Şimdi Ara

Turkcell'i BTK ya şikayetim ve BTK tarafından aldığım yanıt.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Turkcell'e dair BTK üzerinden şikayet oluşturdum ama sonuç BTK tarafından olumsuz olarak değerlendirildi.

    Aceba ben mi derdimi anlatamadım yoksa yanlış mı düşünmekteyim.

    Şİkayetim ve konuşmalar şu şekilde;

    Sayın Yetkililer, (ŞİKAYETİM)
    Kullanmakta olduğum gsm operatörü olan Turkcell ile yaşadığım bir sıkıntı üzerine sizleri rahatsız etmekteyim.
    Turkcell-Lifecell fırsat midi tarifesi kullanmaktaum. Tarife içeriğimde 3 gb internet mevcut 2 gb internette hediyesi mevcut. Ayrıca tarfie kapsamında 2 gb twitter ve facebook yönünde kullanım paketi mevcuttur.
    Mevcut internet paketi bittiğinde ( 3+2gb) sistem otomatik olarak internet aşımından 1 gb ek internet paketi tanımlıyor 19 tl bedeli ile. Bu tanımlanan paket ise hesap kesim tarihine göre sonlandırılmaktadır. Tarafımıza tanımlamış olduğu internet sadece 3 gün geçerli olup, 3 gün sonunda kullanım olmasa da silinmekte ve ücreti tamamen alınmaktadır.

    Ayrıca, paket içeriğinde bahsetmiş olduğum 2 gb twitter ve facebook yönüne olan pakette bittiğinde, mevcut internet paketim olmasına rağmen ( ek olarak tanımlanan 19 TL karşılığında 1 gb) veri bağlantı hızını 1 kbps ye düşürmekteler. Bunu sadece facebook ve twitter yönünde yapıyoruz demelerine rağmen, Facebook, twittier, instagram, whatsapp yönünde de hız kısıtlaması yapmaktadır.
    Bu konuyu Turkcell ile görüşmemiz de hız yavaşlatma olayını kabul etmemektedirler. İnternet paketim varken Turkcell bu paketi kullandırtmayarak bizleri mağdur etmektedir.
    Konu hakkında yardımlarınızı bekmekteyiz




    Şikayeti Çözümle (TURKCELL CEVABI)
    Sayın Emrah Deveci, BTK tarafından Şirketimize iletilen başvurunuzda internet kullanımına dair şikayetiniz ulaşmıştır. Hattınızda Lifecell Sosyal Paket bulunmaktadır. Sosyal medya yönünde yapılan kullanımlarda hız kısıtına girildiğinde, ek paket tanımlansa da bu yöndeki hız kısıtı paket yenilenene kadar kalkmamaktadır. Hattınıza gönderilen bilgilendirme SMS’leri; “02.09.2019 17:50 TURKCELL 505**** 02.09.2019 17:49 itibari ile Lifecell Sosyal paketinizde 410 MB kalmistir. Kota bitiminde baska bir internet paketiniz yoksa Facebook ve Twitter kullanim hiziniz 1kbps e dusurulecek ve paket asim ucreti yansitilmayacaktir. B002” ve “06.09.2019 17:43 TURKCELL 505**** 06.09.2019 17:42 itibari ile Lifecell Sosyal paketiniz bitmistir. Baska bir internet paketiniz yoksa Facebook ve Twitter kullanim hiziniz 1kbps e dusurulecek ve paket asim ucreti yansitilmayacaktir. B002” şeklindedir. Paketinizin 10.09.2019 tarihinde yenilendiğini ve hız kısıtlamasının bulunmadığını belirtmek isteriz. Saygılarımızla, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ



    İşletme Çözümüne İtirazda Bulun (ÇÖZÜME İTİRAZIM)
    Sayın yetkili,
    Benim şikayetimin tamamına değil sadece bir kısmına yanıt vermiş bulunmaktasınız. Lütfen ŞİKAYETLERİMİN tamamına yanıt veriniz.

    Ayrıca " Kota bitiminde baska bir internet paketiniz yoksa Facebook ve Twitter kullanim hiziniz 1kbps e dusurulecek ve paket asim ucreti yansitilmayacaktir. " mesajınıza istinaden, kotam bitmiş ve Turkcell tarafından ek 1 gb kotalı internet tanımlanmıştır. Yani otomatik olarak hız kısıtlaması kaldırılmalıdır. Ayrıca beyanınız olan facebook ve twitter haricinde de usulsüzce instagram ve whatsapp üzerinden de hız kısıtlamasına gidilmiştir.



