesiz olarak maksimum gücü almaksa Wankel motorun üstüne yoktur ancak günlük hayatta kullanmak için pek tercih edilebilecek bir motor değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Verim olarak wankel motorlar ile sıradan motorlar pek karşılaştırılmaz. Wankel motorlar çok daha verimli çalışır.

    verimden kastınız ne acaba ??

    Pistonlu motorlar emme - yakma - eksoz olarak çalışır. Yani piston bi kere inip çıktıgında emmer sonra yakma ve daha sonra eksoz yapar.

    Ama wankel motorda bu işlemler aynı anda yapılır. İlk oda emme yaparken 2. Oda yakma , 3. Oda ise eksoz işlemi yapar. Yani emme - yakma - eksoz daima hazırdır.

    Wankel motorun sorunu tüketim değil. Tüketim olarak herkes aşırı diyor ama 1.300 cc olarak düşünüp ona göre tüketim fazla deniliyor. Halbuki bazı ülkelerde 2500 cc olarak kabul ediliyor ve güce göre tüketimi çokda aşırı değil.

    Herneyse asıl soruna geleyim , wankel motorda en önemli husus , sızdırmazlık ve buna bağlı olarak uzun ömürlü olmaması.

    Eğer motor ömrü hususu ve sızdırmazlık aşılırsa sıradan pistonlu motorlar wankele göre çağ dışı kalabilir. :))



    yok dostum anlattıklarını gayet iyi biliyorum ben pislik olsun diye sordum cevap beklemiyordum aslında ama cevap geldi demek istediğim wankel motorlar çok daha verimsiz çalışır. Verimi aynı anda daha fazla işi yapmasına bağlayamazsın. Demene göre iki zamanlı motorlarda çok daha verimli oluyor fakat verimli değil 4 zamanlı 125`lik bir motor 15hp ürettirilebiliyorken 2 zamanlı 125`lik bir motor 32hp üretebiliyor. Ama 2 zamanlının ürettiği gücü üretecek 4 zamanlı kullanmak çok daha mantıklı wankel motoru içinde aynı şey geçerli. mazda rx–8 ile honda s2k`yı baz alarak bir karşılaştırma yapmanızı tavsiye ederim.

    Bu verim olayı güç ile alakalı değil.

    Tek bi wankel pistonu ( piston diyorum ama asıl adı neydi unuttum şimdi ) sıradan pistonlu motorların 3 tanesinin yaptıgı iş ile aynı anda çalışıyor.

    Yani wankel tek turda hem emme , hem yakma , hemde egsoz yaparken , normal pistonlu motorlarda bu durumu aynı anda 3 piston yapabilir.

    Özet olarak 3 pistonun yaptığı işi tek bi rotary ile hallediyor ( ismini hatırladım rotary :) ) ve çok yüksek devir çevirme yeteneğide cabası.

    Senin anlatmak istediğin ile benim anlattığım farklı bi durum , wankel motorlar geliştirilirse verimli olabilirler yukarıda bahsettiklerimden ötürü. Ama dünya'nın en verimli motorlar listesine girememe nedeni henüz gelişme evresnde olması ve çok uzun olmayan ömrü.


    S2k halen dünyanın en verimli motorları arasında seçiliyor. He bizim millete sorsan çok yakar :)




  • Japonlar deli devir çeviriyorlar gerçekten.

    Motorlar yorulmak nedir bilmiyor.

    Böyle olunca ömürleri de uzun oluyor.
  • Güzel konu. Wankel ömür sıkıntısı olmasa da rx-8 hayallerimiz gerçek olsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

     WANKEL Mİ? PİSTONLU MOTOR MU?


    Mesela çek şu arabayı bi yere.

    Otur karşısına bi de bira aç.

    Oh mis

    Böyle bi motor işte Wankel

    Lan sürücü koltuğuna bakıyorum diyorum ki acaba uzaktan kontrollü mü yapmışlar aracı sonradan jeton düştü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Verim olarak wankel motorlar ile sıradan motorlar pek karşılaştırılmaz. Wankel motorlar çok daha verimli çalışır.

    verimden kastınız ne acaba ??

