Şimdi Ara

Witch Doctorların toplanma noktası (Feel'da voodoo) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.111
Cevap
21
Favori
127.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    Ben şahsen kendi çapımda bilgi ve tecrubemle bu sınıf için Primary de fire bomb+rune(?) kombisi olmadan pek iş yapacak build kuramadım.

    Primary sık kullanılacak mouse eskitecek gibi gözüküyor zira bu sınıfta ;alan daraltmaların ardından boş manada en sık kullanılacak veya hareket halinde iken bu yüzden seri olması lazım,izlediğim kadarı ile ve betada test ettiğim kısımda Plague of Toads + Toad of Hugeness(none) pek seri değil.

    Fire bomb ana çevçeveli bir build ten yanayım ben.

    Öncelikle açıkca belirtmek isterimki,yazacaklarımın tamamı sadace "fikir" dir.Yoksa Blizz in developer ekibinde çalışmıyorum...

    FireB olmadan rank sorunu olacağı aşikar (bana göre),CasterC. olarak range sorunu yaşayan bir sınıfın Hell yada infernedo ayakta kalabileceğini sanmam keza PvP de takımın zayıf halkası olur gibi.

    Sac. skili ile Dog patlatmanın espriside sıkıntılı gözüküyor ,yukarıda verilen ve daha onlarca video da izlediğim de ,öyle atla deve bir hasarı yok (matematik olarak öyle gözüksede) Sanırım oradaki püf noktası range olayı.

    Geçen gece NBC de gece yarısından sonra bir sohbete tanık oldum tam ismini çıkaramadım şimdi izleyenler olmuştur mutlaka.

    D3 developer ekibinden biri konuk,3-4 tanede oyun dergilerinden editör vardı.Itemlar ve lvl ler üzeriden basit bir mantık yürüttüler.

    İnt ağırlıklı ıtem kuşanan bir WD nin ; infernoda sonu hazin gibi geldi bana hesaplardan,yada sırf kendi class ının öne çıkan özelliklerini pekiştirecek olan buildlerin.

    D3 konusu ilk gündeme geldiği aylardan beri ,benim fikrim işlerin bahsi geçen anektodlara dayalı olarak gitmeyeceği yönünde.(aksi de çıkarsa yapacak bir şey yok)

    Devamlı str kasan barbar,int basan WD,yada dex kasan Monk ve buna uygun buildlerin D3 için çok basit kalacağı gibi obsesif bir fikrim var açıkcası.

    Şu ana kadar yapılan sergilenen buildlerin hemen hepsi bu düz mantık ile kurgulanmış ,"build hazır,ıtemları da ona göre kasarım işim bitti " bana biraz kuru geliyor açıkcası .

    Tabiki her class ı kendi özel yeteneği ile beslemek gerekiyor ama bununda bir ayarı var sonuçta ,

    WD için şöyle bir incelediğinizde kafa ya oynayabilecek 2-3 tane build zaten hemen göze çarpıyor bende ,yada barbarı ama

    O buıldte kullandığınız bütün skiller için belli bir şeylerdende feragat etmek gerekiyor ,Alan hakimiyeti çok yüksek bir class olan WD için buna uygun attack modda bir buıld (hasar temelli) zaten düşük olan hp değerimizin ileriki aşamalarda çok ciddi sıkıntılar açacağını müjdeler.Itemla ,taşla dengelenmesi zor zira bütün ıtem ve run lari hp ağırlıklı tutarsakta bu sefer int. ten çuvallarız.

    Oyunun elimize geçmesi ile zaman içerisinde olguların oturması paralel seyir ederken,bu tip oluşumlar çok daha mantıklı platformlara kavuşacaktır.


    Doğmamış çocuğa don biçme durumu ,zaman geçirme ve muhabbet maksatlı iken hoş (Kişiye göre değişir) ama yol gösterme ,bilgi verme ve yapıcı olma temelli ise de bir kadar boş olmaktadır bana göre.

    Kişisel yaklaşımlar ve google C/P si yada D2 odaklı sistem mantığının kimseye yardımı olacağını düşünmüyorum bu tip açılımlarda.

    Saygıyla kalın...


    DipNOT: Her fikir beyan edildiğinde karşı saldırı tarzı ile yaklaşılan,agresifliğin yükseldiği başlıklardan bıktığım için DH da sadece bu başlığı takip ediyorum artık.Sizinkisi bir fikirdir ,benimkisi de bir fikirdir,bir başkasınınki de ...Katılırız katılmayız...Önemli olan uygun bir dille, katılıyorsak neden yada katılmıyorsak hangi sebeblerden kısmını uygun ve kırıcı olmayan bir dille ifade etmektir.

    Üstad öncelikle fikirlerini dile getirmen güzel.

    Öte yandan sınıfın inciğine bu kadar batmış biri olarak gördüğüm Viç Daktırın tüm sınıflardan daha egzotik bir oynanış stiline sahip olması.

    Benim görüşüme göre fire bomb güzel bir spam ama onun yerini alabilecek birçok alan etkili hasar yeteneği var. Öte yandan gerekli güvenli bir şekilde ilerleme açısından primarylerin 3 ü uzak noktadan kullanılabilir.

    Hatta dikkatimizi çeken bazı buildlerin primary i yok sayıp mana emen büyüleri bile kullanma şansı var(bknz . Vision Quest pasifi üzerine yorumlar)

    Hele ki dotlar bu sınıfta yerini bulduğundan acayip çekici. Misal dot üzerine bir buildim varsayalım, dotları atıyorum biraz aoe ile biraz besledikten sonra zaten tüm ortamı sarıyor. Viç daktırda diğer sınıflar gibi bir anda hasar verme kaygısı yok; Ki böyle bir kaygı hell ve infernoda adamı riske sokar. Oturaklı ve kararlı hasar. Yeteneklerin çoğunda şans ile hasar verme yok mesela.

    Güvenlik açısından bu zamana kadar paylaştığım bilgilerde bu sınıfın teorik olarak %50 damage reductiona kadar ulaşabileceği. Ben böyle bir defans'ı sadece barbarda görüyorum. Birkaç kombinasyonla %50 hasar azaltımı üstüne petlerle sağlanan güvenlik açısından hayatta kalmaya şahsi fikrimle en yakın sınıf. Necromancer'ı hatırlarsak nasıl ve ne gibi bir şekilde hayatta kalırdı hatırlayabiliriz. 12 iskelet yeterdi başka bir şeye gerek yoktu. Bu noktada da Viç Daktırın her türlü sağlam kalacağı.

    Sacrifice ' a gelirsek daha betada o kadar scale(belirli bir oranda yükselme) olacak bir nokta yok. Öte yandan vidyolarda ise hemen herkesi patlatıyor bir anda yatırıyor oda hasarı anlayamamıza sebeb kanımca.

