Şimdi Ara

Yağ değişiminden sonra motordan gelen ses (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
165
Cevap
4
Favori
37.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam 11 valf nasıl zarar görmüş söylemediler mi? Neden kaynaklanmış valflerin zarar görmesi? Ben halen daha yağ ile alakalı olmadığı kanaatindeyim.

    Yağ ince geldiği için sübapları ve lifterleri zorlamış yeterince yağ gitmemiş lifterlere bundan dolayı motor bu şekilde çalışıyormuş ama özel servisteki adamların yaptığı şey mantıklımı sizce kış geldi diye arabaya 5w30 yağ koydular motor daha rahat çalışır diye yetkili servis yaz kış standart yağ 10w40 olması lazım diyor hangisine inanayım anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam 11 valf nasıl zarar görmüş söylemediler mi? Neden kaynaklanmış valflerin zarar görmesi? Ben halen daha yağ ile alakalı olmadığı kanaatindeyim.

    Yağ ince geldiği için sübapları ve lifterleri zorlamış yeterince yağ gitmemiş lifterlere bundan dolayı motor bu şekilde çalışıyormuş ama özel servisteki adamların yaptığı şey mantıklımı sizce kış geldi diye arabaya 5w30 yağ koydular motor daha rahat çalışır diye yetkili servis yaz kış standart yağ 10w40 olması lazım diyor hangisine inanayım anlamadım

    İyi bari pistonlar zarar görmemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Tsi motor 10w40 ile calismaz.



    Subaplara ince degil kalin yag olursa gitmez



    Bildigin uydurmus servis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhtemelen etek sesi bu piston eteği var hararet görmüş olabilir.
  • Konu sahibinin her yazdığı yazıya üzülüyorum. Bu usta dediklerimizin son dönemlerdeki iş ahlakı yerle bir oldu. Resmen adam çarpmak, baştan savma iş yapmak, baştan savma iş sonrasında çıkan arızaları üstlenmemenin kitabını yazıyorlar. Benim son dönemde yediğim kazığın haddi hesabı yok. Otomobilden anladığımı düşünen ben bile bunca kazık yediysem geri kalanların vay haline...



    Yanlış yağdan dolayı subayların eğilmesi mantıklıda motor yağı katkısı, yanlış filtre veya sahte filtre veya veya bu filtrenin yanlış montajı konusu mu mantıksız. Ben böyle ustaların ustalığına tüküreyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben hala sübapların neden direkt yağlanmadığını merak ediyorum



    bir muhabette ustanın biri takla atan arabanın motoru sağlam olsa bile ileride sorun çıkarır demişti nedenini sordum

    yerçekimi + sübap dedi başka da birşey demedi

    bununla ilgili mi merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Staker -- 23 Aralık 2017; 16:50:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis fiyat çıkardı 370 lira egzantrik mili 450 lira 11 adet itecek 600 lira işçilik toplam 1420 liraya düzelecek inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamir olduktan sonra yine çekermisin motor sesini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    ben hala sübapların neden direkt yağlanmadığını merak ediyorum



    bir muhabette ustanın biri takla atan arabanın motoru sağlam olsa bile ileride sorun çıkarır demişti nedenini sordum

    yerçekimi + sübap dedi başka da birşey demedi

    bununla ilgili mi merak ettim

    Yağlanmaz çünkü direk yanma odasının içine girip çıkıyorlar. Yağlanırsa araç yağ eksiltir ve yanma verimi düşer, yağ yakarsın. Öyle başka metallerle temasından ötürü aşınan bir parça da değil. Çünkü pek kimseyle temas etmiyor. Motor çalışma prensibine bakarsan durumu kavrarsın.



    Takla atan aracın yağ pompası yağ çekemez ve bir müddet öyle çalışırsa araç yağsız kalır, iç ısı ve aşınma kaynaklı motor yıpranır. Subap demiş yerçekimi demiş sallamış resmen...



    Şöyle bir parça, neden yağlansın. Yay içinde aşağı yukarı ilerliyor. Üstünden bir demir çubuk vuruyor kendisine Hop aşağı iniyor, çubuk kalkıyor kendisi de kalkıyor. Yağlamanın amacı sürtünen parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltmak ve bu sürtünme sonucu oluşan ısıyı tahliye etmek.