    Şikayeti Çözümle ( İTİRAZIMA YANIT)
    Sayın Emrah Deveci, önceki tarihte ilettiğiniz başvurunuza istinaden yaptığımız açıklamaları yineleriz. Yapılan incelemede Lifecell Fırsat Midi Paketi’nden yararlandığınız tespit edilmiştir. Paket kullanımları bittiğinde aşım ücreti internet için 19 TL/1 GB (KDV, ÖİV Dahil)’dir. Aşım ücretlendirilmesi tüm müşterilerimiz için otomatik olarak tanımlanmaktadır ve iptal edilememektedir. Aşım paketleri yeni fatura döneminize kadar geçerlidir. Hattınıza gönderilen bilgilendirme SMS’leri; “20.08.2019 11:38 TURKCELL 505**** 20.08.2019 11:37 itibari ile Lifecell Firsat Midi paketinizden 10.09.2019 00:00 tarihine kadar gecerli 614 MB kaldi.Kullanabileceginiz diger internet paketlerinizi
    turkcell.li
    Dijital Operatör Uygulaması
    http://turkcell.li/TcellHesabim
    dan gorebilirsiniz.Tum internet paketleriniz bittiginde yeni fatura doneminize kadar kullanimlariniza yurt icinde 19TL ye 1GB olarak devam edebilirsiniz.Kullanim bilgi SMS i almak istemiyorsaniz KAPAT BILGI yazip 2200a gonderebilir veya
    hesabim.li
    Turkcell'le Bağlan Hayata
    https://hesabim.li/smsbil
    den kapatabilirsiniz. B002” ve “22.08.2019 12:28 TURKCELL 505**** 22.08.2019 12:26 itibari ile Lifecell Firsat Midi paketinizdeki 3072 MB bitti.Kullanabileceginiz diger internet paketlerinizi
    turkcell.li
    Dijital Operatör Uygulaması
    http://turkcell.li/TcellHesabim
    dan gorebilirsiniz.Tum internet paketleriniz bittiginde yeni fatura doneminize kadar kullanimlariniza yurt icinde 19TL ye 1GB olarak devam edebilirsiniz.Kullanim bilgi SMS i almak istemiyorsaniz KAPAT BILGI yazip 2200a gonderebilir veya
    hesabim.li
    Turkcell'le Bağlan Hayata
    https://hesabim.li/smsbil
    den kapatabilirsiniz. B002” şeklindedir. Sosyal Medya Paketleri Facebook, Twitter, İnstagram vb. tüm uygulamalarda geçerlidir. Bu kapsamda yapılan işlem ve ücretlendirmede hata bulunmamaktadır. Saygılarımızla, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ


    İşletme Çözümüne İtirazda Bulun ( ÇÖZÜME TEKRAR İTİRAZIM)
    Sayın Yetkili,
    Açıklamanıza istinaden, yapmış olduğunuz açıklama ile uygulamanız arasında farklılık bulunmaktadır.
    "Aşım paketleri yeni fatura döneminize kadar geçerlidir." olarak belirtmişsiniz. Şayet yeni fatura dönemine 1 haftadan az süre kalmışsa kalan gün kadar geçerli olup 1 haftadan fazla süre geçerliyse eğer 1 haftalık olarak hattımıza tanımlanmaktadır. Yeni fatura dönemine kadar geçerliliği yoktur. 1 hafta geçerlidir. Bu noktada da hak kaybına uğramaktayız.

    Ayrıca Lifecell Sosyal Paket şuan tekrar dijital operator uygulamasından kontrol ettiğimde sadece " FACEBOOK ve TWITTER YÖNÜNDE GEÇERLİDİR" olarak belirtmektedir. Dediğiniz gibi olduğunu yani "Sosyal Medya Paketleri Facebook, Twitter, İnstagram vb. tüm uygulamalarda geçerlidir. " ibaresini kabul ettiğimizde o zaman neden Facebook ve twitter harici instagram vb. uygulamaları kullanımım lifecell sosyal paket yerine normal internet paketimden kota düşürmektedir. ? Söyleminiz ile uygulamanız arasında bir farkta burada oluşmaktadır. Ayrıca lifecell sosyal paketim bittiğinde ve normal internet paketimde bittiğinde otomatik olarak tanımlanan " aşım ücreti internet için 19 TL/1 GB" tanımlanmışken yani hattımda " aşım ücreti internet için 19 TL/1 GB" paketi varken neden hız kısıtlamasına devam edilmektedir. ( 1kbps) ve bir sosyla medya uygulaması olmayan yani mesajlaşma uygulaması olan whatsapp uygulamasında da neden hız kısıtlanması uygulanıp müşteriniz olarak mağdur edilmekteyim.


