Şimdi Ara

Y570 - Mavi Ekran Hatası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Yaklaşık 2 sene önce (Şubat 2012 olması lazım) vatan bilgisayar'dan almış oldugum, Lenovo Y570 model laptop bilgisayarım gittikçe artan bir sıklıkta mavi ekran sorunu vermekte. 2013 ilk baharı'ndan beri belirli aralıklarla servise gönderiyorum bilgisayarı, fakat bir türlü sorunu çözemiyorlar. Dün 4. defa aynı sorundan dolayı servise gönderdim, fakat eminim bu sefer de, geçen seferlerde de oldugu gibi; "Donanımsal bir sorun yok. Testler yapıldı" vs yazan bir servis raporuyla, hiç bir şey yapmadan (tabi format atmaları sayılmazsa) bana geri gönderecekler.

    4. defa aynı sorundan dolayı servise giden üründe değiştirme hakkım oldugunu sanıyordum, fakat bana servisteki arkadaşlar "4 defa aynı parça değişirse değiştirme hakkınız olur" dediler. Kanunda mı böyle yazıyor yoksa bu sizin politikanız mı dedigimde ise, kanunun böyle olmadıgı bilgisini aldım. Tahminimce Şubat ayına kadar beni oyalayacaklar ve daha sonra servis garantisi bitince de rahat edecekler.

    Aldıgım mavi ekran kodu ise; "0x0000007F" ve "igdkmd64.sys" ile ilgili bir şeyler söylüyordu ve "Physical memory dump failed with status 0xC000009C" şeklinde bir not veriyordu. Açıkçası çok da araştırmadım, çünkü servisin halledebilecegini düşündüm ama iş bana kalacak gibi görünüyor, en sonunda..

    Yıllardır kullandıgım masa üstünden vazgeçerek, hayatımda ilk defa, hem iş hem de oyun amaçlı kullanabilecegim bir laptop almak istedim, fakat Lenovo sagolsun pişman oldum..







  • Donanım konusunda şöyle bir garanti komedisi var, servislerin çoğu ramleri test etmez hata bulsa bile değiştirmez garanti kapsamına almazlar. ram kapakları harici olarak da garanti kapsamında kullanıcı tarafından açılabildiği için bunlara hiç bakmazlar kullanıcı değiştirmiş olabilir mantalitesiyle. dolayısıyla ramlerinizi değiştirip birkaç gün kullanmayı deneyin birde ek olarak taze bir recovery atın veya işletim sistemini değiştirerek deneyin. bu bahsettiğiniz enteresan bir arızaya benziyor, ben lenovonun 3 defa üstüste müşteriye bu denli işkence ettiğini daha duymadım, mutlaka bir tuhaflık olmalı daha basit ihtimallerin üzerinde durmak lazım mesela basit bir driver hatası olabilir, hatalı driverlar kurulduğunda mavi ekran alma ihtimali neredeyse %100dür örnek vericek olursak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tristyna -- 1 Kasım 2013; 12:28:56 >
  • Tristyna,

    Oncelikle cevabın ve ilgin için teşekkur ederim. Ancak, bu sorunun 3 defada hala neyden kaynaklandıgını bile bilememeleri ya da bilseler de söylememeleri biraz garip bence. Servisi her arayışımda farklı bir personel çıkıyor ve konuya farklı yaklaşımlar getiriyorlar. Birisi "Intel Graphics" ile ilgili oldugunu, bir digeri "Ram'ler arası uyuşmazlık" olabilecegini, bir digeri de "Windows update'leri ile baglantılı bir sorun" olabilecegini belirtti mesela. Buna ragmen, servise hiç bir gidişinde bunlardan bahsedilmedi. Bunun yerine, her seferinde, elime gelen servis raporlarında "Gerekli testler yapıldı. Donanımsal bir sorun görülmedi. Fabrika ayarlarına döndürülüp, güncelleştirmeleri yapıldı" vb. şeyler yazıyor. Bir de şarj aletini değiştiriyorlar ve bilgisayarı geri yolluyorlar.

    Bariz bir şekilde hata veren, ve muhtemelen vermeye devam edecek bir ürünün önüne geçemiyorlar kısaca. Bu durumda aynı model ile değiştirme talep ediyorum, fakat onu da yapmıyorlar. Bu gidişle tüketici haklarına başvuracagım, ama belki bu sefer bir sonuca baglanır diye sabredip bekliyorum açıkçası..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.