Şimdi Ara

Yağ değişiminden sonra motordan gelen ses (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
4
Favori
35.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    quote:

    Oil Pressure Engine Off ve Turbonun yağsız kalması

    Bu hafta sonu ufak kaçamak yapalım dedim. Gökçeadada arabayı selden kurtardım derken. İstanbula dönüş yolunda yağ pompamı kaybettim. Araba yağlama yapmadı. Kınalı gişelerden girdikten sonra oldu ve ailecek orada yapabilecek birşey olmadığı için akıllı arabamı dinlemedim ve en yakın benzinlikten yağ alıp aralıklar döke döke Büyükçekmece Atirus önüne kadar geldim ki akıllı araba yeter dedi ve motor arıza diyince arabayı sağa çekip motoru kapadım.



    Sonuç olarak yağ pompası ve turbo gitti.



    Ustanın dediğine göre aslında arabayı şyi dinlemek lazım dedi. Yağ pompasından gelen sesi anlaşılsa şdi kronik olarak değişecek ufak bir demir parça ile 3-4 cm uzunluğunda alyan altıgen bir demir ile boşluk yapmadan devir daim yapmadan önce değişip tüm bir pompayı kaybetmenin önüne geçilebileceğini dile getirdi. Bende sizde ne kulak varmış dedim.



    Aslında zati biraz turbodan gelen ses ve geçikme ise yağlanmadığı için turbonun ölümüne neden oldu diyebilirim. 80 binde olmasına rağmen 2009 mart çıkışlı 170lik için gayet iyi sanırsam.



    En son ise yağ pompası turbo 10bin bakım akü ile 3800tl lil bir masraf oldu.



    Resimler ise çıkan parçalar.



    Umarım sizlerde bu konuda dikkat edersiniz. Özellikle yağ pompası enjektör ve turbo passatlarımızın kronik karın ağrılarıymış.




    Arabayi kullanmayin, servise cektirin.

    Çekici ile götüreyim en iyisi demi

    masrafı sorun olmazsa öyle yapın
    bence çekici gerektirecek kadar büyük problem yok
    yine de göstertin




  • Arayın durumu söyleyin.

    Tsi motorlarda yağ filtresi takılırken arada conta kalabiliyor. Daha doğrusu söken usta contanın orada kaldığını farketmiyor ve yeni filtreyi takıyor. Çift conta kalın olduğu için araç yağ yetiştiremiyor. Kullanmasanız iyi olur.

    (Metal tip yağ filtresi için geçerli)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    quote:

    Oil Pressure Engine Off ve Turbonun yağsız kalması

    Bu hafta sonu ufak kaçamak yapalım dedim. Gökçeadada arabayı selden kurtardım derken. İstanbula dönüş yolunda yağ pompamı kaybettim. Araba yağlama yapmadı. Kınalı gişelerden girdikten sonra oldu ve ailecek orada yapabilecek birşey olmadığı için akıllı arabamı dinlemedim ve en yakın benzinlikten yağ alıp aralıklar döke döke Büyükçekmece Atirus önüne kadar geldim ki akıllı araba yeter dedi ve motor arıza diyince arabayı sağa çekip motoru kapadım.



    Sonuç olarak yağ pompası ve turbo gitti.



    Ustanın dediğine göre aslında arabayı şyi dinlemek lazım dedi. Yağ pompasından gelen sesi anlaşılsa şdi kronik olarak değişecek ufak bir demir parça ile 3-4 cm uzunluğunda alyan altıgen bir demir ile boşluk yapmadan devir daim yapmadan önce değişip tüm bir pompayı kaybetmenin önüne geçilebileceğini dile getirdi. Bende sizde ne kulak varmış dedim.



    Aslında zati biraz turbodan gelen ses ve geçikme ise yağlanmadığı için turbonun ölümüne neden oldu diyebilirim. 80 binde olmasına rağmen 2009 mart çıkışlı 170lik için gayet iyi sanırsam.



