Şimdi Ara

YAĞ DEĞİŞTİRMEDEN 215000 KM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
3.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi

    gecen haftalarda babamin emanet kangoo suyla yolda 90-100 ile giderken araba stop etti ve kendini kilitledi.tekrar calismadi, stop yazisi yanip sonuyodu.
    tum filtreler +yagi 9 bin km once degismesine ragmen.
    500 lira gibi bir masraf sonucunda sebebin filtre tikanmasi oldugunu ogrendik

    bu da boyle bir animizdir

    *arac,: 2006 kangoo 1.5 dci 85 hp
    depo full e yakin dolu.
    aku vs yeni.
    bakimlari tam.
    500 tl nin yarisindan cogu cekici parasi.dag basinda stop etti.
    fakat magduriyet ; paha bicilemezzz.
    mazotu hep moilden aliyodum.duzenli olarak fullerim ayni yerden ve cok islek bir yer.

    filtre tıkanmasının sebebi kirli yakıt

    her 3-4 haftada bir ayni yerden bu aracin depoyu fulluyorum.
    ailedeki baska bir araci da hep burdan dolduruyoruz.
    daha once ayni aracta ya da diger aracta bir sorun olmadi.

    Filtre tıkanmasının 2 sebebi vardır, 1. si kötü yakıt, 2. si orjinal olmayan mazot filtresidir Hocam. Özellikle Renault DCİ motorlar, orjinal olmayan mazot filtresine karşı çok hassaslar. Mutlaka Mazot filtresi "Renault Mais" veya "Delphi" marka olacak, bosch veya diğer markalardan kullanırsanız kesinlikle sorun çıkartıyor. Benim aracım da Renault DCİ motor. Geçen sene bakım da değiştirmeden önce ustayla merak edip içini açtık, 20.000 km boyunca değişmeyen filtrenin için de bir kaç damla su çok ama çok az tortu vardı, hatta usta "değiştirmeyelim bu filtreyi hep aynı yerden mazot alıyorsan 20.000 km daha gider" dedi ama değiştirim. Bu ara da aracın ilk sahibi de, ben de hep yakıtlarımızı Shell'in kendi işlettiği istasyonlardan almışız, ve hala buna dikkat ediyorum, size de tavsiye ederim.




  • K@sToR kullanıcısına yanıt
    Renault grubunda periyodik bakım aralığı 20 bin km ve yağ olarak ELF kullanılıyor, bir sıkıntısı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    yeni nesil tam sentetik yağlarla 10 bin km de bir bakıma çağırılmak Türkiyedeki satıcı ve servislerin kurnazlığından başka birşey değil. Nasıl multijet'in bakım aralığı 20 bin km'de birse diğer tüm markalar bunu 20 bin'de bir yapabilir ama, bizim ülkede özellikle hava filtresini 5-6 bin km'de bir değiştirmek lazım. tam sentetik yağlar kolay kolay özelliklerini kaybetmiyor. Mesela liqui moly'nin 30-40 bin km'ye kadar giden yağları mevcut. Ben mobil esp, castrol edge, motul'un kaliteli yağlarının 20 bin km rahat dayanabileceğini düşünüyorum.

    Hangı multıjet ? 1.3mjet 10bın km de gırıyor bakıma, senın bahsettıgın dcı olsa gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • videonun başında alındığından beeri sadece bir ya da ikiz yağ değiştirdiğini söylüyor sahibinin. ama en son ne zaman değiştirdiği bilinmiyor. Muhtemelen 70-80bin km dir aynı yağ ile kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Renault grubunda periyodik bakım aralığı 20 bin km ve yağ olarak ELF kullanılıyor, bir sıkıntısı yok

    Renault yurtdışında bakım periyodu 2 yıl yada 30bin km ve tüm araçlar 5 yıl yada 200bin km garantili.
  • Bu aralar çok söz edilen dizel ve daha sonrada benzinli motorların bitmesi sonrası bu sektörde faaliyet gösteren yağdı filtreydi piston, sekman parça üreticileri motorcusu elektrikcisi vs ne yapacak sizce hadi petrol istasyonları şarj istasyonuna dönüştü diyelimde hepsi akü üretecek değil herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tek kelime ile o motorun içinde 4 lt yağ 200 bin km boyunca olamaz...