    Build varyasyonu açısından Jay Wilson'un verdiği örnek var misal. Petsiz viç daktır şayet hellde gayet güzel iş görüyor. Vidyoya güvenmesek bile böyle bir buildi mıntıkamızın anında çıkartabilceğinden eminim ki şu an için gözüme çarpan hiçbir postta bu kadar build paylaşımı ve yorumu olmadı. Sevdalısı olduğumuz sınıf bizi onu öğremenmeye itti. Ha diğer sınıflar da böyle şeyler söz konusu olur mu ? Olur. Şayet şu ana kadar göze çarpan Viç Daktır sınıfının bu kadar göz önüne çıkması birkaç sevdalısının verdiği emek ve araştırması oldu. Biz bu kadar olayın içine daha oyun gelmeden girdik. Daha oynamadık bile sınıfı. Şayet ben kendi adıma sınıfı tanıdım öne çıkan özellikleriyle sevdim. Bu açıdan eminim ki build olarak mıntıkamızın üyesi olan viç daktırlar balanslı hem defans hemde ofens açısından güzel birçok buildlerle gelecekler.

    Benimle burda yorum yapıp o kadar yoruma bıkmadan usanmadan tekrar build yapan arkadaşlar var. Oyun çıkmadan bir yeteneğin üstünde durup bunu tartışanlar var. Ben bu tür bir bağlılığı diğer sınıflarda o kadar görmedim. Ne kadar sınıfı sevsemde beni burda bu kadar laf ebeliği yapmamı sağlayan aynı sevdayı paylaşan sevdalı arkadaşların olması. Bir sınıfın potansiyelini çözmek içinde sevdalılara ihtiyaç var. Kararsız kitleler ordan buraya başka sınıflara atlarken bizim tek bir noktada "Bu zenciyi nasıl tam ederiz" tutkunluğumuz elbet meyva verecektir. Sınıfta böyle bir potansiyelde var.

    Edebiyattan matematiğe geri dönersek; Kimsenin fark etmediği nokta materyal kullanımı yani resource kullanımı.

    Resource açısından seviye bazlı bir tek bizim sınıfın kapasitesi artıyor. Yani kısaca mana kullanımı açısından sınırları zorlayabilecek yeri geldiğinde spam yapabilecek tek sınıf. Bir Wizard 3 tane arcane orb atıp beklerken belkide biz manayı zorlayıp 7-8 yetenek atıp bekleyeceğiz. Artışı eşyaya dayalı veyahüt skill ve pasife dayalı olarak değişecek ama bizi farklı kılan mana birçok opsiyon sunacak. Birde bazı ofensif yetenekleri defans için kullanmakta mümkün olduğunu sayarsak Viç Daktır diğer sınıflara göre daha kompleks kaçacak. (Bknz Bad Medicine pasifi ile Acid Cloud veyahüt poison damage yetenek kullanımı ile %20 hasar azaltımı).

    Bu kadar varyasyona hitap eden bir sınıfın ezileceğini hiç sanmıyorum. Hatta daha rahat olacak.

    Ezilse bile arkasından gideceğim tek sınıf olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 4 Mayıs 2012; 2:41:05 >




  • @Kagore

    Tek takip ettiğim başlık olmasının sebebi, senin yazım tarzın ve ince kurgulanmış yaklaşımlarındır,burada build kurulurken bile genel ve iyi niyetli yaklaşım olması bir önceki mesajımda belirttiğim kriterlerden uzaklaşmış olmasına yetiyor.

    Sacrifice konusunda an itibari ile ,gerek betadaki kullanımlarım gerekse videolarda (en azından çoğunda) üstünde yazan damagelere ulaştığını göremedim.(Belkide demonun ilk sürümlerinde olduğu için videolar)Büyük ihtimalle seninde bahsettiğin video kaynaklı bir görüş olabilir.

    Açıkcası benim WD ile oynamaya hiç niyetim yokken hatta bu sefer daha önce diğer bütün oyunlarda caster olduğumdan değişiklik yapıp monk ile oynamaya niyetlendiğim halde WD nin alan hakimiyeti beni cezbetti (range konusunda hala ciddi şüphelerim var ,oyun çıkınca giderilecek sanırım)[Merkezden yayılan bir sistemmi yoksa düz alan hesabı ilemi zarar veriyor onu da merak ediyorum bazı skillerde.]

    Resource konusunda da olaya time/damage olarak yaklaşıp matematik yaparsak ,bizde 5-6 yetenek kullanıp bekleme ortalama matematik ile 500k damage verirken ,özellikle wızard ın 3 yetenek kullanıp beklemesi 750k yada yukarısı yazma durumu söz konusu ,Wızad üzerinde yaptığım 1-2 amatörce varsayımda ; kullanılan mana&A. ile verilen zarar açısından en iyi sınıf gibi geldi bana ,tabi doğal olarak yanılma durumumda var .

    Bana görede en mantıklı seçim gibi durduğundan ve de şekil şemal aksiyon açısından bana zevkli geldiğinden başından beri direk ve tek char olarak WD.

    Ama bu bazı şeyleride göz ardı edeceğimiz anlamına gelmez tabi,negatif yönleride mevcut doğal olarak her class ın olduğu gibi.Yine tam olarak bilememekle birlikte inferno modunda : bahsettiğin %50 damage reductiona ulaşan buildler hariç çok zorlanacağımızı düşünüyorum.Bu arada %42-48 damage R. buildlerde bahsi geçen alan kabiliyetimizin yüzdesinin ve etki alanının düştüğünüde eklemek isterim.(En azından benim şimdiye kadar incelediklerimin)

    Esas sıkıntı bu build konusunda yukarıda ki mesajda yazdığım anektodlardır bana göre.Bu başlık altında şimdiye kadar raslanmamış olmaları da ,umarım uzun süreli ve kaliteli bir oluşun temelleri olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    @Kagore

    Tek takip ettiğim başlık olmasının sebebi, senin yazım tarzın ve ince kurgulanmış yaklaşımlarındır,burada build kurulurken bile genel ve iyi niyetli yaklaşım olması bir önceki mesajımda belirttiğim kriterlerden uzaklaşmış olmasına yetiyor.

    Sacrifice konusunda an itibari ile ,gerek betadaki kullanımlarım gerekse videolarda (en azından çoğunda) üstünde yazan damagelere ulaştığını göremedim.(Belkide demonun ilk sürümlerinde olduğu için videolar)Büyük ihtimalle seninde bahsettiğin video kaynaklı bir görüş olabilir.

    Açıkcası benim WD ile oynamaya hiç niyetim yokken hatta bu sefer daha önce diğer bütün oyunlarda caster olduğumdan değişiklik yapıp monk ile oynamaya niyetlendiğim halde WD nin alan hakimiyeti beni cezbetti (range konusunda hala ciddi şüphelerim var ,oyun çıkınca giderilecek sanırım)[Merkezden yayılan bir sistemmi yoksa düz alan hesabı ilemi zarar veriyor onu da merak ediyorum bazı skillerde.]

    Resource konusunda da olaya time/damage olarak yaklaşıp matematik yaparsak ,bizde 5-6 yetenek kullanıp bekleme ortalama matematik ile 500k damage verirken ,özellikle wızard ın 3 yetenek kullanıp beklemesi 750k yada yukarısı yazma durumu söz konusu ,Wızad üzerinde yaptığım 1-2 amatörce varsayımda ; kullanılan mana&A. ile verilen zarar açısından en iyi sınıf gibi geldi bana ,tabi doğal olarak yanılma durumumda var .

