Şimdi Ara

Xbox Live Millenicom Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
0
Favori
4.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Daha önce başka konuların içerisine yazdım ama daha fazla dikkat çekmesi, aynı durumu yaşayan başka Xbox kullanıcıları haberdar olsun ve topluca sorunun çözümü için konu açmaya karar verdim.

    İnternet hizmetimi Millenicom firmasından alıyorum ve bir çok firma gibi sanal iP havuzundan bir İP atanıyor bana.

    Yani modemimum arayüzünde gördüğüm IP adresi ile internette sorguladığım IP adresi farklı.

    Böyle olduğu durumda Xbox one x cihazım fotoda görebileceğiniz hatayı veriyor ve live e bağlanamıyor!!

    Sanal IP havuzunda IP alındığı zaman modem üzerinden de port açılamıyor ve maalasef Millenicom müşteri hizmetleri berbat olduğundan hiçbir çözüm sağlayamıyor.

    Modemi 7-8 kere resetleyince IP aralığım bazen sanal havuzdan çıkıyor ve böyle olunca tüm problem çözülüyor. Fakat herhangi bir kopma durumu, elektrik gidip gelmesi gibi bir durumda tekrar Sanal IP havuzuna düşüyor.

    Kimi kullanıcılar Sanal IP havuzundan çıkmak için güvenli internet aile profili önermişler.

    Fakat bu profile girince de bu sefer DNS değişikliği yapılamıyor!!!

    Şu an için modemi kapatıp açmaktan başka bir çözüm yok gibi. Ya da seve seve 15 TL bayılarak statik IP almak zorunda kalacağım.

    Microsoft global ile konuştuğumda önerdiği çözümler (evde aynı networkte internete bağlanan bir cihazın MAC adresini Xbox'a kopyalamayı denettiler) malasef olmadı.

    Microsoft Türkiye'yi aradığımda ise son 1-1.5 aydır Millenicom kullanıcılarından böyle şikayetler geldiğini belirttiler.

    Son çare olarak Millenicom CTO'suna linkedin üzerinden mesaj atarak durumu açıkladım. Umarım kendisi bir çözüm üretir.

    Xbox Live Millenicom Sorunu







  • draco1987 D kullanıcısına yanıt
    ISS ni değiştir hocam sen de ne uğraşıyorsun böyle dandik firmalarla zamanına yazık.
  • Nasıl düşünemedim



    Siz çok yanlış anlamışsınız .



    Ortada İss kaynaklı bir problem var . Bu bugün Xbox içi sorun olur yarin PlayStation ya da başka bişey.



    Olması gereken millenicom un Microsoft ile görüşerek aynı superonline ile yaşadıkları problemi çözmesi gibi bu problemi de çözmesi
  • Ben durumu modemi fabrika ayarlarına geri döndürüp İnternet şifresini girerek çözüyorum.

    Xbox ı her kapadığımda hizmet yok hatası alıyorum ama artık bu şekilde 5dk da halledebiliyorum. Ama süreyi iyi yakalamak lazım. Xbox ağ ayarlarında bekleyip, NAT için bilgi alınıyor dediğinde yazdığımız şifreyi okeyleyip biraz bekleyerek çözülüyor. Sonra da tüm hizmetler kullanılıyor diyor zaten.

    Ha Xbox kapanınca ne oluyor? Tekrar yapmak zorunda kalıyorsunuz.
  • 1 ay boyunca bu sorunu çözemedim millenicom ilgilenmedi topu ordan oraya attı en son sinirimden iptal ettim kurtuldum. Başka iss geçtim ve bu sorund ortadan kalktı. Allah sabır versin size çözümü yok maalesef
  • guguk kullanıcısına yanıt
    bende benim gibi bu sorunu yasayan baskalari var mi diye merak ediyordum..

    millenicomun zaten musteri hizmetleri evlere senlik cok rezalet.. bugun aradim dedim port acmak istiyorum ama modemi acip kapattiriyor

    lanetlerden 90mbit sinirsiz internet almiyor olsam 1sn dusunmem iptal ederim ama bu fiyata baska bir alternatif yok.

    ben bu sorunu dedigim gibi millenicom CTO'suna yazdim ve beklemeye basladim..

