Şimdi Ara

yağ eksiltme ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
9.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,
    bugün yağ değişimine 3000 km daha olmasına rağmen araçta hiç yağ kalmadığını farkettim ve haliyle yağ değişimi yaptık ... araç 96 astra ve 122000 km de ... sebep ne olabilir arkadaşlar ? sbep sanırım eski teknoloji motor olmasından kaynaklı ama yinede sormak istedim. bu arada aşırı yük taşımayla alakası olabilir mi ?
    teşekkürler



  • aracınızın yağ eksiltmesinin sebebi motor teknolojisinin eski olmasından değildir..aracınızın motor hacmini belirtmemişsiniz ama eğer 1.6 ise halen son model astralarda kullanılan(ufak tefek geliştirmelerle birlikte) üstten çift egzantrikli 16 subaplı motora sahiptir..yani motor eski teknoloji değildir..bu ölçüde yağ eksiltmesi motorun yağ yaktığı anlamına gelir ki bu durum başınıza biraz masraf çıkarabilir..aşırı yükten ziyade motorun fazlaca zorlanması sebebiyle motor ömrü bitmiş olabilir..eğer motordan bir yağ kaçağı yok ise üst kapak sökülüp subap-segman incelemesi gerekir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    aracınızın yağ eksiltmesinin sebebi motor teknolojisinin eski olmasından değildir..aracınızın motor hacmini belirtmemişsiniz ama eğer 1.6 ise halen son model astralarda kullanılan(ufak tefek geliştirmelerle birlikte) üstten çift egzantrikli 16 subaplı motora sahiptir..yani motor eski teknoloji değildir..bu ölçüde yağ eksiltmesi motorun yağ yaktığı anlamına gelir ki bu durum başınıza biraz masraf çıkarabilir..aşırı yükten ziyade motorun fazlaca zorlanması sebebiyle motor ömrü bitmiş olabilir..eğer motordan bir yağ kaçağı yok ise üst kapak sökülüp subap-segman incelemesi gerekir..
    teşekkürler,
    arac 1,6 ecotec motor . o zaman arac yag yakıyor :( peki ne kadar bi masraf cıkarır tahminen ? veya motor omru bitmisten kastınız nedir ? ne yapmam gerekir bu konuda ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebelling

    teşekkürler,
    arac 1,6 ecotec motor . o zaman arac yag yakıyor :( peki ne kadar bi masraf cıkarır tahminen ? veya motor omru bitmisten kastınız nedir ? ne yapmam gerekir bu konuda ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rebelling

    teşekkürler,
    arac 1,6 ecotec motor . o zaman arac yag yakıyor :( peki ne kadar bi masraf cıkarır tahminen ? veya motor omru bitmisten kastınız nedir ? ne yapmam gerekir bu konuda ?


    eger bir motor yağ yakıyorsa en basitinden segman değişiminden başlayıp motor rektifiyesine giden bir uygulama yapılır hasarın durumuna göre..eğer komple rektifiye gerekirse en iyi ihtimalle 1000-1500 ytl yi gözden çıkarmanız gerekir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 1 Nisan 2007; 16:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: rebelling

    teşekkürler,
    arac 1,6 ecotec motor . o zaman arac yag yakıyor :( peki ne kadar bi masraf cıkarır tahminen ? veya motor omru bitmisten kastınız nedir ? ne yapmam gerekir bu konuda ?


    eger bir motor yağ yakıyorsa en basitinden segman değişiminden başlayıp motor rektifiyesine giden bir uygulama yapılır hasarın durumuna göre..eğer komple rektifiye gerekirse en iyi ihtimalle 1000-1500 ytl yi gözden çıkarmanız gerekir..

    Alıntıları Göster
    Konu açılmışken bir şey sormak istiyorum.

    Yeni araçlarda da yağ yakması olabiliyor. Ancak bunun motorunun bittiğini kimse savunmaz herhalde. Bunun sebebi nedir?

    Diğer sorum, yağ yakan araç, ne kadar daha götürür? Örneğin bu araç 3.000 km. kala yağı tüketmiş; normalde 10.000'de yağ değişimi yapılıyorsa, bunu 5.000'de yapmakla sorun çözülmüş olur mu? Yani motor yenileme gibi masraflı bir işi mümkün olduğunca ertelemek için yağ takviyesi yapmanın bir sakıncası var mıdır?

    Bir de, egzosttan mavi duman atma durumu yağ yakma halinde oluyor sanırım. Bazı araçlar yağ yakmasına rağmen egzost dumanı normal renkte. Bu durum, yağ yakışının önemli derecede olmadığının mı göstergesidir?

    120.000, rektefiye için çok erken değil midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi francoli -- 1 Nisan 2007; 16:51:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Konu açılmışken bir şey sormak istiyorum.

