Şimdi Ara

yağ eksiltme ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
9.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Şunu unuttum, bu pompanın değişmesi için gereken süre ya da km. nedir? Hepsini birlikte mi değiştireyim, yoksa şimdiden rektefiye için mi saklayayım o parayı? Fazladan 200 YTL istiyorlar da onun için...

    Ve siz olsanız nerede yaptırırsınız, iki katını ödeyip servisinde mi, yarı fiyatına özel serviste mi?


    eğer aracınız garanti kapsamında değilse(ki değil) yetkili servislerden uzak durun..

    ama aracınız yağ yakıyorsa sizin için öncelikli olan triger seti değildir..
  • Bu da son soru olsun, biraz fazla oldu.

    Yetkili servisten uzak durmamın sebebi nedir? Ben de "Km. yüksek zaten, riske atmayayım." düşüncesiyle servise götürmeye karar vermiştim. Servis olmazsa öneriniz nedir? Yan sanayii vs. ne kadar güvenilir? Yarın gidecek araba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LINEBACKER

    5000km de 2 lt yağ eksiltmesi normalmidir yoksa acil bir müdahale gerektirirmi
    araba 94 hyundai excel 1.5


    5000 km de 2 lt yağ eksiltme aracın 10000 km de yağının tamamen bitmesi demektir ve normal bir durum değildir..burada bir örnek vermek gerekirse normal değer 0,05 lt/1000 km olduğuna göre bahsettiğiniz araç 1000 km de 0,4 lt yağ yakmaktadır..yani 1000 km de yarım kiloya yakın yağ eksiltmektedir..bu normal bir durum değil..

    bu konuda bir şeyi de belirtmek isterim..francoli arkadaşımızın dediği gibi 5000 km de yağ biterse motor bitmiştir gibi bir genellemeye yönlendirmek istemiyorum kimseyi..bu göreceli bir kavramdır..örneğin 1,2 hacimli motorlar 3,5 lt yağ alır..1,6 lar 4 lt civarı,2.0 motorlar 5-6 lt civarı yağ alırlar..her üç motorun da 1000 km de 1 lt yağ eksilttiğini varsayalım..yağı ilk önce bitecek olan 1,2 hacimli olandır..o yüzden benim size önerim

    eğer aracınız bir şekilde normal düzeylerden fazla yağ eksiltiyorsa mutlaka bir ustaya gösterin..erken müdahele her zaman sizin kazancınızdır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Bu da son soru olsun, biraz fazla oldu.

    Yetkili servisten uzak durmamın sebebi nedir? Ben de "Km. yüksek zaten, riske atmayayım." düşüncesiyle servise götürmeye karar vermiştim. Servis olmazsa öneriniz nedir? Yan sanayii vs. ne kadar güvenilir? Yarın gidecek araba.


    üzülerek söylemeliyim ki aracınızın km si model yılına göre çok yüksek..ayrıca aracınızda yağ yakma gibi bir problem var..yetkili servise gittiğinizde aracınız orjinal parçalar kullanılarak onarılacaktır ki ford firmasının orjinal parça sağlayıcısı motocraft tır..diğer taraftan aynı(hatta daha kaliteli) özelliklerde bosch parçalar kullanıp özel bir serviste daha ucuz maaliyetlerle olayı halletmek mümkündür..fakat aracınızın durumu düşünüldüğünde benim görüşüme göre motor rektifiyesi gerekiyor..bence öncelikle buna yönelin..ama rektifiyeden sonra motor daha ne kadar hizmet eder o konuda kehanet yoluyla bir yorum yapılabilir ancak




  • Rektefiye zaten motorun yenilenmesi değil midir? Sonuçta 200.000 gittiyse, yeni bir motorla 200.000 daha gidemez mi?(Kullanıma göre değişmekle birlikte) Son cümle kafamı karıştırdı.