    Kurum Tarafından Kapatma ( BTK TARAFINDAN GELEN YANIT)
    Şikâyetiniz işletmeciye yönlendirilmiş olup, işletmeciniz tarafından verilen cevap;

    "Sayın Yetkili, müşterinin hattında Lifecell Sosyal Paket bulunmaktadır. Sosyal medya yönünde yapılan kullanımlarda hız kısıtına girildiğinde, ek paket tanımlansa da bu yöndeki hız kısıtı paket yenilenene kadar kalkmamaktadır. Müşteriye SMS ile tüm bilgilendirmeler yapılmıştır. Sosyal Medya Paketleri Facebook, Twitter, İnstagram vb. tüm uygulamalarda geçerlidir. Bu kapsamda yapılan işlem ve ücretlendirmede hata bulunmamaktadır. Yapılan işlem ve ücretlendirmede hata bulunmamaktadır. Saygılarımızla, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ" şeklindedir.

    Tüketici şikâyetleri, Kurumumuz tarafından yapılacak düzenleme ve denetlemelerde dikkate alınmaktadır.

    Diğer taraftan, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan parasal sınırlar içerisinde, tüketici hakem heyetleri ve/veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabileceği değerlendirilmektedir.

    Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının tüketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği "Tüketici Şikâyetleri" bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır.

    Bilgilerinizi rica ederim.







  • tüketici hakem heyetine git bunlar laftan anlamaz.aynısını telekomda başınma geldi. yurtdışında bana sormadan bol bol paket geçirmişler.
  • BTK hatta CİMER artık hiç bir işe yaramıyor, senin yazdığını onlara, onların yazdığını sana göndermekten başka. Bir nevi posta güvercini yani. Boşa uğraşma.
  • Noxco kullanıcısına yanıt
    Konu kapandı zaten ama ben şunu merak ediyorum derdi mi anlatamadım mı yoksa onlar anlamamazlıktan mı geldi.
  • Yazı çok uzun aklım karıştı valla.

    Paketin bitince otomatik tanımlanan 1gb ile facebook falan kullanamıyorsun, doğru mu anladım?
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Özetle şöyle söyleyim tarife 5 gb + 2 gb sosyal medya ( facebook + twitter die geçiyor sadece)
    5 gb normal paket bitince 1 gb ek fayda iteliyor. Üstüne 2 gb da sosyal paket bitince 1 gb iteledikleri tarifeden kullandırmıyor hızı 1 kbps ye çekiyor. Yalnız sosyal paket bitti diye instagram whatsapp falan da 1 kbps ye geçiyor.

    Oysaki diyor ki ek paket vs bişi yokken 1 kbps ye çekerim. Ama ek paket var ve kullandırmıyor. Ayrıca normalde de instagram whatsapp falan 5 gb pakette tüketiyordu.
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Bu sistemsel bir sorun gibi geldi bana. Sonuçta parası alınan 1GB var, istediğin yere istediğin kullanımı yaparsın.

    Ayrıca 1kbps demek, aşım yapamazsın demek. Aşım yaptırmayan kullanımda nasıl ek paket otomatik tanımlıyor onuda anlamadım.

    Anladığım kadarıyla sistemsel veya değil, nihayetinde parasıyla mağdur ediliyorsun. Thh taşı derim. Çünki hiç aklımın işi değil bu.

    Aşım yapmasan bile ek paket alsan bile o 2gb bittiği için kullanamayacaksın diye saçmalık olamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzalyn -- 7 Kasım 2019; 9:0:58 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Esasında sistemsel bir hata değil. Burada Turkcell'in beyanı ile uygulaması arasında ki farktan kaynaklı. Bu 1 seferlik olan değil her ay olan bir durum. Hatta sosyal paket tanımında diyor ki facebook ve twitter yönüne diye şikayet yanıtında da diyor ki instagram vb. mecralar da dahil...