    Yeni araçlarda da yağ yakması olabiliyor. Ancak bunun motorunun bittiğini kimse savunmaz herhalde. Bunun sebebi nedir?

    Diğer sorum, yağ yakan araç, ne kadar daha götürür? Örneğin bu araç 3.000 km. kala yağı tüketmiş; normalde 10.000'de yağ değişimi yapılıyorsa, bunu 5.000'de yapmakla sorun çözülmüş olur mu? Yani motor yenileme gibi masraflı bir işi mümkün olduğunca ertelemek için yağ takviyesi yapmanın bir sakıncası var mıdır?

    Bir de, egzosttan mavi duman atma durumu yağ yakma halinde oluyor sanırım. Bazı araçlar yağ yakmasına rağmen egzost dumanı normal renkte. Bu durum, yağ yakışının önemli derecede olmadığının mı göstergesidir?

    120.000, rektefiye için çok erken değil midir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Konu açılmışken bir şey sormak istiyorum.

    Yeni araçlarda da yağ yakması olabiliyor. Ancak bunun motorunun bittiğini kimse savunmaz herhalde. Bunun sebebi nedir?

    Diğer sorum, yağ yakan araç, ne kadar daha götürür? Örneğin bu araç 3.000 km. kala yağı tüketmiş; normalde 10.000'de yağ değişimi yapılıyorsa, bunu 5.000'de yapmakla sorun çözülmüş olur mu? Yani motor yenileme gibi masraflı bir işi mümkün olduğunca ertelemek için yağ takviyesi yapmanın bir sakıncası var mıdır?

    Bir de, egzosttan mavi duman atma durumu yağ yakma halinde oluyor sanırım. Bazı araçlar yağ yakmasına rağmen egzost dumanı normal renkte. Bu durum, yağ yakışının önemli derecede olmadığının mı göstergesidir?

    120.000, rektefiye için çok erken değil midir?


    her motor belli ölçülerde yağ tüketir..fakat bunun bir üst limiti vardır..genel olarak 1000 km de 0.05-0,1 lt arası sarfiyat kabul edilebilir değerlerdir..
    eğer bir motor yağ yakmaya başlamışsa yağ miktarı tamamlandığı sürece kullanılabilir..fakat yağ yakmaya sebep olan durum ortadan kaldırılmadığından bu sürede motor hasar görmeye devam eder..egzozdan atılan dumanın mavi rengi yakılan yağın miktarıyla birebir orantılıdır..normal yağ tüketiminde egzoz dumanının rengi değişmez..
    son olarak motor ömrü kullanımla birebir orantılıdır..düzgün kullanılmış bir motor 200-300 bin km sorunsuz hizmet ederken,çok zorlanmış ve sürekli yüksek devirlerde kullanılmış bir motor 50 bin km de de rektifiye isteyebilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Konu açılmışken bir şey sormak istiyorum.

    Yeni araçlarda da yağ yakması olabiliyor. Ancak bunun motorunun bittiğini kimse savunmaz herhalde. Bunun sebebi nedir?

    Diğer sorum, yağ yakan araç, ne kadar daha götürür? Örneğin bu araç 3.000 km. kala yağı tüketmiş; normalde 10.000'de yağ değişimi yapılıyorsa, bunu 5.000'de yapmakla sorun çözülmüş olur mu? Yani motor yenileme gibi masraflı bir işi mümkün olduğunca ertelemek için yağ takviyesi yapmanın bir sakıncası var mıdır?

    Bir de, egzosttan mavi duman atma durumu yağ yakma halinde oluyor sanırım. Bazı araçlar yağ yakmasına rağmen egzost dumanı normal renkte. Bu durum, yağ yakışının önemli derecede olmadığının mı göstergesidir?

    120.000, rektefiye için çok erken değil midir?


    her motor belli ölçülerde yağ tüketir..fakat bunun bir üst limiti vardır..genel olarak 1000 km de 0.05-0,1 lt arası sarfiyat kabul edilebilir değerlerdir..
    eğer bir motor yağ yakmaya başlamışsa yağ miktarı tamamlandığı sürece kullanılabilir..fakat yağ yakmaya sebep olan durum ortadan kaldırılmadığından bu sürede motor hasar görmeye devam eder..egzozdan atılan dumanın mavi rengi yakılan yağın miktarıyla birebir orantılıdır..normal yağ tüketiminde egzoz dumanının rengi değişmez..
    son olarak motor ömrü kullanımla birebir orantılıdır..düzgün kullanılmış bir motor 200-300 bin km sorunsuz hizmet ederken,çok zorlanmış ve sürekli yüksek devirlerde kullanılmış bir motor 50 bin km de de rektifiye isteyebilir..

    Alıntıları Göster
    Sn. Türbülans,

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Ancak şunu anlayamadım:

    Ben 200.000'de bir araba aldım. Haliyle yağ eksiltiyor.