    Yağ değişiminden sonra motordan gelen ses



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 23 Aralık 2017; 17:2:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Tsi motor 10w40 ile calismaz.



    Subaplara ince degil kalin yag olursa gitmez



    Bildigin uydurmus servis.

    Onun örneğinide verdi yağ ne kadar ince olursa sübaplar o kadar fazla aşınır dedi yağ kalın olursa sübaplar o kadar güzel çalışır dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Kismen dogru kismen Yanlis. O zaman arabalarimiza 5w30 degil 10w60 veya 20w50 kullanalim.



    Motorlar tasarlanan viskozite ve teknik degerlere sahip yaglar ile calistirilir sizin araciniz icin onerilen soguk iklim sartlarinda 0w30 sicak iklimde 5w30 degeridir.



    Subaplar icin yaglama bir cesit hidrodinamik yaglamadir, akiskan dolgulu yaglama olarak bilinen bu yaglama cesidinde yagin viskozitesi kadar yagin basinci (yagin sirkulasyon hizi) da onemlidir.

    Kalin yaglar viskozitesi yuksek olmasina ragmen ilgili motorun yag galeri ve kanallari ince ise yag basinci duser . Yag daha fazla isiya maruz kalarak daha fazla asinmaya neden olur.



    TSi motorlarda 10w40 kullanilmalidir bilgisine ulasamadigim gibi bir cok bakimda 5w30 kullanilmakta.



    Bahsi gecen motul yag piyasadaki herhangi bir yagdan fazla yaglama yetenegi olan Mobil1 seviyesinde bir yagdir. Bu nedenle 5w30 bir yag bile 5w40'a yakin viskosite degeri saglayabilmektedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Kismen dogru kismen Yanlis. O zaman arabalarimiza 5w30 degil 10w60 veya 20w50 kullanalim.



    Motorlar tasarlanan viskozite ve teknik degerlere sahip yaglar ile calistirilir sizin araciniz icin onerilen soguk iklim sartlarinda 0w30 sicak iklimde 5w30 degeridir.



    Subaplar icin yaglama bir cesit hidrodinamik yaglamadir, akiskan dolgulu yaglama olarak bilinen bu yaglama cesidinde yagin viskozitesi kadar yagin basinci (yagin sirkulasyon hizi) da onemlidir.

    Kalin yaglar viskozitesi yuksek olmasina ragmen ilgili motorun yag galeri ve kanallari ince ise yag basinci duser . Yag daha fazla isiya maruz kalarak daha fazla asinmaya neden olur.



    TSi motorlarda 10w40 kullanilmalidir bilgisine ulasamadigim gibi bir cok bakimda 5w30 kullanilmakta.



    Bahsi gecen motul yag piyasadaki herhangi bir yagdan fazla yaglama yetenegi olan Mobil1 seviyesinde bir yagdir. Bu nedenle 5w30 bir yag bile 5w40'a yakin viskosite degeri saglayabilmektedir.

    10w60 yağ kullananda var ve hiç sorunsuz diyorlar ama 10w60 yağın doğru olmadığını söyleyende var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Kismen dogru kismen Yanlis. O zaman arabalarimiza 5w30 degil 10w60 veya 20w50 kullanalim.



    Motorlar tasarlanan viskozite ve teknik degerlere sahip yaglar ile calistirilir sizin araciniz icin onerilen soguk iklim sartlarinda 0w30 sicak iklimde 5w30 degeridir.



    Subaplar icin yaglama bir cesit hidrodinamik yaglamadir, akiskan dolgulu yaglama olarak bilinen bu yaglama cesidinde yagin viskozitesi kadar yagin basinci (yagin sirkulasyon hizi) da onemlidir.

    Kalin yaglar viskozitesi yuksek olmasina ragmen ilgili motorun yag galeri ve kanallari ince ise yag basinci duser . Yag daha fazla isiya maruz kalarak daha fazla asinmaya neden olur.



    TSi motorlarda 10w40 kullanilmalidir bilgisine ulasamadigim gibi bir cok bakimda 5w30 kullanilmakta.



    Bahsi gecen motul yag piyasadaki herhangi bir yagdan fazla yaglama yetenegi olan Mobil1 seviyesinde bir yagdir. Bu nedenle 5w30 bir yag bile 5w40'a yakin viskosite degeri saglayabilmektedir.

