Şimdi Ara

Yağ değişiminden sonra motordan gelen ses (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
4
Favori
35.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    sisteme etsikini bilemem ama. parlama derecesi yüksek olan yağlar örneğin, mobil1 ve motul kullananlar, araç göstergesindeki motor sıcaklığının daha düşük olduğunu iddia ediyor. Tabi bu performanslı kullanımlarda anlaşılacak bir durum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tarz katkılar yağ filtresini tıkayabilir , filtre tıkarsa subaplar yağsız çalışır. Ayrıca kaliteli yada orjinal yağ filtresi kullanın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    sisteme etsikini bilemem ama. parlama derecesi yüksek olan yağlar örneğin, mobil1 ve motul kullananlar, araç göstergesindeki motor sıcaklığının daha düşük olduğunu iddia ediyor. Tabi bu performanslı kullanımlarda anlaşılacak bir durum.

    katkıyı mobil 5-30 yağa eklemiştim
    2000 km yağ ikaz yanıp söndü ve sonra yatak sardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Arac hakkinda az birsey bilgi verir misin ? Modeli yili motor falan ?

    2008 model 1.4 motor 140 hp 190.000 kilometrede en son bakımını 177.000 de yaptırmıştım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Motul yağı ziyan edip dandik CAstrol mu koydular vay canına...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboytr

    Motul yağı ziyan edip dandik CAstrol mu koydular vay canına...

    Evet bu yağdan koydular bakın



    http://www.hepsiburada.com/castrol-edge-5w-30-fst-titanium-ll-5-litre-p-HBV0000068X8Y?magaza=TurkOilMarket&wt_gl=cpc.tum.genel-mobil.pla&gclid=EAIaIQobChMImaXjmvCd2AIVCi0ZCh2jXQBFEAkYBCABEgIIg_D_BwE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kesin yağ katkısı bu duruma getirmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an cidden merak etmeye başladım ben de.. Ama benim tahminim son yağ değişiminde değil önceden gelen bir problemden olmalı... Çünkü yağ ile sübapların hiçbir alakası yok, yani sübapların eğilmesine neden olacak kadar yok... İlk başta ben de buji diye düşünmüştüm ama ucu biraz karanlık gibi gözüküyor....

    Son dönemlerde yakıtta artış görüyor muydunuz ? Aşırı duman veya çok az da olsa zor çalışma ?

    Ki usta da bunu söyleyecektir, önceden gelen sorun varmış arkadaşım, bizle ne alakası var deyip sizin sinirlerinizi zıplatacaktır. Çok sağlam bir şekilde gidin yoksa kavga ihtimali bile var, motor revize dediğin 5 bin liraları bulan ve geçen bir olay...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Şu an cidden merak etmeye başladım ben de.. Ama benim tahminim son yağ değişiminde değil önceden gelen bir problemden olmalı... Çünkü yağ ile sübapların hiçbir alakası yok, yani sübapların eğilmesine neden olacak kadar yok... İlk başta ben de buji diye düşünmüştüm ama ucu biraz karanlık gibi gözüküyor....

    Son dönemlerde yakıtta artış görüyor muydunuz ? Aşırı duman veya çok az da olsa zor çalışma ?

    Ki usta da bunu söyleyecektir, önceden gelen sorun varmış arkadaşım, bizle ne alakası var deyip sizin sinirlerinizi zıplatacaktır. Çok sağlam bir şekilde gidin yoksa kavga ihtimali bile var, motor revize dediğin 5 bin liraları bulan ve geçen bir olay...

    Önceden yakıt artışı yoktu ama egzozdan beyaz duman atıyordu zor çalışma oluyordu marşa bastığımda 1.de değil 2.de çalışıyordu araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    yağ değğişiminden önce değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    yağ değğişiminden önce değil mi ?

    Evet yağ değişiminden önce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Şu an cidden merak etmeye başladım ben de.. Ama benim tahminim son yağ değişiminde değil önceden gelen bir problemden olmalı... Çünkü yağ ile sübapların hiçbir alakası yok, yani sübapların eğilmesine neden olacak kadar yok... İlk başta ben de buji diye düşünmüştüm ama ucu biraz karanlık gibi gözüküyor....

    Son dönemlerde yakıtta artış görüyor muydunuz ? Aşırı duman veya çok az da olsa zor çalışma ?

    Ki usta da bunu söyleyecektir, önceden gelen sorun varmış arkadaşım, bizle ne alakası var deyip sizin sinirlerinizi zıplatacaktır. Çok sağlam bir şekilde gidin yoksa kavga ihtimali bile var, motor revize dediğin 5 bin liraları bulan ve geçen bir olay...