    Demişsiniz ki motor zarar görmeye devam eder.

    Şimdi arabamın diyelim ki şu anda segmanlarının yenilenmesi gerekiyor.Ancak ben yağ ekleyerek 100.000 daha gitsin, diye düşünüyorum. 100-150.000 sonra komple değişir, diye düşünüyorum.

    Ancak, "motor zarar görmeye devam eder." demişsiniz. Yani ben şu anda segmanları yenilesem de yine zaten bir miktar aşınmış olan gömlekler aşımaya yeni segmanlarla da devam edecek, değil mi?

    Yoksa yenilenmeyen segmanlar, gömleğe ve diğer aksama, yeni segmandan daha mı çok zarar veriyor?

    Açıklayabilir misiniz?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    palio yağ eksiltme
    11 yıl önce açıldı
    Clio 4 Yağ Eksiltme?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Sn. Türbülans,

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Ancak şunu anlayamadım:

    Ben 200.000'de bir araba aldım. Haliyle yağ eksiltiyor.

    Demişsiniz ki motor zarar görmeye devam eder.

    Şimdi arabamın diyelim ki şu anda segmanlarının yenilenmesi gerekiyor.Ancak ben yağ ekleyerek 100.000 daha gitsin, diye düşünüyorum. 100-150.000 sonra komple değişir, diye düşünüyorum.

    Ancak, "motor zarar görmeye devam eder." demişsiniz. Yani ben şu anda segmanları yenilesem de yine zaten bir miktar aşınmış olan gömlekler aşımaya yeni segmanlarla da devam edecek, değil mi?

    Yoksa yenilenmeyen segmanlar, gömleğe ve diğer aksama, yeni segmandan daha mı çok zarar veriyor?

    Açıklayabilir misiniz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Sn. Türbülans,

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Ancak şunu anlayamadım:

    Ben 200.000'de bir araba aldım. Haliyle yağ eksiltiyor.

    Demişsiniz ki motor zarar görmeye devam eder.

    Şimdi arabamın diyelim ki şu anda segmanlarının yenilenmesi gerekiyor.Ancak ben yağ ekleyerek 100.000 daha gitsin, diye düşünüyorum. 100-150.000 sonra komple değişir, diye düşünüyorum.

    Ancak, "motor zarar görmeye devam eder." demişsiniz. Yani ben şu anda segmanları yenilesem de yine zaten bir miktar aşınmış olan gömlekler aşımaya yeni segmanlarla da devam edecek, değil mi?

    Yoksa yenilenmeyen segmanlar, gömleğe ve diğer aksama, yeni segmandan daha mı çok zarar veriyor?

    Açıklayabilir misiniz?


    bu durumda motorun ne kadar zamandır yağ yaktığı da önemli..sadece segman arızasından dolayı yağ yakıyorsa ve piston ve gömlekler sağlamsa segman değişimi ile olay kurtarılır..fakat silindir yuvası da hasar görmüşse ne kadar segman yenilerseniz yenileyin yağ yakma belki durur ama motordan eski performansı alamazsınız...yağ yakan bir motorun hasar görmesinin sebebi doğal olarak motordaki yağ miktarının azalmasıdır..buna bağlı olarak hareketli parçaların sürtünmeleri artar ve parçalar aşınır..dolayısıyla pistonlar ve piston yatakları da aşınacaktır..bu da kısa sürede motoru devre dışı bırakır..
    işte burada muhakkak ki piston yuvalarının değerlendirilmesi gerekir..o yüzden belki segman yenileme ile yağ kaçağı önlenebilir fakat motorun ne kadar hasar aldığının bilinmesi gereklidir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Sn. Türbülans,

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Ancak şunu anlayamadım:

    Ben 200.000'de bir araba aldım. Haliyle yağ eksiltiyor.

    Demişsiniz ki motor zarar görmeye devam eder.

    Şimdi arabamın diyelim ki şu anda segmanlarının yenilenmesi gerekiyor.Ancak ben yağ ekleyerek 100.000 daha gitsin, diye düşünüyorum. 100-150.000 sonra komple değişir, diye düşünüyorum.

    Ancak, "motor zarar görmeye devam eder." demişsiniz. Yani ben şu anda segmanları yenilesem de yine zaten bir miktar aşınmış olan gömlekler aşımaya yeni segmanlarla da devam edecek, değil mi?

    Yoksa yenilenmeyen segmanlar, gömleğe ve diğer aksama, yeni segmandan daha mı çok zarar veriyor?