    10w60 yağ kullananda var ve hiç sorunsuz diyorlar ama 10w60 yağın doğru olmadığını söyleyende var

    Sorunsuz güzel yağdır yağ yakmayı yüzde yüz keser kalın yağ olduğu için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son koyulan 5w 30 motul yağ zaten sorunlu okan lifter fincanların arızasını ortaya çıkarmış geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam 11 valf nasıl zarar görmüş söylemediler mi? Neden kaynaklanmış valflerin zarar görmesi? Ben halen daha yağ ile alakalı olmadığı kanaatindeyim.

    Yağ ince geldiği için sübapları ve lifterleri zorlamış yeterince yağ gitmemiş lifterlere bundan dolayı motor bu şekilde çalışıyormuş ama özel servisteki adamların yaptığı şey mantıklımı sizce kış geldi diye arabaya 5w30 yağ koydular motor daha rahat çalışır diye yetkili servis yaz kış standart yağ 10w40 olması lazım diyor hangisine inanayım anlamadım

    arkadaşım neden hep servis şöyle dedi deyip onların dediği doğruymuş gibi kabulleniyorsun ?
    sanayiye gidin bir kaç yerle görüşüp bu durumu onlara sorun

    tamam yani ben bu işte profesyonel birisi değilim ama şimdiye kadar yanlış yağ konuldu diye bu kadar masraf çıktığını hiç duymadım

    bu forum üyeleri sayesinde doğru bildiğim konularda dahi çoğu kez şüpheye düşüyorum :)
    aklım almıyor yahu bu kadar kısa kullanımla nasıl böyle bir hasar oluşur ?

    servisin söylediği bana hiç mantıklı gelmiyor ,5w30 ile 10w40 arasında zannedersin uçurum var
    benim arabama da bakımda 10w40 koymuşlardı ,sonraki bakımda gittim kendim 5w30 alıp koydurdum ,en son birkaç ay önce yine kendim ucuza denk getirip 5w30 koydurdum

    çok dikkat ettiğim için motor sesinde 5w30 az bir ses azalması yaptı ,şimdi istesem vazgeçip 10w40 kullanırım ve hiçbir şey olmayacağına da garanti veririm

    5w30 yağın tek dezavantajı aşırı sıcaklarda (35-40 derece üstü) sıcak aylarda daha da inceleceğinden çok azda olsa yağlama da olumsuzluk yapabilir ,kışın ise tam tersi olarak ilk çalışmada daha rahat olacaktır ama her ikisi de öyle motoru haşat edecek kadar değil yani (çok uzun vadede bir olumsuzluk belki oluşabilir ,erken aşınma gibi)

    bu arada sizin aracınızın tam marka modelini verin ,sizin adınıza biz araştıralım hiç değilse ,cidden çok merak ettim bu nasıl bir araç ki, bir motor yağı ile 15 km. mesafe gidildiğinde büyük hasar oluşuyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam 11 valf nasıl zarar görmüş söylemediler mi? Neden kaynaklanmış valflerin zarar görmesi? Ben halen daha yağ ile alakalı olmadığı kanaatindeyim.

    Yağ ince geldiği için sübapları ve lifterleri zorlamış yeterince yağ gitmemiş lifterlere bundan dolayı motor bu şekilde çalışıyormuş ama özel servisteki adamların yaptığı şey mantıklımı sizce kış geldi diye arabaya 5w30 yağ koydular motor daha rahat çalışır diye yetkili servis yaz kış standart yağ 10w40 olması lazım diyor hangisine inanayım anlamadım

    arkadaşım neden hep servis şöyle dedi deyip onların dediği doğruymuş gibi kabulleniyorsun ?
    sanayiye gidin bir kaç yerle görüşüp bu durumu onlara sorun

    tamam yani ben bu işte profesyonel birisi değilim ama şimdiye kadar yanlış yağ konuldu diye bu kadar masraf çıktığını hiç duymadım

    bu forum üyeleri sayesinde doğru bildiğim konularda dahi çoğu kez şüpheye düşüyorum :)
    aklım almıyor yahu bu kadar kısa kullanımla nasıl böyle bir hasar oluşur ?

