Yaklaşık 2 sene önce aldığım Xbox oyun kolunun sol analog çubuğunda drift sorunu başladı. Özellikle çubuğu yukarı çekip bıraktığımda çok yukarıda kalıyordu. Garantisinin bitmesine de 1 aydan az süre kalmış o yüzden buradaki değişim yorumlarını da görünce servise gönderme kararı aldım. Bu konuda kafasında soru işareti olanlara yardımcı olmak için süreci anlatacağım. (Bu arada servise göndermekte epey tereddüt ettim çünkü bendeki oyun kolu Xbox Aqua Shift olarak geçiyor. İnternetten bakarsanız Microsoft'un ürettiği özel modellerden birisi ve şu an yurt dışı dahil hiçbir yerde stok yok. Ben de düz model göndermelerinden korktuğum için yollamamayı düşünüyordum fakat drift sorunu çok can sıktığı için mecbur gönderme kararı aldım.) Microsoft'un oyun kolu değişimi talep etmek için sitesinde basit bir sistemi var. İngilizce veya Türkçe linke tıklayıp Microsoft hesabınıza girin ve elinizdeki oyun kolunun pil haznesinde bulunan seri numarasını alttaki kutucuğa girin. Yaşadığınız sorunu yazıp adresinizi ve istenilen diğer bilgileri de girdikten sonra basit bir şekilde talep yollamış oluyorsunuz. Benim hesabımda kullandığım oyun kolunun seri numarası kayıtlıydı o yüzden böyle bir zorunluluk var mı bilmiyorum ama kaydederseniz iyi olur. Ben daha önce farklı markalar ile yaşadığım birçok servis deneyimime dayanarak Microsoft'un global servisine yazmaya karar verdim. Bazı markaların Türkiye'deki servisleri hiçbir şekilde sizinle ilgilenmez iken global servis hizmetleri aşırı iyi olabiliyor. Seri numarasını girip talep oluşturduktan 1 gün sonra Microsoft'tan mail geldi ve oyun kolunun faturasının bir kopyası veya fotoğrafı, oyun kolunun fotoğrafı ve batarya haznesindeki seri numarasının fotoğrafını, yolladıkları mail'e cevap olarak göndermemi istediler. Ben faturanın hep PDF hem de fotoğrafını yolladım süreç uzamasın diye. Talebi girdikten sonra tarafıma onay maili gelmesi 1 gün sürmüştü fakat faturayı vs gönderdikten sonra geri dönmeleri 5 gün sürdü. 5 gün sonra tarafıma Türkçe bir mail gönderildi. Muhtemelen ev adresinde ülke olarak Türkiye'yi görünce Türkiye'deki servis merkezine yönlendirdiler. İlk başta niye cevap gelmesi bu kadar uzun sürdü diye düşündüm ama bayrama denk geldiği için Türkiye'deki servis merkezinin kapalı olma ihtimali var. Her neyse 2 gün önce değişim talebimin onaylandığına dair Türkçe mail geldi ve elimdeki oyun kolunu düzgün bir şekilde paketleyip UPS kargo aracılığıyla anlaşmalı kod kullanarak göndermem istendi. Mail'de özellikle belirttikleri şey oyun kolunu gönderirken orijinal kutuya koymamamız gerektiği. Yolladığımız kutunun bize geri gönderilmeyeceği, bu yüzden farklı bir kutu ile göndermemiz gerektiğini özellikle belirtmişler. Bir de ellerinde stok olmaması halinde muadil ürün gönderilebileceği yazıyor. En başta dediğim gibi bendeki special edition kolu alıp yerine düz kol göndermelerinden çekiniyordum bunu da görünce iyice tereddüt ettim ama mecburen göndermek zorunda kaldım. Burada çoğu kişi UPS'nin kurye çağırma servisi ile sorun yaşamış o yüzden dün anlaşmalı kod ile UPS şubesine gittim ve bizzat şubeden gönderim sağladım. Bugün cihaz teslim edilmiş. Microsoft hesabımdan durumunu sorguladığımda "Paketiniz servis merkezindedir" aşamasında görünüyor. Muhtemelen 2-3 gün içinde tarafıma yeni ürün gönderimi sağlayacaklar. Hala en çok merak ettiğim konu acaba hangi modelin/rengin yollanacağı. Eğer düz model gönderirlerse itiraz ederim muhtemelen çünkü Aqua Shift modelinin renkleri ve tasarımını aşırı seviyorum ve biraz da koleksiyon olarak bakıyorum. Süreç tamamlandığında unutmazsam burayı güncelleyeceğim. Edit: Tahmin ettiğim gibi ellerinde Aqua Shift model olmadığı için bana mail yolladılar ve standart modellerden birini seçmemi istediler. Siyah, beyaz, kırmızı, mavi ve yeşil model seçeneklerim vardı. Special Edition kol gönderdiğim için tarafıma da Special Edition gönderilmesini rica ettim stok yok dediler. Eğer isterseniz Aqua Shift modeli tamir etmeden veya değiştirmeden geri size gönderebiliriz dediler ben de doğal olarak kabul etmedim. Çok ciddi bir drift sorunu olduğu için kabul etmek mantıklı gelmedi. Xbox'a global kanallardan da ulaştım, canlı desteğe yazdım falan ama nafile. En son canlı destekten konuştuğum yetkili çok umut verici konuşmuştu. Limited Edition bir kolun standart modellerden daha değerli olduğunun farkındayım falan demişti ben de bu sefer olacak herhalde diye heveslenmiştim ama sonraki gün mail attılar talebinize olumlu yanıt veremiyoruz diye. Günün sonunda Aqua Shift gitti düz kırmızı model geldi. :/ Biraz uğraştığım için süreç de uzadı. Limited Edition Xbox kolu almanın hiçbir mantıklı yanı yokmuş onu anladım. Adı üstünde limited olduğu için 1-2 sene içinde üretimi son buluyor ve oyun kollarının da analogları eninde sonunda bozulduğu için değişim yapmak zorunda kalınıyor. Eğer sadece süs olarak, koleksiyonluk almayı düşünüyorsanız o zaman sorun olmaz ama aktif kullanmak için hevesli bir şekilde limited edition alıyorsanız bir gün bozulursa muhtemelen düz model ile değiştireceklerini bilin. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beratkulahci -- 6 Temmuz 2024; 19:27:55 > |
Bildirim