    Triger ses yapmaya başlamış. Bu nedenle değiştirmek gerekiyor acilen. 100.000'i geçmiş triger. Bosch daha kaliteli ise birşey diyemem, ancak servis daha güvenilirdir ve daha kaliteli parça, daha kaliteli işçilik kullanır diye düşünmüştüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Rektefiye zaten motorun yenilenmesi değil midir? Sonuçta 200.000 gittiyse, yeni bir motorla 200.000 daha gidemez mi?(Kullanıma göre değişmekle birlikte) Son cümle kafamı karıştırdı.

    Triger ses yapmaya başlamış. Bu nedenle değiştirmek gerekiyor acilen. 100.000'i geçmiş triger. Bosch daha kaliteli ise birşey diyemem, ancak servis daha güvenilirdir ve daha kaliteli parça, daha kaliteli işçilik kullanır diye düşünmüştüm.



    rektifiye denilen işlem halen kullandığınız motora uygulanan bir işlemdir..bu konu hep yanlış anlaşılmıştır..rektifiye işlemi aracınızın üzerindeki motor bloğuna ve üst kapağa uygulanan bir işlemdir ve maalesef motor ömrünü ikiye katlamaz..motor yenilemek demek aracın motorunun çıkarılıp yerine yeni bir motor takılması olayıdır..o yüzden bu kavram kargaşasının bir an önce çözümlenmesi gerekir..

    ford servisleri ülkemizdeki sorunlu servisler sıralamasında en başta giden markalardan biridir..ford marka olarak sorunlu değildir ama ülkemizde işe otosan karıştığından ford servislerinden memnun olan tüketici sayısı iki elin parmaklarından fazla değildir..ayrıca her aracın yetkili servisi pahalıdır..ama siz parayı veririm içim rahat eder diyorsanız yetkili servise gidin derim..ama aynı işlemi aynı kalitede malzeme ile(usta becerisi ayrı bir kriterdir) halletme imkanı var...




  • Ancak focuslarda gömlek değişmediği için, blok komple değiştiği için rektefiye biraz daha yenilemeye yaklaşıyor sanırım. Bu maliyet açısından kötü olsa da daha çok yenileme olduğundan iyi de olmalı.

    Bosch öneriyor olmalısınız. Ankara'da özellikle bildiğiniz bir yer varsa öğrenmek isterim.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    İyi akşamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Ancak focuslarda gömlek değişmediği için, blok komple değiştiği için rektefiye biraz daha yenilemeye yaklaşıyor sanırım. Bu maliyet açısından kötü olsa da daha çok yenileme olduğundan iyi de olmalı.

    Bosch öneriyor olmalısınız. Ankara'da özellikle bildiğiniz bir yer varsa öğrenmek isterim.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    İyi akşamlar.


    maalesef Ankara da bildiğim bir servis yok..Fakat Bosch firmasının Ankara servislerinde bu uygulamayı yaptırabilirsiniz..Bu forumda Yazılımcı Online nickli bir arkadaşımız toyota marka aracına bosch servislerinde triger sistemi uygulamıştı..Kendisi ile irtibata geçerseniz size yardımcı olacaktır...

    hatta ismini verdiğim arkadaşımıza ben sizin adınıza bir pm gönderiyorum..sizinle irtibata geçecektir...iyi geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 2 Nisan 2007; 0:26:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: LINEBACKER

    5000km de 2 lt yağ eksiltmesi normalmidir yoksa acil bir müdahale gerektirirmi
    araba 94 hyundai excel 1.5


    5000 km de 2 lt yağ eksiltme aracın 10000 km de yağının tamamen bitmesi demektir ve normal bir durum değildir..burada bir örnek vermek gerekirse normal değer 0,05 lt/1000 km olduğuna göre bahsettiğiniz araç 1000 km de 0,4 lt yağ yakmaktadır..yani 1000 km de yarım kiloya yakın yağ eksiltmektedir..bu normal bir durum değil..