    Bana görede en mantıklı seçim gibi durduğundan ve de şekil şemal aksiyon açısından bana zevkli geldiğinden başından beri direk ve tek char olarak WD.

    Ama bu bazı şeyleride göz ardı edeceğimiz anlamına gelmez tabi,negatif yönleride mevcut doğal olarak her class ın olduğu gibi.Yine tam olarak bilememekle birlikte inferno modunda : bahsettiğin %50 damage reductiona ulaşan buildler hariç çok zorlanacağımızı düşünüyorum.Bu arada %42-48 damage R. buildlerde bahsi geçen alan kabiliyetimizin yüzdesinin ve etki alanının düştüğünüde eklemek isterim.(En azından benim şimdiye kadar incelediklerimin)

    Esas sıkıntı bu build konusunda yukarıda ki mesajda yazdığım anektodlardır bana göre.Bu başlık altında şimdiye kadar raslanmamış olmaları da ,umarım uzun süreli ve kaliteli bir oluşun temelleri olur.

    Üstad ilk olarak fikirleri negatif eleştirmeyi doğru bulmuyorum tahrik edici olmadıkları sürece.

    Konuya dönersek;

    Sacrifice muhtemelen ilk seviyelerde kullanışlı olmayacaktır şayet hem silah bazlı hasar yükselişi açısından mekaniğin tooltip yazımı hatası olmadığı sürece öyle çalışacağı muhtemel şayet 12 dpslik bir silahın hasarı ile 4 köpek patlatımı bonus hesabı olmadan 120 civarı bir hasar verecektir. Nihayetinde silah bazlı olduğundan ileri seviyelerde kendini gösterecek.

    Skillerin alanı açısından hangi skillerde kafana takılan noktalar olursa birlikte bakabiliriz öte yandan bu konuya da bir artı katar. Daha önce skill alanı hakkında fazla konuşmalar geçmedi.

    Verdiğim resource konusunda ise şöyle bir nokta var; Wizard 100 arcane power'a sahip bunu pasif veyahüt itemla yükseltiyor şayet örnek olarak Arcane Orb 35 arcane power yiyor 3 defa attımı beklemek zorunda bu noktada öne çıkardığımız etken kapasite tekrar dolum hakkında yorum yapamıyoruz tam olarak.

    Rune açısından örneği incelersek (tüm kapasite kullanımı) [SBD = Silah Bazlı DPS];

    Obliteration rune ile maximum 684 silah bazlı dps

    Arcane Orbit 840 sbd

    Arcane Nova 525 sbd

    Tap the source 875 sbd

    Celestial Orb 525 sbd

    Böyle bir tahmini pasifler ve diğer etkenler hesaba katmadan çıkarmak mümkün.

    Witch Doctorda ise şayet mana sistemi muhtemelen skillerin manası seviye bazlı artacak öte yandan mana pool da seviye bazlı artacak. Herhangi bir hesaplama yapamıyorum ama seviye bazlı artışın yüksek olacağından şayet dolum süresinin biraz daha yavaş olacağına inancım var.

    Şimdi böyle bir açıdan bir anda nuke için bir WD manasını kapasite olarak bir anda boşalttığında bir böyücüden daha fazla hasar verecek toparlanması ise tamamen kendi buildine ve itemına göre olacak. Bu teori tabi ki bir böyücünün hesaplarını dökmesiyle değişebilir ve tam bir sonuca doğru gidebilir.

    Öte yandan Viç Daktırın hasar açısından yüksek sbd yetenekleri mevcut ve diğer sınıflarla başa çıkabilecek seviyede yani summonlar mevcut diye kısılma yok. Özellikle Decay topluluğu (Zombie Charger , Spirit Barrage , Acid Cloud , Wall of Zombies) bu konuda kendini gösterebilen yetenekler. Bu açıdan sınıf olarak üzerinde durduğum ana nokta resource kullanımı. Ki bu skill topluluğu olmadan bile dotların gücü ve ortamı sarması çok güçlü bir kullanım sunacaktır. (WoW daki Warlock örneği gibi bir seviyeye ulaşırsa zaten konuşmaya gerek yok.)

    %50 Damage Reduction konusu ise evet Bad Medicine konanların kullandığı Threatening Shout ile eşleştirilebilir şayet cdsi yok ve hızlı refresh edilebilir bir debuff. Bu aşağıda konuşacağım eksi hakkında büyük bir rol oynuyor.

    Şu ana kadar topikte eksi konusu fazla açılmadıysa şimdi açmakta yarar var; Örneklerle girelim.

    Bir Barbarı oynayış stili nasıldır ? Direk yaratıklarla yüzleşip anında yüksek hasar verip çarpışmada ki can kaybını gerek hasar + life leech bağlantısı ile gerek globe ile gidermek . Adamın ranged olma şansı yok direk kafalama icraat.

    Bir Monk oynanış tarzı nasıldır ? Barbardan daha mobil ama gene aynı yönde ilerleyen bir sınıf daha çok, hasar verirken karşı tarafın hasar ve defansını düşürmekte böylece yakın alanlarda yaratıkları etkisiz kılarak sorunları çözme. Bufflarla güçlendirme.

    Bir Demon Hunter oynanışı nasıldır ? Bilumum hasarı uzaktan verip yakın tehditlere trap ve diğer yeteneklerle kitelama. Uzaklaşma ve yaratıklardan dayak yememek için her zaman bir koşu içerisinde olma.

    Bir Wizard nasıl iş yapar o halde ? Dehe ye benzer bir yaklaşıma yakın ama daha kırılgan ve kite yeteneği bir Dehe kadar olmadığından defansif olarakta beslemelere sahip, yüksek hasar ile işi bir anda bitirme yapısı.

    Peki ya Viç Daktır ? Petlerle çatışmadan uzakta bir yaklaşım sergileyebilir, petsiz defansiv olarak alan kontrolü ile iş yapabilir. Petli veya petsiz dot üstüne bir build ile başarılı olabilir.

    Viç Daktır oynanış stili açısında yelpazeyi en çok açan bir sınıf olarak gözüme giriyor bu noktada. Bir barbar ile range gitmeye çalışmak , bir wizard ile melee gitmeye çalışmak gibi de değil. Sınıf içinde birçok noktaya uyacak bir yapıda. Aynı şekilde diğer sınıflardanda geniş açılarda dallanan yöntemler mevcutsa paylaşabilirler.

    Peki eksi nerede ? Üstte belirttiğim sınıfların birkaçı basit yöntemle bir problem çözme(Barbarian , Dehe, Wizard) sunuyor, Monk'un bu betimlemeden ayrılma noktası tamamen yakın alanda birçok utility kullanması ile daha komplike , Viç Dakır ise petler iyi kullanılmadığı zaman veyahut skilller birbirine eş oturtulmadan en çok sorun yaşacak sınıf.(Sorun çözme yetisindeki basit tanımlaması sınıfın bir yaratık güruhuyla çarpışırken nasıl bir yol izleyeceği öte yandan diğer sınıflarda da cidden olayı karmaşık hale getirebilecek noktalar mevcut olabilir, burda paylaşılırsa konuşulabilir) Nihayetinde Dehe gibi ordan oraya zıp zıp etmiyor ya da bir Wizard gibi nova çakıp çof çof birşeyler fırlatmıyor.