    Yağın nasıl sübapla alakası yok örnek veriyorum 5w40 yerine 15w40 kullanılırsa bu sübapları etkilemez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ değişiminden önce böyle sorunlar vardı ise keşke daha önce başvursaydınız yetkili teknik servise, bunlar çok teknolojik ve maliyetli motorlar, böyle durumlar ihmale gelmez...

    Sübap eğilmesi demek hiç basit bir olay değil, daha önce siz veya bir başkası arabayı soğukken zorladı mı ? Yani araba soğuk iken 7 bin devre dayandırıldı mı ? Böyle bir şey sübaplarda eğilme sorunlarına yol açabilir...
  • Sorun kötü gibi duruyor, bakım öncesi bilgiyi parça parça vermişsiniz burada. Yağ değişimleri düzenli yapıldı mı? Katkı maddesi neden kullanma ihtiyacı hissettiniz? Öncesinde ses varmıydı? Takılan bujiler orjinal mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle yağ markasıyla alakası yok bu işin. Bence başka bir şey neden oldu bu soruna. Eğer yetkili servistekiler yağ derse kafadan sallıyorlardır. Ayrıca hiçbir araca yağ katkısı yok motor temizleyici gibi saçma sapan ürünleri koymayın. 20 yıllık aracın kullanma kılavuzunda bile yazıyor kesinlikle yağ haricinde bir şey koymayın diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    Hocam motorun çalışma prensibinden ötürü sübaplar zaten yağın içinde veya yağlama ile çalışması gereken parçalar değillerdir, direkt olarak yağ ile temasları olmamasından ötürü yağın sübapları etkilemesi zordur.

    Ancak; sübap yayları özelliğini aşırı hararette veya aşırı soğuklarda koruyamamış olmasından dolayı sübabın gerekli zamanda silindir stork alanından çekilememiş olmasından dolayı eğilmeler olabilir, bunun da yağdan çok motorun üst kısmı ile alakası vardır. Ki bu arabalar da üstten egzantrikli arabalar, egzantrik milleri de motorun alt parçaları gibi (krank, piston kolları vs) sürekli yağın içinde bulunan daha doğrusu yağ ile yıkanan parçalar değiller... Sübap arızasının yağ ile alakası yok demiyorum, o kadar kısa bir sürede sübapların hareketlerini kısıtlayıp eğilmesini sağlayacak kadar etkili olmadığını söylüyorum... Sonuçta hiç yağ yok değil motorda, iyi kötü yine de bir yağ konulmuş, uzun vadede motora ve motorun parçalarına aşırı zararlar verebilir ancak bu kadar kısa sürede sübap eğme çok çok zor gözüküyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Sorun kötü gibi duruyor, bakım öncesi bilgiyi parça parça vermişsiniz burada. Yağ değişimleri düzenli yapıldı mı? Katkı maddesi neden kullanma ihtiyacı hissettiniz? Öncesinde ses varmıydı? Takılan bujiler orjinal mi?

    Bujiler orijinal yağ filtresi orijinal yağ katkısı her yağ değişiminden sonra ekleniyordu zaten ama hiç böyle sorun olmamıştı yağ katkısından olabilir mi bu durum ama yağ katkısından olsa daha önce olurdu demi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor takozlarında falan sorun olmasın piston vuruyor falan dedim ama belkide motor takozlarından falan yapıyor bu sesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Yağsız kalmadığı sürece bir motor, yanlış yağ seçiminden yada katkı kullanımından 10-15 km de motoru öldürecek kadar zarar görmez. Ancak şu olabilir kullanılan katkı yağlama sisteminde biryerleri tıkayıpta motora yeterli yağ gitmesini engelledi ise bir sıkıntı olmuş olabilir ama bu durumda da aracın düşük yağ basıncı uyarısı vermesi gerekirdi ki sizde vermemiş sanırım bir hata

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Hocam yağ değişiminden önce böyle sorunlar vardı ise keşke daha önce başvursaydınız yetkili teknik servise, bunlar çok teknolojik ve maliyetli motorlar, böyle durumlar ihmale gelmez...

    Sübap eğilmesi demek hiç basit bir olay değil, daha önce siz veya bir başkası arabayı soğukken zorladı mı ? Yani araba soğuk iken 7 bin devre dayandırıldı mı ? Böyle bir şey sübaplarda eğilme sorunlarına yol açabilir...

    Egzozdan beyaz duman atma problemiyle gittim servise duman değil buhar endişe edilecek durum yok demişlerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.