    15 TL verip sabit IP almak cozum aslinda ama neden bos yere fazla para vereyimki.. su an Xbox cok fazla oynamadigim icin oynayacagim zaman modemi 4-5 kere resetliyorum modemdeki IP 46 uzantili olunca genelde whatsmyipaddress sitesinde de ayni IP oluyor ve o zaman sorunsuz kullaniliyor/

    Ama bu is boyle olmaz olmamali. bir care bulmak zorunda firma...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: draco1987

    bende benim gibi bu sorunu yasayan baskalari var mi diye merak ediyordum..

    millenicomun zaten musteri hizmetleri evlere senlik cok rezalet.. bugun aradim dedim port acmak istiyorum ama modemi acip kapattiriyor

    lanetlerden 90mbit sinirsiz internet almiyor olsam 1sn dusunmem iptal ederim ama bu fiyata baska bir alternatif yok.

    ben bu sorunu dedigim gibi millenicom CTO'suna yazdim ve beklemeye basladim..

    15 TL verip sabit IP almak cozum aslinda ama neden bos yere fazla para vereyimki.. su an Xbox cok fazla oynamadigim icin oynayacagim zaman modemi 4-5 kere resetliyorum modemdeki IP 46 uzantili olunca genelde whatsmyipaddress sitesinde de ayni IP oluyor ve o zaman sorunsuz kullaniliyor/

    Ama bu is boyle olmaz olmamali. bir care bulmak zorunda firma...

    Ben oris telekoma geçtim. 59.90 a 100mbit fiber alıyorum tabi zam geldi şimdi fiyatı yükseldi ama cgn havuzu vs yok çok memnunum. İnş. Çözerler ama pek ilgilenmiyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guguk

    quote:

    Orijinalden alıntı: draco1987

    bende benim gibi bu sorunu yasayan baskalari var mi diye merak ediyordum..

    millenicomun zaten musteri hizmetleri evlere senlik cok rezalet.. bugun aradim dedim port acmak istiyorum ama modemi acip kapattiriyor

    lanetlerden 90mbit sinirsiz internet almiyor olsam 1sn dusunmem iptal ederim ama bu fiyata baska bir alternatif yok.

    ben bu sorunu dedigim gibi millenicom CTO'suna yazdim ve beklemeye basladim..

    15 TL verip sabit IP almak cozum aslinda ama neden bos yere fazla para vereyimki.. su an Xbox cok fazla oynamadigim icin oynayacagim zaman modemi 4-5 kere resetliyorum modemdeki IP 46 uzantili olunca genelde whatsmyipaddress sitesinde de ayni IP oluyor ve o zaman sorunsuz kullaniliyor/

    Ama bu is boyle olmaz olmamali. bir care bulmak zorunda firma...

    Ben oris telekoma geçtim. 59.90 a 100mbit fiber alıyorum tabi zam geldi şimdi fiyatı yükseldi ama cgn havuzu vs yok çok memnunum. İnş. Çözerler ama pek ilgilenmiyorlar

    Alıntıları Göster
    oris telekom ev telefonu ucretini ekstra olarak mı ekliyor?

    şu an baktığımda 100mbit tarife 69,90 TL ama ev telefonu ekstra mı ücretli tam anlayamadım.

    gerçi 1 ay daha sabreder 1 Ocak itibariyle ISS'ler nasıl pozisyon alıp kampanya yapacak onu beklerim herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: draco1987

    oris telekom ev telefonu ucretini ekstra olarak mı ekliyor?

    şu an baktığımda 100mbit tarife 69,90 TL ama ev telefonu ekstra mı ücretli tam anlayamadım.

    gerçi 1 ay daha sabreder 1 Ocak itibariyle ISS'ler nasıl pozisyon alıp kampanya yapacak onu beklerim herhalde.