    Viç Daktır oynanırken işin içine hem dotlar hem alan cc kontrol hem direk hasar yetenekleri ve bilumum faktör bir araya gelip başarılı buildler çıkarıyor. Oynanış açısından necroya benzer ama onun gibi onlarca summon yok bu açıdan sınıfın gözlemlemesi gereken birçok nokta var. Misal bir nuke için Wizard rahatça magic missle + arcane orb ile iş görebilecekken Viç Daktırın bu tür rahat bir oynanışa sahip olması için daha fazla uğraşması lazım. (Health globe topla int artsın , riske gir soul harvest yapmaya çalış, Mana cost jet yakıtı gibi olsun hasarda yükselsin)

    Viç Daktırın gözümde ki en büyük eksisi oynanış farklılığından doğan zorluğu, Monkta bu yapıda olsada daha güvenli yeteneklere sahip. Viç Daktır ise direk hasar , dot , pet derken işin içinde kaybolunabilecek bir sınıf. Ha ama şunuda es geçmemek lazım. Viç Daktır belkide potansiyeli keşfedilirse çok dominant ve güçlü bir sınıf olduğuda ortaya çıkabilir.

    Bu yazdıklarım tamamen benim kendi düşüncem aralarda belirttiğim üzre diğer sınıfların duayenleriyle bu konuda yorumları birlikte yapabiliriz.




  • Yazdıklarımızın özellikle negatif temelli olanları aynı düzlemde kesişiyor.

    Her zaman belirttiğim gibi yine kişişel fikrim , Skill stat ve bunların ıtemla doğru kombinlenmesi konusunda en azıdna uzun süre diablo 2 veya benzeri bir oyun oynayan arkadaşalr için WD un en sert class olacağı yönünde.

    Zira ; paylaştığımız skilller özellikle ; one click big damage denilen türden olanlar (yüksek alan hasarlı ve alan hakimiyeti gerektiren) konumlar iyi güzel hoş WD için ,yüksek zarar önleme konumlarıda çok güzel iyi hoş,tekil hasar ve petlerde iyi güzel , vsvs ama iş hepsini kullanmaya gelince orada bir sıkıntı var belirttiğin gibi;

    Aynı anda kullanamıyoruz :( (1-2 tanesi kullanılsada bu savunmayı düşüren bir pasif skill eşliğinde oluyor)

    İzlediğim bir demo videosunda ,aynı lvl de barbar ile pvp de iken WD ; barbar leap attackla doglardan sıyrılıp direk beynine iniyor WD nin,bu esnada 2 stun ,arkasından bir alan büyüsü ile WD yi alıyor. Sersemleme halinde. öncesinde yediği leap attack ,sersemleme stunu, ve son anda kaçmak için hareketlendiğimizde alan vurulması ile melee karekterler özellikle barbar gibi çok sıkıntı yaratacak gibi duruyor.Bunu önleme adına bir build yapıldığında ise Wd yi wd yapan bir kaç özelliklten vazgeçilmesi gerekiyor.

    Sanırım kalabalık ve tekil savaşlar için ayrı ,pvp için ayrı bir kombinasyonla bu işler zamanla çözülebilir.(Tam bilmiyorum ama örnek :5 tane build hazırlanıp bunların tek tuşla işlevsel olabileceği bir açılım olursa D3 te bizim açımızdan müthiş olur. Alan temizledikten sonra boos a girerken bir tıkla diğer build dizilimine geçmek gibi örnek)


    HP konusundaki takıntımıda şuradaki cümlelerle açıklıyayım (Alıntıdır):

    "Bu yüzden yapımcıların dediklerini aktarayım: "Geliştirici takımından kimse İnfernoyu bitiremedi." "Inferno modu, Hardcore oyuncuları için geliştirilmedi." "Söz veriyoruz, öleceksiniz." "Asla NPC lerin levellarını geçemeyeceksiniz, onlar 61 level olacaklar." "NPC lerin daha çok takıları olacak, düşünebiliyor musunuz hem teleport, hem berserk, hem nightmare hem de cold olan gördüğünüz ilk wretched mother (Act I'in ilk elit canavarı) tarafından öldürüldüğünüzde kendinize soracaksınız: Neredeyim?"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzZ. -- 4 Mayıs 2012; 16:33:34 >




  • @ ozZ. : Korkutma hocam bizi ( ilk defa d3 oyniyanları ) - yönleri melee lere karsı sıkıntı yaratabilir fakat onları asıcak skillerininde bir hayli cok oldugunu düsünüyorum. Pvp konusu biraz daha ayrıntılı sanki umarım pve ruhunu bozmaz.
  • İlk başta OzZ arkadaşımızın eleştirileri hakkında kendi fikirlerimi söyleyeyim. Eleştirilerinden anladığım kadarıyla OzZ PvP ye çok önem veriyor ve endişelerinin temelinde WD' nin Pvp de yetersiz kalacağı fikri yatıyor. (Anladığım kadarıyla)

    Bence Pvp de hangi sınıfın ne kadar üstün ya da yeterli olacağı konusu tecrübe etmeden anlaşılamayacak gibi. Her ne kadar teoride Wizard ve Barbar gibi yüksek hasar gücüne sahip classlar daha avantajlı görünse de pratikte durum çok daha farkı olacak gibi. Dışardan bakan için WD PvP de zayıf gibi görünebilir ama bana göre 5 sınıf arasından en kompleks sınıf WD sınıfıdır, çünkü birbirinden çeşitli birçok build oluşturmaya çok müsati bir sınıftır. Örnek vermek gerekirse, Wizard buildi oluşturduğumuzu varsayalım, buildde çeşitlilik adına ne yapılabilir ? Mobility skill i yoksa teleport eklenir, defansif skill yoksa armor skill i veya diamond skin eklenir, disintegrate yerine Ray of Frost eklenir vs. ama amaç yine aynıdır yüksek hasar gücü ile mobları bitirmek gibi. Ama WD yi ele alırsak, bir WD buildi oluştururken önümüze birçok seçenek gelir, WD de amaç yüksek hasar gücü olsun diye kesin bir kural yoktur, WD de diğer sınıfların aksine buildler stratejiye göre oluşturulur. WD oynayan biri, ben kendimi güvenceye alıcam der ve summon üzerine yoğunlaşır, başka biri ben vur kaç yapacağım der Dot buildler üzerine yoğunlaşır, başka biri ben yüksek hasar üzerine yoğunlaşacağım der, o zaman firebats, soul harvest gibi skiller üzerine yoğunlaşır, yine başka biri ben full spirit gideceğim der bunun üzerine yoğunlaşır, başka biri ben sacrifice üzerine yoğunlaşacağım der ve gelişimini o şekilde tamamlar, yine başka biri tamamen CC üzerine yoğunlaşır... İşte benim WD de en çok sevdiğim özellik budur , Öteki sınıfların gibi tekdüze olmak yerine , oyuncuya (bana göre) en fazla özgürlük ve stratejik düşünme imkanı sunan classtır ve bu özellik bana en çok zevk veren özelliktir.