    bu konuda bir şeyi de belirtmek isterim..****li arkadaşımızın dediği gibi 5000 km de yağ biterse motor bitmiştir gibi bir genellemeye yönlendirmek istemiyorum kimseyi..bu göreceli bir kavramdır..örneğin 1,2 hacimli motorlar 3,5 lt yağ alır..1,6 lar 4 lt civarı,2.0 motorlar 5-6 lt civarı yağ alırlar..her üç motorun da 1000 km de 1 lt yağ eksilttiğini varsayalım..yağı ilk önce bitecek olan 1,2 hacimli olandır..o yüzden benim size önerim

    eğer aracınız bir şekilde normal düzeylerden fazla yağ eksiltiyorsa mutlaka bir ustaya gösterin..erken müdahele her zaman sizin kazancınızdır

    CEWAP İÇİN TEŞEKKÜRLER
    servise götürdüm adam hararet yaptırmazsan 3-4 sene daha seni idare eder dedi
    ben zaten 1-1,5 sene içinde satmayı düşünüyorum
    sizce uğraşmaya değermi yoksa hiçbir müdahale yaptırmadan mı satayım
    araç 130.000km de gözüküyor ama emin değilim km ile oynanmışta olabilir benden önce

    bu arada lpg li ve yokuşlarda çok zorlanıyor
    tırlar kamyonlar bile geçiyor nerdeyse. yani 50-60 la filan çıkıyor yokuşları D de
    1000kg otomatik 1.5 ve lpg li bir araç için normalmidir bu durum yoksa motor bitikmi(karburatörlü)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LINEBACKER -- 3 Nisan 2007; 3:02:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rebelling

    merhabalar,
    bugün yağ değişimine 3000 km daha olmasına rağmen araçta hiç yağ kalmadığını farkettim ve haliyle yağ değişimi yaptık ... araç 96 astra ve 122000 km de ... sebep ne olabilir arkadaşlar ? sbep sanırım eski teknoloji motor olmasından kaynaklı ama yinede sormak istedim. bu arada aşırı yük taşımayla alakası olabilir mi ?
    teşekkürler



    1.6 ecotec motorlar 10.000 km de 0,5-1 lt yag eksiltiyor normalde. bu süre içinde yag eklemediysen yagin eksilmesi normal.. ben ayni motora 24.000 km de yag degistirdim ve su an 38.000 e geldi. bu sürede 1,5 lt yag ekledim. senin de aracinda hiç yag kalmamasi mümkün degil. ama merak ettigim yag uyari isigi hiç mi yanmadi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Yukarda anlatılanlara göre 5000'de tamamı tükenirse motor bitik. Sizde ise yaklaşık yarısı tükeniyor. Bu durumda aracınızın motor aşınması yarılamış durumda. Kilometresi de önemli aracın. Bilmem Sn. Türbülans ne der?

    sen merak etme o motor bıtmemıstır normal sartlarda en kötü motor 200,000km yol gidebilir aracın zamanla yağ eksıltmeye başlaması normaldir ama bı çok fazla oluyosa bır sorun vardır.yanlız yukarıda buyuk mıktarda rektifiyelerden felan bahsedilmiş genelde bukadar buyuk sorun açıcak motorlar tamamen bıtmış motorlara yapılır.Senın egzosttan mavı duman atıyosa sorunun daha ciddidir.Ama sen onu bır ustaya goz attır onlar durumu anlar bakınca bakmadan bukadar tahmın edılebılır.Unutmadan bazı motorlar yapılışı gereği bazı yağ yakma problemı vardır bunuda unutmamaklazım SLX motorlarıda yağ yakardı eksiltirdi yanı bmw motorlarındada böyle bir sorun var 100,000 sonralarında genelde motorlar yağ yakar.Ama motorun bıtık olduğunu soyleyemeyız zamanla oluşan metal yorgunluğu ve aşınmalar ve bazı contaların eskımesı ile ya yakma işi motorda normalleşmeye başlamıstr.
    son olarak egzosttan atılan mavı dumanın yoğunluğuna bır bak srun buyukse buyuk oranda mavı duman atıcaktr..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 3 Nisan 2007; 7:31:05 >