    Evet üzerine 15 tl daha ekliyorsun
  • Hocam bende Millenicom'dayım. Bende IP yüzünden sıkıntı yaşadım. Uzun süre oyun güncelleyemedim, indiremedim vs. Microsoft'ta bana port açmamı söyledi ama garip bir şekilde modem portunu değiştirince kendiliğinden çözüldü.
  • dawras kullanıcısına yanıt
    Sanal İP alınca modemden port acilamiyor malasef. Yani actiginizi sanıyorsunuz ama açılmıyor
  • Aynı sorunu ilginç bir şekil de birden ben de yaşamaya başladım, arıza kaydı aldılar. Ne yapacağımı bilmiyorum. Port açmak derken tam olarak neyi kast ediyorsunuz? Ben port açabiliyorum. Yönlendirme yaparsanız bir onu da deneyeyim.

    Ayrıc IP adresim 46 ile başlıyor ama yine de aynı sorunu yaşıyorum xbox da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi renkliorjinal -- 11 Aralık 2018; 22:38:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: renkliorjinal

    Aynı sorunu ilginç bir şekil de birden ben de yaşamaya başladım, arıza kaydı aldılar. Ne yapacağımı bilmiyorum. Port açmak derken tam olarak neyi kast ediyorsunuz? Ben port açabiliyorum. Yönlendirme yaparsanız bir onu da deneyeyim.

    Ayrıc IP adresim 46 ile başlıyor ama yine de aynı sorunu yaşıyorum xbox da.
    Hocam modemi fabrika ayarlarına geri döndürüp modem arayüzünden Millenicom'un size verdiği IDpass girerseniz düzeliyor. Bunu konsolu her yeniden başlattığınızda yapmanız lazım yalnız.
    Ve zamanlama çok önemli.
    Kullanıcı adı ve şifreyi yazdıktan sonra(atıyorum, 11111@millenicom/788878788 gibi) hemen onay vermeyin. Xbox ağ ayarlarında bekleyin ve NAT için bilgi alınıyor dediği sırada "Tamam" diyip(ya da modem arayüzünde nasıl oluyorsa sizin) biraz bekleyin. Sonra "Tüm hizmetler kullanılıyor" ibaresini görünce kullanabilirsiniz.
    O aldıkları arıza kaydı hiçbir işe yaramayacak maalesef. Müşteri hizmetleri sadece modem açma/kapama işlemi yapan vasıfsız kişiler ne yazık ki.

    İşlemleri özetleyim:
    >modem'i kürdan(sivri, ince herhangi bir şey) yardımı ile sıfırlayalım
    >internet bağlantısına eriştikten sonra ip ile(192.168.1.1 genellikle) modem arayüzüne girelim(bu sırada xbox ağ ayarları kısmı açık olsun)
    >xbox ağ ayarlarında sağlayıcıyı bulduktan sonra nat için "bilgi alınıyor" ibaresini görelim ve modem arayüzüne millenicom'dan verilen (515151@millen...) şifreyi girelim.(bunun için "bilgi alınıyor" demesini beklemek gerekiyor.
    >tüm hizmetler kullanılabilir." dediğinde kullanabiliriz.
    >iyi bir bağlantı almak için de DMZ'yi açalım.
    >yerelağ,xbox'ıbul,dmz'yi düzenle,anabilgisayaradresi,dmz'yi etkinleştir.

    Benim bulabildiğim çözüm bu şekilde. Bir deneyin. Böyle olması hiç olmamasından daha iyi.




  • Ne yazık ki olmadı, indirmiyor veya güncellemiyor hiç bir oyunu. Arıza kaydı aldılar. Bakalım neler olacak. Ayrıca belirtim, sabit ip alıp yine denedim olmadı, sabit ip değiştirtirttim yine olmadı. Boşuna sabit ip alıp denemeyin. İndirme veya güncelleme yapmıyor. Mh nin dediğine göre bu şikayetler çoğalmış, arıza kaydı aldıktan sonra düzeliyormuş. Olmaz ise iptal edip başka bir yol bakacağım.
  • İnternet de biraz araştırdım 1 tane bile olumlu yorum görmedim çok aradınız mı bu firmayı arkadaşlar? Taahhüt iptal bedeli de çıkartıyorlarmış saçma sapan adamlar telekom v2 resmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Philipp_Plein -- 12 Aralık 2018; 1:13:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Philipp_Plein