    Uzun lafın kısası, Oyun Pve ağırlıklı olduğu için, hangi sınıfın yapısı size yatkın ve size en çok keyif veriyor ise o class la oynamanızı tavsiye ederim.

    Not : IGN yazarlarından Jason Flaska' nın Diablo 3 Beta oynadıktan sonra sınıflar ile ilgili yazdığı bir yazı (Alıntı) :

    "I feel like some of the Diablo 3 classes are really inspired. Sure the Barbarian is a returning class and the Wizard is just a retooled Mage/Sorcerers. But the Monk and Witch Doctor are two Brilliant Classes. Both feel very hybrid in nature. The Monk is the holy trinity in one. Need a tank? Need DPS? Need heal? He can do it all and since you can swap builds on the fly you're never locking yourself out of 2/3 of your true potential. He's easily my favorite class to play and will be my main character. If I had to break him down simply he's a Rogue/Paladin Hybrid… Now the Monk may be my favorite but the WD impresses me the most. It's kind of like the Necro (from D2) but not really. He can be built as a caster or a summoned or even a hybrid combo of both. His skills are by far the most interestingly designed and I feel like finding the best way to use those skill in conjunction with each other will be "harder" to do with the WD than any other class. Every other class is pretty straight forward with their approach. Spells, Smash, Long Range Arrows, Fists of Fury… but not the WD… You drop your zombie dogs, cast a spell to summon undead hands spewing from the ground to slow your enemies, throw a couple fire bombs, and then blow fire bats at anything that might have gotten through. Out of all the Diablo games, the WD feels the freshest. And after 2 games (10 chars, 15 if you count D3) that's a nice accomplishment."

    Not 2 : Söylediklerine imzamı atarım. Ayrıca diğer IGN yazarlarının görüşleri ve yazıların tamamı için link :http://uk.pc.ign.com/articles/122/1223039p1.html




  • beyler bu doktorda hız,toplu kıyım ve dmg varmı.Beta oynamadım ama diablo2 den kalma bilgilerle yavas charla oynanmıyordu oyunun ilk başlarında tamamda sonraları itemleri falan toparladımı yavas adamla oynaması bayıyordu.Assa daki 3lü bıcak hız ve atak rate sorcdaki teleport barbardaki frenzi
    Varmı bu doktor efendide böyle cok hızlı kosacak skil falan.Zira barbar yada sorc acacagım ben hızdan ötürü
    bi aydınlatırsanız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3ddark

    beyler bu doktorda hız,toplu kıyım ve dmg varmı.Beta oynamadım ama diablo2 den kalma bilgilerle yavas charla oynanmıyordu oyunun ilk başlarında tamamda sonraları itemleri falan toparladımı yavas adamla oynaması bayıyordu.Assa daki 3lü bıcak hız ve atak rate sorcdaki teleport barbardaki frenzi
    Varmı bu doktor efendide böyle cok hızlı kosacak skil falan.Zira barbar yada sorc acacagım ben hızdan ötürü
    bi aydınlatırsanız

    Mobility konusunda bi DH veya Barbar değildir ama kendi çapında bir iki skilli vardır.

    Ana mobility skilli : spirit walk, 2 saniyeliğine ruhlar dünyasına girip mobların ve objelerin içierisinden geçebilir. ( Rune ile süreyi 3 saniyeye çıkarabilir.)

    Spirit walk tanıtım : http://www.youtube.com/watch?v=e2VXiJLv_mU

    Spirit walk beta gameplay : http://www.youtube.com/watch?v=0Kj62Uc5irc

    Ayrıca Horrify skillindeki bir rune sayesinde Horrify' kullandıktan sonraki 4 saniye boyunca hızınızı %20 arttırır.


    Toplu kıyımda ve damage ikilisinde ise baya ustadır. (Bknz locust swarm, acid cloud, sacrifice, firebats, soul harvest...)

    Ama doktora tezi CC üzerinedir




  • Evet beyler öylesine bir Pvp build oluşturdum bakalım beğenecek misiniz. Build' in temelini DoT skilleri üzerine kurdum. Pasifleri ise genel anlamda defansif ve ofansif gücü arttırmak için kullandım.

    İlk önce link verelim : http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#eSaUXR!WZc!acZcZZ

    Aktif Skiller :

    1 - Haunt + Consuming Spirit : Haunt 12 saniye boyunca % 575 hasar veriyor yani saniye başına % 50 hasar gayet iyi. Seçtiğim rune ile saniyede 155 can yenileme yapıyorum. ( 1 vs 1 de bu rune çok işe yaramayacak gibi fakat 4 vs 4 te epey iş yapar)

    2- Locust Swarm + Searing Locust : 8 saniyeliğine % 468 hasar veriyor yani saniye başına yaklaşık %60 hasar. Rakibe haunt + Locust Swarm attığımızı düşünürsek, rakip saniye başı %110 hasar yiyecek ki bu oran hasar gücünü arttıran skillerle daha da arttırılabilir, bence süper.

    3- Posion dart + Numbing Dart : Bu skilli seçmemin en büyük özelliği manayı çok az harcaması ve rune ile birlikte 2 saniyeliğine rakibi %60 yavaşlatması. %60 yavaşlatma bana çok iyi geldi fakat skillin hasar gücü pek yeterli gözükmüyor, hasara daha çok ihtiyacınız var ise rune değiştirilebilir (flaming dart) veya mana yenileme hızınız iyi ise spirit barrage seçilebilir.

    4- Spirit Walk + Healing Journey : Mobility, paçayı kurtarma ve can yenileme, haut taki can yenileme ile iyi bir kombine oluşturabilir.

    5- Horrify + Stalker : Yine bir yusuf yusuf skilli , başımız sıkışınca, özellikle barbar veya Monk' a karşı, basacağız Horrify'ı sonra topuk % 20 hız arttırımıda sağlıyor. Defans birinci öncelik ise %100 armor veren rune da seçilebilir.

    6- Hex + Jinx : Pvp olurda Hex olmadan olur mu ? Bence Pvp için WD' nin en ideal skilli dir kendileri. Rune sayesinde rakip %20 fazladan hasar alacak.

    Passive Skiller :

    1- Pierce the Veil : %20' lik hasar artışı sağlıyor ama mana ücretini %30 arttırıyor fakat benim buildimde devamlı kullanıpta manayı su gibi içen bir skill olmadığından sıkıntı çıkacağa benzemiyor, o yüzden ben bunu öperim

    2- Jungle Fortitude: %20 hasar alımının azalmasını sağlıyor, tamamen defansif bir tercih.

    3- Bad Medicine : devamlı poison dart spamlıyacağımı düşünürsem bir %20' lik hasar azaltan skill daha ayrıca gruba da faydamız olur.