    En son ise yağ pompası turbo 10bin bakım akü ile 3800tl lil bir masraf oldu.



    Resimler ise çıkan parçalar.



    Umarım sizlerde bu konuda dikkat edersiniz. Özellikle yağ pompası enjektör ve turbo passatlarımızın kronik karın ağrılarıymış.




    Arabayi kullanmayin, servise cektirin.

    Çekici ile götüreyim en iyisi demi

    masrafı sorun olmazsa öyle yapın
    bence çekici gerektirecek kadar büyük problem yok
    yine de göstertin

    Büyük problem yokmu bu arabada yani motor resmen çatır çatır ses çıkartıyor nasıl büyük problem yok bu araba 10 yaşında bile yoktur belkide 90 model şahinden beter çalışıyor bence yürütülmemeli çekici ile götürülmesi mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ cubuğu contası yada yağ kapağı contası, özetle tam oturmamış ve iç sesi duymanıza neden oluyor. Diye düşünüyorum
    Arkadaşlar aklınızda bulunsun gerek yağ çubuğu gerekse yağ kapağı contası, tam oturmaz yada eskimiş ise motor sesi farklılaşır. Bu contalar kirden tozdan vs koruduğu gibi ses yalıtımıda yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 21 Aralık 2017; 19:34:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurusl


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    quote:

    Oil Pressure Engine Off ve Turbonun yağsız kalması

    Bu hafta sonu ufak kaçamak yapalım dedim. Gökçeadada arabayı selden kurtardım derken. İstanbula dönüş yolunda yağ pompamı kaybettim. Araba yağlama yapmadı. Kınalı gişelerden girdikten sonra oldu ve ailecek orada yapabilecek birşey olmadığı için akıllı arabamı dinlemedim ve en yakın benzinlikten yağ alıp aralıklar döke döke Büyükçekmece Atirus önüne kadar geldim ki akıllı araba yeter dedi ve motor arıza diyince arabayı sağa çekip motoru kapadım.



    Sonuç olarak yağ pompası ve turbo gitti.



    Ustanın dediğine göre aslında arabayı şyi dinlemek lazım dedi. Yağ pompasından gelen sesi anlaşılsa şdi kronik olarak değişecek ufak bir demir parça ile 3-4 cm uzunluğunda alyan altıgen bir demir ile boşluk yapmadan devir daim yapmadan önce değişip tüm bir pompayı kaybetmenin önüne geçilebileceğini dile getirdi. Bende sizde ne kulak varmış dedim.



    Aslında zati biraz turbodan gelen ses ve geçikme ise yağlanmadığı için turbonun ölümüne neden oldu diyebilirim. 80 binde olmasına rağmen 2009 mart çıkışlı 170lik için gayet iyi sanırsam.



    En son ise yağ pompası turbo 10bin bakım akü ile 3800tl lil bir masraf oldu.



    Resimler ise çıkan parçalar.



    Umarım sizlerde bu konuda dikkat edersiniz. Özellikle yağ pompası enjektör ve turbo passatlarımızın kronik karın ağrılarıymış.




    Arabayi kullanmayin, servise cektirin.

    Çekici ile götüreyim en iyisi demi

    masrafı sorun olmazsa öyle yapın
    bence çekici gerektirecek kadar büyük problem yok
    yine de göstertin

    Büyük problem yokmu bu arabada yani motor resmen çatır çatır ses çıkartıyor nasıl büyük problem yok bu araba 10 yaşında bile yoktur belkide 90 model şahinden beter çalışıyor bence yürütülmemeli çekici ile götürülmesi mantıklı

    Bu takır takır ses pistonlardan geliyor olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Onurusl


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    quote:

    Oil Pressure Engine Off ve Turbonun yağsız kalması

    Bu hafta sonu ufak kaçamak yapalım dedim. Gökçeadada arabayı selden kurtardım derken. İstanbula dönüş yolunda yağ pompamı kaybettim. Araba yağlama yapmadı. Kınalı gişelerden girdikten sonra oldu ve ailecek orada yapabilecek birşey olmadığı için akıllı arabamı dinlemedim ve en yakın benzinlikten yağ alıp aralıklar döke döke Büyükçekmece Atirus önüne kadar geldim ki akıllı araba yeter dedi ve motor arıza diyince arabayı sağa çekip motoru kapadım.