    Açıklayabilir misiniz?


    bu durumda motorun ne kadar zamandır yağ yaktığı da önemli..sadece segman arızasından dolayı yağ yakıyorsa ve piston ve gömlekler sağlamsa segman değişimi ile olay kurtarılır..fakat silindir yuvası da hasar görmüşse ne kadar segman yenilerseniz yenileyin yağ yakma belki durur ama motordan eski performansı alamazsınız...yağ yakan bir motorun hasar görmesinin sebebi doğal olarak motordaki yağ miktarının azalmasıdır..buna bağlı olarak hareketli parçaların sürtünmeleri artar ve parçalar aşınır..dolayısıyla pistonlar ve piston yatakları da aşınacaktır..bu da kısa sürede motoru devre dışı bırakır..
    işte burada muhakkak ki piston yuvalarının değerlendirilmesi gerekir..o yüzden belki segman yenileme ile yağ kaçağı önlenebilir fakat motorun ne kadar hasar aldığının bilinmesi gereklidir..

    Alıntıları Göster
    Bir kaç sorum daha var mümkünse.

    Bu aşınma oranı en iyi kompresyon testi ile mi anlaşılır? Yoksa gözle görülebilir mi?

    Arabayı alırken bu testi yaptırmadım. Egzosttan mavi duman gelmeyince, performansı da normal olunca aldım.

    Bu durum yakıt sarfiyatını artırır mı?

    Yağ yakan bir araçta bu durumda haftada bir yağ eklemek buna biraz çözüm olabilir mi?

    Henüz mavi duman gelmeyecek kadar az yağ yakan 1.6 motorlu araçta yağın tamamı tahminen ne kadar sürede gider?

    Yağ eksiltme, mutlaka araç çalışırken mi olur, yoksa durduğu yerde de araç yağ eksiltebilir mi?

    1.6 motorlu Focus, kaç litre yağ alır? Hangi incelikte yağ kullanılır? Bağajda taşımayı düşünüyorum 1 tane.

    Araç katkılarını, motor koruyucularını tavsiye ediyor musunuz, bir marka önerir misiniz?

    Konuyla alakasız ancak, devir daim kaç km.'de değişmelidir, trigerle birlikte değişmesini yararlı buluyor musunuz?

    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Bir kaç sorum daha var mümkünse.

    Bu aşınma oranı en iyi kompresyon testi ile mi anlaşılır? Yoksa gözle görülebilir mi?

    Arabayı alırken bu testi yaptırmadım. Egzosttan mavi duman gelmeyince, performansı da normal olunca aldım.

    Bu durum yakıt sarfiyatını artırır mı?

    Yağ yakan bir araçta bu durumda haftada bir yağ eklemek buna biraz çözüm olabilir mi?

    Henüz mavi duman gelmeyecek kadar az yağ yakan 1.6 motorlu araçta yağın tamamı tahminen ne kadar sürede gider?

    Yağ eksiltme, mutlaka araç çalışırken mi olur, yoksa durduğu yerde de araç yağ eksiltebilir mi?

    1.6 motorlu Focus, kaç litre yağ alır? Hangi incelikte yağ kullanılır? Bağajda taşımayı düşünüyorum 1 tane.

    Araç katkılarını, motor koruyucularını tavsiye ediyor musunuz, bir marka önerir misiniz?

    Konuyla alakasız ancak, devir daim kaç km.'de değişmelidir, trigerle birlikte değişmesini yararlı buluyor musunuz?

    Teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Bir kaç sorum daha var mümkünse.

    Bu aşınma oranı en iyi kompresyon testi ile mi anlaşılır? Yoksa gözle görülebilir mi?

    Arabayı alırken bu testi yaptırmadım. Egzosttan mavi duman gelmeyince, performansı da normal olunca aldım.

    Bu durum yakıt sarfiyatını artırır mı?

    Yağ yakan bir araçta bu durumda haftada bir yağ eklemek buna biraz çözüm olabilir mi?

    Henüz mavi duman gelmeyecek kadar az yağ yakan 1.6 motorlu araçta yağın tamamı tahminen ne kadar sürede gider?

    Yağ eksiltme, mutlaka araç çalışırken mi olur, yoksa durduğu yerde de araç yağ eksiltebilir mi?

    1.6 motorlu Focus, kaç litre yağ alır? Hangi incelikte yağ kullanılır? Bağajda taşımayı düşünüyorum 1 tane.

    Araç katkılarını, motor koruyucularını tavsiye ediyor musunuz, bir marka önerir misiniz?

    Konuyla alakasız ancak, devir daim kaç km.'de değişmelidir, trigerle birlikte değişmesini yararlı buluyor musunuz?

