İBB nin yeni hizmeti için 1530 a mesaj atıp cevap alamıyanlara TURKCELL açıklama yapmış,
TURKCELL'in WapPush mesaj alamıyan telefonlar ile ilgili yaptığı açıklama
PDA’lerde yaptığımız denemelerde WapPush mesajlarının wap ayarları doğru yapılandırılmadığı zaman gelmediğini tespit ettik. PDA cihazlarda genellikle internet sayfalarına erişim sağlamak için “internet” APN’i aktif konuma getirilir. Ancak WapPush mesajının cihazdan açılması için “wap” APN’inin etkin olması gerekir.
Turkcell PDA cihazlarda; Cihaza yüklenen özel bir cab dosyası sayesinde, wap sayfaları “wap” APN’i ile, www. ile başlayan sayfalar ise “internet” APN’i ile otomatik olarak açılır. Yani arka planda çalışan bir komut wap-web geçişlerini otomatik olarak gerçekleştirir ki bu da kullanıcılara büyük kolaylık sağlar. Eğer cihazın üzerinde bulunan ayarlar (Fabrika çıkışı olarak cihaz Wap, Mms, İnternet ayarları kurulu gelir ve wap-web geçişlerini otomatik yapar) elle değiştirilirse arka planda çalışan komut işlevini kaybediyor. Sadece Turkcell PDA’lerde bulunan bu özellik eğer cihaz fabrika ayarlarına döndürülürse (hard reset) tekrar işlerlik kazanacaktır ve wap-web geçişleri başarılı olarak çalışacaktır. Böylece WapPush mesajları da başarılı bir şekilde açılabilecektir. Hard reset yapıldığında cihaza sonradan yüklenen tüm bilgiler silinecektir. Ya da cihaza özel cab dosyasının cihazda tekrar çalıştırılması ile sorun çözülebilir.
Cihaza özgü cab dosyalarınawww.turkcell.com.tr adresinden, YARDIM sekmesi ,Turkcell Servis Yazlımları link’inden ulaşabilirsiniz. Bu cab dosyaları ilgili cihazlara yüklediğinde problem çözülecektir.