    Sonuç olarak yağ pompası ve turbo gitti.



    Ustanın dediğine göre aslında arabayı şyi dinlemek lazım dedi. Yağ pompasından gelen sesi anlaşılsa şdi kronik olarak değişecek ufak bir demir parça ile 3-4 cm uzunluğunda alyan altıgen bir demir ile boşluk yapmadan devir daim yapmadan önce değişip tüm bir pompayı kaybetmenin önüne geçilebileceğini dile getirdi. Bende sizde ne kulak varmış dedim.



    Aslında zati biraz turbodan gelen ses ve geçikme ise yağlanmadığı için turbonun ölümüne neden oldu diyebilirim. 80 binde olmasına rağmen 2009 mart çıkışlı 170lik için gayet iyi sanırsam.



    En son ise yağ pompası turbo 10bin bakım akü ile 3800tl lil bir masraf oldu.



    Resimler ise çıkan parçalar.



    Umarım sizlerde bu konuda dikkat edersiniz. Özellikle yağ pompası enjektör ve turbo passatlarımızın kronik karın ağrılarıymış.




    Arabayi kullanmayin, servise cektirin.

    Çekici ile götüreyim en iyisi demi

    masrafı sorun olmazsa öyle yapın
    bence çekici gerektirecek kadar büyük problem yok
    yine de göstertin

    Büyük problem yokmu bu arabada yani motor resmen çatır çatır ses çıkartıyor nasıl büyük problem yok bu araba 10 yaşında bile yoktur belkide 90 model şahinden beter çalışıyor bence yürütülmemeli çekici ile götürülmesi mantıklı

    Bu takır takır ses pistonlardan geliyor olabilir mi

    Evet piston etek sesi motor komple yapılması gerekebilir sakın yürütme motoru kitler benden söylemesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bakım sonrası aracın bu hale geldiğinden emin misiniz?
    Bakımda yapılanlar belli. Bu sesi oluşturabilecek tek değişim bujiler. Buji değişiminde bir hata yapıldığı çok açık. Usta bununla ilgili sadece yağ değişimi yapıp sizi geri göndermiş ve siz ses çıkarmamışsınız. Çok enteresan.
    Hemen çekici ücretini ustaya ödetip servise çektirmeniz gerekirdi. Büyük masraflar çıkarsa ustadan parayı almanız gerekir. Bunun için de ispat gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerasuslu

    Bakım sonrası aracın bu hale geldiğinden emin misiniz?
    Bakımda yapılanlar belli. Bu sesi oluşturabilecek tek değişim bujiler. Buji değişiminde bir hata yapıldığı çok açık. Usta bununla ilgili sadece yağ değişimi yapıp sizi geri göndermiş ve siz ses çıkarmamışsınız. Çok enteresan.
    Hemen çekici ücretini ustaya ödetip servise çektirmeniz gerekirdi. Büyük masraflar çıkarsa ustadan parayı almanız gerekir. Bunun için de ispat gerekir.