    Teşekkür ederim.



    sorularınıza elinden geldiğince madde madde cevap vereyim

    aşınma oranı kompresyon testi ile kesinleştirilir..eğer fazla bir kaçak varsa silindir üst kapağı açıldıktan sonra gözle de görülebilir..ama sonuçta yine kompresyon testi gerekir..

    bu durum elbetteki yakıt tüketimini arttırır..en basitinden bu gibi durumlarda sağlıklı ateşleme yapılamaz..ayrıca motor sürtünmesi arttığından bunu tolere edebilmek için yakıt sevkiyatı artar..

    yağ yakan araca sürekli yağ eklemek bir taraftan boşalan havuzu bir taraftan doldurmaya benzer..yani bence bir mantığı yok

    az miktarda yağ eksilten bir motorun yağı ne kadar sürede biter sorusuna gelince..bunu tahmin etmek güç..1000 km de ne kadar yağ eksilttiğini bilmemiz gerekir..bunu da ancak yağ çubuğundan takip edebiliriz..çubuğun min-max değerleri arası 1 lt dir..çubuktaki seviye düşmesi takip edilerek hesaplama yapılabilir..

    eğer karter tapa contasından sızıntı varsa veya karterde çatlak delik vs varsa araç çalışmazkende yağ eksiltebilir..

    1.6 zetec/duratec motor filtre dahil 4 lt yağ alır..viskozite 5w/30...Marka Mobil 1 Plus

    şu an piyasada bulunan yağlarda ve yakıtlarda zaten yeterli miktarda katkı malzemesi vardır..o yüzden ben extra bir masrafa gerek görmüyorum

    devir daim derken eğer triger kasnaklarından bahsediyorsanız triger kayışı ile beraber onlarında değiştirilmesi gerekir..genelde triger değişimi(araçtan araca değişmekle birlikte) 75.000-100.000 km lerde/veya 10 yılda bir yapılır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 1 Nisan 2007; 21:07:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Bir kaç sorum daha var mümkünse.

    Bu aşınma oranı en iyi kompresyon testi ile mi anlaşılır? Yoksa gözle görülebilir mi?

    Arabayı alırken bu testi yaptırmadım. Egzosttan mavi duman gelmeyince, performansı da normal olunca aldım.

    Bu durum yakıt sarfiyatını artırır mı?

    Yağ yakan bir araçta bu durumda haftada bir yağ eklemek buna biraz çözüm olabilir mi?

    Henüz mavi duman gelmeyecek kadar az yağ yakan 1.6 motorlu araçta yağın tamamı tahminen ne kadar sürede gider?

    Yağ eksiltme, mutlaka araç çalışırken mi olur, yoksa durduğu yerde de araç yağ eksiltebilir mi?

    1.6 motorlu Focus, kaç litre yağ alır? Hangi incelikte yağ kullanılır? Bağajda taşımayı düşünüyorum 1 tane.

    Araç katkılarını, motor koruyucularını tavsiye ediyor musunuz, bir marka önerir misiniz?

    Konuyla alakasız ancak, devir daim kaç km.'de değişmelidir, trigerle birlikte değişmesini yararlı buluyor musunuz?

    Teşekkür ederim.



    sorularınıza elinden geldiğince madde madde cevap vereyim

    aşınma oranı kompresyon testi ile kesinleştirilir..eğer fazla bir kaçak varsa silindir üst kapağı açıldıktan sonra gözle de görülebilir..ama sonuçta yine kompresyon testi gerekir..

    bu durum elbetteki yakıt tüketimini arttırır..en basitinden bu gibi durumlarda sağlıklı ateşleme yapılamaz..ayrıca motor sürtünmesi arttığından bunu tolere edebilmek için yakıt sevkiyatı artar..

    yağ yakan araca sürekli yağ eklemek bir taraftan boşalan havuzu bir taraftan doldurmaya benzer..yani bence bir mantığı yok

    az miktarda yağ eksilten bir motorun yağı ne kadar sürede biter sorusuna gelince..bunu tahmin etmek güç..1000 km de ne kadar yağ eksilttiğini bilmemiz gerekir..bunu da ancak yağ çubuğundan takip edebiliriz..çubuğun min-max değerleri arası 1 lt dir..çubuktaki seviye düşmesi takip edilerek hesaplama yapılabilir..

    eğer karter tapa contasından sızıntı varsa veya karterde çatlak delik vs varsa araç çalışmazkende yağ eksiltebilir..

    1.6 zetec/duratec motor filtre dahil 4 lt yağ alır..viskozite 5w/30...Marka Mobil 1 Plus

    şu an piyasada bulunan yağlarda ve yakıtlarda zaten yeterli miktarda katkı malzemesi vardır..o yüzden ben extra bir masrafa gerek görmüyorum

    devir daim derken eğer triger kasnaklarından bahsediyorsanız triger kayışı ile beraber onlarında değiştirilmesi gerekir..genelde triger değişimi(araçtan araca değişmekle birlikte) 75.000-100.000 km lerde/veya 10 yılda bir yapılır..

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim.

    Diğer konularda dikkatinizi çekmiş olmalı. VW motoru şu kadar gider, mercedes motoru milyon km. gider vs. Focus motorları ya da diğerleri gitmez mi? konuyu açan Sn. forum üyesinin aracının motoru 120.000'de bitmek üzere. Bendeki araç 200.000'de. Bu km.'lerde rektefiye olan pek çok araç var. Bu biraz erken değil mi?