    servisin söylediği bana hiç mantıklı gelmiyor ,5w30 ile 10w40 arasında zannedersin uçurum var
    benim arabama da bakımda 10w40 koymuşlardı ,sonraki bakımda gittim kendim 5w30 alıp koydurdum ,en son birkaç ay önce yine kendim ucuza denk getirip 5w30 koydurdum

    çok dikkat ettiğim için motor sesinde 5w30 az bir ses azalması yaptı ,şimdi istesem vazgeçip 10w40 kullanırım ve hiçbir şey olmayacağına da garanti veririm

    5w30 yağın tek dezavantajı aşırı sıcaklarda (35-40 derece üstü) sıcak aylarda daha da inceleceğinden çok azda olsa yağlama da olumsuzluk yapabilir ,kışın ise tam tersi olarak ilk çalışmada daha rahat olacaktır ama her ikisi de öyle motoru haşat edecek kadar değil yani (çok uzun vadede bir olumsuzluk belki oluşabilir ,erken aşınma gibi)

    bu arada sizin aracınızın tam marka modelini verin ,sizin adınıza biz araştıralım hiç değilse ,cidden çok merak ettim bu nasıl bir araç ki, bir motor yağı ile 15 km. mesafe gidildiğinde büyük hasar oluşuyor ?

    Aracım golf 2008 model 1.4 motor 140 hp 190.000 de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam 11 valf nasıl zarar görmüş söylemediler mi? Neden kaynaklanmış valflerin zarar görmesi? Ben halen daha yağ ile alakalı olmadığı kanaatindeyim.

    Yağ ince geldiği için sübapları ve lifterleri zorlamış yeterince yağ gitmemiş lifterlere bundan dolayı motor bu şekilde çalışıyormuş ama özel servisteki adamların yaptığı şey mantıklımı sizce kış geldi diye arabaya 5w30 yağ koydular motor daha rahat çalışır diye yetkili servis yaz kış standart yağ 10w40 olması lazım diyor hangisine inanayım anlamadım

    arkadaşım neden hep servis şöyle dedi deyip onların dediği doğruymuş gibi kabulleniyorsun ?
    sanayiye gidin bir kaç yerle görüşüp bu durumu onlara sorun

    tamam yani ben bu işte profesyonel birisi değilim ama şimdiye kadar yanlış yağ konuldu diye bu kadar masraf çıktığını hiç duymadım

    bu forum üyeleri sayesinde doğru bildiğim konularda dahi çoğu kez şüpheye düşüyorum :)
    aklım almıyor yahu bu kadar kısa kullanımla nasıl böyle bir hasar oluşur ?

    servisin söylediği bana hiç mantıklı gelmiyor ,5w30 ile 10w40 arasında zannedersin uçurum var
    benim arabama da bakımda 10w40 koymuşlardı ,sonraki bakımda gittim kendim 5w30 alıp koydurdum ,en son birkaç ay önce yine kendim ucuza denk getirip 5w30 koydurdum

    çok dikkat ettiğim için motor sesinde 5w30 az bir ses azalması yaptı ,şimdi istesem vazgeçip 10w40 kullanırım ve hiçbir şey olmayacağına da garanti veririm

    5w30 yağın tek dezavantajı aşırı sıcaklarda (35-40 derece üstü) sıcak aylarda daha da inceleceğinden çok azda olsa yağlama da olumsuzluk yapabilir ,kışın ise tam tersi olarak ilk çalışmada daha rahat olacaktır ama her ikisi de öyle motoru haşat edecek kadar değil yani (çok uzun vadede bir olumsuzluk belki oluşabilir ,erken aşınma gibi)

    bu arada sizin aracınızın tam marka modelini verin ,sizin adınıza biz araştıralım hiç değilse ,cidden çok merak ettim bu nasıl bir araç ki, bir motor yağı ile 15 km. mesafe gidildiğinde büyük hasar oluşuyor ?

    Bence biraz mantıklı düşünün 190.000 kilometredeki arabaya 5w30 yağ koyulmaz ince yağ olduğu için bu kilometredeki araçlarda böyle sorun çıkartır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiyatı uygun çıkarmışlar ne zaman yapacaklar aracı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Fiyatı uygun çıkarmışlar ne zaman yapacaklar aracı?

    Yarın yapacaklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.