    Pistonlu motorlar emme - yakma - eksoz olarak çalışır. Yani piston bi kere inip çıktıgında emmer sonra yakma ve daha sonra eksoz yapar.

    Ama wankel motorda bu işlemler aynı anda yapılır. İlk oda emme yaparken 2. Oda yakma , 3. Oda ise eksoz işlemi yapar. Yani emme - yakma - eksoz daima hazırdır.

    Wankel motorun sorunu tüketim değil. Tüketim olarak herkes aşırı diyor ama 1.300 cc olarak düşünüp ona göre tüketim fazla deniliyor. Halbuki bazı ülkelerde 2500 cc olarak kabul ediliyor ve güce göre tüketimi çokda aşırı değil.

    Herneyse asıl soruna geleyim , wankel motorda en önemli husus , sızdırmazlık ve buna bağlı olarak uzun ömürlü olmaması.

    Eğer motor ömrü hususu ve sızdırmazlık aşılırsa sıradan pistonlu motorlar wankele göre çağ dışı kalabilir. :))



    yok dostum anlattıklarını gayet iyi biliyorum ben pislik olsun diye sordum cevap beklemiyordum aslında ama cevap geldi demek istediğim wankel motorlar çok daha verimsiz çalışır. Verimi aynı anda daha fazla işi yapmasına bağlayamazsın. Demene göre iki zamanlı motorlarda çok daha verimli oluyor fakat verimli değil 4 zamanlı 125`lik bir motor 15hp ürettirilebiliyorken 2 zamanlı 125`lik bir motor 32hp üretebiliyor. Ama 2 zamanlının ürettiği gücü üretecek 4 zamanlı kullanmak çok daha mantıklı wankel motoru içinde aynı şey geçerli. mazda rx–8 ile honda s2k`yı baz alarak bir karşılaştırma yapmanızı tavsiye ederim.

    Bu verim olayı güç ile alakalı değil.

    Tek bi wankel pistonu ( piston diyorum ama asıl adı neydi unuttum şimdi ) sıradan pistonlu motorların 3 tanesinin yaptıgı iş ile aynı anda çalışıyor.

    Yani wankel tek turda hem emme , hem yakma , hemde egsoz yaparken , normal pistonlu motorlarda bu durumu aynı anda 3 piston yapabilir.

    Özet olarak 3 pistonun yaptığı işi tek bi rotary ile hallediyor ( ismini hatırladım rotary :) ) ve çok yüksek devir çevirme yeteneğide cabası.

    Senin anlatmak istediğin ile benim anlattığım farklı bi durum , wankel motorlar geliştirilirse verimli olabilirler yukarıda bahsettiklerimden ötürü. Ama dünya'nın en verimli motorlar listesine girememe nedeni henüz gelişme evresnde olması ve çok uzun olmayan ömrü.


    S2k halen dünyanın en verimli motorları arasında seçiliyor. He bizim millete sorsan çok yakar :)

    Dostum benim anlatmak istediğim farklı bir konu değil ''Özet olarak 3 pistonun yaptığı işi tek bi rotary ile hallediyor ( ismini hatırladım rotary :) ) ve çok yüksek devir çevirme yeteneğide cabası. '' Küçük hacimde yüksek güç üretme sebebide bu zaten. Fakat bu kadar mühendis keriz değil geliştirek olsa geliştirilmişti zaten benim görüşüm içten yanmalı motorlarda teknoloji son noktaya geldi. Bende bir ara bayağı kafa yordum pistonsuz içten yanmalı motor için farklı bir tasarım için ama olmuyor derslerden dolayı fazla kafa yormak istemiyorum bu işe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica


    quote:

    Orijinalden alıntı: gkb23

    quote:

    Orijinalden alıntı: KIZLARIN KORKULU RÜYASI

    Bu konu tsi'in yag yakmasina kadar gider takip

    TSI zaten Wankel değil mi ?



    Vwcilerin TSI motorun yağ yakmasını normalleştirme çabalarına katkım olduysa ne mutlu bana.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.