    Tabii ki iyi olanı motoru yenilemek olsa da bu birhayli masraflı. Bu nedenle mümkün olduğunca geciktirmekte fayda var diye düşünüyorum. Zira focusun motoru saece gömlek değil blok halinde değişiyormuş ki sanırım bu da 3.000 YTL civarı.

    Peki madem ki araç ilk km.'lerde dahi yağ yakar, gittikçe artırarak yakmaya devam eder; yağı ekleyerek de götürmek pek makul değilse, bunun ortayolu nedir? Hangi aşamada "Bu motor yenilenmelidir." diye kesin bir cevap verilmelidir?


    Bahsettiğim pompa şu şekilde... Bir özel servis triger setine dahil etti, diğeri ayrı tuttu 200 YTL istedi. Sanırım su pompası olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Teşekkür ederim.

    Diğer konularda dikkatinizi çekmiş olmalı. VW motoru şu kadar gider, mercedes motoru milyon km. gider vs. Focus motorları ya da diğerleri gitmez mi? konuyu açan Sn. forum üyesinin aracının motoru 120.000'de bitmek üzere. Bendeki araç 200.000'de. Bu km.'lerde rektefiye olan pek çok araç var. Bu biraz erken değil mi?

    Tabii ki iyi olanı motoru yenilemek olsa da bu birhayli masraflı. Bu nedenle mümkün olduğunca geciktirmekte fayda var diye düşünüyorum. Zira focusun motoru saece gömlek değil blok halinde değişiyormuş ki sanırım bu da 3.000 YTL civarı.

    Peki madem ki araç ilk km.'lerde dahi yağ yakar, gittikçe artırarak yakmaya devam eder; yağı ekleyerek de götürmek pek makul değilse, bunun ortayolu nedir? Hangi aşamada "Bu motor yenilenmelidir." diye kesin bir cevap verilmelidir?


    Bahsettiğim pompa şu şekilde... Bir özel servis triger setine dahil etti, diğeri ayrı tuttu 200 YTL istedi. Sanırım su pompası olmalı.

    Alıntıları Göster
    gunumuz sartlarında motorun 300000 gıtmesı cok zor varsa bıle nadırdır. asınma en cok soguk motorda olur bızde zaten araclarımızla kısa mesafeler yapmıyormuyuz? sabah soguk motor ıse gıt aksam soguk motor eve gel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Teşekkür ederim.

    Diğer konularda dikkatinizi çekmiş olmalı. VW motoru şu kadar gider, mercedes motoru milyon km. gider vs. Focus motorları ya da diğerleri gitmez mi? konuyu açan Sn. forum üyesinin aracının motoru 120.000'de bitmek üzere. Bendeki araç 200.000'de. Bu km.'lerde rektefiye olan pek çok araç var. Bu biraz erken değil mi?

    Tabii ki iyi olanı motoru yenilemek olsa da bu birhayli masraflı. Bu nedenle mümkün olduğunca geciktirmekte fayda var diye düşünüyorum. Zira focusun motoru saece gömlek değil blok halinde değişiyormuş ki sanırım bu da 3.000 YTL civarı.

    Peki madem ki araç ilk km.'lerde dahi yağ yakar, gittikçe artırarak yakmaya devam eder; yağı ekleyerek de götürmek pek makul değilse, bunun ortayolu nedir? Hangi aşamada "Bu motor yenilenmelidir." diye kesin bir cevap verilmelidir?


    Bahsettiğim pompa şu şekilde... Bir özel servis triger setine dahil etti, diğeri ayrı tuttu 200 YTL istedi. Sanırım su pompası olmalı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Teşekkür ederim.

    Diğer konularda dikkatinizi çekmiş olmalı. VW motoru şu kadar gider, mercedes motoru milyon km. gider vs. Focus motorları ya da diğerleri gitmez mi? konuyu açan Sn. forum üyesinin aracının motoru 120.000'de bitmek üzere. Bendeki araç 200.000'de. Bu km.'lerde rektefiye olan pek çok araç var. Bu biraz erken değil mi?

    Tabii ki iyi olanı motoru yenilemek olsa da bu birhayli masraflı. Bu nedenle mümkün olduğunca geciktirmekte fayda var diye düşünüyorum. Zira focusun motoru saece gömlek değil blok halinde değişiyormuş ki sanırım bu da 3.000 YTL civarı.

    Peki madem ki araç ilk km.'lerde dahi yağ yakar, gittikçe artırarak yakmaya devam eder; yağı ekleyerek de götürmek pek makul değilse, bunun ortayolu nedir? Hangi aşamada "Bu motor yenilenmelidir." diye kesin bir cevap verilmelidir?