  • Peki arkadaşlar yakın zamanda yağ değiştireceğim için bu yağ değişimi enjeksiyonlu 16 valf araçlar için önerdiğiniz yağ markası,cinsi ve Lt ne kadardır...Araç 2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1,4 VVTI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nisay50 -- 3 Nisan 2007; 14:25:14 >
  • Ayrıca aracı aldığım zamandan bu zamana yaklaşık 5500 km yapmışım...Aldığım gün yağ çubuğuna baktığımda min ile max tam ortasında idi.Bugün itibari ile min seviyesinin tam üzerinde bu km de bu yağ azalması normalmidir acaba...Daha önce hangi marka ve ne kadar lt konduğu hakkında bilgim yok...Bu konuda bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50

    Ayrıca aracı aldığım zamandan bu zamana yaklaşık 5500 km yapmışım...Aldığım gün yağ çubuğuna baktığımda min ile max tam ortasında idi.Bugün itibari ile min seviyesinin tam üzerinde bu km de bu yağ azalması normalmidir acaba...Daha önce hangi marka ve ne kadar lt konduğu hakkında bilgim yok...Bu konuda bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...


    Otomobilinin egzozundan mavi duman atmıyorsa,, ( kartel den yağ bırakmıyorsa(arabanı parkettiğinyere yağ damlamıyosa,,),, motorun etrafındada fazlaca yağ görmüyosan aracında yağ ile bir sorun yoktur %90 ihtimalle dier olasılıklar düşüktür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50

    Peki arkadaşlar yakın zamanda yağ değiştireceğim için bu yağ değişimi enjeksiyonlu 16 valf araçlar için önerdiğiniz yağ markası,cinsi ve Lt ne kadardır...Araç 2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1,4 VVTI


    o model corollaların 1.4 ve 1.6 vvti motorlarının yağ tüketimi biraz fazladır..toyota servisleri 10w/40 Mobil Super S marka yağ kullanır..kapasite 1.4 lt motor için filtre dahil 4 lt dir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    rektifiye denilen işlem halen kullandığınız motora uygulanan bir işlemdir..bu konu hep yanlış anlaşılmıştır..rektifiye işlemi aracınızın üzerindeki motor bloğuna ve üst kapağa uygulanan bir işlemdir ve maalesef motor ömrünü ikiye katlamaz..



    haklısınız fakat yeni gömlek ve silindirlerin iç yüzeyinin temizlenmesi dahilinde birçok sorun arkada bırakılmış olur, motor dahilinde değişimi veya tamiri mümkün olmayan birşey yoktur bu yüzden ihtiyaçlarını karşılamanız halinde bir motor'un teorik olarak bir ömrü de yoktur, sınırsızdır diyemem ama buna yakındır.. tabiki diyeceksiniz ki motorun %90 ı değiştikten sonra o zaten ayni motor olmuş olmayacak, orada haklısınız, ayrıca rantabl olacağı da söylenemez ama motorun ömrü yoktur bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edilhan -- 3 Nisan 2007; 19:16:05 >




  • İlgilendiğiniz için Prodriver ve Türbülans arkadaşlar tşkrler...Yakın zamanda yağ değişim olacağı için bilgimiz olması iyi oldu...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50

    Peki arkadaşlar yakın zamanda yağ değiştireceğim için bu yağ değişimi enjeksiyonlu 16 valf araçlar için önerdiğiniz yağ markası,cinsi ve Lt ne kadardır...Araç 2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1,4 VVTI


    o model corollaların 1.4 ve 1.6 vvti motorlarının yağ tüketimi biraz fazladır..toyota servisleri 10w/40 Mobil Super S marka yağ kullanır..kapasite 1.4 lt motor için filtre dahil 4 lt dir...