    Üzerine eklemiş olabilir ancak hiç yağ eklenmemesi imkansız...

    ayrıca turbolu araçta bunu yapamazsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi

    gecen haftalarda babamin emanet kangoo suyla yolda 90-100 ile giderken araba stop etti ve kendini kilitledi.tekrar calismadi, stop yazisi yanip sonuyodu.
    tum filtreler +yagi 9 bin km once degismesine ragmen.
    500 lira gibi bir masraf sonucunda sebebin filtre tikanmasi oldugunu ogrendik

    bu da boyle bir animizdir

    *arac,: 2006 kangoo 1.5 dci 85 hp
    depo full e yakin dolu.
    aku vs yeni.
    bakimlari tam.
    500 tl nin yarisindan cogu cekici parasi.dag basinda stop etti.
    fakat magduriyet ; paha bicilemezzz.
    mazotu hep moilden aliyodum.duzenli olarak fullerim ayni yerden ve cok islek bir yer.

    Eski kangoların fıtratında var 100 kusur binde motor yaptırmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabayı satan biri olsa yağı suyu yeni değişti .dd

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix


    quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi

    gecen haftalarda babamin emanet kangoo suyla yolda 90-100 ile giderken araba stop etti ve kendini kilitledi.tekrar calismadi, stop yazisi yanip sonuyodu.
    tum filtreler +yagi 9 bin km once degismesine ragmen.
    500 lira gibi bir masraf sonucunda sebebin filtre tikanmasi oldugunu ogrendik

    bu da boyle bir animizdir

    *arac,: 2006 kangoo 1.5 dci 85 hp
    depo full e yakin dolu.
    aku vs yeni.
    bakimlari tam.
    500 tl nin yarisindan cogu cekici parasi.dag basinda stop etti.
    fakat magduriyet ; paha bicilemezzz.
    mazotu hep moilden aliyodum.duzenli olarak fullerim ayni yerden ve cok islek bir yer.

    Eski kangoların fıtratında var 100 kusur binde motor yaptırmak.

    araba 185.700 km de hocam.motor sorunsuz, performansi harika, yakit sarfiyati dusuk.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap


    quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    yeni nesil tam sentetik yağlarla 10 bin km de bir bakıma çağırılmak Türkiyedeki satıcı ve servislerin kurnazlığından başka birşey değil. Nasıl multijet'in bakım aralığı 20 bin km'de birse diğer tüm markalar bunu 20 bin'de bir yapabilir ama, bizim ülkede özellikle hava filtresini 5-6 bin km'de bir değiştirmek lazım. tam sentetik yağlar kolay kolay özelliklerini kaybetmiyor. Mesela liqui moly'nin 30-40 bin km'ye kadar giden yağları mevcut. Ben mobil esp, castrol edge, motul'un kaliteli yağlarının 20 bin km rahat dayanabileceğini düşünüyorum.

    Hangı multıjet ? 1.3mjet 10bın km de gırıyor bakıma, senın bahsettıgın dcı olsa gerek

    1.6mj 20bin km 1.5dci 20bin km

    1.6tdi 15bin km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu üzerine şöyle bir soru sorayım bari:



    Örneğin iki farklı araç var aynı yağı kullanıyorlar. Ama biri 10bin diğeri 15bin km de 1 bakıma gidilmesi gerekiyor. Tuhaf değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Konu üzerine şöyle bir soru sorayım bari:



    Örneğin iki farklı araç var aynı yağı kullanıyorlar. Ama biri 10bin diğeri 15bin km de 1 bakıma gidilmesi gerekiyor. Tuhaf değil mi?





    Düzenbazlık var demek ki.

    Toyota da 10.000 km bakım yapıyor bu devirde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Düzenbazlık demek bence doğru değil. Sonuçta özel servise bile götürseler 10binde 1 götürecekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motoru kucağına alsa ne olur zaten 15 bakım kazanmış güncel fiyatlarla 8000 tl cepte.
  • Yağ dayansa Kayışlar dayanmıyor. Denedik oradan biliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 dizel Giulietta için el kitabında 20 bin/1 yıl olarak belirtiyorlardı ama hep 10 binde yaptırıyorum. Özel serviste bir usta hava çok kirli Türkiye'de öyle 15-20 bin beklememek lazım diyordu
  • 21.500 km diye okumuşum meğersem 215.000 km miş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.