    Bahsettiğim pompa şu şekilde... Bir özel servis triger setine dahil etti, diğeri ayrı tuttu 200 YTL istedi. Sanırım su pompası olmalı.


    yanlış anlaşılan bir durum oldu sanırım..ilk kilometre son kilometre farketmeksizin her araç bir miktar yağ eksiltir..ben 0,05-0,1 lt şeklinde bir değer vermiştim..bu değerler sağlıklı motorda kilometreler ilerledikçe artmaz..aksine motorun eskiden rodaj olarak tabir edilen ilk 1000 km sinde bu tüketim 0,1 lt ye yakınken km ler ilerledikçe düşer..
    bizim bahsettiğimiz yağ eksiltme durumu aracın 5000-6000 km içinde yağ bitirmesi durumudur..daha önce dediğim gibi motorların rektifiyeye girmesi kullanımla çok yakın alakalıdır..ben 305.000 km de rektifiye gerektirmeyen toyota motoru da gördüm 45.000 de yatak saran da...
    bir motorun yenilenmesi için kompresyon testlerinin yapılması gereklidir..
    anladığım kadarıyla aracınız ford focus 1.6..öncelikle aracınızın motoru zetec ise(2005 öncesi) triger kasnakları aluminyum,duratec ise(2005 sonrası) plastiktir..triger set değişiminde bu motorlarda kasnak değiştirilmesi mecburidir..fakat yapı gereği 2005 sonrası modellerde bu işlem daha ucuzdur(kasnakların fiyatı daha düşüktür)..fakat benim anlamadığım triger sistemine bağlı herhangi bir pompa yok..bu işte bir yanlışlık var ya da ben anlayamadım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 1 Nisan 2007; 22:02:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Teşekkür ederim.

    Diğer konularda dikkatinizi çekmiş olmalı. VW motoru şu kadar gider, mercedes motoru milyon km. gider vs. Focus motorları ya da diğerleri gitmez mi? konuyu açan Sn. forum üyesinin aracının motoru 120.000'de bitmek üzere. Bendeki araç 200.000'de. Bu km.'lerde rektefiye olan pek çok araç var. Bu biraz erken değil mi?

    Tabii ki iyi olanı motoru yenilemek olsa da bu birhayli masraflı. Bu nedenle mümkün olduğunca geciktirmekte fayda var diye düşünüyorum. Zira focusun motoru saece gömlek değil blok halinde değişiyormuş ki sanırım bu da 3.000 YTL civarı.

    Peki madem ki araç ilk km.'lerde dahi yağ yakar, gittikçe artırarak yakmaya devam eder; yağı ekleyerek de götürmek pek makul değilse, bunun ortayolu nedir? Hangi aşamada "Bu motor yenilenmelidir." diye kesin bir cevap verilmelidir?


    Bahsettiğim pompa şu şekilde... Bir özel servis triger setine dahil etti, diğeri ayrı tuttu 200 YTL istedi. Sanırım su pompası olmalı.


    yanlış anlaşılan bir durum oldu sanırım..ilk kilometre son kilometre farketmeksizin her araç bir miktar yağ eksiltir..ben 0,05-0,1 lt şeklinde bir değer vermiştim..bu değerler sağlıklı motorda kilometreler ilerledikçe artmaz..aksine motorun eskiden rodaj olarak tabir edilen ilk 1000 km sinde bu tüketim 0,1 lt ye yakınken km ler ilerledikçe düşer..
    bizim bahsettiğimiz yağ eksiltme durumu aracın 5000-6000 km içinde yağ bitirmesi durumudur..daha önce dediğim gibi motorların rektifiyeye girmesi kullanımla çok yakın alakalıdır..ben 305.000 km de rektifiye gerektirmeyen toyota motoru da gördüm 45.000 de yatak saran da...
    bir motorun yenilenmesi için kompresyon testlerinin yapılması gereklidir..
    anladığım kadarıyla aracınız ford focus 1.6..öncelikle aracınızın motoru zetec ise(2005 öncesi) triger kasnakları aluminyum,duratec ise(2005 sonrası) plastiktir..triger set değişiminde bu motorlarda kasnak değiştirilmesi mecburidir..fakat yapı gereği 2005 sonrası modellerde bu işlem daha ucuzdur(kasnakların fiyatı daha düşüktür)..fakat benim anlamadığım triger sistemine bağlı herhangi bir pompa yok..bu işte bir yanlışlık var ya da ben anlayamadım..

    Alıntıları Göster
    Araç 2001 model. 200.000 km.'de.

    Sanırım dün bu forumda bu konuda bir başlık vardı hatta, gün geçtikçe trigere daha fazla görev veriliyor, su pompası da bağlandı, diyorlardı. Zaten özel servis de benzerini ifade etti. Ya da yanlış anladım. O başlığı bulabilirsem kopyalarım.