    İnternet de biraz araştırdım 1 tane bile olumlu yorum görmedim çok aradınız mı bu firmayı arkadaşlar? Taahhüt iptal bedeli de çıkartıyorlarmış saçma sapan adamlar telekom v2 resmen.
    Ben Superonline bağlattığımı zannederken Millenicom bağlatmak gibi bir hata yaptım. Şuan için tek artısı, adil kullanımı gerçekten kaldıran ve saçma sapan bir kota koymayan firma olması oldu. Onun dışında bir artısını göremedim. Ha bir de(olması gereken bu tabi ki) internet hızımla ilgili bir sorun hiç yaşamadım.

    Bu sorun ile ilgili müşteri hizmetlerini aradığımda bana "yetkili bir kişi size ulaşacaktır" demelerine rağmen, kendi çözümümü bulana kadar kimse ulaşmadı. Hatta, bir hanımefendi(o konumda olmayı hiç hak etmeyen birisi) bu sorunu anlattığımda "yani bir internet sitesine mi giremiyorunuz-" demeyi sürekli tekrarladı. "Hayır, sorunum bu değil."i defalarca tekrar etmeme rağmen bana "yani internet sitesine mi giremiyorsunuz" sorusunu yöneltmesi oldu. İş bu, adamlar/kadınlar Xbox'ın ne olduğundan bir haber. Bunu 360 yıllarında yaşasaydım anlardım, Xbox o zaman yeni yeni Türkiye'de aktif oluyordu ama bu yılda, ismini yeteri kadar duyuran bir konsolu bilmemeleri o konumda olmamaları gerektiğinin kanıtı. Sanırım, iki üç senelik üniversite bitirip CV'sinde bu tür işle ilgili bir dipnot bulunduran insanları işe alıyorlar ve milletin sorunu sorun olarak kalmaya devam ediyor.

    İnternet hızı ve kopma sorunu olmaması nedeniyle(yakın zamanda AKN kalması bir de) iyi bir firma ama sorunlarınıza çözüm bulma, bağlayıcı politikası sebebiyle ise de rezalet bir firma.

    Bu arada internette herhangi bir İnternet Sağlayıcı hakkında olumlu bi yorum bulmak mümkün değil. Türkiye gerçekleri işte, yapacak bir şey yok.




  • MH aradı ve genel merkeze iletti sorunu, mh da tamamen bilgisiz ve tam robotlar, ne zaman dönüş olunacak bilinmiyor. Arkadaşlar ben instagram da son fotoğrafın altına yorum yaptım. detaylıca anlattım. siz de yaparsanız etkili olabilir ve bir çözüme gidebiliriz. Aynı zaman da xboxturkiye instagram hesabının son videosunun altına da yorum attım, hep birlikte ilerleyelim ki çabuk özüme ulaşalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: renkliorjinal

    MH aradı ve genel merkeze iletti sorunu, mh da tamamen bilgisiz ve tam robotlar, ne zaman dönüş olunacak bilinmiyor. Arkadaşlar ben instagram da son fotoğrafın altına yorum yaptım. detaylıca anlattım. siz de yaparsanız etkili olabilir ve bir çözüme gidebiliriz. Aynı zaman da xboxturkiye instagram hesabının son videosunun altına da yorum attım, hep birlikte ilerleyelim ki çabuk özüme ulaşalım.
    mantıklı hareket yalnız yetersiz.

    Sizlerden rica direkt olarak Linkedin üzerinden Millenicom firmasının CTO'su olan Mehmet Ilgaz beyfendiye de bu sorunu iletmeniz.

    Ben ilettim daha çok kişi iletirse mutlaka dikkate alacaktır.
  • draco1987 D kullanıcısına yanıt
    Gönderdim hocam.
  • renkliorjinal kullanıcısına yanıt
    Bugün bana cevap yazdı.



    Xbox kaynaklı bir sorun var dedi ve nat devre dışı bırakılarak çözdük dedi.



    Tarafima detaylı bilgi gönderecekler.



    Burada paylaşacağım
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.