    Bujilerden dolayı böyle aşırı ses çıkmaz arabadan sesin motordan geldiği belli yinede kendisi bilir başka ustaya falan götürsün ama benim aklıma yağ pompası, yağ filtresi, falan geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşuna 100-150 lira fazla verin serviste yaptırın demiyoruz. Usta musta boş iş. Çoğu barajı aşacak kapasitesi olmayan, iki cümleyi zor kuran, aç kalmasınlar diye sanayiye yazdırılan çocuklar. Bunlar büyüyüp usta adını alsa ne olur. Hem fatura vermez vergi kaçırır ülkeyi zarara uğratır, hem de bir sorun oldu mu arkasında durmaz her suçu sana yükler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    Boşuna 100-150 lira fazla verin serviste yaptırın demiyoruz. Usta musta boş iş. Çoğu barajı aşacak kapasitesi olmayan, iki cümleyi zor kuran, aç kalmasınlar diye sanayiye yazdırılan çocuklar. Bunlar büyüyüp usta adını alsa ne olur. Hem fatura vermez vergi kaçırır ülkeyi zarara uğratır, hem de bir sorun oldu mu arkasında durmaz her suçu sana yükler

    Araba şuan yetkili serviste yanlış yağ kullanılmış diyorlar motoru açıp bakacaklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    Bujilere dikkat edin. Kabloların sırası doğru mu ona bakın. Sırası yanlış takılmış ise bu sesi yapıyor olabilir. Yağla ilgili sorun bu kadar kısa vadede olmazdı, belki uygun yağ filtresi takılmadı yada montaj hatası yapıldı veya filtrede üretim hatası vardı. İlk önce bujileri kontrol edin. Motorda elle hissedilir bir titreme var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    hava sıcak olsa haklı olabilirler
    lpg li araca çöl sıcağında 5-30 yağ koymuştum ve iki bin kilometre sonra yatak sarmıştı
    yağ problemi hemen ortaya çıkmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeyKalDa -- 22 Aralık 2017; 11:14:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    Bujilere dikkat edin. Kabloların sırası doğru mu ona bakın. Sırası yanlış takılmış ise bu sesi yapıyor olabilir. Yağla ilgili sorun bu kadar kısa vadede olmazdı, belki uygun yağ filtresi takılmadı yada montaj hatası yapıldı veya filtrede üretim hatası vardı. İlk önce bujileri kontrol edin. Motorda elle hissedilir bir titreme var mı?

    Evet bazen titreme yapıyor hatta motor sallanıyor resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    hava sıcak olsa haklı olabilirler
    lpg li araca çöl sıcağında 5-30 yağ koymuştum ve iki bin kilometre sonra yatak sarmıştı
    yağ problemi hemen ortaya çıkmaz

    Kışın ince yağ yazın kalın yağ kullanmak gerekli demi doğru olan bu zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    hava sıcak olsa haklı olabilirler
    lpg li araca çöl sıcağında 5-30 yağ koymuştum ve iki bin kilometre sonra yatak sarmıştı
    yağ problemi hemen ortaya çıkmaz

    Kışın ince yağ yazın kalın yağ kullanmak gerekli demi doğru olan bu zaten

    evet
    kışın kalın yağ kullanmak zarar vermez ama motor zor çalışır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Bujinin biri ateşleme yapmiyor olabilir

    Benimde aklıma bu geldi , yeni takılan bujilerden biri arızalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG


    quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Bujinin biri ateşleme yapmiyor olabilir

    Benimde aklıma bu geldi , yeni takılan bujilerden biri arızalı olabilir.

    Motora bişey küt küt vuruyor ama elimi koyduğum zaman hissediyorum bujiyle alakalı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Auqmen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçmiş olsun
    yanlış yağ bu kadar sorun yapmaz en azından 1.000 km yol yaptıktan sonra sorun çıkarırdı

    Hep mobil kullanıyordum motül bu kadar sorun yaratır mı servisteki adam 5w30 koyulmaz bu arabaya dedi bunun standart yağı 10w40 dedi bana saçma geldi ama bilmiyorum yinede neden böyle oldu

    Benim bildiğim motül ün vw standardını 504.00 karşılayan yağı, motul spesific ve 8100 Xclean+
    sizin aldığınız yağ 8100 xclean FE karşılamıyor. Biraz inceleyin.

    Bu kadar isim benzerliği olan yağıda herkez karıştır gerçi. 5w30 olarak bir sürü çeşit var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 22 Aralık 2017; 12:16:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.