    Peki bu önerdiğiniz yağ markasını o oranda aracımıza koyduğumuzda acaba maksimum kaç km de değişilmesi gerekiyor.Birde Castrol marka 10w/40 öneriliyor.İki yağ arasındaki fark hakkında bilgi verirseniz...Hangisi daha uzun km yapabilmekte ve hangisini önerirsiniz...Tşkrler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: nisay50

    Peki arkadaşlar yakın zamanda yağ değiştireceğim için bu yağ değişimi enjeksiyonlu 16 valf araçlar için önerdiğiniz yağ markası,cinsi ve Lt ne kadardır...Araç 2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1,4 VVTI


    o model corollaların 1.4 ve 1.6 vvti motorlarının yağ tüketimi biraz fazladır..toyota servisleri 10w/40 Mobil Super S marka yağ kullanır..kapasite 1.4 lt motor için filtre dahil 4 lt dir...



    Peki bu önerdiğiniz yağ markasını o oranda aracımıza koyduğumuzda acaba maksimum kaç km de değişilmesi gerekiyor.Birde Castrol marka 10w/40 öneriliyor.İki yağ arasındaki fark hakkında bilgi verirseniz...Hangisi daha uzun km yapabilmekte ve hangisini önerirsiniz...Tşkrler...


    bu araçlarda yağ değiştirme periyodu normalde 10.000 km de birdir..fakat daha önce dediğim gibi bu motorlar önceki ve sonraki nesil toyota motorlarına göre biraz fazla yağ tüketirler..o yüzden daha erken kilometrelerde değiştirilmesi veya takip edilerek eksilme olduğundan tamamlanması önerilir..castrol da çok kaliteli yağdır ama castrol eğer magnetec ise mobilden biraz daha pahalıdır..castrol magnetec daha uzun ömürlü bir yağdır..




  • Peki bu önerdiğiniz yağ markasını o oranda aracımıza koyduğumuzda acaba maksimum kaç km de değişilmesi gerekiyor.Birde Castrol marka 10w/40 öneriliyor.İki yağ arasındaki fark hakkında bilgi verirseniz...Hangisi daha uzun km yapabilmekte ve hangisini önerirsiniz...Tşkrler...


    bu araçlarda yağ değiştirme periyodu normalde 10.000 km de birdir..fakat daha önce dediğim gibi bu motorlar önceki ve sonraki nesil toyota motorlarına göre biraz fazla yağ tüketirler..o yüzden daha erken kilometrelerde değiştirilmesi veya takip edilerek eksilme olduğundan tamamlanması önerilir..castrol da çok kaliteli yağdır ama castrol eğer magnetec ise mobilden biraz daha pahalıdır..castrol magnetec daha uzun ömürlü bir yağdır..


    Bu bilgi için tşkrler...Daha önce dediğim gibi yağ çubuğu Min tam üzerinde...Ama benden önceki araç sahibi yağ değişimini yapmış.En azından ben öyle biliyorum yalnız kafamı karıştıran araba üzerinde direksiyonda takılı araç yağ kartında araç yağ değişim zamanı km 127000-132000 diye yazılı ve araç yağı markası castrol 10w/40 yazıyor...Ben ise şu an 132500 km'deyim...Şimdi diğer topiklerde ve sizin verdiğiniz bilgiler dahilinde normalde 10000 veya en az 8000km deniyor bu yağlar için... ama araç yağ kartı 5000 km yazılmış.Acaba bu castrol yağ magnetec olmadığı içinmidir.Yoksa yanlış yazılmamıdır.Bu yüzden dolayı hiç yağ ekleme yapmadan en iyisi yağı değişmek ve bu önerdiğiniz yağ mobil veya castrol magnetec koyup 10000 takibi yapmak olsa gerek...Tşkrler...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.