    Triger ford yetkili servisi yaklaşık 500 YTL isterken, özel servis 400 YTL istedi ve buna pomoayı dahil etti. Yetkili servis ise onun için ayrıca 200 YTL istedi.

    Bahsettiğiniz durum çok ilginç. Rodajda daha fazla yağ eksiltmeyi nasıl açıklıyorsunuz?

    Yani motorun rektefiye istemesi, 5-6.000 km.'de olan tüm yağı bitirmesi halinde gündeme gelir, diye anladım.

    Yatak sarması da sanırım gömleğin tamamen aşınması anlamına geliyor,değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi francoli -- 1 Nisan 2007; 22:20:36 >




  • İşte buldum, ilk mesajın sondan 3. paragrafının son kısımları:

    quote:

    Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.


    http://forum.donanimhaber.com/m_7820224/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Araç 2001 model. 200.000 km.'de.

    Sanırım dün bu forumda bu konuda bir başlık vardı hatta, gün geçtikçe trigere daha fazla görev veriliyor, su pompası da bağlandı, diyorlardı. Zaten özel servis de benzerini ifade etti. Ya da yanlış anladım. O başlığı bulabilirsem kopyalarım.

    Triger ford yetkili servisi yaklaşık 500 YTL isterken, özel servis 400 YTL istedi ve buna pomoayı dahil etti. Yetkili servis ise onun için ayrıca 200 YTL istedi.

    Bahsettiğiniz durum çok ilginç. Rodajda daha fazla yağ eksiltmeyi nasıl açıklıyorsunuz?

    Yani motorun rektefiye istemesi, 5-6.000 km.'de olan tüm yağı bitirmesi halinde gündeme gelir, diye anladım.

    Yatak sarması da sanırım gömleğin tamamen aşınması anlamına geliyor,değil mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Araç 2001 model. 200.000 km.'de.

    Sanırım dün bu forumda bu konuda bir başlık vardı hatta, gün geçtikçe trigere daha fazla görev veriliyor, su pompası da bağlandı, diyorlardı. Zaten özel servis de benzerini ifade etti. Ya da yanlış anladım. O başlığı bulabilirsem kopyalarım.

    Triger ford yetkili servisi yaklaşık 500 YTL isterken, özel servis 400 YTL istedi ve buna pomoayı dahil etti. Yetkili servis ise onun için ayrıca 200 YTL istedi.

    Bahsettiğiniz durum çok ilginç. Rodajda daha fazla yağ eksiltmeyi nasıl açıklıyorsunuz?

    Yani motorun rektefiye istemesi, 5-6.000 km.'de olan tüm yağı bitirmesi halinde gündeme gelir, diye anladım.

    Yatak sarması da sanırım gömleğin tamamen aşınası anlamına geliyor.





    kastetiğinizi anladım..artık yeni sistemlerde aracın su devir daim pompası motordan güç alacağına triger setinin dönerken ürettiği güçten beslensin ve motora yük bindirmesin diye bir yaklaşım var..

    rodaj döneminde motorun hareketli parçaları birbirine alışmakta olduğundan motorun yağ ve yakıt sarfiyatı fazladır..bu doğal bir durumdur..

    kilometreye vurursak evet dediğiniz doğru...




  • Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Teşekkür ederim.
    Şunu unuttum, bu pompanın değişmesi için gereken süre ya da km. nedir? Hepsini birlikte mi değiştireyim, yoksa şimdiden rektefiye için mi saklayayım o parayı? Fazladan 200 YTL istiyorlar da onun için...

    Ve siz olsanız nerede yaptırırsınız, iki katını ödeyip servisinde mi, yarı fiyatına özel serviste mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi francoli -- 1 Nisan 2007; 22:35:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Şunu unuttum, bu pompanın değişmesi için gereken süre ya da km. nedir? Hepsini birlikte mi değiştireyim, yoksa şimdiden rektefiye için mi saklayayım o parayı? Fazladan 200 YTL istiyorlar da onun için...

    Ve siz olsanız nerede yaptırırsınız, iki katını ödeyip servisinde mi, yarı fiyatına özel serviste mi?

    Alıntıları Göster
    5000km de 2 lt yağ eksiltmesi normalmidir yoksa acil bir müdahale gerektirirmi
    araba 94 hyundai excel 1.5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LINEBACKER

    5000km de 2 lt yağ eksiltmesi normalmidir yoksa acil bir müdahale gerektirirmi
    araba 94 hyundai excel 1.5

    Alıntıları Göster
    Yukarda anlatılanlara göre 5000'de tamamı tükenirse motor bitik. Sizde ise yaklaşık yarısı tükeniyor. Bu durumda aracınızın motor aşınması yarılamış durumda. Kilometresi de önemli aracın. Bilmem Sn. Türbülans ne der?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.