    Genel Olarak :

    1- Doğrudan ve dolaylı olarak %36 ' ya varan hasar arttırımı ( Hex + Pierce the Veil)

    2- Doğrudan ve dolaylı olarak %36' ya varan hasar alımını azaltma ( Jungle Fortitude + Bad Medicine)

    3- Doğrudan rakibi %60 yavaşlatma ( Poison Dart )

    4- Doğrudan ve dolaylı yoldan can yenileme ( Spirit Walk + Haunt)


    Daktırcanların reçetem hakkında olumlu ve olumsuz eleştirilerini bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABomb -- 4 Mayıs 2012; 21:23:25 >




  • 3- Posion dart + Numbing Dart ikilisine bir türlü kanım sınımadı benim açıkcası ,PvP de ana mantık Heal grubundan olmadığımızdan hasar olmalı bana göre ama bu ikili sinek ısırığı ,yavaşlatma belki bir derece ama o esneda vurucu bir gümüzde yoksa pek olasılığı yok gibi.

    Açıkcası benim en ciddi sıkıntım WD nin verebileceği hasar,mobilitesi yada dizilimleri değil ,senin verdiğin alıntıda da ,benim genel olarak savunduğum tezdede ;

    Ne oynama zevki,ne hasar verme ne de en komplike class olduğuna dair bir itiraz yok , benim düşüncem hangi build i kurarsak kuralım WD nin HP açısından zayıf kalması,Canı düşük hasarı yüksek alan savunması ve kabiliyetleri had safhada bir class ,Skilleri Hp ye yönelik kuruncada komple ; bu seferde istediğimiz yüksek alan hasarına erişemiyoruz.Temel kaos um şu an da bu.

    Sadece WD yi baz alıp build düzenlenirse işler yolunca gibi gözüksede ,aynı mantalite ile örnek : Hasar bazlı yada Life bazlı .Barbarın yada monk life bazlı buıldlerde %30 min fark attığını görüyoruz buna mobilitede eklenince kurduğumuz life bazlı buildin pek işe yaramadığını görüyoruz.Hasar bazlı bizim işimizken bunda da alan hasarı yüksek çıkarken mobilite ve savunma life çok düşük kalıyor.

    Şu an ki durum bu ,tabi hepsi havada daha oyun çıkmadığı için ,betadaki dengelerin ve sayıların değişeceğini ,hatta ilk 1-2 ay oynandıktan sonra bariz biçimde fark yaratan özelliklerin yama ile normal hale getirileceği blizz tarafından hepimizin bildiği anektodlar.

    Herşeye rağmen WD ile komplex bir build kurup 5-6 tuşlu bir maouse ile başlıyacağım ben :) Endişelerimizin ne kadar yerli veya boş olduğunu ise zaman içerisinde hep beraber göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.


    Canı düşük hasarı yüksek alan savunması ve kabiliyetleri had safhada bir class


    @ OzZ

    Yazınızda WD' nin canının düşük olduğunu belirtmişsiniz, canı düşük derken tam olarak neyi kastediyorsunuz ben pek anlıyamadım.
    Eğer kastettiğiniz, WD' nin kendi canını yenileme konusundaki endişeniz ise size bazı örnekler ile soru işaretlerinizi ortadan kaldırmaya yardım edebilirim
    ya da kastettiğiniz olay WD'nin survivability yani hayatta kalma becerisinden duyduğunuz endişe midir? ve bahsettiğiniz olay Pvp ya da Pve için mi geçerli? bunları belirtirseniz daha açıklayıcı bir yazı yazabilirim.

    Ayrıca Pvp buildimde poisin dartı tercih etmemdeki asıl amaç %60 yavaşlama sağlamasıdır. Diğer oyunlardan Pvp tecrübeniz var ise bir oyuncuyu %60 yavaşlatmanın ne kadar büyük bir fayda sağlıyabileceğini kestirebilirsiniz. Ayrıca builddeki tek hasar kaynağı poison dart değil, haunt ve locust swarm skilleri sayesinde karşı taraf saniyede %110 hasar alıyor. Tabii bunlar teoride yaptığım hesaplar, tecrübe edip öyle göreceğiz işlerin nasıl yürüdüğünü.




  • Sevgili Viç Daktırlar gavur daktır forumlarında daha önce gezmediğimden biraz eski(D2 zamanı) takıldığım birine göz attım. Şahane bir bilgi aldım.

    Item Group 1: Voodoo Masks, Helms 
    Item Group 2: Shields, Mojos, Bows, Crossbows
    Item Group 3: Daggers, Spears, Bows, Crossbows, Ceremonial Knives, 2H Axes, 2H Swords, 2H Maces, Polearms

    Skill Bonus May Spawn on Item Group

    Acid Cloud +2-8% Critical Chance 1
    Corpse Spiders +5-14% Inreased Damage 2
    Firebomb Mana Cost Reduced by 1-9 3
    Firebats Mana Cost Reduced by 4-12 1
    Haunt +5-14% Inreased Damage 3
    Locust Swarm +5-14% Inreased Damage 1
    Plague of Toads +5-14% Inreased Damage 3
    Poison Dart +5-14% Inreased Damage 2
    Spirit Barrage +5-14% Inreased Damage 2
    Wall of Zombies Cooldown reduced by 1-3 seconds 2
    Zombie Charger Mana Cost Reduced by 4-12 2
    Summon Zombie Dogs Cooldown reduced by 1-9 seconds 1
    Credits goes to Hardrock from Diablo.incgamers.com (ekliyeyim dedim)

    Bunu anında sunmamın sebebi aşırı derecede enteresan bir olay olması, tablo eşyaların skiller üzerinde etkisi olacağını göstermekte. Şu açıdan baktığımızda olaylar daha enteresan olmaya başladı.

    Mıntıkamızın sakinleri niye mi ?

    Eşyalarla bile build kimliği açısından birbirimizden ayrım yaratıyor. Bu muhteşem bir keşif. Değerler değişebilir son değerler değil, ayrıca bu tür modlar nightmare de düşmeye başlıyacak. Şayet kafa karıştıran bu modların seviyesi yüksek olmadığından yüksek karakter seviyelerde(50-60 gibi) eşya üzerinde gelmeme şansı var. Öte yandan bu modlar datamine(datadan ayıklanmış) bu yüzden değişim ve cila elbet olacaktır.

    Not : Elbet diğer sınıflarda böyle eşyalara ulaşabilecek.


     Witch Doctorların toplanma noktası (Feel'da voodoo)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 5 Mayıs 2012; 12:32:18 >




  • @ABomb

    PvE de herhangi bir sıkıntım yok (inferno hariç onuda beraber göreceğiz) PvP Hp bazlı buıld ten kasıt en yakın örnek D2 deki Hammerdin örneğidirki Pvp açılımlarında tartışmasız ,yatmaz- yatırılmaz build olduğu tüm pro D2 camiasınca kabul edilir.(Pro bir oyuncunun kontrolünde)

    Aynı mantıkla WD-Barb-Monk üçlüsüne kendi skilleri içinde min hasar alan ve veren ama Hp si en yüksek buıldler kurgulandığında en düşüğü %30 farkla WD olmaktadır.Aslında temek fikrim daha işin içinde yüzlerce anektod girecek olmasından dolayı build inşalarının anlık değerlerde sohbet amaçlı olmadıktan sonra havada kaldığıdır.