    Bi çok kişiyi bu şekilde mağdur etmekte maalesef bu şirket.
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Sistemsel bir hata olup olmadığı ancak aşım yapmadan 1GB'lık bir ek paket alıp denenince belli olur. Bence otomatik tanımlanan o aşım paketiyle yapılan bir engelleme ve kabul edilemez. Ben peşini bırakmazdım.

    Acaba bunu yaşayan başkası varmı merak etmedim değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzalyn -- 7 Kasım 2019; 9:10:30 >
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    BTK ya da Turkcell' e de derdimi anlatamayınca ( anlamamakta direnmekteler) yordu beni artık bu görüşmeler. Maalesef istemeye istemeye lanet olsun değip bu konuyu kapatıp şimdi yeni usulsuz olan extra joker diye 10 tl kitlemelerine odaklanacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emrah_d -- 7 Kasım 2019; 9:15:58 >
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Onu mh arayıp iptal edebiliyorsun. Ekstra hediye falan istemiyorum, 10 lira zammı geri çekin demen yeterli.
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Aradım 2 gün önce 12 kasımdan önce iptal edemiyoruz, 12 kasımda tekrar arayın demişlerdi
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Allah Allah, öyle bir şart yoktu. Ekim ayı sonunda 6 hatta iptal ettirdim direk, tekrar bi ara. 12'sine kalırsa faturaya 10 lira itelerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzalyn -- 7 Kasım 2019; 9:26:15 >
  • aynı b.ku dün vodafone yaptı bana. 400 mb internetim vardı paketimden kalan, aylık pakedin yenilenmesine de 3 saat vardı. tl yükledim. bir baktım daha kendi internetim bitmeden 5 tl ye 250mb internet çekmiş kafasına göre. tam da pakedim kadar tl yüklemiştim, öyle olunca paket yenilenmedi.

    mecbur müşteri hizmetlerini arayıp salladım neye göre siz benden para çekip internet tanımlıyorsunuz diye. hemen yalanları zırvaladı tabi sistemsel hata olmuş bilmem ne 5 tl nizi iade ediyoruz. müşteri hizmetlerini aradığım için 2 tl mi kestiler yine 10 tl parçalı yüklemek zorunda kaldım pakedin yenilenebilmesi için

    böyle saçmalık olamaz kime nasıl hangi arada geçirebiliriz diye uğraşıyor şerefsizler
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Şimdi aradım zorluk çıkarmadan iptal ettiler 2 hattım için de. Yine gergin bi konuşmaya hazırlamıştım kendimi :)

    Yalnız iptali onayladık sesli olarak ama hala iptal smsi gelmedi.

    Ayrıca uyarın için teşekkür ederim 12 sini bekleseydim 1 geçirme de oradan olurdu dediğin gibi.
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    İptal sms'i gelmiyor, daha doğrusu bildiğim kadarıyla öyle bir sms yok. Faturandan -10 tl olarak düşerler, sen yinede güncel tutara ve detaylarına bak.
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Onlar anlamamazlıktan gelip, saçma yanıtlar ile oyalama taktiği uyguluyor.
  • (BTK)Bilgi Teknolojileri Kurumu'nun adı, (OKK) Operatörleri Koruma Kurumu olarak değiştirilmeli.
  • Sorun yaşadığınız da tüm operatörler aynı, sorunsuz kullanan kullanıyor ama sıkıntılı bir durum denk gelirse hiç birinin birbirinden farkı yok.

    Bende Vodafone Red ten, Turkcell Platinium a geçtim yarın geçiş tamamlanacak, Vodafone la sorun yaşamadım, internet harici, interneti çok sıkıntılı, evimde 40-50 mbit çıkıyor ama zaten evimde fiber var. İş yerimde 3-4mbit i geçmiyor, arka ofise geçsem daha da sıkıntı, pikniğe gidiyorum Ankara da, mesela mogan a youtube bile açılmıyor çekmiyor.

    Yani özetle, ben Turkcell e geçiyorum, başka biri Turkcell den Vodafone a geçiyor, başka biri bi sıkıntıdan Vodafone dan Türk Telekom a geçiyor.
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Turkcell Ekstra Avantaj Kampanyasi kapsaminda taahhut doneminizin sonuna kadar aylik 10 TL indirim hattiniza tanimlanmistir. Kampanya hakkinda detayli bilgi icin
    turkcell.li
    Turkcell Ekstra Avantaj Kampanyası
    http://turkcell.li/rAsIh
    B002

    Beklenen cevap geldi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.