    Eldeki verilerle hareket edip WD ci olduğumuz için olayın başından itibaren öyle bir tablo çiziyoruzki ,WD nin her build i efsane , her açıdan baskın class gibi duruyor.

    İşin içinde bence başka esturmanlarda mevcut ve bana göre bunların başında melee ataclarda ayakta durmamızı sağlayacak yaşan döngümüz geliyor.(Defance-survivability-heal)

    Nedir yani ; Hiç bir eksisi yok bu class ın ? Attackta full,defance full,alan hakimiyeti full,caster range full .... Diğer class larda süs olsun diye serpiştirilmiş gibi sanki

    Tamam tekrar dediğim gibi WD farklı ve görünüş olarak komlex buillerle oldukça güçlü bir class (Ha ben bu yüzdenmi WD açacağım ? hayır bana en zevkli gelen olduğu için)

    Build te kuralım,güzel yönlerini de konuşalım ama arada nedir zayıf yöne diyede bakınalım sağa sola

    Yoksa senin eksi olarak iddaa ettiğin her özellik için bende sana o özelliği öne çıkaran bir build kurabilirim hemde her class için ama doğrusu bu değil bu sistemin ...


    """Ayrıca Pvp buildimde poisin dartı tercih etmemdeki asıl amaç %60 yavaşlama sağlamasıdır. Diğer oyunlardan Pvp tecrübeniz var ise bir oyuncuyu %60 yavaşlatmanın ne kadar büyük bir fayda sağlıyabileceğini kestirebilirsiniz. Ayrıca builddeki tek hasar kaynağı poison dart değil, haunt ve locust swarm skilleri sayesinde karşı taraf saniyede %110 hasar alıyor"""

    Pvp gibi dar alanda gelişen ve zaten düşük olan mobilite yeteneğimize göre ortamın çok hızlı olduğu bir oluşumda, ne haunt nede locust swarm ın ne hasarının nede hızının platforma ayak uydurabileceğini düşünmüyorum.

    Daha önce tartıştığımız müthiş bir damage gibi görünen dog patlatma dahil bir çok yüksek damage skill in pvp de içinde bulunduğu durumla ilgili bir video.

    Üstüste tamda WD in içinde iken (range bile yok yani) 2 kez üstüste 3 dog un patlamasınıda yiyen Barbarian ın %15 bile Hp si düşmüyor.Uzaktan fire bomb saldırısından tutunda birçok şeyi görüyoruz videoda PvP arenasında.Bir başka sac. dememesinde ise takın arkadaşı barbar whir. atarken patlatılan doglarla etkisi yüksek oluyor.Benim dikkatimi çeken nokta devamlı uzaktan siperli yerdenden döğüşen WD yakalandığı anda yatması uzun sürmüyorki örnek bu videoda hem barbar hemde wızard birisi teleport diğeri hızı ile çok kolay yakalıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=6xiWm0hGrm4

    PvE konusunda her build işe yarayabilir bence helede takım oyunu ile oynanacaksa herhangi bir class ın çok sorun çıkaracağını düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    @ABomb

    PvE de herhangi bir sıkıntım yok (inferno hariç onuda beraber göreceğiz) PvP Hp bazlı buıld ten kasıt en yakın örnek D2 deki Hammerdin örneğidirki Pvp açılımlarında tartışmasız ,yatmaz- yatırılmaz build olduğu tüm pro D2 camiasınca kabul edilir.(Pro bir oyuncunun kontrolünde)

    Aynı mantıkla WD-Barb-Monk üçlüsüne kendi skilleri içinde min hasar alan ve veren ama Hp si en yüksek buıldler kurgulandığında en düşüğü %30 farkla WD olmaktadır.Aslında temek fikrim daha işin içinde yüzlerce anektod girecek olmasından dolayı build inşalarının anlık değerlerde sohbet amaçlı olmadıktan sonra havada kaldığıdır.

    Eldeki verilerle hareket edip WD ci olduğumuz için olayın başından itibaren öyle bir tablo çiziyoruzki ,WD nin her build i efsane , her açıdan baskın class gibi duruyor.

    İşin içinde bence başka esturmanlarda mevcut ve bana göre bunların başında melee ataclarda ayakta durmamızı sağlayacak yaşan döngümüz geliyor.(Defance-survivability-heal)

    Nedir yani ; Hiç bir eksisi yok bu class ın ? Attackta full,defance full,alan hakimiyeti full,caster range full .... Diğer class larda süs olsun diye serpiştirilmiş gibi sanki

    Tamam tekrar dediğim gibi WD farklı ve görünüş olarak komlex buillerle oldukça güçlü bir class (Ha ben bu yüzdenmi WD açacağım ? hayır bana en zevkli gelen olduğu için)

    Build te kuralım,güzel yönlerini de konuşalım ama arada nedir zayıf yöne diyede bakınalım sağa sola

    Yoksa senin eksi olarak iddaa ettiğin her özellik için bende sana o özelliği öne çıkaran bir build kurabilirim hemde her class için ama doğrusu bu değil bu sistemin ...


    """Ayrıca Pvp buildimde poisin dartı tercih etmemdeki asıl amaç %60 yavaşlama sağlamasıdır. Diğer oyunlardan Pvp tecrübeniz var ise bir oyuncuyu %60 yavaşlatmanın ne kadar büyük bir fayda sağlıyabileceğini kestirebilirsiniz. Ayrıca builddeki tek hasar kaynağı poison dart değil, haunt ve locust swarm skilleri sayesinde karşı taraf saniyede %110 hasar alıyor"""

    Pvp gibi dar alanda gelişen ve zaten düşük olan mobilite yeteneğimize göre ortamın çok hızlı olduğu bir oluşumda, ne haunt nede locust swarm ın ne hasarının nede hızının platforma ayak uydurabileceğini düşünmüyorum.

    Daha önce tartıştığımız müthiş bir damage gibi görünen dog patlatma dahil bir çok yüksek damage skill in pvp de içinde bulunduğu durumla ilgili bir video.

    Üstüste tamda WD in içinde iken (range bile yok yani) 2 kez üstüste 3 dog un patlamasınıda yiyen Barbarian ın %15 bile Hp si düşmüyor.Uzaktan fire bomb saldırısından tutunda birçok şeyi görüyoruz videoda PvP arenasında.Bir başka sac. dememesinde ise takın arkadaşı barbar whir. atarken patlatılan doglarla etkisi yüksek oluyor.Benim dikkatimi çeken nokta devamlı uzaktan siperli yerdenden döğüşen WD yakalandığı anda yatması uzun sürmüyorki örnek bu videoda hem barbar hemde wızard birisi teleport diğeri hızı ile çok kolay yakalıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=6xiWm0hGrm4

    PvE konusunda her build işe yarayabilir bence helede takım oyunu ile oynanacaksa herhangi bir class ın çok sorun çıkaracağını düşünmüyorum.



    Pvp konusu hakkında yorumlarınızı takip ediyordum şayet gözüme çarpan şu daktırlar; Çoğumuz o eski arena vidyoları üzerinden yorum yapıyoruz ama oyunun o hali çoktan birçok değişikliğe uğradı. Öte yandan eğer sınıflar pvp üstünde balanslı bir ortamda pvp yapabilecek olsaydı 15 mayısta pvp de gelirdi. Diablo ekibinin bile 6 aylık bir sürece yayacağı pvp konusu hakkında yapılan yorumların havada kaldığını ve sonuçta hiç bir şekilde gerçeği yansıtacağını düşünmüyorum. Pvp için bir mod gibi olacak yorumunu yaptıktan sonra düşüncem Diablo 2 de (bilirsiniz) oyuncuların birbirine hasar verirken hasarları belirli bir oranda düşerdi. Bu tür şeyler olacağına inanıyorum.

    Skillerin işleyişi açısından bile ele alsak pvp her türlü bilinmeyen bir ortam.

    Ancak Viç Daktır'ın pvp de ne tür bir karakter olacağını teorik olarak tartışabiliriz. Benim düşüncelerim daha çok karşı takımın formasyonunu taktiğini bozacak, milleti dağıtacak yavaşlatacak arenayı kontrol edecek bir sınıf gibi geliyor gözüme. Pvp de ayrıca şunu dikkate almalıyız ki hasar vermek önemli bir husus şayet cc pvpde çok daha önemli. Bu açıdan Viç Daktırların hasar üzerine yüklenmekten çok wowdaki warlock'a yakın dotlarla ve cc ile karşı takımın sinirini bozarken arkadan gelen takım arkadaşı barbarın hasar konusunda rol oynayacağı.

    Aslında bu teori bile çizik daha nasıl birşey olacağı bile bilinmiyor pvpnin.




  • @ OzZ kardeşim, PvP açısından endişelerini anlıyorum ama Kagore' nin de bahsettiği gibi Pvp hakkında ne kadar konuşsak bile elimizde sağlam bir veri olmadığı için, tutarlı sonuçlar almamız mümkün değil. Sadece teorik olarak bazı düşüncelerimizi paylaşabiliriz.

    Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi WD oyundaki en kompleks sınıf (şahsi fikrim). Bu koplekslik doğal olarak Pvp ye de yansıyor. Mesela şöyle düşünelim, herhangi bir amatör oyuncunun eline PvP de sınıf olarak Wizard verdiğimizi düşünelim. Bu oyuncu her ne kadar uzman oyunculara karşı başarılı bir performans ortaya koyamasada genede belli bir ortalama ile oynar, çünkü wizard da mantık basittir vur kır kaç mantığı ama aynı oyuncunun eline WD verdiğinizde ise bence oyuncu Pvp de hüsran ile karşılaşacaktır. Bu hüsranın sebebi WD nin kötü bir sınıf olmasından kaynaklanmıyor, tamamiyle WD' nin getirdiği komplekslikten kaynaklanıyor ( şahsi fikrim).

    Birde WD geçmişi yüksek, tecrübeli bir oyuncunun eline WD verdiğimizi düşünelim. Bence WD bu kişinin elinde Voleybol daki Pasör görevini üstlenecektir. Voleybolda pasör takımın beyni görevini üstlenir, oyunu okuyarak belli bir tempoda ve tek düze giden maçta farklı varyasyonlar kullanarak rakibi aldatır ve galibiyetin kapısını aralar. Bence pro bir WD oyuncusunun 3 vs 3 ve 4 vs 4 oyunlarda üstleneceği rol tam olarak budur. Dikkat ederseniz WD için Pasör dedim, Smaçör demedim, Smaçörler sayı üretmeye yarıyan uzun boylu ve topa Allah ne verdiyese vuran cinsten elemanlardır, bence bu mevkinin Diablo 3 karşılığı Barba ve Wizz dir. Libero ise Voleybolda genellikle değişik renk forma giyen oyuncudur, kısa boyludur ve savunmanın temel taşıdır , bu mevkinin de herhalde beklediğiniz gibi Diablo 3 karşılığı Monk tur.

    Neyse konuyu fazla uzattık , sonuçta Pvp patch gelene kadar kasıp bakacağız duruma. Ayrıca Kagore ve OzZ' a yapıcı ve yenilikçi eleştirilerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

    Pasörlük hakkında bir alıntı :

    "PASÖRLÜK
    Voleybol takımında en önemli mevkii pasörlüktür. Maç yapan iki takım arasındaki pasörlerin farkı bile müsabakanın neticesini değiştirebilir. Pasörler takımların oyun kurucu elemanlarıdır. Yapılacak her hücumun hazırlığı pasörlerin kararı ve attıkları pasla gerçekleştirilir. Bu derece önemli bir mevkide görev yapabilecek pasörün bazı nitelikleri olmalıdır. Bunlar sırasıyla:

    1) Mücadelecilik
    2) Zihinsel çabukluk
    3) Anında harekete geçebilme yeteneği
    4) Sürekli hareketlilik
    5) Serinkanlılık
    6) Dayanıklılık
    Pasörlük yeteneği ve özellikleri böyle çok olunca bu yeteneklere sahip oyuncuların eğitimi de oldukça zordur."




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABomb -- 5 Mayıs 2012; 17:21:15 >




  • Sevgili Daktırlar WD mizin en sevdiğiniz skilleri hangileridir?
    Benim görsel açıdan en çok beğendiğim iki skill Horrify ( betadaki değil, wd tanıtım videolarındaki uzun efektli olanı muhtemelen rune lu hali) ve wall of zombies
    Favori skill ise Locust swarm, çekirgeyi salıverdim
    Pvp için ise favori skill Hex .

    Bu arada WD min adını Konti koyacağım. Yıllar önce bizim sokakta Konti adında evsiz ve akli dengesi yerinde olmayan biri yaşardı, adam paso yedi sekiz ceket üst üste giyerdi. Bizim daktırı görünce bu adam aklıma geldi, hem hatırası da yaşamış olur.
  • Benim favoriler (görsel olarak)

    Deve güreşi of zombies,
    Zombie bears,
    Toad of hugeness,
    Her türlü Fetish :)
  • favori skill summon fetish di o gidbinn mi ney onun görseli geliyordu oradan summon yapılıyordu sonra kaldırdılar onu neden böyle aptal birşey yaptılar bilemiyorum...
  • @ siberarmi
    Deve güresi zombiyi unutmusum, benim de favori skillerimden olur kendisi.
    @ Lucifer Roses
    Sana katiliyorum. Mesela ben de soul harvestin eski gorunumunun degistirilmesine kıl oldum, beklentim kullanilan runelar ile skillerdeki efektlerin degisecegi yonunde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Benim favoriler (görsel olarak)

    Deve güreşi of zombies,
    Zombie bears,
    Toad of hugeness,
    Her türlü Fetish :)


    Her türlü fetish deme aşkitom beni kıprandırıyorsun.

    Öte yandan favorim Spirit Barrage.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.